abonnement Unibet Coolblue
pi_180092538
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 23:01 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

3249 is maximale arbeidskorting. Algemene heffingskorting is 2265. En dan worden beide tegenwoordig bij een hoog inkomen ook weer afgebouwd. Maar ik dacht, laten we het niet al te moeilijk maken, want het is al ingewikkeld genoeg. :P
Het lijkt erop dat je gelijk hebt (even eea nagezocht). Zou toch zweren dat het vorig jaar nog ¤7K betrof :(
pi_180099640
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2018 23:20 schreef bamibij het volgende:

[..]

Het lijkt erop dat je gelijk hebt (even eea nagezocht). Zou toch zweren dat het vorig jaar nog ¤7K betrof :(
Toevallig vorig jaar samen met een fiscaal partner aangifte gedaan en onbewust de bedragen van beiden bij elkaar opgeteld?
  donderdag 28 juni 2018 @ 12:57:24 #53
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_180100408
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 23:06 schreef fsociety59 het volgende:

[..]

Is dat verplicht? Ik heb volgens mij ook geen belasting aangifte gedaan over vorig jaar
Ik zou het elk jaar voor de zekerheid even doen. De kans is aanwezig dat je nog ergens wat terug krijgt. In ieder geval in 2019 voor 2018 want dan krijg je alsnog het geld dat je nu niet hebt gekregen alsnog terug. En tegenwoordig staat bijna alles al automatisch ingevuld dus als je de vragen volgt wijst het zich vanzelf.
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  donderdag 28 juni 2018 @ 13:20:32 #54
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_180100846
Vul je aangifte inkomstenbelasting 2018 in in 2019. Dan komt het goed.

TS betaalt nu de volle belasting over zijn inkomen, dat is minimaal 33 a 37% ofzo. Over je hele jaarinkomen hoef je voor de eerste 2000 euro ofzo 0% te betalen. Dat wordt normaal verrekend op je loonstrookje. Maar omdat de loonadministratie van bedrijf B niet weet hoe veel TS verdient heeft bij bedrijf A, weten ze ook niet precies hoeveel van die 2000 euro belastingvrij al gehad heeft. Daarom geven ze gewoon helemaal geen heffingskorting. De belastingdienst weet wel wat het verzamelinkomen van TS is bij bedrijf A en B samen en geeft hem gewoon waar hij nog recht op had in 2018.

Ik moest laatst voor een aantal EU expats, die geen NL kunnen lezen, hun aangifte invullen. Die kregen allemaal 3000-4000 euro terug omdat ze geen loonheffingskorting hebben gehad.
  donderdag 28 juni 2018 @ 14:03:08 #55
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_180101495
quote:
17s.gif Op woensdag 27 juni 2018 15:38 schreef nostra het volgende:
De tijd dat je je doodschrok van een marginaal tarief van 35%.
:D _O_
pi_180128546
Als je t over de duvel hebt... Krijg vandaag een brief dat ik opgave moet doen van 2017. Godverdomme.
pi_180128706
Ik loop dus ook nog een krantenwijk waar ik nooit opgave van heb gedaan. Hebben ze me ook nooit om gevraagd. Maar mijn zwager zegt dat het best kan dat ik daar een flinke aanslag van krijg. 200 euro in de maand, t is een rotfooitje. Maar toch.
pi_180130156
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 20:51 schreef fsociety59 het volgende:
Ik loop dus ook nog een krantenwijk waar ik nooit opgave van heb gedaan. Hebben ze me ook nooit om gevraagd. Maar mijn zwager zegt dat het best kan dat ik daar een flinke aanslag van krijg. 200 euro in de maand, t is een rotfooitje. Maar toch.
Zal allemaal wel los lopen. Gewoon even invullen
  zaterdag 30 juni 2018 @ 08:08:15 #59
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_180134467
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 20:51 schreef fsociety59 het volgende:
Ik loop dus ook nog een krantenwijk waar ik nooit opgave van heb gedaan. Hebben ze me ook nooit om gevraagd. Maar mijn zwager zegt dat het best kan dat ik daar een flinke aanslag van krijg. 200 euro in de maand, t is een rotfooitje. Maar toch.
Niet te druk om maken, gewoon aangifte doen en het kan ook prima dat je geld terug krijgt.

Welkom in de wereld der volwassenen!
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_180138925
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 08:08 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Niet te druk om maken, gewoon aangifte doen en het kan ook prima dat je geld terug krijgt.

Welkom in de wereld der volwassenen!
Als de wereld van volwassenen betekent dat ik nu om de zoveel tijd zo'n blauwe envelop op de mat krijg was ik liever onvolwassen gebleven
  zaterdag 30 juni 2018 @ 14:02:45 #61
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_180139332
Mijn blauwe enveloppen betekenen bijna zonder uitzondering dat ik geld terug krijg.

Daarnaast moet je bij volwassen worden ook eens stil staan bij hoe dat geld gebruikt wordt. Weliswaar lang niet altijd zoals jij zou willen, maar zonder belastingen zaten we nu zonder een, zorg, onderwijs, dijkbewaking, riolering, etc.

Dit is blijkbaar jouw moment om in te zien dat de maatschappij zo is als ie is met een reden.....
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_180140017
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 13:31 schreef fsociety59 het volgende:

[..]

Als de wereld van volwassenen betekent dat ik nu om de zoveel tijd zo'n blauwe envelop op de mat krijg was ik liever onvolwassen gebleven
:')
  zaterdag 30 juni 2018 @ 15:03:47 #63
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_180140168
Hoe oud ben je ?
pi_180141529
27
  zaterdag 30 juni 2018 @ 16:16:58 #65
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_180141980
27, en nu pas ervaring met loonheffing en belastingen?

Dat zegt veel, en dat is niet positief voor je...
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_180143406
Ja, niet veel geluk gehad met het vinden van baantjes. Verkeerde opleiding gedaan. Maar ondanks dat ik nu pas inkomsten opgave moet doen, ben ik al sinds 2016 aan het werk voor een uitzendbureau...
pi_180180720
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 17:10 schreef fsociety59 het volgende:
Ja, niet veel geluk gehad met het vinden van baantjes. Verkeerde opleiding gedaan. Maar ondanks dat ik nu pas inkomsten opgave moet doen, ben ik al sinds 2016 aan het werk voor een uitzendbureau...
Dan zou ik maar eens als de wiedeweerga aangifte over 2016 doen als ik jou was.

En even nagaan of je nog recht hebt op toeslagen (huur/zorg) die je nu eventueel ontvangt. En die dus stopzetten als je er geen recht (meer) op hebt, anders mag je dat ook allemaal terug gaan betalen.
pi_180180857
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 17:10 schreef fsociety59 het volgende:
Ja, niet veel geluk gehad met het vinden van baantjes. Verkeerde opleiding gedaan. Maar ondanks dat ik nu pas inkomsten opgave moet doen, ben ik al sinds 2016 aan het werk voor een uitzendbureau...
Al sinds je 25e. Damn 😂
pi_180200796
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 08:25 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Dan zou ik maar eens als de wiedeweerga aangifte over 2016 doen als ik jou was.

En even nagaan of je nog recht hebt op toeslagen (huur/zorg) die je nu eventueel ontvangt. En die dus stopzetten als je er geen recht (meer) op hebt, anders mag je dat ook allemaal terug gaan betalen.
Waarom zou ik? Ik heb nooit een brief oid ontvangen dat ik aangifte over 2016 moet doen. En ik zou niet eens weten hoe ik dat nu nog moet doen. Hoe kan ik weten dat ik aangifte moet doen als ze me het niet laten weten? En ik krijg inderdaad een deel terug voor mijn zorgverzekering, wat heeft dat ermee te maken? Dat ga ik echt niet stopzetten, kan ik nog ff 100+ euro dokken elke maand. Dikke doei.
pi_180200864
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2018 08:41 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Al sinds je 25e. Damn 😂
Ja, ik was 24 toen ik van school afkwam. Je kan of gaan leren of vanaf je 17e in de supermarkt gaan staan en carrière maken als kassamedewerker. Maar ik snap eerlijk gezegd niet wat dit uitmaakt. Ik verdien nu geld en ik overweeg nog een opleiding te gaan doen. Je bent nooit te oud om te leren en met een HBO papiertje kan je goed verdienen.
pi_180201420
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 23:01 schreef fsociety59 het volgende:

[..]

Waarom zou ik? Ik heb nooit een brief oid ontvangen dat ik aangifte over 2016 moet doen. En ik zou niet eens weten hoe ik dat nu nog moet doen. Hoe kan ik weten dat ik aangifte moet doen als ze me het niet laten weten? En ik krijg inderdaad een deel terug voor mijn zorgverzekering, wat heeft dat ermee te maken? Dat ga ik echt niet stopzetten, kan ik nog ff 100+ euro dokken elke maand. Dikke doei.
Doe gewoon altijd aangifte. Met de bedragen die hier voorbij komen en het feit dat je via uitzendbureaus werkt, zal je eerder geld terugkrijgen dan bij moeten betalen. En zorg verder dat je inkomen dat voor de toeslagen gebruikt wordt klopt.

Aangifte 2017 kan hier: https://www.belastingdien(...)te/belastingaangifte
Aangifte 2013-2016 kan hier: https://www.belastingdien(...)gifte_doen_2016-2013

Wijzigingen in inkomen voor je toeslagen doorgeven doe je hier: https://www.belastingdien(...)en_op_mijn_toeslagen

En een wijziging doorgeven betekent niet gelijk dat je minder of niets meer krijgt. Waarschijnlijk blijft het gewoon gelijk. En als je ergens geen recht op hebt, maar het wel krijgt, dan moet je het later toch weer inleveren. Zorg dus maar dat het klopt, anders heb je straks schulden bij de belastingdienst. Man je bent 27, maar je klinkt als 16.
pi_180201563
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 23:26 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Doe gewoon altijd aangifte. Met de bedragen die hier voorbij komen en het feit dat je via uitzendbureaus werkt, zal je eerder geld terugkrijgen dan bij moeten betalen. En zorg verder dat je inkomen dat voor de toeslagen gebruikt wordt klopt.

