abonnement Unibet Coolblue
pi_180071549
In navolging van andere jaren 80 topic hier de aftrap voor jaren 90 topic. Zelf in 85 geboren dus jaren 90 opgegroeid vanaf een leeftijd dat ik nog veel herinneringen van heb;

- Tijd van de opkomst en evolutie van spelcomputers. Begonnen met commadore en al snel naar nintendo met pistool eenden afschieten naar de gameboy en super nintendo.
- Tijd van walkman en dus cassettebandjes, tmf hitzone 1 t/m -weetikveel200- kopen
- Tijd van vhs videobanden die je ook illegaal gekopieerd in mijn buurt van een buurman kon kopen. Daar kocht je dan lion king en andere Disney films. Disney films waren absoluut de shit trouwens.
- Tijd van Amerikaanse (comedy) series op tv als the a team, Thunderbirds (geen moer aan), maar ook als puber fresh prince of Beverly hills en velen meer.
- Tijd van Henny Huismans playback show op vrijdagavond
- Je had nog veel folders waar je echte reclames in nakeek om daarna de winkels te bezoeken voor dat item. Denk aan toysrus of internet boeken
- vuurwerk kreeg je magazine of boekje waarin je je hele bestelling moest aankruisen en dan bij de winkel vooraf afgeven zodat je op nieuwjaarsdag of ervoor je bestelling kon afhalen
- jongerentijdschrtiften als breakout, met altijd leuk presentje erin
- geweldige 90jaren dance/house muziek
- gabbercultuur
- boybands kwamen op...en zouden heel bekend worden
- girlbands spice girls etc
- posters op kamer van boybands/Jasmine bleeth etc...moest gewoon als tiener
- Aussie trainingspakken en cavello
- die mooie trainingspakken (goedkoop) waar bij de broeken veel wit stof binnen zat verwerkt
- dood van tupac....was een zwaar jaar
- dood van lady diana
- midden oosten oorlogen (Golfoorlog, Irak) kwamen meer naar de voorgrond door snelle ontwikkeling van technologieën
- tijd van paars, kok en goude jaren van het multiculturalisme
- heerlijk snoep voor tien cent bij de farma zonder Glutenvrij gezeik of e nummers. Rode staafjes, lollies etc.
- als allochtoon en moslim waren dit de beste jaren voor ons onder paars en nog een beschermde diersoort, na 9/11 was dat in letterlijk een dag helemaal over en voor altijd
- Nederlands voetbalelftal was een bazenelftal in 98
- "de kabel" in ek 96 Engeland tussen zwarte jongens en blanke bij NLs elftal
- Ajax dat champions league won halverwege jaren 90 was gigantisch en zette NLs voetbal weer helemaal op de kaart
- nls elftal keek ik nog op een oude tv met behalve afstandsbediening ook drukknoppen voor zenders van 1 t/m 12
- jerry springer (nuff said)
- magg schoenen
- raak kindercola
- Melkunie pakjes op basisschool voor in pauze met alleen smaken karnemelk, chocolademelk, halfvolle en later aardbei.
- liga mee naar school of die kaakjes met wit spul ertussen
- flippo-rage
- voetbal paniniplaatjes sparen voor het leven bij WK
- voetbalpleintjes waren in mijn buurt nog vol, speelde na school gelijk buiten ondanks dat spelcomputers al intrede hadden gedaan
- supersoakers watergevecht in zomermaanden
- cars spijkerbroeken met print achterop de bil

