abonnement Unibet Coolblue
pi_180060359
Een nieuwe start




Welkom in het centrale FvD topic. Hieronder vind je in het kort waar deze partij voor staat:

Als enige politieke beweging handelen wij vanuit een totaalvisie op de grote problematiek die nu in Nederland speelt: we hebben ongetwijfeld op bepaalde punten overlap met allerlei partijen, maar Forum voor Democratie wil niet alleen de symptomen van de huidige crisis aanpakken (zoals de ongecontroleerde immigratie, de uitzichtloze euro2, het verslechterend onderwijs, en het onhoudbare zorgstelsel); vooral richten we ons op de achterliggende oorzaak: het politieke systeem zélf. Je gaat een huis niet verbouwen als de fundamenten verrot zijn. We moeten beginnen bij de basis: ons politieke systeem stamt uit 1848 en sluit niet meer aan bij deze tijd en bij de wensen van de kiezers.

Partijkartel
Een kleine groep partijleden – van een select aantal partijen – heeft in Nederland de touwtjes in handen. Deze groep van circa 10.000 mensen noemen wij het partijkartel1. Volksvertegenwoordigers en bestuurders worden nu vooral gerekruteerd door de partijleiding zélf – een systeem van coöptatie waardoor vooral meelopers en jaknikkers komen bovendrijven die het nogal eens aan visie en moed ontbreekt. Deze carrièrepolitici willen vervolgens doorschuiven naar een burgemeesterspost, een topfunctie bij een zorgverzekeraar of de hoofdprijs: iets in Brussel. Het is de partij die de baan regelt. De loyaliteit van de volksvertegenwoordiger ligt bij de partijtop – niet bij de kiezer. Hierdoor komen de belangen van de bevolking vaak laag op het prioriteitenlijstje terecht. Partijbelang gaat boven landsbelang.

Dit willen wij veranderen. Ons belangrijkste agendapunt is democratische vernieuwing. Zoals Eberhard van der Laan3 eerder deze week constateerde: “De partijpolitiek is aan het einde van zijn levenscyclus gekomen (…) de burger haakt af“. Daarom zijn bindende referenda noodzakelijk – evenals gekozen burgemeesters. Er is in ons land voldoende talent aanwezig – alleen komt dat niet tot wasdom door de achterhaalde partijcultuur. Nieuwe generaties gaan niet naar rokerige zaaltjes; daarom gaan we e-democracy in Nederland introduceren. De mensen zoveel mogelijk online betrekken bij de zaken die hen raken. Binnenkort lanceren we op onze website het ‘democratie dashboard‘ waar kiezers zélf het heft in handen kunnen nemen om dingen te veranderen via petities, burgerinitiatieven en crowdfunding – en waar ze zich bovendien kunnen kandideren voor openbare functies.

Filmpjes en plaatjes hieronder in de spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_180060380
lol @ TT
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180060389
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 16:34 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

De AIVD heeft, afhankelijk van wie je het vraagt, 3 of 4 aanslagen verijdeld sinds 2011. Dat is een dreiging, en ze zitten er om dat te voorkomen en dat is uitstekend, maar de kans dat jij op een land van 17 miljoen mensen slachtoffer wordt van iemand die een automatisch geweer leegschiet op een plein blijft gewoon miniem.

Wij hebben in Nederland wel degelijk een stuk minder problemen met terrorisme als bijvoorbeeld Frankrijk en België.
Tuurlijk, maar dat wil niet zeggen dat we het dan maar moeten accepteren. Vroeger waren aanslagen ondenkbaar; en als je dat zij was je een extreemrechtse xenofoob. Nu ben je pas links als je zegt dat het wel meevalt met dat moslimextremisme.
pi_180060420
Ik heb nieuwe schoenen gekocht overigens, bruine herenschoenen. Zelf vind ik ze leuk staan bij mijn grijze spijkerbroek.
pi_180060421
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 16:44 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat je aanslagen beter kunt voorkomen is volgens mij iedereen wel over uit.
Vandaar dat zovelen hier beweren dat betonblokken worden neergezet voor de show?
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_180060447
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 16:34 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

De AIVD heeft, afhankelijk van wie je het vraagt, 3 of 4 aanslagen verijdeld sinds 2011.
En dan nog hoor. Hoe hoog verwachten we hier dat het succespercentage van de AIVD is? Zoals gezegd: 20% lijkt mij aan de hoge kant. Daarmee is de kans dat je 3 aanslagen op rij voorkomt 1 op 125. (En voor 4 aanslagen op rij 1 op 625.)

Voor mij is dat ieg totaal niet geloofwaardig.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180060519
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 16:47 schreef habitue het volgende:

[..]

Vandaar dat zovelen hier beweren dat betonblokken worden neergezet voor de show?
Dat daarmee daadwerkelijk aanslagen worden voorkomen is een aanname, die niet vanzelfsprekend juist is.

De voornaamste functie lijkt mij angsten bestrijden. Over die angsten zijn we het in elk geval eens: die bestaan.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180060531
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 16:46 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Tuurlijk, maar dat wil niet zeggen dat we het dan maar moeten accepteren. Vroeger waren aanslagen ondenkbaar; en als je dat zij was je een extreemrechtse xenofoob. Nu ben je pas links als je zegt dat het wel meevalt met dat moslimextremisme.
Hoe vroeger heb je het over? Tussen 1950 en 2009 hebben we 70 aanslagen gehad. Molukkers, IRA, krakers, anarchisten, etcetera, etcetera.

Tevens leuk dat je bruine herenschoenen hebt. Als ik nog een tweedehands auto nodig heb zal ik aan je denken!
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_180060556
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 16:50 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Hoe vroeger heb je het over? Tussen 1950 en 2009 hebben we 70 aanslagen gehad. Molukkers, IRA, krakers, anarchisten, etcetera, etcetera.
Eigen aanslagen eerst!

Of zoiets... -O-
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180060596
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 16:50 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat daarmee daadwerkelijk aanslagen worden voorkomen is een aanname, die niet vanzelfsprekend juist is.

De voornaamste functie lijkt mij angsten bestrijden. Over die angsten zijn we het in elk geval eens: die bestaan.
Het rekensommetje van 2000 euro voor 4 betonblokken tegenover het kleine risico op een aantal doden en tientallen of honderden miljoenen schade is niet zo moeiljik hoor.

Maarja stel je voor dat je populisten in de kaart speelt.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_180060882
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 16:50 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat daarmee daadwerkelijk aanslagen worden voorkomen is een aanname, die niet vanzelfsprekend juist is.

De voornaamste functie lijkt mij angsten bestrijden. Over die angsten zijn we het in elk geval eens: die bestaan.
Autogordels zijn er ook niet om doden in het verkeer te voorkomen, maar om de angsten daarvoor te verminderen.

Koekoek
pi_180060959
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 16:50 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Hoe vroeger heb je het over? Tussen 1950 en 2009 hebben we 70 aanslagen gehad. Molukkers, IRA, krakers, anarchisten, etcetera, etcetera.
Aanslagen in naam van de Islam heb ik het over: vroeger ondenkbaar in Europa.

Maar je hebt gelijk natuurlijk. Vroeger hadden we ook aanslagen; en die beginnen we allemaal wel een beetje te missen inmiddels.
pi_180061062
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 17:05 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Autogordels zijn er ook niet om doden in het verkeer te voorkomen, maar om de angsten daarvoor te verminderen.

Koekoek
Volgens mij is van autogordels wel bewezen dat ze helpen.
Maar ik heb nog geen bewijs gezien dat een paar betonblokken aanslagen tegenhouden? Waren de Twin Towers ook niet hele grote betonblokken?

Ik ben ook nog steeds benieuwd naar je antwoord hierop.
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 16:22 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Wat je nou allemaal zegt over media is mij een raadsel hoor; ik vroeg al eerder om toelichting wat dat betreft.

De overheid mag inderdaad niet actief gaan bepalen wat er in schoolboeken komt. Wel dient zij actoren te organiseren die controle kunnen uitoefenen over de schoolboeken, zodat een scheefgroei kan worden gezien en bijgestuurd. Dát is waar ik voor pleit.

Als in die schoolboeken continu extreemrechts gekleurde informatie zou staan, zou je je daar ook niet bij neerleggen, of wel?
Dat is er toch nu al? Daarbij ik snap nog steeds niet waarom ze dan niet ook actoren kunnen organiseren die controle uitoefenen over het nieuws zodat een scheefgroei kan worden gezien en bijgestuurd. Als schoolboeken op deze manier objectief kunnen worden gemaakt waarom dan nieuws niet?
  dinsdag 26 juni 2018 @ 17:23:18 #14
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180061349
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 17:05 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Autogordels zijn er ook niet om doden in het verkeer te voorkomen, maar om de angsten daarvoor te verminderen.

Koekoek
Er waren meer dan 600 verkeersdoden in Nederland in 2017. Hoeveel slachtoffers van islamitische aanslagen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180061350
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 17:11 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Volgens mij is van autogordels wel bewezen dat ze helpen.
Maar ik heb nog geen bewijs gezien dat een paar betonblokken aanslagen tegenhouden? Waren de Twin Towers ook niet hele grote betonblokken?

Ik ben ook nog steeds benieuwd naar je antwoord hierop.

[..]

Dat is er toch nu al? Daarbij ik snap nog steeds niet waarom ze dan niet ook actoren kunnen organiseren die controle uitoefenen over het nieuws zodat een scheefgroei kan worden gezien en bijgestuurd. Als schoolboeken op deze manier objectief kunnen worden gemaakt waarom dan nieuws niet?
Een aanslag op een betonblok is volgens jou net zo erg als een betonblok op voetgangers van een winkelstraat. Duidelijk.

Als je het verschil bewust niet wil zien valt er ook niet te discussieren. We kunnen het ook omdraaien: waarom kunnen we wel ingrijpen op nepnieuws maar niet op schoolboeken?
pi_180061399
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 17:23 schreef Molurus het volgende:

[..]

Er waren meer dan 600 verkeersdoden in Nederland in 2017. Hoeveel slachtoffers van islamitische aanslagen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O- Sneuer dan sneu dit. Van een GL gekkie moet je ook niet meer verwachten natuurlijk -alhoewel: zo erg zal het doorgaans niet zijn. Je laat jezelf in ieder geval lekker kennen.

Ga jij maar lekker wachten totdat aanslagen net zo normaal zijn als verkeersdoden, dat de extreme islam voorgoed gevestigd is in Nederland, en alle vrije waarden waarvoor we hebben gestreden weer worden teruggedraaid (die onvrijheden hadden zeker ook niets met het Christendom te maken). Dan kom je erachter dat de oplossingen die nu nog mogelijk waren dan ook niet meer kunnen.

Oh, en wat zeiden onze buurlanden, toen ze erachter kwamen dat als ze naar jou geluisterd hadden die aanslagen niet hadden plaatsgevonden?

[ Bericht 3% gewijzigd door Mr.Major op 26-06-2018 17:38:59 ]
pi_180061796
https://www.nrc.nl/nieuws(...)den-aanslag-a1577829

Dit ontkennen mag wel gewoon naar BNW gekickt worden.
  dinsdag 26 juni 2018 @ 17:44:50 #18
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180061872
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 17:23 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Een aanslag op een betonblok is volgens jou net zo erg als een betonblok op voetgangers van een winkelstraat. Duidelijk.

Als je het verschil bewust niet wil zien valt er ook niet te discussieren. We kunnen het ook omdraaien: waarom kunnen we wel ingrijpen op nepnieuws maar niet op schoolboeken?
Hij stelt je een vrij duidelijke vraag, maar je geeft daarop geen enkel antwoord.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180062110
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 17:08 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Aanslagen in naam van de Islam heb ik het over: vroeger ondenkbaar in Europa.

Moet je tegen de PLO zeggen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_180062703
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 17:23 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Een aanslag op een betonblok is volgens jou net zo erg als een betonblok op voetgangers van een winkelstraat. Duidelijk.
Ik zeg helemaal niks over de ernst van aanslagen. Ik vraag me alleen of waarom een paar betonblokken zouden helpen. Zoals toen ook al werd gezegd dan heb je een winkelstraat veilig voor een aanslag met een voertuig. So what? Dan wijkt een terrorist uit naar een andere winkelstraat, of hij gebruikt een bom of vuurwapens.

quote:
Als je het verschil bewust niet wil zien valt er ook niet te discussieren. We kunnen het ook omdraaien: waarom kunnen we wel ingrijpen op nepnieuws maar niet op schoolboeken?
We kunnen het ook omdraaien nepnieuws is een probleem dat een aanpak verdient, daar is bijna iedereen het ook over eens. De zogenaamde linkse bias in onderwijsboeken zit vooral in het hoofd van mensen als jij en Baudet. Maar ik zie verder inderdaad weinig problemen met een inspanning om schoolboeken neutraal te houden. Het punt is dat in dit geval het duidelijk is dat de bedoeling niet is om de boeken neutraal te houden maar om de boeken een rechtse bias mee te geven.

Maar waarom blijf je mijn vraag ontwijken?
Waarom kan de overheid volgens jou wel effectief schoolboeken neutraal krijgen maar niet nieuws? Waarom zijn schoolboeken met bias wel een probleem maar niet nieuws?
pi_180063952
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 18:32 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Ik zeg helemaal niks over de ernst van aanslagen. Ik vraag me alleen of waarom een paar betonblokken zouden helpen. Zoals toen ook al werd gezegd dan heb je een winkelstraat veilig voor een aanslag met een voertuig. So what? Dan wijkt een terrorist uit naar een andere winkelstraat, of hij gebruikt een bom of vuurwapens.

[..]

We kunnen het ook omdraaien nepnieuws is een probleem dat een aanpak verdient, daar is bijna iedereen het ook over eens. De zogenaamde linkse bias in onderwijsboeken zit vooral in het hoofd van mensen als jij en Baudet. Maar ik zie verder inderdaad weinig problemen met een inspanning om schoolboeken neutraal te houden. Het punt is dat in dit geval het duidelijk is dat de bedoeling niet is om de boeken neutraal te houden maar om de boeken een rechtse bias mee te geven.

Maar waarom blijf je mijn vraag ontwijken?
Waarom kan de overheid volgens jou wel effectief schoolboeken neutraal krijgen maar niet nieuws? Waarom zijn schoolboeken met bias wel een probleem maar niet nieuws?
Omdat een aanslag plegen in een winkelstraat effectiever is dan een aanslag in een straat waar minder mensen lopen.

Nee, daar is niet bijna iedereen het over eens. Ik kan de discussie nog wel even kort samenvatten: er is nog nooit iets aangetoond van relevant nepnieuws in Nederland. Daarnaast werkt het averechts, omdat je het vertrouwen in de media doet afnemen. Ook zijn er lang niet altijd absolute waarheden in de politiek, wat het dus moeikijk maakt. Je kan dus vaak niet met zekerheid stellen dat één kant het bij het juiste eind heeft, en een andere partij niet. Er zit altijd Bias in het nieuws; en die heffen elkaar op; door 1 bias te weren legitimeer je de ander.

Dat gebeurt nu precies in schoolboeken. Daar is al sprake van een bepaalde waarheid: VVD'ers laten hulpbehoevenden stikken en GL is voor empathische opvang. Argumenten voor het beleid van de VVD (dat men vaker op eigen benen kan staan met een mager vangnet) worden niet genoemd in schoolboeken.

Het is dus niet zo dat tegen nepnieuwsbestrijding zijn je dwingt tegen het verkrijgen van neutrale schoolboeken zijn. Als je tegen nepnieuwsbestrijding bent, ben je ook voor neutrale schoolboeken: er is geen absolute waarheid, en zo dien je nieuws en teksten in schoolboeken ook te behandelen. Beide waarheden dienen vrij spel te hebben. Bij schoolboeken is dat nu niet het geval, en dat dreigt bij het nieuws nu ook te gebeuren.

