abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 29 juni 2018 @ 09:37:58 #26
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_180117117
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 06:23 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Dat het gezond verstand vandaag de dag uit Italië moet komen zeg. Italië gidsland van europa.

Hoe eerder Merkel aftreed en de binnengrenzen gesloten worden hoe beter.

Edit: nou ze zijn er uit. Gesloten opvangcentra in zuidelijke landen waarna diegenen die asiel krijgen verdeeld worden over de Europese landen die ze willen opnemen.

Kortom, Nederland zal weer het braafste jongetje van de klas zijn, en Orban krijgt zijn zin, ditmaal met Europese goedkeuring.

Zijn wij nu zo dom of is Orban zo slim?
In de praktijk verandert er gewoon nauwelijks iets.

Kernvraag: wat gebeurt er met de 97 procent die geen recht heeft op asiel? (in casu, al die sub sahara-Afrikanen op de gammele bootjes)
pi_180117179
Tja, Europa is een beetje gierig. Geef nou eens een bak met geld aan Noord-Afrikaanse landen, zorg ervoor dat die de middelen en de mogelijkheid krijgen om opvangcentra op te richten, waar men tijdelijk - in afwachting van asielprocedures - kan verblijven. Zorgt aldaar bovendien ook nog eens voor werkgelegenheid. Dan maar wat minder geld naar Oost-Europese landen, die leveren toch geen nuttige bijdrage aan Europa.
Allah Al Watan Al Malik
pi_180117355
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 09:37 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

In de praktijk verandert er gewoon nauwelijks iets.

Kernvraag: wat gebeurt er met de 97 procent die geen recht heeft op asiel? (in casu, al die sub sahara-Afrikanen op de gammele bootjes)
Mag ik een voorzichtige voorzet geven?

Die worden afgewezen, kunnen we niet uitzetten, gaan de illegaliteit in en eindigen in een gekraakte Amsterdamse woning.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 29 juni 2018 @ 10:06:53 #29
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_180117668
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 09:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Mag ik een voorzichtige voorzet geven?

Die worden afgewezen, kunnen we niet uitzetten, gaan de illegaliteit in en eindigen in een gekraakte Amsterdamse woning.
En daarom moet je die centra buiten Europa optuigen, niet erbinnen. Wat voor ontstellend dikke plaat hebben ze daar in Brussel toch voor hun hoofd zitten?
  vrijdag 29 juni 2018 @ 10:10:17 #30
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_180117735
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 09:42 schreef Mutant01 het volgende:
Tja, Europa is een beetje gierig. Geef nou eens een bak met geld aan Noord-Afrikaanse landen, zorg ervoor dat die de middelen en de mogelijkheid krijgen om opvangcentra op te richten, waar men tijdelijk - in afwachting van asielprocedures - kan verblijven. Zorgt aldaar bovendien ook nog eens voor werkgelegenheid. Dan maar wat minder geld naar Oost-Europese landen, die leveren toch geen nuttige bijdrage aan Europa.
Ik ben het grotendeels met je eens. Echter vind ik dat mensen die werkelijk vluchten voor oorlog etc ook niet naar Europa hoeven. Ons dichtbevolkte continent heeft geen enkele plicht nog meer mensen uit andere werelddelen op te nemen, hoe zielig ze ook zijn.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_180117818
Hoe kunnen de Italianen hiermee leven? Ze hebben niets concreets gekregen. Als ze dit slikken verliezen ze hun gezicht.
pi_180117870
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 10:10 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Ik ben het grotendeels met je eens. Echter vind ik dat mensen die werkelijk vluchten voor oorlog etc ook niet naar Europa hoeven. Ons dichtbevolkte continent heeft geen enkele plicht nog meer mensen uit andere werelddelen op te nemen, hoe zielig ze ook zijn.
Het continent is echt niet dichtbevolkt, dus dat vind ik een slecht argument. Los daarvan, als je wil dat ze niet naar Europa komen, dan moet je de leefomstandigheden in de aanliggende regio's verbeteren. Dat is niet iets wat Europa alleen kan trouwens, maar een verantwoordelijkheid van elk land.

