Hoezo? Vettel rijdt Sainz zowat van de baan. Volstrekt logisch dat 'ie daarvoor gestraft wordt.quote:
Klopt maar dat maakt het niet minder onzinnig. Als je zo gaat denken kan de top straffeloos iedereen eraf rossen want anders beīnvloed de straf het kampioenschap... onzin natuurlijk.quote:Op zaterdag 30 juni 2018 18:44 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Eens, maar het is vorig jaar wel gebruikt
Idd hopelijk kunnen ze Kimi snel pakken maar die start de laatste tijd wel erg goed.quote:Op zaterdag 30 juni 2018 18:45 schreef Breekfast het volgende:
Erg jammer voor de race. Hamilton en Vettel die vanaf P2 en P3 starten was leuk geweest.
Nu kunnen de 2 Mercedes met Kimi erachter met gemak wegrijden van de rest ben ik bang.
idd, drie plaatsenquote:Op zaterdag 30 juni 2018 18:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
FIA geeft eindelijk weer een straf waar het moet
Hamilton kwam er mee weg toen hij vorig jaar bewust Grosjean ophield op Silverstone (was misschien training), Bottas kwam er mee weg in Monaco toen hij in de tunnel Kimi blokkeerde en Vettel werd in Canada in de weg gereden door x en daar kwam ook geen straf. Dus bijzonder inconsequent en hoewel dat geen valide argument is, is die willekeur wel irritantquote:Op zaterdag 30 juni 2018 18:46 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hoezo? Vettel rijdt Sainz zowat van de baan. Volstrekt logisch dat 'ie daarvoor gestraft wordt.
Ja, willekeur is irritant, maar deze straf is gewoon volkomen terecht.quote:Op zaterdag 30 juni 2018 18:55 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hamilton kwam er mee weg toen hij vorig jaar bewust Grosjean ophield op Silverstone (was misschien training), Bottas kwam er mee weg in Monaco toen hij in de tunnel Kimi blokkeerde en Vettel werd in Canada in de weg gereden door x en daar kwam ook geen straf. Dus bijzonder inconsequent en hoewel dat geen valide argument is, is die willekeur wel irritant
De willekeur is hoogst irritant.quote:Op zaterdag 30 juni 2018 18:55 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hamilton kwam er mee weg toen hij vorig jaar bewust Grosjean ophield op Silverstone (was misschien training), Bottas kwam er mee weg in Monaco toen hij in de tunnel Kimi blokkeerde en Vettel werd in Canada in de weg gereden door x en daar kwam ook geen straf. Dus bijzonder inconsequent en hoewel dat geen valide argument is, is die willekeur wel irritant
Heeft dit seizoen in ronde 1 nog geen plek gewonnen, geloof ikquote:Op zaterdag 30 juni 2018 18:46 schreef daNpy het volgende:
[..]
Idd hopelijk kunnen ze Kimi snel pakken maar die start de laatste tijd wel erg goed.
Eensquote:Op zaterdag 30 juni 2018 18:58 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja, willekeur is irritant, maar deze straf is gewoon volkomen terecht.
Natuurlijk. Maar dit is wat Weltschmerz ons probeer wijs te maken, dat vooral Mercedes bevoordeelt wordt de laatste jaren...quote:Op zaterdag 30 juni 2018 18:46 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hoezo? Vettel rijdt Sainz zowat van de baan. Volstrekt logisch dat 'ie daarvoor gestraft wordt.
Klopt.quote:Op zaterdag 30 juni 2018 18:58 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja, willekeur is irritant, maar deze straf is gewoon volkomen terecht.
Verstappen is te gretig en klapt op Kimi, Grosjean weet er net langs te glippen maar Vettel rijdt lek op de brokstukken. Ricciardo glipt er ook langs en wordt uiteindelijk 3e met Vettel op P4.quote:Op zaterdag 30 juni 2018 18:59 schreef Goudenvis het volgende:
Hamilton zit aan de binnenkant en kan er door teamorders zo bij Valteri voorbij.
Raikonnen doet te voorzichtig bij de start en laat Verstappen er voorbij.
Grosjean is te gretig en jaagt 'm in de achterkant van Kimi. Kan twee gevolgen hebben: lekke band van Kimi of kapotte Grosjean.
Vettel raakt in paniek door de crash voor hem en verliest de controle.
Ricciardo stuurt m over het gras erlangs.
Mijn voorspelling van de start
Ik denk dat het de schuld van Grosjean is.quote:Op zaterdag 30 juni 2018 19:05 schreef YokiKater het volgende:
[..]
