abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_180171049
Ja zoals je leest zoek ik hier hulp voor ik wil mezelf altijd glad scheren (vervolgens zie je alsnog haartjes bij mij gaat het dus helaas ook al nooit helemaal weg, ook heb ik het probleem elke keer weer dat na het scheren en dit meen ik een rode baard en snor heb zo kan je het wel noemen want het is niet normaal hoeveel bloed eruit komt op elke kant zijn ruim 50 bloedplekken te vinden ik heb al zoveel soorten scheerschuim geprobeerd en ik blijf dit houden ik heb een zeer gevoelige huid dus maar wat kan ik nog gebruiken
pi_180171162
Voorzichtiger scheren, dan behoudt je de leestekens.

Wat voor mesje gebruik je?
De Venus-schraper van je zusje?
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_180171265
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 20:21 schreef rikardo42 het volgende:
wat kan ik nog gebruiken
Leestekens.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  zondag 1 juli 2018 @ 20:46:08 #4
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_180171764
Mesjes zijn veel belangrijker dan het schuim/gel/whatever.
Niet tegen de haargroeirichting in scheren. Mesjes op tijd vervangen. Als je baard wat langer is, eerst met een trimmer o.i.d. heel kort maken. Van de voren je gezicht eerst wassen en conditioner gebruiken, daar worden de haren zachter van.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
  zondag 1 juli 2018 @ 20:57:12 #5
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_180172098
Investeer in een goed mesje.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_180172335
Tja, als je net zo neurotisch scheert als je schrijft... Doe eens rustig aan, gaat het vast beter.
pi_180172718
Scheer je tijdens/vlak na het douchen. Dan zijn de baardharen superzacht (scheerschuim doet niks om de baardharen zachter te maken, maar zorgt ervoor dat de haren goed omhoog blijven staan en beter worden afgevoerd door het scheermes).

Gebruik een goed scheermesje. Ik heb zelf een voorkeur voor mach 3-mesjes. Die zijn scherp, hebben een open achterkant waardoor de afgeschoren haren goed kunnen worden afgevoerd (het mesje raakt niet of nauwelijks verstopt) en ze gaan redelijk lang mee.

Voor de levensduur van de scheermesje is het belangrijk dat je ze na het scheren droogt en bij voorkeur in een droge ruimte bewaart. Dat laatste is meestal geen echte optie, maar even doorblazen en afdrogen is een klein klusje en geeft je veel langer plezier van je mesje..

Scheer je niet tegen de haarrichting in... Dan maar wat minder glad. Als je zo'n beroerde huid hebt, moet je concessies doen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  Moderator zondag 1 juli 2018 @ 21:40:36 #8
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_180173324
Gewoon met de gasbrander
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_180173930
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 21:19 schreef Jordy-B het volgende:
Scheer je tijdens/vlak na het douchen.

[...]
Ik scheer ook altijd onder de douche, dan loopt het bloed makkelijker weg.

En ondanks iedereen die beweert dat het zo niet mag/moet: gewoon tegen de richting in anders wordt het nóóit glad.
Ik wil mijn vrouwen net als mijn koffie. Roomblank, zoet, gruwelijk heet!
  zondag 1 juli 2018 @ 22:35:00 #10
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_180175335
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 22:00 schreef Onaniem het volgende:

[..]

En ondanks iedereen die beweert dat het zo niet mag/moet: gewoon tegen de richting in anders wordt het nóóit glad.
Als je blonde donshaartjes hebt gaat dat inderdaad prima.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
  zondag 1 juli 2018 @ 22:53:41 #11
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_180176342
Welk mesje gebruik je nu?
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_180176435
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 22:00 schreef Onaniem het volgende:

[..]

Ik scheer ook altijd onder de douche, dan loopt het bloed makkelijker weg.

En ondanks iedereen die beweert dat het zo niet mag/moet: gewoon tegen de richting in anders wordt het nóóit glad.
Je kan wel tegen de richting in scheren, maar daarna moet je het mesje er nog een keer met de richting mee overheen halen, zodat je de kans op ingegroeide haren en andere problemen kan verkleinen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  maandag 2 juli 2018 @ 01:14:54 #13
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_180178214
Wat bij mij hielp was overgaan op mannenscheermesjes. Maar als je huid daar als man zijnde al gevoelig op reageert, zou k andere manieren zoeken om je baard weg te halen. Harsen of door pro’s die weten wat te doen met supergevoelige huidjes.
With love :*
pi_180183975
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 22:35 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Als je blonde donshaartjes hebt gaat dat inderdaad prima.
Mijn baardharen zijn van ordentelijk draadstaal gemaakt.

quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 22:56 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Je kan wel tegen de richting in scheren, maar daarna moet je het mesje er nog een keer met de richting mee overheen halen, zodat je de kans op ingegroeide haren en andere problemen kan verkleinen.
Ik scheer alle kanten op, mijn baardharen kunnen het blijkbaar niet eens worden over één groeirichting die voor iedereen acceptabel is. Doe het al jaren zo en nog nooit last gehad van ingegroeide haren!
Ik wil mijn vrouwen net als mijn koffie. Roomblank, zoet, gruwelijk heet!
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 2 juli 2018 @ 13:05:54 #15
74056 crew  ToT
pi_180184525
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 20:46 schreef Klaploper het volgende:
Mesjes zijn veel belangrijker dan het schuim/gel/whatever.
Niet tegen de haargroeirichting in scheren. Mesjes op tijd vervangen. Als je baard wat langer is, eerst met een trimmer o.i.d. heel kort maken. Van de voren je gezicht eerst wassen en conditioner gebruiken, daar worden de haren zachter van.
Dit idd, of eerst warm douchen / onder de douche scheren.
Maar tegen de haargroei in scheren is a big no-no bij de eerste eerste halen. Dat kan hooguit als het allemaal al redelijk glad is en je wil het NÓG gladder hebben (en je al wat meer ervaring hebt met scheren.)
Botte mesjes zijn idd ook een bron van bloedingen; dan ga je harder drukken om het een beetje glad te krijgen, met alle gevolgen van dien. Koop dan ook geen cheap-ass meuk van de Action om mee te scheren, hoewel SOMMIGE goedkope mesjes op zich best wel aardig zijn.
Toch gaat er voor mij niets boven een ouderwetse safety-razor.

Verder is een gel of echte scheerzeep (wat je met een kwastje moet aanbrengen) beter dan een kant-en-klare schuim uit een busje.

Er is hier ook een klassiek scheren topic, met veel tips. :)
pi_180185120
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 12:30 schreef Onaniem het volgende:

[..]

Mijn baardharen zijn van ordentelijk draadstaal gemaakt.

[..]

Ik scheer alle kanten op, mijn baardharen kunnen het blijkbaar niet eens worden over één groeirichting die voor iedereen acceptabel is. Doe het al jaren zo en nog nooit last gehad van ingegroeide haren!
Jij hebt dan ook geen last van een bloedbad, zoals de TS en dan mag je zulke tips negeren.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_180185234
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2018 13:50 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Jij hebt dan ook geen last van een bloedbad, zoals de TS en dan mag je zulke tips negeren.
Zoals eerder aangegeven: ik kan me eigenlijk alleen met goed fatsoen onder de douche scheren zodat het bloed goed kan weglopen...
Ik wil mijn vrouwen net als mijn koffie. Roomblank, zoet, gruwelijk heet!
pi_180185436
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 21:40 schreef Plompzakker het volgende:
Gewoon met de gasbrander
Gebruik gewoon een stuk glas.
Weggegaan en opgerot
pi_180185504
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 13:58 schreef Onaniem het volgende:

[..]

Zoals eerder aangegeven: ik kan me eigenlijk alleen met goed fatsoen onder de douche scheren zodat het bloed goed kan weglopen...
niet tegen de richting in scheren. 8-)
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 2 juli 2018 @ 16:15:49 #20
74056 crew  ToT
pi_180187945
quote:
14s.gif Op maandag 2 juli 2018 14:14 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

niet tegen de richting in scheren. 8-)
Hij heeft blijkbaar een baard waarin elk haartje een andere kant op staat, dus scheert hij zich blijkbaar hoe dan ook tegen de richting van een deel van hen in. :?
  maandag 2 juli 2018 @ 16:18:42 #21
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_180188013
Bezoek eens een ouderwetse barbier, laat hem jou scheren en dan kan hij je vertellen wat de beste manier voor jou is.
And so is the past
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 2 juli 2018 @ 16:37:17 #22
74056 crew  ToT
pi_180188423
Scheer een ballon! :P
  maandag 2 juli 2018 @ 16:38:27 #23
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_180188447
quote:
2s.gif Op maandag 2 juli 2018 16:37 schreef ToT het volgende:
Scheer een ballon! :P
Ja het kan natuurlijk ook aan de motoriek van TS liggen. :P.
And so is the past
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 2 juli 2018 @ 16:39:49 #24
74056 crew  ToT
pi_180188485
quote:
7s.gif Op maandag 2 juli 2018 16:38 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Ja het kan natuurlijk ook aan de motoriek van TS liggen. :P.
Aan de username en manier van typen te zien zou ik ook adviseren om geen 5 blikjes Red Bull op te zuipen voor het scheren! :')
Edit: VMBO-KGL gedaan....yup, ligt aan de Red Bull! :Y
PDD-Nos ook....voor nat scheren heb je gewoon rust en geduld nodig, net als met lenzen in- en uitdoen enzo. Niet te gefrustreerd worden of het snel willen doen.
Maak er een soort ritueeltje van en in de loop der tijd gaat het makkelijker waardoor het wat sneller kan, maar vind in de rust eerst de basis hoe je het kunt doen zonder een halsslagaderlijke bloeding op te lopen.

