abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 1 juli 2018 @ 10:53:30 #51
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_180158674
quote:
7s.gif Op zondag 1 juli 2018 10:51 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik hoef er niet mee om te kunnen gaan, want dit is een van de zaken die de vrouw altijd regelt. Zij hoeft bv ook niet te weten hoe een grasmaaier werkt. Niet dat een van beide ingewikkeld is, maar waarom zou je de moeite nemen als je het toch nooit doet?
Reactie van mijn man: “Huh? Ik dacht dat dino’s waren uitgestorven?”
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_180158695
Waar ik woon (Belgie) is er op zondag een zogeheten "grasmaai verbod". Wat dus inhoudt dat je niet andere herriemaak-klus dingen doet zoals heg snoeien, blad blazen, je huis verbouwen (boren zagen en zo) of je auto uitgebreid stofzuigen oid.

Gek genoeg wordt t door iedereen gewaardeerd en hoor ik op zondag zeldzaam iemand "klussen".
Och en in de zomer hoor je idd geregeld ergens wel muziek vandaan komen, maar soit hoort er bij aan in de bewoonde wereld wonen.
pi_180158714
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 10:53 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Reactie van mijn man: “Huh? Ik dacht dat dino’s waren uitgestorven?”
Kan jij ff het reservewiel onder je auto schroeven?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 1 juli 2018 @ 11:03:41 #54
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_180158907
quote:
7s.gif Op zondag 1 juli 2018 10:55 schreef vosss het volgende:

[..]

Kan jij ff het reservewiel onder je auto schroeven?
Jazeker. En als ik vastloop zoek ik uit hoe ik verder moet.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_180158929
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 11:03 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Jazeker. En als ik vastloop zoek ik uit hoe ik verder moet.
en jij denkt dat ik dat niet kan met een wasmachine omdat precies?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 1 juli 2018 @ 11:05:28 #56
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_180158948
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 11:04 schreef vosss het volgende:

[..]

en jij denkt dat ik dat niet kan met een wasmachine omdat precies?
Je vertelde zelf vol trots dat je niets weet hoe de wasmachine werkt.

Waar het om gaat is dat echt leuke mannen zich niet te macho/goed/wat dan ook voelen om ook eens de was te doen en zeker niet bang zijn daarbij in hun mannelijkheid te worden aangetast. Net zoals echt leuke vrouwen m.i. niet te bang moeten zijn om zelf hun band te wisselen als het zo uitkomt.

Ontopic: Wat ik irritant vind, is dat als het na een week regen op zondag eindelijk droog is en je het gras niet kan maaien. Gras staat daardoor soms veel te hoog hier. Om 9 uur zou ik het niet doen, maar met 1700 uur zou ik er zelf geen problemen mee hebben hier.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_180159247
quote:
7s.gif Op zondag 1 juli 2018 09:08 schreef vosss het volgende:

[..]

Dat vond ik van het krijsende-tering-kinderfeestje gisteren ook bij een van de buren.
Je kiest er toch zelf voor om in een vinexwijk te gaan wonen?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_180160772
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 11:21 schreef halfway het volgende:

[..]

Je kiest er toch zelf voor om in een vinexwijk te gaan wonen?
ik woon op stand. Helaas zijn daar ook sommige mensen met kinderen.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_180160785
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 09:10 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Hier op de Veluwe (refodorp) wordt je in elk geval gezien als een teringlul eerste klas als je dat gaat doen. En terecht, de zondag is juist zo heerlijk rustig en stil.
Huer ook en geen refodorp.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180160828
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 11:05 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Je vertelde zelf vol trots dat je niets weet hoe de wasmachine werkt.

ik vertelde niet vol trots dat ik niet weet hoe dat ding werkt. Ik vertelde gewoon dat ik niet weet hoe dat ding werkt. En dat het me geen klap interesseert omdat ik de was niet hoef te doen.

Mocht het zo uitkomen dat ik dat wel eens moet doen dan vogel ik het wel uit hoe het werkt; als al die vrouwen dat kunnen dan zal het hendig niet heel ingewikkeld zijn. Me dunkt :6
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_180160938
quote:
3s.gif Op zondag 1 juli 2018 13:14 schreef vosss het volgende:

[..]

ik vertelde niet vol trots dat ik niet weet hoe dat ding werkt. Ik vertelde gewoon dat ik niet weet hoe dat ding werkt. En dat het me geen klap interesseert omdat ik de was niet hoef te doen.