Punt is dat de transitlanden (Libanon, Turkije, Libie, Algerije, Marokko) onvoldoende (economische, maar inmiddels ook sociale) draagkracht hebben om al die vluchtelingen op te vangen. Het zijn er miljoenen... in die landen alleen al, wat wij hier in Europa hebben opgevangen is dus slechts een minieme fractie (terwijl we economisch veel krachtiger zijn).
Allah Al Watan Al Malik
pi_180117947
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 10:06 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

En daarom moet je die centra buiten Europa optuigen, niet erbinnen. Wat voor ontstellend dikke plaat hebben ze daar in Brussel toch voor hun hoofd zitten?
Ik denk dat het geen plaat is maar leven in een volstrekt andere werkelijkheid van papier. Op fok hebben sommigen daar ook last van. Bijvoorbeeld door te stellen dat het geen probleem is dat men zelfs in Senegal al weet dat je in Nederland een riante uitkering kunt krijgen. Want, Senegalezen krijgen geen verblijfsvergunning. En dan vaak aangevuld met een tabelletje waarin het aantal aangekomen Senegalezen staat vermeldt en het aantal verstrekte verblijfsvergunningen. En dan zeggen: zie je wel, slechts 2% van die groep krijgt een vergunning, 98% wordt afgewezen, er is dus geen probleem. Op papier niet nee, want op papier vertrekt iedere afgewezen asielzoeker naar het land van herkomst. Wanneer je verder kijkt zie je dat er niet één is vertrokken omdat men of in de illegaliteit verdwijnt, of procedure na procedure opstart.

Dat is voor veel politici de wereld waarin ze leven. Stemt Nederland tegen de europese grondwet, nou dan noemen we het verdrag. Stemt Nederland tegen een verdrag met oekraine, nou dan voegen we toch een inlegvelletje toe?

Dit plan werkt precies zo. Er verandert niets, maar op papier is het probleem opgelost. Het enige wat dit akkoord heeft gedaan is de halstarrige houding van Polen en Hongarije legitimeren. Want dat zijn de landen die aan het langste eind trekken, daar zitten namelijk wel politici met ballen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 29 juni 2018 @ 13:23:22 #34
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_180121566
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 10:15 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het continent is echt niet dichtbevolkt, dus dat vind ik een slecht argument. Los daarvan, als je wil dat ze niet naar Europa komen, dan moet je de leefomstandigheden in de aanliggende regio's verbeteren. Dat is niet iets wat Europa alleen kan trouwens, maar een verantwoordelijkheid van elk land.
De migranten die naar Europa komen, vestigen zich in stedelijke gebieden, daar waar woningnood en werkloosheid heerst. Overbevolkte delen van het land dus.

Verder is Europa aan niemand verplicht om elders levensomstandigheden te verbeteren. Het is een nobel streven, maar absoluut geen verplichting.
quote:
Punt is dat de transitlanden (Libanon, Turkije, Libie, Algerije, Marokko) onvoldoende (economische, maar inmiddels ook sociale) draagkracht hebben om al die vluchtelingen op te vangen. Het zijn er miljoenen... in die landen alleen al, wat wij hier in Europa hebben opgevangen is dus slechts een minieme fractie (terwijl we economisch veel krachtiger zijn).
Dat komt omdat er een aanzuigende werking is. Als Europa maar Afrikanen en mensen van elders blijft toelaten, is dat een signaal voor anderen om ook hier economisch geluk te zoeken. En die mensen moeten de Maghreb passeren om in het land van melk en honing te komen. Of als slaaf te worden verkocht in Libie. Als Europa stopt met massaal Afrikanen toe te laten, trekken ze ook niet naar Noord-Afrika.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_180122714
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 13:23 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

De migranten die naar Europa komen, vestigen zich in stedelijke gebieden, daar waar woningnood en werkloosheid heerst. Overbevolkte delen van het land dus.

Verder is Europa aan niemand verplicht om elders levensomstandigheden te verbeteren. Het is een nobel streven, maar absoluut geen verplichting.

[..]

Dat komt omdat er een aanzuigende werking is. Als Europa maar Afrikanen en mensen van elders blijft toelaten, is dat een signaal voor anderen om ook hier economisch geluk te zoeken. En die mensen moeten de Maghreb passeren om in het land van melk en honing te komen. Of als slaaf te worden verkocht in Libie. Als Europa stopt met massaal Afrikanen toe te laten, trekken ze ook niet naar Noord-Afrika.
Komt nog eens bij dat die Noord-Afrikaanse landen zelf ook gewoon een keer de grens dicht kunnen gooien.
pi_180122788
quote:
6s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 01:01 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Eerst die hoer Merkel eruit. Dat is de bakermat van problemen.
Eens!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_180122809
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 13:23 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

De migranten die naar Europa komen, vestigen zich in stedelijke gebieden, daar waar woningnood en werkloosheid heerst. Overbevolkte delen van het land dus.

