abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_180147804
De app waar je luisterboeken mee kunt downloaden. Wel tegen betaling uiteraard.

Mijn kind wil nooit zelfstandig in slaap vallen, wil altijd ons erbij. Dus ik dacht, misschien kan een luisterboekje uitkomst bieden. Ik stuitte via google op Storytel, waarbij wordt gezegd dat de eerste 2 weken gratis zijn en dat je zonder poespas je weer af kunt melden mocht je niet tevreden zijn. Klopt dat ook wel? Ik wil het wel proberen en misschien ook daadwerkelijk abo worden, maar mocht ik het niks vinden dan wil ik er wel zonder gezeur mee kunnen stoppen.

Iemand die deze app gebruikt?
pi_180147877
waarom niet gewoon zelf voorlezen?
pi_180147898
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 20:28 schreef Evertjan het volgende:
waarom niet gewoon zelf voorlezen?
Omdat voorlezen onwijs klote is om te doen.
pindazakje
pi_180147936
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 20:28 schreef Evertjan het volgende:
waarom niet gewoon zelf voorlezen?
Dat doen we elke avond. Maar zodra we slaap lekker zeggen en weg willen gaan is het hek van de dam, ze wilt niet alleen zijn. Dus ik dacht, als ze iemand hoort waarmee ze in slaap kan vallen voelt ze zich misschien niet zo alleen :)
  zaterdag 30 juni 2018 @ 20:33:08 #5
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180148055
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 20:30 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Dat doen we elke avond. Maar zodra we slaap lekker zeggen en weg willen gaan is het hek van de dam, ze wilt niet alleen zijn. Dus ik dacht, als ze iemand hoort waarmee ze in slaap kan vallen voelt ze zich misschien niet zo alleen :)
Denk dat je een ander probleem hebt dan dat je met storytell op gaat lossen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_180148101
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 20:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Denk dat je een ander probleem hebt dan dat je met storytell op gaat lossen
Voordat iedereen opvoedkundige adviezen gaat geven, wil ik alleen weten of iemand ervaring met storytel heeft.
pi_180148118
Van wat ik begrijp van de algemene voorwaarden is dat je uiterlijk 1 dag voor het einde van het proefabonnement zelf moet opzeggen. Anders wordt het automatisch omgezet in een abonnement.
pi_180148161
Wel nog een kleine tip. Wij hebben zogenaamde luisterboeken, dat zijn boeken waar ook een CD bij zit waar het verhaal wordt voorgelezen. Ik weet niet hoe oud je dochter is, maar die boeken kunnen ze ook heel goed gebruiken om te leren lezen. :)
pi_180148179
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 20:36 schreef madam-april het volgende:
Wel nog een kleine tip. Wij hebben zogenaamde luisterboeken, dat zijn boeken waar ook een CD bij zit waar het verhaal wordt voorgelezen. Ik weet niet hoe oud je dochter is, maar die boeken kunnen ze ook heel goed gebruiken om te leren lezen. :)
Welke boeken zijn dat?
pi_180148222
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 20:37 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Welke boeken zijn dat?
Deze bijvoorbeeld:

https://www.bol.com/nl/p/(...)ek/9200000040713599/
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 30 juni 2018 @ 20:39:28 #11
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_180148223
Ben je lid van de bieb? Dan kun je luisterboeken via de luisterbieb lenen.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_180148233
De bieb heeft ook luisterboeken :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_180148287
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 20:39 schreef Ynske het volgende:
Ben je lid van de bieb? Dan kun je luisterboeken via de luisterbieb lenen.
Wat goed, stom dat ik daar niet aan gedacht heb! Dank jullie!

Madam april, ik ga ook naar jouw link kijken :)
pi_180148390
quote:
Leuk! Dank iedereen voor de tips! We gaan het gewoon proberen :)
pi_180148995
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 20:44 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Leuk! Dank iedereen voor de tips! We gaan het gewoon proberen :)
Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn oudste (zat op een gegeven moment gewoon een uur boven voor te lezen en liedjes te zingen tot ze zo diep in slaap was dat ik zachtjes weg kon sluipen.. :') )

Bij ons heeft het wel echt geholpen.

Nog een tip: zet de cd-speler wel op een plek waar ze er niet zelf bij kan.. want die van mij ging op een gegeven moment steeds lopen klooien met de cd-speler :') toen we hem hoog hadden gezet kon ze er niet meer bij en bleef ze gewoon in bed liggen en viel ze prima in slaap.. we zette hem wel op repeat want het zijn niet zulke hele lange verhaaltjes.
pi_180149052
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 21:07 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn oudste (zat op een gegeven moment gewoon een uur boven voor te lezen en liedjes te zingen tot ze zo diep in slaap was dat ik zachtjes weg kon sluipen.. :') )

Bij ons heeft het wel echt geholpen.

Nog een tip: zet de cd-speler wel op een plek waar ze er niet zelf bij kan.. want die van mij ging op een gegeven moment steeds lopen klooien met de cd-speler :') toen we hem hoog hadden gezet kon ze er niet meer bij en bleef ze gewoon in bed liggen en viel ze prima in slaap.. we zette hem wel op repeat want het zijn niet zulke hele lange verhaaltjes.
Hier precies hetzelfde. Vanavond ook weer een uur boven gezeten. Op een gegeven moment wordt je er wel lichtelijk gefrustreerd van...
pi_180149323
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 21:09 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Hier precies hetzelfde. Vanavond ook weer een uur boven gezeten. Op een gegeven moment wordt je er wel lichtelijk gefrustreerd van...
Ik weet er alles van. :*

Hoe oud is ze?
pi_180149449
Ja, ik heb Storytel gehad. Werkt op zich prima, doet wat het moet doen en naar mijn idee een prima aanbod.

