abonnement Unibet Coolblue
pi_180130354
Beste voetballiefhebbers,

Hopelijk willen jullie met mij meedenken. Zoals bovenstaance topictitel al enigszins aangeeft, ben ik op zoek naar zo veel mogelijk voetballers/trainers/figuren/sponsors/mental coaches/verzorgers/bestuurders/scheidsrechters die een 'marginale rol' (= breed begrip) speelden in de historie van de Eredivisie (evt. Eerste Divisie). De gelukszoekers uit Afrika, de dubieuze paniekaankopen, de excentriekelingen, de paradijsvogels uit Zuid-Amerika, bizarre anekdotes, leuke feitjes, etc.

Ik heb het over mannen als Paolo de Luna (campingvoetballer van MVV), Froylan Ledezma (gevecht op Schiphol), Pedro Kamata (Ferrari van Groningen), Ali Ibrahim (hakbal Arena), Fandi, Wilson da Silva Chagas (Braziliaan in de 60s bij Telstar), Christopher Wreh, Sekou Soumah (Willem II), Mukweyanzo Bulayima (Feyenoord), Hein Rood (woordvoerder Vitesse), Godwin Attram (groot talent PSV), Glenn Kwidama & Sixto Rovina (vanuit de Nederlandse Antillen naar Feyenoord in de 80s), Lee Chun-Soo (extreme heimwee bij Feyenoord), Jan Manuel (scheids bij penalty Cruijff-Olsen), etc.

Tal van voorbeelden, maar hopelijk is de insteek een beetje duidelijk naar welke namen ik op zoek ben. Vaak zijn ze even in het nieuws, maar ook vaak verdwenen ze als sneeuw voor de zon. Volgens mij zijn er nog tientallen voorbeelden.

Ik hoor graag van jullie! Alle input is welkom :)
pi_180130522
Kingsley obikulu.Contract gekregen op basis van 1 goal tijdens een oefenwedstrijd bij kowet.
  vrijdag 29 juni 2018 @ 23:37:21 #4
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_180131356
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 22:49 schreef pitboer het volgende:
Kingsley obikulu.Contract gekregen op basis van 1 goal tijdens een oefenwedstrijd bij kowet.
Kon er eigenlijk helemaal geen klote van maar de Adelaarshorst ging wel altijd compleet uit z´n dak wanneer ´ie mocht invallen. Tevens olympisch kampioen.
We have always been at war with Eastasia.
pi_180131547
Daarom ook.Gebeurde altijd wel wat als ie in het veld kwam.
pi_180131561
En trouwens hij was of is 1 of andere stamkoning ofzo iets daar in Afrika.Tenminste zo gaat hier het verhaal.
pi_180132155
Suk vroeg toch of hij mee mocht trainen bij Ajax ofzoiets
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_180162044
Kazim richards, half jaar gespeeld toen weg door zijn gedrag _O-
pi_180163329
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 22:38 schreef Ozzy45 het volgende:
Beste voetballiefhebbers,

Hopelijk willen jullie met mij meedenken. Zoals bovenstaance topictitel al enigszins aangeeft, ben ik op zoek naar zo veel mogelijk voetballers/trainers/figuren/sponsors/mental coaches/verzorgers/bestuurders/scheidsrechters die een 'marginale rol' (= breed begrip) speelden in de historie van de Eredivisie (evt. Eerste Divisie). De gelukszoekers uit Afrika, de dubieuze paniekaankopen, de excentriekelingen, de paradijsvogels uit Zuid-Amerika, bizarre anekdotes, leuke feitjes, etc.

Ik heb het over mannen als Paolo de Luna (campingvoetballer van MVV), Froylan Ledezma (gevecht op Schiphol), Pedro Kamata (Ferrari van Groningen), Ali Ibrahim (hakbal Arena), Fandi, Wilson da Silva Chagas (Braziliaan in de 60s bij Telstar), Christopher Wreh, Sekou Soumah (Willem II), Mukweyanzo Bulayima (Feyenoord), Hein Rood (woordvoerder Vitesse), Godwin Attram (groot talent PSV), Glenn Kwidama & Sixto Rovina (vanuit de Nederlandse Antillen naar Feyenoord in de 80s), Lee Chun-Soo (extreme heimwee bij Feyenoord), Jan Manuel (scheids bij penalty Cruijff-Olsen), etc.

