abonnement Unibet Coolblue
pi_180101183
Dit is mijn eerste vraag hier..

mijn vrouw en ik zijn al bijna 20 jaar samen en hebben inmiddels 3 kinderen. De laatste tijd gaat het ineens niet zo goed in onze relatie: mijn vrouw geeft aan meer tijd voor zichzelf te willen en spreekt meer buiten de deur af met vriendinnen en vrienden.

Ik geef toe dat ik eigenlijk altijd een klein gevoel van jaloezie voel als ze met mannelijke vrienden afspreekt. Maar het scheelt als ik ze ken, als ze getrouwd zijn en zelf kids hebben, niet-hetero zijn, etc..

Maar ik toen ik laatst in een achterdochtige bui haar whatsapp checkte (fout bezig, ik weet het, maar ze was de laatste tijd vastgekleefd aan haar telefoon) kwam ik er achter dat ze veel app-contact had met iemand die ze "PP" noemde in haar telefoon/whatsapp, die gevoelens voor haar leek te hebben en waarbij ze wel aan heeft gegeven dat ze daar geen behoefte aan had (gelukkig), maar toch heel dubbelzinnige apps daarna is blijven sturen. Ook het kus-emoticon kwam langs, wat me toch weer onzeker maakt. Ze is er volgens mij achter gekomen dat ik haar telefoon had gecheckt, maar heeft me er niet mee geconfronteerd. Wél heeft ze de hele app-conversatie verwijderd.

Ik weet niet wat ik ervan moet denken. Ik weet dat ik niet paranoide moet zijn en er vanuit moet gaan dat zij bepaalt hoe ze hier mee omgaat. Maar is het fout dat ze niet open is over vriendschappelijk contact met een man? Welke afspraken maken jullie over man-vrouw vriendschappen buiten je relatie?
pi_180101253
Iedereen is anders, wat maakt nou uit wat voor afspraken wij hebben gemaakt?
Praat met haar erover als ze toch al achter is gekomen
  † In Memoriam † donderdag 28 juni 2018 @ 13:47:49 #3
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_180101272
1e afspraak is om elkaars telefoon niet te checken.

En wat zegt een kus-emoticon? Die stuur ik ook wel naar goede vrienden zonder dat ik ze echt wil kussen.

Laat haar lekker genieten van een leuke avond met vrienden/vriendinnen en vraag dan hoe het was en ga niet als een klein kind zitten mokken.
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_180101352
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 13:42 schreef Boris1776 het volgende:
Dit is mijn eerste vraag hier..

mijn vrouw en ik zijn al bijna 20 jaar samen en hebben inmiddels 3 kinderen. De laatste tijd gaat het ineens niet zo goed in onze relatie: mijn vrouw geeft aan meer tijd voor zichzelf te willen en spreekt meer buiten de deur af met vriendinnen en vrienden.

Ik geef toe dat ik eigenlijk altijd een klein gevoel van jaloezie voel als ze met mannelijke vrienden afspreekt. Maar het scheelt als ik ze ken, als ze getrouwd zijn en zelf kids hebben, niet-hetero zijn, etc..

Maar ik toen ik laatst in een achterdochtige bui haar whatsapp checkte (fout bezig, ik weet het, maar ze was de laatste tijd vastgekleefd aan haar telefoon) kwam ik er achter dat ze veel app-contact had met iemand die ze "PP" noemde in haar telefoon/whatsapp, die gevoelens voor haar leek te hebben en waarbij ze wel aan heeft gegeven dat ze daar geen behoefte aan had (gelukkig), maar toch heel dubbelzinnige apps daarna is blijven sturen. Ook het kus-emoticon kwam langs, wat me toch weer onzeker maakt. Ze is er volgens mij achter gekomen dat ik haar telefoon had gecheckt, maar heeft me er niet mee geconfronteerd. Wél heeft ze de hele app-conversatie verwijderd.

Ik weet niet wat ik ervan moet denken. Ik weet dat ik niet paranoide moet zijn en er vanuit moet gaan dat zij bepaalt hoe ze hier mee omgaat. Maar is het fout dat ze niet open is over vriendschappelijk contact met een man? Welke afspraken maken jullie over man-vrouw vriendschappen buiten je relatie?
Je hebt dus minimaal 2x in haar telefoon gekeken, voor en nadat het gesprek is verwijderd. Blijkbaar vertrouw je haar niet. Lijkt me goed om dit met haar te bespreken, dan kun je ook meteen bespreken waarom het niet zo goed gaat in de relatie.

Uiteraard heb jij nu zorgen dat je vrouw misschien is vreemdgegaan. Maar wij kunnen jou dat antwoord niet even, dat moet je toch echt met haar gaan bespreken.

Om je vraag te beantwoorden, ik maak mij helemaal niet druk over de mannelijke vrienden van mijn vriendin. Gaat om vertrouwen. Ook in de telefoon kijken zal ik niet snel doen, dan weet je eigenlijk al wel dat er iets mis is.

Gevaar met in de telefoon kijken is dat je dingen vindt die je niet meteen begrijpt of waar je de context niet van weet. Dan ga je er zelf van alles bij bedenken.

Communicatie is de oplossing.
pi_180101365
Geen gezoen, geneuk of ander seksueel gefoezel zonder dat we het van te voren weten.
Meer afspraken hebben we niet echt.
pi_180101373
quote:
7s.gif Op donderdag 28 juni 2018 13:47 schreef just me het volgende:
1e afspraak is om elkaars telefoon niet te checken.
Ok, had ik niet moeten doen idd..

quote:
7s.gif Op donderdag 28 juni 2018 13:47 schreef just me het volgende:
En wat zegt een kus-emoticon? Die stuur ik ook wel naar goede vrienden zonder dat ik ze echt wil kussen.
Dat vind ik goed om te horen.

quote:
7s.gif Op donderdag 28 juni 2018 13:47 schreef just me het volgende:
Laat haar lekker genieten van een leuke avond met vrienden/vriendinnen en vraag dan hoe het was en ga niet als een klein kind zitten mokken.
Je hebt gelijk, ik ben waarschijnlijk te achterdochtig..

Maar waarom die geheimzinnigheid? Dat roept die achterdocht toch weer op..
  † In Memoriam † donderdag 28 juni 2018 @ 13:57:48 #7
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_180101403
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 13:55 schreef Boris1776 het volgende:

Maar waarom die geheimzinnigheid? Dat roept die achterdocht toch weer op..
Misschien is ze bang dat jij achterdochtig gaat reageren.

Wees een vent en stel haar die vragen maar ga niets verwijten
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  donderdag 28 juni 2018 @ 14:02:07 #8
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_180101483
quote:
7s.gif Op donderdag 28 juni 2018 13:57 schreef just me het volgende:

[..]

Misschien is ze bang dat jij achterdochtig gaat reageren.

Wees een vent en stel haar die vragen maar ga niets verwijten
Nee, niet zozeer die vragen stellen.
Aangeven hoe je je voelt erbij, maar ook aangeven dat dat bij jou ligt. Dat zij niet op haar tenen hoeft te lopen, er open over kan zijn en dat je er wel overheen komt. Zeker als ze open erover is (en het bij vriendelijk contact blijft natuurlijk) en jullie voldoende liefdvolle aandacht aan elkaar schenken.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_180101527
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 14:02 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Nee, niet zozeer die vragen stellen.
Aangeven hoe je je voelt erbij, maar ook aangeven dat dat bij jou ligt. Dat zij niet op haar tenen hoeft te lopen, er open over kan zijn en dat je er wel overheen komt. Zeker als ze open erover is (en het bij vriendelijk contact blijft natuurlijk) en jullie voldoende liefdvolle aandacht aan elkaar schenken.
Dit moet wel lukken, heb ik eigenlijk ook al met weinig woorden gedaan. Ze gaf aan dat ik me nergens zorgen over hoefde te maken. Maar ik heb denk ik openheid nodig om me geen zorgen te hoeven maken.
pi_180101674
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 14:05 schreef Boris1776 het volgende:

[..]

Dit moet wel lukken, heb ik eigenlijk ook al met weinig woorden gedaan. Ze gaf aan dat ik me nergens zorgen over hoefde te maken. Maar ik heb denk ik openheid nodig om me geen zorgen te hoeven maken.
Of ben ik dan weer te control-freakerig?
  Moderator donderdag 28 juni 2018 @ 14:56:03 #11
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_180102124
Hmm, waar rook is is vuur.

Jullie relatie loopt niet lekker ineens (al twijfel ik aan dat 'ineens').
Jouw vrouw wil ineens meer 'met anderen' gaan doen, en dan zonder jou erbij.

Wat je fout is geweest is, is in haar telefoon kijken. Jij had een stemmetje in je hoofd, en ik ben benieuwd waarom dat stemmetje er was. Had je daar een aanleiding voor? Want dat stemmetje is de reden waarom je in haar telefoon bent gaan kijken.

Je had daar beter het gesprek aan kunnen gaan, maar dat is achteraf gelul. Ik zou echter niet zonder slag of stoot aannemen dat er verder helemaal niets aan de hand is, want immers, als dat laatste zo was, waarom loopt de relatie dan niet lekker?
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 28 juni 2018 @ 15:21:41 #12
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_180102418
Het is duidelijk dat je fout zat op het moment dat je haar telefoon bekeek. Dat lijk je ook wel te begrijpen. Uiteindelijk is het altijd het beste om gewoon te communiceren met je partner als je het gevoel hebt dat er wat gaande is/ergens onzeker over bent.

Dat gezegd hebbende...ik vind het ook niet bepaald een goed teken dat ze blijkbaar een vriendschap gewoon verzwijgt. Helemaal als ze geen complete naam gebruikt. Dan komt het wel een beetje over alsof ze wat verzwijgt. Hoeft niet meteen vreemdgaan te betekenen (helemaal gezien je las dat ze niet in ging op zijn gevoelens), maar het kan best zijn dat ze uit is op spanning/erkenning. Hoeft niet perse iets slechts te zijn, maar dat gevoel van ''er zit iets niet goed'' zal vast wel ergens vandaan komen. Grote kans dat ook zij dat voelt en dit haar manier is om er niet mee om te hoeven gaan.

Kortom: ga communiceren op een eerlijke wijze. Benoem eerlijk dat je door haar telefoon hebt gekeken en dat je niet had moeten doen. Benoem de reden waarom je het hebt gedaan en dat je graag wil weten hoe zij over jullie relatie denkt. Ga er niet aanvallend in, maar benoem gewoon hoe haar acties jou laten voelen. Dat je aan de relatie wil werken, maar wel complete eerlijkheid wil, etc. Als ze daar niet in mee gaat en de schuld enkel bij jou legt dan denk ik wel dat er een grote kans is dat ze gewoon geen interesse meer heeft en dat er misschien toch wat meer speelt met een bepaald persoon.

Dat is ook de enige afspraak die mijn man en ik hebben in onze relatie. Eerlijk zijn. Maakt niet uit waarover. Geen vriendschappen verborgen houden of zo, dat is nergens voor nodig.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_180102442
Als ze nu buiten de deur gaat eten geef ik haar groot gelijk. Telefoons checken is het laagste van het laagste :r
pi_180102477
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 13:42 schreef Boris1776 het volgende:
Dit is mijn eerste vraag hier..

mijn vrouw en ik zijn al bijna 20 jaar samen en hebben inmiddels 3 kinderen. De laatste tijd gaat het ineens niet zo goed in onze relatie: mijn vrouw geeft aan meer tijd voor zichzelf te willen en spreekt meer buiten de deur af met vriendinnen en vrienden.

Ik geef toe dat ik eigenlijk altijd een klein gevoel van jaloezie voel als ze met mannelijke vrienden afspreekt. Maar het scheelt als ik ze ken, als ze getrouwd zijn en zelf kids hebben, niet-hetero zijn, etc..

Maar ik toen ik laatst in een achterdochtige bui haar whatsapp checkte (fout bezig, ik weet het, maar ze was de laatste tijd vastgekleefd aan haar telefoon) kwam ik er achter dat ze veel app-contact had met iemand die ze "PP" noemde in haar telefoon/whatsapp, die gevoelens voor haar leek te hebben en waarbij ze wel aan heeft gegeven dat ze daar geen behoefte aan had (gelukkig), maar toch heel dubbelzinnige apps daarna is blijven sturen. Ook het kus-emoticon kwam langs, wat me toch weer onzeker maakt. Ze is er volgens mij achter gekomen dat ik haar telefoon had gecheckt, maar heeft me er niet mee geconfronteerd. Wél heeft ze de hele app-conversatie verwijderd.

Ik weet niet wat ik ervan moet denken. Ik weet dat ik niet paranoide moet zijn en er vanuit moet gaan dat zij bepaalt hoe ze hier mee omgaat. Maar is het fout dat ze niet open is over vriendschappelijk contact met een man? Welke afspraken maken jullie over man-vrouw vriendschappen buiten je relatie?
Ze is duidelijk vriendschappelijk bezig en niet geïnteresseerd in meer en laat dat dan ook weten.

Dat lijkt mij al iets wat je goed voor de geest moet houden. Ze is kennelijk gewoon trouw.

Dat ze ondanks dat deze man wat meer wil toch veel contact met hem houdt doet mij denken dat ze verbinding met jou mist. Daar zou ik zeker aan werken, want onder de streep vreet zoiets aan de relatie. Dat staat los van met wie ze afspreekt.

Afspreken met anderen vind ik normaal. Je blijft twee personen. Mannen en vrouwen kunnen gewoon vrienden zijn. Niets aan de hand dus. Geef haar die vrijheid, want ze heeft er duidelijk behoefte aan en als je die vrijheid beknot zal dat de verbinding alleen verslechteren.

Het lijkt mij dus aan jullie om in jullie relatie te investeren. En mijn tip is: begin jij eens gewoon. Maak tijd voor haar. Stel dingen voor waarvan jij weet dat zij ze leuk vindt. Kortom: doe net alsof je weer aan het daten bent.
pi_180102511
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 14:56 schreef CoolGuy het volgende:
Hmm, waar rook is is vuur.

Jullie relatie loopt niet lekker ineens (al twijfel ik aan dat 'ineens').
Jouw vrouw wil ineens meer 'met anderen' gaan doen, en dan zonder jou erbij.

Wat je fout is geweest is, is in haar telefoon kijken. Jij had een stemmetje in je hoofd, en ik ben benieuwd waarom dat stemmetje er was. Had je daar een aanleiding voor? Want dat stemmetje is de reden waarom je in haar telefoon bent gaan kijken.

Je had daar beter het gesprek aan kunnen gaan, maar dat is achteraf gelul. Ik zou echter niet zonder slag of stoot aannemen dat er verder helemaal niets aan de hand is, want immers, als dat laatste zo was, waarom loopt de relatie dan niet lekker?

qft.

Ik heb al teveel topics gelezen, of ook zelf meeggemaakt dat er misschien wel degelijk wat aan de hand is.
Bij complete onschuld worden er geen gesprekken verwijderd.
  Moderator donderdag 28 juni 2018 @ 15:37:14 #16
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_180102645
quote:
14s.gif Op donderdag 28 juni 2018 15:27 schreef Xlarge het volgende:

[..]

qft.

Ik heb al teveel topics gelezen, of ook zelf meeggemaakt dat er misschien wel degelijk wat aan de hand is.
Bij complete onschuld worden er geen gesprekken verwijderd.
Nou, dit dus. Ik zeg niet DAT er wat aan de hand is, maar als ik dit allemaal zo lees vind ik dat wel te veel om te zeggen 'het ligt aan jaloerse TS en de vrouw van TS wast haar handen in onschuld".

Daarnaast is vrouw van TS 'vastgekleefd' aan haar telefoon. Iets wat nieuw is, want blijkbaar was dat voorheen ook niet zo. En ik vermoed dat het gesprek dat nu is weg gegooid in WhatsApp dat gesprek was waarvoor de vrouw van TS zo aan haar telefoon zat vast gekleefd.

Het feit dat de naam van die contactpersoon een onherkenbare naam is, waarvan TS schijnbaar niet weet wie het is terwijl de vrouw van TS aangeeft 'meer tijd voor zichzelf te willen'...mwah...dat bij mekaar opgeteld zou bij mij toch wel wat rode vlaggen laten wapperen.

Genoeg om in ieder geval niet als een naïef vogeltje te geloven dat er verder helemaal niets aan de hand is, alleen maar omdat zij zegt dat er niets aan de hand is.

Deze persoon lijkt interesse in haar te hebben, Vrouw zégt wel tegen hem in dat gesprek dat dat niet gaat gebeuren, maar blijft vervolgens wel dubbelzinnige dingen sturen. Oftewel, ze vindt de aandacht die ze daarmee krijgt wel interessant, maar dan ga je eigenlijk al te ver als je weet dat je relatie in wat zwaarder weer zit.

Dan ga je daar over aan tafel zitten. Wat je niét doet is de boel de boel laten, je afzonderen en vervolgens dubbelzinnige opmerkingen sturen richting iemand anders, buiten je huwelijk, en dan ook nog naar iemand waarvan zij blijkbaar weet dat hij haar wel ziet zitten.

[ Bericht 24% gewijzigd door CoolGuy op 28-06-2018 15:42:31 ]
Breitling - Instruments for Professionals
pi_180103013
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 15:37 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nou, dit dus. Ik zeg niet DAT er wat aan de hand is, maar als ik dit allemaal zo lees vind ik dat wel te veel om te zeggen 'het ligt aan jaloerse TS en de vrouw van TS wast haar handen in onschuld".

Daarnaast is vrouw van TS 'vastgekleefd' aan haar telefoon. Iets wat nieuw is, want blijkbaar was dat voorheen ook niet zo. En ik vermoed dat het gesprek dat nu is weg gegooid in WhatsApp dat gesprek was waarvoor de vrouw van TS zo aan haar telefoon zat vast gekleefd.

Het feit dat de naam van die contactpersoon een onherkenbare naam is, waarvan TS schijnbaar niet weet wie het is terwijl de vrouw van TS aangeeft 'meer tijd voor zichzelf te willen'...mwah...dat bij mekaar opgeteld zou bij mij toch wel wat rode vlaggen laten wapperen.

Genoeg om in ieder geval niet als een naïef vogeltje te geloven dat er verder helemaal niets aan de hand is, alleen maar omdat zij zegt dat er niets aan de hand is.

Deze persoon lijkt interesse in haar te hebben, Vrouw zégt wel tegen hem in dat gesprek dat dat niet gaat gebeuren, maar blijft vervolgens wel dubbelzinnige dingen sturen. Oftewel, ze vindt de aandacht die ze daarmee krijgt wel interessant, maar dan ga je eigenlijk al te ver als je weet dat je relatie in wat zwaarder weer zit.

Dan ga je daar over aan tafel zitten. Wat je niét doet is de boel de boel laten, je afzonderen en vervolgens dubbelzinnige opmerkingen sturen richting iemand anders, buiten je huwelijk, en dan ook nog naar iemand waarvan zij blijkbaar weet dat hij haar wel ziet zitten.
Als een relatie niet lekker loopt zijn beiden schuldig. Eigenlijk altijd. Die paar uitzonderingen neem ik even voor lief.

Nou, dan kun je lekker verwijtend naar elkaar gaan zijn (de communicatie is kennelijk al verstoord, dus de kans bij confrontatie op verwijten over en weer zijn levensgroot), of je kan eerst eens wat herstelwerkzaamheden doen. En dan als de verbinding herstellende is kun je alsnog dingen gaan aanpakken.

Een huis in verval ga je ook eerst stutten en dan pas ga je herstellen.
  donderdag 28 juni 2018 @ 16:04:29 #18
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_180103046
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 13:42 schreef Boris1776 het volgende:
niet-hetero zijn, etc..
Wat?
UI Made bij VanilleKwark.
pi_180103062
quote:
14s.gif Op donderdag 28 juni 2018 16:04 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Wat?
Ik vermoed dan homo. Of a-seksueel. Bi zal hij wel niet bedoelen. ;)
pi_180103101
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 15:37 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nou, dit dus. Ik zeg niet DAT er wat aan de hand is, maar als ik dit allemaal zo lees vind ik dat wel te veel om te zeggen 'het ligt aan jaloerse TS en de vrouw van TS wast haar handen in onschuld".

Daarnaast is vrouw van TS 'vastgekleefd' aan haar telefoon. Iets wat nieuw is, want blijkbaar was dat voorheen ook niet zo. En ik vermoed dat het gesprek dat nu is weg gegooid in WhatsApp dat gesprek was waarvoor de vrouw van TS zo aan haar telefoon zat vast gekleefd.

Het feit dat de naam van die contactpersoon een onherkenbare naam is, waarvan TS schijnbaar niet weet wie het is terwijl de vrouw van TS aangeeft 'meer tijd voor zichzelf te willen'...mwah...dat bij mekaar opgeteld zou bij mij toch wel wat rode vlaggen laten wapperen.

Genoeg om in ieder geval niet als een naïef vogeltje te geloven dat er verder helemaal niets aan de hand is, alleen maar omdat zij zegt dat er niets aan de hand is.

Deze persoon lijkt interesse in haar te hebben, Vrouw zégt wel tegen hem in dat gesprek dat dat niet gaat gebeuren, maar blijft vervolgens wel dubbelzinnige dingen sturen. Oftewel, ze vindt de aandacht die ze daarmee krijgt wel interessant, maar dan ga je eigenlijk al te ver als je weet dat je relatie in wat zwaarder weer zit.

Dan ga je daar over aan tafel zitten. Wat je niét doet is de boel de boel laten, je afzonderen en vervolgens dubbelzinnige opmerkingen sturen richting iemand anders, buiten je huwelijk, en dan ook nog naar iemand waarvan zij blijkbaar weet dat hij haar wel ziet zitten.
Eigenlijk heb je alleen CoolGuy nodig als het om dit soort dingen gaat. :p

Het stukje ‘aangeven hier geen behoefte aan hebben en toch dubbelzinnige berichten blijven sturen’ is typisch. Het gaat er niet om wat ze zeggen, het gaat er om wat ze doen.
  Moderator donderdag 28 juni 2018 @ 16:15:24 #21
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_180103193
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 16:09 schreef KosterT het volgende:

[..]

Eigenlijk heb je alleen CoolGuy nodig als het om dit soort dingen gaat. :p

:D LOL, is dat zo ja? :P

quote:
Het stukje ‘aangeven hier geen behoefte aan hebben en toch dubbelzinnige berichten blijven sturen’ is typisch. Het gaat er niet om wat ze zeggen, het gaat er om wat ze doen.
Dat is zó keihard waar.
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 28 juni 2018 @ 16:22:09 #22
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_180103373
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 15:37 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nou, dit dus. Ik zeg niet DAT er wat aan de hand is, maar als ik dit allemaal zo lees vind ik dat wel te veel om te zeggen 'het ligt aan jaloerse TS en de vrouw van TS wast haar handen in onschuld".

Daarnaast is vrouw van TS 'vastgekleefd' aan haar telefoon. Iets wat nieuw is, want blijkbaar was dat voorheen ook niet zo. En ik vermoed dat het gesprek dat nu is weg gegooid in WhatsApp dat gesprek was waarvoor de vrouw van TS zo aan haar telefoon zat vast gekleefd.

Het feit dat de naam van die contactpersoon een onherkenbare naam is, waarvan TS schijnbaar niet weet wie het is terwijl de vrouw van TS aangeeft 'meer tijd voor zichzelf te willen'...mwah...dat bij mekaar opgeteld zou bij mij toch wel wat rode vlaggen laten wapperen.

Genoeg om in ieder geval niet als een naïef vogeltje te geloven dat er verder helemaal niets aan de hand is, alleen maar omdat zij zegt dat er niets aan de hand is.

Deze persoon lijkt interesse in haar te hebben, Vrouw zégt wel tegen hem in dat gesprek dat dat niet gaat gebeuren, maar blijft vervolgens wel dubbelzinnige dingen sturen. Oftewel, ze vindt de aandacht die ze daarmee krijgt wel interessant, maar dan ga je eigenlijk al te ver als je weet dat je relatie in wat zwaarder weer zit.

Dan ga je daar over aan tafel zitten. Wat je niét doet is de boel de boel laten, je afzonderen en vervolgens dubbelzinnige opmerkingen sturen richting iemand anders, buiten je huwelijk, en dan ook nog naar iemand waarvan zij blijkbaar weet dat hij haar wel ziet zitten.
Coolguy weer _O_

quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 15:23 schreef Dokkertje het volgende:
Als ze nu buiten de deur gaat eten geef ik haar groot gelijk. Telefoons checken is het laagste van het laagste :r
:') inderdaad, veel erger dan vreemdgaan.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  donderdag 28 juni 2018 @ 16:22:38 #23
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_180103382
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 16:15 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

:D LOL, is dat zo ja? :P

[..]

Dat is zó keihard waar.
Wel een van de meest serieuze posters in R&P imo. Zit vrijwel altijd wel een kern van waarheid in. Al ben je niet de enige :D
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_180103465
Als je relatie niet lekker loopt en partner zit vastgekleefd aan telefoon en wil uit zichzelf niets zeggen, vind ik eigenlijk dat je best even mag kijken om er een duidelijker beeld van te krijgen wat er aan de hand is.
pi_180103738
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 16:26 schreef Lokasenna het volgende:
Als je relatie niet lekker loopt en partner zit vastgekleefd aan telefoon en wil uit zichzelf niets zeggen, vind ik eigenlijk dat je best even mag kijken om er een duidelijker beeld van te krijgen wat er aan de hand is.
Nee, onzin.

Als dat geheimzinnig blijft trek je je conclusies. Je gaat dan niet zelf ook over de schreef.
  donderdag 28 juni 2018 @ 16:42:58 #26
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_180103804
Zoals gezegd moet je het niet doen, maar als je het doet is daar vaak al een reden voor, een voorgevoel.

Ik vind het nogal wat rode vlaggen. Te veel om te negeren. Dus ja, het gesprek aangaan. Het hoeft niet te betekenen dat ze over de schreef is gegaan, maar wat ze doet heeft al effect op TS en de relatie, dus dat moet besproken worden. De vraag is dan wat er uit komt.

En ik wil niet te veel stoken, maar een bekende verdedigingstaktiek wanneer iemand iets fout gedaan heeft is om er keihard tegenin te gaan. Dus als je vrouw volop in de aanval gaat over de telefoon, maar verdacht stil is over hoe ze zichzelf gedraagt en welk effect dat heeft, dan is dat geen goed teken.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_180103865
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 16:39 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nee, onzin.

Als dat geheimzinnig blijft trek je je conclusies. Je gaat dan niet zelf ook over de schreef.
Vind het in dat geval niet over de schreef. Maar goed, meningen verschillen blijkbaar.
pi_180103879
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 16:42 schreef twiFight het volgende:
Zoals gezegd moet je het niet doen, maar als je het doet is daar vaak al een reden voor, een voorgevoel.

Ik vind het nogal wat rode vlaggen. Te veel om te negeren. Dus ja, het gesprek aangaan. Het hoeft niet te betekenen dat ze over de schreef is gegaan, maar wat ze doet heeft al effect op TS en de relatie, dus dat moet besproken worden. De vraag is dan wat er uit komt.

En ik wil niet te veel stoken, maar een bekende verdedigingstaktiek wanneer iemand iets fout gedaan heeft is om er keihard tegenin te gaan. Dus als je vrouw volop in de aanval gaat over de telefoon, maar verdacht stil is over hoe ze zichzelf gedraagt en welk effect dat heeft, dan is dat geen goed teken.
Dit, ik vermoed dat CoolGuy best eens gelijk kan hebben.

Ikzelf zou denken dat ze vreemdgaat, of wellicht zal gaan. klinkt als een vrouw die met een ander een affaire heeft. Ik zou het gewoon op tafel leggen en niets over de telefoon zeggen (want dan ben je de lul).

De kans is groot dat ze zegt dat ze neit vreemdgaat, aan jou om dan te peilen of ze liegt of niet.
Whatever...
pi_180103973
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 16:46 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Vind het in dat geval niet over de schreef. Maar goed, meningen verschillen blijkbaar.
Want? Je weet op dat moment nog niet dat er iets fout is. Voor hetzelfde geld is een vriendin van haar vreemdgegaan en ken jij de echtgenoot. Prima reden om iets te verzwijgen.

Gewoon als volwassenen bespreken. Even het juiste moment kiezen en dan kun je ook bij blijvend verzwijgen aangeven waar jij aan denkt en wat daar de consequenties van zijn.

Als je eenmaal gaat neuzen in de telefoon is het vertrouwen weg. Meestal bij beide partners.

En natuurlijk is het nu heel erg makkelijk om die vrouw de schuld te geven, maar het is heel simpel: als je de verbinding niet in stand houdt, dan gebeuren deze dingen al snel. En dus is er een gezamelijke verantwoordelijkheid.
pi_180103988
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 13:42 schreef Boris1776 het volgende:
Maar is het fout dat ze niet open is over vriendschappelijk contact met een man?
Dit vind ik best opvallend. 20 jaar samen maar hier is nog onduidelijkheid over? Wellicht denkt zij dat zij niks verkeerd doet omdat het prima is wat zij doet. Jij vindt dat klaarblijkelijk niet. Hebben jullie het daar in die 20(!) jaar nog nooit over gehad? :?

En indien wel: dan weet jij beter dan wij of wat zij doet binnen die afspraken valt of niet.

quote:
Welke afspraken maken jullie over man-vrouw vriendschappen buiten je relatie?
De vrouwen die ik ken delen mijn interesses niet, dus ik heb alleen mannelijke vrienden. Wat betreft mijn vriendin moet ze het zelf weten wat ze doet, zolang ze geen 'dates' gaat hebben met mannen. Dat betekent voor mij, bijvoorbeeld, geen diner met één man. Niet op vakantie met één man. Dat soort dingetjes. In groepsverband dingen doen is uiteraard heel anders.

Maar zoals Angel-Joy al zei, iedereen heeft andere afspraken dus dat doet er niet echt toe.
  donderdag 28 juni 2018 @ 16:56:04 #31
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_180104024
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 15:23 schreef Dokkertje het volgende:
Als ze nu buiten de deur gaat eten geef ik haar groot gelijk. Telefoons checken is het laagste van het laagste :r
:')

Oh heb je met een ander geneukt? Oh het kan altijd erger, bijvoorbeeld als je in mijn telefoon had gekeken.

:')
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_180104026
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 16:54 schreef Drxx het volgende:

[..]

Dit vind ik best opvallend. 20 jaar samen maar hier is nog onduidelijkheid over? Wellicht denkt zij dat zij niks verkeerd doet omdat het prima is wat zij doet. Jij vindt dat klaarblijkelijk niet. Hebben jullie het daar in die 20(!) jaar nog nooit over gehad? :?

En indien wel: dan weet jij beter dan wij of wat zij doet binnen die afspraken valt of niet.

[..]

De vrouwen die ik ken delen mijn interesses niet, dus ik heb alleen mannelijke vrienden. Wat betreft mijn vriendin moet ze het zelf weten wat ze doet, zolang ze geen 'dates' gaat hebben met mannen. Dat betekent voor mij, bijvoorbeeld, geen diner met één man. Niet op vakantie met één man. Dat soort dingetjes. In groepsverband dingen doen is uiteraard heel anders.
Niet uit eten met een man? Want?

Op vakantie met een andere man snap ik nog wel, dat zal niet iedereen even prettig vinden. Maar eten?
pi_180104109
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 16:56 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Niet uit eten met een man? Want?

Op vakantie met een andere man snap ik nog wel, dat zal niet iedereen even prettig vinden. Maar eten?
Hoezo want?
Het kan toch zijn dat hij dat niet fijn vindt? Of wil je verklaring omdat je anders denkt?
pi_180104181
En alle mensen die altijd zeiken over in elkaar’s telefoon kijken met jullie ‘privacy’ :')
Moet gewoon kunnen als je een vies voorgevoel hebt dat je partner vreemdgaat. Tuurlijk iemand heeft recht op privacy, maar iemand anders heeft ook recht op waarheid.

Sowieso mensen die helemaal in paniek raken wanneer hun partner ff hun telefoon wilt lenen, of altijd overal telefoon meenemen en omgekeerd op tafel hebben, wat hebben jullie te verbergen met jullie zogenaamd privacy >:O
pi_180104288
quote:
7s.gif Op donderdag 28 juni 2018 15:21 schreef AlwaysHappy het volgende:


Kortom: ga communiceren op een eerlijke wijze. Benoem eerlijk dat je door haar telefoon hebt gekeken en dat je niet had moeten doen. Benoem de reden waarom je het hebt gedaan en dat je graag wil weten hoe zij over jullie relatie denkt. Ga er niet aanvallend in, maar benoem gewoon hoe haar acties jou laten voelen. Dat je aan de relatie wil werken, maar wel complete eerlijkheid wil, etc. Als ze daar niet in mee gaat en de schuld enkel bij jou legt dan denk ik wel dat er een grote kans is dat ze gewoon geen interesse meer heeft en dat er misschien toch wat meer speelt met een bepaald persoon.

Dit!
Somebody that I used to know
pi_180104332
quote:
10s.gif Op donderdag 28 juni 2018 17:03 schreef Angel-Joy het volgende:
En alle mensen die altijd zeiken over in elkaar’s telefoon kijken met jullie ‘privacy’ :')
Moet gewoon kunnen als je een vies voorgevoel hebt dat je partner vreemdgaat. Tuurlijk iemand heeft recht op privacy, maar iemand anders heeft ook recht op waarheid.

Op zich mee eens, maar het duidt ook op wantrouwen en ik kan me voorstellen dat mensen daar boos over worden. Zo van : vraag het me dan op de man af, of durf je dat niet?
Ik vind het in ieder geval wel laf als iemand wel in een telefoon kijkt, maar niet rechtstreeks iemand ernaar durft te vragen.
Somebody that I used to know
pi_180104343
Dubbel
Somebody that I used to know
  Vis een optie? donderdag 28 juni 2018 @ 17:09:33 #38
70532 loveli
N
pi_180104356
Wat is er mis mee om de telefoon van je echtgenote te bekijken? Zo te lezen was het de beste manier om erachter te komen wie die andere man is.

Ga weer leuke dingen met je vrouw doen om de connectie terug te vinden die nodig is voor je huwelijk.
crap in = crap out
pi_180104621
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 17:08 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Op zich mee eens, maar het duidt ook op wantrouwen en ik kan me voorstellen dat mensen daar boos over worden. Zo van : vraag het me dan op de man af, of durf je dat niet?
Ik vind het in ieder geval wel laf als iemand wel in een telefoon kijkt, maar niet rechtstreeks iemand ernaar durft te vragen.
Ja want als je iemand face to face vraagt of diegene vreemdgaat, gaat hij/zij het opeens toegeven :')
Mensen die vreemd zijn gegaan en niet gelijk uit zichzelf vertellen, gaan het echt wel ontkennen wanneer jij ernaar gaat vragen. ‘Nee’ is zo gezegd. Sommige durven zelfs boos worden ook nog
pi_180104856
quote:
7s.gif Op donderdag 28 juni 2018 17:20 schreef Angel-Joy het volgende:

[..]

Ja want als je iemand face to face vraagt of diegene vreemdgaat, gaat hij/zij het opeens toegeven :')
Mensen die vreemd zijn gegaan en niet gelijk uit zichzelf vertellen, gaan het echt wel ontkennen wanneer jij ernaar gaat vragen. ‘Nee’ is zo gezegd. Sommige durven zelfs boos worden ook nog
Hangt denk ik af van hoe je het vraagt, maar goed. En inderdaad : sommigen liegen alsnog glashard.

Overigens geldt dat voor mijzelf. Ik zeg niet dat ik TS laf vind. Dat kan ik helemaal niet beoordelen, want ik ken de situatie verder niet.
Somebody that I used to know
pi_180104859
quote:
10s.gif Op donderdag 28 juni 2018 16:59 schreef Angel-Joy het volgende:

[..]

Hoezo want?
Het kan toch zijn dat hij dat niet fijn vindt? Of wil je verklaring omdat je anders denkt?
Ik ben gewoon benieuwd. Mag het?
pi_180104927
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 16:54 schreef Drxx het volgende:

[..]

Dit vind ik best opvallend. 20 jaar samen maar hier is nog onduidelijkheid over? Wellicht denkt zij dat zij niks verkeerd doet omdat het prima is wat zij doet. Jij vindt dat klaarblijkelijk niet. Hebben jullie het daar in die 20(!) jaar nog nooit over gehad? :?


Het is op z'n minst een teken van dat zij zich (emotioneel) terugtrekt. En ze geeft zelf ook aan dat ze behoefte heeft aan ruimte. Dan is wel de vraag : hoe komt dat? En is dat erg? En wat heeft zij nodig?
Somebody that I used to know
pi_180104938
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 17:28 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Hangt denk ik af van hoe je het vraagt, maar goed. En inderdaad : sommigen liegen alsnog glashard.

Overigens geldt dat voor mijzelf. Ik zeg niet dat ik TS laf vind. Dat kan ik helemaal niet beoordelen, want ik ken de situatie verder niet.
Maar je had wel gelijk over een punt, hij moet sowieso met zijn vrouw praten. Of zij liegt is aan haar, maar hij mag best aangeven dat het niet okay is dat zij constant appt met een ander man terwijl die man duidelijk gevoelens voor dr heeft

quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 17:28 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik ben gewoon benieuwd. Mag het?
Mag. Maar wat voor antwoord verwacht je? :D
Zo iets is toch gevoelsmatig. Of je bent er comfortabel mee of je bent dat niet.
pi_180105435
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 16:56 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Niet uit eten met een man? Want?

Op vakantie met een andere man snap ik nog wel, dat zal niet iedereen even prettig vinden. Maar eten?
Ik vind dat gewoon niet zo fijn. Weet ook niet wat ik anders moet zeggen :P

En ik had het specifiek over diner in mijn voorbeeld. Zoals ik al eerder aangaf, ik vind het niet chill als ze een 'date' gaat hebben met een man. En tijd vrijmaken om samen naar een restaurant te gaan vind ik nogal 'daterig' en niet chill.

Als ze bijvoorbeeld gaat lunchen met een medestudent/collega/vriend dan whatevs.
  Moderator donderdag 28 juni 2018 @ 17:58:24 #45
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_180105569
quote:
7s.gif Op donderdag 28 juni 2018 17:20 schreef Angel-Joy het volgende:

[..]

Ja want als je iemand face to face vraagt of diegene vreemdgaat, gaat hij/zij het opeens toegeven :')
Mensen die vreemd zijn gegaan en niet gelijk uit zichzelf vertellen, gaan het echt wel ontkennen wanneer jij ernaar gaat vragen. ‘Nee’ is zo gezegd. Sommige durven zelfs boos worden ook nog
Bekende (en doorzichtige) tactiek. Want als je boos wordt en de ander moet zich verdedigen is diegene in ieder geval niet bezig met lastige vragen stellen waar je niet zo graag antwoord op wil geven omdat je weet dat je fout bezig bent.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_180105744
Veel antwoorden! Heel fijn om al die verschillende inzichten te lezen.

Wat ik er nu uit haal:
- ik moet het gesprek met haar aan gaan; we zijn gelukkig al aan het praten hierover, zelfs met een coach erbij.
- ik moet aangeven dat ik het prima vind dat ze meer tijd zelf of met vrienden doorbrengt, maar dat ik wel eerlijkheid/openheid daarover wil.
- mocht ze er zelf niet mee komen, dan kan ik alsnog vragen wie "PP" is.
- en niet meer haar telefoon gaan checken..
pi_180105799
quote:
10s.gif Op donderdag 28 juni 2018 17:03 schreef Angel-Joy het volgende:
En alle mensen die altijd zeiken over in elkaar’s telefoon kijken met jullie ‘privacy’ :')
Moet gewoon kunnen als je een vies voorgevoel hebt dat je partner vreemdgaat. Tuurlijk iemand heeft recht op privacy, maar iemand anders heeft ook recht op waarheid.

Sowieso mensen die helemaal in paniek raken wanneer hun partner ff hun telefoon wilt lenen, of altijd overal telefoon meenemen en omgekeerd op tafel hebben, wat hebben jullie te verbergen met jullie zogenaamd privacy >:O
Je kan lullen wat je wil, maar dit is gewoon controlezucht.

Je bent bepaald niet de enige, maar het is wel killing hoor in een relatie.
pi_180105817
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 17:08 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Op zich mee eens, maar het duidt ook op wantrouwen en ik kan me voorstellen dat mensen daar boos over worden. Zo van : vraag het me dan op de man af, of durf je dat niet?
Ik vind het in ieder geval wel laf als iemand wel in een telefoon kijkt, maar niet rechtstreeks iemand ernaar durft te vragen.
Zo is het. Gewoon open en eerlijk zijn tegen elkaar. En als dat niet werkt: next.
pi_180105856
quote:
10s.gif Op donderdag 28 juni 2018 17:53 schreef Drxx het volgende:

[..]

Ik vind dat gewoon niet zo fijn. Weet ook niet wat ik anders moet zeggen :P

En ik had het specifiek over diner in mijn voorbeeld. Zoals ik al eerder aangaf, ik vind het niet chill als ze een 'date' gaat hebben met een man. En tijd vrijmaken om samen naar een restaurant te gaan vind ik nogal 'daterig' en niet chill.

Als ze bijvoorbeeld gaat lunchen met een medestudent/collega/vriend dan whatevs.
Ok.
pi_180105891
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 18:06 schreef Boris1776 het volgende:
Veel antwoorden! Heel fijn om al die verschillende inzichten te lezen.

Wat ik er nu uit haal:
- ik moet het gesprek met haar aan gaan; we zijn gelukkig al aan het praten hierover, zelfs met een coach erbij.
- ik moet aangeven dat ik het prima vind dat ze meer tijd zelf of met vrienden doorbrengt, maar dat ik wel eerlijkheid/openheid daarover wil.
- mocht ze er zelf niet mee komen, dan kan ik alsnog vragen wie "PP" is.
- en niet meer haar telefoon gaan checken..
Ik zou eigenlijk eerst eens opmerken dat ze heel intensief met de telefoon bezig is en haar vrij neutraal de gelegenheid geven om te vertellen wat er loos is. En hou het neutraal en bij jezelf. Dus hoe jij het ervaart. Niet hoe het is.
  Moderator donderdag 28 juni 2018 @ 18:15:44 #51
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_180105909
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 18:06 schreef Boris1776 het volgende:
Veel antwoorden! Heel fijn om al die verschillende inzichten te lezen.

Wat ik er nu uit haal:
- ik moet het gesprek met haar aan gaan; we zijn gelukkig al aan het praten hierover, zelfs met een coach erbij.
- ik moet aangeven dat ik het prima vind dat ze meer tijd zelf of met vrienden doorbrengt, maar dat ik wel eerlijkheid/openheid daarover wil.
- mocht ze er zelf niet mee komen, dan kan ik alsnog vragen wie "PP" is.
- en niet meer haar telefoon gaan checken..
Wat je vooral moet doen is je eigen grenzen bewaken. Ik vind het vervelend om te zeggen, maar ik denk dat jullie relatie voorbij is. Dat is niet vanwege 'PP'. Het feit dat 'PP' er is is een symptoom van een probleem in jullie relatie als je het mij vraagt.

Ik denk dat het gevoel van jouw vrouw voor jou gewoon een beetje weg, en dan kun je praten met 100 coaches, maar daar komt dat gevoel niet magisch van terug. Ik denk dat haar houding, gedrag en acties een voortvloeisel zijn uit haar gebrek aan gevoel voor jou.

Dat is niet wat je wil horen, en dat snap ik heel goed, maar je moet niet allerlei dingen van haar gaan accepteren vanuit de hoop dat het dan weer goed komt. Als je jezelf en waar jij in gelooft moet gaan verloochenen zodat degene waar jij van houdt dan wellicht niet bij je weg gaat is het absoluut wél tijd om eens te gaan nadenken of het wel zo'n goed idee is die relatie te behouden.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_180105910
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 18:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik zou eigenlijk eerst eens opmerken dat ze heel intensief met de telefoon bezig is en haar vrij neutraal de gelegenheid geven om te vertellen wat er loos is. En hou het neutraal en bij jezelf. Dus hoe jij het ervaart. Niet hoe het is.
Ja, inderdaad. Dit ga ik zeker in het gesprek gebruiken.
pi_180105935
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 18:15 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Wat je vooral moet doen is je eigen grenzen bewaken. Ik vind het vervelend om te zeggen, maar ik denk dat jullie relatie voorbij is. Dat is niet vanwege 'PP'. Het feit dat 'PP' er is is een symptoom van een probleem in jullie relatie als je het mij vraagt.

Ik denk dat het gevoel van jouw vrouw voor jou gewoon een beetje weg, en dan kun je praten met 100 coaches, maar daar komt dat gevoel niet magisch van terug. Ik denk dat haar houding, gedrag en acties een voortvloeisel zijn uit haar gebrek aan gevoel voor jou.

Dat is niet wat je wil horen, en dat snap ik heel goed, maar je moet niet allerlei dingen van haar gaan accepteren vanuit de hoop dat het dan weer goed komt. Als je jezelf en waar jij in gelooft moet gaan verloochenen zodat degene waar jij van houdt dan wellicht niet bij je weg gaat is het absoluut wél tijd om eens te gaan nadenken of het wel zo'n goed idee is die relatie te behouden.
Poeh! Ik denk/hoop dat onze relatie nog te redden is. Dat geeft ze zelf ook aan. Bovendien wil ik ook het gezin bij elkaar houden voor onze kids.

Maar wat grenzen bewaken heb je zeker gelijk. Er zijn grenzen aan 'meer ruimte willen'.
pi_180105982
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 18:15 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Wat je vooral moet doen is je eigen grenzen bewaken. Ik vind het vervelend om te zeggen, maar ik denk dat jullie relatie voorbij is. Dat is niet vanwege 'PP'. Het feit dat 'PP' er is is een symptoom van een probleem in jullie relatie als je het mij vraagt.

Ik denk dat het gevoel van jouw vrouw voor jou gewoon een beetje weg, en dan kun je praten met 100 coaches, maar daar komt dat gevoel niet magisch van terug. Ik denk dat haar houding, gedrag en acties een voortvloeisel zijn uit haar gebrek aan gevoel voor jou.

Dat is niet wat je wil horen, en dat snap ik heel goed, maar je moet niet allerlei dingen van haar gaan accepteren vanuit de hoop dat het dan weer goed komt. Als je jezelf en waar jij in gelooft moet gaan verloochenen zodat degene waar jij van houdt dan wellicht niet bij je weg gaat is het absoluut wél tijd om eens te gaan nadenken of het wel zo'n goed idee is die relatie te behouden.
Je kan gelijk hebben en ook ik vind dat het zoals ik het lees niet goed klinkt, maar niemand hier kan inschatten wat de kans op herstel is. Dat hangt namelijk heel veel af van wat beiden willen en waartoe ze in staat zijn.

Het doel van de gesprekken moet ook niet zijn: de relatie laten slagen. Dat is namelijk een heel verkeerd doel.
pi_180106012
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 18:19 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het doel van de gesprekken moet ook niet zijn: de relatie laten slagen. Dat is namelijk een heel verkeerd doel.
Welk doel moeten de gesprekken dan wel hebben?
pi_180106027
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 18:17 schreef Boris1776 het volgende:

[..]

Poeh! Ik denk/hoop dat onze relatie nog te redden is. Dat geeft ze zelf ook aan. Bovendien wil ik ook het gezin bij elkaar houden voor onze kids.

Maar wat grenzen bewaken heb je zeker gelijk. Er zijn grenzen aan 'meer ruimte willen'.
Nee, je wil dus niet je gezin bij elkaar houden voor de kinderen. Je wil het weer leuk hebben samen.

Leg er minder druk op. Want niemand vind het leuk om iets te moeten.
pi_180106038
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 18:20 schreef Boris1776 het volgende:

[..]

Welk doel moeten de gesprekken dan wel hebben?
Zie hierboven.
pi_180106103
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 18:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ok.
Waar trek jij de grens in relaties? Misschien heeft TS er wat aan :P
pi_180106254
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 13:42 schreef Boris1776 het volgende:
niet-hetero zijn,
haha TS zijn vrouw wordt ondertussen gegangbanged door kast-hetero's zonder dat hij dat doorheeft. :'(
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_180106297
quote:
11s.gif Op donderdag 28 juni 2018 18:24 schreef Drxx het volgende:

[..]

Waar trek jij de grens in relaties? Misschien heeft TS er wat aan :P
Per relatie anders. Zoiets bespreek je samen. Maar ik kan de grens heel ver leggen.

En vriendschappen maak ik mij sowieso niet druk om. Ik ben veel leuker dan anderen. ;) En als je dat niet vindt, ook goed. Dan moet je lekker bij mij weggaan. Doe ik ook als ik liever met een ander een relatie wil. Het leven is veel te kort om in een matige relatie te blijven hangen.

Al is dat als je samen kinderen hebt wel een enorm lastige beslissing.
  donderdag 28 juni 2018 @ 18:48:04 #61
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_180106627
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 18:17 schreef Boris1776 het volgende:

[..]

Poeh! Ik denk/hoop dat onze relatie nog te redden is. Dat geeft ze zelf ook aan. Bovendien wil ik ook het gezin bij elkaar houden voor onze kids.

Maar wat grenzen bewaken heb je zeker gelijk. Er zijn grenzen aan 'meer ruimte willen'.
Beetje vroeg om nu te gaan oordelen dat je relatie voorbij is. Helemaal als buitenstaander die enkel wat posts op FOK! leest. Zolang er inzet is van beide partijen en je inderdaad goed op je grenzen past dan zal er best nog wel een kans zijn dat het gewoon goed komt. Geen enkele relatie is makkelijk. Soms zit er gewoon een dipje in. Is echt niet altijd meteen einde verhaal. Vertrouwen blijven houden dus. Als ze echt geen gevoelens meer zou hebben gehad dan was ze waarschijnlijk al weg geweest, was ze meteen ingegaan op die gevoelens van die gast, of had ze de gesprekken die jullie nu hebben wel aangegrepen als excuus om alsnog weg te gaan. Ze zegt door te willen gaan, dat is een goed teken.

Haalt niet weg dat ze wel wat eerlijker moet zijn, want wat wel duidelijk is dat ze blijkbaar erkenning en aandacht nodig had van iemand buiten haar relatie. Iemand die ze verborgen heeft proberen te houden.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_180106730
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 16:26 schreef Lokasenna het volgende:
Als je relatie niet lekker loopt en partner zit vastgekleefd aan telefoon en wil uit zichzelf niets zeggen, vind ik eigenlijk dat je best even mag kijken om er een duidelijker beeld van te krijgen wat er aan de hand is.
Nee joh, alles wat je levenspartner niet met jou doet is privé. Heb jij helemaal niks mee te maken :{w

:')

Bij vreemd, relatiebedreigend gedrag eens in de telefoon van je partner kijken is volgens de meeste fokkertjes dus echt een doodzonde. Maar mag je überhaupt dan wel je naar de whereabouts van je partner kijken als het geen activiteiten met jou samen betreft!? Of zit je dan sowieso fout, want geen 'vertrouwen'!?

[ Bericht 0% gewijzigd door Puntenjager op 28-06-2018 19:05:01 ]
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_180107154
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 18:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik zou eigenlijk eerst eens opmerken dat ze heel intensief met de telefoon bezig is en haar vrij neutraal de gelegenheid geven om te vertellen wat er loos is. En hou het neutraal en bij jezelf. Dus hoe jij het ervaart. Niet hoe het is.
Mwah, die telefoon is slechts een symptoom en kan ook direct wantrouwen oproepen ('ja, dus?').
Zou dus niet zeggen dat ze intensief met die telefoon bezig is. 'intensief' is ook al een waardeoordeel.
Somebody that I used to know
  donderdag 28 juni 2018 @ 19:23:02 #64
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_180107288
Dat punt van in de telefoon kijken of niet is inderdaad niet zwart-wit. Van beide kanten wat te zeggen. Praten is altijd de beste oplossing, maar de meeste mensen gaan echt niet toegeven dat ze vreemdgaan als er naar gevraagd wordt. Er is op FOK! ook al vastgesteld dat het ook not done is om een partner in te lichten dat diens partner vreemd gaat, dus hoe moet je er anders achter komen?

Leuk hoor, dat vertrouwen. Dat is er op dat moment even niet nee. Maar als er inderdaad wordt vreemdgegaan dan heeft de andere partij ook niks te miepen imo; die had ook niet het vertrouwen in de partner om het gewoon eerlijk op te biechten. It goes both ways.

Er zal altijd een groep mensen zijn die om het allerkleinste dingetje stiekem gaat neuzen in de mobiel van de partner....maar de grootste groep kijkt, naar mijn mening, pas als ze echt niet meer om het gevoel heen kunnen. Niet voor niets dat de meeste partners die vreemdgangers als partners hadden achteraf benoemen dat ze het eigenlijk wel zeker wisten al; dat ze enkel bevestiging nodig hadden. En dat krijgen ze niet van de partner zelf.

Sowieso snap ik het niet dat mensen binnen relaties zo gebrand zijn op privacy met hun telefoons. Je hebt toch niks te verbergen met elkaar? Hoogstens een verrassing of zo? Of een vriend die je iets in vertrouwen vertelt. Maar dan vertel je dat gewoon aan je partner, dat die dat gesprek niet mag lezen vanwege prive-reden. Gewoon partner up to date houden over de mensen in je leven. Lijkt me niet raar eigenlijk, maar oke.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_180107599
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 19:13 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Mwah, die telefoon is slechts een symptoom en kan ook direct wantrouwen oproepen ('ja, dus?').
Zou dus niet zeggen dat ze intensief met die telefoon bezig is. 'intensief' is ook al een waardeoordeel.
Je hebt gelijk. Andere woordkeuze is gewenst.
pi_180107837
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 19:23 schreef AlwaysHappy het volgende:
Dat punt van in de telefoon kijken of niet is inderdaad niet zwart-wit. Van beide kanten wat te zeggen. Praten is altijd de beste oplossing, maar de meeste mensen gaan echt niet toegeven dat ze vreemdgaan als er naar gevraagd wordt. Er is op FOK! ook al vastgesteld dat het ook not done is om een partner in te lichten dat diens partner vreemd gaat, dus hoe moet je er anders achter komen?

Leuk hoor, dat vertrouwen. Dat is er op dat moment even niet nee. Maar als er inderdaad wordt vreemdgegaan dan heeft de andere partij ook niks te miepen imo; die had ook niet het vertrouwen in de partner om het gewoon eerlijk op te biechten. It goes both ways.

Er zal altijd een groep mensen zijn die om het allerkleinste dingetje stiekem gaat neuzen in de mobiel van de partner....maar de grootste groep kijkt, naar mijn mening, pas als ze echt niet meer om het gevoel heen kunnen. Niet voor niets dat de meeste partners die vreemdgangers als partners hadden achteraf benoemen dat ze het eigenlijk wel zeker wisten al; dat ze enkel bevestiging nodig hadden. En dat krijgen ze niet van de partner zelf.

Sowieso snap ik het niet dat mensen binnen relaties zo gebrand zijn op privacy met hun telefoons. Je hebt toch niks te verbergen met elkaar? Hoogstens een verrassing of zo? Of een vriend die je iets in vertrouwen vertelt. Maar dan vertel je dat gewoon aan je partner, dat die dat gesprek niet mag lezen vanwege prive-reden. Gewoon partner up to date houden over de mensen in je leven. Lijkt me niet raar eigenlijk, maar oke.
Ik zou het graag wat botter willen formuleren, maar precies dit is mijn punt.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  donderdag 28 juni 2018 @ 20:36:46 #67
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_180108849
Ik zou er niet te zwaar aan tillen. Het lijkt me logisch dat er na 20 jaar met de dagelijkse beslommeringen af en toe de klad er in komt.

En die whatsappjes, tjah vroeger ging de vrouw dan flirten met de postbode voor een verzetje.

Neem een keer een bos bloemen voor haar mee en geef haar in bed eens een compliment.
  donderdag 28 juni 2018 @ 22:31:12 #68
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_180111497
Het verhaal van TS kon zo mijn verhaal zijn op dit moment behalve dan dat er kinderen in het spel zijn. Ik hou zielsveel van mijn vriendin en elke keer als ik wat vraag of ze iets te verbergen heeft en of ze nog wel van me houdt komt er een verhaal dat ze ontzettend veel van me houdt, me absoluut niet kwijt wil en dat er verder niets is. Verder wil ze nu continu leuke dingen met me plannen en gaan doen. Helaas ben ik via haar Google geschiedenis er wel achtergekomen dat er wél iets is, maar zij blijft maar beweren dat er niets is. Nu vind ik het heel moeilijk om haar te confronteren aangezien ik het ook wel fout vind dat ik nu steeds haar Google geschiedenis aan het doorspitten ben, maar als je altijd als antwoord krijgt dat er niets aan de hand is...
Don't let my username fool you...
pi_180111695
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 22:31 schreef Metalfreak het volgende:Nu vind ik het heel moeilijk om haar te confronteren aangezien ik het ook wel fout vind dat ik nu steeds haar Google geschiedenis aan het doorspitten ben, maar als je altijd als antwoord krijgt dat er niets aan de hand is...
'Steeds'? :?
Somebody that I used to know
  donderdag 28 juni 2018 @ 22:48:00 #70
468655 LordHorusNL
Suck It, commie scum.
pi_180111955
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 20:36 schreef RamboDirk het volgende:
Ik zou er niet te zwaar aan tillen. Het lijkt me logisch dat er na 20 jaar met de dagelijkse beslommeringen af en toe de klad er in komt.

En die whatsappjes, tjah vroeger ging de vrouw dan flirten met de postbode voor een verzetje.

Neem een keer een bos bloemen voor haar mee en geef haar in bed eens een compliment.
Super idee als je de vagina van je vrouw zo snel mogelijk op wilt laten drogen ^O^

De vrouw van TS wil helemaal geen complimenten van "HEM" ontvangen, die krijgt ze waarschijnlijk vaak genoeg en daarom betekenen ze ook niets meer.

TS ga aan jezelf werken, schrijf je in bij de sportschool en ga 5 keer per week zware dingen optillen. Zoek een spannende nieuwe hobby waarbij je vaak buiten de deur bent en wat niets met je vrouw te maken heeft. Voor jouw alleen dus!

Verder dit.

quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 16:09 schreef KosterT het volgende:
Het gaat er niet om wat ze zeggen, het gaat er om wat ze doen.


[ Bericht 3% gewijzigd door LordHorusNL op 28-06-2018 22:56:55 ]
  Moderator donderdag 28 juni 2018 @ 22:52:42 #71
441859 crew  Lenny77
pi_180112090
Ts, hoe oud zijn jullie kinderen? En wat voor werk doen jij en je vrouw?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_180112310
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 16:26 schreef Lokasenna het volgende:
Als je relatie niet lekker loopt en partner zit vastgekleefd aan telefoon en wil uit zichzelf niets zeggen, vind ik eigenlijk dat je best even mag kijken om er een duidelijker beeld van te krijgen wat er aan de hand is.
Welkom in de wereld van de relaties van tegenwoordig :') In elkaars telefoon kijken wordt als nog grotere misdaad gezien dan vreemdgaan.
know'm sayin?
×
word? word.
  † In Memoriam † donderdag 28 juni 2018 @ 23:07:19 #73
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_180112425
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 23:01 schreef alors het volgende:

[..]

Welkom in de wereld van de relaties van tegenwoordig :') In elkaars telefoon kijken wordt als nog grotere misdaad gezien dan vreemdgaan.
Het vreemdgaan is wel makkelijker geworden :{
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_180112659
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 23:01 schreef alors het volgende:

[..]

Welkom in de wereld van de relaties van tegenwoordig :') In elkaars telefoon kijken wordt als nog grotere misdaad gezien dan vreemdgaan.
Dat is idd heel apart.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_180113772
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 15:37 schreef CoolGuy het volgende:

Deze persoon lijkt interesse in haar te hebben, Vrouw zégt wel tegen hem in dat gesprek dat dat niet gaat gebeuren, maar blijft vervolgens wel dubbelzinnige dingen sturen. Oftewel, ze vindt de aandacht die ze daarmee krijgt wel interessant, maar dan ga je eigenlijk al te ver als je weet dat je relatie in wat zwaarder weer zit.
Ja? Dat bepaal jij?
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')