abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_180171032
Hallo,

Ik werk bij een cafetaria. Dit cafetaria is 4 jaar geleden opgericht en de naam hiervan is afgeleid van de straatnaam, laten we zeggen ‘Cafetaria Pietje’.

Ook hebben wij sinds 4 jaar een facebookpagina waar het cafetaria op te vinden is. Echter kwam er sinds een paar maanden, tijdens het zoeken naar de pagina, eenzelfde pagina tevoorschijn: ‘Cafetaria Piëtje’. Nu waren wij hier op zijn zachts gezegd niet vrolijk mee, maar aangezien wij eigenlijk geen zin hebben in gezeik, hebben we het daarbij gelaten.

Echter kun je bij ons ook telefonisch bestellen om af te halen. Hier zit het probleem dus ook. Wij komen als eerste zoekresultaat op in google, de mensen bellen dat nummer en vervolgens maken wij die bestelling en bellen de mensen ons op met de mededeling dat ze bij het foute cafetaria besteld hebben.

Gezien wij nu de afgelopen maanden al de nodige overlast ondervonden hebben, heb ik besloten om te kijken wat mag en of het eventueel zin zou hebben juridisch hier iets tegen te beginnen.

Allereerst heb ik bij de kvk gezocht op het cafetaria. Wat blijkt: het cafetaria staat bij de kvk niet ingeschreven als ‘Cafetaria Piëtje’, maar als Cafetaria Jantje. Een hele andere naam dus. Verder ligt het Cafetaria op een afstand van +- 10 km van ons af.

Ik vroeg mij dus af mag dit wettelijk gezien? Als wij ons cafetaria ‘Cafetaria Coca Cöla’ zouden noemen, hebben wij binnen de kortste keren een brief van een advocaat binnen. Tevens gaat het ons niet persé om de misgelopen omzet, maar wel over de mogelijke imagoschade door recensies op het internet. Mensen weten immers het verkeerde telefoonnummer te vinden, dus die weet schrijven ze ook wel een recensie bij het verkeerde bedrijf.

Zelf dacht ik aan een aangetekende brief sturen. Indien het echt zou komen tot een rechtzaak, hoe sterk staan wij dan en is hier daadwerkelijk een advocaat voor nodig?

Tl;dr:

Cafetaria in de buurt heeft onze naam gepakt door van ‘Cafetaria Pietje’ er ‘Cafetaria Piëtje’ van te maken. Tevens staan ze onder een totaal andere naam ingeschreven bij de kvk. Mag dit wettelijk gezien en wat is hier tegen te doen?

Indien jullie meer informatie/gegevens nodig hebben vraag maar raak!

Alvast bedankt voor het meedenken

[ Bericht 0% gewijzigd door Yamaha2500 op 01-07-2018 21:04:53 (Aanpassing afstand tussen bedrijven) ]
pi_180171250
Ik snap even niet waarom mensen die bij Cafetaria Jantje iets willen bestellen überhaupt Cafetaria Pietje in hun zoekmachine zouden intikken...

Welke naam staat bij hen op de gevel ?
pi_180171405
Het bedrijf staat ingeschreven als ‘Cafetaria Jantje’, echter noemt het zich buiten de kvk om overal ‘Cafetaria Piëtje’. Omdat de klanten alleen de naam ‘Cafetaria Piëtje’ kennen, zoeken ze hier ook op.
pi_180171588
Ik vind 30km niet echt “in de buurt”, dat is in een heel ander dorp of hele andere stad dus. Als de naam van de cafetaria dan ook nog eens van de straatnaam afgeleid is (geldt dat trouwens ook voor hen?) lijkt me het niet dat je heel sterk staat. Je vergelijking met Coca Cola gaat natuurlijk niet op, dat is een internationaal algemeen bekend en uniek merk. Snackbar ‘Het Pleintje’ is dat bijvoorbeeld natuurlijk niet.
pi_180171676
Nee, hun hebben de naam niet afgeleid van de straatnaam. Tevens staan ze bij de kvk ook niet ingeschreven met de naam die zij overal gebruiken.
pi_180171746
Wellicht dat dit betrekking heeft: https://www.businessinsid(...)anse-fastfoodgigant/


