abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_180106840
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 18:54 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Het makkelijke van politiek is dat je nul kennis van de materie hoeft te hebben. Je dwingt het bedrijfsleven gewoon tot innovatie door je hersenspinsels om te zetten in wetgeving.
Ik zit in een branche waar veel grote gasbranders gebruikt worden.

Toen we 1 (1!!) van 50 kW moesten vervangen (En dat is echt niet zo groot) moest de hele straat open, een kabel 1.5 km onder de snelweg door en de meterkast vervangen worden. Kosten 18.000 euro.
En dat is slechts 1 kleintje.

Die politici hebben 0 technisch inzicht. Echt niets.

Wat zijn de opleidingen van deze mensen die dit besloten hebben?
Geschiedenis? Communicatie?

Zit er 1 elektricien tussen?
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180106936
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 10:38 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

In 2050 hebben we 30 jaar innovatie gehad op allerlei terreinen. Kijk eens hoe elektrische auto's zich bijvoorbeeld in de afgelopen 30 jaar hebben ontwikkeld.

En ja, we zullen inderdaad ook als wereld moeten besluiten om sommige dingen niet of minder te doen. We moeten als wereld stoppen met fossiele brandstoffen te gebruiken, minder vlees gaan eten, veel meer gaan recyclen, minder gaan vliegen (tenzij elektrisch, ooit), etcetera.

Het zal wel moeten. Het alternatief is dat de aarde onbewoonbaar wordt en we ten onder gaan aan ons eigen succes. Met Nederland dat voor de helft onder de zeespiegel ligt als eerste.
De elektrische auto stamt uit 1930 of zo en de accu's werken nog exact hetzelfde.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180107147
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 19:00 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

De elektrische auto stamt uit 1930 of zo en de accu's werken nog exact hetzelfde.
Ah, vandaar dat je in 1988 ook al een Tesla kon kopen.
pi_180107175
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 23:02 schreef Hexagon het volgende:
Tja het begint altijd met een intentie. Altijd maar die negatieve insteek.
Mijn intentie is dat ik over 10 jaar 20 jaar jonger ben!
En niet zo negatief doen dat dat niet kan.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  donderdag 28 juni 2018 @ 19:18:18 #55
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_180107216
Ahhet topic is gevonden door populistische trollen die enkel maar dingen kunnen afkraken en voor wie na hen de zondvloed kan komen. :')
pi_180107262
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 19:18 schreef Hexagon het volgende:
Ahhet topic is gevonden door populistische trollen die enkel maar dingen kunnen afkraken en voor wie na hen de zondvloed kan komen. :')
Zat er aan te komen.
  donderdag 28 juni 2018 @ 19:23:28 #57
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_180107294
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 19:21 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Zat er aan te komen.
Blijkbaar wil men graag afhankelijk zijn van landen als Rusland en Saoedi-Arabië en houden ze van het inademen van roetdeeltjes.
pi_180107310
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 19:13 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Ah, vandaar dat je in 1988 ook al een Tesla kon kopen.
Er is niets co2 neutraals aan een Tesla.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)at-11270679-a1564478


Je kon in 1835 trouwens al elektrische auto's kopen en in 1900 waren ze allemaal elektrisch. Alleen de verbrandingsmotor was efficiënter dus hebben die gewonnen.
En ze zijn nog steeds efficiënter.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Elektrische_auto#cite_note-AH-2
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180107328
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 19:23 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Blijkbaar wil men graag afhankelijk zijn van landen als Rusland en Saoedi-Arabië en houden ze van het inademen van roetdeeltjes.
Hoe gaan ze kernfusie werkzaam krijgen en waar in NL kunnen we Nikkel en Cadmium op grote schaal winnen of worden we daar afhankelijk van landen als China van?
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  donderdag 28 juni 2018 @ 19:28:29 #60
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_180107390
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 19:25 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Hoe gaan ze kernfusie werkzaam krijgen en waar in NL kunnen we Nikkel en Cadmium op grote schaal winnen of worden we daar afhankelijk van landen als China van?
Je klinkt een beetje als zo'n vervelende collega die alleen maar zeurt en nooit constructief denkt om maar niet te hoeven veranderen.
pi_180107458
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 19:28 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Je klinkt een beetje als zo'n vervelende collega die alleen maar zeurt en nooit constructief denkt om maar niet te hoeven veranderen.
Je bedoelt die collega die wel weet hoe je een balksterkte moet berekenen en zegt dat het niet kan waarna jullie toch die balk ophangen en er een vloer opleggen en dan erdoorheen zakken?
Die collega?
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  donderdag 28 juni 2018 @ 19:39:39 #62
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_180107620
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 19:31 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Je bedoelt die collega die wel weet hoe je een balksterkte moet berekenen en zegt dat het niet kan waarna jullie toch die balk ophangen en er een vloer opleggen en dan erdoorheen zakken?
Die collega?
De ongemakkelijke waarheid wil niemand horen.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  donderdag 28 juni 2018 @ 19:39:58 #63
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_180107623
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 19:31 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Je bedoelt die collega die wel weet hoe je een balksterkte moet berekenen en zegt dat het niet kan waarna jullie toch die balk ophangen en er een vloer opleggen en dan erdoorheen zakken?
Die collega?
Nee diegene die liever de boel failliet laat gaan dan dat hij misschien eens leert in een ander softwarepakket te werken.

