abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 30 juni 2018 @ 10:24:20 #176
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_180136194
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 10:19 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Het enige dat verboden is is het bemiddelen van arbeidskrachten door de uitzendbureaus.

Uitzendkrachten die al bemiddeld zijn kunnen dus gewoon aan de slag, en ik zie nergens een uitzondering in de wet dat ze niet op een andere lijn ingezet mogen worden.

Maar je kan dus niet naar aanleiding van een staking naar een uzb stappen en extra mensen bemiddelen.

Zo staat het in de wet en ook ik kan er weinig anders van maken (Waadi 3.2).
Wellicht mis ik iets, maar als je een linkje hebt naar uitspraak of artikel neem ik mijn woorden graag terug.
Wacht, ik moet hier zelf even op terugkomen, want Waadi 10 zegt dat er ook niemand ter beschikking gesteld mag worden. Maar dat zou ook betekenen dat ze hun oorspronkelijke lijnen niet mogen rijden, overigens.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_180136288
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 10:19 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Het enige dat verboden is is het bemiddelen van arbeidskrachten door de uitzendbureaus.

Uitzendkrachten die al bemiddeld zijn kunnen dus gewoon aan de slag, en ik zie nergens een uitzondering in de wet dat ze niet op een andere lijn ingezet mogen worden.

Maar je kan dus niet naar aanleiding van een staking naar een uzb stappen en extra mensen bemiddelen.

Zo staat het in de wet en ook ik kan er weinig anders van maken (Waadi 3.2).
Wellicht mis ik iets, maar als je een linkje hebt naar uitspraak of artikel neem ik mijn woorden graag terug.
Uit de evaluatie van Waadi even:

"Uitgangspunt is dat arbeidskrachten niet worden aangetrokken of ingezet met het oog op het arbeidsconflict en voor werkzaamheden, die door de stakers normaliter worden verricht"
pi_180136307
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 10:24 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Wacht, ik moet hier zelf even op terugkomen, want Waadi 10 zegt dat er ook niemand ter beschikking gesteld mag worden. Maar dat zou ook betekenen dat ze hun oorspronkelijke lijnen niet mogen rijden, overigens.
Had je net gemist.

Uzk's mogen wel hun geroosterde diensten rijden. Dan ben je niet aan het staking breken aangezien er geen relatie is tussen de verrichte arbeid en de staking.

Maar uiteraard vind je daar altijd wel een stukje grijs in.
  zaterdag 30 juni 2018 @ 10:53:20 #179
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_180136617
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 10:32 schreef ContraCourant het volgende:

[..]

Had je net gemist.

Uzk's mogen wel hun geroosterde diensten rijden. Dan ben je niet aan het staking breken aangezien er geen relatie is tussen de verrichte arbeid en de staking.

Maar uiteraard vind je daar altijd wel een stukje grijs in.
Inderdaad, mijn interpretatie was fout.
Ook uit jouw linkje:

“De huidige bepaling ziet er zowel op toe, dat «zittende» uitzendkrachten het verloop van de staking niet beïnvloeden door neergelegd werk van stakers over te nemen, als dat gedurende de staking geen nieuwe uitzendkrachten worden aangetrokken (zie ook Pres. Rb. Roermond, 2 juli 1996, KG 1996/257).”

Lijkt me duidelijk inderdaad.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_180136623
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 10:14 schreef ContraCourant het volgende:

[..]

Of de concessieverlener?

Maar goed, wel beter dat er nu in de spits iig gereden gaat worden.
https://thexvid.com/video(...)-op-de-maaslijn.html

Ook een leuk staaltje van de provincie om de problemen af te schuiven. In mijn jeugd toen ns er nog reed was er al sprake van verdubbeling van het spoor en electrificatie.

Nog steeds meer dan 30 jaar later niet gerealiseerd.

En het zal nog wel een tijdje duren.
https://m.limburger.nl/cn(...)iet-weg-van-maaslijn
pi_180136777
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 10:53 schreef Cherni het volgende:

[..]

https://thexvid.com/video(...)-op-de-maaslijn.html

Ook een leuk staaltje van de provincie om de problemen af te schuiven. In mijn jeugd toen ns er nog reed was er al sprake van verdubbeling van het spoor en electrificatie.

Nog steeds meer dan 30 jaar later niet gerealiseerd.

En het zal nog wel een tijdje duren.
https://m.limburger.nl/cn(...)iet-weg-van-maaslijn
Tsjah, het marktdenken brengt soms ook onzinnige kosten- en verantwoordelijkheidsverplaatsingen met zich mee die meer doen denken aan een oorlog tegen de wereld dan aan het samen bouwen aan een betere omgeving.
pi_180136986
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 11:04 schreef ContraCourant het volgende:

[..]

Tsjah, het marktdenken brengt soms ook onzinnige kosten- en verantwoordelijkheidsverplaatsingen met zich mee die meer doen denken aan een oorlog tegen de wereld dan aan het samen bouwen aan een betere omgeving.
Inderdaad. Maar je ziet in dat filmpje dat mensen klagen over de vervoerder maar het is de provincie die moet zorgen voor de infra en een goed pakket van eisen waar zowel de reiziger en vervoerder incluis personeel op vooruit gaan.

Maar daar zal marktwerking althans in het ov niet voor bedoeld zijn. Het komt erop neer dat de provincie zo goedkoop mogelijk zijn verantwoording kan afschuiven en zelf bakken met geld aan onnozelheid kan verslinden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cherni op 30-06-2018 11:22:15 ]
pi_180138185
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 23:22 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Dan gaan ze toch plassen? Of moeten ze toestemming van de juf hebben?

EDIT:
Wat ik dus bedoel te zeggen is dat ze meer sympathie krijgen van de andere hardwerkende burgers als ze gewoon werken, maar op hun eigen tempo met plaspauzes wanneer ze willen. De werkgever kan moeilijk sancties daartegen ondernemen als iedereen dit doet.

Maar om dagenlang te gaan staken terwijl je weet dat sommige mensen van het OV afhankelijk zijn en er geen concurrentie mogelijk is in deze branche... Ja dat vind ik aso.
Nee het is aso van de werkgevers dat daar uberhaupt voor gestaakt moet worden, en wie is er nu afhankelijk van het streekvervoer? Iedereen heeft toch een auto van de zaak? En anders kopen ze maar een brommertje of een fiets.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_180138205
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 11:04 schreef ContraCourant het volgende:

[..]

Tsjah, het marktdenken brengt soms ook onzinnige kosten- en verantwoordelijkheidsverplaatsingen met zich mee die meer doen denken aan een oorlog tegen de wereld dan aan het samen bouwen aan een betere omgeving.
Het marktdenken is heilig. Alleen de economie is belangrijk. Mensen kunnen stikken, zijn maar slaven toch?
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_180138220
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 12:40 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Het marktdenken is heilig. Alleen de economie is belangrijk. Mensen kunnen stikken, zijn maar slaven toch?
Nou ja, marktdenken kan best iets opleveren - maar op deze manier niet. Het verwordt tot een handigheidje, en de consequenties liggen aan de andere kant van de schutting.
pi_180138242
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 12:41 schreef ContraCourant het volgende:

[..]

Nou ja, marktdenken kan best iets opleveren - maar op deze manier niet. Het verwordt tot een handigheidje, en de consequenties liggen aan de andere kant van de schutting.
En uiteindelijk staat er aan het hoofd een manager die zodanig bezuinigd heeft dat er niks meer te managen valt.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_180138306
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 12:38 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Nee het is aso van de werkgevers dat daar uberhaupt voor gestaakt moet worden, en wie is er nu afhankelijk van het streekvervoer? Iedereen heeft toch een auto van de zaak? En anders kopen ze maar een brommertje of een fiets.
:')
pi_180138333
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 12:38 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Nee het is aso van de werkgevers dat daar uberhaupt voor gestaakt moet worden, en wie is er nu afhankelijk van het streekvervoer? Iedereen heeft toch een auto van de zaak? En anders kopen ze maar een brommertje of een fiets.
Niet zo'n klein beetje dom jij. :D
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180138375
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 12:38 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Nee het is aso van de werkgevers dat daar uberhaupt voor gestaakt moet worden, en wie is er nu afhankelijk van het streekvervoer? Iedereen heeft toch een auto van de zaak? En anders kopen ze maar een brommertje of een fiets.
Als niemand er afhankelijk van is, kunnen we net zo goed het OV opheffen toch? Mogen die chauffeurs allemaal gaan schoffelen. :Y Kunnen ze gewoon tegen een boom pissen wanneer ze zin hebben, dat probleem ook weer opgelost. :Y)

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 30-06-2018 12:53:20 ]
pi_180138383
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 10:53 schreef Cherni het volgende:

[..]

https://thexvid.com/video(...)-op-de-maaslijn.html

Ook een leuk staaltje van de provincie om de problemen af te schuiven. In mijn jeugd toen ns er nog reed was er al sprake van verdubbeling van het spoor en electrificatie.

Nog steeds meer dan 30 jaar later niet gerealiseerd.