- Je gezicht grondig met warm water nat maken (liefst douchen) en met een GEL of scheerzeep insmeren, geen schuim.
- Een SCHERP scheermesje gebruiken (Geen cheap-ass Yoko Toko meuk en geen wegwerpmesje dat al 4 generaties van vader op zoon over is gegaan)
- Voorzichtig en in alle rust met de haargroei mee scheren en niet te hard drukken.

Dat zijn volgens mij wel de belangrijkste punten! :Y

[ Bericht 5% gewijzigd door ToT op 02-07-2018 16:52:42 ]
pi_180198687
quote:
2s.gif Op maandag 2 juli 2018 16:39 schreef ToT het volgende:

[..]

Aan de username en manier van typen te zien zou ik ook adviseren om geen 5 blikjes Red Bull op te zuipen voor het scheren! :')
Edit: VMBO-KGL gedaan....yup, ligt aan de Red Bull! :Y
PDD-Nos ook....voor nat scheren heb je gewoon rust en geduld nodig, net als met lenzen in- en uitdoen enzo. Niet te gefrustreerd worden of het snel willen doen.
Maak er een soort ritueeltje van en in de loop der tijd gaat het makkelijker waardoor het wat sneller kan, maar vind in de rust eerst de basis hoe je het kunt doen zonder een halsslagaderlijke bloeding op te lopen.

- Je gezicht grondig met warm water nat maken (liefst douchen) en met een GEL of scheerzeep insmeren, geen schuim.
- Een SCHERP scheermesje gebruiken (Geen cheap-ass Yoko Toko meuk en geen wegwerpmesje dat al 4 generaties van vader op zoon over is gegaan)
- Voorzichtig en in alle rust met de haargroei mee scheren en niet te hard drukken.

Dat zijn volgens mij wel de belangrijkste punten! :Y
Ten eerste: 5 blikjes Red Bull? Ik drink die troep niet te slecht voor je.
Ten tweede de punten waar je het over hebt: Ik heb gewoon diverse Gillette Fusion mesjes, het eerst nat maken doe ik zeer zeker wel en dan nog over die haargroei, tja mijn haren groeien allerlei kanten op... en ik druk ook zeer zeker niet omdat ik weet hoe dat gaat maar het kan inderdaad aan de scheerschuim liggen want wanneer ik gewoon onder de douche sta en me dan zonder enige gel, schuim of zeep scheer gebeurt er niks alleen is het waterverspilling om vervolgens 20 minuten onder de douche te staan.
pi_180201245
Je bent toch geen twintig minuten bezig met scheren? Ik rats het merendeel er onder de douche af. Alleen de bakkebaarden moeten even voor de spiegel gebeuren.

Maar ik zou me dan dus direct na het douchen scheren. De baardharen zijn dan nog goed zacht, waardoor het scheren prima gaat.

En gebruik dus een scheermes met open achterkant, zodat de haren goed worden afgevoerd en je zonder problemen lange halen kan maken. Denk dus Mach3 of Fusion, maar die tweede is twee keer zo duur als de eerste en ik geloof niet dat ze nou echt zoveel beter scheren.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 3 juli 2018 @ 12:52:37 #27
74056 crew  ToT
pi_180208944
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 23:18 schreef Jordy-B het volgende:
Je bent toch geen twintig minuten bezig met scheren? Ik rats het merendeel er onder de douche af. Alleen de bakkebaarden moeten even voor de spiegel gebeuren.

Maar ik zou me dan dus direct na het douchen scheren. De baardharen zijn dan nog goed zacht, waardoor het scheren prima gaat.

En gebruik dus een scheermes met open achterkant, zodat de haren goed worden afgevoerd en je zonder problemen lange halen kan maken. Denk dus Mach3 of Fusion, maar die tweede is twee keer zo duur als de eerste en ik geloof niet dat ze nou echt zoveel beter scheren.


^O^
Spotgoedkoop, en ik vind het prima! ^O^
  dinsdag 3 juli 2018 @ 13:05:14 #28
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_180209162
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 12:52 schreef ToT het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
^O^
Spotgoedkoop, en ik vind het prima! ^O^
Als TS zich met een veiligheidsmesje al open snijdt dan zou ik hier ver van weg blijven.
And so is the past
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 3 juli 2018 @ 13:24:43 #29
74056 crew  ToT
pi_180209482
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 13:05 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Als TS zich met een veiligheidsmesje al open snijdt dan zou ik hier ver van weg blijven.
_O- Zat ik me ook al te bedenken.
Overigens zijn DIT veiligheidsmesjes, en gebruikt TS gewone wegwerpmesjes (die feitelijk idd nog veiliger zijn, ja). :)
  dinsdag 3 juli 2018 @ 13:27:37 #30
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_180209536
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 13:24 schreef ToT het volgende:

[..]