We hebben een heel ambtelijk apparaat, een grote hoeveelheid wetenschappers en ondernemers tot onze beschikking om in 33 jaar een doel te bereiken. En hoe dichterbij we daar komen hoe beter. En tel daarbij technologische vooruitgang op.

Maar helaas heb je inderdaad altijd van die mensen die alleen maar beren op de weg willen zien en liever hun kop in het zand steken.
  donderdag 28 juni 2018 @ 19:41:10 #64
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_180107641
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 19:39 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

De ongemakkelijke waarheid wil niemand horen.
Vooralsnog zijn het vooral jullie die niet willen horen dat met fossiele energie doorgaan niet kan.
  donderdag 28 juni 2018 @ 19:42:03 #65
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_180107657
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 19:39 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nee diegene die liever de boel failliet laat gaan dan dat hij misschien eens leert in een ander softwarepakket te werken.

We hebben een heel ambtelijk apparaat, een grote hoeveelheid wetenschappers en ondernemers tot onze beschikking om in 33 jaar een doel te bereiken. En hoe dichterbij we daar komen hoe beter. En tel daarbij technologische vooruitgang op.

Maar helaas heb je inderdaad altijd van die mensen die alleen maar beren op de weg willen zien en liever hun kop in het zand steken.
Innovatie is niet af te dwingen door een groepje alfa’s van twijfelachtige kwaliteit in de tweede kamer. Het enige wat die doen is de burger op kosten jagen.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  donderdag 28 juni 2018 @ 19:43:29 #66
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_180107684
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 19:42 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Innovatie is niet af te dwingen door een groepje alfa’s van twijfelachtige kwaliteit in de tweede kamer. Het enige wat die doen is de burger op kosten jagen.
Het enige dat jij doet is je kop in het zand steken als een struisvogel en daarmee de mensen van de toekomst dood wensen.
pi_180107847
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 19:18 schreef Hexagon het volgende:
Ahhet topic is gevonden door populistische trollen die enkel maar dingen kunnen afkraken en voor wie na hen de zondvloed kan komen. :')
Ik ben op zich voor verduurzaming hoor. Alleen wat er nu wordt vastgelegd in een wet (met welke waarde eigenlijk?) slaat nergens op. Dat kan alleen worden gehaald als we allemaal zeer fors in leefcomfort gaan inleveren. Dus echt 50% minder km's rijden, 50% minder consumeren (elektronica, voedsel, alles), 50% minder stroom verbruiken, 50% minder gas verbruiken.

Ben jij daar toe bereid? In de winter op de bank met de kachel op 17C? En een dag of 4-5 per week geen vlees? Hoe ga je mensen daar toe bewegen?

Je kan gaan hopen op technologie die voor een deel niet zal komen en voor een deel heel erg lang op zich gaat laten wachten. De techniek gaat er echt niet zijn om in 2050 vrijwel alle CO2 uitstoot te laten verdwijnen.

Ik hoor graag jou visie hoe we dit gaan bereiken? Afwachten tot de techniek er is en dan uitrollen? Of had je ook concrete ideeën hierover?
pi_180107959
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 19:39 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nee diegene die liever de boel failliet laat gaan dan dat hij misschien eens leert in een ander softwarepakket te werken.

We hebben een heel ambtelijk apparaat, een grote hoeveelheid wetenschappers en ondernemers tot onze beschikking om in 33 jaar een doel te bereiken. En hoe dichterbij we daar komen hoe beter. En tel daarbij technologische vooruitgang op.

