abonnement Unibet Coolblue
pi_180070334
Hallo!

Op dit moment studeer ik Voedingsmiddelentechnologie aan Hogeschool Van Hall Larenstein. Nadat ik deze opleiding heb afgerond zou ik graag een universitaire master willen doen. Mijn voorkeur voor een master gaat uit naar Nutrition & Health in Wageningen.

Nou ben ik erg benieuwd naar de doorstroommogelijkheden en of het eventueel noodzakelijk is om een pre-master te doen. Dus is er hier toevallig iemand die eerst hbo Voedingsmiddelentechnologie (of iets soortgelijks) heeft gestudeerd en daarna een gerelateerde master heeft gevolgd aan de WUR?

Algemene ervaringen van hbo bachelor naar wo master zijn ook welkom.

Ik ben benieuwd!
pi_180070484
Heb je al contact gehad met de onderwijsinstelling of met je studieadviseur?
pi_180070692
In het algemeen moet je vanaf een hbo een pre-master doen. Soms maken ze een uitzondering, maar ga er maar van uit dat het niet zo is.
pi_180071458
Een vriendin van mijn vriendin heeft een aantal jaar geleden precies die stap gemaakt als ik het goed heb. (misschien een andere gerelateerde hbo) maar die mocht netjes een premaster doen.
pi_180072216
En dan heb je het nog niet eens over de mogelijkheid dat hbo'ers niet worden toegelaten. Dat is namelijk soms ook nog mogelijk.
pi_180074884
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 23:26 schreef DrNick het volgende:
Heb je al contact gehad met de onderwijsinstelling of met je studieadviseur?
Ga ik zeker doen, maar was vooral benieuwd naar wat ervaringen.
pi_180183410
De WUR heeft speciale afspraken met een aantal hogescholen waaronder VHL wat betreft doorstromen naar een Master. In mijn geval kon ik daardoor van het hbo (Biotechnologie) naar de master Biotechnology zonder het volgen van een schakelprogramma. Ik zou dus informeren of dit voor jou ook geldt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')