abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 27 juni 2018 @ 11:16:15 #1
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_180076552
Dit is een case. Het is niet aan de orde. Ik vroeg het mij zo af.

Ik ga voor een tijd in het buitenland studeren en ik woon samen met mijn vriendin. We wonen nog geen twee jaar samen, onze verhuurder geeft aan dat iemand pas medehuurder wordt zolang die twee jaar onderdeel is geweest van je huishouden.

Pas als ik terugkom is die twee jaar voorbij. Bij de verhuurder hebben we nooit aangegeven dat ze erin is komen wonen, wel keurig aangegeven bij de gemeente. Met bewijs inschrijving kunnen we dit dus aantonen.

Stel dat ze er achter komt dat ik vreemd ga in het buitenland of dat ik de relatie verbreek. Beiden nogal stom maar ik vroeg me af hoe dat juridisch werkt.
Kan ik haar (vanuit het buitenland) zo het huis uitzetten? Kan zij dan zo al mijn spullen meenemen (ik ben er tenslotte niet)? Wat als ze alle sloten vervangt en ik kom terug? Mijn huurcontract ligt dan gewoon in dat huis.

Ik ben gewoon benieuwd. Mensen die het wel eens (in hun directe omgeving) meegemaakt hebben?
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
  Redactie Frontpage woensdag 27 juni 2018 @ 11:19:54 #2
38148 crew  Innisdemon
pi_180076594
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 11:16 schreef KimJong-un het volgende:
Dit is een case. Het is niet aan de orde. Ik vroeg het mij zo af.

Stel dat ze er achter komt dat ik vreemd ga in het buitenland

da fuq :{
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  woensdag 27 juni 2018 @ 11:22:21 #3
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_180076621
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 11:16 schreef KimJong-un het volgende:
Dit is een case. Het is niet aan de orde. Ik vroeg het mij zo af.

Ik ga voor een tijd in het buitenland studeren en ik woon samen met mijn vriendin. We wonen nog geen twee jaar samen, onze verhuurder geeft aan dat iemand pas medehuurder wordt zolang die twee jaar onderdeel is geweest van je huishouden.

Pas als ik terugkom is die twee jaar voorbij. Bij de verhuurder hebben we nooit aangegeven dat ze erin is komen wonen, wel keurig aangegeven bij de gemeente. Met bewijs inschrijving kunnen we dit dus aantonen.

Stel dat ze er achter komt dat ik vreemd ga in het buitenland of dat ik de relatie verbreek. Beiden nogal stom maar ik vroeg me af hoe dat juridisch werkt.
Kan ik haar (vanuit het buitenland) zo het huis uitzetten? Kan zij dan zo al mijn spullen meenemen (ik ben er tenslotte niet)? Wat als ze alle sloten vervangt en ik kom terug? Mijn huurcontract ligt dan gewoon in dat huis.

Ik ben gewoon benieuwd. Mensen die het wel eens (in hun directe omgeving) meegemaakt hebben?
Nee, dat huurcontract - en al je andere papieren - heeft ze dan verbrand in de tuin.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 27 juni 2018 @ 11:23:13 #4
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_180076631
Een voorbereid man deze TS _O_
pi_180076640
Even los van dat het tamelijk dubieus is dat je dit zit te plannen voordat je op reis gaat... }:|

Je blijft in principe hoofdhuurder. Het wordt lastig om haar vanuit het buitenland uit je huis te zetten, want dan moet je erop vertrouwen dat zij netjes doet wat jij van haar verwacht en als de reden is dat jij buiten de pot hebt gepist, zou ik daar niet al te hard op rekenen.

Dan zou je al een toezichthouder (een ouder, bijvoorbeeld) op moeten trommelen om te voorkomen dat ze alles meeneemt. Sloten zou ze kunnen vervangen, maar dan ga jij naar de verhuurder en vraag je een sleutel.

Neem eventueel een kopie van je huurcontract mee (de verhuurder heeft er natuurlijk ook een) en dan kan je aantonen dat jouw vriendin daar niet op vermeld staat.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  woensdag 27 juni 2018 @ 11:25:10 #6
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_180076656
quote:
10s.gif Op woensdag 27 juni 2018 11:23 schreef Nobu het volgende:
Een voorbereid man deze TS _O_
Oh shit, komt het zo over? :X
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
  woensdag 27 juni 2018 @ 11:33:00 #7
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_180076758
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 11:25 schreef KimJong-un het volgende:
Oh shit, komt het zo over? :X
Duh. Stel dan dat jij er achter zou komen dat zíj vreemd gaat.
Ik ga naar huis.
pi_180076786
quote:
10s.gif Op woensdag 27 juni 2018 11:33 schreef nietzman het volgende:

[..]

Duh. Stel dan dat jij er achter zou komen dat zíj vreemd gaat.
Er is vast een reden voor dat de TS die optie niet genoemd heeft.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  woensdag 27 juni 2018 @ 11:42:16 #9
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_180076887
Lieve mensen dit is WGR. Geen GC, ONZ of R&P. Kunnen we het ontopic houden? Anders mag het wel dicht. Ik vind het niet interessant als het leidt tot stigmatisering, speculatie of smaad.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
pi_180077036
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 11:42 schreef KimJong-un het volgende:
Lieve mensen dit is WGR. Geen GC, ONZ of R&P. Kunnen we het ontopic houden? Anders mag het wel dicht. Ik vind het niet interessant als het leidt tot stigmatisering, speculatie of smaad.
Misschien had je je topic niet moeten beginnen met: "als ze erachter komt dat ik vreemd ga in het buitenland". Zelfs: "als ik vreemd ga in het buitenland" was al beter geweest, maar je geeft met de 'dat' aan dat je sowieso van plan bent om vreemd te gaan in het buitenland.

Dat in combinatie met dat andere topic, maakt de stigmatisering wel een beetje je eigen schuld.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  Moderator woensdag 27 juni 2018 @ 11:52:52 #11
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_180077052
Je blijft sowieso hoofdhuurder. Wellicht een idee om je belangrijke papieren te digitaliseren, zodat je ze ook in de VS aankan?

Verder is dit een vrij specifieke situatie om zomaar als 'hypothetische casus' in te brengen. Waar komt dit vandaan, want het lijkt me niet de bedoeling om hier 'hypothetische situaties' op te gaan sommen met mogelijkheden om iemand uit huis te krijgen
pi_180077112
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 11:16 schreef KimJong-un het volgende:
Kan ik haar (vanuit het buitenland) zo het huis uitzetten?
Of je al dan niet in het buitenland zit is in beginsel niet relevant.
quote:
Kan zij dan zo al mijn spullen meenemen (ik ben er tenslotte niet)?
Voor zover het geen gezamelijke eigendommen zijn, zou dat onder verduistering vallen.
quote:
Wat als ze alle sloten vervangt en ik kom terug?
Dan bel je de slotenmaker of keil je een stoeptegel door de ruit.
quote:
Mijn huurcontract ligt dan gewoon in dat huis.
dus?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_180077146
Betaalt ze mee aan de huur?
  woensdag 27 juni 2018 @ 12:08:14 #14
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_180077280
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 11:51 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Misschien had je je topic niet moeten beginnen met: "als ze erachter komt dat ik vreemd ga in het buitenland". Zelfs: "als ik vreemd ga in het buitenland" was al beter geweest, maar je geeft met de 'dat' aan dat je sowieso van plan bent om vreemd te gaan in het buitenland.

Dat in combinatie met dat andere topic, maakt de stigmatisering wel een beetje je eigen schuld.
Omdat het een case is schrijf ik het op deze manier op. :') Ik ben nog helemaal niet in het buitenland, hoe kan ik nou weten of ik daar vreemd ga? Die intentie heb ik niet. Sterker nog, het hele huis hoef ik niet. Als ik bij haar weg zou gaan dan ga ik in een grote stad dicht bij mijn werk wonen. De enige reden dat we daar wonen is omdat ze graag bij haar familie in de buurt woont.

Maar goed, ik hoef het niet te verdedigen. Ik was hier al een beetje bang voor, vandaar dat ik begon dat het een case was. In WGR had ik verwacht dat de reacties on topic zouden zijn.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
pi_180077291
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 12:08 schreef KimJong-un het volgende:

[..]

Omdat het een case is schrijf ik het op deze manier op. :') Ik ben nog helemaal niet in het buitenland, hoe kan ik nou weten of ik daar vreemd ga? Die intentie heb ik niet. Sterker nog, het hele huis hoef ik niet. Als ik bij haar weg zou gaan dan ga ik in een grote stad dicht bij mijn werk wonen. De enige reden dat we daar wonen is omdat ze graag bij haar familie in de buurt woont.

