abonnement Unibet Coolblue
pi_181082696
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:27 schreef Patapon het volgende:

[..]

Als je met 2 draadjes borduurt vouw je 1 draadje dubbel. Dan maak je een half kruisje en steek je aan de achterkant door de lus heen. Als je nu aantrekt zit je draad vast, zonder knoopje
Ah zo, het is dus een enkele die je dubbelgevouwen ziet. Werkt niet met drie draadjes toch?
Sing me to sleep
And then leave me alone
Don't try to wake me in the morning
'Cause I will be gone
pi_181082748
Doe ik dit nog enigszins goed/kan ik er wat aam verbeteren?



//edit: Overigens wel heerlijk hersenloos zo voorbedrukt.
Sing me to sleep
And then leave me alone
Don't try to wake me in the morning
'Cause I will be gone
pi_181087408
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:27 schreef Patapon het volgende:

[..]

Als je met 2 draadjes borduurt vouw je 1 draadje dubbel. Dan maak je een half kruisje en steek je aan de achterkant door de lus heen. Als je nu aantrekt zit je draad vast, zonder knoopje
Deze moet ik nog steeds aanleren, me eigen maken...
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 20:43:11 #184
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_181088063
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 20:26 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Deze moet ik nog steeds aanleren, me eigen maken...
Ik doe het tegenwoordig gewoon aan de voorkant. Als je de loop aantrekt steek je terug door hetzelfde gaatje in de stof en dan zit de loop netjes aan de achterkant. Hoef je het werk niet om te draaien.
pi_181088919
Ziet er netjes uit dedodo. ^O^



Dit is wat ik maak trouwens. Ben linksboven begonnen. Ik mag dus nog wel even met het blauw. ;)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 21:15:28 #186
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_181096683
@ patapon dank je voor de tip! Wie weet ga ik ook een qsnap kopen. Op beurs geprobeerd, kreeg ze nooit los. Weinig kracht niet erg sterk.


@nanuka wat een leuk patroon!

@dedodo je doet helemaal perfect. En je nieuwe patroon elk hokje is gewoon een kruisje hoor.
pi_181096686
Mijn update van een nieuw project. Butterfly mandala chatelaine. Op de open plekken komen grote kralen.
pi_181096692
Dit wordt het. Dus nog veel te borduren. Weer heel anders borduren dan mijn andere borduurwerken.
pi_181105073
Waar haal ik dan zo'n uitwasbare stift trouwens? Zonder 7 euro verzendkosten of met gouden inkt.
Sing me to sleep
And then leave me alone
Don't try to wake me in the morning
'Cause I will be gone
pi_181105102
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 16:11 schreef dedodo het volgende:
Waar haal ik dan zo'n uitwasbare stift trouwens? Zonder 7 euro verzendkosten of met gouden inkt.
Pipoos of wolwinkels of Aliexpress
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_181105146
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 16:13 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Pipoos of wolwinkels of Aliexpress
Na een blauwtje kom ik niet meer in de wolwinkel hehe. Pipoos hebben we niet. Aliexpress duurt weer zo lang :(
Misschien bij de bruna uitwasbare viltstift?
Al werkt dat vast na lange tijd niet meer.
Sing me to sleep
And then leave me alone
Don't try to wake me in the morning
'Cause I will be gone
pi_181138285
Welke zouden jullie kiezen? Ik kan echt niet kiezen..
pi_181139041
Die grijze lijkt me het saaist om te maken maar ook de mooiste om ergens op te hangen.
pi_181139954
Parijs!

Ik heb ooit eens een Elvis en Marilyn in sepia geborduurd. Heeft eeuwen in de OP gestaan nog. Ondanks de weinige kleurtjes waren die het leukst om te maken. Misschien wel juist doordat uit die paar kleurtjes zoiets moois ontstond.
pi_181140044
Parijs! :)
pi_181141377
Bedankt, Parijs is besteld! :)

@Arual, ik heb gezocht maar kon het helaas niet vinden. Ben erg benieuwd.
pi_181147156
Ik heb online twee kitjes besteld, om het eens te proberen. Als ik het leuk vind wil ik eigenlijk meer de embroidery kant op daarna, lijkt me nog leuker en ik vind het zo mooi O+

Deze heb ik besteld



Dit vind ik bijvoorbeeld heel gaaf

of zoiets
Kwak
pi_181147679
Die met de plantjes is heel leuk :)
Lijkt me wel een stuk lastiger omdat je met verschillende steken zit.
pi_181148503
Heel leuk Kwak! Ik heb er ook al vaker naar zitten kijken (vooral op instagram vaak mooie dingen voorbij zien komen) en ik ga het zeker ooit nog es proberen. Lijkt me ook heel leuk.
Veel plezier! Die Tea-riffic is ook O+
pi_181149352
Ik ben ook weer wat bezig geweest.. .
pi_181150562
O ja, die embroidery pakketjes zijn zo leuk! Ik wil het ook ooit nog is proberen.

@lijnloos je gaat goed. Bijna pagina af.
pi_181151775
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:11 schreef Nina_Hobbysite het volgende:
O ja, die embroidery pakketjes zijn zo leuk! Ik wil het ook ooit nog is proberen.

@lijnloos je gaat goed. Bijna pagina af.
Bijna een halve pagina af.... ik had maar de helft uitgeprint (uitvergroot) voor de vakantie... helemaal ging ik toch niet redden... :@
pi_181171257
:W Ik ben geabonneerd op een nieuwsbrief van DMC waar ze regelmatig gratis patronen meesturen (heel leuk ook! Zowel embroidery als kruissteek) en nu zat er afgelopen week een hele toffe llama bij. Nu wil ik daar graag een kussen van maken. Hoe doe ik dat? Ik wil nl liever niet alles opvullen maar ik wil ook niet dat er borduurstof zichtbaar blijft. Ik meen me te herinneren dat iemand hier iets van uittrekbare stof had? Tips?
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_181171580
Je hebt ook van DMC van die wateroplosbare stof... kun je dan op stof doen waarop je wilt borduren en dan na het borduren in water leggen en dan verdwijnt dat tussenstuk. Ik heb het zelf nog nooit gebruikt maar heb het wel vaker gezien...
pi_181171667
quote:
17s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 08:59 schreef Lijnloos het volgende:
Je hebt ook van DMC van die wateroplosbare stof... kun je dan op stof doen waarop je wilt borduren en dan na het borduren in water leggen en dan verdwijnt dat tussenstuk. Ik heb het zelf nog nooit gebruikt maar heb het wel vaker gezien...
Kijk, dat klinkt geniaal! Ik ga op expeditie, dank!
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_181171806
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 09:46 schreef -lieve- het volgende:
Die met de plantjes is heel leuk :)
Lijkt me wel een stuk lastiger omdat je met verschillende steken zit.
Ja dat wel. Maar ik hou juist van uitdaging. En t voelt ook wat creatiever ofzo :@ omdat er meer eigens aan zit. Dat is mijn kronkel hoor!
Kwak
pi_181172483

Wil dat zeggen dat ik mijn in drieeen moet splitsen?
Sing me to sleep
And then leave me alone
Don't try to wake me in the morning
'Cause I will be gone
pi_181173076
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 09:55 schreef dedodo het volgende:
[ afbeelding ]
Wil dat zeggen dat ik mijn in drieeen moet splitsen?
Ja, borduren met twee draadjes tegelijk ^O^
Kijk dan ook even naar Patapontip voor beginnen zonder knoopje.
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_181173389
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 10:21 schreef nectarientje het volgende:

[..]

Ja, borduren met twee draadjes tegelijk ^O^
Kijk dan ook even naar Patapontip voor beginnen zonder knoopje.
Dat was mijn plan :) Jemig in drieeen. In tweeen vind ik al een ramp.
Sing me to sleep
And then leave me alone
Don't try to wake me in the morning
'Cause I will be gone
pi_181173514
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 10:36 schreef dedodo het volgende:
Dat was mijn plan :) Jemig in drieeen. In tweeen vind ik al een ramp.
Ik zou niet op voorhand alles al gaan splitsen als ik zou was, dan word je heel ongelukkig. Ik knip zelf van de kleur die ik nodig heb ongeveer 30-50 cm af, splits die en wikkel de rest weer op de bobbin.
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_181176740
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 10:21 schreef nectarientje het volgende:

[..]

Ja, borduren met twee draadjes tegelijk ^O^
Kijk dan ook even naar Patapontip voor beginnen zonder knoopje.
En als je de Patapontip volgt, begin je dus eigenlijk met 1 draadje van de 6, die je dubbel slaat...
pi_181177308
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 10:42 schreef nectarientje het volgende:

[..]

Ik zou niet op voorhand alles al gaan splitsen als ik zou was, dan word je heel ongelukkig. Ik knip zelf van de kleur die ik nodig heb ongeveer 30-50 cm af, splits die en wikkel de rest weer op de bobbin.
Dat was ik zeker niet van plan, met haken al ervaring met dat rot spul gehad.
Sing me to sleep
And then leave me alone
Don't try to wake me in the morning
'Cause I will be gone
pi_181177909
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 13:14 schreef Shandaly het volgende:

En als je de Patapontip volgt, begin je dus eigenlijk met 1 draadje van de 6, die je dubbel slaat...
Goede aanvulling, dat kwartje heeft bij mij even geduurd :+
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_181182532
Zal allemaal best, maar ik heb het even gezien. Snap er geen moer van. Allicht deels medicatie.
Sing me to sleep
And then leave me alone
Don't try to wake me in the morning
'Cause I will be gone
pi_181183033
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 17:21 schreef dedodo het volgende:
Zal allemaal best, maar ik heb het even gezien. Snap er geen moer van. Allicht deels medicatie.
Wat begrijp je precies niet? :).
pi_181183190
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 17:46 schreef Crientj het volgende:

[..]

Wat begrijp je precies niet? :).
Dat kan ik nu niet in beschaafde woorden overbrengen. Misschien morgen.
Sing me to sleep
And then leave me alone
Don't try to wake me in the morning
'Cause I will be gone
pi_181202528
Vrolijke dodo is weer weg en nu is de 'ongestelde' er weer (niet mijn woorden).
Ik ga het proberen waarmee ik zit:

Ik heb mijn canvas, mijn naald en mijn draadje die uit twee draadjes bestaat.
Wat moet ik dan doen, de twee draadjes door het oog? Eentje maar dan dubbel gevouwen?
Doe ik dat laatste, wat moet ik dan doen, heb dat lusje uit de naald steken maar wat moet ik er dan mee? En wat moet ik met dat andere losse draadje? En moet ik dan het andere eind door dat lusje frotten en daarna door de naald? En dan zat ik dus nog met dat ene losse draadje.

Ik kreeg iig. Een grote knopenzooi.
Sing me to sleep
And then leave me alone
Don't try to wake me in the morning
'Cause I will be gone
  woensdag 15 augustus 2018 @ 13:43:34 #220
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_181202722
Lol. Ik ga proberen het uit te leggen.

1 draadje dubbel vouwen zodat je aan een kant een lusje hebt en aan de andere kant 2 gelijke draadjes.

Dan de lus door het oog van de naald doen en daar het langste eind van maken.

Dan de naald van onderaf door de stof steken, een halve kruissteek maken zodat de naald en de lus nog aan de achterzijde van het borduurwerk zitten.

Dan de naald door de lus steken en aantrekken.

Nu zit de draad vast en kun je verder borduren.
pi_181202732
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 13:34 schreef dedodo het volgende:
Vrolijke dodo is weer weg en nu is de 'ongestelde' er weer (niet mijn woorden).
Ik ga het proberen waarmee ik zit:

Ik heb mijn canvas, mijn naald en mijn draadje die uit twee draadjes bestaat.
Wat moet ik dan doen, de twee draadjes door het oog? Eentje maar dan dubbel gevouwen?
Doe ik dat laatste, wat moet ik dan doen, heb dat lusje uit de naald steken maar wat moet ik er dan mee? En wat moet ik met dat andere losse draadje? En moet ik dan het andere eind door dat lusje frotten en daarna door de naald? En dan zat ik dus nog met dat ene losse draadje.

Ik kreeg iig. Een grote knopenzooi.
:* Met twee draadjes je naald is de patapon-optie niet te doen. Wat je daarvoor doet: vouw 1 draadje dubbel, haal beide losse eindjes door oog van je naald. Steek van onder naar boven door de stof, maak je halve kruisje naar beneden en haal je naald dan door het lusje.

Met twee draden in je naald heb je een open uiteinde, geen lusje. Wat ik dan vaak doe is weer van onder naar boven door de stof, half kruisje maken, weer naar onder. Daar vouw ik het losse uiteinde onder de draadjes met voordat ik weer naar boven ga. Jezus wat is dit kut uitleggen :D Snap je er iets van zo?
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_181204028
Jeetje, nou snap ik eindelijk het plaatje. Totaal niet blond :D
pi_181204117
Ik ben ook de pataponoptie aan het oefenen maar wat ik me afvraag: Op het moment dat ik al klaar ben met een kleur maar het draadje nog niet op en ik knip af, dan heb ik 2 kleine draden over waar ik ongeveer niks meer mee kan... dan vind ik wel een beetje zonde. Of doe ik het dan niet goed? Sowieso werkt het wel fijn hoor, heb vanochtend al een paar stukjes gedaan met deze manier. Heel relaxed! _O_
pi_181204308
quote:
17s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 14:45 schreef Lijnloos het volgende:
Ik ben ook de pataponoptie aan het oefenen maar wat ik me afvraag: Op het moment dat ik al klaar ben met een kleur maar het draadje nog niet op en ik knip af, dan heb ik 2 kleine draden over waar ik ongeveer niks meer mee kan... dan vind ik wel een beetje zonde. Of doe ik het dan niet goed? Sowieso werkt het wel fijn hoor, heb vanochtend al een paar stukjes gedaan met deze manier. Heel relaxed! _O_
Als je de uiteinde van de 2 draadjes aan elkaar knoopt kan je weer een half kruisje maken en door het lusje heen halen die je gemaakt hebt door het knopen.
pi_181204470
quote:
17s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 14:45 schreef Lijnloos het volgende:
Ik ben ook de pataponoptie aan het oefenen maar wat ik me afvraag: Op het moment dat ik al klaar ben met een kleur maar het draadje nog niet op en ik knip af, dan heb ik 2 kleine draden over waar ik ongeveer niks meer mee kan... dan vind ik wel een beetje zonde. Of doe ik het dan niet goed? Sowieso werkt het wel fijn hoor, heb vanochtend al een paar stukjes gedaan met deze manier. Heel relaxed! _O_
Die gebruik ik verder op mijn tweede manier of weer op de patapon-optie als ik maar een paar kruisjes hoef te doen.
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
  woensdag 15 augustus 2018 @ 15:13:52 #226
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_181204735
quote:
17s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 15:00 schreef nectarientje het volgende:

[..]

Die gebruik ik verder op mijn tweede manier of weer op de patapon-optie als ik maar een paar kruisjes hoef te doen.
Ik ook.
pi_181204979
Ah ok, dan ben ik toch wel goed bezig ook :D
Tnx Pata! (Y)
pi_181206319
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 14:53 schreef -lieve- het volgende:

[..]

Als je de uiteinde van de 2 draadjes aan elkaar knoopt kan je weer een half kruisje maken en door het lusje heen halen die je gemaakt hebt door het knopen.
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 14:53 schreef -lieve- het volgende:

[..]

Als je de uiteinde van de 2 draadjes aan elkaar knoopt kan je weer een half kruisje maken en door het lusje heen halen die je gemaakt hebt door het knopen.
Ja maar... dan heb je knoopjes! :@ ik heb altijd geleerd dat knoopjes een absolute zonde zijn bij een kruissteekborduurwerk...
Restjes gebruik ik op de andere manier: onder een paar andere draadjes doorhalen op de achterkant.

Het duurde bij mij trouwens ook even voordat het kwartje viel van de Pataponmethode (je wordt beroemd! :D), met name dat je dus maar 1 draadje splitst en die dubbel vouwt; maar inmiddels kan ik niet meer zonder... zo handig!
pi_181206549
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 13:43 schreef nectarientje het volgende:

[..]

:* Met twee draadjes je naald is de patapon-optie niet te doen. Wat je daarvoor doet: vouw 1 draadje dubbel, haal beide losse eindjes door oog van je naald. Steek van onder naar boven door de stof, maak je halve kruisje naar beneden en haal je naald dan door het lusje.

Met twee draden in je naald heb je een open uiteinde, geen lusje. Wat ik dan vaak doe is weer van onder naar boven door de stof, half kruisje maken, weer naar onder. Daar vouw ik het losse uiteinde onder de draadjes met voordat ik weer naar boven ga. Jezus wat is dit kut uitleggen :D Snap je er iets van zo?
Volgens mij snap ik het en moet je dus voor elke x centimeter uit elkaar gehaald garen tweemaal zo vaak beginnen omdat je die x centimeter dubbel vouwt?


Ik laat normaal onder ook een stukje over en die zet ik dan vast met het kruis.
Sing me to sleep
And then leave me alone
Don't try to wake me in the morning
'Cause I will be gone
pi_181207046
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 16:23 schreef dedodo het volgende:

Volgens mij snap ik het en moet je dus voor elke x centimeter uit elkaar gehaald garen tweemaal zo vaak beginnen omdat je die x centimeter dubbel vouwt?
Ja, je houdt een korter stuk garen over. Of je begint met een langer stuk natuurlijk 8-)
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
  woensdag 15 augustus 2018 @ 17:57:21 #231
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_181208470
Als ik met 2 draden borduur en het is geen pakket knip ik draden van 1 meter. Dan borduur je, als je de start zonder knoopje gebruikt, met een draad van 50 cm.
pi_181208687
Ik knip dus met 2 draden vaak rond de 35-55cm... maar nu op zijn patapons is dat te weinig...
pi_181208946
Ik vind het lastig alles uit elkaar te krijgen zonder dat het gaat knopen.
Sing me to sleep
And then leave me alone
Don't try to wake me in the morning
'Cause I will be gone
pi_181209032
Ik maak goed gebruik van m'n gebit *) De streng met zes draadjes klem ik tussen m'n tanden, dan kan ik in de ene hand twee draadjes lostrekken en met de andere de overige vier op spanning houden.
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_181211748
_O_ Mooi hoe ieder haar eigen manier probeert uit te leggen. Tof.

Draad splitsen, heel rustig en beheerst. Uiteinde een beetje loswoelen, dan eentje kiezen (Iene, miene..) en die eruit halen. En ik trek het ene draadje naar boven uit de streng, niet naar beneden toe. Bij dat laatste raakt mijn draad hier vaak in de knoop. Of als ik te snel wil zijn. ;).
  donderdag 16 augustus 2018 @ 09:30:54 #236
350091 Ckialita
Handwerknerd en mama
pi_181223218
Ik splits draadjes door een stuk af te knippen (ik haal draadjes uit de originele dmc-klosjes, ik trek het uiteinde 2x een lus naar buiten, als je begrijpt wat ik bedoel, en dan afknippen), aan de bovenkant te kijken welke 2 draadjes uit zichzelf al een beetje bij elkaar blijven zitten, die 2 tussen duim en wijsvinger, de andere 4 tussen dezelfde duim en middelvinger, en dan met mijn andere hand met de wijsvinger van boven naar beneden tussen de draadjes door om ze te splitsen.

Mijn update van de Middle Earth world map: dit was afgelopen zondag, Ik ben al een stuk verder met het riviertje nu, maar ik update maar 1x pw met foto...
pi_181223669
Ik trek altijd 1 draad uit de streng, gewoon naar 'boven' toe... werkt prima!
En ook als ik dus 2 draadjes wil (in een 'schijt-aan-de-pataponmethode' bui ;) ) dan doe ik dat dus 2 keer.

(disclaimer: ik heb niet het hele filmpje gekeken, maar het plaatje en het stukje vanaf 2:03 laat al precies zien wat ik bedoel ;) )
pi_181224919
@ckialita mooie update je borduurt flink door.
pi_181227714
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 09:58 schreef Shandaly het volgende: 'schijt-aan-de-pataponmethode' bui ;)
O+ Je bent een instituut Patapon!
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
  donderdag 16 augustus 2018 @ 16:40:39 #240
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_181232642
quote:
17s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 13:18 schreef nectarientje het volgende:

[..]

O+ Je bent een instituut Patapon!
_O-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')