Aangifte 2017 kan hier: https://www.belastingdien(...)te/belastingaangifte
Aangifte 2013-2016 kan hier: https://www.belastingdien(...)gifte_doen_2016-2013

Wijzigingen in inkomen voor je toeslagen doorgeven doe je hier: https://www.belastingdien(...)en_op_mijn_toeslagen

En een wijziging doorgeven betekent niet gelijk dat je minder of niets meer krijgt. Waarschijnlijk blijft het gewoon gelijk. En als je ergens geen recht op hebt, maar het wel krijgt, dan moet je het later toch weer inleveren. Zorg dus maar dat het klopt, anders heb je straks schulden bij de belastingdienst. Man je bent 27, maar je klinkt als 16.
Thanks, da's altijd fijn om te horen. Toch nog even die natrap.
pi_180201881
quote:
14s.gif Op maandag 2 juli 2018 23:32 schreef fsociety59 het volgende:

[..]

Thanks, da's altijd fijn om te horen. Toch nog even die natrap.
Ik had je vorige week ook een hele uitleg gegeven. Dus van het weekend had je prima aangifte kunnen doen, ipv hier te lopen zeuren en te speculeren of je wel of niet bij moet betalen of minder toeslagen krijgt.

Die linkjes zijn zo te vinden via google. Gewoon intikken: "wijziging inkomen toeslagen" en dan is het de eerste hit. Idem voor de aangiftes. Zoek je jaaropgaven op, half uurtje vragen beantwoorden en dan weet je het.

Laat het resultaat maar even weten. Ik heb vanaf m'n 15e netjes elk jaar aangifte gedaan. Ook de jaren dat ik een krantenwijk of supermarktbaan had. Soms had je geluk en kreeg je nog 23 euro terug. Toch leuk op die leeftijd. :9
pi_180202871
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 23:03 schreef fsociety59 het volgende:

[..]

Ja, ik was 24 toen ik van school afkwam. Je kan of gaan leren of vanaf je 17e in de supermarkt gaan staan en carrière maken als kassamedewerker. Maar ik snap eerlijk gezegd niet wat dit uitmaakt. Ik verdien nu geld en ik overweeg nog een opleiding te gaan doen. Je bent nooit te oud om te leren en met een HBO papiertje kan je goed verdienen.
Oh ik heb zeker geen carrière als kassamedewerker gehad, maar op die leeftijd voor het eerst werk hebben betekend een hele dikke studieschuld en dat we je over een paar jaar een topic zien openen waarin je huilt dat je geen huis kan kopen. Je deed net alsof je al ontzettend lang werkte met je "al vanaf 2016"😂

Als je fulltime op hbo (lowercase) niveau werkt dan zal je geen recht hebben op 92¤ zorgtoeslag (max bij minimumloon). Als je nu denkt slim te zijn door dit te bewaren, dan mag je het straks weer lekker terug betalen. Helaas niet met rente. Je hebt mogelijk wel recht op huurtoeslag. Betreffende vorig jaar, bij de lagere inkomens werkt het vaker in je voordeel om aangifte te doen dan in je nadeel. Je kan hem ook gewoon invullen, het eindresultaat zien en hem nooit indienen.

Sterkte er mee. Je leeft in een land waar je veel belasting betaald, maar als je regelmatig in het buitenland komt zie je ook wat dat sociale stelsel waard is.
pi_180204517
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 01:41 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Oh ik heb zeker geen carrière als kassamedewerker gehad, maar op die leeftijd voor het eerst werk hebben betekend een hele dikke studieschuld en dat we je over een paar jaar een topic zien openen waarin je huilt dat je geen huis kan kopen. Je deed net alsof je al ontzettend lang werkte met je "al vanaf 2016"😂

Als je fulltime op hbo (lowercase) niveau werkt dan zal je geen recht hebben op 92¤ zorgtoeslag (max bij minimumloon). Als je nu denkt slim te zijn door dit te bewaren, dan mag je het straks weer lekker terug betalen. Helaas niet met rente. Je hebt mogelijk wel recht op huurtoeslag. Betreffende vorig jaar, bij de lagere inkomens werkt het vaker in je voordeel om aangifte te doen dan in je nadeel. Je kan hem ook gewoon invullen, het eindresultaat zien en hem nooit indienen.

Sterkte er mee. Je leeft in een land waar je veel belasting betaald, maar als je regelmatig in het buitenland komt zie je ook wat dat sociale stelsel waard is.
Wie wil er nou een huis kopen? Lekker huren. Die studieschuld heb ik idd, aangezien ik niet veel verdien betaal ik daar elke maand een bescheiden bedragje aan en mocht ie na 15 jaar nog niet afbetaald zijn wordt de rest kwijtgescholden. Prima.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')