abonnement Unibet Coolblue
pi_180139910
Ik woon op ongeveer 10 km van het werk. Op dit moment ga ik met de auto naar het werk, maar ik wil eigenlijk fietsen.

Ik heb wat vragen.
Is een wielrenfiets met mountainbike velgen en banden sneller dan een normale fiets?
Ik wil mountainbike wielen omdat die volgens mij steviger zijn en minder snel lek rijden.

Is een mountainbike sneller dan een normale fiets?

Moet ik voor een elektrische fiets gaan of een wielrenfiets met mountainbike wielen? Of een mountainbike?
pi_180140005
Wat heeft dit met TDF te maken?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_180140051
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 14:55 schreef spijkerbroek het volgende:
Wat heeft dit met TDF te maken?
Dat het om fietsen gaat alleen denk :')
Do what you love, love what you do!
  zaterdag 30 juni 2018 @ 14:58:10 #4
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_180140069
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 14:55 schreef spijkerbroek het volgende:
Wat heeft dit met TDF te maken?
Topique der Fietsqeuzes.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 30 juni 2018 @ 14:58:51 #5
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_180140080
Ga voor een mountainbike met wielrenbanden
pi_180140143
Mountainbikewielen hebben relatief veel rolweerstand (dus minder snel) en bieden minder comfort.

Snel fietsen zonder trapondersteuning, betekent gewoon harder werken. Je kan comfort en grip inleveren voor dunne bandjes, maar je moet het nog altijd zelf doen. Als je liever niet zwetend op het werk wil aankomen, kan je dus beter op een normaal tempo fietsen en dan is een gewone fiets best wel een goede optie.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zaterdag 30 juni 2018 @ 15:03:05 #7
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_180140157
eentje met batterij
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_180140407
Geen mountainbike.

Zoek eens op hybride, dat is wat je zoekt.
  zaterdag 30 juni 2018 @ 15:50:47 #9
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_180141242
Hoe vaker je fietst hoe makkelijker het gaat. En gewoon normale fiets lijkt me prima
  zaterdag 30 juni 2018 @ 17:21:13 #10
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_180181940
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 14:49 schreef polderturk het volgende:
Ik woon op ongeveer 10 km van het werk. Op dit moment ga ik met de auto naar het werk, maar ik wil eigenlijk fietsen.

Ik heb wat vragen.
Is een wielrenfiets met mountainbike velgen en banden sneller dan een normale fiets?
Ik wil mountainbike wielen omdat die volgens mij steviger zijn en minder snel lek rijden.

Is een mountainbike sneller dan een normale fiets?

Moet ik voor een elektrische fiets gaan of een wielrenfiets met mountainbike wielen? Of een mountainbike?
Mountainbikewielen (banden) fietsen ontzettend zwaar op gewoon asfalt. Dan kan jij net zo goed (of beter) een normale fiets aanschaffen. Steviger is nauwelijks een argument. Als jij fatsoenlijke buitenbanden op een normale fiets zet zoal je ook bijna nooit lekfietsen. ik heb in ieder geval al 3 jaar geen lekker band gehad.

Maar zou ik voor geen van beide opties gaan. Een hybride of tourfiets past beter bij je als ik je eisen zo lees. Semi-sportieve zit, geen racebandjes, maar wel snel en stevig. Voor een reletief klein prijsje heb je al een leuke. Bijvoorbeeld een Batavus Zonar.
  maandag 2 juli 2018 @ 20:28:49 #12
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_180194324
https://link.marktplaats.nl/m1300475484

ik zou deze pakken en nieuwe banden erop doen zonder profiel en een nieuw zadel.
pi_180199745
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 15:13 schreef Hamzoef het volgende:
Geen mountainbike.

Zoek eens op hybride, dat is wat je zoekt.
Heb ook een hybride en die is perfect. Zaten eerst dikkere banden om maar die zijn na 2x in korte tijd lek te zijn gereden vervangen voor dunnere antilekbanden. Rijdt heel lekker en bij goed weer rij ik er met plezier 30km naar werk.
  Moderator dinsdag 3 juli 2018 @ 11:05:24 #14
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_180207234
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 20:28 schreef kaasplankje het volgende:
https://link.marktplaats.nl/m1300475484

ik zou deze pakken en nieuwe banden erop doen zonder profiel en een nieuw zadel.
Ben jij de Sjaak?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_180207598
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 15:02 schreef Jordy-B het volgende:
Mountainbikewielen hebben relatief veel rolweerstand (dus minder snel) en bieden minder comfort.
Mountainbike banden bieden juist meer comfort dan race banden. Op een racefiets voel je elke klinker, een mountainbike dempt dit bijna allemaal weg.
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 10:14 schreef Coppi het volgende:

[..]