[ Bericht 2% gewijzigd door Mr.Major op 26-06-2018 19:52:07 ]
pi_180064352
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 17:44 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hij stelt je een vrij duidelijke vraag, maar je geeft daarop geen enkel antwoord.
Nee ik stel een wedervraag, aangezien hij beweert dat beiden standpunten niet te combineren zijn, maar hij zelf de beiden tegenovergestelde standpunten combineert.

Het is echter logisch: als je denkt dat je nepnieuws kan bestrijden, zonder daarmee aan een bepaalde mate van negatieve beïnvloeding te doen, geloof je ook dat informatie in schoolboeken wel gekleurd of bevooroordeeld kan zijn, zonder negatieve beïnvloeding. In beide gevallen wordt informatie geweerd.

Een commissie die controleert of er geen gekleurde informatie in schoolboeken voorkomt, kan je dus goed vergelijken met een (fictieve) commissie die controleert of er geen selectie (wordt er iets als nepnieuws bestempeld?) wordt gemaakt in het nieuws. Terwijl een instantie als EUvsdisinfo juist beter te vergelijken is met een auteur van schoolboeken die vanuit een bepaalde mening een tekst schrijft.

[ Bericht 12% gewijzigd door Mr.Major op 26-06-2018 20:24:12 ]
pi_180065297
En wat betreft dat bestrijden van het nepnieuws; wat ook Dhr. Sneller aangeeft, is dat het vooral op verzoek van de Oostbloklanden is gedaan. Dat snap ik wel, aangezien zeker daar het Russische en het Europese perspectief in conflict raken.
De vraag is echter, of onze nieuwsvoorziening daarvan de dupe moet zijn. Door EU breed nepnieuws te bestrijden gebeurt dat echter wel.
  dinsdag 26 juni 2018 @ 21:05:48 #24
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180066386
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 18:32 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

We kunnen het ook omdraaien nepnieuws is een probleem dat een aanpak verdient, daar is bijna iedereen het ook over eens. De zogenaamde linkse bias in onderwijsboeken zit vooral in het hoofd van mensen als jij en Baudet. Maar ik zie verder inderdaad weinig problemen met een inspanning om schoolboeken neutraal te houden. Het punt is dat in dit geval het duidelijk is dat de bedoeling niet is om de boeken neutraal te houden maar om de boeken een rechtse bias mee te geven.
Ja, voor iemand die radicaal rechts is ziet de hele wereld er links uit, da's een beetje het probleem hier.

Ik vraag me dan ook werkelijk af hoe 'neutraal onderwijs' volgens Baudet eruit zou zien.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 26 juni 2018 @ 21:13:17 #25
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180066700
Overigens zou ik het van harte toejuichen als FvD komt met FvD scholen waarin die bias (zogenaamd) niet bestaat, en waar de leerlingen wordt verteld dat ons land wordt bedreigd door een homeopathische verdunning van culturen en dat klimaatverandering een hoax is.

Dan is het denk ik snel gedaan met de vrijheid van onderwijs. 2 vliegen in 1 klap.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180067167
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 21:05 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ja, voor iemand die radicaal rechts is ziet de hele wereld er links uit, da's een beetje het probleem hier.

Ik vraag me dan ook werkelijk af hoe 'neutraal onderwijs' volgens Baudet eruit zou zien.
Nee, dat is het niet.

Welke positie je ook inneemt in een debat, je moet je vooral realiseren dat een tegenstander het doet vanuit een bepaalde gedachte een land te verbeteren. Dan kan je het gedachtegoed van je tegenstander op een neutrale manier verwoorden. Dat lijkt op links vaak niet mogelijk, zij komen niet verder dan bang, xenofoob of fascistisch.

Het is dus eenvoudig voor een extreem iemand met begrip van de oppositie om het standpunt van de oppositie correct te verwoorden, terwijl het zeer lastig is voor een gematigd iemand zonder begrip van de oppositie om het standpunt van de oppositie correct te verwoorden.

En je blijft het zeggen, maar het gaat helemaal niet om "Baudets" onderwijs. Dat is helemaal het doel van het aankaarten van het probleem niet. Je kan vervolgens wel doen alsof enkel het FvD een probleem ziet met het onderwijs, maar ook de media, leerlingen en de VVD ervaren het. Er zijn tal van voorbeelden genoemd, en het zijn juist diegenen die de oppositie niet begrijpen, die ontkennen dat er een probleem is.
pi_180068595
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 19:42 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Nee, daar is niet bijna iedereen het over eens. Ik kan de discussie nog wel even kort samenvatten: er is nog nooit iets aangetoond van relevant nepnieuws in Nederland. Daarnaast werkt het averechts, omdat je het vertrouwen in de media doet afnemen. Ook zijn er lang niet altijd absolute waarheden in de politiek, wat het dus moeikijk maakt. Je kan dus vaak niet met zekerheid stellen dat één kant het bij het juiste eind heeft, en een andere partij niet. Er zit altijd Bias in het nieuws; en die heffen elkaar op; door 1 bias te weren legitimeer je de ander.
Elk argument dat je hier maakt kun je een op een kopieren naar het onderwijs. Er is nooit aangetoond dat er relevante bias is in het onderwijs in Nederland. Daarnaast werkt het averechts omdat het vertrouwen in het onderwijs doet afnemen. Ook zijn er lang niet altijd absolute waarheden in het onderwijs. (zeker niet bij zaken als economie of maatschappijleer)
Er zit altijd bias in het onderwijs en die heffen elkaar op.

quote:
Het is dus niet zo dat tegen nepnieuwsbestrijding zijn je dwingt tegen het verkrijgen van neutrale schoolboeken zijn. Als je tegen nepnieuwsbestrijding bent, ben je ook voor neutrale schoolboeken: er is geen absolute waarheid, en zo dien je nieuws en teksten in schoolboeken ook te behandelen. Beide waarheden dienen vrij spel te hebben. Bij schoolboeken is dat nu niet het geval, en dat dreigt bij het nieuws nu ook te gebeuren.
Nee het is inconsequent om te blijven beweren dat de overheid wel voor neutraliteit kan zorgen in schoolboeken maar niet bij het nieuws.
Logisch zou zijn om te zeggen we kunnen geen neutraliteit verwachten in beide gevallen of we kunnen in beide gevallen streven naar neutraliteit. Op jouw manier is het een paradox.

quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 21:28 schreef Mr.Major het volgende:

En je blijft het zeggen, maar het gaat helemaal niet om "Baudets" onderwijs. Dat is helemaal het doel van het aankaarten van het probleem niet. Je kan vervolgens wel doen alsof enkel het FvD een probleem ziet met het onderwijs, maar ook de media, leerlingen en de VVD ervaren het. Er zijn tal van voorbeelden genoemd, en het zijn juist diegenen die de oppositie niet begrijpen, die ontkennen dat er een probleem is.
Je zegt dus dat omdat FvD en VVD, een paar journalisten een aantal leerlingen het onderwijs als links ervaren dat een feit is? Waarom zou volgens jou de oppositie direct het gevoel van hun politieke tegenstanders moeten bevestigen.

Als je dezelfde manier van redeneren aanhoudt moet je toch toegeven dat omdat D66 een paar journalisten en veel mensen geloven in nepnieuws de FvD moet stoppen met het probleem te ontkennen. Of je moet gewoon accepteren dat het gevoel van een bepaalde groep geen goed argument is en dus niet dat soort redenaties te blijven posten.
pi_180070032
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 22:03 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Elk argument dat je hier maakt kun je een op een kopieren naar het onderwijs. Er is nooit aangetoond dat er relevante bias is in het onderwijs in Nederland. Daarnaast werkt het averechts omdat het vertrouwen in het onderwijs doet afnemen. Ook zijn er lang niet altijd absolute waarheden in het onderwijs. (zeker niet bij zaken als economie of maatschappijleer)
Er zit altijd bias in het onderwijs en die heffen elkaar op.
Dat kan inderdaad, dat is ook het punt dat ik probeer te maken. Zowel in het nieuws als in het nieuws zijn die beiden politieke waarheden mogelijk. Door beïnvloeding van nieuws (daar wordt het realiteit) en onderwijs (daar is het al realiteit) neemt het vertrouwen af. Wat betreft het niet aanwezig zijn van onomstotelijk bewijs: the absence of evidence is not the evidence of absence. Alle signalen wijzen erop dat er iets aan de hand is, er is alleen nog geen goed onderzoek geweest

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 22:03 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Nee het is inconsequent om te blijven beweren dat de overheid wel voor neutraliteit kan zorgen in schoolboeken maar niet bij het nieuws.
Logisch zou zijn om te zeggen we kunnen geen neutraliteit verwachten in beide gevallen of we kunnen in beide gevallen streven naar neutraliteit. Op jouw manier is het een paradox.
Het verschil zit niet in de essentie, het verschil zit hem in de status van die essentie. Bij het nieuws is er nu nog sprake van "neutraal" nieuws: er wordt geen censuur of regulering toegepast.

In schoolboeken is hier géén sprake van: klimaatverandering komt door CO2 van de mens en heeft desastreuze gevolgen waar we alles tegen moeten doen, integratie verloopt goed en zorgt voor een betere economie, massa-immigratie is noodzakelijk en mensen opvangen is empathisch. Rechtse politiek, daar hebben zwakkeren pech en sociale ongelijkheid is niet zo'n probleem, GL wil gelijke rechten voor iedereen, goedkope zorg, goed onderwijs en een schoon milieu, de moord op Fortuyn kwam door zijn felle standpunten (n.b. hij is inmiddels op links ingehaald), terreur komt doordat het Westen het midden-Oosten heeft onderdrukt (vandaar dat de meeste aanslagen plaatsvinden in... het middenoosten), de koran geeft aan dat je niet moet stelen (anders hand eraf wordt even verzwegen), we leven in een multi-culturele samenleving maar tegelijk is er geen Nederlandse cultuur... Etc. Etc. Etc.

Er is in het onderwijs op dit moment nog maar één waarheid. Dat is het verschil: in beiden zijn er meerdere waarheden mogelijk; maar in schoolboeken is er maar één getoond, en in het nieuws wil men nu ook die kant op. Dat zal ik beiden bestrijden. Dat betekent dus dat ik me uitspreek over beïnvloeding van het nieuws; en dat ik pleit voor het verwijderen van beïnvloeding van het onderwijs. (En ja: daar is zorgvuldig en ethisch ingrijpen voor nodig).

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 22:03 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

Je zegt dus dat omdat FvD en VVD, een paar journalisten een aantal leerlingen het onderwijs als links ervaren dat een feit is? Waarom zou volgens jou de oppositie direct het gevoel van hun politieke tegenstanders moeten bevestigen.
Je hoeft niets te erkennen; maar als het zo ís, dan hoop ik toch dat men het fatsoen heeft deze onwenselijke situatie te erkennen. Als een partij dit beweert, hoop ik dat dit geluid serieus genomen wordt, vanuit het gemeenschappelijke ideaal dat onderwijs (en nieuws) neutraal hoort te zijn, en dat er onderzocht wordt of dit het geval is, zodat het kan worden opgelost. Doet de oppositie dit niet, dan kiest zij er bewust voor om deze principieel negatieve beïnvloeding waar zij belang bij hebben te laten bestaan. Dit verdedigen omdat het de juiste idealen verdedigd, is hét probleem: de politiek houdt beïnvloeding in het onderwijs dan in stand.

quote:
Als je dezelfde manier van redeneren aanhoudt moet je toch toegeven dat omdat D66 een paar journalisten en veel mensen geloven in nepnieuws de FvD moet stoppen met het probleem te ontkennen. Of je moet gewoon accepteren dat het gevoel van een bepaalde groep geen goed argument is en dus niet dat soort redenaties te blijven posten.
Nee, want het standpunt van het FvD is principieel: er mag geen sprake zijn van beïnvloeding. Bij nieuws wil zij dit voorkomen, en bij het onderwijs wil zij het oplossen. Het argument dat je het niet mag oplossen, omdat je dan al invloed uitoefenend, is natuurlijk niet vol te houden.

[ Bericht 28% gewijzigd door Mr.Major op 26-06-2018 23:27:56 ]
pi_180070162
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 23:00 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat kan inderdaad, dat is ook het punt dat ik probeer te maken. Zowel in het nieuws als in het nieuws zijn die beiden politieke waarheden mogelijk. Door beïnvloeding van nieuws (daar wordt het realiteit) en onderwijs (daar is het al realiteit) neemt het vertrouwen af. Wat betreft het niet aanwezig zijn van onomstotelijk bewijs: the absence of evidence is not the evidence of absence. Alle signalen wijzen erop dat er iets aan de hand is, er is alleen nog geen goed onderzoek geweest

Er wijst helemaal niets op dat er iets aan de hand is. Op ieder willekeurig moment kun je beweren dat lesmateriaal niet neutraal is want op ieder moment is er wel een bepaalde mening die sterker wordt vertegenwoordigt dan een andere mening.
pi_180070604
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 23:06 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Er wijst helemaal niets op dat er iets aan de hand is. Op ieder willekeurig moment kun je beweren dat lesmateriaal niet neutraal is want op ieder moment is er wel een bepaalde mening die sterker wordt vertegenwoordigt dan een andere mening.
Tuurlijk kan dat. De vraag is of het nu dus ernstig genoeg is, om er wat aan te doen. Als je de leerlingen, de VVD, het FvD en de media mag geloven, dan is er echt iets aan de hand.

En uiteindelijk dien je een meerderheid te behalen om die mening ook in de politiek door te laten dringen. Nu kan dat misschien nog niet, aangezien de VVD dit laat liggen met hun meldpunt, maar als de invloed van het FvD stijgt kan dit punt nogmaals goed op de agenda worden gezet. Wat mij betreft is het tijd.
pi_180070648
Tja sorry maar ik doe niet aan geloven. Zonder bewijzen kunnen de FvD en VVD hoog of laag springen maar ik blijf hun gelul gewoon gelul noemen.
pi_180070661
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 23:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Tja sorry maar ik doe niet aan geloven. Zonder bewijzen kunnen de FvD en VVD hoog of laag springen maar ik blijf hun gelul gewoon gelul noemen.
Dat mag, maar als uit onderzoek dan blijkt dat er sprake is van beïnvloeding, en links heeft dat tegengehouden, dan hoop ik dat ze heel diep door het stof gaan. Als ik zie hoe er door links naar rechts beleid wordt gekeken, heb ik niet het idee dat zij een bestaand probleem zouden erkennen. Als er goed onderzoek wordt gedaan en daaruit blijkt dat het meevalt (ik kan het me niet voorstellen) dan zullen er dus negatieve adviezen komen tot ingrijpen in het onderwijs, en is er niets aan de hand.

Als je kijkt hoe de opinie op links is veranderd met betrekking tot integratie, vrees ik dat ook hier rechts gelijk gaat krijgen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Mr.Major op 26-06-2018 23:50:47 ]
pi_180071441
Toch knap hoe links met een minderheid van zetels van alles weet tegen te houden. Of doet de kletsmajoor hier een Trumpje?
pi_180071515
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 00:19 schreef Kansenjongere het volgende:
Toch knap hoe links met een minderheid van zetels van alles weet tegen te houden. Of doet de kletsmajoor hier een Trumpje?
D66 is natuurlijk ook links en de VVD is verworden tot een bureaucratische managerspartij voor multinationals. Het hele progressief-conservatief debat vinden zij alleen maar lastig. Het CDA krijgt een vlaggetje in de kamer en misschien nog wat zoethoudertjes en neemt daar genoegen mee.

Ook op rechts is er geen meerderheid, dus blijft er altijd van dat compleet uitgekauwde en vastgelegde beleid zonder karakter bestaan. Het blijft doormodderen en de nodige keuzes worden niet gekozen. Er is politieke vernieuwing nodig om deze vastgelopen machine weer draaiende te krijgen. Volgens mij is het wachten op een nieuwe partij op links die haar waarden weer oppakt. Dan blijf je zitten met D66 en GL in de oppositie.

[ Bericht 8% gewijzigd door Mr.Major op 27-06-2018 00:39:14 ]
  woensdag 27 juni 2018 @ 07:00:40 #35
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_180073590
De titel wordt weer eer aangedaan
Laffe huichelaar
pi_180073990
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 07:00 schreef timmmmm het volgende:
De titel wordt weer eer aangedaan
Binnenkort weer eens naar de kapper toe... Zal ik het kort knippen of mediumlang laten?
pi_180074093
Ik neem aan dat je al die voorbeelden hieronder uit dat artikel hier hebt gehaald? Dan neem ik ze even met je door!

quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 23:00 schreef Mr.Major het volgende:

In schoolboeken is hier géén sprake van: klimaatverandering komt door CO2 van de mens en heeft desastreuze gevolgen waar we alles tegen moeten doen,
Het broeikaseffect komt daardoor, staat er. Het stukje over de desastreuze gevolgen waar we alles tegen moeten doen verzin je er zelf bij, dat staat niet in het boek.

quote:
integratie verloopt goed en zorgt voor een betere economie
Alleen het eerste staat er, het tweede verzin je er hier weer bij.

quote:
massa-immigratie is noodzakelijk en mensen opvangen is empathisch.
Dit zijn zelfs allebei dingen die er niet staan.

quote:
Rechtse politiek, daar hebben zwakkeren pech en sociale ongelijkheid is niet zo'n probleem
Het eerste is te sterk aangezet in het boek, het tweede klopt natuurlijk gewoon.

quote:
GL wil gelijke rechten voor iedereen, goedkope zorg, goed onderwijs en een schoon milieu
Is dat dan niet zo?

quote:
de moord op Fortuyn kwam door zijn felle standpunten (n.b. hij is inmiddels op links ingehaald)
Die hebben zeker meegespeeld.

quote:
terreur komt doordat het Westen het midden-Oosten heeft onderdrukt (vandaar dat de meeste aanslagen plaatsvinden in... het middenoosten)
Ook dat staat er niet, er staat 'sommige terroristen'. Jij kan ons uiteraard vertellen dat het boek verder helemaal niks zegt over terrorisme.

quote:
de koran geeft aan dat je niet moet stelen (anders hand eraf wordt even verzwegen)
Oke.

quote:
we leven in een multi-culturele samenleving maar tegelijk is er geen Nederlandse cultuur...
We leven ook in een multi-culturele samenleving, dat er geen Nederlandse cultuur zou zijn staat nergens en verzin je er dus weer bij. Er staat alleen dat sommige elementen uit onze cultuur uit andere landen komen.

quote:
Etc. Etc. Etc.
Je lijkt bijzonder goed op de hoogte te zijn van de dingen die wel in de boeken staan maar niet in het artikel van HP De Tijd worden genoemd. Zit je soms nog op de middelbare school?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_180077602
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 23:37 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat mag, maar als uit onderzoek dan blijkt dat er sprake is van beïnvloeding, en links heeft dat tegengehouden, dan hoop ik dat ze heel diep door het stof gaan. Als ik zie hoe er door links naar rechts beleid wordt gekeken, heb ik niet het idee dat zij een bestaand probleem zouden erkennen. Als er goed onderzoek wordt gedaan en daaruit blijkt dat het meevalt (ik kan het me niet voorstellen) dan zullen er dus negatieve adviezen komen tot ingrijpen in het onderwijs, en is er niets aan de hand.
Linkse indoctrinatie in het onderwijs heeft zoveel effect dat de meerderheid van de kiezers de voorkeur geeft aan (centrum-)rechtse partijen.

Goed verhaal.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180077634
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2018 00:22 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

D66 is natuurlijk ook links en de VVD is verworden tot een bureaucratische managerspartij voor multinationals. Het hele progressief-conservatief debat vinden zij alleen maar lastig. Het CDA krijgt een vlaggetje in de kamer en misschien nog wat zoethoudertjes en neemt daar genoegen mee.
Dus eigenlijk zijn alle partijen links, behalve het FvD en de PVV? En dat op die 'linkse' partijen wordt gestemd, is het gevolg van linkse indoctrinatie in het onderwijs.

Goed verhaal, Willem.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180077952
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2018 12:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Linkse indoctrinatie in het onderwijs heeft zoveel effect dat de meerderheid van de kiezers de voorkeur geeft aan (centrum-)rechtse partijen.

Goed verhaal.
Bedankt dat je m'n verhalen goed vindt, dat vind ik ook.

Dit is totaal géén goede argumentatie. Alsof je zegt: deze auto heeft niet afgeremd voor het ongeluk, want hij reed op het moment van impact 120 km/u. Je weet namelijk niet hoe de zetelverdeling zou zijn als er geen sprake zou zijn van linkse beïnvloeding. Dan hadden die partijen er misschien nog 10 zetels bijgehad.
pi_180077955
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 23:00 schreef Mr.Major het volgende:
ik pleit voor het verwijderen van beïnvloeding van het onderwijs. (En ja: daar is zorgvuldig en ethisch ingrijpen voor nodig).
Zorgvuldig en ethisch ingrijpen ís toch beïnvloeding van het onderwijs?
En welk onderwijs valt allemaal onder jouw definitie van 'het onderwijs'?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_180077960
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2018 12:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus eigenlijk zijn alle partijen links, behalve het FvD en de PVV? En dat op die 'linkse' partijen wordt gestemd, is het gevolg van linkse indoctrinatie in het onderwijs.

Goed verhaal, Willem.
Nee, die partijen zijn wel sociaalrechts (CDA en VVD), maar die idealen komen onvoldoende tot uiting.
pi_180077972
quote:
10s.gif Op woensdag 27 juni 2018 12:50 schreef nostra het volgende:

[..]

Zorgvuldig en ethisch ingrijpen ís toch beïnvloeding van het onderwijs?
En welk onderwijs valt allemaal onder jouw definitie van 'het onderwijs'?
Het opheffen van een beïnvloeding kan je niet echt beïnvloeding noemen. Of tenminste, het argument dat beïnvloeding negatief is, en je dus beïnvloeding moet laten bestaan omdat je anders beïnvloedt, houdt geen stand.

Voor zover ik daar zicht op heb de middelbare school en hbo/universiteit.
pi_180078016
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2018 12:49 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Bedankt dat je m'n verhalen goed vindt, dat vind ik ook.

Dit is totaal géén goede argumentatie. Alsof je zegt: deze auto heeft niet afgeremd voor het ongeluk, want hij reed op het moment van impact 120 km/u. Je weet namelijk niet hoe de zetelverdeling zou zijn als er geen sprake zou zijn van linkse beïnvloeding. Dan hadden die partijen er misschien nog 10 zetels bijgehad.
Het is gewoon een non-probleem.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180078027
quote:
5s.gif Op woensdag 27 juni 2018 07:56 schreef Ludachrist het volgende:
Ik neem aan dat je al die voorbeelden hieronder uit dat artikel hier hebt gehaald? Dan neem ik ze even met je door!

[..]

Het broeikaseffect komt daardoor, staat er. Het stukje over de desastreuze gevolgen waar we alles tegen moeten doen verzin je er zelf bij, dat staat niet in het boek.

[..]

Alleen het eerste staat er, het tweede verzin je er hier weer bij.

[..]

Dit zijn zelfs allebei dingen die er niet staan.

[..]

Het eerste is te sterk aangezet in het boek, het tweede klopt natuurlijk gewoon.

[..]

Is dat dan niet zo?

[..]

Die hebben zeker meegespeeld.

[..]

Ook dat staat er niet, er staat 'sommige terroristen'. Jij kan ons uiteraard vertellen dat het boek verder helemaal niks zegt over terrorisme.

[..]

Oke.

[..]

We leven ook in een multi-culturele samenleving, dat er geen Nederlandse cultuur zou zijn staat nergens en verzin je er dus weer bij. Er staat alleen dat sommige elementen uit onze cultuur uit andere landen komen.

[..]

Je lijkt bijzonder goed op de hoogte te zijn van de dingen die wel in de boeken staan maar niet in het artikel van HP De Tijd worden genoemd. Zit je soms nog op de middelbare school?
De rode lijn die duidelijk wordt uit die citaten is duidelijk, en geboren uit een links wereldbeeld. Ik heb niet gezegd dat er onwaarheden in staan. Het beleid op links is echter vrijheid blijheid en op rechts is het streng en egoïstisch. Amerika is slecht en het klimaat wordt onze ondergang. Dat het zo is dat Fortuyn niet vermoord had geworden als hij zijn standpunten niet had gehad, is een verkeerde uitleg. Hij moet dat kunnen zeggen. Leerlingen worden daardoor politiek gevormd. Als je dat niet kwalijk vindt ben je deel van het probleem. Dat dit géén invloed zou hebben gaat er bij mij niet in. Alsof een leerling zich nog rechts durft te noemen na het lezen van dit soort teksten.
Op zijn best kan je nog stellen dat het rechtse beleid gewoon wat ingewikkelder is, omdat het meer rekening houdt met de realiteit; terwijl je links idealistisch beleid aan middelbare scholieren wel eenvoudig kan uitleggen.
pi_180078041
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2018 12:56 schreef Mr.Major het volgende:
Op zijn best kan je nog stellen dat het rechtse beleid gewoon wat ingewikkelder is, omdat het meer rekening houdt met de realiteit
:D .
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_180078045
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2018 12:51 schreef Mr.Major het volgende:
Het opheffen van een beïnvloeding kan je niet echt beïnvloeding noemen.
Nou ja, je zal op zijn minst moeten definiëren wat dan precies beïnvloeding is en vervolgens zal je die beïnvloeding tegen moeten gaan, wat concreet in zal houden dat je teksten van boeken zal willen censureren of juist verrijken met informatie, die volgens datzelfde toezichthoudend orgaan dan wél juist of volledig of genuanceerd genoeg is.

quote:
Voor zover ik daar zicht op heb de middelbare school en hbo/universiteit.
Ik bedoel meer: hoe rijmt zich dat met de vrijheid van onderwijs in Nederland?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_180078093
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2018 12:56 schreef Mr.Major het volgende:
Alsof een leerling zich nog rechts durft te noemen na het lezen van dit soort teksten.
Tijdens de scholierenverkiezingen scoort de PVV vrijwel altijd een stuk hoger dan in de echte verkiezingen. Dat lijkt me toch vrij rechts.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_180078113
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 12:57 schreef nostra het volgende:

[..]

Nou ja, je zal op zijn minst moeten definiëren wat dan precies beïnvloeding is en vervolgens zal je die beïnvloeding tegen moeten gaan, wat concreet in zal houden dat je teksten van boeken zal willen censureren of juist verrijken met informatie, die volgens datzelfde toezichthoudend orgaan dan wél juist of volledig of genuanceerd genoeg is.

[..]

Ik bedoel meer: hoe rijmt zich dat met de vrijheid van onderwijs in Nederland?
Tuurlijk moet dat op die manier. Censureren is het niet; vaak is het aanvullen van informatie. Bijv. bij het VVD beleid, dat het idee daarvan is mensen te stimuleren, omdat ze rijker kunnen worden. Wat ik er wel uit zou halen is bijv. de tekst over Fortuyn. Iemand kan niet vermoord worden om zijn mening in Nederland, en daar mag ook geen begrip voor zijn.

Heel goed: ons onderwijs is vrij; dat betekent dat er geen sprake zal zijn van politieke beïnvloeding (tenzij daar bewust voor gekozen wordt). Op een normale middelbare school is hier niet actief voor gekozen, en is er dus juist géén sprake van vrijheid van onderwijs. Als ik mijn kinderen onbevooroordeeld wil laten onderwijzen, kan dat al niet met deze schoolboeken.
pi_180078128
quote:
7s.gif Op woensdag 27 juni 2018 13:01 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Tijdens de scholierenverkiezingen scoort de PVV vrijwel altijd een stuk hoger dan in de echte verkiezingen. Dat lijkt me toch vrij rechts.
En als die teksten er niet hadden geweest had het nog meer geweest.

Of misschien zijn het juist recalcitrante pubers, die juist rechts stemmen omdat hun leerboek zo links is. Maakt mij geen bal uit: die teksten kloppen niet, zijn bevooroordeeld en moeten dus anders ongeacht het aantal procent verschuiving naar links of rechts. Politiek gekleurde teksten in schoolboeken hoort niet, punt.
pi_180078156
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2018 13:04 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

En als die teksten er niet hadden geweest had het nog meer geweest.
Aanname.

quote:
Of misschien zijn het juist recalcitrante pubers, die juist rechts stemmen omdat hun leerboek zo links is. Maakt mij geen bal uit: die teksten kloppen niet, zijn bevooroordeeld en moeten dus anders.
Nog een aanname. Je claim is dat scholieren zich niet rechts durven te noemen. Als dan blijkt dat veel scholieren dat nog wel doen, meer dan volwassenen, kan je dat niet verdedigen met 'anders waren het er meer' of 'dat doen ze omdat ze recalcitrant zijn', beide verdedigingen halen namelijk je eerdere standpunt weer onderuit.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_180078232
quote:
7s.gif Op woensdag 27 juni 2018 13:06 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Aanname.

[..]

Nog een aanname. Je claim is dat scholieren zich niet rechts durven te noemen. Als dan blijkt dat veel scholieren dat nog wel doen, meer dan volwassenen, kan je dat niet verdedigen met 'anders waren het er meer' of 'dat doen ze omdat ze recalcitrant zijn', beide verdedigingen halen namelijk je eerdere standpunt weer onderuit.
Nee dat doen ze niet. Ik stel namelijk dat het niet uitmaakt of er beïnvloeding plaatsvindt van 1 leerling of van 1.000.000 leerlingen, en het maakt ook niet uit in welke richting dat is. Vervolgens is het mijn hypothese en die is zeer logisch, dat die invloed ten voordele van links is; máár in het onwaarschijnlijke geval dat het ten voordeel is van rechts is het OOK onwenselijk. Politiek gekleurde teksten horen niet in schoolboeken .
pi_180078283
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2018 12:56 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

De rode lijn die duidelijk wordt uit die citaten is duidelijk, en geboren uit een links wereldbeeld. Ik heb niet gezegd dat er onwaarheden in staan. Het beleid op links is echter vrijheid blijheid en op rechts is het streng en egoïstisch. Amerika is slecht en het klimaat wordt onze ondergang. Dat het zo is dat Fortuyn niet vermoord had geworden als hij zijn standpunten niet had gehad, is een verkeerde uitleg. Hij moet dat kunnen zeggen. Leerlingen worden daardoor politiek gevormd. Als je dat niet kwalijk vindt ben je deel van het probleem. Dat dit géén invloed zou hebben gaat er bij mij niet in. Alsof een leerling zich nog rechts durft te noemen na het lezen van dit soort teksten.
Op zijn best kan je nog stellen dat het rechtse beleid gewoon wat ingewikkelder is, omdat het meer rekening houdt met de realiteit; terwijl je links idealistisch beleid aan middelbare scholieren wel eenvoudig kan uitleggen.
Sorry, maar dit gaat echt helemaal nergens over. Wanneer je valt over het feit dat schoolboeken klimaatverandering aanstippen en uitleggen dat Fortuyn is vermoord vanwege diens uitspraken, is het einde echt zoek.