Mocht het zo uitkomen dat ik dat wel eens moet doen dan vogel ik het wel uit hoe het werkt; als al die vrouwen dat kunnen dan zal het hendig niet heel ingewikkeld zijn. Me dunkt :6
Wat een gigantische kneus ben jij toch ook. :')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180161708
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 13:23 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Wat een gigantische kneus ben jij toch ook. :')
Dacht het ook hier wasmachine stuk, partner was niet blij, zei ik neem die reserve uit de garage.
http://www.topkamerke.nl/?product=wasbord
pi_180161725
Nah ik vind dat klussen en herrie maken op zondag best moet kunnen, maar dan wel binnen schappelijke tijden tussen 10.00 - 19.00 uur ofzo.

Dat mensen wel enigszins uit kunnen slapen.

Zou nu wat zijn als we binnen die tijden niet mogen klussen op zondag .. beide fulltime werkend en net een nieuw huis gekocht waar best wat aan geklust moet worden. Dan zou het nooit af komen ben ik bang.
pi_180162046
je kunt op zondag ook de klussen in je huis doen die niet (extreem) veel herrie maken.
Zijn genoeg klussen in huis waar niet de hele straat van mee hoeven te genieten.
pi_180164168
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 09:06 schreef blomke het volgende:

[..]

Geen probleem, maar in sommige refo dorpen (kom er zelf vandaan) is het not done.
Meh, ik deed het ook wel.
Kwamen ze net allemaal in pak voorbij, op weg naar de kerk.
Ogen schoten vuur en bekken schuimden.
Kostelijk.

Tja, je moet wat, als je voor het eerst in twee weken de tijd en het weer mee hebt en het gras onderhand kniehoog staat.

En dan gaat er nog zo'n muts zeggen 'Ja, maar dat mag niet van god, hoor. Hij heeft de zondag als rustdag ingesteld.'
Dus ik; 'Dan had god moeten zorgen dat ik het op een andere dag had kunnen doen. Dan hoefde ik het niet op mijn eerste vrije dag in 2 weken te doen.'
Ze trok wit weg en ging met een 'Nou ja, zeg' heen.

Rot op.
Omdat zij in een sprookjesboek geloven, hoef ik me nog niet aan hun regels te houden.
Algemene fatsoensnormen kunnen ze van mij krijgen.
Evenals dat ik hun geloof respecteer.
Maar dan moeten zij ook respecteren dat niet iedereen in hun luchtggeest geloofd.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  zondag 1 juli 2018 @ 16:20:09 #66
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_180164452
Klinkt heel fatsoenlijk:
Bekken schuimden. Gevolgd door kostelijk.
Muts.
Rot op.
Sprookjesboek
Luchtgeest.

Heel respectvol inderdaad.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_180164860
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 16:20 schreef Tinkepink het volgende:
Klinkt heel fatsoenlijk:
Bekken schuimden. Gevolgd door kostelijk.
Muts.
Rot op.
Sprookjesboek
Luchtgeest.

Heel respectvol inderdaad.
Het is toch ook gewoon grappig dat ze, in deze tijd, op zo'n overtrokken manier reageren?
Kan ik wel om lachen, ja.

Ze had ook weg kunnen kijken en der eigen gang kunnen gaan.
Ik zeg toch ook niet dat ik het raar vind dat ze een uur anderhalf naar achterhaalde verhaaltjes gaat zitten luisteren?

Ja, nou, sorry hoor, maar ik vind de verhaaltjes van Grimm, Anderson en Scheherazade niet minder ongeloofwaardig dan de bijbel.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_180169223
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 16:11 schreef marc0871 het volgende:
En dan gaat er nog zo'n muts zeggen 'Ja, maar dat mag niet van god, hoor. Hij heeft de zondag als
rustdag ingesteld.'……

Maar dan moeten zij ook respecteren dat niet iedereen in hun luchtggeest geloofd.
Ook zo'n merkwaardige gedachtenkronkel: dat de zondag als rustdag zou zijn ingesteld o.b.v. de Schift. In werkelijkheid hebben de Joden de zaterdag als rustdag (sabbat) ingesteld o.b.v. de wet van Abraham in het Oude Testament. De christelijke groepen in de eerste eeuw, vierden en herdachten de opstanding van Christus op de dag erna (eerste Paasdag, een zondag, een gewone werkdag btw) met bijeenkomsten en avondmalen.

