abonnement Unibet Coolblue
pi_180193319
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 17:31 schreef wattel het volgende:
Ik weet niet precies op wat voor manieren Froome allemaal vals speelt, maar salbutamol is nog maar het topje van de ijsberg. Ik heb nog nooit zo'n anti-sportman gezien, hoe kan iemand die zo houterig fietst zulke prestaties leveren. Ook dat hele lichte verzet in het hooggebergte, volgens experts zou een normaal mens dat nog geen kilometer volhouden omdat je volledig zonder zuurstof in je bloed komt te zitten. Dit wordt weer een vreselijke tour voor mij.
Froome is een waardige opvolger van Lance Armstrong
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_180201822


[ Bericht 100% gewijzigd door maan_man op 02-07-2018 23:45:16 ]
  maandag 2 juli 2018 @ 23:46:22 #153
108913 Godshand
guide4you
pi_180201864
De ASO heeft zijn zin gehad, de UCI heeft haast gemaakt met de zaak Froome.

Nu heeft de ASO te weinig feitelijke redenen (buiten chauvinisme en onderbuiksgevoel) om Froome tegen te houden.

Ze laten hem dus weer toe:
https://nu.nl/wielrennen/(...)-vrijspraak-uci.html (via @NUnl)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_180202201
Froome is een walgelijk figuur. Ik kreeg een vreemde smaak van zijn overwinning in de Giro. Ik zal met walging naar hem kijken in de tour.
pi_180206426
quote:
14s.gif Op maandag 2 juli 2018 23:46 schreef Godshand het volgende:
De ASO heeft zijn zin gehad, de UCI heeft haast gemaakt met de zaak Froome.

Nu heeft de ASO te weinig feitelijke redenen (buiten chauvinisme en onderbuiksgevoel) om Froome tegen te houden.

Ze laten hem dus weer toe:
https://nu.nl/wielrennen/(...)-vrijspraak-uci.html (via @NUnl)
*opeens* heeft de UCI haast met de zaak _O-

ze willen gewoon dat de wielersport riekt naar 1 grote oplichtersbende?

ik had wielrennerrs in het algemeen al niet hoog zitten, maar de topsport gooit alle geloofwaardigheid aan alle kanten over de balk _O-
  dinsdag 3 juli 2018 @ 10:17:49 #156
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_180206519
Een boze ploegleider in België, uit HLN.

quote:
"Intriest", vindt Patrick Lefevere het hele gedoe rond de salbutamolzaak van Chris Froome. Vooral UCI en ASO krijgen felle tegenwind. "We zijn de enige sport ter wereld die zichzelf constant in de voet schiet. Ik ben soms beschaamd om te zeggen dat ik deel uitmaak van de koers. Echt, ik meen het. Shame on them. In eerste instantie wie de zaak georkestreerd heeft gelekt, wat de normale proceduregang in de weg stond. En twee: voor hoe ze er al die tijd mee zijn omgegaan. In plaats van de gemoederen dan een beetje te bedaren, jutten ze de boel nog extra op. Waar halen ze het in godsnaam in hun hoofd? Bardet, Guimard, Hinault die een paar domme uitspraken doet, ASO zelf... Kijk, ik heb het me in mensentaal laten uitleggen door onze teamdokter, Yvan Vanmol. Verstandige mens, toch? De 'clou' is dat zo'n puffertje een renner die géén last heeft van astma totaal niet vooruit helpt. Lees: niet prestatiebevorderend werkt. Simpel is het allemaal niet. Ook niet voor mij, geef ik toe. Maar als ík er al moeite mee heb, wat moet dat dan zijn voor de man in de straat? Geloof me: die begrijpt dit niet."

Dat hij dan ook zijn hart vasthoudt, zegt Lefevere. Hij vreest voor negatieve reacties, straks in de Tour. "In de Giro was alles nog rustig. Ook daar zijn de tifosi fanatiek, maar het respect voor de sportman, de atleet, is er groter. Hier kan het anders zijn. Je hebt er maar een paar nodig die gedronken hebben."
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  dinsdag 3 juli 2018 @ 10:19:32 #157
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_180206548
Een hoofdredactioneel commentaar over de zaak.

quote:
De Tour de France 2018 begint in stijl. Dat komt door de wonderbaarlijke vrijspraak van viervoudig winnaar Chris Froome. De wielerunie UCI is tot de conclusie gekomen dat Froome's lichaam bijzonder reageert op normaal gebruik van het astmamedicijn salbutamol. Daarom zijn de sporen van dit verboden middel in zijn urine verdacht hoog. Hier moet de wereld het mee doen. Ook het tijdstip van dit oordeel roept vragen op. Minder dan een week voor de start, een dag na het nieuws dat de Tourorganisatie Froome wil weren. Het kan allemaal in orde zijn, maar wie gelooft het? Dat is het grote probleem van het professionele wielrennen. De reeks dopingaffaires is zo lang, en de reputatie van bonden en ploegen is zo slecht, dat iedereen de schouders ophaalt. Weer een geval van doping? Weer een verdachte winnaar van de Tour? Toch vrijspraak? Vertel eens wat nieuws.

Fanatieke wielerfans zal het worst wezen. Zij weten wel dat hun sport niet eerlijk is, maar hun bewondering voor de renners heeft de overhand. Alle andere sportliefhebbers zijn ook nog wel onder de indruk van kanonnen als Chris Froome en Tom Dumoulin, maar zij verlangen toch vooral eerlijke sport. Dat je in een spannende bergetappe niet steeds hoeft te denken: is dit eigen kracht of komt die inspanning uit een potje? Zelfs als het complete peloton voortaan niets meer slikt, snuift of spuit, dan nog zal het vele jaren duren voor het wielrennen geen bijsmaak meer heeft. Zo diep is de sport gezakt.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  dinsdag 3 juli 2018 @ 10:22:30 #158
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_180206605
AD laat veiligheidsexperts aan het woord over de beveiliging van Froome. Dit is de conclusie:

quote:
Er is volgens de experts maar een conclusie mogelijk: de veiligheid van Froome kan niet gegarandeerd worden, en die van de overige renners evenmin. En dus moeten Froome en co hun hoop en vertrouwen vestigen op het gezonde verstand van de fans.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_180206673
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 10:22 schreef Dwersdriever het volgende:
AD laat veiligheidsexperts aan het woord over de beveiliging van Froome. Dit is de conclusie:

[..]

Nou dit is wel een dingetje, moet Froome wel naar de TdF willen want met al die supporters die niet allemaal achter hekken te plaatsen zijn, is het wachten totdat een supporter hem van de fiets trekt. Als, als het klopt dat hij urine over zich heen gekregen heeft, dan kan je er donder op zeggen dat er dit jaar zeker iets gaat gebeuren. Ik denk dat zelfs geen enkele coureur van Sky onbezorgd door Frankrijk fietst
pi_180207274
Ik sta iig klaar met mn bidon vol zeik!
pi_180207358
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 11:08 schreef Luppie0110 het volgende:
Ik sta iig klaar met mn bidon vol zeik!
En zo is de Tour weer terug op het niveau van 1909. Toeschouwers die nu het koersverloop gaan bepalen.
pi_180207409
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 10:25 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Nou dit is wel een dingetje, moet Froome wel naar de TdF willen want met al die supporters die niet allemaal achter hekken te plaatsen zijn, is het wachten totdat een supporter hem van de fiets trekt. Als, als het klopt dat hij urine over zich heen gekregen heeft, dan kan je er donder op zeggen dat er dit jaar zeker iets gaat gebeuren. Ik denk dat zelfs geen enkele coureur van Sky onbezorgd door Frankrijk fietst
Dat is het probleem niet van Froome en Sky. Zij moeten nu juist wel rijden. Nooit wijken voor terreur.

De ASO en de toeschouwers kunnen de Tour om zeep helpen.
pi_180207701
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 11:20 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Dat is het probleem niet van Froome en Sky. Zij moeten nu juist wel rijden. Nooit wijken voor terreur.

De ASO en de toeschouwers kunnen de Tour om zeep helpen.
Ik ben het eens met "nooit wijken voor terreur", maar ik loop (spreekwoordelijk) Molenbeek niet in met mijn riek om daar te wachten opgeblazen te worden. Dat laat ik aan anderen over en daar dank en prijs ik ze voor
pi_180208319
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 11:20 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Dat is het probleem niet van Froome en Sky. Zij moeten nu juist wel rijden. Nooit wijken voor terreur.

De ASO en de toeschouwers kunnen de Tour om zeep helpen.
Volgens mij helpt de ASO hun tour zelf om zeep door fraude niet te bestraffen en doping toe te staan.
Built for Speed
pi_180209713
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 11:08 schreef Luppie0110 het volgende:
Ik sta iig klaar met mn bidon vol zeik!
Stoer!
pi_180209737
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 10:22 schreef Dwersdriever het volgende:
AD laat veiligheidsexperts aan het woord over de beveiliging van Froome. Dit is de conclusie:

[..]

Als je je hoop moet vestigen op het 'gezond verstand' van de gemiddelde mens dan kun je dus bij voorbaat al beter thuis blijven.
  dinsdag 3 juli 2018 @ 18:55:49 #167
108913 Godshand
guide4you
pi_180216604
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 10:10 schreef mschol het volgende:

[..]

*opeens* heeft de UCI haast met de zaak _O-

ze willen gewoon dat de wielersport riekt naar 1 grote oplichtersbende?

ik had wielrennerrs in het algemeen al niet hoog zitten, maar de topsport gooit alle geloofwaardigheid aan alle kanten over de balk _O-
Blijkbaar veel geld bij Sky. Wist niet dat hun hoofdsponsor zoveel geld had, met hun matige radio en tv kanalen
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  dinsdag 3 juli 2018 @ 19:25:17 #168
62913 Blik
The one and Only!
pi_180217107
quote:
9s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 18:55 schreef Godshand het volgende:

[..]

Blijkbaar veel geld bij Sky. Wist niet dat hun hoofdsponsor zoveel geld had, met hun matige radio en tv kanalen
13 miljard pond omzet in 2017
  woensdag 4 juli 2018 @ 10:26:33 #169
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_180231080
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 11:56 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat zou wel een beetje matig zijn, zo een live moordpartij.
Ach, een ferme leverstoot à la Merckx kan al genoeg zijn om je tour te verneuken. Of nee, dan gebruikt ie dat weer om zijn verdachte waarden goed te praten nadat ie alsnog wint waarschijnlijk.
  woensdag 4 juli 2018 @ 10:29:42 #170
56724 Wombcat
rent wiel
pi_180231130
quote:
9s.gif Op woensdag 4 juli 2018 10:26 schreef kl1172 het volgende:

[..]

Ach, een ferme leverstoot à la Merckx kan al genoeg zijn om je tour te verneuken. Of nee, dan gebruikt ie dat weer om zijn verdachte waarden goed te praten nadat ie alsnog wint waarschijnlijk.
Ik denk niet dat de dader dan wegkomt met een symbolische schadevergoeding van ¤1.
in a crowd you lose humanity
  woensdag 4 juli 2018 @ 10:49:58 #171
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_180231436
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 17:31 schreef wattel het volgende:
Ik weet niet precies op wat voor manieren Froome allemaal vals speelt, maar salbutamol is nog maar het topje van de ijsberg. Ik heb nog nooit zo'n anti-sportman gezien, hoe kan iemand die zo houterig fietst zulke prestaties leveren. Ook dat hele lichte verzet in het hooggebergte, volgens experts zou een normaal mens dat nog geen kilometer volhouden omdat je volledig zonder zuurstof in je bloed komt te zitten. Dit wordt weer een vreselijke tour voor mij.
Je weet zelf ook wel dat dit onzin is.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_180231510
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 17:31 schreef wattel het volgende:
Ik weet niet precies op wat voor manieren Froome allemaal vals speelt, maar salbutamol is nog maar het topje van de ijsberg. Ik heb nog nooit zo'n anti-sportman gezien, hoe kan iemand die zo houterig fietst zulke prestaties leveren. Ook dat hele lichte verzet in het hooggebergte, volgens experts zou een normaal mens dat nog geen kilometer volhouden omdat je volledig zonder zuurstof in je bloed komt te zitten. Dit wordt weer een vreselijke tour voor mij.
Wat een nonsens zeg :'). Die middelen die hij (en met hem het halve peleton waarschijnlijk) neemt zorgen er niet voor dat je ineens 8 uur lang een bepaalde inspanning wel kunt volhouden, die zorgen gewoon voor de extra 2/3% waardoor je het verschil kunt maken op je concurrenten.

En graag een bron waar 'experts' zeggen dat je dat nog geen kilometer vol kunt houden. Waarom zou dat zwaarder zijn dan een zwaar verzet trappen? En gaarne geen bron van fucking Thijs Zonneveld.
  woensdag 4 juli 2018 @ 11:06:53 #173
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_180231748
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 10:55 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Wat een nonsens zeg :'). Die middelen die hij (en met hem het halve peleton waarschijnlijk) neemt zorgen er niet voor dat je ineens 8 uur lang een bepaalde inspanning wel kunt volhouden, die zorgen gewoon voor de extra 2/3% waardoor je het verschil kunt maken op je concurrenten.

En graag een bron waar 'experts' zeggen dat je dat nog geen kilometer vol kunt houden. Waarom zou dat zwaarder zijn dan een zwaar verzet trappen? En gaarne geen bron van fucking Thijs Zonneveld.
Kijk em mad zijn op SunfieldGOD
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_180231771
quote:
10s.gif Op woensdag 4 juli 2018 11:06 schreef fathank het volgende:

[..]

Kijk em mad zijn op SunfieldGOD
Het feit dat ik hem uberhaupt pas kende nadat hij gestopt was met wielrennen zegt alles.
  woensdag 4 juli 2018 @ 11:53:51 #175
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_180232718
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 19:35 schreef Ericr het volgende:
Gert-Jan Theunisse verdient een rehabilitatie. Hij gooide het ook op een afwijking veroorzaakt door zijn lichaam. Dat was dan ook nog een lichaamseigen stof.
Eens.
pi_180233332
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 11:07 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Het feit dat ik hem uberhaupt pas kende nadat hij gestopt was met wielrennen zegt alles.
Over jou als wielerkenner?
pi_180233568
quote:
99s.gif Op woensdag 4 juli 2018 12:17 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Over jou als wielerkenner?
inderdaad.
  woensdag 4 juli 2018 @ 12:36:13 #178
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_180233780
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 10:55 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Wat een nonsens zeg :'). Die middelen die hij (en met hem het halve peleton waarschijnlijk) neemt zorgen er niet voor dat je ineens 8 uur lang een bepaalde inspanning wel kunt volhouden, die zorgen gewoon voor de extra 2/3% waardoor je het verschil kunt maken op je concurrenten.

En graag een bron waar 'experts' zeggen dat je dat nog geen kilometer vol kunt houden. Waarom zou dat zwaarder zijn dan een zwaar verzet trappen? En gaarne geen bron van fucking Thijs Zonneveld.
quote:
Speybrouck heeft de tijden van het duo op de Col de la Madone erbij gepakt, de favoriete trainingsplek van Armstrong. De Amerikaan voerde op die berg zijn ultieme tests uit in aanloop naar de Tour. 30 minuten en 45 seconden had hij nodig om boven te komen, zonder doping duurde het 36 minuten. Froome reed de 13,1 kilometer lange klim (6,7 % gemiddeld) in 30 minuten en 9 seconden, Porte deed er zelfs een keer 29:40 over.
10 procent dus. En daarnaast misschien de fietsen van Sky ook eens serieus controleren op de hulpmotor.
  woensdag 4 juli 2018 @ 12:50:59 #179
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_180234050
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 19:35 schreef Ericr het volgende:
Gert-Jan Theunisse verdient een rehabilitatie. Hij gooide het ook op een afwijking veroorzaakt door zijn lichaam. Dat was dan ook nog een lichaamseigen stof.
Michel Pollentier, ook geheel lichaamseigen.
We have always been at war with Eastasia.
pi_180235455
quote:
10s.gif Op woensdag 4 juli 2018 12:36 schreef Nobu het volgende:

[..]

[..]

10 procent dus. En daarnaast misschien de fietsen van Sky ook eens serieus controleren op de hulpmotor.
Ja op een onderzoekspopulatie van N=1.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')