Vul aan mensen....zit ook natuurlijk zaken bij met een persoonlijke beleving eraan.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_180071718
- optimisme
-nee-
pi_180071975
saai.
pi_180073375
- oorlogje spelen in bos 'RATATATATA JIJ BENT DOOD'
- pijltjes schieten met gele pvc elektriciteitsbuizen en die bij mensen proberen naar binnen te schieten _O_ _O-
- erwtenschieters maken van grijze pvc elektriciteitsbuizen en ballonnen eraan vast getaped
- verstoppertje spelen in bouwplaatsen
- vliegeren op de weilanden
- racen met rc auto's
- skelterraces
- walkie talkie's (vooral in combinatie met de eerste in deze lijst)
- opkomst van inline skates en skateboards
- stoepkrijt
- knikkeren
- blikspuit rond de dikke eikenboom
- de echte echte slager in de supermarkt, waar de verkoopbare worstjes als slingers boven de toonbank gedrapeerd hingen
- iedereen had een bijnaam
- telekids
- swat kats
- samurai pizza cats
- cassettespelers waar je het bandje sneller mee kon laten lopen als je de ejectknop licht ingedrukt hield
- breekbare cd spelers
- bloempotkapsel
- matje
- stuiver, dubbeltje, kwartje, gulden, rijksdaalder, vijfje, tientje, vijftig gulden en briefjes van 5, 10, 25, 50, 100, 250, 1000 (hoewel ik de munten van tien gulden en vijftig gulden nooit in handen heb gehad)
- opkomst en afgang van de gabber-scene
- inloopstuif voor jongeren op de vrijdagavond, kinderdisco tot 22.00 uur - bij thuiskomst ALTIJD Baantjer op tv
- opkomst LOESJE-posters
- van vijf gulden een grote zak chips, twee blikjes cola en een grote chocoladereep kopen (en nog geld overhouden ook)
Google is your friend, abuse your friends
pi_180073521
quote:
9s.gif Op woensdag 27 juni 2018 04:16 schreef Metalfrost het volgende:
inloopstuif voor jongeren op de vrijdagavond, kinderdisco tot 22.00 uur
_O_

Groep 8 tijden ja.

quote:
- van vijf gulden een grote zak chips, twee blikjes cola en een grote chocoladereep kopen (en nog geld overhouden ook)
3 ES cola dacht ik, Albert Heijn blikjes van 50 cent als ik het goed heb.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  woensdag 27 juni 2018 @ 06:26:55 #6
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_180073528
... meeste wat hier is genoemd had je in de 80's ook...

- invasie van Oost-Europeanen die eindelijk naar het westen mochten reizen en erg nieuwsgierig naar ons waren.
Gevolgd door Joegoslavische vluchtelingen tijdens de Balkanoorlog, met in hun kielzog de Joegoslavische mafia. Voortdurend gedonder en gezeik rond de vluchtelingencentra die door de vluchtelingen in brand werden gestoken.
De "ik ben woedend"-actie :')

- Pulp Fiction en The Matrix zijn de invloedrijkste films, achteraf gezien.

- Britpop en easy tune naast gabber. Grote stadionconcerten van bekende artiesten. Overal duiken muziekfestivals op. Kauniginnenach in Den Haag. Illegal raves. Opkomst van de dj als superster.

- Internet

- Mobiele telefoon voor iedereen bereikbaar

- Met gemengde gevoelens uitkijken naar het nieuwe millennium.

- Boybands

- Spellen als Magic. Iedereen kaarten ruilen/verzamelen.

- Tegen het einde van de 90's kon je in de ict altijd werk vinden, met alle extra's als laptop (toen nog zeldzaam) en leaseauto. Zelfs als je niet veel kon.

- Krankzinnig tijdperk.

[ Bericht 5% gewijzigd door Lunatiek op 27-06-2018 06:47:54 ]
  User die overal opduikt 2022 woensdag 27 juni 2018 @ 08:04:24 #7
186611 Haags
pi_180074218
Jaren '90 beste zorgeloze tijd ooit
Zonder wrijving geen glans
pi_180074625
Flippos!
  woensdag 27 juni 2018 @ 08:43:41 #9
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_180074673
Mooi om te zien dat mensen persoonlijke ervaringen zijn als typische "jaren XX" dingen:

quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2018 00:23 schreef Aloulu het volgende:
- Tijd van de opkomst en evolutie van spelcomputers. Begonnen met commadore en al snel naar nintendo met pistool eenden afschieten naar de gameboy en super nintendo.
Commedore was én geen spelcomputer én een product van de jaren 80.
quote:
- Tijd van walkman en dus cassettebandjes, tmf hitzone 1 t/m -weetikveel200- kopen
Hitzone is nooit verkocht op cassette. In de jaren '90 zijn er maar 8 kwartaal CD's + 2 jaaroverzichten verkocht.
quote:
- Tijd van Amerikaanse (comedy) series op tv als the a team, Thunderbirds (geen moer aan), maar ook als puber fresh prince of Beverly hills en velen meer.
The A-team en Thunderbirds waren al vér voor de jaren '90 opgenomen.
quote:
- jongerentijdschrtiften als breakout, met altijd leuk presentje erin
Niet eens om de blote 20-ers?
quote:
- boybands kwamen op...en zouden heel bekend worden
Nog nooit van de Jackson 5 gehoord?
Het enige wat de jaren '90 heeft opgeleverd zijn de Backstreet Boys, Nsync, 5ive en Westlife. Maar het concept boyband bestand al veel langer. Vroeger waren dat nog echte bandjes ook, zoals de Beetles, Queen, Rolling Stones.
quote:
- girlbands spice girls etc
Ook niet nieuw in de jaren '90. In de jaren 80 waren ze zingende meiden zelfs hipper dan in de jaren '90.
quote:
- dood van tupac....was een zwaar jaar
Je was 11 toen hij overleed...
quote:
- heerlijk snoep voor tien cent bij de farma zonder Glutenvrij gezeik of e nummers. Rode staafjes, lollies etc.
Die E-nummers zaten er toen ook al in ;)
quote:
- raak kindercola
Das iets al ver voor de jaren '90

quote:
9s.gif Op woensdag 27 juni 2018 04:16 schreef Metalfrost het volgende:
- inloopstuif voor jongeren op de vrijdagavond, kinderdisco tot 22.00 uur - bij thuiskomst ALTIJD Baantjer op tv
Dan was je wel vroeg thuis dan, RTL zond Baantjer uit van 20:30 tot 21:30.
Duurde die disco's niet tot 21u?
So we just called him Fred
  woensdag 27 juni 2018 @ 08:44:50 #10
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_180074687
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 08:04 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Jaren '90 beste zorgeloze tijd ooit
Dat zegt iedereen die na '45 is opgegroeid in Nederland over zijn kindertijd. ;)
So we just called him Fred
  User die overal opduikt 2022 woensdag 27 juni 2018 @ 08:45:18 #11
186611 Haags
pi_180074693
quote:
7s.gif Op woensdag 27 juni 2018 08:44 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Dat zegt iedereen die na '45 is opgegroeid in Nederland over zijn kindertijd. ;)
:D dat is zo
Zonder wrijving geen glans
  woensdag 27 juni 2018 @ 09:18:04 #12
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_180075035
De jaren 90♥ Voor mij het tijdperk van vele eerste keren. Stappen, vriendje, studeren, op kamers, autorijden (laatste keer ook), zoete witte wijn (óók de laatste keer), eerste vakantie alleen met vriendinnen, Lloret de Mar (níet de laatste keer :') ). Vrijheid, blijheid en in mijn herinnering was ik toen blijer dan ooit.
With the stars as her umbrella
pi_180075236
Toen had je toffe speelgoed. Mighty max oa
pi_180075456
in 1990 was ik 8 en in 99 17

Flippos's hutten bouwen Nintendo Telekids, eerste mobiele telefoons Dagelijks zaken op het nieuws over Arafat, Bosnië en arme kindjes in Afrika.... Tijdperk van eerste keren, eerste keer opstap, eerste brommer(toen nog zonder certificaat) eerste vriendinnetje etc ;)
pi_180075564
  woensdag 27 juni 2018 @ 09:58:34 #16
462535 Dolberg
Just keep scoring
pi_180075575
TMF met Sonja Silva en Fabienne _O_
Just keep scoring.
pi_180075600
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 09:58 schreef Dolberg het volgende:
TMF met Sonja Silva en Fabienne _O_
tout fabiene O+
En Sylvana niet te vergeten, toen nog onschuldig...
  woensdag 27 juni 2018 @ 10:01:06 #18
462535 Dolberg
Just keep scoring
pi_180075607
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 10:00 schreef michiel_merk het volgende:

[..]

