abonnement Unibet Coolblue
  zondag 1 juli 2018 @ 00:08:57 #51
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180153020
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 00:06 schreef bluemoon23 het volgende:
Als AchJa helicopterpiloot was geweest dan klaagde hij denk ik wat minder over de salarissen bij defensie _O-

Wat verdient een heli-piloot dan bij defensie?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 1 juli 2018 @ 00:13:02 #52
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_180153098
Als 35.000 buitenlandse militairen in het land hebt dan ben je een cliëntstaat en ver van soeverein. De Duitsers verkopen zich graag zelfs na 70 jaar.
  zondag 1 juli 2018 @ 00:16:19 #53
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_180153158
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 20:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Als de EU stopt met als kip zonder kop zijn territorium uit te breiden naar het oosten, dan krijg je détente, denk ik. Dat is gewoon zijn ticket altijd geweest. Wantrouwen tov het westen doordat EU en NAVO op gegeven moment op steenworpafstand zit van het Kremlin. Heel simpel eigenlijk.
Putin heeft wel gelijk gehad. Die beschouwde de EU en NAVO als de same shit. Denk dat VS geen directe oorlog met Rusland wil, en dan voor deze oplossing gaan.

Dan mag de EU rechtstreeks met Rusland onderhandelen zonder de VS. Dat worden leuke tijden en gesprekken.

Politiek/Technisch zijn we weer terug naar af. (1910 of zo).

Trump heeft ergens wel een punt.
  zondag 1 juli 2018 @ 00:19:11 #54
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_180153214
Gewoon naar de 2%, die is niet voor niets afgesproken. Daar kan een land als Nederland (of Duitsland) al hele mooie dingen mee doen.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_180153280
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 00:08 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat verdient een heli-piloot dan bij defensie?
Geen idee, in ieder geval meer dan onder-officier.
Salaris van officier staat wel in de CAO, maar ze krijgen ook vliegertoelage, ik weet niet hoeveel die is....

Niet dat je daar miljonair mee wordt, maar toch....
  zondag 1 juli 2018 @ 00:24:23 #56
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_180153508
In 2013 hadden de VS 48.000 troepen in Duitsland, wat hen 4 miljard per jaar kostte. Nu zijn het blijkbaar 35.000. Ze kunnen misschien Landstuhl sluiten, het grootste Amerikaanse militair ziekenhuis buiten de VS.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zondag 1 juli 2018 @ 00:35:40 #58
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_180153520
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 00:06 schreef bluemoon23 het volgende:
Als AchJa helicopterpiloot was geweest dan klaagde hij denk ik wat minder over de salarissen bij defensie _O-
Het heeft natuurlijk wel een reden dat onze nieuwste ridder defensie heeft verlaten en in Oman zit als heli vlieger. ;)

Je krijgt bij defensie natuurlijk gewoon betaald naar rang met daar bovenop je vliegtoelage.

quote:
Ja, in theorie natuurlijk.
Maar lang niet iedereen van die 43.000 in uniform heeft de afgelopen 15 jaar in zandbakkistan gezeten.
Dat kwam toch in feite op een veel kleinere groep aan of niet ?
Nee. Bijna iedereen die nu 15 jaar in dienst zit heeft 1 of meerdere uitzendingen gehad. Dat is echt niet voorbehouden aan een select groepje.
pi_180153650
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 19:23 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Pechtold is een ware veldheer. Blauwgele helm. Ik stel voor om die dan ook meteen fluorescerend te maken voor de zichtbaarheid en de herkenbaarheid. Zo kan je goed voor de dag komen!
  zondag 1 juli 2018 @ 01:17:27 #60
33189 RM-rf
1/998001
pi_180154184
Als amerika zich volledig terugtrekt uit duitsland, kan het vermoedelijk ook niet meer in het middenoosten actief zijn, omdat alle logistiek voor zowel operaties in Afghanistan als Irak, Syrie en andere landen op het arabisch schiereiland vrijwel volledig via duitsland verloopt...