Een bedrijf met de naam Wendy’s voorkomt dat fastfoodgigant Wendy’s zich in Nederland vestigt. Dan zou bovenstaande situatie toch ook niet mogen in principe?
  zondag 1 juli 2018 @ 20:52:01 #7
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_180171948
Aan..ik heb ook eens bij Oriëntal Delight in Groningen besteld terwijl ik die van 80 kilometer verderop moest hebben. Dat was wel even vreemd toen ik daar aankwam en bij hoog en bij laag volhield dat ik echt net telefonisch besteld heb ;) Mensen zoeken op Google, drukken op “bellen” in en denken er verder niet over na.

Je zou ook de telefoon op kunnen nemen met “ Cafetaria Pietje Plaatsnaam”. Heb je volgens mij al een groot deel van het probleem opgelost.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_180171950
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 20:43 schreef Yamaha2500 het volgende:
Nee, hun hebben de naam niet afgeleid van de straatnaam. Tevens staan ze bij de kvk ook niet ingeschreven met de naam die zij overal gebruiken.
Ik weet niet hoe het zit met de kvk inschrijving, je kunt we makkelijk een naam laten wijzigen of toevoegen via de kvk site.

Wat betreft de naam staat het volgende op hun site:

quote:
Je mag geen bedrijfsnaam gebruiken die bij het publiek (bijvoorbeeld bij klanten of leveranciers) verwarring kan veroorzaken omdat de naam lijkt op een al bestaande bedrijfsnaam. Of er verwarring kan ontstaan, hangt onder andere af van:

-de gelijkenis in naam;
-de mate waarin de activiteiten op elkaar lijken;
-de overlap van het werkgebied, dus het gebied waar de onderneming actief is.
Ik vind 30km geen realistisch werkgebied voor een cafetaria om eerlijk te zijn. Dat is een heel ander dorp zoals ik aangaf. Maar is ook moeilijk om te oordelen zonder de exacte naam te weten.
pi_180171982
Heeft je baas de naam vastgelegd als merk? Zo nee: alsnog doen en daarna de ander aanpakken.
dag
pi_180172075
Ik snap dat dat een oplossing zou zijn. Echter stel nou dat mensen bij dat bedrijf een slechte ervaring opdoen. De uitspraak blijft hetzelfde, dus dan zouden mensen tegen elkaar vertellen ‘Cafetaria Piëtje’ heeft x geflikt.

Ook is het mogelijk dat mensen bij het foute ‘Pietje’ een recensie op de facebookpagina/eet.nu/etc. knallen.
pi_180172088
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 20:53 schreef Peter het volgende:
Heeft je baas de naam vastgelegd als merk? Zo nee: alsnog doen en daarna de ander aanpakken.
Zou dit dan mogelijk zijn?
pi_180172171
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 20:53 schreef Peter het volgende:
Heeft je baas de naam vastgelegd als merk? Zo nee: alsnog doen en daarna de ander aanpakken.
Een inschrijving bij de kvk onder de naam ‘Cafetaria Pietje’ geldt niet als vastgelegde naam?
pi_180172311
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 20:52 schreef manifold het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe het zit met de kvk inschrijving, je kunt we makkelijk een naam laten wijzigen of toevoegen via de kvk site.

Wat betreft de naam staat het volgende op hun site:

[..]

Ik vind 30km geen realistisch werkgebied voor een cafetaria om eerlijk te zijn. Dat is een heel ander dorp zoals ik aangaf. Maar is ook moeilijk om te oordelen zonder de exacte naam te weten.
Ik wil best de naam in een pb sturen, alleen weet ik niet in hoeverre ik een pb kan sturen. Ik heb even de afstand van dorp tot dorp berekend in google maps. Deze geeft aan dat het 9.5 km is ipv 30. Excuses
pi_180172978
Ligt er natuurlijk aan of het een naam is zoals cafeteria t hoekje, t frituurtherapie, kwalitaria of Perfectaria. Net zoals dat elk dorp een Chinees heeft die 'chinese muur' heet. Vergeet t dan maar.