Verder is Europa aan niemand verplicht om elders levensomstandigheden te verbeteren. Het is een nobel streven, maar absoluut geen verplichting.

[..]

Dat komt omdat er een aanzuigende werking is. Als Europa maar Afrikanen en mensen van elders blijft toelaten, is dat een signaal voor anderen om ook hier economisch geluk te zoeken. En die mensen moeten de Maghreb passeren om in het land van melk en honing te komen. Of als slaaf te worden verkocht in Libie. Als Europa stopt met massaal Afrikanen toe te laten, trekken ze ook niet naar Noord-Afrika.
Zo is het maar net.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  vrijdag 29 juni 2018 @ 14:50:14 #38
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_180122909
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 09:42 schreef Mutant01 het volgende:
Tja, Europa is een beetje gierig. Geef nou eens een bak met geld aan Noord-Afrikaanse landen, zorg ervoor dat die de middelen en de mogelijkheid krijgen om opvangcentra op te richten, waar men tijdelijk - in afwachting van asielprocedures - kan verblijven. Zorgt aldaar bovendien ook nog eens voor werkgelegenheid. Dan maar wat minder geld naar Oost-Europese landen, die leveren toch geen nuttige bijdrage aan Europa.
We kunnen dat geld beter in onze eigen wapenindustrie steken en een Mittelmeerwall optuigen.
pi_180122952
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 14:50 schreef Nobu het volgende:

[..]

We kunnen dat geld beter in onze eigen wapenindustrie steken en een Mittelmeerwall optuigen.
Dat hoeft niet zoveel te kosten hoor:

Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  vrijdag 29 juni 2018 @ 14:58:25 #40
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_180123086
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 14:51 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Dat hoeft niet zoveel te kosten hoor:

Voorlopig maar niet meer met de auto naar Minsk denk ik. :')
  vrijdag 29 juni 2018 @ 15:16:50 #42
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_180123373
Ik las: Italië dreigt met torpederen migratieschip

Helaas.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
  vrijdag 29 juni 2018 @ 15:32:35 #43
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_180123621
En deze mensen die gewoon profiteren van de migranten = mooie broodwinning, maar zielig doen
Ik hoop en bid dat Italië zijn poot stijf houdt. Ze hebben snoeihard gelijk. Triest zoals de EU machthebbers maar aanklooien onder het motto mensenrechten ( woord is zijn betekenis inmiddels ook al kwijt geraakt) en meer van dat gezwam in de ruimte.
Hoe zit het met de rechten van de mensen in Italië en Griekenland ? Die worden geplukt door de migranten die te lam zijn om thuis eens aan te pakken, hun nek uit te steken, orde op zaken te stellen. Het is niet fijn thuis ? DOE ER DAN WAT AAN !
Ja maar, ja maar, dan sláán ze mij, of gooien me in de gevangenis of nog erger. Mss moet ik dan wel hárd werken....
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_180127524
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 21:45 schreef Drugshond het volgende:
Italië dreigt met torpederen migratietop
Italië dreigt zich vanavond en vannacht in het debat van de Europese staats- en regeringsleiders over migratie snoeihard op te stellen. Het tekent, op zijn Trumps, desnoods geen slotconclusies: niet alleen over migratie maar ook over handel en defensie, twee onderwerpen die al zijn afgerond.

Dat zeggen goed-geïnformeerde diplomaten op de EU-top in Brussel. De nieuwe Italiaanse premier Giuseppe Conte zegt allerlei goedbedoelde toezeggingen te krijgen van zijn collega-leiders om Italië te helpen met zijn migrantenvloed, maar hij wil concrete beloften. Zij hebben jarenlang niets gedaan toen Italië, eerst door vluchtelingen uit conflictgebieden en later door economische migranten, compleet onder de voet werd gelopen. Conte wil nu boter bij de vis.

Als hij vannacht voet bij stuk houdt is dat heel vervelend voor Europa, maar is het een regelrechte ramp voor kanselier Merkel. Zij staat onder zware druk om goede afspraken te maken over de ‘secundary movements’: het doorreizen van asielzoekers uit Zuid-Europese landen, met name Italië, naar Duitsland. Lukt haar dat niet om die afspraken te maken, dan dreigt de CSU in haar regering asielzoekers die zich elders al hebben geregistreerd, bij de grens tegen te houden en naar dat land terug te sturen. Dat zou een regeringscrisis betekenen en, volgens Merkel, wellicht ook het einde van de open binnengrenzen in Europa.