Anders probeer je toch gewoon het gratis proefabonnement? Het is sowieso maandelijks opzegbaar zonder gezeur.

Via www.storytel.nl/nu kun je trouwens 30 dagen proberen in plaats van het standaard 14 dagen proefabonnement.
pi_180149494
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 21:17 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ik weet er alles van. :*

Hoe oud is ze?
Bijna 4, ze gaat na de zomervakantie naar school. Ik heb hoop dat ze dan wat moeier is 's Avonds en dat het slapen beter gaat. Nu zijn we al zeker een half jaar hier mee bezig....

Hielpen de luisterboeken bij jullie meteen?
pi_180150238
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 21:22 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Bijna 4, ze gaat na de zomervakantie naar school. Ik heb hoop dat ze dan wat moeier is 's Avonds en dat het slapen beter gaat. Nu zijn we al zeker een half jaar hier mee bezig....

Hielpen de luisterboeken bij jullie meteen?
Wij hebben op een gegeven moment ook besloten om haar langer op te laten blijven (tot half 9 - 9uur) en als ze naar bed ging dus die luisterboeken en dat werkte heel goed.

Ze gaat nu nog steeds om die tijd naar bed, maar als we haar in bed leggen is het even een verhaaltje voor lezen en een liedje zingen en dan gaat ze zonder problemen zelf slapen.

Mijn dochter is nu net 5 trouwens en ze gaat al iets van 1,5 jaar om die tijd naar bed.

Het is misschien laat voor een jong kind, maar ze wordt 's ochtends gewoon om 7 uur helemaal uitgeslapen wakker en is overdag ook niet moe. Dus ze komt geen slaap te kort ofzo. En of ik haar nou om half 8 - 8 uur in bed leg en een uur bezig ben om haar in slaap te krijgen, of dat ik haar om half 9 - 9 uur in bed leg en ze gewoon snel in slaap valt, komt qua uren slaap gewoon op hetzelfde neer. Maar het scheelt mij en haar een hele hoop energie en frustratie als ze een uurtje later naar bed gaat. We hebben een jaar geprobeerd om haar eerder te laten slapen, maar ze is gewoon nog niet moe om half 8 - 8 uur..
pi_180150893
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 21:48 schreef madam-april het volgende:

[..]

Wij hebben op een gegeven moment ook besloten om haar langer op te laten blijven (tot half 9 - 9uur) en als ze naar bed ging dus die luisterboeken en dat werkte heel goed.

Ze gaat nu nog steeds om die tijd naar bed, maar als we haar in bed leggen is het even een verhaaltje voor lezen en een liedje zingen en dan gaat ze zonder problemen zelf slapen.

Mijn dochter is nu net 5 trouwens en ze gaat al iets van 1,5 jaar om die tijd naar bed.

Het is misschien laat voor een jong kind, maar ze wordt 's ochtends gewoon om 7 uur helemaal uitgeslapen wakker en is overdag ook niet moe. Dus ze komt geen slaap te kort ofzo. En of ik haar nou om half 8 - 8 uur in bed leg en een uur bezig ben om haar in slaap te krijgen, of dat ik haar om half 9 - 9 uur in bed leg en ze gewoon snel in slaap valt, komt qua uren slaap gewoon op hetzelfde neer. Maar het scheelt mij en haar een hele hoop energie en frustratie als ze een uurtje later naar bed gaat. We hebben een jaar geprobeerd om haar eerder te laten slapen, maar ze is gewoon nog niet moe om half 8 - 8 uur..
Ik zat daar ook al aan te denken om haar wat later naar bed te doen, maar als ik kijk naar vandaag... Vanmorgen om 6 uur wakker, heel de middag in het badje gezeten en om 7 uur lag ze als een dood vogeltje op de bank. Dan breng ik haar naar bed omdat ik bang ben dat ze anders over haar slaap raakt. Uiteindelijk sliep ze pas na achten :')

We gaan gewoon proberen om het over een andere boeg te gooien :) Ik laat het je wel weten hoe het gegaan is :)
pi_180151367
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 22:11 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik zat daar ook al aan te denken om haar wat later naar bed te doen, maar als ik kijk naar vandaag... Vanmorgen om 6 uur wakker, heel de middag in het badje gezeten en om 7 uur lag ze als een dood vogeltje op de bank. Dan breng ik haar naar bed omdat ik bang ben dat ze anders over haar slaap raakt. Uiteindelijk sliep ze pas na achten :')

We gaan gewoon proberen om het over een andere boeg te gooien :) Ik laat het je wel weten hoe het gegaan is :)
Zo herkenbaar! Hier werkte dat later naar bed gaan heel goed, maar ze mag het laatste uur alleen nog rustige dingen doen en niet meer rondlopen en spelen. Ze mag bijvoorbeeld rustig puzzelen of tiktak kijken of een verhaaltje luisteren op de bank, dat soort dingen.

Heel veel succes en als je nog vragen hebt of gewoon ff je frustratie kwijt wil mag je me ook altijd dm'en, ik weet hoe het is :*
pi_182263625
Hee, hoe gaat het nu met in slaap vallen?
pi_182263733
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 22:39 schreef madam-april het volgende:
Hee, hoe gaat het nu met in slaap vallen?
Nu ze naar school gaat, is het zo gepiept! Ook in de weekeinden, dus dat is wel heel fijn. Eindelijk wat meer avond terug :) Ik heb ook Disney luisterboeken gekocht, werken ook prima! Leuk dat je het vraagt!

En de jouwes? Gaat dat ook nog steeds goed?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')