Wacht, ik moet hier zelf even op terugkomen, want Waadi 10 zegt dat er ook niemand ter beschikking gesteld mag worden. Maar dat zou ook betekenen dat ze hun oorspronkelijke lijnen niet mogen rijden, overigens.quote:Op zaterdag 30 juni 2018 10:19 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Het enige dat verboden is is het bemiddelen van arbeidskrachten door de uitzendbureaus.
Uitzendkrachten die al bemiddeld zijn kunnen dus gewoon aan de slag, en ik zie nergens een uitzondering in de wet dat ze niet op een andere lijn ingezet mogen worden.
Maar je kan dus niet naar aanleiding van een staking naar een uzb stappen en extra mensen bemiddelen.
Zo staat het in de wet en ook ik kan er weinig anders van maken (Waadi 3.2).
Wellicht mis ik iets, maar als je een linkje hebt naar uitspraak of artikel neem ik mijn woorden graag terug.
Uit de evaluatie van Waadi even:quote:Op zaterdag 30 juni 2018 10:19 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Het enige dat verboden is is het bemiddelen van arbeidskrachten door de uitzendbureaus.
Uitzendkrachten die al bemiddeld zijn kunnen dus gewoon aan de slag, en ik zie nergens een uitzondering in de wet dat ze niet op een andere lijn ingezet mogen worden.
Maar je kan dus niet naar aanleiding van een staking naar een uzb stappen en extra mensen bemiddelen.
Zo staat het in de wet en ook ik kan er weinig anders van maken (Waadi 3.2).
Wellicht mis ik iets, maar als je een linkje hebt naar uitspraak of artikel neem ik mijn woorden graag terug.
Had je net gemist.quote:Op zaterdag 30 juni 2018 10:24 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Wacht, ik moet hier zelf even op terugkomen, want Waadi 10 zegt dat er ook niemand ter beschikking gesteld mag worden. Maar dat zou ook betekenen dat ze hun oorspronkelijke lijnen niet mogen rijden, overigens.
Inderdaad, mijn interpretatie was fout.quote:Op zaterdag 30 juni 2018 10:32 schreef ContraCourant het volgende:
[..]
Had je net gemist.
Uzk's mogen wel hun geroosterde diensten rijden. Dan ben je niet aan het staking breken aangezien er geen relatie is tussen de verrichte arbeid en de staking.
Maar uiteraard vind je daar altijd wel een stukje grijs in.
https://thexvid.com/video(...)-op-de-maaslijn.htmlquote:Op zaterdag 30 juni 2018 10:14 schreef ContraCourant het volgende:
[..]
Of de concessieverlener?
Maar goed, wel beter dat er nu in de spits iig gereden gaat worden.
Tsjah, het marktdenken brengt soms ook onzinnige kosten- en verantwoordelijkheidsverplaatsingen met zich mee die meer doen denken aan een oorlog tegen de wereld dan aan het samen bouwen aan een betere omgeving.quote:Op zaterdag 30 juni 2018 10:53 schreef Cherni het volgende:
[..]
https://thexvid.com/video(...)-op-de-maaslijn.html
Ook een leuk staaltje van de provincie om de problemen af te schuiven. In mijn jeugd toen ns er nog reed was er al sprake van verdubbeling van het spoor en electrificatie.
Nog steeds meer dan 30 jaar later niet gerealiseerd.
En het zal nog wel een tijdje duren.
https://m.limburger.nl/cn(...)iet-weg-van-maaslijn
Inderdaad. Maar je ziet in dat filmpje dat mensen klagen over de vervoerder maar het is de provincie die moet zorgen voor de infra en een goed pakket van eisen waar zowel de reiziger en vervoerder incluis personeel op vooruit gaan.quote:Op zaterdag 30 juni 2018 11:04 schreef ContraCourant het volgende:
[..]
Tsjah, het marktdenken brengt soms ook onzinnige kosten- en verantwoordelijkheidsverplaatsingen met zich mee die meer doen denken aan een oorlog tegen de wereld dan aan het samen bouwen aan een betere omgeving.
