abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 5 juli 2018 @ 13:13:49 #251
438851 Oldground
El Poderoso
pi_180256249
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 11:43 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Dat wist ik niet. Ik zie nu inderdaad dat het een atletiekstadion voor 20k was, Atletico heeft het gerenoveerd en uitgebreid.

[..]

Dat van die eisen dacht ik hier een keer gelezen te hebben. Je ziet het in ieder geval nauwelijks nog bij nieuwe stadions, terwijl het de beleving voor supporters op de tweede ring zoveel beter maakt.
Dat je het weinig ziet klopt (al had ik niet zo lang geleden een voorbeeld gezien met).

In mijn optiek is het puur een financiële beslissing. Meer oppervlak onder de tribunes betekend uiteindelijk meer inkomsten.
Van alles is weer waardeloos.
  donderdag 5 juli 2018 @ 13:19:08 #252
438851 Oldground
El Poderoso
pi_180256341
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 12:24 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Ovaal aan de binnenkant werkt gewoon niet meer want dan creëer juist aan de buitenkanten in de hoeken juist ruimtes waar je geen klote aan heb ....en dat kost natuurlijk allemaal geld.

vandaar dat je in bijna alle stadions gewoon hoeken ziet evenwijdig aan het veld. Dat levert natuurlijk gewoon meer zitplaatsen op en weinig verlies van de ruimtes
Welke ruimtes bedoel je precies?

Ik heb het zeg maar over de vorm waar De Kuip in pioneerde en ik denk de Donbass Arena en Wanda Metropolitano enkelen van de laatste voorbeelden van was.

Volgens heeft dit verder geen verstrekkende negatieve gevolgen voor capaciteit/ruimte(?).
Van alles is weer waardeloos.
  donderdag 5 juli 2018 @ 13:42:35 #253
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_180256821
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 13:19 schreef Oldground het volgende:

[..]

Welke ruimtes bedoel je precies?

Ik heb het zeg maar over de vorm waar De Kuip in pioneerde en ik denk de Donbass Arena en Wanda Metropolitano enkelen van de laatste voorbeelden van was.

Volgens heeft dit verder geen verstrekkende negatieve gevolgen voor capaciteit/ruimte(?).
Nou Mestalla en het nieuwe Ferenc Puskas stadion komen ook nog wel in de buurt qua toekomstige stadions, zeker als je Donbass als ovaal stadion ziet, wat ik persoonlijk meer een hybride vorm vind.
  donderdag 5 juli 2018 @ 13:59:45 #254
438851 Oldground
El Poderoso
pi_180257122
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 13:42 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Nou Mestalla en het nieuwe Ferenc Puskas stadion komen ook nog wel in de buurt qua toekomstige stadions, zeker als je Donbass als ovaal stadion ziet, wat ik persoonlijk meer een hybride vorm vind.
Haha als die eerste ooit af komt.

Zat ook mis wat betreft Donbass inderdaad. Niet die ik bedoelde. Eigenlijk is die vorm die we bespreken als een soort hybride. Dombass combineert ze een soort van, over de verschillende ringen dan.
Van alles is weer waardeloos.
pi_180257473
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 13:19 schreef Oldground het volgende:

[..]

Welke ruimtes bedoel je precies?

Ik heb het zeg maar over de vorm waar De Kuip in pioneerde en ik denk de Donbass Arena en Wanda Metropolitano enkelen van de laatste voorbeelden van was.

Volgens heeft dit verder geen verstrekkende negatieve gevolgen voor capaciteit/ruimte(?).
De rondingen in de hoeken.....dan krijg je meestal in het tussenvlak tussen het veld en het stadion gewoon vlakken in de hoeken waar je niets mee kan.

En ik denk ook dat een ovaal stadion gewoon duurder is omdat je daar weer speciale bouwelementen voor nodig heb. Vierkant is gewoon makkelijker bouwen. Het scheelt tijd, aangepast bouwelementen en arbeidsuren wat uiteindelijke gewoon een daling in de kosten met zich meebrengt.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_180257718
Ik was best groot voorstander van een nieuw stadion, maar zeker na deze ontwerpen gezien te hebben, zal ik absoluut niet rouwig zijn als dit niet doorgaat. De Kuip is prachtig ovaal en uniek en dat zou je niet niet moeten inruilen voor een vierkant 13-in-een-dozijn stadion. Een paar miljoen extra spelersbudget is dat niet waard.
pi_180258163
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 14:37 schreef F.M.D. het volgende:
Ik was best groot voorstander van een nieuw stadion, maar zeker na deze ontwerpen gezien te hebben, zal ik absoluut niet rouwig zijn als dit niet doorgaat. De Kuip is prachtig ovaal en uniek en dat zou je niet niet moeten inruilen voor een vierkant 13-in-een-dozijn stadion. Een paar miljoen extra spelersbudget is dat niet waard.
JA en de kuip staat niet op instorten?

