abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_180135057
Korte schets van de situatie:
hoge leidinggevende binnen de organisatie heeft een van de (beste) medewerkers waar ik leiding aan geef benaderd voor een functie elders in de organisatie. Mooie kans, dus medewerker is hier op ingegaan.

Punt is dat ik hier niets van wist. Ik ben hier die dag wel achter gekomen, omdat medewerker hier uiteraard tegen mij over begon. Was ook een ongemakkelijke situatie omdat medewerker gesprek inging in de veronderstelling dat ik hiervan ook de hoogte was. Medewerker was ook erg verbaasd dat dit niet bij mij bekend was.

Ik heb hier degene die deze 'transfer' in werking gezet heeft op aan gesproken, dat ik het vreemd vond dat ik hiervan niet op de hoogte was

Reactie: "ik sta hoger in de hiėrarchie dan jij, dus ik heb jouw toestemming niet nodig" :{

Hierop heb ik gereageerd dat ik ook niet vraag of het met mij overlegd wordt, het enige wat ik verwacht is dat ik vooraf op de hoogte gebracht wordt.

Reactie: "je weet het nu toch" :{

Ik werk al lang met veel plezier bij dit bedrijf, maar ik moet zeggen dat dit wel echt invloed heeft op mijn motivatie.

Wat vinden jullie, stel ik me aan, of heb ik gelijk?
pi_180135084
Je stelt je aan.
  zaterdag 30 juni 2018 @ 09:13:40 #3
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_180135104
Nee, ik vind dit geen aanstellen. Een van je beste krachten wordt bij je vandaan geplukt zonder dat je er iets van weet en dat is gewoon not done. Het gaat niet om de "toestemming" maar om de communicatie en het feit dat hij deze kaart op deze manier trekt geeft aan dat hij donders goed weet dat dit niet kan.
pi_180135118
Hij heeft jouw toestemming niet nodig idd, maar vwb fatsoensnormen verdient het geen schoonheidsprijs
Dus, nee je stelt je niet aan

Daarnaast zadelt die pief jou en je team nu op met een potentieel probleem doordat jij je beste kracht moet missen en je team het werk met 1 kracht minder moet doen
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  Spellchecker zaterdag 30 juni 2018 @ 09:16:41 #5
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_180135135
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 09:13 schreef Qarrad het volgende:
Nee, ik vind dit geen aanstellen. Een van je beste krachten wordt bij je vandaan geplukt zonder dat je er iets van weet en dat is gewoon not done. Het gaat niet om de "toestemming" maar om de communicatie en het feit dat hij deze kaart op deze manier trekt geeft aan dat hij donders goed weet dat dit niet kan.
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 09:15 schreef devlinmr het volgende:
Hij heeft jouw toestemming niet nodig idd, maar vwb fatsoensnormen verdient het geen schoonheidsprijs
Dus, nee je stelt je niet aan
Mee eens.
pi_180135186
Lekkere reactie van die baas :')

Ik vind dat je gelijk hebt, als iemand uit je team wordt weggekaapt kan je daar op zijn minst zsm over geļnformeerd worden.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_180135187
Eens met bovenstaande, en de reacties van die persoon zijn helemaal onprofessioneel. Klinkt als een hork.
pi_180135190
quote:
15s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 09:08 schreef Hamzoef het volgende:
Korte schets van de situatie:
hoge leidinggevende binnen de organisatie heeft een van de (beste) medewerkers waar ik leiding aan geef benaderd voor een functie elders in de organisatie. Mooie kans, dus medewerker is hier op ingegaan.

Punt is dat ik hier niets van wist. Ik ben hier die dag wel achter gekomen, omdat medewerker hier uiteraard tegen mij over begon. Was ook een ongemakkelijke situatie omdat medewerker gesprek inging in de veronderstelling dat ik hiervan ook de hoogte was. Medewerker was ook erg verbaasd dat dit niet bij mij bekend was.

Ik heb hier degene die deze 'transfer' in werking gezet heeft op aan gesproken, dat ik het vreemd vond dat ik hiervan niet op de hoogte was

Reactie: "ik sta hoger in de hiėrarchie dan jij, dus ik heb jouw toestemming niet nodig" :{

Hierop heb ik gereageerd dat ik ook niet vraag of het met mij overlegd wordt, het enige wat ik verwacht is dat ik vooraf op de hoogte gebracht wordt.

Reactie: "je weet het nu toch" :{

Ik werk al lang met veel plezier bij dit bedrijf, maar ik moet zeggen dat dit wel echt invloed heeft op mijn motivatie.

Wat vinden jullie, stel ik me aan, of heb ik gelijk?
Als dit soort gevalletjes al invloed op je motivatie heeft, dan vind ik dat je je aanstelt en niks gewend bent. (ik kan me natuurlijk ook zwaar vergissen)

Gewoon uit nieuwsgierigheid, wat voor functie heb jij? Want ik zie jongetjes bij de AH ook rondlopen met een shirt teamleider. Of men is winkelmanager met 1 andere verkoper in een kledingwinkel. Dus leidinggevend is men tegenwoordig al snel, blijkbaar.
pi_180135197
Bedankt voor de reacties. Ik reageer in sommige situaties anders dan de meerderheid, en twijfelde in deze situatie dus echt of mijn gevoel vreemd was. Maar de meesten zijn het er dus mee eens dat deze handelswijze gewoon communicatief slecht en onfatsoenlijk is.
pi_180135232
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 09:20 schreef Piles het volgende:
Eens met bovenstaande, en de reacties van die persoon zijn helemaal onprofessioneel. Klinkt als een hork.
Klinkt eerder als: Ik ben leidinggevend en ik laat over mij heen lopen, door iemand hoger in de organisatie.
pi_180135260
Ja handelswijze is niet netjes en mensen die iets roepen over hiėrarchie zijn ook beetje zielig.

Wel eens met user hierboven dat ook beetje overdreven is dat dit invloed heeft op je motivatie.
Eerst denken, dan typen
pi_180135294
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 09:22 schreef zweefbij het volgende:

[..]

Klinkt eerder als: Ik ben leidinggevend en ik laat over mij heen lopen, door iemand hoger in de organisatie.
Hoe zou jij gehandeld hebben in deze situatie?
pi_180135307
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 09:20 schreef Hamzoef het volgende:
Maar de meesten zijn het er dus mee eens dat deze handelswijze gewoon communicatief slecht en onfatsoenlijk is.
Ja. Zeg maar tegen die klojo dat vosss van FOK! hem een bokkelul vindt. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_180135322
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 09:22 schreef zweefbij het volgende:

[..]

Klinkt eerder als: Ik ben leidinggevend en ik laat over mij heen lopen, door iemand hoger in de organisatie.
Er is over hem heengelopen. Hij heeft dat toch niet zelf laten gebeuren?

Ik was er niet blij mee geweest in elk geval en had dat ook gewoon aangegeven.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_180135357
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 09:26 schreef vosss het volgende:

[..]

Ja. Zeg maar tegen die klojo dat vosss van FOK! hem een bokkelul vindt. :)
Het zou helemaal geweldig zijn, als het antwoord is. "dat had ik al gelezen op FOK!"
pi_180135361
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 09:29 schreef zweefbij het volgende:

[..]

Het zou helemaal geweldig zijn, als het antwoord is. "dat had ik al gelezen op FOK!"
_O-
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_180135547
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 09:20 schreef Piles het volgende:
Eens met bovenstaande, en de reacties van die persoon zijn helemaal onprofessioneel. Klinkt als een hork.
Dit. En horken heb je overal. Ik zou denken 'wat een lul' en gaan werven.
pi_180135619
Tja, je collega is gewoon een onfatsoenlijk stuk vreten. Als je te pas en te onpas op je strepen moet gaan staan, ben je die strepen niet waard.