Bij de kerstening van de heidenen, bleek die laatste groepering vaak op die dag de zonnegod Sol te vereren (vandaar de naam: zondag van zonnegod). De christelijke kerk heeft die zonnedag overgenomen als feestdag waarop Christus opstond. Maar dat heeft geen ene mallemoer met de rustdag sabbat van de Joden te maken, Sterker nog: Joden en Christenen stonden op gespannen voet en er is lang gehaarkloofd over de vraag of christenen zich nou aan die rustdag moesten houden.

Feitelijk gaan die refo's op hun zogenaamde zondag dus eigenlijk een heidens feest (de afgod Sol) vierden. Best wel humoristisch.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 1 juli 2018 @ 19:19:22 #69
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_180169297
Hier hoor je nooit iemand zeggen “dat het niet van God mag”. Er wordt je gewoon gevraagd de zondagsrust te eerbiedigen, zonder het geloof ee bij te halen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_180169351
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 16:11 schreef marc0871 het volgende:

Kwamen ze net allemaal in pak voorbij, op weg naar de kerk.

Dat zal later, om een uur of 10, zijn geweest; wat ik me kan herinneren beginnen die refokerken om 10 uur met halleluja te roepen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_180169383
Iedereen die voor 1400 en na 0400 lawaai maakt oppakken
Ik zwaai naar dieren.
pi_180169696
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 19:19 schreef Tinkepink het volgende:
Hier hoor je nooit iemand zeggen “dat het niet van God mag”. Er wordt je gewoon gevraagd de zondagsrust te eerbiedigen, zonder het geloof ee bij te halen.
Het hele concept zondagsrust heeft een puur religieuse basis. Wanneer er gevraagd wordt deze te eerbiedigen wordt er dus per definitie het geloof bij gehaald.

Een beetje rekening houden met elkaar, niet om 06:00ur met de circelzaag in de weer is 1 ding, om 09:00u starten met grasmaaien kan prima m.i..
pi_180173166
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 19:22 schreef blomke het volgende:

[..]

Dat zal later, om een uur of 10, zijn geweest; wat ik me kan herinneren beginnen die refokerken om 10 uur met halleluja te roepen.
Ja, ik was om 9:30 begonnen in de achtertuin.
Tegen 9:45 was ik van achter naar voor de zijtuin aan het maaien (hoekhuis).
Tegen de tijd dat ik voor de 2de keer naar voren kwam, zag ik ze al aan komen lopen en kijken.
Nou was net mijn opvangbak vol toen ik aan het trottoir kwam, dus ik laat de hendel los.
Helaas, want anders hadden ze me waarschijnlijk voorbij gelopen.
Nu zag ze waarschijnlijk haar kans schoon om er een opmerking over te maken.

Ik zag de man al meewarig naar me kijken, als om te zeggen 'Nu heb je het gedaan, jong.'
Na mijn opmerking terug zag ik een klein lichtje in zijn ogen verschijnen.
Maar zijn gezicht trok weer in de plooi toen zij weer naar hem keek.

Daarna liepen ze snel door, want ze zouden alle tijd nodig hebben om op tijd bij de kerk te zijn.

Ik kon het niet nalaten toch even te gniffelen, toen ik haar al foeterend naast haar man zag lopen en hij haar probeerde te kalmeren.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_180173329
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 21:36 schreef marc0871 het volgende:
Daarna liepen ze snel door, want ze zouden alle tijd nodig hebben om op tijd bij de kerk te zijn.

Ik kon het niet nalaten toch even te gniffelen, toen ik haar al foeterend naast haar man zag lopen en hij haar probeerde te kalmeren.
_O_ _O-
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_180173399
Ben toch blij dat je mijn buurman niet bent.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')