Is het uniek qua naam of is t een keten dan verandert de situatie.

Zou op de website gewoon de plaatsnaam prominenter vermelden. "Cafetaria Pietje Lutjebroek". Helemaal op de pagina waar het telefoonnummer staat vermeld. En indien mogelijk ook zorgen dat dit zichtbaar is bij zoekresultaten van Google.
Eerst denken, dan typen
pi_180173000
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 20:59 schreef Yamaha2500 het volgende:

[..]

Een inschrijving bij de kvk onder de naam ‘Cafetaria Pietje’ geldt niet als vastgelegde naam?
Deels wel, maar niet voor het merkenrecht.. de moet je apart vastleggen.
dag
pi_180173022
Bij de zoekresultaten wordt ook duidelijk de plaatsnaam vermeld. Tevens is het een vrij unieke naam. Indien gewenst kan ik de naam best per pb doorsturen als ik pb’s kan sturen.
  zondag 1 juli 2018 @ 21:58:04 #17
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_180173857
Is hun naam ook afgeleid vd straat waar ze zitten?
Dum de dum
pi_180174055
Nee, zij zitten op een totaal andere straat.
  zondag 1 juli 2018 @ 22:05:44 #19
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_180174092
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 22:04 schreef Yamaha2500 het volgende:
Nee, zij zitten op een totaal andere straat.
Tijd voor een gesprek met een advocaat dan lijkt me.
Dum de dum
pi_180174142
Indien het andere bedrijf de naam al gebruikte als handelsnaam voordat jij die gebruikte heb je geen poot om op te staan, ongeacht of ze die naam wel of niet hebben geregistreerd. In dat geval heb jij dus nagelaten om voldoende onderzoek te doen naar namen zoals gebruikt in het handelsverkeer.

Indien zij de naam pas later als jou hebben gebruikt ligt de zaak iets anders, al geef ik je maar beperkt kans gezien de afstand (tenzij ze in dezelfde plaats zitten).
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_180174462
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 21:30 schreef Yamaha2500 het volgende:
Bij de zoekresultaten wordt ook duidelijk de plaatsnaam vermeld. Tevens is het een vrij unieke naam. Indien gewenst kan ik de naam best per pb doorsturen als ik pb’s kan sturen.
Hier zit de waarheid in de nuance, die je hier (logisch) niet wilt vrijgeven. Lijkt me niet dat dat andere bedrijf jullie naam kopieert met slechte bedoelingen, eerder dat het toevallig zo uit komt en dat je er nu soms last van hebt. Zeker als ze hun naam al tijden lang gebruikten, ook als het alleen in de volksmond is.

In de dorpen waar ik vandaan kom, wordt ook nauwelijks de bedrijfsnaam gebruikt. Dan is het toch vooral eigenaar, straatnaam, vorige (bekendere) naam of welk ander vage reden.
pi_180174528
Het eerste bericht op de facebookpagina dateert uit september 2017. Veel later dan onze pagina, uit 2014. Zouden de opvraagbare gegevens bij de kvk (uitreksel, historie) ergens mee helpen hierbij?
pi_180174613
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 22:18 schreef Yamaha2500 het volgende:
Het eerste bericht op de facebookpagina dateert uit september 2017. Veel later dan onze pagina, uit 2014. Zouden de opvraagbare gegevens bij de kvk (uitreksel, historie) ergens mee helpen hierbij?
Nee, je moet te weten zien te komen wanneer hun die naam zijn gaan gebruiken in het handelsverkeer. Dat ze pas later een facebook pagina zijn gestart is daarbij niet relevant.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_180174633
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 22:16 schreef Adames het volgende:

[..]

Hier zit de waarheid in de nuance, die je hier (logisch) niet wilt vrijgeven. Lijkt me niet dat dat andere bedrijf jullie naam kopieert met slechte bedoelingen, eerder dat het toevallig zo uit komt en dat je er nu soms last van hebt. Zeker als ze hun naam al tijden lang gebruikten, ook als het alleen in de volksmond is.