Hoe lang denk je nog dat het bouwwerk mee zal gaan? Ik geef het nog 20 jaar.....en dan valt de kuip defnitief uit elkaar...
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  Moderator donderdag 5 juli 2018 @ 15:10:24 #258
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_180258209
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 15:06 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

JA en de kuip staat niet op instorten?

Hoe lang denk je nog dat het bouwwerk mee zal gaan? Ik geef het nog 20 jaar.....en dan valt de kuip defnitief uit elkaar...
Een TNO rapport gaf toch aan dat de huidige Kuip makkelijk nog 40/45 jaar mee kan gaan?
Even sec kijkend naar de constructie hé.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_180258276
quote:
5s.gif Op donderdag 5 juli 2018 15:10 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Een TNO rapport gaf toch aan dat de huidige Kuip makkelijk nog 40/45 jaar mee kan gaan?
Even sec kijkend naar de constructie hé.
Ik geloof er niet in...De kuip moet echt omvallen voordat mensen het gaan geloven denk ik

bovendien het past gewoon niet meer in de huidige tijd kwa voorzieningen voor supporters en sponsors..

Dat supporters er nog mee kunnen leven, dat kan....
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  Moderator donderdag 5 juli 2018 @ 15:17:09 #260
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_180258297
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 15:15 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Ik geloof er niet in...De kuip moet echt omvallen voordat mensen het gaan geloven denk ik

bovendien het past gewoon niet meer in de huidige tijd kwa voorzieningen voor supporters en sponsors..

Dat supporters er nog mee kunnen leven, dat kan....
Ik heb geen reden om een TNO rapport in twijfel te trekken. Ik mag aannemen dat dat rapport op waarheid berust. Even losstaand van alle emotionele gedachten omtrent wel of geen nieuwe Kuip.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_180261288
Tis inderdaad 13 in een dozijn. De buitenkant ziet er wel geslaagd uit (zover te beoordelen). Dat iconische aan de binnenkant zie ik niet zo. Dat dak is echt foeilelijk. Laten we zeggen dat de eerdere superlatieven wat overdreven waren..
#12 is not for sale!
pi_180262008
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 18:13 schreef Haringkop het volgende:
Tis inderdaad 13 in een dozijn. De buitenkant ziet er wel geslaagd uit (zover te beoordelen). Dat iconische aan de binnenkant zie ik niet zo. Dat dak is echt foeilelijk. Laten we zeggen dat de eerdere superlatieven wat overdreven waren..
Ja maar de Kuip is nog foeilelijker...

IK vind helemaal niet dat een stadion mooi hoeft te zijn....

Het moet vooral functioneel en klantvriendelijk en sfeer hebben in alle opzichten

Aan een supermooi stadion zonder sfeer en waar mensen zich ongemakkelijk voelen heb je helemaal niets...

Iedereen zal gewoon moeten wachten totdat het stadion er in ...als het er ooit komt want intussen zijn we weer 20 jaar verder......
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_180264444
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 18:46 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Ja maar de Kuip is nog foeilelijker...

IK vind helemaal niet dat een stadion mooi hoeft te zijn....

Het moet vooral functioneel en klantvriendelijk en sfeer hebben in alle opzichten

Aan een supermooi stadion zonder sfeer en waar mensen zich ongemakkelijk voelen heb je helemaal niets...

Iedereen zal gewoon moeten wachten totdat het stadion er in ...als het er ooit komt want intussen zijn we weer 20 jaar verder......
De Kuip is hét voetbaltheater. Prachtige volgepakte tribunes. Alleen nodigt het niet tot consumptie. Bij nieuwe stadions gaat het vooral om ruime stoelen, brede gangpaden en moet iedereen vanaf elke plek in de gaten kunnen worden gehouden (veiligheid). Opzich heel logische argumenten, maar het ten koste van de beleving. In een GelreDome heb je eerder de neiging je stoel in ligstand te zetten dan je ploeg aan te moedigen.

En een stadion mag natuurlijk best mooi zijn. Zeker als OMA ons nu al drie jaar voorspiegelt dat dit het iconische stadion van Europese vaste land gaat worden...
#12 is not for sale!
pi_180272646
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 20:37 schreef Haringkop het volgende:

[..]

De Kuip is hét voetbaltheater. Prachtige volgepakte tribunes. Alleen nodigt het niet tot consumptie. Bij nieuwe stadions gaat het vooral om ruime stoelen, brede gangpaden en moet iedereen vanaf elke plek in de gaten kunnen worden gehouden (veiligheid). Opzich heel logische argumenten, maar het ten koste van de beleving. In een GelreDome heb je eerder de neiging je stoel in ligstand te zetten dan je ploeg aan te moedigen.

En een stadion mag natuurlijk best mooi zijn. Zeker als OMA ons nu al drie jaar voorspiegelt dat dit het iconische stadion van Europese vaste land gaat worden...
klopt, de kuip is het mooiste voetbaltheater van de wereld...

ZOals ik de binnenkant van het nieuwe stadion zie denk ik dat het nieuwe stadion dat ook kan worden.....puur alleen om de reden dat de toeschouwers zo dicht op het veld zitten.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  vrijdag 6 juli 2018 @ 06:59:31 #266
263417 Keyos
Like a Boss
pi_180272826
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 20:37 schreef Haringkop het volgende:

[..]

De Kuip is hét voetbaltheater. Prachtige volgepakte tribunes. Alleen nodigt het niet tot consumptie. Bij nieuwe stadions gaat het vooral om ruime stoelen, brede gangpaden en moet iedereen vanaf elke plek in de gaten kunnen worden gehouden (veiligheid). Opzich heel logische argumenten, maar het ten koste van de beleving. In een GelreDome heb je eerder de neiging je stoel in ligstand te zetten dan je ploeg aan te moedigen.

En een stadion mag natuurlijk best mooi zijn. Zeker als OMA ons nu al drie jaar voorspiegelt dat dit het iconische stadion van Europese vaste land gaat worden...
Ik had eigenlijk een design zoals het Wanda Metropolitano verwacht (wat ronder, mooi design dak), dat is dit design in geen enkel opzicht. Er zal echt nog wel wat moeten gebeuren, dat dak met die grote dikke stalen buizen is afgrijselijk. Een soort mix tussen de Arena en het Philips stadion, daar zitten we niet op te verwachten.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_180274406
El Ahmadi naar één of andere woestijnclub en Clasie nu serieus in beeld bij Feyenoord, volgens Voetbal International.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  Moderator vrijdag 6 juli 2018 @ 09:37:54 #268
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_180274726
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 09:19 schreef Tomatenboer het volgende:
El Ahmadi naar één of andere woestijnclub en Clasie nu serieus in beeld bij Feyenoord, volgens Voetbal International.
Scoutinggenot _O_
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_180274837
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 09:19 schreef Tomatenboer het volgende:
El Ahmadi naar één of andere woestijnclub en Clasie nu serieus in beeld bij Feyenoord, volgens Voetbal International.
Dan ga je er dus op achteruit
  Moderator vrijdag 6 juli 2018 @ 09:44:56 #270
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_180274861
quote:
9s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 09:37 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Scoutinggenot _O_
Wederom niet origineel gevonden van onze scouting inderdaad. Verrassingen als Jorgensen zijn zeldzaam bij ons.

Toch zou ik Clasie (en Janmaat, het andere transfergerucht) graag bij ons terugzien. ^O^
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  Moderator vrijdag 6 juli 2018 @ 09:48:25 #272
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_180274908
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 09:45 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Wederom niet origineel gevonden van onze scouting inderdaad. Verrassingen als Jorgensen zijn zeldzaam bij ons.

Toch zou ik Clasie (en Janmaat, het andere transfergerucht) graag bij ons terugzien. ^O^
Geelgod :

quote:
'Deze jongens nemen natuurlijk een sloot aan ervaring mee en met name Clasie is een kind van de club. En ook Daryl heeft zich in zijn periode bij Feyenoord heel goed gemanifesteerd'
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  Moderator vrijdag 6 juli 2018 @ 09:50:45 #273
362868 crew  Slobeend
of all places
  vrijdag 6 juli 2018 @ 09:51:38 #274
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_180274972
Het wordt echt een keer tijd voor een andere td.
  vrijdag 6 juli 2018 @ 09:53:07 #275
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_180274997
Lol Clasie

Enige wat die heeft getraind is zitvlees en zn nekspieren van al die lange ballen die er overheen vlogen
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')