Nee het is aso van de werkgevers dat daar uberhaupt voor gestaakt moet worden, en wie is er nu afhankelijk van het streekvervoer? Iedereen heeft toch een auto van de zaak? En anders kopen ze maar een brommertje of een fiets.quote:Op vrijdag 29 juni 2018 23:22 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Dan gaan ze toch plassen? Of moeten ze toestemming van de juf hebben?
EDIT:
Wat ik dus bedoel te zeggen is dat ze meer sympathie krijgen van de andere hardwerkende burgers als ze gewoon werken, maar op hun eigen tempo met plaspauzes wanneer ze willen. De werkgever kan moeilijk sancties daartegen ondernemen als iedereen dit doet.
Maar om dagenlang te gaan staken terwijl je weet dat sommige mensen van het OV afhankelijk zijn en er geen concurrentie mogelijk is in deze branche... Ja dat vind ik aso.
Het marktdenken is heilig. Alleen de economie is belangrijk. Mensen kunnen stikken, zijn maar slaven toch?quote:Op zaterdag 30 juni 2018 11:04 schreef ContraCourant het volgende:
[..]
Tsjah, het marktdenken brengt soms ook onzinnige kosten- en verantwoordelijkheidsverplaatsingen met zich mee die meer doen denken aan een oorlog tegen de wereld dan aan het samen bouwen aan een betere omgeving.
Nou ja, marktdenken kan best iets opleveren - maar op deze manier niet. Het verwordt tot een handigheidje, en de consequenties liggen aan de andere kant van de schutting.quote:Op zaterdag 30 juni 2018 12:40 schreef ietjefietje het volgende:
[..]
Het marktdenken is heilig. Alleen de economie is belangrijk. Mensen kunnen stikken, zijn maar slaven toch?
En uiteindelijk staat er aan het hoofd een manager die zodanig bezuinigd heeft dat er niks meer te managen valt.quote:Op zaterdag 30 juni 2018 12:41 schreef ContraCourant het volgende:
[..]
Nou ja, marktdenken kan best iets opleveren - maar op deze manier niet. Het verwordt tot een handigheidje, en de consequenties liggen aan de andere kant van de schutting.
quote:Op zaterdag 30 juni 2018 12:38 schreef ietjefietje het volgende:
[..]
Nee het is aso van de werkgevers dat daar uberhaupt voor gestaakt moet worden, en wie is er nu afhankelijk van het streekvervoer? Iedereen heeft toch een auto van de zaak? En anders kopen ze maar een brommertje of een fiets.
Niet zo'n klein beetje dom jij.quote:Op zaterdag 30 juni 2018 12:38 schreef ietjefietje het volgende:
[..]
Nee het is aso van de werkgevers dat daar uberhaupt voor gestaakt moet worden, en wie is er nu afhankelijk van het streekvervoer? Iedereen heeft toch een auto van de zaak? En anders kopen ze maar een brommertje of een fiets.
Als niemand er afhankelijk van is, kunnen we net zo goed het OV opheffen toch? Mogen die chauffeurs allemaal gaan schoffelen. Kunnen ze gewoon tegen een boom pissen wanneer ze zin hebben, dat probleem ook weer opgelost.quote:Op zaterdag 30 juni 2018 12:38 schreef ietjefietje het volgende:
[..]
Nee het is aso van de werkgevers dat daar uberhaupt voor gestaakt moet worden, en wie is er nu afhankelijk van het streekvervoer? Iedereen heeft toch een auto van de zaak? En anders kopen ze maar een brommertje of een fiets.
Wel terechte klachten dit hoor, Arriva krijgt het voor elkaar om het nog slechter te doen dan Veolia hiervoor op dit traject. En dat is toch heel erg knap dat ze dat is gelukt.quote:Op zaterdag 30 juni 2018 10:53 schreef Cherni het volgende:
[..]
https://thexvid.com/video(...)-op-de-maaslijn.html
Ook een leuk staaltje van de provincie om de problemen af te schuiven. In mijn jeugd toen ns er nog reed was er al sprake van verdubbeling van het spoor en electrificatie.