Ook heel noordafrika wordt via duitsland aangeleverd, bv via Ramstein Air Base worden amerikaanse troepen in ruim 100 locaties beleverd en ondersteunt.
Spangdahlem Air Base is ongeveer de helft qua grootte van Ramstein.

beide bases zijn in de laatste tien jaar voor ongeveer een half miljard verbouwd, vooral vergroting vand e landingsbanen, zodat er nog grotere en ook meer transportvliegtuigen kunnen landen

Het overgrote deel van het amerikaans personeel in duitsland zijn vooral daarvoor aangesteld, het zijn geen gevechtstroepen.

een potentiele vervanger van de duitse bases zou bv Incirlik Air Base zijn, enkel ligt dat veel te dicht aan de brandhaarden en loopt zelf eerder een groot risico, om daar nu weer miljarden in te steken om dat tot een belangrijk logistisch centrum te maken.

Dan blijft enkel de optie dat ook het amerikaans leger zn pontentieel om op iedere plek ter wereld in korte tijd een stevige aanwezigheid te kunnen opbouwen en daar operaties uit te voeren op te geven...
Mogelijk wordt de wreld juist ook daarvan een stukje veiliger, al vrees ik eerder dat andere machten die leegte snel zullen invullen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  zondag 1 juli 2018 @ 15:24:09 #61
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_180162791
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 20:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je vergist je wanneer je denkt dat Poetin gezellig vrienden wil zijn met het westen. Althans, niet met het westen in zijn huidige vorm.
Vrienden is een term die wordt gebruikt voor de relatie tussen individuen.
De relatie tussen staten ligt vele malen gecompliceerder dan dat.


Over dat laatste wat hij zegt kun je natuurlijk eindeloos over blijven discussiëren.

Maar wat hij zegt over betrekkingen tussen landen kan ik mij helemaal in vinden.
Wij zijn in Europa volledig de weg kwijt geraakt omdat we constant op zoek zijn naar compromissen. Dat kan in veel gevallen natuurlijk ook een goede zaak zijn maar dat hoeft niet altijd ten koste van onszelf te gaan.

We hoeven niet altijd maar voor die gulden middenweg te gaan. Uiteindelijk hoort een politicus verantwoording aan de kiezer af te leggen. Dit is het volk wat hij vertegenwoordigd. Daar waar mogelijk compromissen zoeken, maar ook een duidelijke en harde grens aangeven daar waar dat niet kan.

Dat 'samenwerken' komt mij de neus uit. Kennelijk wordt er bij voorbaat al van uit gegaan dat een natie alleen tot helemaal niets meer in staat is.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
  zondag 1 juli 2018 @ 15:27:08 #62
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180162868
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 01:17 schreef RM-rf het volgende:
Als amerika zich volledig terugtrekt uit duitsland, kan het vermoedelijk ook niet meer in het middenoosten actief zijn, omdat alle logistiek voor zowel operaties in Afghanistan als Irak, Syrie en andere landen op het arabisch schiereiland vrijwel volledig via duitsland verloopt...

Ook heel noordafrika wordt via duitsland aangeleverd, bv via Ramstein Air Base worden amerikaanse troepen in ruim 100 locaties beleverd en ondersteunt.
Spangdahlem Air Base is ongeveer de helft qua grootte van Ramstein.

beide bases zijn in de laatste tien jaar voor ongeveer een half miljard verbouwd, vooral vergroting vand e landingsbanen, zodat er nog grotere en ook meer transportvliegtuigen kunnen landen

Het overgrote deel van het amerikaans personeel in duitsland zijn vooral daarvoor aangesteld, het zijn geen gevechtstroepen.

een potentiele vervanger van de duitse bases zou bv Incirlik Air Base zijn, enkel ligt dat veel te dicht aan de brandhaarden en loopt zelf eerder een groot risico, om daar nu weer miljarden in te steken om dat tot een belangrijk logistisch centrum te maken.