Toen ik op middelbare school hield ik mij niet eens met links versus rechts. Wat dat betreft word ik best een beetje verdrietig van deze discussie.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 27 juni 2018 @ 13:17:43 #54
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_180078324
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2018 13:11 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Nee dat doen ze niet. Ik stel namelijk dat het niet uitmaakt of er beïnvloeding plaatsvindt van 1 leerling of van 1.000.000 leerlingen, en het maakt ook niet uit in welke richting dat is. Vervolgens is het mijn hypothese en die is zeer logisch, dat die invloed ten voordele van links is; máár in het onwaarschijnlijke geval dat het ten voordeel is van rechts is het OOK onwenselijk. Politiek gekleurde teksten horen niet in schoolboeken .
Mag ik wat voorbeelden van die gekleurde teksten? Oprechte vraag. Iedereen heeft het erover, maar nooit echt gezien
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_180078344
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2018 13:03 schreef Mr.Major het volgende:
Tuurlijk moet dat op die manier. Censureren is het niet; vaak is het aanvullen van informatie.
Dat neigt niet eens meer naar politieke beïnvloeding, dat is dan zo ongeveer de definitie daarvan.

quote:
Bijv. bij het VVD beleid, dat het idee daarvan is mensen te stimuleren, omdat ze rijker kunnen worden. Wat ik er wel uit zou halen is bijv. de tekst over Fortuyn. Iemand kan niet vermoord worden om zijn mening in Nederland, en daar mag ook geen begrip voor zijn.
Niet alle vakken zijn bèta hè. Er is bij maatschappijleer niet één waarheid. En ook niet één beperkte set aan mogelijke waarheden, die allemaal getoond kunnen worden. Elk mens zal zijn eigen politieke denkbeelden van invloed laten zijn op hoe hij de politieke overtuiging van een ander omschrijft. Dat ondervang je niet met een toetsingscommissie, want die commissie bestaat ook uit mensen.

Sterker nog, met een beetje goede docent ontstaat er juist bij een vak als maatschappijleer daardoor een veel bredere discussie, waarin de meningen van alle leerlingen ingebracht worden. Dat leren van elkaar, of tenminste het gewaarworden van het feit dat er andere meningen bestaan, is zo'n beetje de essentie van deze maatschappij en daarmee van dat vak.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_180078355
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2018 13:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Sorry, maar dit gaat echt helemaal nergens over. Wanneer je valt over het feit dat schoolboeken klimaatverandering aanstippen en uitleggen dat Fortuyn is vermoord vanwege diens uitspraken, is het einde echt zoek.

Toen ik op middelbare school hield ik mij niet eens met links versus rechts. Wat dat betreft word ik best een beetje verdrietig van deze discussie.
Ik val niet over het feit dat klimaatverandering aangestipt wordt, sterker nog ik zou erover vallen als dat niet het geval zou zijn. Daarnaast moge het duidelijk zijn dat het niet over aparte citaten gaat, maar het geheel aan citaten en juist ontbrekende informatie en de sfeer die daarmee wordt gecreeërd.

Dat is hem nu juist. Je bent niet bezig met politiek, maar moet wel stampen dat de VVD egoïstisch is, mensen daar pech hebben en dat een verschil in rijkdom daar niet erg is, en GL wil betere en goedkopere zorg en gelijke rechten voor iedereen (want daar is rechts tegen ofzo?). Dat neem je mee en dat beïnvloed je.
pi_180078422
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2018 13:19 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik val niet over het feit dat klimaatverandering aangestipt wordt, sterker nog ik zou erover vallen als dat niet het geval zou zijn. Daarnaast moge het duidelijk zijn dat het niet over aparte citaten gaat, maar het geheel aan citaten en juist ontbrekende informatie en de sfeer die daarmee wordt gecreeërd.

Dat is hem nu juist. Je bent niet bezig met politiek, maar moet wel stampen dat de VVD egoïstisch is, mensen daar pech hebben en dat een verschil in rijkdom daar niet erg is, en GL wil betere en goedkopere zorg en gelijke rechten voor iedereen (want daar is rechts tegen ofzo?). Dat neem je mee en dat beïnvloed je.
Kerel, onderdeel van het rechtse gedachtegoed van de VVD is nou eenmaal dat inkomensverschillen niet erg zijn. Het was nota bene Rutte zelf die nivellering een vies woord noemde. De partij heeft daar zelfs campagne mee gevoerd. Dat de VVD inkomensverschillen toejuicht, is een van de redenen dat ik op die partij stem.

Je wordt nu boos dat een rechtse partij rechtse standpunt en krijgt toegedicht.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180078462
Tijdens campagnes ageren tegen 'linkse hobby's', zoals nivellering en ontwikkelingshulp. En als dat dan wordt aangestipt is dat plots niet de bedoeling.

Juist ja.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180078463
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 13:18 schreef nostra het volgende:

[..]

Dat neigt niet eens meer naar politieke beïnvloeding, dat is dan zo ongeveer de definitie daarvan.

[..]

Niet alle vakken zijn bèta hè. Er is bij maatschappijleer niet één waarheid. En ook niet één beperkte set aan mogelijke waarheden, die allemaal getoond kunnen worden. Elk mens zal zijn eigen politieke denkbeelden van invloed laten zijn op hoe hij de politieke overtuiging van een ander omschrijft. Dat ondervang je niet met een toetsingscommissie, want die commissie bestaat ook uit mensen.
Oke stel: er is een boek en daarin staat zin A en zin B. Dit is een perfect neutrale beschrijving van een politiek vraagstuk. Nu is in de nieuwe druk zin B verwijderd; en dus is het stuk niet meer neutraal.

Zou jij het nu een slecht idee vinden om zin B terug te plaatsen?

Tuurlijk zijn er meerdere waarheden. Zie A en B in de situatie hierboven. Echter: ik stel dat die meerdere waarheden in schoolboeken nu niet even goed belicht worden. Het is niet zo dat je dat niet kan ondervangen: iedereen kan beoordelen of hij een mening zo verwoord dat je tegenstander zich erin kan vinden, of dat hij dat niet doet. Als je zegt: een VVD'er vindt sociale ongelijkheid geen probleem, mensen die niet meekomen hebben pech, dan is dat niet de essentie van dat gedachtengoed.
  woensdag 27 juni 2018 @ 13:26:43 #60
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180078486
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2018 13:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Kerel, onderdeel van het rechtse gedachtegoed van de VVD is nou eenmaal dat inkomensverschillen niet erg zijn. Het was nota bene Rutte zelf die nivellering een vies woord noemde. De partij heeft daar zelfs campagne mee gevoerd. Dat de VVD inkomensverschillen toejuicht, is een van de redenen dat ik op die partij stem.

Je wordt nu boos dat een rechtse partij rechtse standpunt en krijgt toegedicht.
Nou ja, er zijn denk ik geen partijen die echt categorisch tegen inkomensverschillen zijn. Zelfs de SP niet volgens mij. Het gaat meer over de mate van nivellering.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180078495
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2018 13:25 schreef Mr.Major het volgende:
Dit is een perfect neutrale beschrijving van een politiek vraagstuk.
Dat bestaat niet.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_180078514
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2018 13:11 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Nee dat doen ze niet. Ik stel namelijk dat het niet uitmaakt of er beïnvloeding plaatsvindt van 1 leerling of van 1.000.000 leerlingen, en het maakt ook niet uit in welke richting dat is. Vervolgens is het mijn hypothese en die is zeer logisch, dat die invloed ten voordele van links is; máár in het onwaarschijnlijke geval dat het ten voordeel is van rechts is het OOK onwenselijk. Politiek gekleurde teksten horen niet in schoolboeken .
Reuze interessant, maar je stelt letterlijk dat scholieren zich niet meer rechts durven te noemen. Dat is duidelijk niet het geval.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_180078523
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2018 13:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Kerel, onderdeel van het rechtse gedachtegoed van de VVD is nou eenmaal dat inkomensverschillen niet erg zijn. Het was nota bene Rutte zelf die nivellering een vies woord noemde. De partij heeft daar zelfs campagne mee gevoerd. Dat de VVD inkomensverschillen toejuicht, is een van de redenen dat ik op die partij stem.

Je wordt nu boos dat een rechtse partij rechtse standpunt en krijgt toegedicht.
Kerel, dat is een negatieve consequentie van dat beleid, niet het gedachtegoed. Alsof je bij GL gaat opschrijven: GL wil dat iedereen op een sociaal vangnet kan terugvallen, ook al heeft dat tot gevolg dat mensen minder hard gaan werken met alle gevolgen voor de economie van dien.

Dan ga jij ook stijgeren. Een correcte formulering zou zijn: De VVD wil iedereen motiveren op eigen benen te staan, en is daarom tegen het creeëren van een sociaal vangnet, zelfs als sommige mensen daardoor armer zijn dan anderen.

Als je niet ziet waarom een bepaalde formulering negatief en een ander neutraal is, dan ben jij degene die niet objectief oordeelt.
pi_180078537
quote:
7s.gif Op woensdag 27 juni 2018 13:28 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Reuze interessant, maar je stelt letterlijk dat scholieren zich niet meer rechts durven te noemen. Dat is duidelijk niet het geval.
Dat weet jij zeker?
pi_180078565
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 13:26 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nou ja, er zijn denk ik geen partijen die echt categorisch tegen inkomensverschillen zijn. Zelfs de SP niet volgens mij. Het gaat meer over de mate van nivellering.
De VVD voert campagne met de belofte dat er wordt gedenivelleerd (lagere uitkeringen en lagere belastingen). De partij koketteert met zelfredzaamheid.

Prima standpunten, maar laten we vervolgens niet doen alsof de partij daarmee net zo sociaal is als een PvdA of GL. Juist dat de VVD wat minder sociaal is, maakt dat de partij rechts is.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180078580
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2018 13:29 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat weet jij zeker?
Aangezien de PVV groter is onder scholieren dan onder volwassenen lijkt het me heel waarschijnlijk dat er nogal wat scholieren zijn die zichzelf rechts durven te noemen, ja.

Ik zou graag wat bewijsmateriaal van jou zien voor de stelling dat ze dat niet durven. Dat is dus wat anders dan verklaren dat het zo is en verder gaan met een betoogje over linkse boeken.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_180078609
Terwijl rechtse mensen begrip hebben voor de ideeën op links; deze begrijpen maar naief vinden; kan links rechts niet begrijpen. Het is egoïstisch, dom en xenofoob. Er is geen begrip voor het standpunt van de ander. Misschien kan je dan ook niet van ze verwachten dat ze inzien dat sommige teksten niet kunnen.

Daarvan zie je hier een demonstratie.
pi_180078617
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2018 13:28 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Kerel, dat is een negatieve consequentie van dat beleid, niet het gedachtegoed. Alsof je bij GL gaat opschrijven: GL wil dat iedereen op een sociaal vangnet kan terugvallen, ook al heeft dat tot gevolg dat mensen minder hard gaan werken met alle gevolgen voor de economie van dien.

Dan ga jij ook stijgeren. Een correcte formulering zou zijn: De VVD wil iedereen motiveren op eigen benen te staan, en is daarom tegen het creeëren van een sociaal vangnet, zelfs als sommige mensen daardoor armer zijn dan anderen.

Als je niet ziet waarom een bepaalde formulering negatief en een ander neutraal is, dan ben jij degene die niet objectief oordeelt.
Leuk, maar die vergelijking gaat echt weer volledig mank, zoals ook al is aangekaart door Ludachrist.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 27 juni 2018 @ 13:33:24 #69
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180078619
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2018 13:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Prima standpunten, maar laten we vervolgens niet doen alsof de partij daarmee net zo sociaal is als een PvdA of GL. Juist dat de VVD wat minder sociaal is, maakt dat de partij rechts is.
Of dat prima standpunten zijn valt natuurlijk over te twisten. Tot op zekere hoogte werken inkomensverschillen motiverend, sure. Maar motivatie is niet altijd de enige factor. Het is niet alsof mensen met een laag inkomen per definitie lui en ongemotiveerd zijn ofzo.

Dat terzijde is dat inderdaad een belangrijk verschil tussen links en rechts.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180078634
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 13:33 schreef Molurus het volgende:

[..]

Of dat prima standpunten zijn valt natuurlijk over te twisten. Tot op zekere hoogte werken inkomensverschillen motiverend, sure. Maar motivatie is niet altijd de enige factor. Het is niet alsof mensen met een laag inkomen per definitie lui en ongemotiveerd zijn ofzo.

Dat terzijde is dat inderdaad een belangrijk verschil tussen links en rechts.
Je mist het punt een beetje.

Ik heb niet de behoefte om hier uit te vechten welke politieke stroming beter is of gelijk heeft.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180078639
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 13:32 schreef Mr.Major het volgende:
Terwijl rechtse mensen begrip hebben voor de ideeën op links; deze begrijpen maar naief vinden; kan links rechts niet begrijpen. Het is egoïstisch, dom en xenofoob. Er is geen begrip voor het standpunt van de ander. Misschien kan je dan ook niet van ze verwachten dat ze inzien dat sommige teksten niet kunnen.

Daarvan zie je hier een demonstratie.
Ik zou jouw teksten niet direct met 'het gedachtegoed van rechts' verwarren.

Ik kan het gedachtegoed van rechts namelijk prima begrijpen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_180078648
quote:
7s.gif Op woensdag 27 juni 2018 13:31 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Aangezien de PVV groter is onder scholieren dan onder volwassenen lijkt het me heel waarschijnlijk dat er nogal wat scholieren zijn die zichzelf rechts durven te noemen, ja.

Ik zou graag wat bewijsmateriaal van jou zien voor de stelling dat ze dat niet durven. Dat is dus wat anders dan verklaren dat het zo is en verder gaan met een betoogje over linkse boeken.
Dat is helemaal geen eis. Er hoeft geen zetelverschuiving gemeten te zijn, om deze teksten onwenselijk te vinden. Deze teksten horen niet zonder meer in schoolboeken, of er nu 2 of 10.000 mensen beïnvloedt worden. En ja: ik ben ervan overtuigd dat dat zo is. Er wordt geklaagd en er wordt over gerapporteerd in de media. Dat, in combinatie met het feit dat de teksten gekleurd zijn, ís al een probleem.
  woensdag 27 juni 2018 @ 13:36:08 #73
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180078664
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2018 13:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je mist het punt een beetje.

Ik heb niet de behoefte om hier uit te vechten welke politieke stroming beter is of gelijk heeft.
Lijkt me ook niet de plek daarvoor, maar ik kon het toch niet laten om te reageren op jouw uitspraak dat dit prima standpunten zijn. Ik denk het niet. (Ik zal dan ook nooit VVD stemmen.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180078670
quote:
14s.gif Op woensdag 27 juni 2018 13:34 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik zou jouw teksten niet direct met 'het gedachtegoed van rechts' verwarren.

Ik kan het gedachtegoed van rechts namelijk prima begrijpen.
Je kan economisch rechts en sociaal rechts niet eens uit elkaar houden, dus ik vraag het me af. Ik heb nog niet gemerkt namelijk.
pi_180078709
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 13:36 schreef Molurus het volgende:

[..]

Lijkt me ook niet de plek daarvoor, maar ik kon het toch niet laten om te reageren op jouw uitspraak dat dit prima standpunten zijn. Ik denk het niet. (Ik zal dan ook nooit VVD stemmen.)
Overigens vind ik niet dat arme mensen lui zijn. Ik ben slechts van mening dat ik teveel belasting betaal.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180078717
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2018 13:35 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat is helemaal geen eis. Er hoeft geen zetelverschuiving gemeten te zijn, om deze teksten onwenselijk te vinden. Deze teksten horen niet zonder meer in schoolboeken, of er nu 2 of 10.000 mensen beïnvloedt worden. En ja: ik ben ervan overtuigd dat dat zo is. Er wordt geklaagd en er wordt over gerapporteerd in de media. Dat, in combinatie met het feit dat de teksten gekleurd zijn, ís al een probleem.
Dit is op geen enkele manier een reactie op mijn post, dus ik beschouw deze discussie dan maar als afgerond denk ik. Goed werk weer!
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_180078725
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2018 13:36 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Je kan economisch rechts en sociaal rechts niet eens uit elkaar houden, dus ik vraag het me af. Ik heb nog niet gemerkt namelijk.
:') . Oke knul, het is wel goed met je.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_180079143
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2018 13:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Leuk, maar die vergelijking gaat echt weer volledig mank, zoals ook al is aangekaart door Ludachrist.
Die vergelijking klopt precies:
- consequentie rechts: mensen hebben pech
- consequentie links: vangnet wordt hangmat.

In het boek staat bij rechts een negatieve consequentie als kenmerkend, en niet het gedachtegoed.
pi_180079223
quote:
10s.gif Op woensdag 27 juni 2018 13:38 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dit is op geen enkele manier een reactie op mijn post, dus ik beschouw deze discussie dan maar als afgerond denk ik. Goed werk weer!
Je blijft ook een stomme vraag stellen. Je wilt per se horen hoeveel mensen die rechts zouden stemmen nu links stemmen omdat mijn hypothese is dat rechts de dupe is van deze teksten. Dat is een antwoord dat men niet kan geven, want dat moet je leerlingen die uit die boeken leren vergelijken met leerlingen die dat niet hebben gedaan; en die zijn er nauwelijks.

Vervolgens kom je met een opmerking die niet op basis van logisch redeneren kan blijven staan: dat er nu veel zetels naar de PVV gaan, wil niet zeggen dat er geen beinvloeding heeft plaatsgevonden (immers je weet niet hoeveel zetels er dan zouden zijn gehaald).

Verder begrijp je totaal mijn punt niet: er is sprake van politieke gekleurde teksten in schoolboeken. Dat is onwenselijk, ongeacht de mate en richting van beïnvloeding. Als straks blijkt dat door het neutraal maken van die teksten pubers zich minder afzetten van het "goede linkse beleid" dan is het doel geslaagd, omdat de schoolboeken dan gewoon neutraal geformuleerd zijn.
pi_180079254
quote:
10s.gif Op woensdag 27 juni 2018 13:38 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

:') . Oke knul, het is wel goed met je.
Voor sociaalrechts heb ik nog geen greintje begrip gezien, enkel hoe slecht en dom het wel niet is (hoewel van jou minder dan anderen) dus laat die smileys maar achterwege.
pi_180079284
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2018 14:17 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Voor sociaalrechts heb ik nog geen greintje begrip gezien, enkel hoe slecht en dom het wel niet is (hoewel van jou minder dan anderen) dus laat die smileys maar achterwege.
Dat ik het gedachtegoed begrijp wil natuurlijk niet zeggen dat ik begrip voor die standpunten hoef te hebben.

:') .
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 27 juni 2018 @ 14:24:55 #82
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180079347
Weet je wat, ik zou het gewoon kort laten knippen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180079492
quote:
13s.gif Op woensdag 27 juni 2018 14:19 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat ik het gedachtegoed begrijp wil natuurlijk niet zeggen dat ik begrip voor die standpunten hoef te hebben.

:') .
Begrijpen vs. het ermee eens zijn... Het blijft lastig
pi_180079495
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2018 14:37 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Begrijpen vs. het ermee eens zijn... Het blijft lastig
Dat blijkt inderdaad.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_180079609
quote:
2s.gif Op woensdag 27 juni 2018 14:37 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat blijkt inderdaad.
Het punt is niet dat je het ermee eens moet zijn om het te kunnen verwoorden. Met zo'n commissie is het dus eenvoudig om een goede formulering te maken van een standpunt van verschillende partijen.
  woensdag 27 juni 2018 @ 14:51:46 #86
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180079675
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2018 14:46 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Het punt is niet dat je het ermee eens moet zijn om het te kunnen verwoorden. Met zo'n commissie is het dus eenvoudig om een goede formulering te maken van een standpunt van verschillende partijen.
Zulke formuleringen zijn vrijwel nooit neutraal.

"De VVD streeft ernaar dat mensen op eigen benen staan" is natuurlijk net zo min neutraal.

Dus ik ben wel benieuwd hoe zo'n commissie standpunten gaat formuleren op zo'n manier dat iedereen zich kan vinden in die formuleringen. Het lijkt mij een onmogelijke opgave.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180079708
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 14:51 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zulke formuleringen zijn vrijwel nooit neutraal.

"De VVD streeft ernaar dat mensen op eigen benen staan" is natuurlijk net zo min neutraal.

Dus ik ben wel benieuwd hoe zo'n commissie standpunten gaat formuleren op zo'n manier dat iedereen zich kan vinden in die formuleringen. Het lijkt mij een onmogelijke opgave.
De VVD is van mening dat men op eigen benen moet en kan staan, en dat een sober sociaal stelsel mensen daarin stimuleert.

Lijkt mij redelijk neutraal. Maar als iemand anders nog een aanvulling heeft, komen we er zeker.
  woensdag 27 juni 2018 @ 14:55:46 #88
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180079742
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2018 14:53 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

De VVD is van mening dat men op eigen benen moet en kan staan, en dat een sober sociaal stelsel mensen daarin stimuleert.

Lijkt mij redelijk neutraal. Maar als iemand anders nog een aanvulling heeft, komen we er zeker.
Ik heb wel een aanvulling: de VVD geeft geen ruk om mensen die niet op eigen benen kunnen staan.

Lijkt me redelijk neutraal.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180079831
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 14:55 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik heb wel een aanvulling: de VVD geeft geen ruk om mensen die niet op eigen benen kunnen staan.

Lijkt me redelijk neutraal.
We nemen het mee
  woensdag 27 juni 2018 @ 15:03:06 #90
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180079849
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2018 15:01 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

We nemen het mee
Merk op dat die formulering niet noemenswaardig afwijkt van de formulering waartegen je eerder nog bezwaar aantekende omdat die niet neutraal zou zijn.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180092917
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 13:26 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nou ja, er zijn denk ik geen partijen die echt categorisch tegen inkomensverschillen zijn. Zelfs de SP niet volgens mij. Het gaat meer over de mate van nivellering.
Dat van de VVD is dan ook een vrij neutrale beschrijving. Niet hoe de VVD het zelf zou omschrijven wellicht, maar in theorie en praktijk doen ze nu eenmaal weinig voor de minderbedeelden.
pi_180093282
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 13:32 schreef Mr.Major het volgende:
Terwijl rechtse mensen begrip hebben voor de ideeën op links; deze begrijpen maar naief vinden; kan links rechts niet begrijpen. Het is egoïstisch, dom en xenofoob. Er is geen begrip voor het standpunt van de ander. Misschien kan je dan ook niet van ze verwachten dat ze inzien dat sommige teksten niet kunnen.

Daarvan zie je hier een demonstratie.
_O-
Klik eens op dit linkje
Reacties op aanstelling Halsema
Wow wat hebben rechtse mensen veel begrip voor links :D

Waarom niemand het met je eens wordt in dit draadje is omdat je onlogische standpunten aanhangt. En van het non-probleem verzonnen door Ramataursing nu een olifant maakt. Daarbij is het bizar te denken dat een perfect neutrale tekst mogelijk is.
pi_180093330
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 15:03 schreef Molurus het volgende:

[..]

Merk op dat die formulering niet noemenswaardig afwijkt van de formulering waartegen je eerder nog bezwaar aantekende omdat die niet neutraal zou zijn.
Het is de toon die de muziek maakt.
pi_180093377
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 00:00 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

_O-
Klik eens op dit linkje
Reacties op aanstelling Halsema
Wow wat hebben rechtse mensen veel begrip voor links :D

Waarom niemand het met je eens wordt in dit draadje is omdat je onlogische standpunten aanhangt. En van het non-probleem verzonnen door Ramataursing nu een olifant maakt. Daarbij is het bizar te denken dat een perfect neutrale tekst mogelijk is.
Ik zie hier geen onbegrip maar afkeur.

Mijn standpunten zijn niet onlogisch, en het is in mijn ogen geen non-probleem. Ik snap dat je per se wil vasthouden aan een "perfect neutrale tekst", want dan kan je met je vingers in je oren blijven bleren dat het niet werkt; maar ik heb nooit beweert dat dat het doel is.
pi_180093514
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 00:06 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik zie hier geen onbegrip maar afkeur.
Natuurlijk ziet je ziet wat je wil zien.
Sowieso is er ook afkeur tegen deze zielige poging om het onderwijs te beïnvloeden geen onbegrip. Ik begrijp precies waarom een partij als de FvD graag dit soort paradepaardjes heeft.

quote:
Mijn standpunten zijn niet onlogisch, en het is in mijn ogen geen non-probleem.
Oh als het in jouw ogen geen non-probleem is moet je wel gelijk hebben.

quote:
Ik snap dat je per se wil vasthouden aan een "perfect neutrale tekst", want dan kan je met je vingers in je oren blijven bleren dat het niet werkt; maar ik heb nooit beweert dat dat het doel is.
De enige met de vingers in de oren hier ben jij. Laat ook maar je hebt al zo vaak te laten zien nooit de input van anderen serieus te nemen.
pi_180093652
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 00:14 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Natuurlijk ziet je ziet wat je wil zien.
Sowieso is er ook afkeur tegen deze zielige poging om het onderwijs te beïnvloeden geen onbegrip. Ik begrijp precies waarom een partij als de FvD graag dit soort paradepaardjes heeft.

[..]

Oh als het in jouw ogen geen non-probleem is moet je wel gelijk hebben.

[..]

De enige met de vingers in de oren hier ben jij. Laat ook maar je hebt al zo vaak te laten zien nooit de input van anderen serieus te nemen.
Dat jij twijfelt aan de motieven van het FvD en van mij is een probleem waar je zelf mee moet dealen. Dat er in het onderwijs sprake is van linkse beïnvloeding ontkracht je hier in ieder geval niet mee.

Nee, dat moet helemaal niet. Maar zoals jij het een non-issue vindt, vind ik het wel een groot issue.

Jawel, als de bijdrage zinvol is. Jij komt met een stroman dat een perfecte tekst niet mogelijk is en een persoonlijke aanval over motieven. Dat een perfecte tekst niet mogelijk is realiseert iedereen zich terdegen, maar toch haal jij het aan, omdat je dan met een goedkoop tegenargument kan komen. Als niemand pleit voor perfect neutrale teksten, is een opmerking dat die onmogelijk zijn absoluut niet zinvol.

[ Bericht 6% gewijzigd door Mr.Major op 28-06-2018 00:56:41 ]
pi_180095814
Baudet zat weer te leuteren
quote:
"Vergeleken met alle andere landen in de Westerse wereld doet Nederland het relatief zeer slecht. Hoe manage je de Nederlandse economie helemaal de vernieling in? Nou, zo dus! Met het economisch onbenul van Rutte aan het roer raakt Nederland helemaal uit koers".
Bron: https://eenvandaag.avrotr(...)n-met-andere-landen/

En werd in deze factcheck afgeserveerd. Luister het item
pi_180095964
Wie is eigenlijk de econoom van dienst bij het FVD?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_180097623
quote:
5s.gif Op donderdag 28 juni 2018 07:45 schreef Ludachrist het volgende:
Wie is eigenlijk de econoom van dienst bij het FVD?
Hadden ze Lakeman niet gecharterd? Over seniele narcisten gesproken.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_180097672
quote:
7s.gif Op donderdag 28 juni 2018 09:56 schreef nostra het volgende:

[..]

Hadden ze Lakeman niet gecharterd? Over seniele narcisten gesproken.
Ja, maar die houdt zich daar blijkbaar bezig met (je verwacht het niet) onderwijs, immigratie en pensioenen, niet direct met Rutte die de Nederlandse economie als geheel de nek omdraait.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  donderdag 28 juni 2018 @ 10:03:57 #101
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180097733
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 00:03 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Het is de toon die de muziek maakt.
Dus "De VVD geeft geen ruk om mensen die niet op eigen benen kunnen staan."

vind jij qua toon beter dan:

"De overheid moet niet zoveel willen regelen, vindt de VVD. Laat de mensen het zelf maar uitzoeken. Wie het zelf niet kan, heeft pech."

Ok...

Dus die Commissie Van Waarheid moet nu dit soort toon nuances gaan beoordelen?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180097748
quote:
2s.gif Op donderdag 28 juni 2018 09:59 schreef Ludachrist het volgende:
Ja, maar die houdt zich daar blijkbaar bezig met (je verwacht het niet) onderwijs, immigratie en pensioenen, niet direct met Rutte die de Nederlandse economie als geheel de nek omdraait.
Ik denk niet dat het veel ingewikkelder is dan dat Thierry op zondagavond dat staafdiagrammetje zelf in elkaar flanst.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_180099651
quote:
7s.gif Op donderdag 28 juni 2018 10:05 schreef nostra het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het veel ingewikkelder is dan dat Thierry op zondagavond dat staafdiagrammetje zelf in elkaar flanst.
Dat is ook weer zo, natuurlijk. Harry Mens stelt daar gelukkig niet al te veel kritische vragen over.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_180101224
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_180113015
quote:
Baudet: 'De Krim gaat nooit meer naar Oekraïne'

Thierry Baudet vindt dat we de relatie met Rusland moeten verbeteren. 'We moeten aanvaarden dat het Rusland van nu een bondgenoot moet zijn.'

Over de annexatie van de Krim zegt hij: 'Er zijn ontzettend veel grenswisselingen geweest in de wereld, het is heel hypocriet om er één probleem uit te lichten. Het is beter om een ronde tafel-sessie te houden en tot een deal te komen. Met de huidige sancties snijd je ook het Nederlandse bedrijfsleven, dat wil exporteren naar Rusland, in de vingers en vervreemdt een mogelijke bondgenoot van je.' Daarnaast bevestigt Baudet dat Forum voor Democratie aan de Europese verkiezingen gaat meedoen. 'In mei 2019 zal er sprake zijn van een sterk veranderd Europees landschap, wij zijn niet tegen Europa maar tegen de EU.'

https://www.bnr.nl/progra(...)t-meer-naar-oekraine
Baudet was vandaag te gast bij BNR De Wereld. Podcast is te beluisteren op de bronpagina.
pi_180113200
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 23:38 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Baudet was vandaag te gast bij BNR De Wereld. Podcast is te beluisteren op de bronpagina.
Ieder volk heeft recht op zelfbeschikking. Behalve de Krim. Want dat is van Rusland. :')
  vrijdag 29 juni 2018 @ 12:56:45 #107
413653 199.999
Komt voor 200.000
pi_180121094
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 00:06 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik zie hier geen onbegrip maar afkeur.

Mijn standpunten zijn niet onlogisch, en het is in mijn ogen geen non-probleem. Ik snap dat je per se wil vasthouden aan een "perfect neutrale tekst", want dan kan je met je vingers in je oren blijven bleren dat het niet werkt; maar ik heb nooit beweert dat dat het doel is.
Maar juist je grote held Baudet is toch aan het strijden voor ideologisch gekleurd onderwijs?
Wetenschap en feiten zijn ondergeschikt en onwelgevallige docenten (of weermannen) moeten ontslagen worden.
Ik voel tieten
pi_180121532
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 12:56 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Oh nee toch
  vrijdag 29 juni 2018 @ 13:22:19 #109
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180121549
199.999 is mooier dan 99.999, want priemgetal.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 29 juni 2018 @ 13:46:17 #110
413653 199.999
Komt voor 200.000
pi_180121941
quote:
9s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 13:20 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Oh nee toch
Nog altijd niet in staat tot een inhoudelijke reactie :P?
Ik voel tieten
pi_180122152
quote:
9s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 13:20 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Oh nee toch
Geen paniek hoor, hij is alweer geband.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_180125286
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 23:38 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Baudet was vandaag te gast bij BNR De Wereld. Podcast is te beluisteren op de bronpagina.
"Ach ja, komt vaker voor, moeten we niet moeilijk over doen joh."