Nog steeds meer dan 30 jaar later niet gerealiseerd.
En het zal nog wel een tijdje duren.
https://m.limburger.nl/cn(...)iet-weg-van-maaslijn
Dat ligt meer aan de provincie dan Arriva die zo goedkoop mogelijk inschrijft op dat wat de provincie eist. Veolia voldeed niet en NS had de zaak bedonderd. Ik zou wel eens willen weten wat die aanbesteding alleen al voor een kosten met zich mee hebben gedragen. Die aanbesteding heeft tal van jaren geduurd met tal van adviesbureaus, advocaten etc.quote:Op zaterdag 30 juni 2018 12:53 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Wel terechte klachten dit hoor, Arriva krijgt het voor elkaar om het nog slechter te doen dan Veolia hiervoor op dit traject. En dat is toch heel erg knap dat ze dat is gelukt.
Niet mee eens. Ik reis iedere dag op dit traject en Arriva gooit iedere dag meerdere treinen uit de dienstregeling zonder bericht omdat ze het gewoon niet aankunnen. Dan is er nog minstens iedere dag een trein defect, vaak meerdere waardoor er enorme vertragingen ontstaan. Ze rijden vrijwel nooit optijd en de treinen zijn vooral in de spits veel te kort. Nee, Arriva bakt er helemaal niets van. Ze moeten gewoon andere treinen gaan inzetten hier, want dit is nog steeds die ouwe meuk van Veolia. En ze hebben veel betere treinen, die onder andere op het traject Arnhem-Doetinchem rijden. Ze zijn er dus wel.quote:Op zaterdag 30 juni 2018 13:04 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat ligt meer aan de provincie dan Arriva die zo goedkoop mogelijk inschrijft op dat wat de provincie eist. Veolia voldeed niet en NS had de zaak bedonderd. Ik zou wel eens willen weten wat die aanbesteding alleen al voor een kosten met zich mee hebben gedragen. Die aanbesteding heeft tal van jaren geduurd met tal van adviesbureaus, advocaten etc.
Je laat het ook overkomen, alsof jij de aardappelhandelaar bent en de buschauffeurs jouw horigen.quote:
Jazeker, maar een aantal via een alternatieve route ivm Veteranendag.quote:Op zaterdag 30 juni 2018 14:09 schreef autoknutselaar het volgende:
Weet iemand of de trams in Den Haag rijden?
Een kaart voor een kastje houden is inderdaad erg ingewikkeld.quote:Op zaterdag 30 juni 2018 14:55 schreef MakkieR het volgende:
Van mij mogen ze het hele jaar door staken, OV is voor mij toch veel te ingewikkeld met die OV chipsnip ding.
welke kaart? ik heb alleen een bankpasquote:Op zaterdag 30 juni 2018 14:57 schreef Monolith het volgende:
[..]
Een kaart voor een kastje houden is inderdaad erg ingewikkeld.
Er is geen marktwerking, maar een concessiewerking. Het bevat wel elementen van marktwerking op het moment dat de aanbesteding gedaan wordt, maar buiten dat om is het protectionistisch. Het gevolg is dat na het winnen van een aanbesteding alle vrijheid is om tot op een bepaalde hoogte wan te presteren zonder dat er concurrenten kunnen inspringen op het gat dat bewust opengelaten wordt om geld te besparen.quote:Op zaterdag 30 juni 2018 11:14 schreef Cherni het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar je ziet in dat filmpje dat mensen klagen over de vervoerder maar het is de provincie die moet zorgen voor de infra en een goed pakket van eisen waar zowel de reiziger en vervoerder incluis personeel op vooruit gaan.
Maar daar zal marktwerking althans in het ov niet voor bedoeld zijn. Het komt erop neer dat de provincie zo goedkoop mogelijk zijn verantwoording kan afschuiven en zelf bakken met geld aan onnozelheid kan verslinden.
Die is complexer dan een OVchipkaartquote:Op zaterdag 30 juni 2018 14:58 schreef MakkieR het volgende:
[..]
welke kaart? ik heb alleen een bankpas
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |