abonnement Unibet Coolblue
pi_180121514
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Wij doen aan Strava

Onze D1, die in de Hemel zijt,
Uw Hartslag worde geheiligd,
Uw Cadans kome,
Uw tempo geschiede, op aarde zoals in de Hemel.
Geef ons heden onze dagelijkse training
en vergeef ons onze luiheid,
zoals wij die vergeven aan onze medefokkers
en breng ons niet in beproeving
maar verlos ons van het bankhangen.
Amen.


Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfo
ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland
Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrennen in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje
SPOILER: online shoppen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Fiets cafe's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_180121535
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 13:02 schreef Patroon het volgende:

[..]

Had je er wel wat montagepasta tussen gedaan bij monteren?
Volgens mij wel. Maar begin er langzaam aan te twijfelen of ik geen secondelijm heb gepakt ofzo :P
pi_180121561
Al geprobeerd met wat (echte) kruipolie? Geen WD40 maar iets als IMAL?
Aldus.
pi_180121590
Ik heb een halve tube montagepasta op mijn zadelpen/in de buis gesmeerd maar die zit ook weer muurvast. Die pasta geeft geen garanties.
Aldus.
pi_180121703
quote:
9s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 13:25 schreef Z het volgende:
Ik heb een halve tube montagepasta op mijn zadelpen/in de buis gesmeerd maar die zit ook weer muurvast. Die pasta geeft geen garanties.
Ik op m’n crosser ook. Carbon pen in alu frame.

En heb een 105 binnenblad op m’n Force crank. Loopt ook niet zo super.

Allemaal ellende dus!
pi_180121732
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 13:31 schreef Tommeke het volgende:

En heb een 105 binnenblad op m’n Force crank. Loopt ook niet zo super.
Ik heb dus een 10sp sram binnenblad. Werkt fantastisch. Had alleen die stronglight weg moeten mikken, of goed kijken wat ik er op schroef.
pi_180121783
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 13:23 schreef Z het volgende:
Al geprobeerd met wat (echte) kruipolie? Geen WD40 maar iets als IMAL?
Nou nee, maar nu is die schoef al rond. Dus heb er uberhaupt geen grip op.
pi_180121856
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 13:36 schreef muzas het volgende:

[..]

Nou nee, maar nu is die schoef al rond. Dus heb er uberhaupt geen grip op.
O ja. Wel gek dat die bout zo snel stuk is.
Aldus.
  vrijdag 29 juni 2018 @ 13:46:48 #9
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_180121950
Oh zeker met die alu boutjes is het zo stuk. Bij Campa zijn alle alu boutjes torx. En zelfs die sneuvelen wel eens. Je krijgt bij aanschaf van een nieuw voorblad ook gelijk nieuwe bladboutjes erbij. Ik draaide ook al de torx bout van mijn achterderrie kapot, niet het draad maar de sleutel dol in de boutkop. Gelukkig zit aan 2 kanten een torx kopje dus ik kon m aan de andere kant nog losdraaien.
pi_180122040
Vriend van mij een afgebroken bout op van z'n stuurpen (in Sri Lanka). Daar hadden ze er een stukkie ijzer aan vast gelast en het resteren de stuk mee uitgedraaid. Was zo gepiept. Maar die zat niet zo vast als die bladbout waarschijnlijk.
Aldus.
  vrijdag 29 juni 2018 @ 21:24:44 #11
117107 MarcoD
.........
pi_180129284
Linksdraaiende tap kan ook
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_180130625
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 13:33 schreef muzas het volgende:

[..]

Ik heb dus een 10sp sram binnenblad. Werkt fantastisch. Had alleen die stronglight weg moeten mikken, of goed kijken wat ik er op schroef.
Heb je twee verschillende merken bladen? Dat kan wel problemen geven omdat de uitlijning niet helemaal goed is.

Zelf heb ik nu last van een zakkende carbon zadelpen. Bij mijn (stalen) Ritchey frame zit geen aparte zadelklem, er zitten oogjes aan het frame waar de bout doorheen loopt en zo klemt het frame de zadelpen vast. Het is alleen lastig om de pen met het goede moment vast te zetten, want het kost al een paar Nm om de framedelen 'samen te persen'. Inmiddels zit ik al op 9Nm ofzo en hij kraakt én zakt nog steeds. :'(
  vrijdag 29 juni 2018 @ 23:07:36 #13
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_180130786
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 22:56 schreef eentwee het volgende:

[..]

Heb je twee verschillende merken bladen? Dat kan wel problemen geven omdat de uitlijning niet helemaal goed is.

Zelf heb ik nu last van een zakkende carbon zadelpen. Bij mijn (stalen) Ritchey frame zit geen aparte zadelklem, er zitten oogjes aan het frame waar de bout doorheen loopt en zo klemt het frame de zadelpen vast. Het is alleen lastig om de pen met het goede moment vast te zetten, want het kost al een paar Nm om de framedelen 'samen te persen'. Inmiddels zit ik al op 9Nm ofzo en hij kraakt én zakt nog steeds. :'(
misschien een dun laklaagje om je pen heen?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  FOK!fotograaf vrijdag 29 juni 2018 @ 23:21:55 #14
73911 ultra_ivo
pi_180131050
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 22:56 schreef eentwee het volgende:

[..]

Heb je twee verschillende merken bladen? Dat kan wel problemen geven omdat de uitlijning niet helemaal goed is.

Valt best mee, ik combineer rustig Campagnolo, Shimano en TA op hetzelfde crankstel.
  zaterdag 30 juni 2018 @ 08:10:19 #15
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_180134483
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 23:07 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

misschien een dun laklaagje om je pen heen?
Dan beter de zitbuis lakken ad binnenkant.
pi_180135316
Ik heb gvd m'n pen uit m'n frame gehaald en daarbij de stekker van draad batterij di2 losgetrokken, onderin bij de bracket. Kan dus even langs de fm, want lukt me zelf niet om het te fixen :-(
everyone's a critic...
even you ! !
pi_180135355
En heeft hier iemand wel eens de toertocht van 'omloop der zevenheuvelen' gereden? Wil volgend weekend de 75km versie samen met mevr critic gaan fietsen, maar geen idee of ze dat aankan ivm hoogteverschillen.. Maar kan geen parcours of gpx vinden
everyone's a critic...
even you ! !
  zaterdag 30 juni 2018 @ 09:44:56 #18
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_180135610
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 09:29 schreef the_critic het volgende:
En heeft hier iemand wel eens de toertocht van 'omloop der zevenheuvelen' gereden? Wil volgend weekend de 75km versie samen met mevr critic gaan fietsen, maar geen idee of ze dat aankan ivm hoogteverschillen.. Maar kan geen parcours of gpx vinden
Gewoon rije met je kutje
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_180135922
Volgens mij is de toertocht voor 't eerst dit jaar.

De hoogteverschillen zijn niet gruwelijk, het blijft Nederland. Wel plaatselijk gruwelijk steil (Oude Holleweg is de steilste buiten Limburg).
in a crowd you lose humanity
pi_180136108
Maar moet gewoon leuk dagje zijn. Ze heeft nooit meer gereden dan 55km solo en grootste klim is de pyramide haha. Uiteraard doen we rustig aan en onderweg en koffie en appeltaart stop ofzo.. Maar ken ook zelf de omgeving van Groesbeek/berg en dal niet.. Dus kan me niet inbeelden of ze dat aankan of dat het net stapje teveel is..
everyone's a critic...
even you ! !
pi_180136334
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 10:18 schreef the_critic het volgende:
Maar moet gewoon leuk dagje zijn. Ze heeft nooit meer gereden dan 55km solo en grootste klim is de pyramide haha. Uiteraard doen we rustig aan en onderweg en koffie en appeltaart stop ofzo.. Maar ken ook zelf de omgeving van Groesbeek/berg en dal niet.. Dus kan me niet inbeelden of ze dat aankan of dat het net stapje teveel is..
Op de site staat dit:
quote:
75 km
De start van deze afstand is gelijk aan die van de langste twee afstanden: vanuit Berg en Dal rijdt je via de mooiste wegen richting Duitsland. Na de eerste verzorgingspost maakte deze route een doorsteek waardoor je terug richting Berg en Dal rijdt. In de finale liggen er nog enkele korte kuitenbijters te wachten, maar aan de finish ligt het Village Départ met een welverdiend hapje en een drankje op je te wachten. Onderweg kom je één verzorgingspost tegen.
Vanaf Berg en Dal richting Duitsland is iig vlak tot Kleve. Daar heb je evt. een paar korte kimmen. Terug is weer vlak. Aangezien ze kuitenbijters noemen, vermoed ik dat ze over de Oude Holleweg en Ubbergseholleweg gaan. Die zijn steil, maar ook kort. Als ze dat niet aankan, rijd dan door tot de Waalbrug en vanaf daar door Nijmegen. Dat is niet steil (vals plat).