tout fabiene O+
En Sylvana niet te vergeten, toen nog onschuldig...
Zoveel op Fabienne gemasturbeerd.
Just keep scoring.
pi_180075689
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 09:58 schreef Dolberg het volgende:
TMF met Sonja Silva en Fabienne _O_
Kristina Bozilovic _O_
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_180076308
quote:
7s.gif Op woensdag 27 juni 2018 08:44 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Dat zegt iedereen die na '45 is opgegroeid in Nederland over zijn kindertijd. ;)
Qua jongvolwassenheid zal de jaren ‘90 ook goed geweest zijn, als je echter 15-25 was in de jaren 80, was je minder blij denk ik.
pi_180076415
quote:
7s.gif Op woensdag 27 juni 2018 08:43 schreef FredvZ het volgende:
Dan was je wel vroeg thuis dan, RTL zond Baantjer uit van 20:30 tot 21:30.
Duurde die disco's niet tot 21u?
Dat kan ook nog wel ja.
Google is your friend, abuse your friends
  woensdag 27 juni 2018 @ 11:08:32 #22
42263 Staaf
Forum Pimp
pi_180076459
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2018 06:21 schreef Aloulu het volgende:

[..]

_O_

Groep 8 tijden ja.

[..]

3 ES cola dacht ik, Albert Heijn blikjes van 50 cent als ik het goed heb.
Ik weet het nog goed, 1996, brugklas. In de pauze naar de supermarkt, blikje 3ES 35 guldencent, reep Europa chocola 70 guldencent. Was je voor f1,05 klaar die dag!
Sue Me
  woensdag 27 juni 2018 @ 11:13:29 #23
42263 Staaf
Forum Pimp
pi_180076524
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 09:50 schreef michiel_merk het volgende:
in 1990 was ik 8 en in 99 17

Flippos's hutten bouwen Nintendo Telekids, eerste mobiele telefoons Dagelijks zaken op het nieuws over Arafat, Bosnië en arme kindjes in Afrika.... Tijdperk van eerste keren, eerste keer opstap, eerste brommer(toen nog zonder certificaat) eerste vriendinnetje etc ;)
Tuurlijk! Voor mij ook eerste keer:
- rijden als 15 jarige zonder rijbewijs (auto van een Marokkaanse vriend)
- eerste keer neuken op m’n 13e met een meid van 15.
- eerste keer geschorst van schoolfeesten in de 2e klas vanwege drugsgebruik (geblowd)
- op m’n 14e eerste keer taakstraf omdat ik was opgepakt bij een brandstichting van een afvalcontainer.
- op me 15e voor eerst aan comazuipen gedaan op een schoolfeest. Was out gegaan na hele avond whiskey drinken en in het ziekenhuis moest m’n maag leeggepompt worden

Goede herinneringen aan de jaren 90, als minderjarige kon je dit gewoon allemaal doen zonder consequenties, das als volwassene een stuk lastiger!
Sue Me
pi_180076560
Was toen nog jong dus:

Pokémon en Yu Gi Oh in de bioscoop, action man en knex. :D _O_
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180076570
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2018 11:13 schreef Staaf het volgende:

[..]

Tuurlijk! Voor mij ook eerste keer:
- rijden als 15 jarige zonder rijbewijs (auto van een Marokkaanse vriend)
- eerste keer neuken op m’n 13e met een meid van 15.
- eerste keer geschorst van schoolfeesten in de 2e klas vanwege drugsgebruik (geblowd)
- op m’n 14e eerste keer taakstraf omdat ik was opgepakt bij een brandstichting van een afvalcontainer.
- op me 15e voor eerst aan comazuipen gedaan op een schoolfeest. Was out gegaan na hele avond whiskey drinken en in het ziekenhuis moest m’n maag leeggepompt worden

Goede herinneringen aan de jaren 90, als minderjarige kon je dit gewoon allemaal doen zonder consequenties, das als volwassene een stuk lastiger!
Goh...
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180077108
De jaren 90 kwamen eigenlijk heel positief over. Het einde van de koude oorlog.
Economische ging het goed. 9-11 was nog ver weg.

Het was ook de tijd van Grunge in het eerste deel. Nu-metal in het 2de tot begin '00's.
Internet was nog opkomend, dus het was een extraatje ipv dat je halve leven erop was gebaseerd. Er werd minder moeilijk gedaan om dingen. SJW en Alt-right bestond nog niet.
De Snes ^O^ . Wel leuke tijd gehad, werken in de Efteling en eerste keer uitgaan.

Voor mijn gevoel werd er meer mogelijk, maar nog niet in zo een vaart als nu. Al besef ik me dat er in veel zaken destijds veel is blijven liggen.
Ja nus hons pris ne dira sa raison
Adroitement, se dolantement non.
  woensdag 27 juni 2018 @ 12:08:05 #27
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_180077271
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2018 11:13 schreef Staaf het volgende:

[..]

Tuurlijk! Voor mij ook eerste keer:
- rijden als 15 jarige zonder rijbewijs (auto van een Marokkaanse vriend)
- eerste keer neuken op m’n 13e met een meid van 15.
- eerste keer geschorst van schoolfeesten in de 2e klas vanwege drugsgebruik (geblowd)
- op m’n 14e eerste keer taakstraf omdat ik was opgepakt bij een brandstichting van een afvalcontainer.
- op me 15e voor eerst aan comazuipen gedaan op een schoolfeest. Was out gegaan na hele avond whiskey drinken en in het ziekenhuis moest m’n maag leeggepompt worden

Goede herinneringen aan de jaren 90, als minderjarige kon je dit gewoon allemaal doen zonder consequenties, das als volwassene een stuk lastiger!
Wat ontzettend stoer allemaal!
  woensdag 27 juni 2018 @ 12:34:41 #28
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_180077730
Relatief relaxed, tolerant en losjes, met weinig/geen gezeur over dingen rondom het thema 'policor', en met maar een fractie van de mentale druk van nu (mede dankzij het ontbreken van de smartphone). Gók ik.

Met (net als nu) zowel prima muziek als de allergrootste derrie, maar met een verschil dat de prima muziek veel makkelijker bovengrónds kwam dan nu.

Het was wel beter te beoordelen geweest als ik in m'n jeugd wat 'wereldwijzer' was geweest, maar ik had tot ergens in de jaren 00 geen flauw benul. Ik keek geen nieuws, las luchtige blaadjes als de Yes, en in m'n opvoeding werd over de echte wereld cq. het systeem niet zo veel bijgebracht.

De jaren 00 leken me (ook hier weer: gók ik) wel veel moeilijker/harder dan de jaren 90, en ook wat vaagjes. Maar het zou kunnen dat dat decennium zoveel harder lijkt omdat ikzelf langzaam wakker werd.

[ Bericht 1% gewijzigd door Eightyone op 27-06-2018 13:42:50 ]
pi_180078872
Fresh prince of Beverly Hills :D?
  woensdag 27 juni 2018 @ 14:17:52 #30
46794 Berkery
Fat bastard
pi_180079257
Beavis & Butthead
Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
pi_180079352
Hoop houthakkershemden en mensen die (deden alsof ze) depressief waren, dat herinner ik me er van.
pi_180079370
En schoenen waardoor meisjes eruit zagen alsof ze klompvoeten hadden, en van die tattoochokertjes. Die zie ik tegenwoordig ook weer regelmatig in het straatbeeld trouwens.
  woensdag 27 juni 2018 @ 14:40:15 #33
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_180079531
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 14:25 schreef LurkJeRot het volgende:
Hoop houthakkershemden
...en rond 1994, op mijn middelbare school, veel t-shirts over longsleeves heen. Er was qua uiterlijk weinig gedoe. Ja, mensen waren wel met hun imago bezig, maar vergeleken met 2018 stelde het niets voor. Verschijnselen als 'de fitgirl' of 'de quinoakut' waren nog niet uitgevonden.

Nou zat ik wel op een school die door z'n recente geschiedenis (het geheel kwam op de open dag in groep 8 nog vrij rauw en links over, al was dat wel het laatste jaar met de oude barakken en het doorrookte schoolcafé annex aula annex fietsenkelder) net iets meer alternatieve of vrijdenkende geesten aantrok dan de scholen in de omgeving. Dus dat beïnvloedt het beeld enigszins.

Een duistere doorrookte kelder die door leerlingen gerund werd (heel officieel zelfs, het telde mee voor school) en gewoon een deel is van de school, ik denk niet dat je het tegenwoordig nog ziet.
  woensdag 27 juni 2018 @ 15:00:10 #34
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_180079808
quote:
7s.gif Op woensdag 27 juni 2018 08:43 schreef FredvZ het volgende:
Nog nooit van de Jackson 5 gehoord?
Het enige wat de jaren '90 heeft opgeleverd zijn de Backstreet Boys, Nsync, 5ive en Westlife. Maar het concept boyband bestand al veel langer. Vroeger waren dat nog echte bandjes ook, zoals de Beetles, Queen, Rolling Stones.

[..]

Ook niet nieuw in de jaren '90. In de jaren 80 waren ze zingende meiden zelfs hipper dan in de jaren '90.
Het begrip boyband is ècht jaren 90. Ze hadden een duidelijk andere doelgroep dan de andere bands die je noemt. Net als de grrrlbands.
Grrrlz is ook typisch 90's.
pi_180079852
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 14:40 schreef Eightyone het volgende:
...en rond 1994, op mijn middelbare school, veel t-shirts over longsleeves heen.
Dat inderdaad ook heel veel, maar dan wel met een houthakkershemd om je middel geknoopt he.
  woensdag 27 juni 2018 @ 15:16:18 #36
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_180080047
quote:
14s.gif Op woensdag 27 juni 2018 15:03 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Dat inderdaad ook heel veel, maar dan wel met een houthakkershemd om je middel geknoopt he.
En na die fase kreeg je opeens een periode waarbij veel kleding heel klein werd, en ook fel. Destijds werd het woord 'naveltruitje' nog gebruikt. Datgene wat bij Generatie Z een 'croptop' heet.

[ Bericht 5% gewijzigd door Eightyone op 27-06-2018 18:08:51 ]
  donderdag 28 juni 2018 @ 10:15:16 #37
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_180097864
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2018 15:00 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het begrip boyband is ècht jaren 90. Ze hadden een duidelijk andere doelgroep dan de andere bands die je noemt. Net als de grrrlbands.
Grrrlz is ook typisch 90's.
Wellicht is het in jouw beleving zo, maar ze bestonden toch echt al eerder, met exact dezelfde doelgroep. Hier kan je er meer over lezen: https://en.wikipedia.org/wiki/Boy_band

Zelfde geldt ook voor de vrouwelijke variant: https://en.wikipedia.org/wiki/Girl_group

En in veel gevallen (een enkele uitzondering daar gelaten) jonge mensen die bij elkaar zijn gezet om te zingen (in een enkel geval ook muziek te maken), maar vooral om de zak van de platenbazen te vullen.
So we just called him Fred
  donderdag 28 juni 2018 @ 13:37:32 #38
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_180101113
Wat je in de jaren 90 trouwens nog zag: een tv-gids op bijna elke salontafel die Nederland rijk was. Ja, ook bij mensen van onder de dertig. Vaak was dat die van Veronica, met meer dan een miljoen abonnees. Vanaf midden jaren 90 werden pa en ma ook lid, op aandringen van mezelf. Daarvóór lag de Televizier er jarenlang.

Terugkijkend op vroeger had die van Veronica best iets 'hijgerigs'. :)

Tegenwoordig lijk ik een van de weinigen onder de veertig die er nog eentje heeft (al elf jaar dezelfde zelfs, en nee, dus níet die van Veronica).
pi_180101182
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2018 15:16 schreef Eightyone het volgende:

[..]

En na die fase kreeg je opeens een periode waarbij veel kleding heel klein werd, en ook fel. Destijds werd het woord 'naveltruitje' nog gebruikt. Datgene wat bij Generatie Z een 'croptop' heet.
omg naveltruitje ja!
Vaak in combinatie dus met deze:
  donderdag 28 juni 2018 @ 13:44:06 #40
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_180101205
Volgens mij waren deze van een paar jaar later, maar ik kan me vergissen. Ik vind ze typisch voor de maanden richting de millenniumwisseling.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')