abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_180120622
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 12:28 schreef remlof het volgende:

[..]

Als ik maar wat klets ben jij dus inderdaad betrokken bij de aanstellng van burgemeesters. Dat lijkt me echt heel erg sterk. Dus flikker gewoon een eind op met je zure ongefundeerde kritiek op mevrouw Halsema.
Het zal me eerlijk gezegd aan mijn reet roesten wat jou sterk lijkt en wat niet.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_180120623
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 12:26 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Eerste zin uit de profielschets:

[..]

https://www.noord-holland(...)er_van_Amsterdam.org (pdf)

Dus ja, de commissie zocht specifiek dit soort ervaring.
Ze is toch een ervaren bestuurder? Dat geef ik net aan, ze heeft genoeg bestuurlijke ervaring. Alleen niet specifiek binnen een gemeente. Dat ze hart heeft voor openbaar bestuur moge duidelijk zijn, en ik neem aan dat ze ook over lokale democratie wel het een en ander te zeggen heeft.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 29 juni 2018 @ 12:32:04 #128
104871 remlof
Europees federalist
pi_180120669
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 12:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Het zal me eerlijk gezegd aan mijn reet roesten wat jou sterk lijkt en wat niet.
Ik wordt een beetje moe van azijnpissers zoals jij, die zijn nogal sfeerverneukend en verzieken de maatschappij.

Maar goed, je zal wel een kutleven hebben.
United we stand, divided we fall - www.voltnederland.org
pi_180120715
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 12:29 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ze is toch een ervaren bestuurder? Dat geef ik net aan, ze heeft genoeg bestuurlijke ervaring. Alleen niet specifiek binnen een gemeente. Dat ze hart heeft voor openbaar bestuur moge duidelijk zijn, en ik neem aan dat ze ook over lokale democratie wel het een en ander te zeggen heeft.
Dat heb ik dan even gemist. Raad van advies is geen bestuurlijke ervaring. Commissariaat ook niet.

Ik kan het weten, zit zelf in een adviesraad. Dat heeft niets met besturen te maken maar met zoals het woord al zegt: adviseren.

Als Halsema een ervaren bestuurder is is iemand die 2 jaar bestuurtje heeft gespeeld bij de studentenvereniging dat ook. Dat maakt je natuurlijk niet geschikt als burgemeester van de hoofdstad.

Ik denk overigens dat Halsema wel geschikt is, maar dat is puur omdat ik haar hoog heb zitten en niet op basis van haar ervaring want die heeft ze nauwelijks.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_180120767
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 12:32 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik wordt een beetje moe van azijnpissers zoals jij, die zijn nogal sfeerverneukend en verzieken de maatschappij.

Maar goed, je zal wel een kutleven hebben.
Nee hoor, integendeel. Heb een mooie vrouw en kind, we zijn allemaal gezond, mijn ouders leven nog, ik heb flinke overwaarde op mijn huis en ik heb een hoog inkomen en mijn vrouw ook. En dan mag ik zo nu en dan nog met een ander naar bed ook.

Kortom, maak je om mij maar geen zorgen.
  vrijdag 29 juni 2018 @ 12:52:27 #131
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_180121018
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 12:37 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nee hoor, integendeel. Heb een mooie vrouw en kind, we zijn allemaal gezond, mijn ouders leven nog, ik heb flinke overwaarde op mijn huis en ik heb een hoog inkomen en mijn vrouw ook. En dan mag ik zo nu en dan nog met een ander naar bed ook.

Trek je gewoon niks van die pot augurken aan joh.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_180121026
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 12:34 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat heb ik dan even gemist. Raad van advies is geen bestuurlijke ervaring. Commissariaat ook niet.

Ik kan het weten, zit zelf in een adviesraad. Dat heeft niets met besturen te maken maar met zoals het woord al zegt: adviseren.

Als Halsema een ervaren bestuurder is is iemand die 2 jaar bestuurtje heeft gespeeld bij de studentenvereniging dat ook. Dat maakt je natuurlijk niet geschikt als burgemeester van de hoofdstad.

Ik denk overigens dat Halsema wel geschikt is, maar dat is puur omdat ik haar hoog heb zitten en niet op basis van haar ervaring want die heeft ze nauwelijks.
Als je fractievoorzitter bent, dan ben je in principe gewoon ook een bestuurder van die politieke partij. Daarnaast gewoon een plek in het bestuur bij VGN, voorzitter Bestuurlijk Overleg Zorg, bestuurder bij de Start Foundation, bestuurder bij een aantal goede doelen en stichtingen, voorzitter van het bestuur bij Stichting Vluchteling en ze zit in het bestuur bij IDFA.

Daarnaast zijn dingen als de raad van commissarissen bij WPG of Independer natuurlijk wel degelijk bestuursfuncties, die niet te vergelijken zijn met wat studenten.

Wat mij betreft meer dan voldoende bestuurlijke ervaring in ieder geval. Wat betreft de commissie die de aanstelling afhandelt blijkbaar ook. Prima.
  vrijdag 29 juni 2018 @ 12:53:11 #133
104871 remlof
Europees federalist
pi_180121033
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 12:37 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Maak jij je dan ook maar geen zorgen om Femke.

Of ga eens langs de huisarts met die onderbuikontsteking van je.
United we stand, divided we fall - www.voltnederland.org
  vrijdag 29 juni 2018 @ 12:55:06 #134
471590 Oostwoud
MinderMinderMinder
pi_180121066
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 12:52 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Als je fractievoorzitter bent, dan ben je in principe gewoon ook een bestuurder van die politieke partij. Daarnaast gewoon een plek in het bestuur bij VGN, voorzitter Bestuurlijk Overleg Zorg, bestuurder bij de Start Foundation, bestuurder bij een aantal goede doelen en stichtingen, voorzitter van het bestuur bij Stichting Vluchteling en ze zit in het bestuur bij IDFA.

Daarnaast zijn dingen als de raad van commissarissen bij WPG of Independer natuurlijk wel degelijk bestuursfuncties, die niet te vergelijken zijn met wat studenten.

Wat mij betreft meer dan voldoende bestuurlijke ervaring in ieder geval. Wat betreft de commissie die de aanstelling afhandelt blijkbaar ook. Prima.
Op zich geen onaardige functietitels, maar hoeveel verantwoordelijkheid draag je echt bij zulke functies in vergelijking met burgemeester van Amsterdam?
The King of Kings, there is only one.
pi_180121149
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 12:55 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Op zich geen onaardige functietitels, maar hoeveel verantwoordelijkheid draag je echt bij zulke functies in vergelijking met burgemeester van Amsterdam?
Burgemeester van Amsterdam lijkt mij wat drukker dan een theaterstichting besturen, maar ik kan me voorstellen dat het niet veel zwaarder is dan een landelijke politieke partij leiden.

Maar dat is uiteraard speculatie. Ik ben immers geen burgemeester, en ik leid vooralsnog ook geen politieke partij.
pi_180121160
Ik woon niet in Amsterdam dus het zal me volledig aan de reet roesten wie daar burgemeester is. Dat het eentje van GL is, lijkt me verder alleen maar prima aangezien GL de grootste partij is en sinds jaar en dag daar een prominente rol speelt.

Storm in een glas water.
  vrijdag 29 juni 2018 @ 13:01:05 #137
413653 199.999
Komt voor 200.000
pi_180121172
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 12:55 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Als Kamerlid en partijleider namens een belangrijke (zo niet de belangrijkste op sommige momenten) oppositiepartij draag je flinke verantwoordelijkheid.

Maar hoe zie je het dan voor je? Kan je pas met goed fatsoen burgemeester van Amsterdam worden als je dat eerst van Utrecht, Rotterdam of Den Haag was? Of minister-president?
Ik voel tieten
pi_180121214
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 12:53 schreef remlof het volgende:

[..]

Hoe kom je er bij dat ik me zorgen om Femke maak? Ik zou als ik jou was mijn eigen onderbuik eens na laten kijken. volgens mij trekt die zuurstof weg uit je hersenen.
  vrijdag 29 juni 2018 @ 13:04:26 #139
413653 199.999
Komt voor 200.000
pi_180121225
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 12:26 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Eerste zin uit de profielschets:

[..]

https://www.noord-holland(...)er_van_Amsterdam.org (pdf)

Dus ja, de commissie zocht specifiek dit soort ervaring.
Specifiek bestuurlijke ervaring. Dat heeft ze toch ook gewoon?
Het type commentaar wat we zien is wel erg gezocht hoor allemaal.
Ik voel tieten
pi_180121243
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 13:01 schreef 199.999 het volgende:

[..]

Als Kamerlid en partijleider namens een belangrijke (zo niet de belangrijkste op sommige momenten) oppositiepartij draag je flinke verantwoordelijkheid.

Maar hoe zie je het dan voor je? Kan je pas met goed fatsoen burgemeester van Amsterdam worden als je dat eerst van Utrecht, Rotterdam of Den Haag was? Of minister-president?
Burgemeester van een kleinere plaats? Wethouder? andere functies in het openbaar bestuur.
  vrijdag 29 juni 2018 @ 13:06:08 #141
471590 Oostwoud
MinderMinderMinder
pi_180121256
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 13:01 schreef 199.999 het volgende:

[..]

Nee hoor, maar er zijn zeker zwaardere bestuursfuncties in de (semi-)private sector te vinden dan Halsema heeft bekleed. Bestuursvoorzitter van een ziekenhuis, onderwijsinstelling, een bank, energiebedrijf, verzekeringsbedrijf, mediabedrijf.. ik kan nog wel even doorgaan.

Ik heb in een eerdere post in dit topic al aangegeven niet zo heel veel bezwaren te zien in Halsema's voordracht, ik begrijp het zelfs. Maar de bestuursfuncties die Halsema heeft bekleed komen sterk over als leuke hobbybaantjes.
The King of Kings, there is only one.
pi_180121262
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 12:53 schreef remlof het volgende:

[..]

Kijk eens in de spiegel, wat heb jij een vervelende (onbeschofte en persoonlijke) manier van discussie voeren.
pi_180121298
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 13:00 schreef Harmankardon het volgende:
Ik woon niet in Amsterdam dus het zal me volledig aan de reet roesten wie daar burgemeester is. Dat het eentje van GL is, lijkt me verder alleen maar prima aangezien GL de grootste partij is en sinds jaar en dag daar een prominente rol speelt.

Storm in een glas water.
Juist dat GL dingetje doet een hoop mensen pijn. En best grappig om te zien hoe mensen daarop reageren. Soms aandoenlijk.

Maar je argumentatie is een juiste verder. Niks mis met deze keuze.
  vrijdag 29 juni 2018 @ 13:09:25 #144
413653 199.999
Komt voor 200.000
pi_180121325
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 13:05 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Burgemeester van een kleinere plaats? Wethouder? andere functies in het openbaar bestuur.
Burgemeester van Schubbekutteveen zijn is beter vergelijkbaar qua druk en verantwoordelijkheden dan wat ze gedaan heeft?

Vanuit dergelijke functies zijn alleen de handvol grootste gemeenten een beetje serieus vergelijkbaar lijkt me.
Ik voel tieten
pi_180121343
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 13:05 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Als Kamerlid maak je toch gewoon deel uit van het openbaar bestuur?
  vrijdag 29 juni 2018 @ 13:12:56 #146
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_180121377
Weten we eigenlijk wie de andere kandidaten waren?
Denk dat je dan pas kunt kijken of er een juiste keuze is gemaakt.
pi_180121380
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 13:09 schreef 199.999 het volgende:

[..]

Burgemeester van Schubbekutteveen zijn is beter vergelijkbaar qua druk en verantwoordelijkheden dan wat ze gedaan heeft?

Vanuit dergelijke functies zijn alleen de handvol grootste gemeenten een beetje serieus vergelijkbaar lijkt me.
Echt serieuze bestuursfuncties heeft ze niet gehad inderdaad. Al helemaal niet in het publieke domein.
  vrijdag 29 juni 2018 @ 13:13:42 #148
167383 Molurus
the talking snake
pi_180121388
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 13:12 schreef Kaneelstokje het volgende:

Weten we eigenlijk wie de andere kandidaten waren?
Denk dat je dan pas kunt kijken of er een juiste keuze is gemaakt.
Bij mijn weten niet, en het zou mij eerlijk gezegd erg verbazen als dat bekend gemaakt zou worden.
Philosophy: questions that may never be answered.
Religion: answers that must never be questioned.
pi_180121392
quote:
5s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 13:10 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Als Kamerlid maak je toch gewoon deel uit van het openbaar bestuur?
Nee, het kabinet is het bestuur. Als kamerlid bestuur je niets. Je neemt geen besluiten, hoeft geen beleid te verdedigen of te vormen.
  vrijdag 29 juni 2018 @ 13:14:16 #150
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_180121400
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 13:13 schreef Molurus het volgende:

[..]

Bij mijn weten niet, en het zou mij eerlijk gezegd erg verbazen als dat bekend gemaakt zou worden.
Lijkt me ook niet wenselijk.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')