Hoewel op de site staat dat dit het finaleparkoers is:
https://www.strava.com/segments/14154261?filter=overall
Dan pakken ze misschien nog wel de Oude Holleweg voordat ze op het finalerondje komen. Die Holleweg zal ze niet fijn vinden, maar de rest van het rondje is goed te doen.

Of je zoekt ergens een andere toertocht uit: https://www.ntfu.nl/fietsers/kalender

Profielen van de klimmen kun je vinden op heuvelsfietsen.nl.
in a crowd you lose humanity
pi_180136418
Op finale parcours komt de toertocht niet, daar zijn wedstrijden in verschillende categorieën..
Maar merci voor uitleg dat iig veelal vlak is daar richting Duitsland... Dan moet het vast goed komen..
everyone's a critic...
even you ! !
pi_180136596
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 10:40 schreef the_critic het volgende:
Op finale parcours komt de toertocht niet, daar zijn wedstrijden in verschillende categorieën..
Maar merci voor uitleg dat iig veelal vlak is daar richting Duitsland... Dan moet het vast goed komen..
Garanties kan ik natuurlijk niet geven, maar in de omschrijvingen van de andere afstanden lees ik dat ze richting Kleve gaan, soms via de Ooijpolder. Dat is dan vrij vlak. Kan nog zijn dat ze via Groesbeek of zo die kant op gaan, dat is wat meer op en neer, maar nog goed te doen. Het zal alleen de stuwwal zijn waar ze echt moeite mee zal hebben.

Check ook even het profiel van deze (daarvan zijn GPS-tracks downloadbaar):
https://www.fietssport.nl/details/toertocht/id/46960
Vanuit Grave, maar ook richting Kleve, dus die zal vergelijkbare wegen pakken.
in a crowd you lose humanity
  zaterdag 30 juni 2018 @ 11:15:56 #24
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_180137004
Fiets klaargemaakt voor de Maratona, gaat er net een bandje lek. Fucking blij dat ik daar nu achter kom.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  zaterdag 30 juni 2018 @ 11:35:30 #25
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_180137290
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 10:51 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Garanties kan ik natuurlijk niet geven, maar in de omschrijvingen van de andere afstanden lees ik dat ze richting Kleve gaan, soms via de Ooijpolder. Dat is dan vrij vlak. Kan nog zijn dat ze via Groesbeek of zo die kant op gaan, dat is wat meer op en neer, maar nog goed te doen. Het zal alleen de stuwwal zijn waar ze echt moeite mee zal hebben.

Check ook even het profiel van deze (daarvan zijn GPS-tracks downloadbaar):
https://www.fietssport.nl/details/toertocht/id/46960
Vanuit Grave, maar ook richting Kleve, dus die zal vergelijkbare wegen pakken.
Inderdaad alleen de Oude holleweg, Nieuwe holleweg, Ubbergseholleweg en Beekmandalseweg zijn echt pittig en daar zullen ze er maar één, misschien twee van doen. Verder hooguit wat op en neer rondom het Reichswald, Kleve en Groesbeek.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')