Maar helaas heb je inderdaad altijd van die mensen die alleen maar beren op de weg willen zien en liever hun kop in het zand steken.
Natuurkunde is geen software-pakket waar je kunt doen wat je wilt.

In de echte wereld heb je te maken met natuurwetten en dat gehoop op een Deux ex Machina is gewoon onzin. Ambtelijk gelul zonder enige realiteitswaarde.

Maar ik hoor wel wanneer D66 en Groenlinks de ITER aan de praat hebben gekregen.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180107991
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 19:43 schreef Hexagon het volgende:

[..]

de mensen van de toekomst dood wensen.
Gasstoken is genocide!
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  donderdag 28 juni 2018 @ 19:58:38 #70
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_180108030
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 19:51 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Ik ben op zich voor verduurzaming hoor. Alleen wat er nu wordt vastgelegd in een wet (met welke waarde eigenlijk?) slaat nergens op. Dat kan alleen worden gehaald als we allemaal zeer fors in leefcomfort gaan inleveren. Dus echt 50% minder km's rijden, 50% minder consumeren (elektronica, voedsel, alles), 50% minder stroom verbruiken, 50% minder gas verbruiken.

Ben jij daar toe bereid? In de winter op de bank met de kachel op 17C? En een dag of 4-5 per week geen vlees? Hoe ga je mensen daar toe bewegen?

Je kan gaan hopen op technologie die voor een deel niet zal komen en voor een deel heel erg lang op zich gaat laten wachten. De techniek gaat er echt niet zijn om in 2050 vrijwel alle CO2 uitstoot te laten verdwijnen.

Ik hoor graag jou visie hoe we dit gaan bereiken? Afwachten tot de techniek er is en dan uitrollen? Of had je ook concrete ideeën hierover?
Ik ben geen kenner. Maar als het ertoe moet leiden dat er offers gemaakt moeten worden dan is dat maar zo. Er is geen alternatief want we hebben geen onuitputtelijke bronnen. Iets met de tering naar de nering zetten.

Voorts heb ik best veel vertrouwen in de technologische vooruitgang. Als je ziet wat we nu al kunnen dan zal dat in 2050 helemaal fantastisch zijn.
  donderdag 28 juni 2018 @ 20:00:13 #71
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_180108057
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 19:55 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Natuurkunde is geen software-pakket waar je kunt doen wat je wilt.

In de echte wereld heb je te maken met natuurwetten en dat gehoop op een Deux ex Machina is gewoon onzin. Ambtelijk gelul zonder enige realiteitswaarde.

Maar ik hoor wel wanneer D66 en Groenlinks de ITER aan de praat hebben gekregen.
Ja in de echte wereld heb je natuurwetten en dat is dat we geen oneindige energiebronnen hebben en we ook niet oneindig kunnen vervuilen.

Ik hoor wel wanneer de PVV en FvD de oliebron hebben gevonden die nooit opraakt en die niet voor vervuiling zorgt.
pi_180108201
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 10:38 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Het zal wel moeten. Het alternatief is dat de aarde onbewoonbaar wordt en we ten onder gaan aan ons eigen succes. Met Nederland dat voor de helft onder de zeespiegel ligt als eerste.
Dat gaat sowieso wel gebeuren , de aarde kan de huidige bevolkingstoename en het economisch groeimodel niet dragen.
Beste zet je geen kinderen op de wereld, dan hoeven die dat niet mee te maken en dat levert tevens een CO2 reductie op.

Maar goed, ik ben dan ook geen optimist maar in dit geval een fatalist.

[ Bericht 4% gewijzigd door Klepper272 op 28-06-2018 20:18:34 ]
pi_180108276
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 19:58 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik ben geen kenner. Maar als het ertoe moet leiden dat er offers gemaakt moeten worden dan is dat maar zo. Er is geen alternatief want we hebben geen onuitputtelijke bronnen. Iets met de tering naar de nering zetten.
Goed dat daar toch enige realisatie zit.
quote:
Voorts heb ik best veel vertrouwen in de technologische vooruitgang. Als je ziet wat we nu al kunnen dan zal dat in 2050 helemaal fantastisch zijn.
De techniek kan best nog iets doen, maar het is procentjes sprokkelen. Energie gedraagt zich volgens natuurwetten en die zijn keihard. De laatste 30 jaar is er misschien veel veranderd op het gebied van elektronica, maar op het gebied van energie maar verdomde weinig. Kijk maar eens om je heen: nog steeds dezelfde auto's, treinen, vliegtuigen. 98% procent van de elektriciteitopwekking is nog steeds verbranding, we verwarmen nog steeds vrijwel allemaal met gas.

