abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 27 juni 2018 @ 22:18:59 #1
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_180090792
Famielid heeft een tergend slome pc die nog op windows xp/vista loopt en toentertijd verkregen was als cadeau bij een internetabonnement van de UPC uit 2005 of eerder. Deze pc is dus zodanig gedateerd dat het tijd is voor een andere.

Inmiddels deze tegengekomen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is de vraagprijs van deze pc redelijk?

Heb zelf zo m'n twijfels door die processor aangezien het een vrij oude is volgens mij, maar ik moet toegeven ik ben helemaal niet bekend in de IT-wereld. De pc zal naast beetje browsen/tekstverwerken af een toe worden gebruikt worden voor games (fortnite, maplestory, overwatch, sims etc.).

* Enige eisen zijn snelle opstart/afsluit van de pc (SSD) en dat de games kwa performance redelijk stabiel lopen, dus niet dat die constant hapert. Het is daarom ook niet nodig dat alles op de allerhoogste settings dient te lopen of dat er een bepaalde fps behaald dient te worden.
Irene is bae <3
pi_180094614
cpu is aan de oude kant inderdaad (maar opzich geen bezwaar, intel cpu's kunnen erg lang mee) en het merk voeding ken ik niet en is voor mij een gevalletje instant prullenbak en vervangen met een degelijk merk, zeker na even googlen
tevens wordt merk/ exacte model van videokaart niet genoemd, geen status van de SSD/HDD, merken/series SSD/HDD?

nou ben ik wellicht te kieskeurig, maar persoonlijk vind ik teveel informatie missen om 400 euro ervoor neer te tellen (zeker gezien die pc door 2 "verschillende" wordt aangeboden op tweakers.net; Dan verwacht ik gewoon wat meer inzet..
pi_180096430
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 01:14 schreef mschol het volgende:
cpu is aan de oude kant inderdaad (maar opzich geen bezwaar, intel cpu's kunnen erg lang mee) en het merk voeding ken ik niet en is voor mij een gevalletje instant prullenbak en vervangen met een degelijk merk, zeker na even googlen
tevens wordt merk/ exacte model van videokaart niet genoemd, geen status van de SSD/HDD, merken/series SSD/HDD?

nou ben ik wellicht te kieskeurig, maar persoonlijk vind ik teveel informatie missen om 400 euro ervoor neer te tellen (zeker gezien die pc door 2 "verschillende" wordt aangeboden op tweakers.net; Dan verwacht ik gewoon wat meer inzet..
Dat merk voeding wordt onder meer verkocht door Alternate en behoeft uiteraard niet zomaar vervangen te worden omdat jij niet bekend bent met het merk.
pi_180096467
CPU is inderdaad niet de nieuwste maar heeft een passmark index van 6325 en is daarmee zeker niet de langzaamste.

Merk videokaart wordt niet vermeld en maar aan het type op zich is niets verkeerd.
  donderdag 28 juni 2018 @ 08:56:44 #5
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_180096635
Voor iemand die een 13 jarige pc heeft kunnen gebruiken lijkt het me overkill en onnodige kosten om er überhaupt een 3D kaart in te hebben. Maar de SSD schijf en het werkgeheugen maken het op zich wel weer interessant :). Als er ook een ingebouwde videokaart in zit zou je die 3D kaart eventueel nog redelijk kunnen verkopen ook en is het systeem helemaal goedkoop. [/brainfart]
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_180097293
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 08:37 schreef BTKlus het volgende:

[..]

Dat merk voeding wordt onder meer verkocht door Alternate en behoeft uiteraard niet zomaar vervangen te worden omdat jij niet bekend bent met het merk.
Daarom heb ik ook even gegoogled voordat ik daarover hier een oordeel over gaf. Ze staan gewoon als slecht bekend, en juist een voeding moet van goede kwaliteit zijn wil je niet bij problemen daarmee gelijk je hele systeem riskeren.

daarnaast heb ik zelf vroeger ook vaker goedkope prutvoedingen gehad (alleen niet specifiek dit merk) en de problemen die je je daarmee op je hals kan halen wil je voor deze prijs gewoon niet
pi_180104386
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 09:41 schreef mschol het volgende:

[..]

Daarom heb ik ook even gegoogled voordat ik daarover hier een oordeel over gaf. Ze staan gewoon als slecht bekend, en juist een voeding moet van goede kwaliteit zijn wil je niet bij problemen daarmee gelijk je hele systeem riskeren.

daarnaast heb ik zelf vroeger ook vaker goedkope prutvoedingen gehad (alleen niet specifiek dit merk) en de problemen die je je daarmee op je hals kan halen wil je voor deze prijs gewoon niet
Ja weetje heb toch maar besloten om een te laten zitten, want vind zelf (afgezien van Alternate) ook niet bepaald goede reviews over dit merk en wil ook niet onnodig risico lopen dat diegene zo met een brakke pc zit.

Hoe zit het met deze:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mindere videokaart maar meer ram en betere processor volgens mij. Voeding van een bekender merk en een ietsjes grotere hdd.
Irene is bae <3
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')