Dan blijft enkel de optie dat ook het amerikaans leger zn pontentieel om op iedere plek ter wereld in korte tijd een stevige aanwezigheid te kunnen opbouwen en daar operaties uit te voeren op te geven...
Mogelijk wordt de wreld juist ook daarvan een stukje veiliger, al vrees ik eerder dat andere machten die leegte snel zullen invullen.
Er zijn nog watvliegvelden in de UK en in Polen kan je vast ook nog wel een voormalig Sovjet basis verbouwen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_180163109
Deze trend speelt al langer, het aantal Amerikaanse militairen in Duitsland neemt gewoon af.
Ook best logisch eigenlijk.
De marine heeft in de Pacific nu ook een grotere vloot dan in de Atlantic.
  zondag 1 juli 2018 @ 17:57:44 #64
33189 RM-rf
1/998001
pi_180166931
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 15:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Er zijn nog watvliegvelden in de UK en in Polen kan je vast ook nog wel een voormalig Sovjet basis verbouwen.
wat zou de logica zijn dat te doen?
de kosten dat te verhuizen, terwijl de VS nét een half miljard dollar in de uitbouw van Ramstein en Spangdahlem geinvesteerd hebben?

kun je dat dan ook uitleggen?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  zondag 1 juli 2018 @ 18:03:03 #65
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180167039
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 17:57 schreef RM-rf het volgende:

[..]

wat zou de logica zijn dat te doen?
de kosten dat te verhuizen, terwijl de VS nét een half miljard dollar in de uitbouw van Ramstein en Spangdahlem geinvesteerd hebben?

kun je dat dan ook uitleggen?
Nee, vraag me niet trump zijn redenaties en gedachtengangen uit te leggen, alsjeblieft niet
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator zondag 1 juli 2018 @ 22:48:19 #66
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180176154
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 17:57 schreef RM-rf het volgende:

[..]

wat zou de logica zijn dat te doen?
de kosten dat te verhuizen, terwijl de VS nét een half miljard dollar in de uitbouw van Ramstein en Spangdahlem geinvesteerd hebben?

kun je dat dan ook uitleggen?
met het vertrek van die troepen gaan er in Duitsland veel (Duitse banen) verloren, als de politiek dat wil voorkomen dan kunnen ze simpelweg doen wat Trump wil dat ze doen, dat het de Amerikanen waarschijnlijk meer zal kosten dan de Duitsers lijkt hem niet echt te boeien

laat hem het maar doen dan maar me het al dan niet verdedigen van Europa heeft het geen reet te maken

ik ben groot voorstander van het verhogen van ons defensiebudget maar dat de Amerikanen vinden dat we dat moeten doen mag geen argument zijn wmb
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_180179982
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 19:23 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het staat toch letterlijk in onze wet dat het verboden landverraad is ons land onder buitenlands bestuur te brengen?
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180181884
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 00:34 schreef crystal_meth het volgende:
In 2013 hadden de VS 48.000 troepen in Duitsland, wat hen 4 miljard per jaar kostte. Nu zijn het blijkbaar 35.000. Ze kunnen misschien Landstuhl sluiten, het grootste Amerikaanse militair ziekenhuis buiten de VS.
Dat zullen ze open willen houden voor operaties in het MO.
Alles wat gewond was geraakt in Irak ging daar heen.
Em Trump kan veel willen maar die Amerikanen zitten hier ook voor hun eigen belang en is onderdeel van Global strike.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 2 juli 2018 @ 10:08:58 #69
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_180181890
quote:
15s.gif Op maandag 2 juli 2018 06:59 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Het staat toch letterlijk in onze wet dat het verboden landverraad is ons land onder buitenlands bestuur te brengen?
Wat denk je dat er met missies in NAVO of VN verband gebeurd dan?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_180181938
quote:
15s.gif Op maandag 2 juli 2018 06:59 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Het staat toch letterlijk in onze wet dat het verboden landverraad is ons land onder buitenlands bestuur te brengen?
Aangezien wij onderdeel van de EU zijn, kun je niet spreken van 'buitenlands bestuur'.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 2 juli 2018 @ 11:18:47 #71
33189 RM-rf
1/998001
pi_180182814
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 22:48 schreef sp3c het volgende:

[..]

met het vertrek van die troepen gaan er in Duitsland veel (Duitse banen) verloren, als de politiek dat wil voorkomen dan kunnen ze simpelweg doen wat Trump wil dat ze doen, dat het de Amerikanen waarschijnlijk meer zal kosten dan de Duitsers lijkt hem niet echt te boeien
valt wel mee wat er aan duitse banen verloren gaat, juist omdat het voor een groot deel een nogal gesloten economie is.

