abonnement Unibet Coolblue
  zondag 1 juli 2018 @ 15:27:57 #1
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_180162891
Ik ben aan het uitproberen of ik intolerant bent voor tarwe. Dat betekent op zoek gaan naar produkten waar geen tarwe in zit, of tarweproducten. En dat is nog een hele opgave. Mijn vraag is of ik ook in het glutenvrije segment kan shoppen: daar is veel te verkrijgen. Wie weet dit?
  zondag 1 juli 2018 @ 15:33:21 #2
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_180163058
Tarwe = gluten
Geen gluten = geen tarwe

Lijkt me wel aannemelijk dat je met een tarweallergie glutenvrij kan eten ja
  zondag 1 juli 2018 @ 15:37:39 #3
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_180163175
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 15:33 schreef hugecooll het volgende:
Tarwe = gluten
Geen gluten = geen tarwe

Lijkt me wel aannemelijk dat je met een tarweallergie glutenvrij kan eten ja
Dit vindt ik op het web:

Is tarwevrij hetzelfde als glutenvrij?
Om direct misverstanden te voorkomen: tarwevrij is niet hetzelfde als glutenvrij! Glutenvrije producten zijn producten waar méérdere glutenbevattende graansoorten niet inzitten: tarwe, rogge, gerst, spelt, haver, kamut. In tarwevrije producten kunnen andere granen dan tarwe nog wél zitten. In sommige bewerkte glutenvrije producten zit echter tarwe die bewerkt is waardoor er geen gluten meer inzitten. Voor mensen met tarwe-allergie zijn die producten dus niet geschikt.


https://mens-en-gezondhei(...)wat-kan-ik-eten.html

Dus volgens deze info kan het weer niet. :{
  zondag 1 juli 2018 @ 15:40:25 #4
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_180163267
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 15:37 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Dit vindt ik op het web:

Is tarwevrij hetzelfde als glutenvrij?
Om direct misverstanden te voorkomen: tarwevrij is niet hetzelfde als glutenvrij! Glutenvrije producten zijn producten waar méérdere glutenbevattende graansoorten niet inzitten: tarwe, rogge, gerst, spelt, haver, kamut. In tarwevrije producten kunnen andere granen dan tarwe nog wél zitten. In sommige bewerkte glutenvrije producten zit echter tarwe die bewerkt is waardoor er geen gluten meer inzitten. Voor mensen met tarwe-allergie zijn die producten dus niet geschikt.


https://mens-en-gezondhei(...)wat-kan-ik-eten.html

Dus volgens deze info kan het weer niet. :{
naja niet altijd
Maar dan staat tarwe toch wel tussen de ingrediënten?
  zondag 1 juli 2018 @ 15:41:59 #5
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_180163311
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 15:33 schreef hugecooll het volgende:
Tarwe = gluten
Geen gluten = geen tarwe

Lijkt me wel aannemelijk dat je met een tarweallergie glutenvrij kan eten ja
Nee. Tarwe bevat gluten, maar niet alle producten met gluten zijn gemaakt op basis van tarwe. Rogge bevat ook gluten (weliswaar minder dan tarwe).
  zondag 1 juli 2018 @ 15:47:15 #6
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_180163471
Waarom laat je niet gewoon een bloedtest bij de huisarts doen? Volgens mij zijn er tegenwoordig zelfs zelftesten, maar weet niet hoe betrouwbaar die zijn.

Dus vooral 'normaal' blijven eten nu, geen dieet beginnen die aan uitsluiting doet. Afspraak maken bij de huisarts, stellen dat je gewoonweg een bloedtest wil hiervoor en die laten doen. Alleen als je nu gluten eet waarvoor je intolerant bent zal je het in het bloedwerk zien.

Als je al een week of 4 tot 6 bezig bent met gluten uitsluiten dan wachten met de bloedtest. Eerst weer een maandje of 2 'normaal' eten, dan een bloedtest. Dan gaan kijken of en wat het dan is in de voeding waar je intolerant voor bent.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zondag 1 juli 2018 @ 15:47:42 #7
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_180163485
quote:
99s.gif Op zondag 1 juli 2018 15:41 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Nee. Tarwe bevat gluten, maar niet alle producten met gluten zijn gemaakt op basis van tarwe. Rogge bevat ook gluten (weliswaar minder dan tarwe).
ja joh
Maar dan zou je als je geen gluten eet dus ook geen tarwe eten. Dat was het idee. Dat je dan ook geen rogge etc eet lijkt me voor haar vraag niet erg interessant.

