Maar dan zou je ook kunnen zeggen dat iedereen in de zorg het werk maar neer moet kunnen leggen....en dan vallen er gewoonweg doden.quote:Op vrijdag 29 juni 2018 19:13 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mja, heeft de FNV ook de verantwoordelijkheid om de klanten van Albert Heijn tegemoet te komen als het personeel daar staakt? Waarschijnlijk niet. Dat is immers een marktpartij met afdoende alternatieven. Stakingen bij de pakketbezorging van PostNL?
Het punt is natuurlijk dat lokaal busvervoer niet heel veel alternatieven kent. Mensen kunnen met de auto of met iemand meerijden, met de fiets, met de taxi, soms met de trein en dan heb je alles wel een beetje gehad. Lullig natuurlijk, maar daar ligt feitelijk ook een probleem voor de werkgever om op te lossen.
Het is best sympathiek van de FNV dat ze voor publieksvriendelijkere acties gaan hoor, maar ik zie niet in waarom rekening houden met de klant / reiziger per se de verantwoordelijkheid van een vakbond zou moeten zijn.
Zou je inderdaad denken. Maar je hebt ook vrouwelijke chauffeurs. Bovendien zijn die rijtijden zo krap dat je niet zomaar even die bus langs de kant zet en eventueel gaat wildplassen.quote:Op vrijdag 29 juni 2018 19:09 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Maar ik snap het niet zo goed.... als de nood echt zo hoog is en er echt te weinig tijd per dag is om te plassen, dan GA je toch op een gegeven moment gewoon? Dan zet je die bus toch bij het eerste beste tankstation neer en geef je bij je passagiers aan dat je toch echt even 5 min. vertraging hebt omdat je anders het gangpad kunt dweilen? En dat ze voor klachten bij je baas moeten zijn...
Ik weet dat ze bij de TNT (of PostNL of weetikveel hoe het toen heette, we wisselden ongeveer om de 3 weken van uniform en logo ) ook regels wilden instellen voor wc-bezoek; toestemming vragen aan de manager en max zoveel minuten. Ik heb toen in bijzijn van de manager gewoon heel duidelijk gemaakt dat ik daar echt niet aan meedeed. Zo vaak hoefde ik niet naar de wc, maar als ik moest, dan ging ik A) geen vingertje omhoog steken en B) geen stopwatch erbij houden. Kom nou, het was geen kleuterklas. Nooit meer iets over gehoord op onze afdeling.
Omdat met deze staking mensen geraakt worden die geen alternatief voor vervoer hebben, dat is wat anders dan bij een supermarkt, en ook wat anders dan een PostNL daar de impact aanzienlijk groter is. Krijgt iemand zijn pakketje een week later is dit jammer, kan iemand een week geen medicatie halen, een week niet naar het week et cetera, dan heeft dat wel meer invloed natuurlijk. Mijn inziens heeft die vakbond zeker de verantwoordelijkheid daar ze de staking opzetten, ik vind niet dat ze dan niet meer kunnen of mogen staken, maar ze moeten naar mijn idee deze impact voor de reiziger we zo klein mogelijk maken voor zover dit bij een staking kan.quote:Op vrijdag 29 juni 2018 19:13 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mja, heeft de FNV ook de verantwoordelijkheid om de klanten van Albert Heijn tegemoet te komen als het personeel daar staakt? Waarschijnlijk niet. Dat is immers een marktpartij met afdoende alternatieven. Stakingen bij de pakketbezorging van PostNL?
Het punt is natuurlijk dat lokaal busvervoer niet heel veel alternatieven kent. Mensen kunnen met de auto of met iemand meerijden, met de fiets, met de taxi, soms met de trein en dan heb je alles wel een beetje gehad. Lullig natuurlijk, maar daar ligt feitelijk ook een probleem voor de werkgever om op te lossen.
Het is best sympathiek van de FNV dat ze voor publieksvriendelijkere acties gaan hoor, maar ik zie niet in waarom rekening houden met de klant / reiziger per se de verantwoordelijkheid van een vakbond zou moeten zijn.
Oh, ik snap de frustratie van de reizigers ook prima. Forens zelf de laatste tijd dagelijks met de trein, waarbij ik ook mooi een stuk reistijd als werktijd kan gebruiken. Ik zou ook niet blij worden van een meerdaagse staking bij de NS. Het punt is dan ook niet dat de reizigers niet mogen zeiken, maar of dat de verantwoordelijkheid van de vakbonden zou moeten zijn.quote:Op vrijdag 29 juni 2018 19:16 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Maar dan zou je ook kunnen zeggen dat iedereen in de zorg het werk maar neer moet kunnen leggen....en dan vallen er gewoonweg doden.
Willen we toch ook niet?
Begrijp me goed hoor, ik snap echt wel de frustratie van buschauffeurs want ik zie ook wel hoe veel lager geschoolde beroepsgroepen (en dit bedoel ik niet onaardig, ik heb zelf ook een mbo4tje baant op dit moment) enorm uitgeknepen worden. Maar ik snap ook de frustratie van de reizigers heel goed.
De provincie moet tijdens een aanbesteding gewoon eisen opstellen dat personeel onder goede arbeidsomstandigheden hun werk kunnen doen. Dat zou de basis moeten zijn.quote:Op vrijdag 29 juni 2018 19:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
Oh, ik snap de frustratie van de reizigers ook prima. Forens zelf de laatste tijd dagelijks met de trein, waarbij ik ook mooi een stuk reistijd als werktijd kan gebruiken. Ik zou ook niet blij worden van een meerdaagse staking bij de NS. Het punt is dan ook niet dat de reizigers niet mogen zeiken, maar of dat de verantwoordelijkheid van de vakbonden zou moeten zijn.
Ik weet niet op welke vraag je denkt dat dit een antwoord is, maar de vraag die ik stelde was in ieder geval niet wat het probleem is met een staking in het OV. De werkgever kan ook best voor alternatieven zorgen.quote:Op vrijdag 29 juni 2018 19:18 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Omdat met deze staking mensen geraakt worden die geen alternatief voor vervoer hebben, dat is wat anders dan bij een supermarkt, en ook wat anders dan een PostNL daar de impact aanzienlijk groter is. Krijgt iemand zijn pakketje een week later is dit jammer, kan iemand een week geen medicatie halen, een week niet naar het week et cetera, dan heeft dat wel meer invloed natuurlijk.
Nadeel van reizersvriendelijke stakingen is natuurlijk dat je daarmee ook werkgeversvriendelijke stakingen hebt. En als een staking vrijwel symbolisch wordt, dan zal een werkgever ook niet snel geneigd zijn om serieus na te denken over gestelde eisen.quote:Mijn inziens heeft die vakbond zeker de verantwoordelijkheid daar ze de staking opzetten, ik vind niet dat ze dan niet meer kunnen of mogen staken, maar ze moeten naar mijn idee deze impact voor de reiziger we zo klein mogelijk maken voor zover dit bij een staking kan.
Dat is om aan te geven dat je vergelijking nergens op slaat. En schijnbaar tevens gelukkig is de FNV het niet met je eens.quote:Op vrijdag 29 juni 2018 19:24 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik weet niet op welke vraag je denkt dat dit een antwoord is, maar de vraag die ik stelde was in ieder geval niet wat het probleem is met een staking in het OV. De werkgever kan ook best voor alternatieven zorgen.
[..]
Nadeel van reizersvriendelijke stakingen is natuurlijk dat je daarmee ook werkgeversvriendelijke stakingen hebt. En als een staking vrijwel symbolisch wordt, dan zal een werkgever ook niet snel geneigd zijn om serieus na te denken over gestelde eisen.
Ik weet niet waar jij denkt een vergelijking te zien. Ik geef juist aan wat de verschillen zijn. Namelijk een marktpartij met hele makkelijke alternatieven versus een overheidsdienst die je wat minder makkelijk vervangt.quote:Op vrijdag 29 juni 2018 19:27 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Dat is om aan te geven dat je vergelijking nergens op slaat. En schijnbaar tevens gelukkig is de FNV het niet met je eens.
Als je de verschillen toont maak je toch een vergelijking.quote:Op vrijdag 29 juni 2018 19:32 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij denkt een vergelijking te zien. Ik geef juist aan wat de verschillen zijn. Namelijk een marktpartij met hele makkelijke alternatieven versus een overheidsdienst die je wat minder makkelijk vervangt.
Maar geen gelijkstelling en dat is waar jij me van beticht.quote:Op vrijdag 29 juni 2018 19:33 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Als je de verschillen toont maak je toch een vergelijking.
Niet.quote:Op vrijdag 29 juni 2018 19:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
Maar geen gelijkstelling en dat is waar jij me van beticht.
Mbo baantje. Juist voor die mensen in welke sector ook mag best meer gedaan worden. Ze zijn hard nodig en zorg op zijn minst voor goede omstandigheden. Dit soort werknemers uitknijpen betekend op lange termijn enorme ziektekosten.quote:Op vrijdag 29 juni 2018 19:16 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Maar dan zou je ook kunnen zeggen dat iedereen in de zorg het werk maar neer moet kunnen leggen....en dan vallen er gewoonweg doden.
Willen we toch ook niet?