En het zal nog wel een tijdje duren.
https://m.limburger.nl/cn(...)iet-weg-van-maaslijn
Wel terechte klachten dit hoor, Arriva krijgt het voor elkaar om het nog slechter te doen dan Veolia hiervoor op dit traject. En dat is toch heel erg knap dat ze dat is gelukt.
pi_180138563
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 12:53 schreef tompsv18 het volgende:

[..]

Wel terechte klachten dit hoor, Arriva krijgt het voor elkaar om het nog slechter te doen dan Veolia hiervoor op dit traject. En dat is toch heel erg knap dat ze dat is gelukt.
Dat ligt meer aan de provincie dan Arriva die zo goedkoop mogelijk inschrijft op dat wat de provincie eist. Veolia voldeed niet en NS had de zaak bedonderd. Ik zou wel eens willen weten wat die aanbesteding alleen al voor een kosten met zich mee hebben gedragen. Die aanbesteding heeft tal van jaren geduurd met tal van adviesbureaus, advocaten etc.
pi_180138660
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 13:04 schreef Cherni het volgende:

[..]

Dat ligt meer aan de provincie dan Arriva die zo goedkoop mogelijk inschrijft op dat wat de provincie eist. Veolia voldeed niet en NS had de zaak bedonderd. Ik zou wel eens willen weten wat die aanbesteding alleen al voor een kosten met zich mee hebben gedragen. Die aanbesteding heeft tal van jaren geduurd met tal van adviesbureaus, advocaten etc.
Niet mee eens. Ik reis iedere dag op dit traject en Arriva gooit iedere dag meerdere treinen uit de dienstregeling zonder bericht omdat ze het gewoon niet aankunnen. Dan is er nog minstens iedere dag een trein defect, vaak meerdere waardoor er enorme vertragingen ontstaan. Ze rijden vrijwel nooit optijd en de treinen zijn vooral in de spits veel te kort. Nee, Arriva bakt er helemaal niets van. Ze moeten gewoon andere treinen gaan inzetten hier, want dit is nog steeds die ouwe meuk van Veolia. En ze hebben veel betere treinen, die onder andere op het traject Arnhem-Doetinchem rijden. Ze zijn er dus wel.
pi_180139411
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 12:48 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

:')
Je laat het ook overkomen, alsof jij de aardappelhandelaar bent en de buschauffeurs jouw horigen. :+
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_180139417
Weet iemand of de trams in Den Haag rijden?
  zaterdag 30 juni 2018 @ 14:14:46 #195
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_180139496
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 14:09 schreef autoknutselaar het volgende:
Weet iemand of de trams in Den Haag rijden?
Jazeker, maar een aantal via een alternatieve route ivm Veteranendag.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_180140023
Van mij mogen ze het hele jaar door staken, OV is voor mij toch veel te ingewikkeld met die OV chipsnip ding.
pi_180140045
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 14:55 schreef MakkieR het volgende:
Van mij mogen ze het hele jaar door staken, OV is voor mij toch veel te ingewikkeld met die OV chipsnip ding.
Een kaart voor een kastje houden is inderdaad erg ingewikkeld.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_180140072
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 14:57 schreef Monolith het volgende:

[..]

Een kaart voor een kastje houden is inderdaad erg ingewikkeld.
welke kaart? ik heb alleen een bankpas :P
  zaterdag 30 juni 2018 @ 16:12:41 #199
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_180141869
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 11:14 schreef Cherni het volgende:

[..]

Inderdaad. Maar je ziet in dat filmpje dat mensen klagen over de vervoerder maar het is de provincie die moet zorgen voor de infra en een goed pakket van eisen waar zowel de reiziger en vervoerder incluis personeel op vooruit gaan.

Maar daar zal marktwerking althans in het ov niet voor bedoeld zijn. Het komt erop neer dat de provincie zo goedkoop mogelijk zijn verantwoording kan afschuiven en zelf bakken met geld aan onnozelheid kan verslinden.
Er is geen marktwerking, maar een concessiewerking. Het bevat wel elementen van marktwerking op het moment dat de aanbesteding gedaan wordt, maar buiten dat om is het protectionistisch. Het gevolg is dat na het winnen van een aanbesteding alle vrijheid is om tot op een bepaalde hoogte wan te presteren zonder dat er concurrenten kunnen inspringen op het gat dat bewust opengelaten wordt om geld te besparen.

Marktwerking is iets wat elke dag, elk uur, elke minuut en elke seconde aanwezig is. Heeft de ene bus pech? Dan wordt dat gat gelijk gevuld door de concurrent die er garen bij spint. Moet jij eens opletten dat er dan meer onderhoud gedaan wordt om uitval te beperken.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_180142867
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 14:58 schreef MakkieR het volgende:

[..]

welke kaart? ik heb alleen een bankpas :P
Die is complexer dan een OVchipkaart :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')