Wat een clown is het ook.
  vrijdag 29 juni 2018 @ 18:29:38 #113
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_180126244
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 23:38 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Baudet was vandaag te gast bij BNR De Wereld. Podcast is te beluisteren op de bronpagina.
Als België noord-brabant inlijft, zouden we dan ook zeggen 'laat maar gaan' of zouden we dan toch wel even willen dat de wereld eventjes moeilijk doet over wat landsgrensjes
Laffe huichelaar
pi_180126258
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 18:29 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Als België noord-brabant inlijft, zouden we dan ook zeggen 'laat maar gaan' of zouden we dan toch wel even willen dat de wereld eventjes moeilijk doet over wat landsgrensjes
Ik zou zeggen 'neem Limburg er ook bij'.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_180160072
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 23:38 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Baudet was vandaag te gast bij BNR De Wereld. Podcast is te beluisteren op de bronpagina.
De inname van de Krim slechts een grenswisseling noemen. Zo kan je de bezetting door de Duitsers ook wel een grenswisseling noemen.

Daarbij is het nooit een sterk argument om iets hypocriet te noemen omdat er wel meer van zijn. (Over welke andere grenswisselingen heeft hij het dan eigenlijk? Bij welke is er geen ophef?)

Als ik mijn buurvrouw doodsteek, kan ik ook niet zeggen: ''Wat hypocriet om daar over te beginnen! Er worden zoveel moorden gepleegd!''

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 01-07-2018 12:31:56 ]
pi_180160221
Het is natuurlijk zo dat om praktisch alle grensconflicten ophef wordt gemaakt. Hele landen die al jaren bestaan worden soms niet erkent. Als je dat niet meer doet, dan is het einde zoek.
  zondag 1 juli 2018 @ 13:12:56 #117
104871 remlof
Europees federalist
pi_180160802
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 12:27 schreef Mr.Major het volgende:
Het is natuurlijk zo dat om praktisch alle grensconflicten ophef wordt gemaakt. Hele landen die al jaren bestaan worden soms niet erkent. Als je dat niet meer doet, dan is het einde zoek.
Dit echter gaat niet om erkenning of niet, het gaat om annexatie van een deel van Oekraïne door Rusland.

En Bauder probeert dat goed te praten, de mafklapper.
pi_180160943
quote:
15s.gif Op zondag 1 juli 2018 13:12 schreef remlof het volgende:

[..]

Dit echter gaat niet om erkenning of niet, het gaat om annexatie van een deel van Oekraïne door Rusland.

En Bauder probeert dat goed te praten, de mafklapper.
Baudet probeert ook het lange tijd niet afschaffen van de Nederlands slavernij goed te praten,, de klappermaf
thierrybaudet twitterde op zaterdag 30-06-2018 om 22:36:54 Ik draai het liever om: laat de rest van de wereld excuses maken voor het NIET afschaffen van de slavernij! Wij, Europeanen, Christenen: wij hebben die immers afgeschaft! Wij hebben de morele en juridische gelijkheid van eenieder als eerste onderkend. https://t.co/JGhtgjzFE4 reageer retweet
pi_180165859
quote:
15s.gif Op zondag 1 juli 2018 13:12 schreef remlof het volgende:

[..]

Dit echter gaat niet om erkenning of niet, het gaat om annexatie van een deel van Oekraïne door Rusland.

En Bauder probeert dat goed te praten, de mafklapper.
Dat probeer ik te zeggen: als je dat (grensconflicten/verschuivingen als problematisch zien) niet meer doet is het einde zoek.
pi_180165890
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 13:24 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Baudet probeert ook het lange tijd niet afschaffen van de Nederlands slavernij goed te praten,, de klappermaf
thierrybaudet twitterde op zaterdag 30-06-2018 om 22:36:54 Ik draai het liever om: laat de rest van de wereld excuses maken voor het NIET afschaffen van de slavernij! Wij, Europeanen, Christenen: wij hebben die immers afgeschaft! Wij hebben de morele en juridische gelijkheid van eenieder als eerste onderkend. https://t.co/JGhtgjzFE4 reageer retweet
Heeft ie ook gelijk in.

Klappermaf :D
pi_180171872
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 13:24 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Baudet probeert ook het lange tijd niet afschaffen van de Nederlands slavernij goed te praten,, de klappermaf
thierrybaudet twitterde op zaterdag 30-06-2018 om 22:36:54 Ik draai het liever om: laat de rest van de wereld excuses maken voor het NIET afschaffen van de slavernij! Wij, Europeanen, Christenen: wij hebben die immers afgeschaft! Wij hebben de morele en juridische gelijkheid van eenieder als eerste onderkend. https://t.co/JGhtgjzFE4 reageer retweet
Hier heeft hij gewoon gelijk in. Sowieso is het een grote farce dat er allerlei gekkies nu nog steeds het slavernijverleden lopen op te rakelen. Het enige doel daarvan is dat ze uit zijn op herstelbetalingen.
pi_180172805
Hur dur de slavernij. Waarom komt dit gezeur toch elk jaar weer terug?
pi_180172991
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 21:22 schreef Chivaz het volgende:
Hur dur de slavernij. Waarom komt dit gezeur toch elk jaar weer terug?
Iets met een jaarlijkse herdenking.
pi_180173021
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 21:29 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Iets met een jaarlijkse herdenking.
Ik heb het over het jaarlijkse gejank eromheen.
  Beste debater 2022 zondag 1 juli 2018 @ 21:54:59 #125
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_180173773
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 18:29 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Als België noord-brabant inlijft, zouden we dan ook zeggen 'laat maar gaan' of zouden we dan toch wel even willen dat de wereld eventjes moeilijk doet over wat landsgrensjes
Als Brabander zeg ik: doen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 zondag 1 juli 2018 @ 21:55:14 #126
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_180173780
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 18:30 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik zou zeggen 'neem Limburg er ook bij'.
En dit. Wij horen bij België.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 1 juli 2018 @ 23:11:22 #127
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_180176812
Het Hertogdom Brabant _O_
  woensdag 4 juli 2018 @ 00:27:46 #128
374936 RensAjacied
VI Hooligans
pi_180226733
Verplicht de ogen moeten sluiten om naar gedateerde muziek te luisteren. Je moet en zal het mooi vinden. Triest zeg die JFVD bijeenkomst. Zonde dat het die kant op gaat.
AFCA!
pi_180229272
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 00:27 schreef RensAjacied het volgende:
Verplicht de ogen moeten sluiten om naar gedateerde muziek te luisteren. Je moet en zal het mooi vinden. Triest zeg die JFVD bijeenkomst. Zonde dat het die kant op gaat.
Net als tijdens de zomer- en winterschool hoort er ook hier wat vorming van de jonge geest bij, natuurlijk.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_180229419
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 00:27 schreef RensAjacied het volgende:
Verplicht de ogen moeten sluiten om naar gedateerde muziek te luisteren. Je moet en zal het mooi vinden. Triest zeg die JFVD bijeenkomst. Zonde dat het die kant op gaat.
Wanneer? Zijn daar ook beelden van?
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  woensdag 4 juli 2018 @ 10:52:19 #131
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_180231465
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 21:22 schreef Chivaz het volgende:
Hur dur de slavernij. Waarom komt dit gezeur toch elk jaar weer terug?
Lekker jaarlijks herdenken en ondertussen geen fuck geven dat er in het Midden-oosten/afrika en Zuidoost-Azië een soort van moderne slavernij is ontstaan waar we het lekker niet over gaan hebben en vooral ook niks tegen gaan doen.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_180252791
quote:
quote:
Voor alle linkse gekkies die vinden dat ik geen goede argumenten geef: dat komt omdat ik ook geen argumenten noem. Dit is mijn algemene mening over de FvD. Natuurlijk is worstjes uitdelen niet genoeg om op iemand te willen stemmen. Als je dat dacht, beledig je niet alleen mijn intelligentie maar ook die van jezelf. Neem deze video met een korreltje zout en maak jezelf niet belachelijk. Je laat alleen zien dat linksen geen gevoel voor humor hebben en veel uit proportie blazen.
Man man man. Die kan wel een training van Yernaz gebruiken.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_180304448
quote:
Parodie toch?
I´m back.
pi_180304625
quote:
Wannabe corpsmeisje - Tjerrie Boodé - met het lichaam van een tienjarige, willekeurige natuurfilm op de achtergrond, bijzonder allemaal. Overigens ben ik wel benieuwd naar die pakketbezorgdienst op 0:12.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_180304878
De haat tegen Thierry Baudet is van een soortgelijke aard en niveau als die tegen Cristiano Ronaldo. Baudet heeft een leuk vast inkomen, vangt ook nog eens wat extra's met zijn boekenverkoop, het geven van lezingen en ongetwijfeld wat schnabbels links en rechts. Het is een voor veel vrouwen aantrekkelijke man met modieuze kleding. Verder is het een kleurrijke, pedante persoonlijkheid met een ontwikkeld smaakgevoel voor de goede dingen des levens. Tot slot durft hij stelling te nemen tegen de gevestigde orde van de politiek.

Kortom, Baudet is alles wat zijn critici niet zijn: saai, volgzaam, ingedut, gebonden aan verplichtingen die ze niet willen of kunnen torsen, grijzemuizig, arm, lelijk en gefrustreerd.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_180305672
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 12:14 schreef Oostwoud het volgende:
De haat tegen Thierry Baudet is van een soortgelijke aard en niveau als die tegen Cristiano Ronaldo. Baudet heeft een leuk vast inkomen, vangt ook nog eens wat extra's met zijn boekenverkoop, het geven van lezingen en ongetwijfeld wat schnabbels links en rechts. Het is een voor veel vrouwen aantrekkelijke man met modieuze kleding. Verder is het een kleurrijke, pedante persoonlijkheid met een ontwikkeld smaakgevoel voor de goede dingen des levens. Tot slot durft hij stelling te nemen tegen de gevestigde orde van de politiek.

Kortom, Baudet is alles wat zijn critici niet zijn: saai, volgzaam, ingedut, gebonden aan verplichtingen die ze niet willen of kunnen torsen, grijzemuizig, arm, lelijk en gefrustreerd.
Dat is vooral jouw (tamelijk arrogante) projectie en zegt vooralsnog meer over jou dan over de mensen die je meent te kunnen vangen.
pi_180305785
Krijg het idee dat onze vriend Oostwoud vooral zelf flink jaloers is op Terry.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180305793
quote:
9s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 13:12 schreef KoosVogels het volgende:
Krijg het idee dat onze vriend Oostwoud vooral zelf flink jaloers is op Terry.
Precies.
pi_180305807
quote:
9s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 13:12 schreef KoosVogels het volgende:
Krijg het idee dat onze vriend Oostwoud vooral zelf flink jaloers is op Terry.
Leuke projectie. Nee hoor, maak je geen zorgen.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_180305814
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 13:04 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat is vooral jouw (tamelijk arrogante) projectie en zegt vooralsnog meer over jou dan over de mensen die je meent te kunnen vangen.
quote:
9s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 13:13 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Precies.
Dus eerst is het arrogantie en projectie en dan jaloezie? Jouw brein is duidelijk geen huis voor logica.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_180305848
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 13:15 schreef Oostwoud het volgende:

[..]


[..]

Dus eerst is het arrogantie en dan projectie en jaloezie? Jouw brein is duidelijk geen huis voor logica.
Net doen alsof andere mensen hem benijden om zijn leven en smaak terwijl je zelf vooral jaloers op hem bent. Hoe is dat tegenstrijdig aan elkaar?
pi_180305859
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 13:14 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Leuke projectie. Nee hoor, maak je geen zorgen.
Had ook niet verwacht dat je het zou bevestigen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180305868
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 13:16 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Net doen alsof andere mensen hem benijden om zijn leven en smaak terwijl je zelf vooral jaloers op hem bent. Hoe is dat tegenstrijdig aan elkaar?
Bewijs het maar, je bent vooral zelf aan het projecteren. Mijn punt was dat veel kritiek op Baudet erg irrationeel is. Weerleg mijn oorspronkelijke punten maar.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_180306000
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 13:18 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Bewijs het maar, je bent vooral zelf aan het projecteren.
Bewijs jij maar dat jij geen mancrush hebt op Baudet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180306011
quote:
15s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 13:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Bewijs jij maar dat jij geen mancrush hebt op Baudet.
Bewijs jij maar dat jij geen mancrush hebt op Eelco Bosch van Rosenthal.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_180306024
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 13:27 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Bewijs jij maar dat jij geen mancrush hebt op Eelco Bosch van Rosenthal.
Ah, je snapt het punt. Hulde.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180306050
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 13:18 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Bewijs het maar, je bent vooral zelf aan het projecteren. Mijn punt was dat veel kritiek op Baudet erg irrationeel is. Weerleg mijn oorspronkelijke punten maar.
Je kritiek is dat veel mensen hem benijden omdat hij zogenaamd een goed leven leidt en een verfijnde smaak heeft. Dat lijkt me naast ietwat arrogant ook vooral een projectie van jouw kant.
pi_180327383
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 12:14 schreef Oostwoud het volgende:
Kortom, Baudet is alles wat zijn critici niet zijn: saai, volgzaam, ingedut, gebonden aan verplichtingen die ze niet willen of kunnen torsen, grijzemuizig, arm, lelijk en gefrustreerd.
Inderdaad, als je niet lelijk, saai en arm bent kun je geen kritiek op Baudet hebben.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_180354583
quote:
14s.gif Op zondag 8 juli 2018 09:37 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Inderdaad, als je niet lelijk, saai en arm bent kun je geen kritiek op Baudet hebben.
Jawel, want ik heb ook kritiek op Baudet.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_180354620
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 14:45 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Jawel, want ik heb ook kritiek op Baudet.
Dat lijkt me onmogelijk, aangezien Baudet alles is wat zijn critici niet zijn.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_180354631
quote:
5s.gif Op maandag 9 juli 2018 14:48 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat lijkt me onmogelijk, aangezien Baudet alles is wat zijn critici niet zijn.
Ik heb het over onredelijke kritiek. Maar dank je voor het compliment.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_180354658
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 13:30 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je kritiek is dat veel mensen hem benijden omdat hij zogenaamd een goed leven leidt en een verfijnde smaak heeft. Dat lijkt me naast ietwat arrogant ook vooral een projectie van jouw kant.
Wat klopt er niet aan het volgende?
-als lid van de Tweede Kamer vang je een leuk maandsalaris, Baudet zit in de TK
-Baudet vangt nog wat extra's met boekenverkoop en publieke optredens
-veel vrouwen vallen op Baudet (zie ook de FvD-bijeenkomsten, waar veel m.n. jonge vrouwen op af komen)
-hij kleed zich modieus
-Baudet is kleurrijk en pedant
-Baudet heeft een ontwikkeld gevoel voor de goede dingen des levens (zie zijn uitgesproken smaak over kunst, cultuur en in culinair opzicht)
-Baudet neemt stelling tegen de gevestigde politiek

Weerleg het maar.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_180354663
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 14:48 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Ik heb het over onredelijke kritiek. Maar dank je voor het compliment.
Dit is de eerste keer dat ik het woord 'onredelijk' lees, eerder ging het gewoon over 'zijn critici'. Maar goed, ik durf ook wel te betwijfelen dat onredelijke kritiek op Baudet alleen kan voortkomen uit jaloezie.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_180354823
quote:
2s.gif Op maandag 9 juli 2018 14:50 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Verder hoeft het geen complimentje te zijn he. Misschien geloof ik gewoon niet dat jij kritiek op Baudet hebt :7 .
Jawel hoor, even uit de losse pols: ik snap bijv. niet waarom FvD de kamermotie tegen de dividendbelasting niet steunde, sowieso vind ik de partij in financieel opzicht erg in de pas lopen met 'de kartelpartijen'. Ik vind Baudet in debatten niet sterk. Z'n kritiek op het partijkartel is terecht, maar waarom trekt hij dat niet breder naar alle soorten organisaties? Waarom maakt hij zo weinig werk van interne partijdemocratie? Waarom is de partij nog steeds zo Amsterdams? Waarom maakt FvD zich niet druk over andere systemische breuklijnen in onze democratie en onze samenleving? Waarom vasthouden aan een raadgevend referendum en niet voor een bindend referendum gaan? Wanneer horen we Baudet weer eens over het kwaad van het internationale recht dat boven het Nederlands recht gaat? Wanneer horen we Baudet weer eens over het oprichten van een constitutioneel hof? Wanneer keert de partij terug naar haar belofte om niet alleen maar in te gaan op de actualiteit, maar grote lijnen uitzetten op weg naar een mooie horizon voor een herboren Nederland?