Feitelijk is er nog niets gebeurd de laatste tientallen jaren. Dat zie je ook terug in de grafiek die ik eerder postte, met zelfs een toename van CO2 uitstoot. Per persoon een lichte daling die je kan toeschrijven aan nieuwe techniek die allerlei processen een heel klein beetje efficiënter maken, maar daar mee redden we het niet.

Wat we wel moeten doen weet ik niet. Ik zie het vrij somber in. Mensen zijn niet bereid te veranderen totdat het echt mis is en ze er zelf last van krijgen. Ik heb verder m'n mening ook niet gegeven, ik constateer alleen dat zo'n klimaatwet niet anders is dan onszelf voor de gek houden. Eigenlijk stel je echte oplossingen alleen maar weer een paar jaar uit. De komende jaren kan iedereen zich weer op z'n borst kloppen dat we zulke harde afspraken hebben gemaakt, er zoveel eenheid is tussen heel verschillende partijen en tegen 2025 constateren we dat er helemaal niets van terecht komt.
pi_180108382
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 19:39 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

De ongemakkelijke waarheid wil niemand horen.
Gasloos gaan in die paar jaar gaat ook niet lukken. Is onzin. Alle straten moeten open, alle verwarmingsketels, alle schakelkasten verdeelkasten hoogspanningskabels en..... tientallen gas of kolengestookte centrales moeten erbij.

Op 1 koude dag wordt er net zoveel energie opgewekt uit gas in NL dan in een heel jaar opgewekt wordt aan zon en windenergie.

Maar dat krijg je als je politi met 0 technisch inzicht dit soort beslissingen laat maken.

https://www.groenerekenka(...)in-en-bedrog-feiten/

quote:
De enige echte, nog steeds valide, reden is dat al die huishoudens en bedrijven en kantoren voor hun verwarming beter op de eindbestemming het gas kunnen omzetten in warmte, dan dit te doen via een tussenstap van elektriciteit. Die tussenstap, dus dat omzetten van gas in elektriciteit, gebeurt namelijk met een rendement van gemiddeld ongeveer 60% *) in de elektriciteitscentrales. Daarna kun je weliswaar die elektriciteit met een hoog rendement weer terug omzetten in warmte in ieder huishouden, bedrijf en kantoor. Maar het totaal rendement van de cyclus gas-elektriciteit-warmte is dan minder dan 60%. Thuis in je gasketel gebeurt de omzetting van gas naar warmte met een rendement van meer dan 90% (vaak 98%). Er wordt dan dus veel gas bespaard en er komt minder CO2 in de atmosfeer! Zeker 40% minder CO2 !!!

Waarom willen milieu-organisaties en politici (ook diegenen die dit alles wél weten) dan tóch het unieke Nederlandse gasdistributiesysteem verlaten?

De reden waarom zij dat gasdistributiesysteem willen verlaten is eenvoudig (en in mijn ogen ook een beetje misdadig, want veel geld van de burger gaat verloren en er wordt juist niet bespaard op de CO2 uitstoot):

Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180108403
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 20:00 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja in de echte wereld heb je natuurwetten en dat is dat we geen oneindige energiebronnen hebben en we ook niet oneindig kunnen vervuilen.

Ik hoor wel wanneer de PVV en FvD de oliebron hebben gevonden die nooit opraakt en die niet voor vervuiling zorgt.
Gas en olie raken de komende eeuwen nog niet op.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180110431
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 10:40 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Dan zit je over een aantal jaar wel in de kou omdat je dan geen gas meer geleverd krijgt.
Pleur je toch een tank in je achtertuin.
pi_180110474
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 19:43 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het enige dat jij doet is je kop in het zand steken als een struisvogel en daarmee de mensen van de toekomst dood wensen.
Dat is het enigste wat ik zeker weet dat ik een keer dood zal gaan.
pi_180111272
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 20:15 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Gasloos gaan in die paar jaar gaat ook niet lukken. Is onzin. Alle straten moeten open, alle verwarmingsketels, alle schakelkasten verdeelkasten hoogspanningskabels en..... tientallen gas of kolengestookte centrales moeten erbij.

Op 1 koude dag wordt er net zoveel energie opgewekt uit gas in NL dan in een heel jaar opgewekt wordt aan zon en windenergie.

Maar dat krijg je als je politi met 0 technisch inzicht dit soort beslissingen laat maken.

https://www.groenerekenka(...)in-en-bedrog-feiten/

[..]

Kijk, dat is een uistekend argument.
Heb dit al eerder in een ander topic vermeld dat het zinloos is om een warmtepomp te laten draaien op electriciteit uit een gasgestookte centrale.
pi_180111865
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 22:20 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Kijk, dat is een uistekend argument.
Heb dit al eerder in een ander topic vermeld dat het zinloos is om een warmtepomp te laten draaien op electriciteit uit een gasgestookte centrale.
Warmtepomp werkt sowieso niet in driekwart vd huizen. Je moet zeer goed geïsoleerd zijn en vloerverwarming hebben. Ze maken veel herrie en reageren extreem traag (etmaal). Zijn ondingen.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180112117
Prima initiatief, ik ben benieuwd of ze zich er nu wel aan gaan houden.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_180112279
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 22:53 schreef Tanatos het volgende:
Prima initiatief, ik ben benieuwd of ze zich er nu wel aan gaan houden.
Ze? Als je dit zou willen halen, zal iedereen inclusief jezelf een hele hoop moeten doen (eigenlijk vooral laten). Dus niet ze, maar we.
pi_180119701
Ik heb de plaats al gereserveerd voor een propaantank in de tuin.

Wat men in Duitsland kan, kan ik ook als niet beters.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-06-2018 11:40:29 ]
pi_180129947
complotgeneuzel kan in BNW

[ Bericht 96% gewijzigd door Hexagon op 01-07-2018 15:30:37 ]
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  vrijdag 29 juni 2018 @ 23:39:15 #84
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180131385
Als je dit écht serieus wilt bereiken moet je kerncentrales gaan bouwen, liefst thoriumcentrales gaan ontwikkelen. Doe je dat niet ben je volstrekt kansloos
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_180131457
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 22:45 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Warmtepomp werkt sowieso niet in driekwart vd huizen. Je moet zeer goed geïsoleerd zijn en vloerverwarming hebben. Ze maken veel herrie en reageren extreem traag (etmaal). Zijn ondingen.
LTV convectoren (al dan niet in combinatie met vloerverwarming) kan ook. In mijn geval Jaga Strada.

Herrie? Ze produceren een geluid, hangt van model / type af en of hij voldoende gedimensioneerd is voor de woning.

Traag? Doorgaans doe je niet meer aan nachtverlaging (ook niet zinvol bij goede isolatie), verder geen probleem.
pi_180131497
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 11:40 schreef john2406 het volgende:
Ik heb de plaats al gereserveerd voor een propaantank in de tuin.

Ja en?
pi_180131922
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 23:39 schreef Pietverdriet het volgende:
Als je dit écht serieus wilt bereiken moet je kerncentrales gaan bouwen, liefst thoriumcentrales gaan ontwikkelen. Doe je dat niet ben je volstrekt kansloos
Zelden met je eens echter deze keer zal ik het toch echt met je eens moeten zijn!

En dat doet pijn veel pijn, het geen commentaar leveren.

..-. ..- -.-. -.- - .... .. ... !

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-06-2018 00:34:48 ]
pi_180134022
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 23:39 schreef Pietverdriet het volgende:
Als je dit écht serieus wilt bereiken moet je kerncentrales gaan bouwen, liefst thoriumcentrales gaan ontwikkelen. Doe je dat niet ben je volstrekt kansloos
Correcte benadering. De ontwikkeling van thorium als werkbaar product zal nog tenminste 10 jaar duren.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_180134023
Mijn cv en warmwatercircuit draait op hout. Ik haal maandelijks pallets bij een varkensboer, die ik in stukken zaag. Ik heb 17 cv radiatoren en 2 douches.

Totaal stookkostenkosten op jaarbasis is plm 150 euro aan stroom en benzine om de pallets te zagen.

[ Bericht 1% gewijzigd door cempexo op 30-06-2018 09:49:06 ]
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_180135230
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 20:00 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik hoor wel wanneer de PVV en FvD de oliebron hebben gevonden die nooit opraakt en die niet voor vervuiling zorgt.
Opmerkelijk dat de PVV altijd tegen stemt, ze nemen blijkbaar graag olie af van moslims :+
pi_180135354
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 20:16 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Gas en olie raken de komende eeuwen nog niet op.
Dat is nogal een bewering.

