abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 27 juni 2018 @ 11:43:22 #1
449521 Pewl
Liverpudlian
pi_180076911
13 juli verkas ik voor 8 dagen naar Marsa Alam, Egypte.

Een klein vraagje aan jullie, wat is een goede indicatie van het geld dat je gemiddeld uitgeeft per dag? Wanneer je dus een aantal excursies wilt doen en een aantal keer uit eten.

Bij het hotel zit ontbijt en diner inbegrepen.

Zelf heb ik namelijk geen idee wat de gemiddelde prijzen in Egypte zijn, en op internet kom je ook grotendeels gedateerde gevens tegen.
  woensdag 27 juni 2018 @ 13:19:36 #2
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_180078356
Hangt er echt af wat je gaat doen. Ik ga deze zomer voor de derde keer naar Egypte. 2x Makadi Bay en nu voor het eerst naar Marsa Alam.
Let er even op dat je niet zomaar kan pinnen in Egypte, neem van tevoren contact op met je bank (en dat zeg ik uit ervaring!)


Uitje zoals snorkelen is heel leuk, uit mijn hoofd nog geen ¤50 per persoon. Als je een huis rif hebt is een eigen duik bril met snorkel heel fijn, kan je daar voor weinig kopen. Zorg wel dat je wisselgeld krijgt. Je kan betalen in euro’s maar ook uiteraard Egyptische ponden. Uit mijn hoofd is 1 EGP ¤0,10.
Neem vooral kleingeld mee voor de fooien, ze “vragen” er om.

Wij zijn het eerste jaar naar Luxor geweest. Een flinke zit, uit mijn hoofd 5 uur in de bus maar zeker de moeite waard. Als je echt diep in de buidel kan tasten dan kan je natuurlijk ook naar Caïro en de piramides van Gizeh. Daar kom je normaal gesproken niet zo 1-2-3 als toerist.

Van de onrust heb ik niks gemerkt. Wel wat police checkpoints maar verder geen gekke dingen. Laat je niet intimideren en geniet
  woensdag 27 juni 2018 @ 14:15:03 #3
449521 Pewl
Liverpudlian
pi_180079220
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 13:19 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Hangt er echt af wat je gaat doen. Ik ga deze zomer voor de derde keer naar Egypte. 2x Makadi Bay en nu voor het eerst naar Marsa Alam.
Let er even op dat je niet zomaar kan pinnen in Egypte, neem van tevoren contact op met je bank (en dat zeg ik uit ervaring!)

Uitje zoals snorkelen is heel leuk, uit mijn hoofd nog geen ¤50 per persoon. Als je een huis rif hebt is een eigen duik bril met snorkel heel fijn, kan je daar voor weinig kopen. Zorg wel dat je wisselgeld krijgt. Je kan betalen in euro’s maar ook uiteraard Egyptische ponden. Uit mijn hoofd is 1 EGP ¤0,10.
Neem vooral kleingeld mee voor de fooien, ze “vragen” er om.

Wij zijn het eerste jaar naar Luxor geweest. Een flinke zit, uit mijn hoofd 5 uur in de bus maar zeker de moeite waard. Als je echt diep in de buidel kan tasten dan kan je natuurlijk ook naar Caïro en de piramides van Gizeh. Daar kom je normaal gesproken niet zo 1-2-3 als toerist.

Van de onrust heb ik niks gemerkt. Wel wat police checkpoints maar verder geen gekke dingen. Laat je niet intimideren en geniet
Hoeveel gaf jij ongeveer gemiddeld per dag uit, als ik dat vragen mag? Vind het fijn om er even een beeld bij te hebben.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')