In de dorpen waar ik vandaan kom, wordt ook nauwelijks de bedrijfsnaam gebruikt. Dan is het toch vooral eigenaar, straatnaam, vorige (bekendere) naam of welk ander vage reden.
Ik snap ook dat de naam niet moedwillig gekopieert is, maar de naam is zowel niet afkomstig van de straat, danwel van de achternaam o.i.d. Echter ondervinden wij er wel overlast van en zouden wij graag hebben dat een ander bedrijf onze naam niet gebruikt.
pi_180175104
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 22:20 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Nee, je moet te weten zien te komen wanneer hun die naam zijn gaan gebruiken in het handelsverkeer. Dat ze pas later een facebook pagina zijn gestart is daarbij niet relevant.
Zou het een optie zijn om te kijken wanneer het cafetaria zich uberhaupt ingeschreven heeft? Als ‘Cafetaria Jantje’ zich recentelijk ingeschreven heeft dan kunnen we ‘Cafetaria Piëtje’ ook niet meer dan recentelijk gebruiken, toch?

Hiervoor zou een uitreksel van de kvk meer duidelijkheid kunnen bieden?

[ Bericht 7% gewijzigd door Yamaha2500 op 02-07-2018 09:32:12 (Herkenbaarheid) ]
  zondag 1 juli 2018 @ 22:32:42 #26
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_180175230
Wil je voorkomen dat je onnodig bestellingen klaarmaakt of wil je dat de andere cafetaria een andere naam gaat gebruiken?

In het eerste geval (en dat lijk je te zeggen) is de oplossing gewoon om bij een bestelling te vragen of ze zeker weten dat ze wel het juiste nummer hebben.

Is het tweede het geval, vraag daar dan advies over, en gooi het niet op verkeerde bestellingen.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_180175385
We willen zowel verkeerde bestellingen als imagoschade voorkomen. Je hebt gelijk dat we aan de telefoon kunnen vragen of ze zeker weten het juiste nummer hebben.

Ik heb vooral de verkeerde bestellingen aangekaart omdat wij hier de laatste tijd aardig wat last van ervaren. Verkeerde recensies etc. nog niet zo zeer, maar dat valt natuurlijk niet uit te sluiten.
pi_180175432
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 22:29 schreef Yamaha2500 het volgende:

[..]

Een recensie van 3 maanden geleden meldt o.a. het volgende: “De vrij nieuwe zaak is sinds enige tijd gevestigd in het dorp.”
Vrij nieuw zegt helemaal niets.
quote:
Zou het een optie zijn om te kijken wanneer het cafetaria zich uberhaupt ingeschreven heeft? Als ‘Cafetaria Jantje’ zich recentelijk ingeschreven heeft dan kunnen we ‘Cafetaria Piëtje’ ook niet meer dan recentelijk gebruiken, toch?

Hiervoor zou een uitreksel van de kvk meer duidelijkheid kunnen bieden?
Ja, maar Cafetaria Jantje, zou natuurlijk de rechtsopvolger van Cafetaria Klaartje kunnen zijn die die naam al sind 1847 gebruikte. Of misschien niet de rechtsopvolger, maar een nieuw bedrijf dat de handelsnaam heeft overgenomen van Cafetaria Klaartje, dat haar bedrijsvoering heeft gestaakt.

Je zult dus moeten uitvinden hoe lang er dus al op die plek een Cafetaria Pietje zit. Als het maar 10 km verderop zit, zou ik er heen gaan en een aantal wijk/dorpsbewoners vragen hoe lang daar al een Cafetaria Pietje zit.

Verder is het maar de vraag (in een rechtzaak te bepalen) of het onrechtmatig is als er in die plaats ook een Cafetaria Pietje zit, ook al zijn ze later gestart.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_180177185
Ik heb even de bedrijfsgegevens opgevraagd en uit het bedrijfsprofiel van kvk blijkt dat het een V.O.F. betreft welke geregistreerd is in 2015. De betreffende vestiging is ook in 2015 in gebruik genomen. De vestiging heeft 1 oude handelsnaam sinds 1993 welke niet overeenkomt met onze naam. Deze handelsnaam is gebruikt tot midden 2017.