Maar goed, ik hoef het niet te verdedigen. Ik was hier al een beetje bang voor, vandaar dat ik begon dat het een case was. In WGR had ik verwacht dat de reacties on topic zouden zijn.
hallo sjap, betaalt ze mee aan de huur of niet?
  woensdag 27 juni 2018 @ 12:09:48 #16
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_180077313
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 11:52 schreef noodgang het volgende:
Je blijft sowieso hoofdhuurder. Wellicht een idee om je belangrijke papieren te digitaliseren, zodat je ze ook in de VS aankan?
Nee, het gaat niet om de voorbereiding hier op. Een kluis is dan ook afdoende. Het gaat er meer om: wat als de situatie zich voordoet terwijl je daar bent. Dus niet vooraf over nagedacht.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
  woensdag 27 juni 2018 @ 12:12:13 #17
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_180077363
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 11:57 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Of je al dan niet in het buitenland zit is in beginsel niet relevant.

[..]

Voor zover het geen gezamelijke eigendommen zijn, zou dat onder verduistering vallen.

[..]

Dan bel je de slotenmaker of keil je een stoeptegel door de ruit.

[..]

dus?
Maar maakt het wel lastig. Ik kan haar 'bevelen' mijn huis te verlaten. Maar komt de politie haar eruit zetten als ze het niet doet en ik bel ze?

En wat als het wel gezamelijke eigendommen zijn? Dan hebben we daar beiden net zoveel recht op. Mag ze dat dan zo meenemen?

Maar wat als het huurcontract niet meer bestaat en een voorbijganger belt de politie? Uiteraard staat de woning nog keurig op mijn naam en kan ik mij identificeren. Een slotenmaker wordt wel lastig.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
  woensdag 27 juni 2018 @ 12:12:30 #18
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_180077368
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 12:00 schreef LurkJeRot het volgende:
Betaalt ze mee aan de huur?
Ja, keurig de helft.
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 12:00 schreef LurkJeRot het volgende:
Betaalt ze mee aan de huur?
Ja, keurig de helft.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
pi_180077375
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 12:12 schreef KimJong-un het volgende:

[..]

Ja, keurig de helft.

[..]

Ja, keurig de helft.
Als ze dat kan bewijzen met bankafschriften kan je haar er niet zomaar uitzetten.
  woensdag 27 juni 2018 @ 12:13:46 #20
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_180077388
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 12:12 schreef KimJong-un het volgende:

[..]

Maar maakt het wel lastig. Ik kan haar 'bevelen' mijn huis te verlaten. Maar komt de politie haar eruit zetten als ze het niet doet en ik bel ze?

En wat als het wel gezamelijke eigendommen zijn? Dan hebben we daar beiden net zoveel recht op. Mag ze dat dan zo meenemen?

Maar wat als het huurcontract niet meer bestaat en een voorbijganger belt de politie? Uiteraard staat de woning nog keurig op mijn naam en kan ik mij identificeren. Een slotenmaker wordt wel lastig.
Nee, dat doet de politie niet. Ja, dat kan ze doen. Je zult er dan achteraan moeten om je spullen terug te krijgen. En nee, daar komt de politie ook niet voor.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 27 juni 2018 @ 12:14:57 #21
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_180077420
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 12:12 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Als ze dat kan bewijzen met bankafschriften kan je haar er niet zomaar uitzetten.
Gezamelijke rekening. We maken beiden een bedrag over wat hoger is dan de huur. Van die rekening wordt ook de huur afgeschreven. Ik zou kunnen stellen dat ik de huur betaal en zij de rest. Uit de rekening is dat niet af te lezen.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
  woensdag 27 juni 2018 @ 12:15:40 #22
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_180077437
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2018 12:13 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nee, dat doet de politie niet. Ja, dat kan ze doen. Je zult er dan achteraan moeten om je spullen terug te krijgen. En nee, daar komt de politie ook niet voor.
Waarom niet, het eerste is huisvredebreuk, het tweede is diefstal als ze mijn spullen meeneemt. Daar is de politie niet voor?
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
pi_180077484
Als je al vreemd gaat in het buitenland dan komt ze er nooit achter.
Dus dan kan je beter pas die ruzie gaan maken als je terug bent.

Dan ben je er tenminste zelf bij om het te overzien.
Maargoed dit is ook even maar een case natuurlijk :)
Do what you love, love what you do!
  woensdag 27 juni 2018 @ 12:18:23 #24
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_180077485
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 12:15 schreef KimJong-un het volgende:

[..]

Waarom niet, het eerste is huisvredebreuk, het tweede is diefstal als ze mijn spullen meeneemt. Daar is de politie niet voor?
Nou, probeer het eens.
The love you take is equal to the love you make.
pi_180077515
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 12:12 schreef KimJong-un het volgende:

[..]

Maar maakt het wel lastig. Ik kan haar 'bevelen' mijn huis te verlaten. Maar komt de politie haar eruit zetten als ze het niet doet en ik bel ze?
Nee
quote:
En wat als het wel gezamelijke eigendommen zijn? Dan hebben we daar beiden net zoveel recht op. Mag ze dat dan zo meenemen?
In beginsel wel. Als je het niet met de verdeling eens bent, kun je daarna naar de rechter gaan om je beklag te doen.
quote:
Maar wat als het huurcontract niet meer bestaat
Het huurcontract blijft gewoon bestaan, ook als jij langer niet over een fysiek exemplaar beschikt. Maar in het kader van voorkomen is beter dan genezen kan het natuurlijk altijd handig zijn om een extra kopie te hebben. Nog beter natuurlijk om je huurcontract notarieel vast te leggen.
quote:
en een voorbijganger belt de politie?
Dan komt de politie en zeg jij: "ik ben de bewoner van dit huis en ik had problemen om binnen te geraken."
quote:
Uiteraard staat de woning nog keurig op mijn naam en kan ik mij identificeren.
Precies. Wat is het probleem?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_180077663
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 12:15 schreef KimJong-un het volgende:

[..]

Waarom niet, het eerste is huisvredebreuk,
in je eigen woning?
quote:
het tweede is diefstal
Nee, het is hoogstens verduistering, voor zover het geen gezamelijke eigendommen zijn.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  woensdag 27 juni 2018 @ 13:24:22 #27
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_180078438
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 12:14 schreef KimJong-un het volgende:

[..]

[...] Ik zou kunnen stellen dat ik de huur betaal en zij de rest. Uit de rekening is dat niet af te lezen.
:')
  woensdag 27 juni 2018 @ 13:48:26 #28
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_180078869
Als je vriendin nog geen medehuurder is volgens de wet, dan kun je haar er, in principe, uit zetten.

https://www.eindesamenwonen.nl/huurhuis-medehuurder.html

Dat je dan een gigantische oetlul zou zijn, doet daar niets aan af.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  woensdag 27 juni 2018 @ 14:13:42 #29
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_180079203
Goed juist dat hij over dit soort scenario's nadenkt. De meeste mensen doen dat pas als het al te laat is.
  woensdag 27 juni 2018 @ 17:35:29 #30
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_180083052
quote:
11s.gif Op woensdag 27 juni 2018 14:13 schreef Joran-Joran het volgende:
Goed juist dat hij over dit soort scenario's nadenkt. De meeste mensen doen dat pas als het al te laat is.
Ja, dat is ook vaak mijn argument. Mensen zeggen dan: je bent zo berekenend. Inderdaad, en dat zorgt ervoor dat je nooit gezeik heb. Je weet precies wat je recht is. Maar goed, hier alleen maar stukje nieuwsgierigheid.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
pi_180090974
quote:
11s.gif Op woensdag 27 juni 2018 14:13 schreef Joran-Joran het volgende:
Goed juist dat hij over dit soort scenario's nadenkt. De meeste mensen doen dat pas als het al te laat is.
Nou als je er over na moet denken wat er gebeurt met je woning wanneer je zonder je partner op vakantie gaat dan zou ik mezelf toch eens achter mijn oren krabben of ik die relatie niet beter kan beëindigen voor ik op vakantie ga. :')

Als het niet om de intentie van het vreemdgaan gaat had je net zo goed neer kunnen zetten “stel onze relatie gaat over terwijl ik op vakantie ben”, maar je denkt specifiek aan vreemdgaan. :?
pi_180093146
Stel dat ze erachter komt dat je een berekenende lul bent. Dan kan het ook zijn dat zij de tent afbreekt, de verwarming op 35 graden zet, de douche aanzet de deur achter zich dicht trekt en de sleutel in de brievenbus gooit. Stel hè, dan bij jij gewoon twee keer genaaid met een keer naaien.
pi_180093648
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 23:52 schreef MisChrartin het volgende:
Stel dat ze erachter komt dat je een berekenende lul bent. Dan kan het ook zijn dat zij de tent afbreekt, de verwarming op 35 graden zet, de douche aanzet de deur achter zich dicht trekt en de sleutel in de brievenbus gooit. Stel hè, dan bij jij gewoon twee keer genaaid met een keer naaien.
Gij zijt de femme fatale van TS?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 28 juni 2018 @ 02:56:43 #34
408813 crew  trein2000
pi_180095341
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 17:35 schreef KimJong-un het volgende:

[..]

Ja, dat is ook vaak mijn argument. Mensen zeggen dan: je bent zo berekenend. Inderdaad, en dat zorgt ervoor dat je nooit gezeik heb. Je weet precies wat je recht is. Maar goed, hier alleen maar stukje nieuwsgierigheid.
Juist, heb ik ook een handje van. En altijd een stap verder kijken.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_180096555
Mensen die overmatig berekenend zijn ervaren juist meer stress dan mensen die in het algemeen de zaken wat meer kunnen laten gebeuren, zonder alles te willen plannen / voorspellen. Berekenen is grip houden, controle houden, met als functie de angst van een angstaanjagend toekomstbeeld (in dit geval zeik met vriendin door mogelijk vreemdgaan) te onderdrukken / vermijden.

Waar mensen toch allemaal mee bezig kunnen zijn als ze op vakantie gaan :') Inbeelden wat er gebeurt als je politie belt en ze niet wil vertrekken... wat voor relatie hebben jullie eigenlijk? En waarom gaat je vriendin niet mee overigens? Heb je dit ook al met haar besproken in plaats van op een forumpje zonder haar medeweten? Misschien moet je er eens over nadenken wat ze dáár van zou vinden.
  donderdag 28 juni 2018 @ 09:01:04 #36
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_180096718
Hoe komen mensen toch bij vakantie? :?
The love you take is equal to the love you make.
pi_180096781
Hij gaat niet op vakantie "De case" stelt dat hij gaat studeren in het buitenland en dus langere tijd van huis is. Er is geen sprake van vakantie.

De TS heeft buitenland-ambities, maar zijn vriendin niet. Meneer heeft het al eens uitgemaakt, maar kwam er tot zijn schrik achter dat hij toch nog ergens gevoel in zijn donder heeft, waardoor hij al snel met hangende pootjes bij haar terugkwam, waarna ze gelijk zijn gaan samenwonen. En nu is hij aan het plannen hoe met een casus bezig hoe je - puur hypothetisch - vanuit het buitenland je ex-in-spee uit je huis kan werken.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_180097280
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 09:05 schreef Jordy-B het volgende:
Hij gaat niet op vakantie "De case" stelt dat hij gaat studeren in het buitenland en dus langere tijd van huis is. Er is geen sprake van vakantie.

De TS heeft buitenland-ambities, maar zijn vriendin niet. Meneer heeft het al eens uitgemaakt, maar kwam er tot zijn schrik achter dat hij toch nog ergens gevoel in zijn donder heeft, waardoor hij al snel met hangende pootjes bij haar terugkwam, waarna ze gelijk zijn gaan samenwonen. En nu is hij aan het plannen hoe met een casus bezig hoe je - puur hypothetisch - vanuit het buitenland je ex-in-spee uit je huis kan werken.
Een uitstekende analyse, zoals we gewend zijn van Jordy-B ^O^
Weggegaan en opgerot
pi_180097460
Maar... studeren in het buitenland is toch ook een soort vakantie? 8)7
  donderdag 28 juni 2018 @ 11:09:13 #40
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_180098784
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 23:52 schreef MisChrartin het volgende:
Stel dat ze erachter komt dat je een berekenende lul bent. Dan kan het ook zijn dat zij de tent afbreekt, de verwarming op 35 graden zet, de douche aanzet de deur achter zich dicht trekt en de sleutel in de brievenbus gooit. Stel hè, dan bij jij gewoon twee keer genaaid met een keer naaien.
Nou, ik denk dat een rechter dan wel zal beslissen dat het een onrechtmatige daad is, bedoeld om mij te schaden.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
  donderdag 28 juni 2018 @ 11:10:09 #41
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_180098799
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2018 22:25 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Nou als je er over na moet denken wat er gebeurt met je woning wanneer je zonder je partner op vakantie gaat dan zou ik mezelf toch eens achter mijn oren krabben of ik die relatie niet beter kan beëindigen voor ik op vakantie ga. :')

Als het niet om de intentie van het vreemdgaan gaat had je net zo goed neer kunnen zetten “stel onze relatie gaat over terwijl ik op vakantie ben”, maar je denkt specifiek aan vreemdgaan. :?
Omdat bij de meeste mensen het beeld bij vreemdgaan is dat de dame of heer in kwestie woest zal zijn op hun partner en niet voor rede vatbaar.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
  donderdag 28 juni 2018 @ 11:12:55 #42
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_180098841
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 09:51 schreef HomerStokes het volgende:
Maar... studeren in het buitenland is toch ook een soort vakantie? 8)7
Ja, zoals het ook een soort wereldreis is en eigenlijk ook een regionaal tripje en je het ook buitenland werkervaring kan noemen of bride shopping of gewoon een shopping vakantie. Je kunt het ook een surfvakantie noemen of een roadtrip. Je zou kunnen stellen dat ik natuuronderzoeker wordt door mij een tijdje in de buitenlandse omgeving of natuur te bevinden. Of Urban Onderzoeker. Whatever.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
  donderdag 28 juni 2018 @ 11:13:51 #43
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_180098855
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 09:05 schreef Jordy-B het volgende:
Hij gaat niet op vakantie "De case" stelt dat hij gaat studeren in het buitenland en dus langere tijd van huis is. Er is geen sprake van vakantie.

De TS heeft buitenland-ambities, maar zijn vriendin niet. Meneer heeft het al eens uitgemaakt, maar kwam er tot zijn schrik achter dat hij toch nog ergens gevoel in zijn donder heeft, waardoor hij al snel met hangende pootjes bij haar terugkwam, waarna ze gelijk zijn gaan samenwonen. En nu is hij aan het plannen hoe met een casus bezig hoe je - puur hypothetisch - vanuit het buitenland je ex-in-spee uit je huis kan werken.
Bedankt voor de uitleg en toelichting. Jammer van je verdachtmakingen. Fijn te horen dat ik gevoel in mijn donder heb, het gebrek eraan wordt me weleens verweten.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
pi_180099671
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 11:13 schreef KimJong-un het volgende:

[..]

Bedankt voor de uitleg en toelichting. Jammer van je verdachtmakingen. Fijn te horen dat ik gevoel in mijn donder heb, het gebrek eraan wordt me weleens verweten.
het leek voor jou ook een verrassing te zijn. :')
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_180100701
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 11:25 schreef KimJong-un het volgende:

[..]

Oh shit, komt het zo over? :X
Ehh, ja een beetje wel ja.

Ik weet niet hoe dat voor andere FoK!-ers zit, maar ik ben nooit zo bezig met 'als situatie x zich voordoet, hoe krijg ik dan mijn vriendin mijn huis uit?'
"Pools are perfect for holding water"
pi_180100740
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 12:14 schreef KimJong-un het volgende:

[..]

Gezamelijke rekening. We maken beiden een bedrag over wat hoger is dan de huur. Van die rekening wordt ook de huur afgeschreven. Ik zou kunnen stellen dat ik de huur betaal en zij de rest. Uit de rekening is dat niet af te lezen.
Ja, nee. Zo werkt dat niet bij een gezamenlijke rekening waar beiden op storten.
"Pools are perfect for holding water"
pi_180100793
Ik kan je iig wel aanraden om, wanneer je in het buitenland zit, je vriendin niet je FoK!-account onder ogen laten komen.
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 28 juni 2018 @ 13:48:35 #48
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_180101283
Als er niks beschreven staat en ze woont langer dan een half jaar bij jou is de helft van de inboedel van haar!
Succes dus vanuit t buitenland als je je pikkie steekt in een plek waar ie niet hoort.

Overigens weten de meesten dit niet dus wellicht hebbie geluk.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  donderdag 28 juni 2018 @ 13:53:38 #49
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_180101347
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 13:48 schreef nils7 het volgende:
Als er niks beschreven staat en ze woont langer dan een half jaar bij jou is de helft van de inboedel van haar!
Succes dus vanuit t buitenland als je je pikkie steekt in een plek waar ie niet hoort.

Overigens weten de meesten dit niet dus wellicht hebbie geluk.
Bron?
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 28 juni 2018 @ 23:10:37 #50
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_180112495
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 13:48 schreef nils7 het volgende:
Als er niks beschreven staat en ze woont langer dan een half jaar bij jou is de helft van de inboedel van haar!
Succes dus vanuit t buitenland als je je pikkie steekt in een plek waar ie niet hoort.

Overigens weten de meesten dit niet dus wellicht hebbie geluk.
Wat een onzin. Alle facturen zijn aanwezig. Je roept maar wat.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')