Maar dat is dus blijkbaar ook niet per se zo
  zondag 1 juli 2018 @ 16:27:52 #8
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_180164714
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 15:47 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Waarom laat je niet gewoon een bloedtest bij de huisarts doen? Volgens mij zijn er tegenwoordig zelfs zelftesten, maar weet niet hoe betrouwbaar die zijn.

Dus vooral 'normaal' blijven eten nu, geen dieet beginnen die aan uitsluiting doet. Afspraak maken bij de huisarts, stellen dat je gewoonweg een bloedtest wil hiervoor en die laten doen. Alleen als je nu gluten eet waarvoor je intolerant bent zal je het in het bloedwerk zien.

Als je al een week of 4 tot 6 bezig bent met gluten uitsluiten dan wachten met de bloedtest. Eerst weer een maandje of 2 'normaal' eten, dan een bloedtest. Dan gaan kijken of en wat het dan is in de voeding waar je intolerant voor bent.
Een jaar geleden is het geconstateerd door een mesologe (arts met natuurgeneeswijze-opleiding). Alleen heb ik daar toen niets mee gedaan. Ik zie haar vrijdag weer en dan weet ik meer.

Het zou in ieder geval de extreme vermoeidheid verklaren die steeds erger werd de afgelopen maanden. Ik kon zó na het avondeten in slaap vallen.
  zondag 1 juli 2018 @ 16:29:20 #9
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_180164756
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 15:47 schreef hugecooll het volgende:

[..]

ja joh
Maar dan zou je als je geen gluten eet dus ook geen tarwe eten. Dat was het idee. Dat je dan ook geen rogge etc eet lijkt me voor haar vraag niet erg interessant.

Maar dat is dus blijkbaar ook niet per se zo
Ik vind het ingewikkeld en kom er niet uit; dat wel en dat weer niet etc. Vooralsnog hou ik het bij tarwe-vrij en tarwezetmeel-vrij waar ik op moet zoeken.
  zondag 1 juli 2018 @ 16:54:06 #10
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180165575
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 16:27 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Een jaar geleden is het geconstateerd door een mesologe (arts met natuurgeneeswijze-opleiding). Alleen heb ik daar toen niets mee gedaan. Ik zie haar vrijdag weer en dan weet ik meer.

Het zou in ieder geval de extreme vermoeidheid verklaren die steeds erger werd de afgelopen maanden. Ik kon zó na het avondeten in slaap vallen.
Die heeft je aura gemeten? Of serieus een test gedaan op antistoffen voor gluten in je bloed?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_180171111
Kun je niet naar een dietiste?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_180171228
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 16:27 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Een jaar geleden is het geconstateerd door een mesologe (arts met natuurgeneeswijze-opleiding). Alleen heb ik daar toen niets mee gedaan. Ik zie haar vrijdag weer en dan weet ik meer.

Het zou in ieder geval de extreme vermoeidheid verklaren die steeds erger werd de afgelopen maanden. Ik kon zó na het avondeten in slaap vallen.
Ga eens naar je huisarts.

Natuurgeneeskundige kwatsch is vooral goed voor je gevoel, maar als je echt iets hebt kunnen ze je niet helpen.

Laat een bloedtest dien. Dan weet je het meteen en met veel grotere zekerheid.
Whatever...
  maandag 2 juli 2018 @ 07:40:05 #13
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_180180380
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 20:24 schreef oranjevogel1 het volgende:
Kun je niet naar een dietiste?
Ja, daar zat ik ook al aan te denken. Er vallen erg veel producten weg omdat hier vormen van tarwe in zitten (als vulmiddel). Ik voel me al aanzienlijk beter nu ik geen volkoren brood meer eet maar moet ik brood ook gaan vervangen. En daar houdt mijn kennis toch wel op.
pi_180180405
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 07:40 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ja, daar zat ik ook al aan te denken. Er vallen erg veel producten weg omdat hier vormen van tarwe in zitten (als vulmiddel). Ik voel me al aanzienlijk beter nu ik geen volkoren brood meer eet maar moet ik brood ook gaan vervangen. En daar houdt mijn kennis toch wel op.
Minder brood en meer groente en fruit is wel iets waardoor mensen nog weleens flink willen opknappen qua energie en fitheid.
  maandag 2 juli 2018 @ 07:50:15 #15
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_180180437
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 20:29 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ga eens naar je huisarts.

Natuurgeneeskundige kwatsch is vooral goed voor je gevoel, maar als je echt iets hebt kunnen ze je niet helpen.

Mijn ervaring is precies de omgekeerde. Waar de kennis van mijn huisarts ophoudt, begint die van de natuurgeneeskunde. Ik word er soms wanhopigvan hoe beperkt en benauwend mijn huisarts denkt. En voor de écht raadselachtige dingen ga ik er niet meer heen!
pi_180180462
Maar vermoeidheid kan zoveel oorzaken hebben... van verkeerde voeding tot een vitaminetekort (bijvoorbeeld vit D en/ Of vit B12 tekort, dat komt echt veel voor)

Wat houdt je tegen om in elk geval even je bloed te laten testen?
pi_180180867
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 07:50 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Mijn ervaring is precies de omgekeerde. Waar de kennis van mijn huisarts ophoudt, begint die van de natuurgeneeskunde. Ik word er soms wanhopigvan hoe beperkt en benauwend mijn huisarts denkt. En voor de écht raadselachtige dingen ga ik er niet meer heen!
Huisartsen weten zeker niet alles. Maar goed je voor de natuurgeneeskundige die het wél zegt te weten.

Waarom laat je geen bloedtest uitvoeren? Dan weet je in ieder geval of je ergens een allergie voor hebt.
Whatever...
pi_180181076
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 07:40 schreef Boca_Raton het volgende:
Ja, daar zat ik ook al aan te denken. Er vallen erg veel producten weg omdat hier vormen van tarwe in zitten (als vulmiddel). Ik voel me al aanzienlijk beter nu ik geen volkoren brood meer eet maar moet ik brood ook gaan vervangen. En daar houdt mijn kennis toch wel op.
Ik zou eens met een goede dietist gaan praten, want als je je beter voelt als je minder tarwe eet, kan dat aan meerdere dingen liggen: Minder vezels, of tarwe-allergie(eiwit) of fructaan-intolerantie(koolhydraat). Misschien ook nog wel meer.. Dat moet je dat eigenlijk testen bij de huisarts of door proberen.

bijv: Als je merkt dat tarwe slecht gaat, maar spelt wel goed. Dan kan het aan de fructanen (=koolhydraat type) ligt. Dan zou je ook bij bijv ui en knoflook last kunnen hebben.

Er bestaat ook glutenvrij tarwemeel, maar dan heb je nog een miniem beetje gluten, en ook die fructanen. Dus of dat een optie is? Het is vooral etiketten lezen als je het wil vermijden..

[ Bericht 7% gewijzigd door Deepfreeze op 02-07-2018 09:10:32 ]
pi_180181327
In sommige glutenvrije producten zit glutenvrij gemaakt tarwezetmeel.
Als je allergisch bent aan tarwe kun je dat ook niet verdragen.
  maandag 2 juli 2018 @ 09:43:05 #20
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_180181510
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 09:05 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Ik zou eens met een goede dietist gaan praten, want als je je beter voelt als je minder tarwe eet, kan dat aan meerdere dingen liggen: Minder vezels, of tarwe-allergie(eiwit) of fructaan-intolerantie(koolhydraat). Misschien ook nog wel meer.. Dat moet je dat eigenlijk testen bij de huisarts of door proberen.

bijv: Als je merkt dat tarwe slecht gaat, maar spelt wel goed. Dan kan het aan de fructanen (=koolhydraat type) ligt. Dan zou je ook bij bijv ui en knoflook last kunnen hebben.