Het is dus aannemelijk dat de huidige (niet geregistreerde) pas sinds midden 2017 in gebruik is genomen. Wij ervaren ook pas overlast sinds begin dit jaar. Ookal zou de handelsnaam sinds 2015 gebruikt worden is dit nog steeds later dan onze registratie (2014). Tevens hebben wij de naam behouden dus wordt de betreffende handelsnaam al sinds 2008 o.i.d. gebruikt.

Het is dus niet duidelijk aantoonbaar dat het gebruik onrechtmatig is?
pi_180177426
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 23:27 schreef Yamaha2500 het volgende:
Het is dus aannemelijk dat de huidige (niet geregistreerde) pas sinds midden 2017 in gebruik is genomen.
Het gaat er om of de naam feitelijk in gebruik was. Je zult beter onderzoek moeten doen, anders staat de andere partij met 1-0 voor als ze de naam al langer gebruikten.
quote:
Wij ervaren ook pas overlast sinds begin dit jaar.
Dus? Kun je je aannames verder ondersteunen, terwijl je nog steeds niet weet wanneer de andere partij feitelijk is begonnen met het voeren van hun handelsnaam.
quote:
Ookal zou de handelsnaam sinds 2015 gebruikt worden is dit nog steeds later dan onze registratie (2014). Tevens hebben wij de naam behouden dus wordt de betreffende handelsnaam al sinds 2008 o.i.d. gebruikt.
Hun kunnen eveneens de naam behouden hebben.
quote:
Het is dus niet duidelijk aantoonbaar dat het gebruik onrechtmatig is?
Op grond van de informatie die jij geeft niet. Het gebruik zou mogelijk best onrechtmatig kunnen zijn, maar dat moet je dan feitelijk kunnen onderbouwen.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_180177516
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 23:40 schreef oranjevogel1 het volgende:

Hun kunnen eveneens de naam behouden hebben.

Dit zou dan toch in het bedrijfsprofiel van de kvk moeten staan? Indien niet, is er een andere manier om het bovenstaande aan te tonen? Een manier waarbij er niet perse dorpsbewoners moeten worden ondervraagd.
  zondag 1 juli 2018 @ 23:47:38 #32
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_180177537
Een cafetaria in een klein 2-straten dorpje vs een cafetaria in een buitenwijk van een iets grotere stad. Beide namen een vrij gebruikelijk woord in het Nederlands met een lokaal accent uitgesproken, waarbij de ene zijn mogelijk wat meer Germaanse klanten probeert te paaien met een umlaut. Ik geef je weinig kans om eerlijk te zijn.

(verveelde me, en met een quote van facebook vind je al gauw waar het om gaat :) )
pi_180177635
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 23:46 schreef Yamaha2500 het volgende:

[..]

Dit zou dan toch in het bedrijfsprofiel van de kvk moeten staan?
De KvK is vaak niet volledig. En bij handelsnamen is het gebruik in het handelsverkeer leidend en dus niet een eventuele registratie. In tegenstelling tot bijvoorbeeld het merkrecht.
quote:
Indien niet, is er een andere manier om het bovenstaande aan te tonen?
Je kan met een willekeurige manier komen. Het gaat er om dat je zelf voordat je stappen neemt weet wanneer die naam in gebruik is genomen. Zodat je niet met een situatie komt, waarin jij ze al aanspreekt en ze vervolgens met een advertentie uit het dorpskrantje van 1974 komen.
quote:
Een manier waarbij er niet perse dorpsbewoners moeten worden ondervraagd.
Wat is er op tegen om informeel een paar dorpsbewoners te benaderen? Kun je gelijk een inschatting maken of je dit verder moet zetten.

Verder wat ralfie hier zegt.

[ Bericht 2% gewijzigd door oranjevogel1 op 02-07-2018 00:00:53 ]
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_180178070
Zou je niet eerst eens contact met deze cafetaria opnemen? Voordat je stappen uberhoudt onderneemt..?
pi_180178285
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 23:47 schreef ralfie het volgende:
Een cafetaria in een klein 2-straten dorpje vs een cafetaria in een buitenwijk van een iets grotere stad. Beide namen een vrij gebruikelijk woord in het Nederlands met een lokaal accent uitgesproken, waarbij de ene zijn mogelijk wat meer Germaanse klanten probeert te paaien met een umlaut. Ik geef je weinig kans om eerlijk te zijn.

(verveelde me, en met een quote van facebook vind je al gauw waar het om gaat :) )
ook maar eens opgezocht, ik vind het maar een vreemd verhaal.
De frituur van TS heeft een naamsbinding met zowel de straat als de wijk en is geen normale naam voor een frituur.

Dan openen een stel chinezen een dorp verderop een met dezelfde naam, terwijl er ook al een schildersbedrijf met diezelfde naam daar zit ( :') ) en als je ze zoekt op google, kom je inderdaad uit op de website van die van TS.
  maandag 2 juli 2018 @ 05:49:25 #36
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_180179808
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 00:44 schreef Elevengirl het volgende:
Zou je niet eerst eens contact met deze cafetaria opnemen? Voordat je stappen uberhoudt onderneemt..?
Dat.
Misschien weet die gast van niks en is hij bereidt de naam terug te veranderen. Hij krijgt misschien ook last van jullie.
pi_180181188
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2018 05:49 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dat.
Misschien weet die gast van niks en is hij bereidt de naam terug te veranderen. Hij krijgt misschien ook last van jullie.
Het was wel de bedoeling op contact op te nemen. Wij hebben immers ook geen zin in gezeik. Echter is er een grote kans dat ze daar niet toe bereidt zijn. Vandaar dat we allereerst willen kijken wat mogelijk zou zijn indien het tot een geschil komt alvorens we contact zoeken.
pi_180181220
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 01:28 schreef Adames het volgende:

[..]

ook maar eens opgezocht, ik vind het maar een vreemd verhaal.
De frituur van TS heeft een naamsbinding met zowel de straat als de wijk en is geen normale naam voor een frituur.

Dan openen een stel chinezen een dorp verderop een met dezelfde naam, terwijl er ook al een schildersbedrijf met diezelfde naam daar zit ( :') ) en als je ze zoekt op google, kom je inderdaad uit op de website van die van TS.
Wij vonden het ook al vreemd, maar ik denk dat bij hen vragen om te naam te veranderen weinig gaat doen.. En een hele rechtzaak beginnen voor een naam is ook zo iets, zeker als niet duidelijk is dat er een grote kans is dat de zaak gewonnen wordt.
pi_180181254
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 20:52 schreef Knutknuttsson het volgende:
Aan..ik heb ook eens bij Oriëntal Delight in Groningen besteld terwijl ik die van 80 kilometer verderop moest hebben. Dat was wel even vreemd toen ik daar aankwam en bij hoog en bij laag volhield dat ik echt net telefonisch besteld heb ;) Mensen zoeken op Google, drukken op “bellen” in en denken er verder niet over na.

Je zou ook de telefoon op kunnen nemen met “ Cafetaria Pietje Plaatsnaam”. Heb je volgens mij al een groot deel van het probleem opgelost.
Ik heb bij een horecaketen gewerkt in mijn studententijd en wij namen ook altijd telefoon op met xxx plaatsnaam. Igg ook duidelijk vermelden bij de bestelling dat afhalen op straatnaam x in plaats y te doen is.
  maandag 2 juli 2018 @ 09:27:44 #40
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_180181306
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2018 09:18 schreef Yamaha2500 het volgende:

[..]

Het was wel de bedoeling op contact op te nemen. Wij hebben immers ook geen zin in gezeik. Echter is er een grote kans dat ze daar niet toe bereidt zijn. Vandaar dat we allereerst willen kijken wat mogelijk zou zijn indien het tot een geschil komt alvorens we contact zoeken.
Grote kans? Dit is een aanname... Eerst maar effe bellen. Voor zelfde geld veranderen ze het direct.
pi_180202086
Verander anders zelf gewoon van naam? In plaats van al deze moeite te doen
  dinsdag 3 juli 2018 @ 07:24:49 #42
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_180204852
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2018 09:21 schreef Yamaha2500 het volgende:

[..]

Wij vonden het ook al vreemd, maar ik denk dat bij hen vragen om te naam te veranderen weinig gaat doen.. En een hele rechtzaak beginnen voor een naam is ook zo iets, zeker als niet duidelijk is dat er een grote kans is dat de zaak gewonnen wordt.
Als zij niet willen veranderen hebben ze mogelijk al de juridische mogelijkheden bekeken en daar kun jij ook je voordeel mee doen.

Je moet geen contact op nemen met gestrekt been. Eerst een beetje vissen.. leuke naam, waar komt die vandaan... na sat verhaal: krijg je geen verwarring met snackbar Pietje, 10 km verderop?
Vandaar verder werken...
pi_180205632
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 23:59 schreef Elevengirl het volgende:
Verander anders zelf gewoon van naam? In plaats van al deze moeite te doen
Out of the box denken _O_
  dinsdag 3 juli 2018 @ 09:01:58 #44
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_180205669
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 20:52 schreef Knutknuttsson het volgende:
Aan..ik heb ook eens bij Oriëntal Delight in Groningen besteld terwijl ik die van 80 kilometer verderop moest hebben. Dat was wel even vreemd toen ik daar aankwam en bij hoog en bij laag volhield dat ik echt net telefonisch besteld heb ;) Mensen zoeken op Google, drukken op “bellen” in en denken er verder niet over na.
Serieus? Ik dacht bij het lezen van de OP nog: "mensen zullen toch niet echt zó dom zijn??" Maar wel dus... -O- Mijn vertrouwen in de mensheid is weer verder richting dieptepunt stukje gezakt... :{
Don't let my username fool you...
  dinsdag 3 juli 2018 @ 09:11:12 #45
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_180205760
Dat KvK gebeuren maakt niet uit. Het gaat enkel om feitelijk gebruik van een handelsnaam.

10km afstand van elkaar zou voor verwarringsgevaar kunnen zorgen.

Zorg wel dat je zeker weet dat jij de handelsnaam als eerste voerde. Anders kan je als je de wederpartij benadert, en zij waren eerst, het als een boomerang terug krijgen.

Bewijzen dat je eerst bent doe je aan de hand van feitelijk gebruikt, zoals facturen, bonnetjes, reclame, etc.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_180205786
quote:
15s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 09:01 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Serieus? Ik dacht bij het lezen van de OP nog: "mensen zullen toch niet echt zó dom zijn??" Maar wel dus... -O- Mijn vertrouwen in de mensheid is weer verder richting dieptepunt stukje gezakt... :{
Tenzij je in Stadskanaal woont en denkt : ze bedoelen vast provincie Groningen. Maar dat is geen 80 km :+
Somebody that I used to know
pi_180205850
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 09:23 schreef Roosgeluk het volgende:

[..]

Ik heb bij een horecaketen gewerkt in mijn studententijd en wij namen ook altijd telefoon op met xxx plaatsnaam. Igg ook duidelijk vermelden bij de bestelling dat afhalen op straatnaam x in plaats y te doen is.
Dit lijkt mij voldoende om foute bestellingen te voorkomen.

Imagoschade lijkt me ook sterk door die 30 km verschil. Bovendien, bij recensies kun je ook als bedrijf reageren om het een en ander recht te zetten en te informeren of het wel om de locatie gaat waar ze de recensie bij hebben geplaatst.

En welke naam staat er nou op de gevel bij dat bedrijf met dezelfde naam?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-07-2018 09:20:14 ]
  dinsdag 3 juli 2018 @ 14:09:58 #48
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_180210234
Is het nu 10 of 30 kilometer?
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_180221527
Laat al je vrienden, familie en kennissen een maand lang bellen naar ze met vragen, bestellingen en reserveringen voor jullie toko.
  dinsdag 3 juli 2018 @ 22:09:20 #50
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_180222352
Waarom zou iemand gaan zoeken of "cafetaria pietje" als ze op zoek zijn naar "cafetaria Piëtje"?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')