abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_180197873
registreer om deze reclame te verbergen
Heerlijk IMA dat je zo van je verlof geniet! Wat een geluk dat het zulk heerlijk weer is h!
pi_180197999
Nog even wat *O* en O+ voor de babies van exode en cocci.
En +1 op bevallingsverhaal!

Fijn dat je toch nog even kon gaan Priem. Jammer dat zo’n festival er helemaal geen rekening mee houdt.

En Wolken laatste grote evenement gedaan. Hopelijk nu snel meer rust in je hoofd. Nesteldrang is een bitch :P

Wow Feyre, dat is een flinke groei!
Mijn buikomvang is echt nog nooit gemeten, maar wordt nu wel nieuwsgierig :+

Takkie wat een onzekerheid, lijkt mij heel vervelend. Hoop dat het nu rustig blijft!

Ik heb vandaag de kinkhoestvaccinatie gehad en ga m nu toch ook maar indienen. Ben aanvullend verzekerd, misschien dat dat ook nog uitmaakt?

Klinkt als een heerlijke dag/verlof IMA!
Ik hoef nog maar 3,5 week te werken :o
pi_180198270
quote:
2s.gif Op maandag 2 juli 2018 21:25 schreef ToT het volgende:

[..]

Oh, vergoeden sommige verzekeraars het wel dan? Ik was er van uit gegaan dat het totaal niet vergoed zou worden. :@
Als je aanvullend verzekerd bent voor reisvaccinaties vergoeden sommige verzekeringen het wel. Ik heb wel die aanvullende verzekering maar Zilveren Kruis heeft mijn declaratie toch afgewezen. Misschien dat ik morgen even bel, maar ja, ik ga natuurlijk niet op reis dus weet niet of ik mezelf er dan uit kan praten. :P
pi_180200375
Zwangere mensen gaan toch ook op reis O-)
pi_180206503
Het hartje klopte O+ en het was er maar eentje *O* vriend was overtuigd van een tweeling en daar werd ik een beetje gespannen van :+
pi_180207165
Ha, een kindje voor Exode en vrouw! Wat leuk. Van harte gefeliciteerd met jullie dochter!

Feyre, ben je inmiddels alweer lekker thuis? Ik wel :). Was geen prettige terugreis maar het is echt heerlijk om weer thuis te zijn O+.

Peace, het was een hele ontspannen vakantie verder en dat is heel wat voor mij! Gaf me er ook redelijk snel aan over en met deze warmte doe ik hetzelfde. Me erover opwinden maakt het er niet beter op en ik lijk me nu echt wel definitief bij mijn slakkentempo neer te hebben gelegd. Een *O* voor het derde trimester (oeoeoe het aftellen kan beginnen)

Loj, poeh, dat is toch wel een hele leuke en bijzondere gedachte O+.

Luna, haha zo herkenbaar. Wij hebben hier ook al een trollbaby. Maar, de laatste week is het wel stukken beter voelbaar voor hem. De incidentele schopjes zijn nu ook al wel van die verschuivingen. Soms trilt mijn buik ook, net pudding waar je een tikje tegen geeft :+. Ik ben benieuwd wat je verzekeraar zegt over die vaccinatie. Ik ga het maar gewoon proberen in ieder geval.

Spannend, Takkie. Veel succes :*! Lijkt me wel lastig zo, niet goed weten waar je aan toe bent.

IMA, wat fijn dat je zo geniet van je verlof. Neem je vaak zo'n massage? Ik zat er laatst nog aan te denken maar voel toch een drempeltje.

Een hartje voor krijgertje O+. Heel herkenbaar trouwens. Ik was ook blij toen ik zag dat het er maar eentje is, maar twee had ik ook wel leuk gevonden. Het zou alleen even schakelen zijn :D.

Net ook mijn HA gebeld om de kinkhoestvaccinatie maar de assistente snapte er niet veel van geloof ik. Ze had er nog niet eerder van gehoord en vroeg me of ik dan al niet eens zo'n vaccinatie heb gehad en of er misschien direct gevaar was in mijn gezin dat de aanleiding was voor mijn vraag. Ze zou het met de dokter gaan overleggen en dan hoor ik na 13:00u wat daar dan uit is gekomen.

Gisteravond nog naar de informatieavond over bevallen in het ziekenhuis geweest. Was leerzaam :). Nu is er wel iets gezegd over dat als je thuis wil bevallen en dan toch pijnstilling wenst, je over wordt gedragen en er dus sprake is van een medische indicatie. Dit betekent dus dat de eigen bijdrage komt te vervallen? Dat had ik niet verwacht eigenlijk.
.
pi_180207452
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 11:00 schreef Helsinki het volgende:

Gisteravond nog naar de informatieavond over bevallen in het ziekenhuis geweest. Was leerzaam :). Nu is er wel iets gezegd over dat als je thuis wil bevallen en dan toch pijnstilling wenst, je over wordt gedragen en er dus sprake is van een medische indicatie. Dit betekent dus dat de eigen bijdrage komt te vervallen? Dat had ik niet verwacht eigenlijk.
Hu? Wat vreemd.. Dat zou ik ook totaal niet verwachten; want is verder niet medisch lijkt me.. behalve dat je verdoving wil.. maar die kunnen ze idd enkel in ziekenhuis geven; maar dat lijkt mij een keuze :?

Wij zijn afgelopen zaterdag naar info-ochtend geweest. Ging ook over pijn rondom de bevalling (zowel niet-medisch en hoe hiermee om te gaan + verschillende type ween; en ook over pijnstilling) en daarna over babytaal (gebaseerd op Dunstan). Alhoewel het laatste wel wat commercieel was (kwam er op neer dat je hoe dan ook moet betalen als je uitgebreide uitleg wil via dvd/cursus/app :P ); was het toch wel interessant. Benieuwd of we iets van 'taal' kunnen herkennen als de kleine er eenmaal is :+
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_180207589
Ik ga het vandaag of morgen aan mijn VK vragen. Voor mij maakt het verder niet uit, maar vind het wel interessant. Ik realiseerde me dat ik me wat de bevalling betreft toch nog niet z actief bezig ben geweest met hoe dat allemaal gaat. Gelukkig heb ik nog wel even de tijd.

De bandjes van onze Joolz Day lopen wat leger bij stilstaan, heb ik het idee. Ik ben een kluns hoor, maar moet ik dan de binnenbandjes vervangen of gewoon voor compleet nieuwe wielen kiezen? Er lijkt ook een soort 'knik' in te zitten. Ik stoor me er vreselijk aan (ja, af en toe rijd ik dat ding door het appartement heen en beeld ik me in hoe het zal zijn als daar onze Bambino in ligt :'))
.
pi_180207771
Super krijgertje!

Helsinki, ik heb nu 3 keer gedaan en vind het echt een aanrader! Het wordt steeds lastiger om al je spieren nog echt te ontspannen, omdat je bijna op geen enkele manier nog helemaal ontspannen kunt liggen. En met zo’n speciale massagetafel gaat dat wel.
pi_180207800
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 11:00 schreef Helsinki het volgende:

Dat is inderdaad zo. Bij pijnstilling komen ook risico’s voor mama en kindje om de hoek, en dan is er toezicht van een arts nodig. Omdat die arts er enkel is bij medische indicatie krijg je die dan dus. Je bevalt dan niet meer poliklinisch dus inderdaad, geen eigen bijdrage meer.
  Moderator dinsdag 3 juli 2018 @ 11:58:39 #211
149959 crew  Stormqueen
snelle trees
pi_180207946
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 11:49 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Dat is inderdaad zo. Bij pijnstilling komen ook risico’s voor mama en kindje om de hoek, en dan is er toezicht van een arts nodig. Omdat die arts er enkel is bij medische indicatie krijg je die dan dus. Je bevalt dan niet meer poliklinisch dus inderdaad, geen eigen bijdrage meer.
Zou daarom de ruggenprik zo populair zijn tegenwoordig :+
disclaimer
pi_180207997
Nou ok haha.. Dus stel dat ik de pijn alsnog te veel vind; dan ben ik gelijk medisch en kan ik alsnog in het ziekenhuis bevallen. Ook met mijn basisverzekering dus :P Ik dacht serieus dat ik dan sowieso ziekenhuiskosten moest betalen als ik dan alsnog pijnstilling wou oid.. :@
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
  dinsdag 3 juli 2018 @ 12:07:23 #213
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_180208103
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 11:22 schreef PriemGirl het volgende:

[..]

Hu? Wat vreemd.. Dat zou ik ook totaal niet verwachten; want is verder niet medisch lijkt me.. behalve dat je verdoving wil.. maar die kunnen ze idd enkel in ziekenhuis geven; maar dat lijkt mij een keuze :?

Wij zijn afgelopen zaterdag naar info-ochtend geweest. Ging ook over pijn rondom de bevalling (zowel niet-medisch en hoe hiermee om te gaan + verschillende type ween; en ook over pijnstilling) en daarna over babytaal (gebaseerd op Dunstan). Alhoewel het laatste wel wat commercieel was (kwam er op neer dat je hoe dan ook moet betalen als je uitgebreide uitleg wil via dvd/cursus/app :P ); was het toch wel interessant. Benieuwd of we iets van 'taal' kunnen herkennen als de kleine er eenmaal is :+
Ik vond die Dunstan baby taal echt ontzettend handig! Ook gratis filmpjes van te bekijken op YouTube. Vooral de Neh voor honger vond ik erg makkelijk toen ik hem eenmaal doorhad..
pi_180208155
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 12:01 schreef PriemGirl het volgende:
Nou ok haha.. Dus stel dat ik de pijn alsnog te veel vind; dan ben ik gelijk medisch en kan ik alsnog in het ziekenhuis bevallen. Ook met mijn basisverzekering dus :P Ik dacht serieus dat ik dan sowieso ziekenhuiskosten moest betalen als ik dan alsnog pijnstilling wou oid.. :@
Nee, die eigen bijdrage voor een poliklinische bevalling vervalt dan.

Maar! De begeleiding van je eigen verloskundige stopt dan ook, dat kan wel een nadeel zijn natuurlijk. Want in principe is die dan niet meer bij je bevalling aanwezig. Dat wordt dan overgenomen door de klinisch verloskundige of gynaecoloog.
pi_180208177
Dunsten babytaal vond ik vooral in eerste 2-3 weken echt een fijne houvast, vooral het hongerhuiltje en kramphuiltje. De rest herkende ik niet echt maar was ook niet erg nodig. Het was in ieder geval fijn om ergens op te kunnen letten in plaats van het ‘Wat ben ik in godsnaam aan het doen’ gevoel.

:P
pi_180208354
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 12:09 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Nee, die eigen bijdrage voor een poliklinische bevalling vervalt dan.

Maar! De begeleiding van je eigen verloskundige stopt dan ook, dat kan wel een nadeel zijn natuurlijk. Want in principe is die dan niet meer bij je bevalling aanwezig. Dat wordt dan overgenomen door de klinisch verloskundige of gynaecoloog.
Nee precies; ok duidelijk :) Vooralsnog ben ik stellig overtuigd dat ik gewoon thuis wil bevallen zonder pijnstilling :@ Maar dat is nu nog zo makkelijk zeggen met pas maaaaaanden dat het daadwerkelijk gaat gebeuren :')

Ja ik vond het ook wel interessant; we gaan er in ieder geval wat meer info over opzoeken :Y
pi_180209010
Ik zag wel een artikel voorbij komen dat er inderdaad veel vrouwen voor de ruggenprik lijken te kiezen omdat ze dan gratis kunnen bevallen. Hier maakt het toch niets uit want mijn aanvullende verzekering wordt in augustus aangepast en dan is het resterende bedrag echt verwaarloosbaar :+.

* Helsinki gaat zich ook verdiepen in Dunstan babytaal

Zo naar de huisarts bellen. Ben benieuwd.
.
pi_180209352
De huisarts had er nog nooit van gehoord en moet dan uit gaan zoeken hoe ze aan het vaccin komt. Het kost 28 euro nogwat om het daar te laten plaatsen en valt buiten de reguliere kosten dus moet ter plekke voldaan worden..
.
pi_180209998
Even een heel ander vraag: ik merk dat ik nog steeds het fijnst lijk te slapen op m’n rug met kussen onder mn dijen.. ik had ergens gelezen dat dat af te raden is als je het 3de trimester nadert :@ klopt dat..? Ik voel baby ook nog steeds het meest alsnog op m’n rug log zelf en lijk dan rustiger te slapen of in slaap te vallen... vaak begin ik op m’n zij maar word ik wakker en lig ik weer op m’n rug :+
pi_180210531
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 13:16 schreef Helsinki het volgende:
De huisarts had er nog nooit van gehoord en moet dan uit gaan zoeken hoe ze aan het vaccin komt. Het kost 28 euro nogwat om het daar te laten plaatsen en valt buiten de reguliere kosten dus moet ter plekke voldaan worden..
Dat kan de apotheek gewoon bestellen. Boostrix heet het vaccin.
pi_180210556
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 13:53 schreef PriemGirl het volgende:
Even een heel ander vraag: ik merk dat ik nog steeds het fijnst lijk te slapen op m’n rug met kussen onder mn dijen.. ik had ergens gelezen dat dat af te raden is als je het 3de trimester nadert :@ klopt dat..? Ik voel baby ook nog steeds het meest alsnog op m’n rug log zelf en lijk dan rustiger te slapen of in slaap te vallen... vaak begin ik op m’n zij maar word ik wakker en lig ik weer op m’n rug :+
Herkenbaar, ik slaap ook nog steeds het lekkerst op m’n rug met een kussen onder m’n benen. Volgens de verloskundige is het vooral belangrijk dat ik slaap en welke houding maakte niet zoveel uit. Maar ik slaap max 4 uur per nacht dus wellicht dat dit verschil maakt. Zolang je de baby voelt bewegen lijkt het me geen kwaad kunnen. Maar zou het bij je volgende controle voor de zekerheid gewoon even navragen.

Hier nog niks duidelijk. Harde buiken/beginnende ween frequent maar niet regelmatig aanwezig. Wel regelmatig zo aanwezig dat ik op m’n ademhaling moet concentreren en sinds vanochtend ook wat last van m’n onderrug. Vochtverlies leek vanochtend over te zijn maar een uur geleden toch weer wel. Het is zo vaag... en ik weet met m’n verstand dat ze het beste nog een poosje moet blijven zitten maar m’n gevoel heeft echt zo iets van zet nou maar door ook...
pi_180210643
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 14:24 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Dat kan de apotheek gewoon bestellen. Boostrix heet het vaccin.
Ja, dat zei ik ook al inderdaad :). Assistente reageerde daar op met een 'oh ok, nou laat maar weten wat je wil dan'. Heb jij hem ook gewoon bij de huisarts laten zetten?
.
pi_180210943
Heeft rugslapen niet ermee te maken dat door het gewicht van de baby een ader die daar loopt wat in de knel kan komen? Ik slaap nog steeds gedeeltelijk op mijn buik en dat is ook geen probleem zolang het maar geen pijn gaat doen.

Toch raar dat het zo onbekend is bij de huisartsen. De mijne moest het ook navragen. Ik heb die van mij idd door de assistente van de ha laten zetten.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_180211726
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 14:30 schreef Helsinki het volgende:

[..]

Ja, dat zei ik ook al inderdaad :). Assistente reageerde daar op met een 'oh ok, nou laat maar weten wat je wil dan'. Heb jij hem ook gewoon bij de huisarts laten zetten?
Ja, al was dat ook even gedoe omdat de assistente er onbekend mee was en vond dat ik eerst telefonisch consult bij de huisarts moest hebben. Maar de arts zelf kende het gelukkig wel en was groot voorstander.
pi_180212195
Punt is dat er per gemiddelde huisartsenpraktijk niet vreselijk veel zwangeren zijn per jaar, en een deeltje daarvan belt hierover. Dus veel assistentes hebben het gewoon nog niet moeten/hoeven uitzoeken. En omdat het nog geen landelijk beleid is, maar wel gaat worden, is er tot voor kort niet breed genformeerd. Maar vorige week heeft het RIVM dus wel een mailing de deur uit gedaan. Moet die alleen nog even uit de envelop en daadwerkelijk gelezen worden, en in de volgende vergadering gedeeld, en dan is iedereen op de hoogte.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')