abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 29 juni 2018 @ 15:12:56 #1
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_180123319
Hoi iedereen,

Als ik een domme vraag stel, sorry, ik ben een totaal groentje op dit gebied -O-

Ik wil mijn laptop met windows 7 op fabrieksinstellingen zetten. Weet iemand hoe ik dit moet doen?
With love :*
pi_180123419
Kijk in de handleiding.
En voor je ook maar iets in die richting doet: maak een backup van alle bestanden die je wilt houden.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_180123542
Ga naar configuratiescherm,

en volg de volgende stappen...

1. Typ in de zoekbalk rechtboven "herstel"
2. Klik op de optie bovenste optie ("Herstel")
3. Klik daarna op "Geavanceerde herstelmethoden"
4. En klik ten slotte op "De fabrieksinstellingen van uw computer herstellen"
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
  vrijdag 29 juni 2018 @ 15:36:27 #4
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_180123688
Got it, thanks!

Zo makkelijk ook, zoals ik al zei, groentje :P
With love :*
pi_180123928
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 15:36 schreef girlnextdoor. het volgende:
Got it, thanks!

Zo makkelijk ook, zoals ik al zei, groentje :P
BACKUP. Vergeet dat niet :)
  vrijdag 29 juni 2018 @ 16:04:32 #6
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_180124090
quote:
99s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 15:48 schreef Prof_Hoax het volgende:

[..]

BACKUP. Vergeet dat niet :)
Da’s in orde :)

Nu krijg ik de melding dat er een installatiemedium voor het apparaat geplaatst moet worden en ik op ok moet klikken om het stuurprogramma te selecteren. Welke stuurprogramma moet ik hebben? Het is een hele lijst.
With love :*
pi_180124755
Als je een win 7 cd hebt, die erin stoppen en opstarten vanaf de cd; gaat het installatieproces beginnen en moet/hoef je slechts de aanwijzingen op de cd te volgen.

Voordat je aan de klus begint ook eerst alle drivers van de verschillende fabrikanten downloaden, dan heb je die alvast.

Eerst installeren en daarna pas de updates doen; zijn er nogal veel, pakweg 110.

Voor de zekerheid eerst naar eigenschappen van deze computer en de productcode kopiëren en plakken in Word of Notepad en ergens opslaan. Heb je nodig als je Win 7 weer wil activeren.Niet opslaan op de C-schijf, want die ga je straks bij de installatie opnieuw formatteren :)

Ook bestaat de mogelijkheid om een 'verse' install te doen met behoud van instellingen.
  zaterdag 30 juni 2018 @ 11:59:05 #8
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_180137654
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 16:52 schreef gepromoveerT het volgende:
Als je een win 7 cd hebt, die erin stoppen en opstarten vanaf de cd; gaat het installatieproces beginnen en moet/hoef je slechts de aanwijzingen op de cd te volgen.

Voordat je aan de klus begint ook eerst alle drivers van de verschillende fabrikanten downloaden, dan heb je die alvast.
Das wel onderwets, computers die de afgelopen 10 jaar in de winkel zijn verkocht zijn voorzien van een mogelijkheid om zonder CD de fabrieksinstellingen te herstellen.
Uitzondering zijn op maat gemaakte computers en computers die oorspronkelijk aan het bedrijfsleven zijn verkocht.

quote:
Voor de zekerheid eerst naar eigenschappen van deze computer en de productcode kopiëren en plakken in Word of Notepad en ergens opslaan. Heb je nodig als je Win 7 weer wil activeren.Niet opslaan op de C-schijf, want die ga je straks bij de installatie opnieuw formatteren :)
De code die daar staat is niet de licentiecode die je in moet vullen bij een installatie.
So we just called him Fred
pi_180171815
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 11:59 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Das wel onderwets, computers die de afgelopen 10 jaar in de winkel zijn verkocht zijn voorzien van een mogelijkheid om zonder CD de fabrieksinstellingen te herstellen.
Uitzondering zijn op maat gemaakte computers en computers die oorspronkelijk aan het bedrijfsleven zijn verkocht.

[..]

De code die daar staat is niet de licentiecode die je in moet vullen bij een installatie.
Nou is tien jaar een beetje overdreven en ik wil zelf alles in de hand houden. Heb niks met Dell enzo. Geef mij maar een goede, zelf samengestelde kloon.
Die beschreven stappen hoef ik ook niet uit te voeren. Bij de eerste 'kale installatie met drivers' meteen een goede backup maken en je kan binnen 10 minuten weer 'kaal' doorwerken :P

Vraag mij nu af of ik die eerste bachups gemaakt heb met Ping. Goed progje met een sympathieke en grappige achtergrond. :)

Activeren schreef ik dus. O-)
pi_180172963
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 11:59 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Das wel onderwets, computers die de afgelopen 10 jaar in de winkel zijn verkocht zijn voorzien van een mogelijkheid om zonder CD de fabrieksinstellingen te herstellen.
Uitzondering zijn op maat gemaakte computers en computers die oorspronkelijk aan het bedrijfsleven zijn verkocht.

[..]

De code die daar staat is niet de licentiecode die je in moet vullen bij een installatie.
Het is zelfs zo dat veel rekenaars tegenwoordig zonder optische lezer verkocht worden. Ik gebruik tegenwoordig alleen nog maar USB-sticks. Stuk sneller ook.

Nu leert een zoekopdracht op Bing mij trouwens dat je tegenwoordig de ISO's van Windows 10 direct kunt downloaden vanaf de officiële Microsoft-website, zonder gedoe.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')