Er bestaat ook glutenvrij tarwemeel, maar dan heb je nog een miniem beetje gluten, en ook die fructanen. Dus of dat een optie is? Het is vooral etiketten lezen als je het wil vermijden..
Ik zie de mesologe komende vrijdag weer. Deze vorm van geneeskunst heeft bij mij al jarenlang de steken opgeraapt die de huisartsenpraktijk liet vallen, dus dan weet ik specifiek waar ik op moet gaan letten. Ik neem aan dat het de tarwe-intolerantie is, die ze vorig jaar al constateerde.

Wat betreft voeding is het inderdaad etiketten lezen. En zo je vaste productenlijst samenstellen.

Ik zoek nog adequate vervanging voor het brood tussen de middag. Dat is het enige waar ik nu tegenaan loop. Een paar verdwaalde crackers daar word ik flauw van, het moet wel voedzaam zijn. Roggebrood zou een optie zijn, maar ook daar zit tarwemeel in, althans, alle varianten die ik in de supermarkt vond. Als er nog mensen zijn met een voedzaam idee voor het middageten, heel graag.
pi_180181686
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 09:43 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ik zie de mesologe komende vrijdag weer. Deze vorm van geneeskunst heeft bij mij al jarenlang de steken opgeraapt die de huisartsenpraktijk liet vallen, dus dan weet ik specifiek waar ik op moet gaan letten. Ik neem aan dat het de tarwe-intolerantie is, die ze vorig jaar al constateerde.

Wat betreft voeding is het inderdaad etiketten lezen. En zo je vaste productenlijst samenstellen.

Ik zoek nog adequate vervanging voor het brood tussen de middag. Dat is het enige waar ik nu tegenaan loop. Een paar verdwaalde crackers daar word ik flauw van, het moet wel voedzaam zijn. Roggebrood zou een optie zijn, maar ook daar zit tarwemeel in, althans, alle varianten die ik in de supermarkt vond. Als er nog mensen zijn met een voedzaam idee voor het middageten, heel graag.
Ik bedoelde meer dat ik me afvraag of een mesoloog ook product kennis heeft. Dat is nou net iets waar een goede dietist meer ervaring mee heeft.

Ik at destijds wel speltbrood (liefde en passie van de AH), maar dat werkt niet als het om de eiwitten gaat.

rozijnenbrood van Genius is ook lekker.
https://www.ah.nl/product(...)jnenbrood-glutenvrij
Schar heeft ook veel spullen. Zoals deze:
https://www.ah.nl/producten/product/wi199619/schar-ciabatta
En daarnaast rauwkost, (pasta)salades, gevulde soep..

(Ik deed FODMAP dieet, dan schrap je 5 types koolhydraten, dus hoefde niet op eiwitten/gluten te letten)
  maandag 2 juli 2018 @ 09:59:09 #22
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_180181789
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 09:52 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Ik bedoelde meer dat ik me afvraag of een mesoloog ook product kennis heeft. Dat is nou net iets waar een goede dietist meer ervaring mee heeft.
Een mesoloog heeft idd. niet de productkennis die een diëtiste heeft. Dus ik zal wel bij een diëtiste moeten aankloppen. Het is zó anders eten, alleen al om zeker te weten dat ik alles binnenkrijg wat ik moet hebben.
quote:
En daarnaast rauwkost, (pasta)salades, gevulde soep..
Rauwkost en -salades. Thanx voor je tips.
pi_180182176
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 09:59 schreef Boca_Raton het volgende:
Een mesoloog heeft idd. niet de productkennis die een diëtiste heeft. Dus ik zal wel bij een diëtiste moeten aankloppen. Het is zó anders eten, alleen al om zeker te weten dat ik alles binnenkrijg wat ik moet hebben.
Met alleen tarwe gaat dat wel lukken. Dan mis je niet zoveel..
Met groentes krijg je genoeg vezels binnen. Het is alleen zo'n gewoonte om brood te eten. Dat kun je ook wel afwennen (zeg uit ik ervaring met veel strikter dieet). En er is genoeg vervanging te koop tegenwoordig.
Ik kreeg ook veel minder suiker binnen (nauwelijks koekjes meer bijv). Dat kan ook schelen qua moeheid?

In de ochtend zou je misschien ook nog havermout kunnen proberen? Muesli kan ook nog. Pasta van maismeel kun je zelfs bij de LIDL kopen..
pi_180182202
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 15:27 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik ben aan het uitproberen of ik intolerant bent voor tarwe. Dat betekent op zoek gaan naar produkten waar geen tarwe in zit, of tarweproducten. En dat is nog een hele opgave. Mijn vraag is of ik ook in het glutenvrije segment kan shoppen: daar is veel te verkrijgen. Wie weet dit?
Mijn vrouw heeft dat. Er is genoeg te koop qua alternatieven en veel van de glutenvrije producten zijn ook tarwevrij, maar zeker niet allemaal.

Waar heb je last van? Darmen/diarree en bv luchtwegen snel ontstoken?
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180182551
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 09:43 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ik zoek nog adequate vervanging voor het brood tussen de middag. Dat is het enige waar ik nu tegenaan loop. Een paar verdwaalde crackers daar word ik flauw van, het moet wel voedzaam zijn. Roggebrood zou een optie zijn, maar ook daar zit tarwemeel in, althans, alle varianten die ik in de supermarkt vond. Als er nog mensen zijn met een voedzaam idee voor het middageten, heel graag.
Rijstgerechten waarbij je de rijst vervangt door bloemkool- of broccolirijst.
pi_180182573
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 10:57 schreef Chai het volgende:

[..]

Rijstgerechten waarbij je de rijst vervangt door bloemkool- of broccolirijst.
Waarom moet je de rijst vervangen?
  maandag 2 juli 2018 @ 11:00:16 #27
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_180182596
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 10:31 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Met alleen tarwe gaat dat wel lukken. Dan mis je niet zoveel..
Met groentes krijg je genoeg vezels binnen. Het is alleen zo'n gewoonte om brood te eten. Dat kun je ook wel afwennen (zeg uit ik ervaring met veel strikter dieet). En er is genoeg vervanging te koop tegenwoordig.
Ik kreeg ook veel minder suiker binnen (nauwelijks koekjes meer bijv). Dat kan ook schelen qua moeheid?

In de ochtend zou je misschien ook nog havermout kunnen proberen? Muesli kan ook nog. Pasta van maismeel kun je zelfs bij de LIDL kopen..
Nou tarwe wordt ook in veel producten gestopt als vulling (tarwemeel of tarwezetmeel of zoiets).
Suiker neem ik sowieso al niet meer.

In de ochtend hou ik het lekker bij yoghurt met lijnzaad en zemelen. Klinkt raar, maar daar kun je me 's nachts voor wakker maken. En dan geen magere yoghurt, maar halfvolle. Magere yoghurt vind ik veredeld water.
  maandag 2 juli 2018 @ 11:02:13 #28
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_180182616
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 10:33 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Mijn vrouw heeft dat. Er is genoeg te koop qua alternatieven en veel van de glutenvrije producten zijn ook tarwevrij, maar zeker niet allemaal.

Waar heb je last van? Darmen/diarree en bv luchtwegen snel ontstoken?
Ah, een medestander :)
Ik heb last van extreme vermoeidheid. Zoals na het avondeten m'n ogen niet meer open kunnen houden en veel liggen overdag. Nu pas valt het kwartje dat dat wel eens die tarwe-intolerantie zou kunnen zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Boca_Raton op 02-07-2018 11:07:38 ]
pi_180182658
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 11:00 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Nou tarwe wordt ook in veel producten gestopt als vulling (tarwemeel of tarwezetmeel of zoiets).
Suiker neem ik sowieso al niet meer.

ik weet..
Ik mocht geen tarwe, maar ook geen fructose, lactose, en nog een zwikkie andere dingen. Mijn lijst wat ik wel mocht was langer dan wat niet mocht :P
Dat overleef je echt wel. Na een paar weken ben je gewend aan het etiketten lezen en weet je welke verpakkingen je kunt meenemen. En dan maar hopen dat ze niet iets wijzigen aan de ingredienten zonder het te melden

Voor het zondigen:
https://www.glutenvrijewe(...)IEAQYAiABEgIOHvD_BwE
pi_180182680
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 10:59 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Waarom moet je de rijst vervangen?
Om eenvoudig meer groenten te eten tijdens de lunch en ter variatie op de genoemde rauwkostsalades en gevulde soepen.
pi_180182798
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 11:07 schreef Chai het volgende:

[..]