naar ik meen werken op bv Spangdahlem 6500 man burgerpersoneel (waaronder mn schoonzus, sowieso heeft mn schoonfamilie een zeer close band met het amerikaanse leger, een tante van mn vrouw is met een amerikaanse kolonel getrouwd, die in Wiesbaden gelegerd was toen daat het HQ was)


echter lijkt het mij bv helemaal geen verlies als het duitse leger gewoon zelf het eigendom over die bases overneemt, inclusief de aangelegde infrastructuur...
bv de nieuwe landingsbaan op Spangdahlem en het Drone-hoofdkwartier op Ramstein van waaruit alle drone operaties in afrika en zuidwest azie en het middenoosten aangestuurd zijn, zijn uitstekende faciliteiten...


natuurlijk moet daarvoor dan ook het budget van de Bundeswehr vergroot worden wat Trump dan blij kan maken...
En als bv de amerikanen die faciliteiten toch nodig hebben kunnen ze de duitsers ervoor tegen betaling vragen...
Dat is een win-all-situatie: de duiste hogere militaire bestedingen kosten dan geen hogere belastinginkomsten, maar worden betaald door deze faciliteiten en personeel aan de amerikanen te verhuren.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  maandag 2 juli 2018 @ 11:26:26 #72
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_180182937
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2018 11:18 schreef RM-rf het volgende:

bv de nieuwe landingsbaan op Spangdahlem en het Drone-hoofdkwartier op Ramstein van waaruit alle drone operaties in afrika en zuidwest azie en het middenoosten aangestuurd zijn, zijn uitstekende faciliteiten...
Ramstein is het Allied ACC (Air Component Command)... Dat behelst wel wat meer dan alleen de drones. Spangdahlem is een reguliere NATO MOB (Main Operating Base).
  Moderator maandag 2 juli 2018 @ 12:17:10 #73
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180183758
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2018 11:18 schreef RM-rf het volgende:

[..]

valt wel mee wat er aan duitse banen verloren gaat, juist omdat het voor een groot deel een nogal gesloten economie is.

naar ik meen werken op bv Spangdahlem 6500 man burgerpersoneel (waaronder mn schoonzus, sowieso heeft mn schoonfamilie een zeer close band met het amerikaanse leger, een tante van mn vrouw is met een amerikaanse kolonel getrouwd, die in Wiesbaden gelegerd was toen daat het HQ was)

echter lijkt het mij bv helemaal geen verlies als het duitse leger gewoon zelf het eigendom over die bases overneemt, inclusief de aangelegde infrastructuur...
bv de nieuwe landingsbaan op Spangdahlem en het Drone-hoofdkwartier op Ramstein van waaruit alle drone operaties in afrika en zuidwest azie en het middenoosten aangestuurd zijn, zijn uitstekende faciliteiten...

natuurlijk moet daarvoor dan ook het budget van de Bundeswehr vergroot worden wat Trump dan blij kan maken...
En als bv de amerikanen die faciliteiten toch nodig hebben kunnen ze de duitsers ervoor tegen betaling vragen...
Dat is een win-all-situatie: de duiste hogere militaire bestedingen kosten dan geen hogere belastinginkomsten, maar worden betaald door deze faciliteiten en personeel aan de amerikanen te verhuren.
prima toch, lekker laten gaan :W
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_180184826
Inderdaad er zullen in Duitsland hierdoor veel banen verloren gaan, ongeveer zoals Straatsburg als de EU daar niet elke maand een week naartoe verhuist! MIsschien is het alleen maar een dreigement om Merkel nog verder onder druk te zetten.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  maandag 2 juli 2018 @ 13:35:44 #75
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_180184904
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 13:29 schreef ietjefietje het volgende:
Inderdaad er zullen in Duitsland hierdoor veel banen verloren gaan, ongeveer zoals Straatsburg als de EU daar niet elke maand een week naartoe verhuist! MIsschien is het alleen maar een dreigement om Merkel nog verder onder druk te zetten.
God, zo'n ooit immens sterk land geleidelijk aan vergaan tot vazalstaat van de VS. Wat een triest gebeuren. En mensen steunen het volop. Marshallplan en pro-Amerikaanse propaganda de afgelopen 70 jaar heeft haar werk gedaan. Iedereen is Amerikaan in Europa. Alles wat ooit uniek was wordt eenheidsworst.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')