abonnement Unibet Coolblue
  zondag 1 juli 2018 @ 16:52:01 #1
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_180165515
In ons huidige huis hebben we een kamertje over welke niet gebruikt wordt. Het is een klein kamertje van 2,10 x 2,20. Officieel een slaapkamer, nu rommelkamer en zou ooit een badkamer moeten worden.

Nu komt er ook het idee om de hoek om te verkopen en wat anders terug te kopen. Ik vraag me nu serieus af wat bij verkoop een hogere waarde meebrengt:
• Een grotere badkamer
• Een extra, al dan niet erg kleine, slaapkamer

Het huis heeft momenteel 3 ruime slaapkamers en 1 kleine badkamer (2,20 x 1,20).

Wat zijn jullie gedachten/meningen hier over?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_180165547
De slaapkamer.
Maar ik zou voor je eigen woongenot kiezen.
pi_180165828
Grotere badkamer, dan kan er een gezin gewoon royaal wonen. Besef je overigens wel dat het nu leuk verkopen is, maar in de meeste regio's ook voor de hoofdprijs wat terugkopen.

In dat licht kan je je ook afvragen of je nu zelf dit soort verbeteringen moet doen of het toch wel verkoopt
  zondag 1 juli 2018 @ 17:07:30 #4
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_180165870
Ik zou het bij de badkamer betrekken, of als washok of bedstee. Een slaapkamer gaat niet lukken met zo'n hokje.
pindazakje
pi_180165888
Ik zou voor de badkamer gaan omdat je al 3 ruime slaapkamers hebt.
pi_180165899
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 16:52 schreef sanger het volgende:
• Een extra, al dan niet erg kleine, slaapkamer
:Y
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_180166154
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 17:08 schreef Sorella het volgende:
Ik zou voor de badkamer gaan omdat je al 3 ruime slaapkamers hebt.
NU zijn er 3 slaapkamers. Daarna nog maar 2.
Althans zo lees ik het. Kan het verkeerd interpreteren.

Indien 3 na verbouwing zou ik ook voor de badkamer kiezen.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 01-07-2018 17:22:59 ]
  zondag 1 juli 2018 @ 17:22:38 #8
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_180166162
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 16:52 schreef sanger het volgende:
Nu komt er ook het idee om de hoek om te verkopen en wat anders terug te kopen. Ik vraag me nu serieus af wat bij verkoop een hogere waarde meebrengt:
• Een grotere badkamer
• Een extra, al dan niet erg kleine, slaapkamer

Het huis heeft momenteel 3 ruime slaapkamers en 1 kleine badkamer (2,20 x 1,20).

Wat zijn jullie gedachten/meningen hier over?
Niet verbouwen met het idee meerwaarde te creëren.
As-is verkopen en wat nieuws kopen, de verbouwingskosten haal je er nooit uit.
Tenzij je alles zelf kan en veel tijd over hebt.
So we just called him Fred
pi_180166391
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 17:22 schreef Blue_note het volgende:

[..]

NU zijn er 3 slaapkamers. Daarna nog maar 2.
Althans zo lees ik het. Kan het verkeerd interpreteren.

Indien 3 na verbouwing zou ik ook voor de badkamer kiezen.
3 ruime slaapkamers, dus dit hokje nie5 meegerekend
pi_180166546
Heeft allemaal geen nut, de nieuwe bewoners bepalen het zelf wel. Ik heb gloednieuwe badkamers en keukens aan gort zien slaan omdat het hun smaak niet was.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_180166795
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 17:40 schreef halfway het volgende:
Heeft allemaal geen nut, de nieuwe bewoners bepalen het zelf wel. Ik heb gloednieuwe badkamers en keukens aan gort zien slaan omdat het hun smaak niet was.
Dit. Het helpt niks. Kopers doen toch wat ze willen.
Alius aliud dicit
  Moderator zondag 1 juli 2018 @ 17:53:27 #12
9859 crew  Karina
Woman
pi_180166844
Walk in closet zou ik doen.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_180167076
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 17:40 schreef halfway het volgende:
Heeft allemaal geen nut, de nieuwe bewoners bepalen het zelf wel. Ik heb gloednieuwe badkamers en keukens aan gort zien slaan omdat het hun smaak niet was.
+1