_O- Zat ik me ook al te bedenken.
Overigens zijn DIT veiligheidsmesjes, en gebruikt TS gewone wegwerpmesjes (die feitelijk idd nog veiliger zijn, ja). :)
Ja klopt. Ik heb nog met zo'n oude Gilette leren scheren. Blok aluin erbij en gaan.
And so is the past
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 3 juli 2018 @ 13:37:24 #31
74056 crew  ToT
pi_180209726
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 13:27 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Ja klopt. Ik heb nog met zo'n oude Gilette leren scheren. Blok aluin erbij en gaan.
Hehe! :P
Hmm ik heb in het begin vooral van die Gilette GII of zo gebruikt, geloof ik.
Later allerlei goedkope kutmesjes geprobeerd en ook die Sensor, Sensor Excel en ik dacht ook Mach 2.
De meeste van die goedkope dingen zijn echt bagger. Het meeste spul van Gilette is gewoon prima, maar de beste zijn me gewoon echt te duur.
Een ouderwets veiligheidsmesje scheert net zo glad en als je een beetje ervaring hebt, snij je je er ook zelden mee.
Toevallig een paar dagen geleden nog net wel 1 krasje opgelopen; ik scheer altijd zonder spiegel onder de douche. Soms gaat het dan net even iets verkeerd, maar echte diepe halen of vele sneetjes is al jaren verleden tijd.
pi_180215558
Ik had dit ook altijd, tot ik overgestapt ben naar olie ipv schuim/gel. Bij de etos hebben ze kleine flesjes scheerolie. Dit in combinatie met gilette fusion onder de douche.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_180219707
Oh, ik denk dat ik het verkeerd geformuleerd heb ik heb gewoon die Gilette Fusion mesjes die wel een paar beurten mee kunnen voor je ze weg gooit. Na het zien van deze laatste reacties zou het dus misschien handig zijn om wegwerpmesjes aan te schaffen?

Of zoals boegschroef misschien scheerolie hier zat ik laatst ook aan te denken gezien het feit dat ik onder de douche ook geen bloed heb, ja nou het zit bij mij iets ingewikkelder ten eerste scheer ik mijn hele gezicht en probeer dit zo glad mogelijk te doen dus ik doe vaak rustig aan en herhaal dit een keer of 3 (waarna ik alsnog stoppels voel helaas) en ik scheer mijn armen altijd omdat mijn armen normaal gesproken ook haren hebben die naar allerlei kanten op wijzen wat ik zelf afschuwelijk vind.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 3 juli 2018 @ 23:16:11 #34
74056 crew  ToT
pi_180225043
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 20:57 schreef rikardo42 het volgende:
Oh, ik denk dat ik het verkeerd geformuleerd heb ik heb gewoon die Gilette Fusion mesjes die wel een paar beurten mee kunnen voor je ze weg gooit. Na het zien van deze laatste reacties zou het dus misschien handig zijn om wegwerpmesjes aan te schaffen?

Of zoals boegschroef misschien scheerolie hier zat ik laatst ook aan te denken gezien het feit dat ik onder de douche ook geen bloed heb, ja nou het zit bij mij iets ingewikkelder ten eerste scheer ik mijn hele gezicht en probeer dit zo glad mogelijk te doen dus ik doe vaak rustig aan en herhaal dit een keer of 3 (waarna ik alsnog stoppels voel helaas) en ik scheer mijn armen altijd omdat mijn armen normaal gesproken ook haren hebben die naar allerlei kanten op wijzen wat ik zelf afschuwelijk vind.
Te veel scheerbewegingen is echt niet goed voor de huid. :N
En dan nog steeds stoppels hebben? Dan doe je echt iets verkeerd, maar wat? Of je bent te perfectionistisch.
Volg je wel echt de contouren van je huid? Laat het mesje echt over de vormen van je gezicht heen glijden i.p.v. rechte halen.
En @ Fusion versus wegwerp; ik schaar Fusion enzo ook gewoon onder wegwerp, ook al gebruik je de houder wel steeds opnieuw.
Gilette Fusion is gewoon hartstikke goed en je zou je er niet steeds zo mee moeten snijden als je de techniek een beetje onder de knie zou hebben.

[ Bericht 6% gewijzigd door ToT op 03-07-2018 23:31:41 ]
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')