Je kunt Baudet invullen waar FvD staat, want de partij draait erg om hem, nog een minpunt.

Ik ben wel blij met FvD in het parlement. Ze hebben in ieder geval een andere kijk op veel zaken. Ik heb er niet op gestemd, ben ook geen lid. Op dit moment zie ik daar ook geen reden toe.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_180354850
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 14:58 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Jawel hoor, even uit de losse pols: ik snap bijv. niet waarom FvD de kamermotie tegen de dividendbelasting niet steunde, sowieso vind ik de partij in financieel opzicht erg in de pas lopen met 'de kartelpartijen'. Ik vind Baudet in debatten niet sterk. Z'n kritiek op het partijkartel is terecht, maar waarom trekt hij dat niet breder naar alle soorten organisaties? Waarom maakt hij zo weinig werk van interne partijdemocratie? Waarom is de partij nog steeds zo Amsterdams? Waarom maakt FvD zich niet druk over andere systemische breuklijnen in onze democratie en onze samenleving? Waarom vasthouden aan een raadgevend referendum en niet voor een bindend referendum gaan? Wanneer horen we Baudet weer eens over het kwaad van het internationale recht dat boven het Nederlands recht gaat? Wanneer horen we Baudet weer eens over het oprichten van een constitutioneel hof? Wanneer keert de partij terug naar haar belofte om niet alleen maar in te gaan op de actualiteit, maar grote lijnen uitzetten op weg naar een mooie horizon voor een herboren Nederland?

Je kunt Baudet invullen waar FvD staat, want de partij draait erg om hem, nog een minpunt.

Ik ben wel blij met FvD in het parlement. Ze hebben in ieder geval een andere kijk op veel zaken. Ik heb er niet op gestemd, ben ook geen lid. Op dit moment zie ik daar ook geen reden toe.
Ik had dus net die zin weggehaald he, mijn grapje werkte niet helemaal zoals ik het bedoelde toen ik hem teruglas.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_180354902
quote:
9s.gif Op maandag 9 juli 2018 15:00 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik had dus net die zin weggehaald he, mijn grapje werkte niet helemaal zoals ik het bedoelde toen ik hem teruglas.
Maakt niet uit, mijn punt staat.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_180354987
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 15:03 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Maakt niet uit, mijn punt staat.
Oke. Nou, ik betwijfel dus of mensen met onredelijke kritiek die kritiek alleen hebben omdat ze jaloers zijn op Baudet.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_180355209
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 14:50 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Wat klopt er niet aan het volgende?
-als lid van de Tweede Kamer vang je een leuk maandsalaris, Baudet zit in de TK
-Baudet vangt nog wat extra's met boekenverkoop en publieke optredens
-veel vrouwen vallen op Baudet (zie ook de FvD-bijeenkomsten, waar veel m.n. jonge vrouwen op af komen)
-hij kleed zich modieus
-Baudet is kleurrijk en pedant
-Baudet heeft een ontwikkeld gevoel voor de goede dingen des levens (zie zijn uitgesproken smaak over kunst, cultuur en in culinair opzicht)
-Baudet neemt stelling tegen de gevestigde politiek

Weerleg het maar.
Nogmaals, krijg vooral het idee dat jij behoorlijk jaloers bent op Baudet en heel graag in zijn schoenen zou willen staan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180356202
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 14:50 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Wat klopt er niet aan het volgende?
-als lid van de Tweede Kamer vang je een leuk maandsalaris, Baudet zit in de TK
-Baudet vangt nog wat extra's met boekenverkoop en publieke optredens
-veel vrouwen vallen op Baudet (zie ook de FvD-bijeenkomsten, waar veel m.n. jonge vrouwen op af komen)
-hij kleed zich modieus
-Baudet is kleurrijk en pedant
-Baudet heeft een ontwikkeld gevoel voor de goede dingen des levens (zie zijn uitgesproken smaak over kunst, cultuur en in culinair opzicht)
-Baudet neemt stelling tegen de gevestigde politiek
1) Dat lijkt me vooral een kwestie van smaak, blijkbaar dig je hem nogal, dat mag natuurlijk, maar je realiseert je hopelijk toch nog wel dat dat subjectief is.
2) Je claim ging nog iets verder dan dat, je impliceerde namelijk dat mensen kritiek op hem hebben omdat ze jaloers op hem zijn.
pi_180356207
quote:
15s.gif Op maandag 9 juli 2018 15:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nogmaals, krijg vooral het idee dat jij behoorlijk jaloers bent op Baudet en heel graag in zijn schoenen zou willen staan.
Dat blijkt wel, ja.
pi_180358264
quote:
10s.gif Op maandag 9 juli 2018 15:53 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat blijkt wel, ja.
Nou vertel, waar blijkt dat dan uit.
pi_180358380
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 17:08 schreef Krefox het volgende:

[..]

Nou vertel, waar blijkt dat dan uit.
Omdat ik persoonlijk nog nooit stil heb gestaan bij Baudets inkomen, zijn kledingkeuze en zijn kunstliefhebberij.

Maar blijkbaar vindt de betreffende user dat allemaal bijzonder indrukwekkend.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180358394
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 17:08 schreef Krefox het volgende:

[..]

Nou vertel, waar blijkt dat dan uit.
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 14:50 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Wat klopt er niet aan het volgende?
-als lid van de Tweede Kamer vang je een leuk maandsalaris, Baudet zit in de TK
-Baudet vangt nog wat extra's met boekenverkoop en publieke optredens
-veel vrouwen vallen op Baudet (zie ook de FvD-bijeenkomsten, waar veel m.n. jonge vrouwen op af komen)
-hij kleed zich modieus
-Baudet is kleurrijk en pedant
-Baudet heeft een ontwikkeld gevoel voor de goede dingen des levens (zie zijn uitgesproken smaak over kunst, cultuur en in culinair opzicht)
-Baudet neemt stelling tegen de gevestigde politiek

Weerleg het maar.
pi_180358558
quote:
15s.gif Op maandag 9 juli 2018 15:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nogmaals, krijg vooral het idee dat jij behoorlijk jaloers bent op Baudet en heel graag in zijn schoenen zou willen staan.
Je mening is irrelevant. Als journalist moet je braaf opschrijven wat mensen die daadwerkelijk ideeën hebben zeggen.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_180358568
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 17:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Omdat ik persoonlijk nog nooit stil heb gestaan bij Baudets inkomen, zijn kledingkeuze en zijn kunstliefhebberij.

Maar blijkbaar vindt de betreffende user dat allemaal bijzonder indrukwekkend.
Nee hoor, ik stel wat vast. Ik sprak geen waardeoordeel uit.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_180358691
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 17:19 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Je mening is irrelevant. Als journalist moet je braaf opschrijven wat mensen die daadwerkelijk ideeën hebben zeggen.
Blijkbaar een gevoelige snaar geraakt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180358722
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 17:19 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Nee hoor, ik stel wat vast. Ik sprak geen waardeoordeel uit.
Vind het überhaupt bijzonder dat het je bezighoudt. Heb persoonlijk nooit nagedacht over het inkomen van Baudet. Kijk sowieso nooit naar wat anderen verdienen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180358742
quote:
9s.gif Op maandag 9 juli 2018 17:13 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

[..]

Wat moet ik met dat lijstje?
Als je daar uit kan halen dat hij daardoor jaloers is op Baudet en in z'n schoenen wil staan heb je wel een hele creatieve gedachtegang.
pi_180358903
quote:
15s.gif Op maandag 9 juli 2018 17:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Blijkbaar een gevoelige snaar geraakt.
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 17:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vind het überhaupt bijzonder dat het je bezighoudt. Heb persoonlijk nooit nagedacht over het inkomen van Baudet. Kijk sowieso nooit naar wat anderen verdienen.
Okay, dus het lukt je keer op keer niet om iets te weerleggen, maar gaat vrolijk door met dingen verzinnen of iets lezen wat er niet staat?

Veel succes met je getroll. :W
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_180358945
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 17:31 schreef Oostwoud het volgende:

[..]


[..]

Okay, dus het lukt je keer op keer niet om iets te weerleggen, maar gaat vrolijk door met dingen verzinnen of iets lezen wat er niet staat?

Veel succes met je getroll. :W
Grappig dat jij mij beticht van 'dingen verzinnen', terwijl jij degene bent die de ongefundeerde claim doet dat Baudets critici jaloers op hem zijn.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180358963
Ik vind het wel wat sneu voor die vrouwen op de FvD-bijeenkomsten dat ze nu door Oostwoud worden weggezet als onnozele bakvisjes die achter Baudet aanhuppelen.
pi_180358985
Baudet wordt wel snel kaal.

Best een goede kerel ook verder en zijn salaris of inkomen zal mij wat intereseren. Hij brengt zijn 'boodschap' altijd zo de debiel. Hetzelfde met Wilders, heeft soms best goede punten te pakken, of best vaak eigenlijk. Maar breng het dan niet zo idioot.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_180359009
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 17:36 schreef Kansenjongere het volgende:
Ik vind het wel wat sneu voor die vrouwen op de FvD-bijeenkomsten dat ze nu door Oostwoud worden weggezet als onnozele bakvisjes die achter Baudet aanhuppelen.
Waar staat dat in een post van mij?
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_180359017
quote:
10s.gif Op maandag 9 juli 2018 17:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Grappig dat jij mij beticht van 'dingen verzinnen', terwijl jij degene bent die de ongefundeerde claim doet dat Baudets critici jaloers op hem zijn.
Dat doet hij niet, hij heeft het over haat en onredelijke kritiek.
Jaloezie komt uit je eigen koker.
pi_180359026
quote:
10s.gif Op maandag 9 juli 2018 17:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Grappig dat jij mij beticht van 'dingen verzinnen', terwijl jij degene bent die de ongefundeerde claim doet dat Baudets critici jaloers op hem zijn.
In jouw geval ben ik daar dan ook vrij zeker van.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_180359057
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 17:38 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Waar staat dat in een post van mij?
Je stelt dat de aanwezigheid van jonge vrouwen op de FvD-bijeenkomsten een bewijs is van je bewering dat veel vrouwen op Baudet vallen.
pi_180359118
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 17:42 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Je stelt dat de aanwezigheid van jonge vrouwen op de FvD-bijeenkomsten een bewijs is van je bewering dat veel vrouwen op Baudet vallen.
Nee hoor, dat staat er helemaal niet. De causale relatie tussen vrouwen die op Baudet vallen en hun aanwezigheid op FvD-bijeenkomsten verzin je zelf. Er komen ook veel jonge mannen op FvD-bijeenkomsten af.. ook allemaal verliefd als ik jouw redenatie volg.

De FvD-achterban is overwegend jong, hooggeleid en ambitieus. Man én vrouw. Voor de gelegenheid ben ik nog even in mijn eigen PoHi gedoken: POL / Forum voor Democratie en sociaal minder ontwikkelde personen
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_180359141
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 17:47 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

ook allemaal verliefd als ik jouw redenatie volg.
Niet mijn redenatie, de jouwe. Maar fijn dat je inmiddels inziet hoe dom je eerdere berichten waren, nu daar alleen nog iets mee doen in je toekomstige berichten.
pi_180359183
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 17:26 schreef Krefox het volgende:

[..]

Wat moet ik met dat lijstje?
Als je daar uit kan halen dat hij daardoor jaloers is op Baudet en in z'n schoenen wil staan heb je wel een hele creatieve gedachtegang.
Lees het topic anders even wat aandachtiger door, Harry.
pi_180359289
quote:
10s.gif Op maandag 9 juli 2018 17:52 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Lees het topic anders even wat aandachtiger door, Harry.
Je blijft eromheen draaien, is het zo moeilijk om even aan te geven waarom hij zo jaloers is in plaats van deze ontwijkende nietszeggende antwoorden? Hij post die punten wat de haat en ongefundeerde kritiek tegen FvD zou moeten verklaren, maar waarom is hij jaloers dan?
pi_180359519
quote:
10s.gif Op maandag 9 juli 2018 18:00 schreef Krefox het volgende:

[..]

Je blijft eromheen draaien, is het zo moeilijk om even aan te geven waarom hij zo jaloers is in plaats van deze ontwijkende nietszeggende antwoorden? Hij post die punten wat de haat en ongefundeerde kritiek tegen FvD zou moeten verklaren, maar waarom is hij jaloers dan?
Dat komt voort uit een fenomeen dat 'projectie' wordt genoemd.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180359825
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 18:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat komt voort uit een fenomeen dat 'projectie' wordt genoemd.
Ik denk meer aan het fenomeen 'uit je nek lullen'.
pi_180359903
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 18:31 schreef Krefox het volgende:

[..]

Ik denk meer aan het fenomeen 'uit je nek lullen'.
Dat gevoel had ik inderdaad toen ik het lijstje van Oostwoud las.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180362167
quote:
10s.gif Op maandag 9 juli 2018 18:00 schreef Krefox het volgende:

[..]

Je blijft eromheen draaien, is het zo moeilijk om even aan te geven waarom hij zo jaloers is in plaats van deze ontwijkende nietszeggende antwoorden? Hij post die punten wat de haat en ongefundeerde kritiek tegen FvD zou moeten verklaren, maar waarom is hij jaloers dan?
Volgens Oostwoud is Baudet fantastisch en omdat het zo'n toffe kerel is met goede smaak en dito leven zijn mensen die kritisch zijn jaloers. Uit de omschrijvingen bleek wel hoe jaloers Oostwoud is.
pi_180375376
quote:
10s.gif Op maandag 9 juli 2018 20:30 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Volgens Oostwoud is Baudet fantastisch en omdat het zo'n toffe kerel is met goede smaak en dito leven zijn mensen die kritisch zijn jaloers. Uit de omschrijvingen bleek wel hoe jaloers Oostwoud is.
Hier staat letterlijk:
"Oostwoud beweert A, om aan te tonen hoe jaloers Oostwoud op Baudet is, zie A." :')

Ik ben alleen al niet jaloers op Baudet omdat hij beveiligd moet worden tegen extreem-links en mede daardoor een verminderde bewegingsvrijheid heeft.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_180375482
Volgens mij snapt Oostwoud er helemaal geen flikker van en al helemaal niet meer wat voor punt hij nu probeerde te maken.

Oostwoud heeft wel hele bijzondere kwalificaties waar een politicus aan moet voldoen, het is alleen een beetje bijzonder dat hij er vanuit gaat dat anderen dezelfde kwalificaties zouden gebruiken.

Of een politicus modieus gekleed gaat, boekjes verkoopt en wat centjes verdient vind ik over het algemeen niet echt hele interessante kwalificaties voor een politicus maar wellicht dat de wat meer op SBS/HLN.be gerichte mensen daar anders over denken.
pi_180375597
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 14:48 schreef Chewie het volgende:
Volgens mij snapt Oostwoud er helemaal geen flikker van en al helemaal niet meer wat voor punt hij nu probeerde te maken.

Oostwoud heeft wel hele bijzondere kwalificaties waar een politicus aan moet voldoen, het is alleen een beetje bijzonder dat hij er vanuit gaat dat anderen dezelfde kwalificaties zouden gebruiken.