Verstappen is te gretig en klapt op Kimi, Grosjean weet er net langs te glippen maar Vettel rijdt lek op de brokstukken. Ricciardo glipt er ook langs en wordt uiteindelijk 3e met Vettel op P4.
nee hoor, het zijn de magische krachten van Marcus Ericssonquote:Op zaterdag 30 juni 2018 19:06 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik denk dat het de schuld van Grosjean is.
Hm ik zie Max bij de start niet voorbij Kimi komen met z’n zachtere band.quote:Op zaterdag 30 juni 2018 18:59 schreef Goudenvis het volgende:
Hamilton zit aan de binnenkant en kan er door teamorders zo bij Valteri voorbij.
Raikonnen doet te voorzichtig bij de start en laat Verstappen er voorbij.
Grosjean is te gretig en jaagt 'm in de achterkant van Kimi. Kan twee gevolgen hebben: lekke band van Kimi of kapotte Grosjean.
Vettel raakt in paniek door de crash voor hem en verliest de controle.
Ricciardo stuurt m over het gras erlangs.
Mijn voorspelling van de start
juist dit en vettel is de laatste keren al helemaal niet bestraft.quote:Op zaterdag 30 juni 2018 18:46 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hoezo? Vettel rijdt Sainz zowat van de baan. Volstrekt logisch dat 'ie daarvoor gestraft wordt.
Dat was helemaal geen milde straf, het was zelfs een zware straf. Maar dan beginnen Hamilton, Lauda en de voltallige Engelstalige pers te zeuren en dan buigt Whiting mee zoals altijd, als hij die al niet voor is.quote:Op zaterdag 30 juni 2018 18:43 schreef F1gamer het volgende:
[..]
En jij kan vorige week niet meer herinneren. Daar kwam Vettel kreeg milde straf voor zo'n 3 aanrijdingen
Waar waren deze overwegingen toen Verstappen Vettel midscheeps torpedeerde met een idiote actie midden in de race en voor hem kon eindigen? Waarom werden de regels niet ter discussie gesteld toen Hamilton Bottas over het gras probeerde in te halen en hem er vanachter afbeukte zonder uberhaupt een straf te krijgen?quote:FIA race director Charlie Whiting says the governing body is considering aligning Formula 1 driver punishments more closely with the consequences of their actions.
There was some controversy after the recent French GP when Sebastian Vettel received a five-second penalty for hitting Valtteri Bottas at the first corner, ruining the Finn's race by sending him to the back of the field with a damaged car.
Some drivers like Lewis Hamilton suggested that the penalty handed to the German was not sufficient, even though he was also badly delayed.
Whiting says that the stewards are not supposed to consider the consequences for the other parties involved in an incident, but suggested that they may do so in the future.
"The stewards don't normally look at the consequences of the accident," he explained. "Although in fairness it probably plays a little subconscious part.
"Let's just say Vettel had continued without any problem, I think the stewards may have thought that's not fair, he's ruined Valtteri's race, it's clearly his fault, and they may have thought slightly differently.
"But it's not a conscious thing to say, 'He's OK, he's not.'
"Or let's say had it been the other way around, let's say Valtteri continued, Vettel had caused the accident, but should you actually penalise him as well as the penalty he's already got? Self-punishment if you like.
"It's something that we're discussing. It could open the door to something that we're not expecting, although some could argue that it's a bit more common sense. So it's something that we're currently discussing with the stewards."
After France, some also questioned why Vettel hand been handed a five-second penalty, while Max Verstappen received 10 seconds for hitting the German in China.
"I think first corner incidents, or even first lap incidents, are looked at through a slightly different pair of eyes.
"You accept some of the things that happen on the first lap that you might not accept 10 laps later, for obvious reasons."
Whiting also stressed that the past record of drivers should not be considered when a penalty is assessed.
"Previous races are not taken into account. That's what the points system is for. That's a fact. That's one of the cornerstones of the stewards' decision-making process."
The consistency of decision making is now driven by a system called the Race Watch Stewards Review.
Introduced at the start of 2016, it sees all incidents investigated since then collated with video evidence and details of the outcome in a single online resource, to which all FIA stewards have access.
This allows them to study details of what happened at races at which they did not officiate, and to return to those incidents on race weekends when something similar comes up.
"Every steward has access to this system. We have regular meetings of the chairman of the stewards in order to go through the incidents and see if there's anything that can be learned from it. It's update for them immediately after every race.
"The stewards can go to any incident and see exactly what the decision was and what the reasons were and what the penalties were. This is all an attempt to try and make things more consistent.
"The whole idea is that the stewards are able look back very quickly. Like the incident today, when Vandoorne's car was released rather unsafely in front of the Ferrari, they were able to look back at previous incidents of that.