Mountainbikewielen (banden) fietsen ontzettend zwaar op gewoon asfalt. Dan kan jij net zo goed (of beter) een normale fiets aanschaffen. Steviger is nauwelijks een argument. Als jij fatsoenlijke buitenbanden op een normale fiets zet zoal je ook bijna nooit lekfietsen. ik heb in ieder geval al 3 jaar geen lekker band gehad.
Wordt vaak erg overdreven. Heb twee mountainbikes en één racer. Gok dat ik met een rustig tempo (hartslag op rustige duur) op de mountainbike wel met 23-25 gemiddeld rij, op de racer 25-27. Ligt gewoon aan diverse variabelen zoals gewicht van de fiets. Mijn mountainbike weeg net geen 10kg, en m'n racer gok ik 8kg. Als ik mijn meer trail mountainbike (14kg) pak fiets ik denk ik 21-23 gemiddeld in het uur.
pi_180208130
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 11:31 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Mountainbike banden bieden juist meer comfort dan race banden. Op een racefiets voel je elke klinker, een mountainbike dempt dit bijna allemaal weg.
Wie heeft het over racebanden?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_180208297
Hmm, ik ben ook al een tijdje in dubio.

Ik werk nu op 16.6 km van mijn huisadres. Eigenlijk wil ik gaan fietsen (beter voor mezelf, milieu en portemonnee). Probleem is echter dat ik, op fietsen in mijn eigen dorp na, echt al 10 jaar niet meer heb gefietst.

Ik wil ook niet kletsnat van het zweet aankomen op het werk (al is het in het begin onontkoombaar). Maar is 16.6 km niet wat dichtbij om te gaan kijken voor een elektrische fiets?
Weggegaan en opgerot
  dinsdag 3 juli 2018 @ 12:58:39 #18
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_180209046
quote:
11s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 11:05 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Ben jij de Sjaak?
Nee ik heet kaasplank. Dit staat ook boven mijn plaatje.
pi_180210059
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 12:18 schreef robijntjestralendwit het volgende:
Hmm, ik ben ook al een tijdje in dubio.

Ik werk nu op 16.6 km van mijn huisadres. Eigenlijk wil ik gaan fietsen (beter voor mezelf, milieu en portemonnee). Probleem is echter dat ik, op fietsen in mijn eigen dorp na, echt al 10 jaar niet meer heb gefietst.

Ik wil ook niet kletsnat van het zweet aankomen op het werk (al is het in het begin onontkoombaar). Maar is 16.6 km niet wat dichtbij om te gaan kijken voor een elektrische fiets?
Hier hetzelfde probleem, alleen is het 26km heen en terug, geen douche op het werk plus vroeg beginnen (7uur aanwezig). Actieradius van de meeste zijn voor mijn gebruik nog niet ver genoeg of je moet voor een speedpedelec kiezen, dingen zijn alleen behoorlijk duur. Speedpedelec verbruiken ongeveer 15wh per km, in de wintermaanden schijnt dit nog meer te zijn. Kortom ik zit al gauw op 800wh en vanaf prijzen zijn dan ongeveer 5k. Kan via een vriend goedkoop aan een speedpedelec komen maar dan nog vind ik het een forse investering omdat ik mezelf de wintermaanden niet op het ding zie zitten.

Grote voordeel van een speedpedelec voor mij zou zijn dat ik bijna dezelfde reistijd heb als met de auto. Hierdoor hoef ik 's ochtends niet extreem veel vroeger uit bed plus je hebt veel minder gedoe met omkleden in het geval van "normaal" fietsen.
pi_180222404
Ik neem altijd een schoon t-shirt mee als ik naar werk fiets..dat is een simpele oplossing van het zweetprobleem. 16km kan je trouwens makkelijk zonder elektrische fiets doen.. doe je met een niet overdreven inspanning en niet teveel stoplichten en tegenwind 40-45 minuten over
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')