Om eenvoudig meer groenten te eten tijdens de lunch en ter variatie op de genoemde rauwkostsalades en gevulde soepen.
Oh, om meer groente te eten.
Ik wist niet dat dat de vraag van TS was.
pi_180182817
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 11:17 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Oh, om meer groente te eten.
Ik wist niet dat dat de vraag van TS was.
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 09:43 schreef Boca_Raton het volgende:

Als er nog mensen zijn met een voedzaam idee voor het middageten, heel graag.
:')
En dan nog. Ik mag het toch nog wel als tip geven, mag TS zelf weten wat ze er mee doet.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2018 11:19:47 ]
pi_180183009
quote:
13s.gif Op maandag 2 juli 2018 11:19 schreef Chai het volgende:

[..]

[..]

:')
En dan nog. Ik mag het toch nog wel als tip geven, mag TS zelf weten wat ze er mee doet.
Van mij mag je alles, hoor. :D
De link naar de OP over geen tarwe eten en jouw antwoord over rijst vervangen door bloemkool, ontging me alleen even.
Maar goed dat je het opgehelderd hebt.
  maandag 2 juli 2018 @ 17:44:00 #34
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180190154
Boca, ga naar je huisarts en laat een bloedtest doen.
Je natuurgenezer verteld je alleen maar wat je horen wilt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 2 juli 2018 @ 17:44:28 #35
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180190185
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 11:00 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Nou tarwe wordt ook in veel producten gestopt als vulling (tarwemeel of tarwezetmeel of zoiets).
Suiker neem ik sowieso al niet meer.

In de ochtend hou ik het lekker bij yoghurt met lijnzaad en zemelen. Klinkt raar, maar daar kun je me 's nachts voor wakker maken. En dan geen magere yoghurt, maar halfvolle. Magere yoghurt vind ik veredeld water.
Zemelen zijn tarwe
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 2 juli 2018 @ 18:13:19 #36
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180191036
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_180191075
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2018 17:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zemelen zijn tarwe
Je hebt ook haverzemelen.
  maandag 2 juli 2018 @ 18:16:42 #38
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_180191111
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2018 17:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zemelen zijn tarwe
:o Ook haverzemelen?
pi_180191341
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2018 17:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Boca, ga naar je huisarts en laat een bloedtest doen.
Je natuurgenezer verteld je alleen maar wat je horen wilt.
Precies. Collegaatje ging er oom heen. Kwam verslag uitbrengen. Voordat ze bij dr diagnose was vroeg ik: En, zei hij dat je candida hebt?

Zij: Ja!
Ik: Dieet van 5 kantjes dat niet vol te houden is gekregen en moet je ook voor 200 euro aan supplementen kopen daar?
Zij: -O- ja.

Ze begon pas in te zien dat ze voorgejokt was toen haar man ook was gegaan en hetzelfde te horen kreeg :')

Het bleken overgangsklachten. Wat ze wegwoof toen ik het opperde, maar later toch moest toegeven dat het klopte.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_180191359
Wel mooi afgevallen met het dieet.
Inmiddels er ook weer allemaal bij.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  maandag 2 juli 2018 @ 19:28:27 #41
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180192596
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2018 18:16 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

:o Ook haverzemelen?
Nee, die niet, maar gluten hebben ze ook
Nogmaals, ga naar je huisarts en laat een bloedtest doen, natuurgenezers vertellen je wat je wilt horen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 2 juli 2018 @ 22:56:52 #42
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_180200597
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2018 19:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, die niet, maar gluten hebben ze ook
Nogmaals, ga naar je huisarts en laat een bloedtest doen, natuurgenezers vertellen je wat je wilt horen.
Ik was even bang dat ik de verkeerde zemelen at.

Piet, ik waardeer je bezorgdheid maar we zullen het niet eens worden.
pi_180205347
Je negeert mijn vraag. Wat houdt je tegen om je bloed even te laten testen? De waarden van een bloedtest zijn gewoon getallen, daar heeft je huisarts verder geen 'invloed' op. Vallen ze binnen de normaalwaarden dan prima, vallen ze erbuiten (of net op het randje) dan weet je waar je tekorten liggen.
Dit kun je toch ook gewoon naast dat tarwevrije dieet doen? Ik ga ook niet naar de huisarts voor voedingsadvies maar wel voor een verwijzing naar het lab om even bloed te laten prikken. :)
  dinsdag 3 juli 2018 @ 08:30:14 #44
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180205387
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2018 22:56 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ik was even bang dat ik de verkeerde zemelen at.

Piet, ik waardeer je bezorgdheid maar we zullen het niet eens worden.
Dus je wilt geen bloedtest laten doen? Waarom niet? Wil je echt alleen maar bevestiging?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 3 juli 2018 @ 08:32:23 #45
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180205415
Ik zou naar de heksendokter gaan. Daar een aderlating laten uitvoeren en in de bloedvlek op de vloer laten uitlezen of tarwe een negatieve energie uitoefent op je aura.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  dinsdag 3 juli 2018 @ 08:40:09 #46
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_180205473
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 08:26 schreef Candaasje het volgende:
Je negeert mijn vraag. Wat houdt je tegen om je bloed even te laten testen? De waarden van een bloedtest zijn gewoon getallen, daar heeft je huisarts verder geen 'invloed' op. Vallen ze binnen de normaalwaarden dan prima, vallen ze erbuiten (of net op het randje) dan weet je waar je tekorten liggen.
Dit kun je toch ook gewoon naast dat tarwevrije dieet doen? Ik ga ook niet naar de huisarts voor voedingsadvies maar wel voor een verwijzing naar het lab om even bloed te laten prikken. :)
Dokters liegen. Natuurgenezers spreken de waarheid.
And so is the past
pi_180205493
Als je gewoon zelf vers kookt en niet allemaal kant en klare sauzen en pakjes haalt, dan eet je al vrijwel altijd tarwe-vrij trouwens.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  dinsdag 3 juli 2018 @ 11:23:35 #48
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_180207466
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 08:42 schreef De_Onnoembare het volgende:
Als je gewoon zelf vers kookt en niet allemaal kant en klare sauzen en pakjes haalt, dan eet je al vrijwel altijd tarwe-vrij trouwens.
Dat klopt ja.
pi_180207977
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 11:23 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Dat klopt ja.
En nog zonder de bergen suiker en zout in al die kant en klare troep ook.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  dinsdag 3 juli 2018 @ 12:14:18 #50
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_180208221
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 12:00 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

En nog zonder de bergen suiker en zout in al die kant en klare troep ook.
Ja, het eten wordt aan alle kanten puurder.
  zondag 8 juli 2018 @ 09:13:57 #51
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180327201
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 8 juli 2018 @ 10:07:50 #52
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_180327739
quote:
Mijn topic is hier niet voor bedoeld. Het wordt nu ook vervelend.
  zondag 8 juli 2018 @ 10:11:58 #53
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180327796
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 10:07 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Mijn topic is hier niet voor bedoeld. Het wordt nu ook vervelend.
Zoals ik al eerder zei, jouw probleem is niet tarwe, maar is dat je alleen maar bevestiging wilt voor je angsten
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 8 juli 2018 @ 10:12:37 #54
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_180327805
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 10:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zoals ik al eerder zei, jouw probleem is niet tarwe, maar is dat je alleen maar bevestiging wilt voor je angsten
Zo is dat ^O^
  zondag 8 juli 2018 @ 10:55:30 #55
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_180328471
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 16:27 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Een jaar geleden is het geconstateerd door een mesologe (arts met natuurgeneeswijze-opleiding).
Hoe (op basis waarvan) is die diagnose gesteld?
Huilen dan.
  zondag 8 juli 2018 @ 11:16:56 #56
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_180328858
quote:
7s.gif Op zondag 8 juli 2018 10:55 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Hoe (op basis waarvan) is die diagnose gesteld?
Ik laat het hierbij, ik ben het bashen zat. Plus: dat was mijn vraag helemaal niet!
  zondag 8 juli 2018 @ 11:37:56 #57
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_180329227
Ik ben gewoon oprecht benieuwd, heeft niks met bashen te maken. Je mag het me ook in PM/DM sturen als je dat liever hebt.

Verder begrijp ik dat dat je vraag niet was, maar het is natuurlijk wel een discussieforum.
Huilen dan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')