abonnement Unibet Coolblue
pi_180130432
Hallo,

Kennen jullie bizarre weetjes of leuke feitjes? Deze wil ik gebruiken voor een quiz op mijn werk. Als jullie iets weten, dan hoor ik het graag. Dank jullie wel voor het delen!
pi_180130671
Kijk alle afleveringen van QI. Genoeg leuke feitjes.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_180130672
Toen in 1940 Duitsland binnen viel wilde de regering naar Nederlands Indië om daar op soeverein Nederlands grondgebied het volk en verzet te leiden.

Engeland was onwenselijk vanwege nog onbezet Nederlands gebied in Indië en inmenging door de Engelsen.

Ze zijn niet naar N-Indië gegaan...

Willemientje vertikte het van wegen de hitte daar. :X
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
  zaterdag 30 juni 2018 @ 00:26:09 #5
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_180132197
Wist je dat de Noordoostpolder zo heet omdat in het oorspronkelijke plan van Lely werd gesproken over een Noordoosterpolder, Zuidoostpolder en Zuidwestpolder?

De Zuidoostpolder is later vernoemd naar het Flevomeer, de oorspronkelijke naam voor het water wat we in de 19e eeuw als Zuiderzee kende.
De Zuidwestpolder is later de Markerwaard geworden, maar door gewijzigde inzichten is dat nooit verder gekomen dan het Markermeer. Allen vernoemd naar het eiland Marken.
Dan zou je verwachten dat de Noordoostpolder zou eindigen als de Urkerwaard of Urkerland zou worden. De Tweede Wereldoorlog heeft hier wat roet in het eten gegooid en de oorlog was men vergeten dat in 1944 de polder omgedoopt was van zijn werknaam naar Urkerland en is de werknaam van Lely de definitieve naam geworden.
So we just called him Fred
  zaterdag 30 juni 2018 @ 00:44:09 #6
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_180132526
Ook wel een leuk feitje: de heli waarmee Rose in Titanic (1997) naar het onderzoeksschip wordt gebracht is een voormalige KLM helicopter
So we just called him Fred
pi_180132707
Wist je dat als je ‘topprioriteit’ tikt, je alleen de bovenste rij van je toetsenbord gebruikt?
-nee-
pi_180132712
Oooh kijk al die fokkertjes naar hun toetsenbordje kijken
-nee-
  One tough cookie zaterdag 30 juni 2018 @ 01:05:55 #9
169210 liesje1979
pi_180132798
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 00:59 schreef Marsenal het volgende:
Oooh kijk al die fokkertjes naar hun toetsenbordje kijken
:@

Ik heb laatst gehoord dat de cijfers, in mijn geval twee, onderaan de onderste 2 regels op je paspoort, staan voor hoeveel mensen op je lijken. Ik denk aan de hand van je gegevens en je foto. Ik heb het nog niet uitgezocht of dat echt zo is maar ik vond het zo'n leuk verhaal dat ik het ook liever niet wil weten als het niet zo is. :+ Ik heb 68 dubbelgangers volgens deze theorie,

Leuk topic!
pi_180133620
Wat is de langste maand gemeten met een stopwatch (die niet stopt na 24 uur)?
Gemeten op basis van onze klok en kalender (of klokje rechts onderin je beeldscherm), dus geen astronomische trucjes zoals variaties in rotatie snelheid van de aarde of de ellipsvormige baan rond de zon.

Of als je echt ver wilt gaan:
Stel dat iemand in Nederland (belangrijk) sinds de eeuwwisseling (2000 of 2001 maakt niet uit) de lengte van de maanden meet met 12 verschillende goedwerkende stopwatches (één voor iedere maand). Ieder opvolgend jaar hervat hij de stopwatch die bij die maand hoort en pauzeert die als middernacht de volgende maand begint. Voorbeeld: na 3 jaar staat er dus exact 2232 uur (93 dagen) op de teller van de "mei stopwatch". Hij doet dit tot en met het jaar 2017.
Rangschik de 12 stopwatches op de tijd die ze aangeven.

Geef 7 mogelijke posities (er zijn 3 maanden die even lang duren en de 4de positie delen, daarnaast zijn er 4 andere maanden die de 8ste positie delen).
Dus:
1 (langst):
2:
3:
4, 5, 6:
7:
8, 9, 10, 11:
12 (kortst):

Zelf bedacht dus ik wacht even met het antwoord. Ook nooit laten controleren dus mogelijk heb ik foutjes gemaakt, maar de clue van de vraag is echt. Een paar onbelangrijk ogende woorden in mijn tekst mag je niet veranderen. Er zijn bijvoorbeeld 5 maanden die je absoluut niet als voorbeeld kan gebruiken in plaats van de "mei stopwatch".

[ Bericht 0% gewijzigd door Dally op 30-06-2018 02:47:47 ]
pi_180133744
Nog een zelfbedachte vraag waarvan ik gok dat de "what da fok!" zo groot zal zijn dat veel mensen het niet eens zullen geloven, zelfs na uitleg. Toch is het echt zo.

Vrijwel iedereen (die zijn eigen financiën doet) koopt dit regelmatig en zonder korting kost het ongeveer 5 miljard euro per kilo. Kilogram, dus als je het thuis in een doosje zou stoppen wordt dat doosje 1 kg zwaarder. Vanzelfsprekend wordt het niet per kilo verkocht. Mensen kopen "dit" bewust en krijgen dan niks anders dan "dit". Het is dus geen dure of verborgen toevoeging aan een ander product zoals bijvoorbeeld goud in elektronica.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')