De regeringspartijen in Duitsland bekijken dit weekend in hoeverre Merkel is geslaagd.
---------------------------------------
Torpedo in Merkel kontje. Mekel gaat dit no way rond breien in de EU. Daarover zijn de kampen allang in een loopgraven gevecht bezig.
EU == Meer stabiliteit. Merkel doet exact het omgekeerde. Het was op voorhand al geen EU probleem om mensen bewust op te nemen van pak en beet 3000-4000 km verder op. Turkije zat en zit niet in de EU. Griekenland had gewoon nee moeten zeggen. En een hek moeten bouwen.
'Torpedo in Merkel kontje', 'Mekel (sic) gaat dit in no way rond breien in de EU', sjongejonge, je bent zo opgewonden (of laagopgeleid) dat je gebroken Nederlands schrijft. En dan nog al die posts op rij van jezelf...jij hebt echt issues he?
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  zondag 1 juli 2018 @ 15:51:27 #45
104871 remlof
Europees federalist
pi_180163597
Er is niets getorpedeerd, maar het is wel grappig hoe alles in de Italiaanse politiek nu om Salvini en Lega lijkt te draaien en niemand het nog heeft over Il Movimento 5 Stelle en hoe heet hun leider ook alweer.

Die laatste staan nu ook op verlies in de peilingen en de Lega op winst. De verwachting is dan ook dat Salvini dit kabinet in het najaar zal laten vallen om nieuwe verkiezingen uit te schrijven die hij hoopt te winnen wederom als grootste partij maar dat ie daarna met het ideologisch veel dichterbij liggende Forza Italia een nieuwe, echt rechtse, regering kan vormen.

Het Forza Italia dat wel heel erg EU-gezind is, in tegenstelling tot M5S.
  zondag 1 juli 2018 @ 16:24:08 #46
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_180164574
Fuck met Italië, beter kunnen we dat slappe corrupte kut land koloniseren. Die horen niet in de EU thuis Alles onder Rome is Afrika.
pi_180164789
quote:
14s.gif Op zondag 1 juli 2018 16:24 schreef Drugshond het volgende:
Fuck met Italië, beter kunnen we dat slappe corrupte kut land koloniseren. Die horen niet in de EU thuis Alles onder Rome is Afrika.
Oostenrijk heeft al flink wat materieel bij de Brennerpas gestationeerd staan. Die kan zo afgesloten worden.
  zondag 1 juli 2018 @ 17:55:36 #48
258802 Yreal
henk..!
pi_180166891
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 15:32 schreef deedeetee het volgende:
En deze mensen die gewoon profiteren van de migranten = mooie broodwinning, maar zielig doen
Ik hoop en bid dat Italië zijn poot stijf houdt. Ze hebben snoeihard gelijk. Triest zoals de EU machthebbers maar aanklooien onder het motto mensenrechten ( woord is zijn betekenis inmiddels ook al kwijt geraakt) en meer van dat gezwam in de ruimte.
Hoe zit het met de rechten van de mensen in Italië en Griekenland ? Die worden geplukt door de migranten die te lam zijn om thuis eens aan te pakken, hun nek uit te steken, orde op zaken te stellen. Het is niet fijn thuis ? DOE ER DAN WAT AAN !
Ja maar, ja maar, dan sláán ze mij, of gooien me in de gevangenis of nog erger. Mss moet ik dan wel hárd werken....
denk je nou echt dat je met hard werken wat kan bereiken in Eritrea of bangladesh?
  zondag 1 juli 2018 @ 18:36:13 #49
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_180168092
quote:
9s.gif Op zondag 1 juli 2018 17:55 schreef Yreal het volgende:

[..]

denk je nou echt dat je met hard werken wat kan bereiken in Eritrea of bangladesh?
Probleem in Eritrea is een dictator. Dáár kun je wat aan doen. En als je thuis in de basisbehoefte kunt voorzien is dat voldoende. Dat vind ik geen reden om mensen hier te laten klaplopen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 1 juli 2018 @ 18:47:47 #50
258802 Yreal
henk..!
pi_180168656
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 18:36 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Probleem in Eritrea is een dictator. Dáár kun je wat aan doen. En als je thuis in de basisbehoefte kunt voorzien is dat voldoende. Dat vind ik geen reden om mensen hier te laten klaplopen.
ja?

Hoe zie je dat voor je? De hungergames winnen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')