Begrijp me goed hoor, ik snap echt wel de frustratie van buschauffeurs want ik zie ook wel hoe veel lager geschoolde beroepsgroepen (en dit bedoel ik niet onaardig, ik heb zelf ook een mbo4tje baant op dit moment) enorm uitgeknepen worden. Maar ik snap ook de frustratie van de reizigers heel goed.
Ben ik absoluut met je eens, ik vind het ook schandalig hoe veel personeel behandeld wordt. (Hoewel ik er ook wel vaak van schrik hoeveel personeel het 'normaal' vindt en niet direct in gesprek durft te gaan met de managers/teamleiders en voor zijn/haar rechten op durft te komen. Of zelfs andere collega's het afraden omdat het nu eenmaal al jaren zo gaat. )quote:Op vrijdag 29 juni 2018 19:41 schreef Cherni het volgende:
[..]
Mbo baantje. Juist voor die mensen in welke sector ook mag best meer gedaan worden. Ze zijn hard nodig en zorg op zijn minst voor goede omstandigheden. Dit soort werknemers uitknijpen betekend op lange termijn enorme ziektekosten.
Ik geloof niet dat ze hier in de spits wel gaan rijden.quote:Op vrijdag 29 juni 2018 19:46 schreef tompsv18 het volgende:
Wat een enorme idioten bij FNV. Gewoon het hele weekend en volgende week buiten de spits ook nog doorgaan met de staking. Het wordt hoog tijd dat die hele organisatie opgedoekt gaat worden.
Tja dan geloof je het niet, ik weet echt wel wat mijn eigen werkzaamheden zijn. En nee, dat is zeker geen angstcultuur, in tegendeel zelfs.quote:Op vrijdag 29 juni 2018 19:08 schreef Cherni het volgende:
[..]
Lijkt mij sterk anders weet je het wel en als dat wel zo is dan leef je in een angstcultuur. Zelfs bij VLD word je afgelost aan de lopende band.
Ze gaan zeker wel rijden in de spits, vanaf maandag gewoon op de afgesproken tijden. Daar kan je gewoon vanuit gaan.quote:Op vrijdag 29 juni 2018 19:54 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat ze hier in de spits wel gaan rijden.
Gewoon niks. Zoals het ook al 3 dagen is.
Andere baan nemen als je daar niet tegen kan.quote:Op vrijdag 29 juni 2018 19:03 schreef Cherni het volgende:
[..]
Jij zou eens moeten beseffen wat het is om met een volle blaas 2x 15 min pauze te hebben als je die al hebt.
En dan niet een dag maar een aantal jaren.
Voor de laatste aanbesteding was men als personeel tevreden over Veolia. Na de overname door Arriva zijn de omstandigheden slechter geworden. Verklaar dat eerst eens voordat je met een onzinnige mantra aan komt zetten.quote:Op vrijdag 29 juni 2018 20:18 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Andere baan nemen als je daar niet tegen kan.
Nogal bizar dat buschauffeurs gaan klagen dat ze niet wanneer ze willen naar de wc kunnen gaan. Wat dacht je dat het beroep van buschauffeur inhield toen je besloot dat te gaan worden?
Dat zou geweldig zijn.quote:Op vrijdag 29 juni 2018 20:14 schreef Jano9 het volgende:
[..]
Ze gaan zeker wel rijden in de spits, vanaf maandag gewoon op de afgesproken tijden. Daar kan je gewoon vanuit gaan.
Ze kunnen zich het gewoon niet veroorloven om nog meer werkdagen het werk volledig neer te leggen, dan maar buiten de spits.
Ga dan protesten tegen marktwerking i.p.v. onschuldige passagiers naaien.quote:Op vrijdag 29 juni 2018 20:24 schreef Cherni het volgende:
[..]
Voor de laatste aanbesteding was men als personeel tevreden over Veolia. Na de overname door Arriva zijn de omstandigheden slechter geworden. Verklaar dat eerst eens voordat je met een onzinnige mantra aan komt zetten.
Dat doen ze toch door te stakenquote:Op vrijdag 29 juni 2018 20:27 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Ga dan protesten tegen marktwerking i.p.v. onschuldige passagiers naaien.
Kan niet op het Malieveld o.i.d.? Waarom moet ik slachtoffer worden van de zwakke blaas van veel buschauffeurs?quote:
Je hebt geluk als je in de spits reist dus voor 6:00 tot 9:00 of van 15:00 tot 19:00. FNV en CNV geven wel verschillende tijden, maar de spits gaat sowieso door.quote:Op vrijdag 29 juni 2018 20:24 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dat zou geweldig zijn.
-edit
Net het bericht gelezen. Heb ik dus nog geen fuck aan want ik ben niet alleen om 9 en 17u onderweg
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |