abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_180097161
registreer om deze reclame te verbergen
Ik zit midden in de verbouwing van mijn nieuwe stulpje en nu wil ik met oog op de toekomst anders gaan verwarmen. Omdat mijn budget redelijk beperkt is wil ik wel alle benodigde voorbereidingen treffen om in de toekomst mijn huis te verwarmen met een pellet kachel met CV.

Op dit moment staat er een redelijk nieuwe HR ketel op zolder welke voorlopig blijft zitten. De palletkachel zal in de woonkamer komen te staan en het buffervat in de kelder. De gehele beneden verdieping zal vloerverwarming krijgen (90m2)

Wie heeft er ervaring met dit systeem?
Wat voor aansluitingen moet ik nu voorbereiden in de nog te storten vloer? Kan ik 2x 25mm uponor buis naar de kachel laten lopen? Heeft de kachel een afvoer nodig voor een overstort ventiel?

Thanks
pi_180097246
Pelletkachel ipv palletkachel :)
pi_180098653
Ik zou de pellet CV ketel niet in de woonkamer, maar bij het buffervat in de kelder plaatsen. Veder kan je de overstort ook op een andere plek plaatsen (kan/mag zonder afvoer) als er maar geen kraan tussen ketel en overstort zit.
"Willen jullie in deze stad en in Nederland meer of minder managers".......dan gaan we dat regelen.....
pi_180098914
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 11:01 schreef blomke het volgende:
Ik zou de pellet CV ketel niet in de woonkamer, maar bij het buffervat in de kelder plaatsen. Veder kan je de overstort ook op een andere plek plaatsen (kan/mag zonder afvoer) als er maar geen kraan tussen ketel en overstort zit.
Daarom wil ik een pelletkachel ipv een pelletketel ivm de stralingswarmte en de sfeer van een dansend vuurtje :P
pi_180110139
Ik wil dit ook en twijfel tussen normale pelletkachel of 1 met cv functie. Dus geinteresserd in dit topic.
pi_180156641
Ik was ook ge´nteresseerd, maar vanwege het onderhoud (in ieder geval dagelijks de aslade schoonmaken) toch maar niet gedaan. Ook een pelletketel is wat mij betreft te veel moeite (pellets naar zolder sjouwen).

Dus uiteindelijk voor de warmtepomp gegaan
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')