Voor olie wordt 2050 aangehouden, voor aardgas 2060 en voor kolen 2085.

En dat gaat dan om de rendabele velden, waarbij het minder geld en energie kost om het naar boven te halen dan dat het oplevert.

Ook al zouden deze fossiele brandstoffen niet opraken, dan nog blijf je zitten met de bijkomende CO2 productie.
pi_180135364
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 06:11 schreef cempexo het volgende:
Mijn cv en warmwatercircuit draait op hout. Ik haal maandelijks pallets bij een varkensboer, die ik in stukken zaag. Ik heb 17 cv radiatoren en 2 douches.

Totaal stookkostenkosten op jaar basis is plm 150 euro aan stroom en benzine om de pallets te zagen.
Kijk, een echte palletkachel :+
pi_180136081
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 09:29 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Dat is nogal een bewering.

Voor olie wordt 2050 aangehouden, voor aardgas 2060 en voor kolen 2085.

En dat gaat dan om de rendabele velden, waarbij het minder geld en energie kost om het naar boven te halen dan dat het oplevert.

Ook al zouden deze fossiele brandstoffen niet opraken, dan nog blijf je zitten met de bijkomende CO2 productie.
Leuk verhaal, heb je ook bronnen voor deze bewering ?

Hier lees ik namelijk heel iets anders.

http://www.hoesnel.nl/ene(...)rdgas-steenkool.html

pi_180136100
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 10:15 schreef Klepper272 het volgende:
Ook al zouden deze fossiele brandstoffen niet opraken, dan nog blijf je zitten met de bijkomende CO2 productie.
Op het internet is altijd wel wat anders te lezen, aangezien iedereen er wat op kan plaatsen en er dus ook altijd wel iets is te vinden wat bij je mening aansluit.

quote:
Ook al zouden deze fossiele brandstoffen niet opraken, dan nog blijf je zitten met de bijkomende CO2 productie.
pi_180136163
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 10:17 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Op het internet is altijd wel wat anders te lezen, aangezien iedereen er wat op kan plaatsen en er dus ook altijd wel iets is te vinden wat bij je mening aansluit.

[..]

Ik vroeg om een bron van je bewering.

Als mijn bron onzin is dan graag argumenten waarom en geen dooddoener als hierboven.
pi_180136345
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 10:22 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Als mijn bron onzin is dan graag argumenten waarom en geen dooddoener als hierboven.
Ik beweer nergens dat je bron onzin is, ik beweer alleen dat bij iedere mening wel iets is te vinden dat er op aansluit.

Los van de voorraden en de vrijkomende CO2 moet je je afvragen: waar zitten die voorraden en wil je afhankelijk zijn van de landen die ze delven?
pi_180136380
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 10:35 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik beweer nergens dat je bron onzin is, ik beweer alleen dat bij iedere mening wel iets is te vinden dat er op aansluit.
^^Ik vindt dit maar een zwaktebod in deze discussie.

[ Bericht 83% gewijzigd door Klepper272 op 30-06-2018 10:45:32 ]
pi_180136403
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 10:38 schreef Klepper272 het volgende:
^^Ik vindt dit maar een zwaktebod in deze discussie.
Offtopic: bij gebruik van "ik" doe je geen stam + T. Bij twijfel "vind" vervangen door "loop", dan merk je al dat die T daar niet hoort :*
pi_180136762
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 10:35 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Los van de voorraden en de vrijkomende CO2 moet je je afvragen: waar zitten die voorraden en wil je afhankelijk zijn van de landen die ze delven?
Voor de grondstoffen die nodig zijn voor deze energietransitie zijn de voorraden ook eindig.
En waar zitten die voorraden en wil je afhankelijk zijn van de landen die ze delven? En onder welke omstandigheid worden die gewonnen ?
pi_180136967
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 11:03 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Voor de grondstoffen die nodig zijn voor deze energietransitie zijn de voorraden ook eindig.
En waar zitten die voorraden en wil je afhankelijk zijn van de landen die ze delven? En onder welke omstandigheid worden die gewonnen ?
Ja, uiteraard, dat antwoord kon ik verwachten.
Toch zijn aardolie, -gas en kolen niet erg duurzaam.
Wil je er in 2050 vanaf zijn, dan zal je nu al iets moeten ondernemen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')