Tal van voorbeelden, maar hopelijk is de insteek een beetje duidelijk naar welke namen ik op zoek ben. Vaak zijn ze even in het nieuws, maar ook vaak verdwenen ze als sneeuw voor de zon. Volgens mij zijn er nog tientallen voorbeelden.

Ik hoor graag van jullie! Alle input is welkom :)
Ik weet wel dat de zoon van Jan Manuel aardige liedjes schrijft...
pi_180181848
Walter Ferreira _O_ De eerste buitenlander van FC Volendam en tevens de eerste Portugees die scoorde in de Eredivisie.

Bijnamen Trappindoelie en de zwarte paling. :')

[ Bericht 2% gewijzigd door groenen op 02-07-2018 10:11:18 ]
- verwijderd door admin -
pi_180181967
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 15:42 schreef VanKuikeren het volgende:

[..]

Ik weet wel dat de zoon van Jan Manuel aardige liedjes schrijft...

_O_
  maandag 2 juli 2018 @ 10:22:34 #12
289840 napoleonfour
Meneer de praeses
pi_180182032
Je hebt eens een Surinaamse prof gehad bij Feyenoord, Don Raja, en die had de eerste training gemist en hoefde vervolgens niet meer te komen. ( VBL / Don Raja naar Feyenoord )
Indien 't hier in 't vaderlandt zoo gelegen is dat men de waarheit niet magh spreeken, zoo is 't er ellendigh gestelt. Nochtans zal ik die spreeken zoo lang als myn oogen open staan. Zyn trouw en oprechtigheit.
  Moderator maandag 2 juli 2018 @ 13:37:05 #13
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_180184925
quote:
14s.gif Op maandag 2 juli 2018 10:22 schreef napoleonfour het volgende:
Je hebt eens een Surinaamse prof gehad bij Feyenoord, Don Raja, en die had de eerste training gemist en hoefde vervolgens niet meer te komen. ( VBL / Don Raja naar Feyenoord )
Dat was puur genot _O_
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_180185028
Kerlon. Je weet wel, de zeehondendribbelaar die destijds door Ajax werd gekocht.




Martin Jol had pareltjes van aankopen tijdens zijn periode in Amsterdam.
Naast Kerlon kwamen ook nog Ze Eduardo, Teemu Tainio en Atouba. ;(
  vrijdag 6 juli 2018 @ 09:46:34 #15
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_180274877
Froylán Ledezma
Ik ben inmiddels overleden
pi_180534999
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 10:05 schreef groenen het volgende:


Bijnamen Trappindoelie
_O-
pi_180635179
Jordi Hoogstraete. Groeide op met Arjen Robben bij FC Groningen, maakte ook een transfer naar PSV, maar kreeg last van psychische problemen.
pi_180637741
Santos, wereldkampioen geworden met Brazilie, bij Ajax.

Beroemd in de eredivisie vanwege zijn erg snelle rode kaart :R

daarna is nooit meer wat van die arme man vernomen ;(
"You can call me Susan if it makes you happy"
  woensdag 25 juli 2018 @ 15:47:08 #19
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_180720310
Paolo Rink bij Vitesse.
pi_180864990
Carlos Henrique Raposo (Carlos Kaiser) Een Braziliaan die jarenlang prof is geweest zonder te kunnen voetballen.

[ Bericht 44% gewijzigd door Travok op 31-07-2018 23:54:21 ]
  woensdag 1 augustus 2018 @ 00:25:15 #21
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_180865690




RED ONS HENNIEGOD
  donderdag 2 augustus 2018 @ 02:07:04 #22
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_180888785
Den Haag had nog een Milan Lalkovic rondlopen. Huurling van Chelsea. Die heeft twee keer ingevallen, werd, voor zover ik me kon herinneren, daarna op de tribune gezet en kwam niet opdagen omdat hij ergens een tatoeage aan het zetten. Dat was ook gelijk einde dienstverband.

https://en.wikipedia.org/wiki/Milan_Lalkovi%C4%8D
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')