Extra oppervlakte is waarde vermeerderend.
De rest allemaal nagenoeg niet.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  zondag 1 juli 2018 @ 18:07:17 #14
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_180167131
Heb je een zolder :?
Zo niet een Fok! kamertje van maken met bordje op de deur members only :7
Dan hier op Fok te koop zetten :P
  zondag 1 juli 2018 @ 18:11:28 #15
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_180167258
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 17:40 schreef halfway het volgende:
Heeft allemaal geen nut, de nieuwe bewoners bepalen het zelf wel. Ik heb gloednieuwe badkamers en keukens aan gort zien slaan omdat het hun smaak niet was.
Dat. Ik zit ook telkens weer met stijgende verbazing te kijken wat er een hoop geld wordt weggegooid bij die verbouw- en verkoopprogramma's op TV.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_180169943
Als je op korte termijn gaat verhuizen, niks verbouwen. Hooguit even een fris verfje op de muren smeren. In een lichte kleur. Eventueel inrichten als inloopkast of kantoortje om kopers een idee te geven wat er mee kan.
Verder zorg je dat de verkoopmakelaar een paar schetsen regelt waarbij het kamertje in gebruik is als badkamer, babykamer en kantoor of Inloopkast.

Ga je er nog minimaal 5 jaar wonen, dan lekker voor jezelf verbouwen.
pi_180174128
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 16:52 schreef sanger het volgende:
In ons huidige huis hebben we een kamertje over welke niet gebruikt wordt. Het is een klein kamertje van 2,10 x 2,20. Officieel een slaapkamer, nu rommelkamer en zou ooit een badkamer moeten worden.

Nu komt er ook het idee om de hoek om te verkopen en wat anders terug te kopen. Ik vraag me nu serieus af wat bij verkoop een hogere waarde meebrengt:
• Een grotere badkamer
• Een extra, al dan niet erg kleine, slaapkamer

Het huis heeft momenteel 3 ruime slaapkamers en 1 kleine badkamer (2,20 x 1,20).

Wat zijn jullie gedachten/meningen hier over?
Dat is wel een HEEEL kleine badkamer... ik zou niet eens kunnen voorstellen hoe de standaard dingen er in passen (meer de dingen die de huidige standaard zijn wat mij betreft dan - douche, bad, toilet en 2x wasbak). Ik denk dat met 3x ruime slaapkamer al in het huis een grotere badkamer voor veel mensen wel een pre kan zijn... maar als dat betekend dat je de hele badkamer moet vernieuwen en betegelen enzo.. dan weet ik niet of je het eruit haalt bij de verkoop - omdat het wellicht niet de smaak is van mensen wil waarschijnlijk niet iedereen er de hoofdprijs voor bij betalen.. waarschijnlijk verkoop je het wel sneller omdat niet iedereen een kleine badkamer wil.
I'm right and you know it
  Moderator zondag 1 juli 2018 @ 22:21:11 #18
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_180174645
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 17:40 schreef halfway het volgende:
Heeft allemaal geen nut, de nieuwe bewoners bepalen het zelf wel. Ik heb gloednieuwe badkamers en keukens aan gort zien slaan omdat het hun smaak niet was.
Precies dat. :)
  zondag 1 juli 2018 @ 22:22:24 #19
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_180174689
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 22:07 schreef Aezeal het volgende:

[..]

douche, bad, toilet en 2x wasbak
Glazen deur aan het bad en je hebt de douche ook al geregeld, toilet is dan ook nog plaats voor. En als je de draairichting van de deur wijzigt kan je ook nog een wastafel in de ruimte kwijt.

Waarom "moet" er tegenwoordig eigenlijk overal een dubbele wastafel hangen?

Overigens: Het huis van TS en dat van mij lijken (zo afgaande op de omschrijving) wel op elkaar. Eind jaren '60/begin 'jaren '70?

Drie redelijk ruime slaapkamers met een douche tussen de voor- en achterslaapkamer, en achter de doucheruimte inbouwkasten voor de twee slaapkamers? Dan zit dat kleine kamertje boven de voordeur. Is klein, klopt, maar is natuurlijk prima bruikbaar als studeerkamertje. Of als echte SLAAPkamer, eventueel voor twee kinderen in een stapelbed. Kan één van die andere kamers gebruikt worden als speelkamer. Ik noem maar een dwarsstraat.

Overigens is in mijn woning door een vorige bewoner die doucheruimte eruitgehaald, daardoor is de achterslaapkamer dieper geworden. En op de andere kamer aan de achterzijde zit nu een badkamer. Die veel te groot is trouwens.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  zondag 1 juli 2018 @ 22:25:21 #20
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_180174831
Wij realiseren met ongeveer dezelfde afmetingen wel een badkamer in een slaapkamer. De oude badkamer gaat dienst doen als waskamer. Ik zou dit alleen niet hebben gedaan als ik de intentie zou hebben te verkopen. Het is toch erg smaakgevoelig en een kostbare verbouwing. Ik denk niet dat je dat terugverdient danwel een ander publiek aanspreekt. Je zou wel een render kunnen laten maken om een idee te kunnen geven van de mogelijkheden :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_180175275
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 22:25 schreef monsterd. het volgende:
Wij realiseren met ongeveer dezelfde afmetingen wel een badkamer in een slaapkamer. De oude badkamer gaat dienst doen als waskamer. Ik zou dit alleen niet hebben gedaan als ik de intentie zou hebben te verkopen. Het is toch erg smaakgevoelig en een kostbare verbouwing. Ik denk niet dat je dat terugverdient danwel een ander publiek aanspreekt. Je zou wel een render kunnen laten maken om een idee te kunnen geven van de mogelijkheden :)
wij hebben zelfs een redelijk grote slaapkamer (2.20 bij 3.80) opgeofferd voor een ruime badkamer en de oude badkamer is nu alleen nog toilet en gastendouche wordt nog verbouwd zodat de wasmachine er ook in kan ipv de gastendouche. Maar inderdaad voor ons eigen woongenot, ik zou zo'n verbouwing nooit doen als ik het huis toch zou gaan verkopen.
  zondag 1 juli 2018 @ 22:38:25 #22
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_180175497
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 22:33 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

wij hebben zelfs een redelijk grote slaapkamer (2.20 bij 3.80) opgeofferd voor een ruime badkamer en de oude badkamer is nu alleen nog toilet en gastendouche wordt nog verbouwd zodat de wasmachine er ook in kan ipv de gastendouche. Maar inderdaad voor ons eigen woongenot, ik zou zo'n verbouwing nooit doen als ik het huis toch zou gaan verkopen.
Ja idd, onze nieuwe badkamer is 2,50 bij 3 en dat is zo slecht nog niet qua ruimte hoor, en heerlijk douchen en badderen straks i.p.v. de kleine badkamer waar het allemaal te krap was.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zondag 1 juli 2018 @ 22:49:23 #23
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_180176202
heb je het huis voor jezelf en verwacht je woongenot?
of heb je het als belegging en verwacht je een goed rendement?
Tot nooit .......
  maandag 2 juli 2018 @ 13:32:14 #24
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_180184852
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 22:25 schreef monsterd. het volgende:
Wij realiseren met ongeveer dezelfde afmetingen wel een badkamer in een slaapkamer. De oude badkamer gaat dienst doen als waskamer. Ik zou dit alleen niet hebben gedaan als ik de intentie zou hebben te verkopen. Het is toch erg smaakgevoelig en een kostbare verbouwing. Ik denk niet dat je dat terugverdient danwel een ander publiek aanspreekt. Je zou wel een render kunnen laten maken om een idee te kunnen geven van de mogelijkheden :)
Dat was hier ook het idee.

Dat idee was er overigens al voordat ik een nieuwe relatie kreeg, opnieuw ging samenwonen en er verhuisplannen kwamen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 2 juli 2018 @ 13:33:13 #25
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_180184869
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 22:49 schreef Speekselklier het volgende:
heb je het huis voor jezelf en verwacht je woongenot?
of heb je het als belegging en verwacht je een goed rendement?
Nu wonen we er zelf, en zou het dus om (tijdelijk) woongenot gaan.

Ik ben puur aan het kijken wat de verkoop het beste zou dienen zeg maar.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')