"There was one in 2016 I think with Lewis, so it was OK, that was the penalty then, similar incident, same penalty. That's the principle, anyway."
Niet gewonnen idd maar is wel vaak goed weg.quote:Op zaterdag 30 juni 2018 18:58 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Heeft dit seizoen in ronde 1 nog geen plek gewonnen, geloof ik
Bottas = Rosberg? Daar werd Hamilton van de baan geduwd, dus dat is een factor om mee te nemen en ze waren beide uit de racequote:Op zaterdag 30 juni 2018 19:18 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat was helemaal geen milde straf, het was zelfs een zware straf. Maar dan beginnen Hamilton, Lauda en de voltallige Engelstalige pers te zeuren en dan buigt Whiting mee zoals altijd, als hij die al niet voor is.
[..]
Waar waren deze overwegingen toen Verstappen Vettel midscheeps torpedeerde met een idiote actie midden in de race en voor hem kon eindigen? Waarom werden de regels niet ter discussie gesteld toen Hamilton Bottas over het gras probeerde in te halen en hem er vanachter afbeukte zonder uberhaupt een straf te krijgen?
Hamilton moet en zal WK worden.
Waarom krijgt iemand die te langzaam rijdt achter de SC dezelfde straf als iemand die een ander eraf beukt?quote:Op zaterdag 30 juni 2018 19:18 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat was helemaal geen milde straf, het was zelfs een zware straf. Maar dan beginnen Hamilton, Lauda en de voltallige Engelstalige pers te zeuren en dan buigt Whiting mee zoals altijd, als hij die al niet voor is.
[..]
Waar waren deze overwegingen toen Verstappen Vettel midscheeps torpedeerde met een idiote actie midden in de race en voor hem kon eindigen? Waarom werden de regels niet ter discussie gesteld toen Hamilton Bottas over het gras probeerde in te halen en hem er vanachter afbeukte zonder uberhaupt een straf te krijgen?
Hamilton moet en zal WK worden.
wat een dom geouwehoer, 5 seconden was een zeeeeer milde straf.quote:Op zaterdag 30 juni 2018 19:18 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat was helemaal geen milde straf, het was zelfs een zware straf. Maar dan beginnen Hamilton, Lauda en de voltallige Engelstalige pers te zeuren en dan buigt Whiting mee zoals altijd, als hij die al niet voor is.
[..]
Waar waren deze overwegingen toen Verstappen Vettel midscheeps torpedeerde met een idiote actie midden in de race en voor hem kon eindigen? Waarom werden de regels niet ter discussie gesteld toen Hamilton Bottas over het gras probeerde in te halen en hem er vanachter afbeukte zonder uberhaupt een straf te krijgen?
Hamilton moet en zal WK worden.
Andersom. Zeer zwaar.quote:Op zaterdag 30 juni 2018 19:29 schreef Predator38 het volgende:
[..]
wat een dom geouwehoer, 5 seconden was een zeeeeer milde straf.
Dat is wel een valide argument. Als een regel niet consequent wordt toegepast is het geen regel. Ik vind het prima dat het in de weg rijden van een andere coureur bestraft wordt, maar dan moet dat altijd. In Canada waren er vier auto's aan het cruisen op de racelijn, geen enkele straf. Toen Hamilton vorig jaar Grosjean's rondje verpeste maakten de stewards er ineens van dat Grosjean niet ge-impede zou zijn maar slechts affected. Net zoals Hamilton plotseling recht had op racing room toen hij op Rosberg instuurde.quote:Op zaterdag 30 juni 2018 18:55 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hamilton kwam er mee weg toen hij vorig jaar bewust Grosjean ophield op Silverstone (was misschien training), Bottas kwam er mee weg in Monaco toen hij in de tunnel Kimi blokkeerde en Vettel werd in Canada in de weg gereden door x en daar kwam ook geen straf. Dus bijzonder inconsequent en hoewel dat geen valide argument is, is die willekeur wel irritant
Hamilton. Rosberg niet hoor. Bottas wel een keer maar dat was alleen toen die Hamilton eventueel een dienst zou kunnen bewijzen ipv dat het een concurrent voor de titel was.quote:Op zaterdag 30 juni 2018 19:00 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Natuurlijk. Maar dit is wat Weltschmerz ons probeer wijs te maken, dat vooral Mercedes bevoordeelt wordt de laatste jaren...
Kimi is zowat de slechtste starter van de top teams, maar als hij een goede start heeft zoals in Singapore vorig jaar heb je spektakel.quote:Op zaterdag 30 juni 2018 19:13 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Hm ik zie Max bij de start niet voorbij Kimi komen met z’n zachtere band.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |