abonnement Unibet Coolblue
pi_180118442
Sinds wanneer is Berber activisme ook gelijk Azulisme? :')
pi_180118493
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 10:39 schreef Maghrebijnse het volgende:
Sinds wanneer is Berber activisme ook gelijk Azulisme? :')
Dat is een frame van de Marokkaanse overheid. Net als dat Azulisme weer gelijk zou staan aan anti-islamitisch. Het is allemaal onzin natuurlijk. De gemiddelde Marokkaan prikt er zo doorheen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_180118569
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 10:41 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat is een frame van de Marokkaanse overheid. Net als dat Azulisme weer gelijk zou staan aan anti-islamitisch. Het is allemaal onzin natuurlijk.
Ja, een façade of iets om ze zwart te maken. Volgens mij is het nog altijd het koningshuis dat niet al te religieus is, maar zich wel de de aanvoerder van de gelovigen noemt.

Het is nog altijd het (Berber) Noorden dat nog religieus is. Hoe zuidelijker je in Marokko trekt, hoe minder geloviger ze worden en hoe meer mounkar ( zonder waardeoordeel, maar om aan te geven dat die beschuldiging zo vals is). Ondertussen wel Berbers die het leven zat zijn en zich hierover uitspreken Azulisten noemen. :')

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 29-06-2018 10:47:34 ]
pi_180118584
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 23:13 schreef JubaUrbicus het volgende:

[..]

Ik zou maar oppassen met dit soort uitspraken, je bent makkelijk te achterhalen voor Marokkaanse autoriteiten en als je de aankomende jaren nog lekker op vakantie wilt gaan in Marokko moet je vooral zo doorgaan....
Lol. _O-
pi_180118641
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 10:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Wat is het donker daar :o
Ze hebben het licht uitgedaan, de makhzen.
pi_180118705
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 10:37 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Azulisten zijn niet per definitie anti-islamitisch. Dat ten eerste. Ten tweede is het aantal Azulisten in Marokko zeer beperkt. Het is een relatief kleine groep die hard schreeuwt. Berbers zijn doorgaans juist over het algemeen religieus-conservatief. De huidige protesten bijv. hebben helemaal niets met Berbers nationalisme, seperatisme of Azuisten te maken. Dat is echter wel iets wat de autoriteiten graag zo in de media willen portretteren, zodat ze niet teveel sympathie krijgen elders in het land. Dat faalt jammerlijk, want de mensen in Casablanca, Rabat of Fes zijn niet zo achterlijk als de autoriteiten denken. Ze weten prima dat dit te maken heeft met de staat van de infrastructuur en de economie in het noord-oosten van het land. De autoriteiten zitten verder met Syrie-gangers in hun maag, omdat die (juist vanwege de teleurstellingen in Syrie) nog wel eens gekke ideeen willen uitvoeren in hun thuisland of land van herkomst. Ze hebben binding met cellen in o.m. Algerije en zijn prima in staat om aan wapens te komen.
De harde kern Azulisten zijn zeker anti-Islam van aard en hartstikke racistisch, google maar op personen zoals Rachid Azzouz en Ahmed Asid (die o.a. de Profeet Mohammed in Marokko een terrorist noemde). Ook in Nederland wordt het amazigh nationalisme vooral aangevoerd door een groepje ex-moslim Azulisten. Ook ben ik nog steeds van mening dat Azulisten het grote gevaar zijn op de lange termijn voor Marokko, feit dat de berbers in Noord-Marokko met Rif Republiek vlaggen wapperen en andere zaken en de Spaanse bezetters prijzen zegt voor mij genoeg, separatisme is aan het groeien. Marokko heeft dit probleem goed aangepakt, namelijk de harde kern separatisten oppakken (daartoe behoort o.a. Zafzafi).
pi_180118955
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 10:08 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Of China, India, Rusland, de VS... ehm.. dan zal het wel erg druk worden waarschijnlijk.
Exact, dus waarom is voor de PvdA Marokko nu zo speciaal om de ambassadeur uit te nodigen voor het schenden van mensenrechten?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  vrijdag 29 juni 2018 @ 11:03:30 #85
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_180118957
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 19:43 schreef Spanky78 het volgende:
Pas maar op met wat je zegt over Mohammed.
Ja, dat gebrek aan creativiteit met namen kan wel tot problemen leiden. Zeg je iets beledigends over Mohammed (je buurman) word je opgepakt voor belediging van Mohammed (de koning) of Mohammed (de profeet)..
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_180119775
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 10:53 schreef JubaUrbicus het volgende:

[..]

De harde kern Azulisten zijn zeker anti-Islam van aard en hartstikke racistisch, google maar op personen zoals Rachid Azzouz en Ahmed Asid (die o.a. de Profeet Mohammed in Marokko een terrorist noemde). Ook in Nederland wordt het amazigh nationalisme vooral aangevoerd door een groepje ex-moslim Azulisten. Ook ben ik nog steeds van mening dat Azulisten het grote gevaar zijn op de lange termijn voor Marokko, feit dat de berbers in Noord-Marokko met Rif Republiek vlaggen wapperen en andere zaken en de Spaanse bezetters prijzen zegt voor mij genoeg, separatisme is aan het groeien. Marokko heeft dit probleem goed aangepakt, namelijk de harde kern separatisten oppakken (daartoe behoort o.a. Zafzafi).
Zafzafi op één hoop gooien met Azzouz en Asid is al fout nummer 1. Hoe kan je zeggen dat Zafzafi een Azulist en dus een niet-moslim is, enkel en alleen omdat hij op kwam voor de basisrechten? Verder, weet niet of je ooit in dorpen in het zuiden bent geweest, Taroudant, Tiznit, Mirleft, Sidi Ifni... daar wapperen overal die vlaggen. Maar goed, je moet toch iets hebben om ze, de activisten mee te slaan, dan maar zo, he.

Overigens, überhaupt Azzouz vergelijken met Zafzafi? Azzouz is mentaal niet helemaal in orde, ondanks dat hij best wel de waarheid met de slag om de arm spreekt. Zijn geschreeuw en gescheld overschaduwen alleen zijn gepreek. Maar gotta love onze Richard. Who doesn't love Azzouz? _O-

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 29-06-2018 11:45:19 ]
pi_180119982
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 11:03 schreef nixxx het volgende:

[..]

Ja, dat gebrek aan creativiteit met namen kan wel tot problemen leiden. Zeg je iets beledigends over Mohammed (je buurman) word je opgepakt voor belediging van Mohammed (de koning) of Mohammed (de profeet)..
Prachtige naam! Mooiste jongensnaam ook.
pi_180127104
DeNederlandse regering waarschuwt voor Marokkaanse Nederlanders die zich in het Rifgebied in Marokko willen begeven voor de risico’s na de veroordeling van een vijftigtal Hirak-sympathisanten.

Volgens Lilianne Ploumen van de PvdA circuleert er bij de Marokkaanse justitie namelijk een lijst met namen van Marokkaans-Nederlandse sympathisanten van de Hirak.

Het kabinet weigert daarentegen om het reisadvies aan te passen. Deze heeft al code "geel", wat wil zegen dat er veiligheidsrisico’s zijn en dat men er voorzichtig moet zijn. Wel zal worden gekeken of de reisadvies op de website van het ministerie van Buitenlandse zaken overzichtelijk genoeg is.

In april waarschuwde Nederland al Marokkaanse Nederlanders die ook een Marokkaanse paspoort hebben. In Marokko worden zij als Marokkaanse onderdanen behandeld waardoor in geval van problemen de Nederlandse ambassade niet altijd op de hoogte wordt gebracht. Volgens de minister van Buitenlandse zaken kan bij problemen altijd naar consulaire bijstand worden gevraagd.

De Nederlandse regering reageerde bezorgd op de hoge straffen die begin deze week tegen Nasser Zefzafi en andere demonstranten van de Hirak protestbeweging werden uitgesproken.
pi_180134912
quote:
9s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 10:33 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Mensen afrekenen op daden van onbekenden puur omdat hun voorouders uit hetzelfde land komen.

Man man man.
De Nederlandse overheid eist dat Nederlandse Marokkanen (dubbel paspoort..) anders behandeld moeten worden dan lokale Marokkanen; "hun veiligheid moet gegarandeerd worden".
Overheid overheid overheid.
Racist
pi_180134992
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 11:03 schreef Montagui het volgende:

[..]

Exact, dus waarom is voor de PvdA Marokko nu zo speciaal om de ambassadeur uit te nodigen voor het schenden van mensenrechten?
Omdat de pvda nog steeds denkt het van de Marokkaanse kiezer te moeten hebben. Puur opportunisme. Ze leren het daar niet.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_180134993
quote:
9s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 10:33 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Mensen afrekenen op daden van onbekenden puur omdat hun voorouders uit hetzelfde land komen.

Man man man.
Heb je het nu over DENK en Bij1 en hun slavernij- en Witte Onschuld Bestaat Niet-gezeik?
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  † In Memoriam † zaterdag 30 juni 2018 @ 09:48:57 #92
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_180135677
quote:
6s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 09:04 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Heb je het nu over DENK en Bij1 en hun slavernij- en Witte Onschuld Bestaat Niet-gezeik?
Waarschijnlijk niet want dit soort figuren meten maar al te graag met twee maten.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_180152772
quote:
6s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 09:04 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Heb je het nu over DENK en Bij1 en hun slavernij- en Witte Onschuld Bestaat Niet-gezeik?
Nope, maar dat geldt die kant ook op.
pi_180152785
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 08:59 schreef Toga het volgende:

[..]

De Nederlandse overheid eist dat Nederlandse Marokkanen (dubbel paspoort..) anders behandeld moeten worden dan lokale Marokkanen; "hun veiligheid moet gegarandeerd worden".
Overheid overheid overheid.
Mensen met een Nederlands paspoort worden door de Nederlandse overheid anders benaderd dan mensen zonder dat paspoort? Nee maar, wat zeg je nu.
pi_180165797
Demonstraties in Tanger. Gaat goed in Marokko. Ik denk dat het volk het zat is. De regering heeft ein-de-lijk geregeerd op de vonnissen, door te zeggen dat de rechterlijke macht onafhankelijk is van de uitvoerende macht en dat de overheid niet bevoegd is om te interfereren in gerechtelijke beslissingen. Heel slim zo'n antwoord.

Ondertussen allerlei demonstraties door heel Marokko gaande.

[ Bericht 67% gewijzigd door #ANONIEM op 01-07-2018 17:05:50 ]
pi_180165900
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 08:59 schreef Toga het volgende:

[..]

De Nederlandse overheid eist dat Nederlandse Marokkanen (dubbel paspoort..) anders behandeld moeten worden dan lokale Marokkanen; "hun veiligheid moet gegarandeerd worden".
Overheid overheid overheid.
Lol. Hilarisch. Zodra je op Marokkaans grondgebied bent, word je als Nederlandse Marokkaan gewoon net zo behandeld als een inheemse Marokkaan. Als ik in Marokko word aangehouden dan vragen ze nooit om mijn Nederlandse identiteit, maar om mijn Marokkaanse, want word als Marokkaan gezien en behandeld.

Nederlandse overheid heeft daar niks over te zeggen, want je bent IN Marokko. HUN regels.
pi_180165949
Marokko 'boos' na uitlatingen minister Blok
quote:
Er is diplomatieke spanning ontstaan tussen Marokko en Nederland na uitlatingen van minister Stef Blok (Buitenlandse Zaken). Blok becommentarieerde afgelopen week de celstraffen die leiders van protesten in het Marokkaanse Rif-gebied kregen. Blok zei dat deze straffen ‘aan de hoge kant lijken’.

Zeker vijftig protestleiders werden veroordeeld na grootschalige demonstraties in het Marokkaanse Rif-gebied tegen onderdrukking en achterstelling van de lokale bevolking en corruptie. Volgens de Marokkaanse regering brachten zij daarmee de staatsveiligheid in gevaar.

Het commentaar hierop van Blok zou de Marokkaanse overheid in het verkeerde keelgat zijn geschoten, melden Marokkaanse en Franse media. De Nederlandse ambassadeur Desiree Bonis zou afgelopen vrijdag door de Marokkaanse minister van buitenlandse zaken op het matje geroepen. Marokko zou Bloks uitspraken als ‘inmenging met interne aangelegenheden’ beschouwen. Het ministerie van Buitenlandse Zaken zegt dat de ambassadeur om 'duiding' is gevraagd over het Nederlandse standpunt in de zaak.

Mild
In de Tweede Kamer vonden veel partijen de opstelling van Blok juist te mild. De minister zei verder dat hij geen heil ziet in het aanscherpen van het reisadvies voor Marokko, nu de spanningen tussen de Marokkaanse regering en Riffijnen oploopt. Blok wees er deze week op dat het reisadvies voor de steden in de Rif al ‘geel’ is, wat inhoudt dat daar veiligheidsrisico's zijn en reizigers moeten oppassen.
https://www.ad.nl/politie(...)ister-blok~a166a8e9/
pi_180177105
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 17:09 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Lol. Hilarisch. Zodra je op Marokkaans grondgebied bent, word je als Nederlandse Marokkaan gewoon net zo behandeld als een inheemse Marokkaan. Als ik in Marokko word aangehouden dan vragen ze nooit om mijn Nederlandse identiteit, maar om mijn Marokkaanse, want word als Marokkaan gezien en behandeld.

Nederlandse overheid heeft daar niks over te zeggen, want je bent IN Marokko. HUN regels.
Precies, en zo hoort het ook, niks speciale behandeling. Ik smap niet waar ze zich mee bemoeien.
Racist
pi_180200819
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 20:47 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Dat dacht hij. Alle Marokkanen ( Noord-Afrikanen) zijn van oorsprong Berbers.

[..]

Nee, fout. Niet elke Marokkaan is van oorsprong een Berber of een Arabier.

Je bent niet bekend met de Marokkaanse Morisco of Andalusiers. Zeg de naam Abdelkarim Torres(politici), Youssef Rossi(voetballer), Mohammed Vega je niks. In Marokko heb je veel afstammelingen van Europeanen vooral in Fez, Tanger, Rabat en Casablanca. Voornamelijk Spanjaarden, Sicilianen of Portugezen en in mindere mate West-Europeanen. Maar deze mensen voelen en zijn 100% Marokkaans en worden onder Arabieren gegroepeerd.

Zie onderstaande bron:

According to the President of Andalusi Historical Memory Association, Nayib Loubaris, this measure could potentially benefit as many as 600 families of Morisco origin in Morocco, who moved to Rabat and various other cities across the country. Such families are easily recognizable by their Spanish surnames such as Torres, Loubaris (from Olivares), Bargachi (from Vargas) Buano (from Bueno), Sordo, Denia, and Lucas.[102] Earlier estimates had involved much larger figures of potential descendants (up to 5 million in Morocco and an indeterminate number from other Muslim countries.[103]

https://en.wikipedia.org/wiki/Morisco

De berbers zijn zelf ook gemixt. Je bent blanke berbers met rood of blond haar, maar ook berbers die roetzwart zijn. Dit geld ook voor Marokkaanse Arabieren. Marokkanen zijn altijd een mix geweest van Europeanen, Afrikanen en Aziaten.

[ Bericht 1% gewijzigd door p078 op 02-07-2018 23:21:38 ]
pi_180210145
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 23:02 schreef p078 het volgende:

[..]

Nee, fout. Niet elke Marokkaan is van oorsprong een Berber of een Arabier.

Je bent niet bekend met de Marokkaanse Morisco of Andalusiers. Zeg de naam Abdelkarim Torres(politici), Youssef Rossi(voetballer), Mohammed Vega je niks. In Marokko heb je veel afstammelingen van Europeanen vooral in Fez, Tanger, Rabat en Casablanca. Voornamelijk Spanjaarden, Sicilianen of Portugezen en in mindere mate West-Europeanen. Maar deze mensen voelen en zijn 100% Marokkaans en worden onder Arabieren gegroepeerd.

Zie onderstaande bron:

According to the President of Andalusi Historical Memory Association, Nayib Loubaris, this measure could potentially benefit as many as 600 families of Morisco origin in Morocco, who moved to Rabat and various other cities across the country. Such families are easily recognizable by their Spanish surnames such as Torres, Loubaris (from Olivares), Bargachi (from Vargas) Buano (from Bueno), Sordo, Denia, and Lucas.[102] Earlier estimates had involved much larger figures of potential descendants (up to 5 million in Morocco and an indeterminate number from other Muslim countries.[103]

https://en.wikipedia.org/wiki/Morisco

De berbers zijn zelf ook gemixt. Je bent blanke berbers met rood of blond haar, maar ook berbers die roetzwart zijn. Dit geld ook voor Marokkaanse Arabieren. Marokkanen zijn altijd een mix geweest van Europeanen, Afrikanen en Aziaten.
Ik heb het nergens over Spaans bloed. De mengeling met de Arabieren is echter nihil geweest en daarom zeg ik dat Marokkanen geen Arabieren zijn. Marokkanen hebben wel Spaans bloed, vooral de mensen uit Rif en Tetouan. Mijn eigen mama is van oorsprong Andalusische... :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')