Een achterliggende gedachte had kunnen zijn dat jij moeilijk zou gaan lopen doen als je vooraf ingelicht zou zijn, dus ik vind het niet heel raar dat jij het na het teamlid te horen krijgt, maar je collega had wel direct na de bevestiging van je teamlid bij jou aan moeten kloppen om dat uit de doeken te doen.

Ik snap heus wel dat het niet prettig voor je is, maar eikels lopen overal. Daar hoeft de motivatie niet onder te lijden.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_180135763
Nee, je stelt je niet aan, je beste collega is nu ergens anders heen en nu moet jij dubbel zo hard werken om genoeg asperges te steken.
pi_180135906
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 09:45 schreef Jordy-B het volgende:

Een achterliggende gedachte had kunnen zijn dat jij moeilijk zou gaan lopen doen als je vooraf ingelicht zou zijn
Ik denk dat je hier een punt heb. Ik ben niet altijd even makkelijk, en mogelijk voorzag hij een discussie.

Maar goed, als hij gesprek gewoon begint met dat het een mededeling is, blijf ik daar natuurlijk niet op doorgaan. Desnoods had hij een mail gestuurd.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 30-06-2018 10:03:09 ]
pi_180136213
Wat een lul. Nee, hij hoeft je niet in te lichten, maar het is wel zo fatsoenlijk.
Als je het aan wilt kaarten, kun je naar zijn leidinggevende gaan om het te melden. en daarvoor heb je zijn toestemming niet nodig. Maar ja, hoe ver wil je het laten komen...
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_180136400
Niet netjes van je baas, zijnreactie al elemaal niet.
pi_180136633
Deels aanstellen maar ik begrijp je wel.
Het is zeker niet netjes door helemaal niets aan jouw te vertellen.

Geen toestemming nodig.. tja, kijk technisch gezien klopt het maar het gaat je wel wat aan uiteindelijk.

Diegene is dus eigenlijk best wel een lul, weet je dat ook weer voor de toekomst.
  Moderator zaterdag 30 juni 2018 @ 11:03:21 #24
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_180136761
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 09:11 schreef machtpen het volgende:
Je stelt je aan.
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_180136819
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 09:15 schreef devlinmr het volgende:
Hij heeft jouw toestemming niet nodig idd, maar vwb fatsoensnormen verdient het geen schoonheidsprijs
Dus, nee je stelt je niet aan
Eens

quote:
Daarnaast zadelt die pief jou en je team nu op met een potentieel probleem doordat jij je beste kracht moet missen en je team het werk met 1 kracht minder moet doen
Moah, dan zou TS wel weer een nieuwe kracht kunnen werven. Lijkt me niet meer dan gebruikelijk verloop. Het belang van de organisatie en ook de carriere van de medewerker staan boven de afdeling van TS.
.
  zaterdag 30 juni 2018 @ 11:46:17 #26
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_180137412
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 10:01 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik denk dat je hier een punt heb. Ik ben niet altijd even makkelijk, en mogelijk voorzag hij een discussie.

Maar goed, als hij gesprek gewoon begint met dat het een mededeling is, blijf ik daar natuurlijk niet op doorgaan. Desnoods had hij een mail gestuurd.
Je moet dat soort dingen ook anders brengen, in de vorm dat de baas een probleem heeft en niet jij:
"Komende weken is mijn productie lager doordat je een kracht bij me weg hebt gehaald zonder ik de kans heb gekregen een vervanger te zoeken".
So we just called him Fred
pi_180137680
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 11:46 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Je moet dat soort dingen ook anders brengen, in de vorm dat de baas een probleem heeft en niet jij:
"Komende weken is mijn productie lager doordat je een kracht bij me weg hebt gehaald zonder ik de kans heb gekregen een vervanger te zoeken".
Ja, maar dat is eigenlijk niet het issue. We hebben een grote club dus dan is dat wat makkelijker op te vangen, temeer daar ik verwacht dat het de komende periode iets rustiger zal zijn dat de afgelopen periode.

Het gaat er echt puur om, dat zoiets niet gecommuniceerd wordt. Ik vind dat niet normaal.
  zaterdag 30 juni 2018 @ 12:09:24 #28
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_180137801
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 12:01 schreef Hamzoef het volgende:
Ja, maar dat is eigenlijk niet het issue. We hebben een grote club dus dan is dat wat makkelijker op te vangen, temeer daar ik verwacht dat het de komende periode iets rustiger zal zijn dat de afgelopen periode.

Het gaat er echt puur om, dat zoiets niet gecommuniceerd wordt. Ik vind dat niet normaal.
Natuurlijk is het not-done van je leidinggevende dat hij je niet geļnformeerd heeft, maar ze ervaren iets pas als een probleem of voelen zich pas aangesproken als ze er last van hebben.

En in dit geval hebben ze er last van als zij aan hun baas moeten uitleggen dat ze minder geproduceerd hebben omdat ze "zomaar" een medewerker een andere job hebben gegeven.

Nu maakt hij het jouw probleem en je lost het nog voor hem op ook. Daarmee toon je alleen maar aan dat je baas je niks hoeft te vertellen, want je lost het toch wel op.

quote:
15s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 09:08 schreef Hamzoef het volgende:
Ik werk al lang met veel plezier bij dit bedrijf,
En dat is precies het sentiment waar de leidinggevende op inspeelt door het niet te vertellen.

Andere mogelijkheid is dat ze motivatie bewust omlaag brengen in de hoop dat je zelf naar wat anders gaat zoeken. Want als ze zo makkelijk mensen uit een team weghalen kan het ook betekenen dat het team misschien geen toekomst meer heeft,
So we just called him Fred
pi_180137849
Iemand voelt zich gepasseerd hoor. :')

Want dat is eigenlijk het enige issue hier. Iemands egootje is gekrenkt. :')
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_180138036
Is die hoge leidinggevende binnen de organisatie dezelfde als degene die de 'transfer' in werking heeft gezet ?
  zaterdag 30 juni 2018 @ 14:50:51 #31
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_180139936
Eens. Is een kleine moeite om jou erin te betrekken zonder om jouw goedkeuring te vragen.
pi_180140206
Het is een van de belangrijkste taken van een leidinggevende om talenten te ontdekken en die talenten op te kweken naar andere jobs. Ook dat is coachen. Beschouw het als een groot compliment dat je dit is overkomen.
Om te laten zien dat je geen pushover bent zou ik wel in debat gaan over de termijn waarop je deze medewerker kunt missen.
pi_180144355
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 12:13 schreef Tomatenboer het volgende:
Iemand voelt zich gepasseerd hoor. :')
Niet zomaar 'iemand', de direct leidinggevende.

Lijkt me ook verdomd lastig leidinggeven als je niet eens weet dat je over degene waar je leiding over geeft, geen leiding meer over geeft.
  zaterdag 30 juni 2018 @ 18:43:31 #34
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_180145560
tja het is wat bij de plaatstelijke albert heijn...
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_180152363
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 18:43 schreef RubenSosa het volgende:

tja het is wat bij de plaatstelijke albert heijn...
Van houdbaar naar vers? :')

OT: als dit een normale gang van zaken is binnen het bedrijf, de communicatie dus, zou ik eens rond gaan kijken naar een andere werkgever. Langs elkaar heen communiceren en elkaar passeren is nooit tof voor de productiviteit en de sfeer binnen het bedrijf.
Weg met de monarchie! http://hetis2013.nl
pi_180240371
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 09:11 schreef machtpen het volgende:
Je stelt je aan.
Sorry, niks meer niks minder.
<a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif&lt" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif<</a>;/a>
pi_180240431
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 18:43 schreef RubenSosa het volgende:

tja het is wat bij de plaatstelijke albert heijn...
standaard palletsorteerder, lopende bandmedewerker, sociale werkplaats reactie
pi_180240477
En verder ligt het een beetje aan het bedrijf / grootte.
Bij echt grote bedrijven als een Vodafone, KPN, ASML, VDL grote gemeente, etc opereer je als bedrijf in een bedrijf. Dan is het wat anders dan binnen een 100-man MKB bedrijf. Bij dat laatste zou ik het lomper vinden.
pi_180240527
Krijgt ze een andere functie die jij eventueel had willen doen?
Niet dat je hem wilt doen, maar is het mogelijk dat de functie zo tof is dat ie het eerst met haar heeft overlegd.
Hell To The Liars
pi_180240560
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 12:01 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ja, maar dat is eigenlijk niet het issue. We hebben een grote club dus dan is dat wat makkelijker op te vangen, temeer daar ik verwacht dat het de komende periode iets rustiger zal zijn dat de afgelopen periode.

Het gaat er echt puur om, dat zoiets niet gecommuniceerd wordt. Ik vind dat niet normaal.
Zeuren om het zeuren dus.
pi_180240656
Je hebt gelijk dat dit een dickmove is, je stelt je aan als dit je motivatie wegneemt want dit zijn typische middle management struggles waar je mee moet dealen door grenzen te stellen.
  woensdag 4 juli 2018 @ 18:17:17 #42
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_180240697
Grappig al die mensen die dit soort gedrag normaal vinden (en TS een zeur).

Er even van uitgaand dat we het niet hebben over de categorie vakkenvullers en aspergestekers kan het zomaar wegtrekken van een goede medewerker uit een ingewerkt team behoorlijke consequenties voor de productie van dat team hebben. Het hoeft niet, maar het kan maar zo.

Jouw baas is dus niet alleen gewoon een asociale lul, hij is ook gewoon een slechte manager.
pi_180240996
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 18:17 schreef mcmlxiv het volgende:
Grappig al die mensen die dit soort gedrag normaal vinden (en TS een zeur).
Dat zijn de mensen die zelf een kutbaan hebben, gok ik.
pi_180241959
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 18:17 schreef mcmlxiv het volgende:
Grappig al die mensen die dit soort gedrag normaal vinden (en TS een zeur).

Er even van uitgaand dat we het niet hebben over de categorie vakkenvullers en aspergestekers kan het zomaar wegtrekken van een goede medewerker uit een ingewerkt team behoorlijke consequenties voor de productie van dat team hebben. Het hoeft niet, maar het kan maar zo.

Jouw baas is dus niet alleen gewoon een asociale lul, hij is ook gewoon een slechte manager.
Dit.

Het is naar mijn idee fatsoenlijk en niet meer dan normaal om de direct leidinggevende van een medewerker op de hoogte te stellen van zijn plannen de betreffende medewerker een kans te bieden elders binnen het bedrijf, dan kan er ook een eventueel gesprek ook ingepland worden waar de randzaken waaronder bijvoorbeeld moment van overgaan van de medewerker besproken kunnen worden (bijvoorbeeld na de vakantieperiode).

Op deze manier reageren is gewoon niet fatsoenlijk en minachting voor jou.

Ik snap wel dat je er (even tijdelijk) minder motivatie door krijgt. Maar ik zou het wel nogmaals duidelijk laten merken dat je daar niet van gediend bent en je verwacht dat ze in het vervolg eerst contact opnemen met jou alvorens ze jouw medewerkers benaderen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_180336531
Als je werkgever je vraagt of je over wilt werken omdat er een achterstand is ontstaan omdat er een medewerker bij je is weggehaald ,moeilijk kijken en zeggen dat je al afspraken hebt lopen waar je niet omheen kan en dat het werk maar tot de volgende dag moet blijven liggen.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')