abonnement Unibet Coolblue
pi_180156308
Ik ben sinds kort trotse bezitter van deze versterker.
Op de achterkant heb je een aansluiting waar GND bij staat.
Is dit om te aarden?
Ik heb er geen verstand van maar wat is dan precies de bedoeling?
  Forum Admin zondag 1 juli 2018 @ 08:40:05 #2
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_180156607
Daar sluit je de GND draad van een platenspeler op aan om bromgeluiden te voorkomen. Als je geen platenspeler hebt hoef je er niets mee te doen.
pi_180156807
quote:
7s.gif Op zondag 1 juli 2018 08:40 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Daar sluit je de GND draad van een platenspeler op aan om bromgeluiden te voorkomen. Als je geen platenspeler hebt hoef je er niets mee te doen.
Dank je, weet jij misschien hoe het komt dat wanneer ik mijn versterker aanzet een plop hoor uit mijn boxen?
  Forum Admin zondag 1 juli 2018 @ 09:27:19 #4
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_180157167
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 09:03 schreef Antaris het volgende:

[..]

Dank je, weet jij misschien hoe het komt dat wanneer ik mijn versterker aanzet een plop hoor uit mijn boxen?
Ja dat is wel vaker bij oude versterkers. De output transistoren staan dan op on en een inductiestroom van de voeding door het inschakelen geeft dan dat geluid. Nieuwere versterkers hebben daar een relais voor die de speakers direct na het opstarten een paar seconden afgekoppeld laten om die plop te voorkomen.
Als de versterker plop geluiden blijft geven of andere bijgeluiden geeft tijdens het spelen dan heeft hij wat onderhoud en liefde nodig.
pi_180157317
quote:
7s.gif Op zondag 1 juli 2018 09:27 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Ja dat is wel vaker bij oude versterkers. De output transistoren staan dan op on en een inductiestroom van de voeding door het inschakelen geeft dan dat geluid. Nieuwere versterkers hebben daar een relais voor die de speakers direct na het opstarten een paar seconden afgekoppeld laten om die plop te voorkomen.
Als de versterker plop geluiden blijft geven of andere bijgeluiden geeft tijdens het spelen dan heeft hij wat onderhoud en liefde nodig.
Het is enkel bij het inschakelen, tijdens het afspelen van muziek of uitzetten van de versterker hoor ik niks.
Het geluid is echt bijzonder goed voor een versterker van bijna 40 jaar oud. Liefde krijgt hij genoeg van mij ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')