Of een politicus modieus gekleed gaat, boekjes verkoopt en wat centjes verdient vind ik over het algemeen niet echt hele interessante kwalificaties voor een politicus maar wellicht dat de wat meer op SBS/HLN.be gerichte mensen daar anders over denken.
Waar heb ik ook alweer gepost dat modieus gekleed zijn, of al die andere dingen die je opsomt, noodzakelijke kwalificaties zijn voor een politicus?

Voor iemand die een ander op subtiele wijze uitmaak voor dom, ben je vooral zelf bijzonder achterlijk.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_180375686
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 14:55 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Waar heb ik ook alweer gepost dat modieus gekleed zijn, of al die andere dingen die je opsomt, noodzakelijke kwalificaties zijn voor een politicus?

Voor iemand die een ander op subtiele wijze uitmaak voor dom, ben je vooral zelf bijzonder achterlijk.
Nou hier bijvoorbeeld en volgens jouw niet zo briljante argumentatie zijn dat blijkbaar argumenten waarom tegenstanders moeite hebben met Baudet

quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 14:50 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Wat klopt er niet aan het volgende?
-als lid van de Tweede Kamer vang je een leuk maandsalaris, Baudet zit in de TK
-Baudet vangt nog wat extra's met boekenverkoop en publieke optredens
-veel vrouwen vallen op Baudet (zie ook de FvD-bijeenkomsten, waar veel m.n. jonge vrouwen op af komen)
-hij kleed zich modieus
-Baudet is kleurrijk en pedant
-Baudet heeft een ontwikkeld gevoel voor de goede dingen des levens (zie zijn uitgesproken smaak over kunst, cultuur en in culinair opzicht)
-Baudet neemt stelling tegen de gevestigde politiek

Weerleg het maar.
Wil je nog wel herinneren aan nog een paar domme posts in dit topic die op hetzelfde neerkomen maar jij wil blijkbaar in al je idioterie niet aannemen dat de door jouw genoemde criteria verder voor niemand criteria zijn. Daarom is het ook niet zo gek dat er hier gevraagd wordt of je misschien niet een crush op Baudet zou hebben want de door jouw gebruikte criteria hinten daar wel op.
pi_180375740
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 14:59 schreef Chewie het volgende:

[..]

Nou hier bijvoorbeeld en volgens jouw niet zo briljante argumentatie zijn dat blijkbaar argumenten waarom tegenstanders moeite hebben met Baudet

[..]

Wil je nog wel herinneren aan nog een paar domme posts in dit topic die op hetzelfde neerkomen maar jij wil blijkbaar in al je idioterie niet aannemen dat de door jouw genoemde criteria verder voor niemand criteria zijn. Daarom is het ook niet zo gek dat er hier gevraagd wordt of je misschien niet een crush op Baudet zou hebben want de door jouw gebruikte criteria hinten daar wel op.
Tegenstanders die moeite hebben met Baudet ja. Maar waar heb ik het in die zin over politiek? Of dat dit kwalificaties zijn die een politicus tot een gekwalificeerd politicus maakt?

Dat criteria duiden op een mancrush is projectie van jouw kant. Bovendien weer onbewezen.

Je kunt niet begrijpend lezen. Weerhoud je er dan ook van om anderen voor dom of idioot uit te maken, broddelbrein.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_180375869
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 15:02 schreef Oostwoud het volgende:

Dat criteria duiden op een mancrush is projectie van jouw kant. Bovendien weer onbewezen.
En hoe wil jij bewezen dat dat lijstje van toepassing is op tegenstanders van Baudet? Over projectie gesproken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180376090
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 15:02 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Tegenstanders die moeite hebben met Baudet ja. Maar waar heb ik het in die zin over politiek? Of dat dit kwalificaties zijn die een politicus tot een gekwalificeerd politicus maakt?

Dat criteria duiden op een mancrush is projectie van jouw kant. Bovendien weer onbewezen.

Je kunt niet begrijpend lezen. Weerhoud je er dan ook van om anderen voor dom of idioot uit te maken, broddelbrein.
Jij begrijpt duidelijk niet wat je zelf schrijft, is ook een kunst :')

Wel grappig dat je mij voor broddelbrein durft uit te maken terwijl je het speciaaltje bent die met deze absurde criteria aan komt zetten en deze ook nog eens projecteert op de tegenstanders van je mancrush.

Maar goed ga vooral door met je "iedereen is gek behalve ikke" spelletje en blijf je vooral focussen op de kledingstijl en portemonnee
pi_180378593
Misschien vinden mensen Baudet niet niks omdat ze jaloers zijn maar om de waardeloze politiek die hij bedrijft. De standpunten die hij inneemt zijn kut en slecht onderbouwt en hij kan zijn boodschap ook voor geen meter overbrengen. Ja misschien aan FvD adepten die begrijpen wat hij bedoelt maar niet zegt.
pi_180420973
quote:
De lessen zitten achter een paywall.
  zondag 22 juli 2018 @ 17:03:03 #196
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_180655449
Forum voor Democratie gebruikt het zomerreces om een nieuwe tool te lanceren op de FVD website. Uitslag stemmingen van alle Kamermoties nu meteen terug te zien plus tekst van de betreffende motie (binnenkort ook uitleg waarom FVD voor of tegen een motie stemt).

Goede toevoeging lijkt me. Neemt een hoop discussie weg.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_180657025
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 17:03 schreef Gohf046 het volgende:
Forum voor Democratie gebruikt het zomerreces om een nieuwe tool te lanceren op de FVD website. Uitslag stemmingen van alle Kamermoties nu meteen terug te zien plus tekst van de betreffende motie (binnenkort ook uitleg waarom FVD voor of tegen een motie stemt).

Goede toevoeging lijkt me. Neemt een hoop discussie weg.
Voor het zien van de moties plus uitslagen zijn toch al diverse apps en sites beschikbaar?
De enige toegevoegde waarde lijkt dus te zitten in de uitleg over het eigen stemgedrag, maar die volgt later pas?
pi_180684068
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 17:03 schreef Gohf046 het volgende:
Forum voor Democratie gebruikt het zomerreces om een nieuwe tool te lanceren op de FVD website. Uitslag stemmingen van alle Kamermoties nu meteen terug te zien plus tekst van de betreffende motie (binnenkort ook uitleg waarom FVD voor of tegen een motie stemt).

Goede toevoeging lijkt me. Neemt een hoop discussie weg.
Inderdaad een goede toevoeging. Voor FvD'ers mooi dat ze dat op een site van het FvD kunnen zien; en de stemverklaring is helemaal top. Vaak klinkt een motie in eerste instantie mooi, maar kunnen er zaken meespelen die niet op het eerste gezicht duidelijk zijn, die het stemgedrag beïnvloeden. Tevens is het een goed verantwoordingsmechanisme.
  maandag 23 juli 2018 @ 21:51:37 #199
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180684248
Maar is dat iets nieuws dan? Je kunt de uitslagen van kamermoties toch ook gewoon hier inzien?
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 23 juli 2018 @ 21:59:09 #200
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_180684409
quote:
7s.gif Op maandag 23 juli 2018 21:51 schreef Molurus het volgende:
Maar is dat iets nieuws dan? Je kunt de uitslagen van kamermoties toch ook gewoon hier inzien?
De toevoeging zou dan de stemverklaring zijn.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  maandag 23 juli 2018 @ 22:03:48 #201
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180684494
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 21:59 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

De toevoeging zou dan de stemverklaring zijn.
Dus FvD wil bij elke kamermotie een motivatie op hun website gaan publiceren waarom ze X, Y of Z stemmen?

Ambitieus. :) Ik ben reuze benieuwd hoeveel er van dit voornemen in de praktijk overblijft. (En wie die motivaties gaat schrijven, ook buitengewoon interessant.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 23 juli 2018 @ 23:39:03 #202
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_180686814
quote:
14s.gif Op maandag 23 juli 2018 22:03 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dus FvD wil bij elke kamermotie een motivatie op hun website gaan publiceren waarom ze X, Y of Z stemmen?

Ambitieus. :) Ik ben reuze benieuwd hoeveel er van dit voornemen in de praktijk overblijft. (En wie die motivaties gaat schrijven, ook buitengewoon interessant.)
Jep ik ben ook benieuwd hoe zit dit inhoudelijk vorm gaan geven. Zou het wel een goede toevoeging vinden. Maar is behoorlijk wat werk als je dat voor iedere motie moet doen.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  maandag 23 juli 2018 @ 23:41:16 #203
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180686895
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 23:39 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Jep ik ben ook benieuwd hoe zit dit inhoudelijk vorm gaan geven. Zou het wel een goede toevoeging vinden. Maar is behoorlijk wat werk als je dat voor iedere motie moet doen.
Ja, precies. Dan moet FvD bij elke stemming intern gaan bespreken wat de formulering moet zijn, en daar een soort consensus over bereiken.

Bovendien is het redelijk dapper... elke motivatie die daar wordt gegeven is potentieel iets waarop geschoten kan worden.

We gaan het beleven. :)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180842785
Terry en vacances



quote:
Thierry Baudet doet wenkbrauwen fronsen met naaktfoto op Instagram: 'Gaat het goed maat?'

Dat Thierry Baudet niet een doorsnee politicus is, wisten we al. Maar de fractievoorzitter van Forum voor Democratie doet er graag nog een schepje bovenop. Hij poseert naakt op de rand van een zwembad en deelt het kiekje met de wereld.

"Release en reload!", zijn de woorden die hij schrijft bij zijn bericht op Instagram, dat uiteraard de nodige reacties krijgt. "Gaat het goed maat?" zegt iemand, en: "Is hij nog beschikbaar? Ik vraag dit voor een vriendin."
I´m back.
pi_180843196
quote:
10s.gif Op maandag 30 juli 2018 21:42 schreef Ryan3 het volgende:
Terry en vacances

[ afbeelding ]

[..]

Alles voor een samenwerking met Rutte :P
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_180843238
Potverdomme wat geil
pi_180843430
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2018 22:06 schreef Wereldgozer het volgende:
Potverdomme wat geil
Als FvD'er verwacht ik wel zo'n reactie idd. _O- .
Nog even wachten op de foto's van die bejaarde advocaat hè.
I´m back.
pi_180843487
Snap het probleem niet, als zijn hand weg was en had ie een onderbroek aan dan was het ineens minder erg

zeikerds overal

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-07-2018 22:15:36 ]
pi_180843586
quote:
14s.gif Op maandag 30 juli 2018 22:15 schreef Doublepain het volgende:
Snap het probleem niet, als zijn hand weg was en had ie een onderbroek aan dan was het ineens minder erg

zeikerds overal
Jij maakt zelf ook vaak van dat soort kiekjes?
I´m back.
  maandag 30 juli 2018 @ 22:24:57 #210
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_180843695
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 22:13 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Als FvD'er verwacht ik wel zo'n reactie idd. _O- .
Nog even wachten op de foto's van die bejaarde advocaat hè.
is dit een coming out?
We have always been at war with Eastasia.
pi_180843703
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 22:24 schreef -XOR- het volgende:

[..]

[..]

is dit een coming out?
Van Ter?

O, wacht, ja, nee, ik ben geen FvD'er idd, niet goed geformuleerd.
Ik verwacht van de ware volgeling van Ter, dat dit wordt goed gepraat op 1 of andere wijze.
I´m back.
  maandag 30 juli 2018 @ 22:26:17 #212
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_180843721
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 22:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Van Ter?
Jij lijkt je hier te bekennen als FvD'er
We have always been at war with Eastasia.
pi_180843765
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 22:26 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Jij lijkt je hier te bekennen als FvD'er
Ja, klopt niet goed geformuleerd, uiteraard ben ik geen volgeling van Ter. Althans om te lachen volg ik wel wat-ie allemaal doet, dat wel, maar ik ga daar niet op stemmen ooit. ;).
I´m back.
  maandag 30 juli 2018 @ 22:29:52 #214
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_180843820
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 22:28 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, klopt niet goed geformuleerd, uiteraard ben ik geen volgeling van Ter. Althans om te lachen volg ik wel wat-ie allemaal doet, dat wel, maar ik ga daar niet op stemmen ooit. ;).
Terry ruikend aan lavendel
Terry gedrapeerd op een piano
Terry naakt op de rand van een infinity pool

En dit alles zonder greintje ironie, dat is wel mooi.
We have always been at war with Eastasia.
pi_180843872
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 22:29 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Terry ruikend aan lavendel
Terry gedrapeerd op een piano
Terry naakt op de rand van een infinity pool

En dit alles zonder greintje ironie, dat is wel mooi.
Ja, daarom moet ik ook enorm lachen, ben nog van de generatie die Monty Python op tv heeft gezien hè.
I´m back.
pi_180843899
quote:
10s.gif Op maandag 30 juli 2018 21:42 schreef Ryan3 het volgende:
Terry en vacances

[ afbeelding ]

[..]

Mooi signaal naar de migranten uit middeleeuwse culturen.
pi_180843977
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 22:32 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Mooi signaal naar de migranten uit middeleeuwse culturen.
Ja, voordat ze trouwen acteren ze vaak als homo, bedoel je?
I´m back.
  maandag 30 juli 2018 @ 22:36:05 #218
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_180843986
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 22:31 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, daarom moet ik ook enorm lachen, ben nog van de generatie die Monty Python op tv heeft gezien hè.
Mijn leraar Engels was fan, dus dat was vrijdag het 5e uur altijd vaste kost. Op VHS.

Terry doet me echter meer denken aan Zoolander.
We have always been at war with Eastasia.
pi_180844079
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 22:36 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Mijn leraar Engels was fan, dus dat was vrijdag het 5e uur altijd vaste kost. Op VHS.

Terry doet me echter meer denken aan Zoolander.
Alles bij elkaar vind ik het toch redelijk Monty Pythonesk hoor, deze foto ook weer. Waar ik van hou.

Alleen hij denkt dat-ie serieus bezig is, ik moet erom lachen.

Deze heeft nog een "speedo" aan:



:').
I´m back.
pi_180844646
marktraa twitterde op maandag 30-07-2018 om 22:47:11 Bij het CDA is koortsachtig overleg gaande of Sybrand Buma vanaf de camping jn Dronten niet even een kiekje in geruite kniebroek kan posten. reageer retweet
Ook bij de PvdD nu discussie of Marianne niet een picje moet toevoegen aan twitter btw. :P.
I´m back.
  maandag 30 juli 2018 @ 23:28:38 #221
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_180845105
quote:
10s.gif Op maandag 30 juli 2018 23:07 schreef Ryan3 het volgende:
marktraa twitterde op maandag 30-07-2018 om 22:47:11 Bij het CDA is koortsachtig overleg gaande of Sybrand Buma vanaf de camping jn Dronten niet even een kiekje in geruite kniebroek kan posten. reageer retweet
Ook bij de PvdD nu discussie of Marianne niet een picje moet toevoegen aan twitter btw. :P.
In Cap d'Agde schijnt Henk Krol naarstig op zoek te zijn naar zijn selfie-stick.
We have always been at war with Eastasia.
pi_180845220
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 23:28 schreef -XOR- het volgende:

[..]

In Cap d'Agde schijnt Henk Krol naarstig op zoek te zijn naar zijn selfie-stick.
Ja, ik weet het nog wel, wij reden daar rond in Cape d'Agde, waarom is alles zo dicht, dachten wij, we weten het nu wel.
Kwamen uiteindelijk in Sête uit 2 x om te kamperen.
I´m back.
pi_180852328
quote:
14s.gif Op maandag 30 juli 2018 22:15 schreef Doublepain het volgende:
Snap het probleem niet, als zijn hand weg was en had ie een onderbroek aan dan was het ineens minder erg

zeikerds overal
Er is geen probleem, wel een ijdeltuit. Ik vraag me af of onderbroek of niet iets uitmaakt, je ziet nu toch ook niets. Ik vraag me wel af of FvD'ers hetzelfde reageren als Klaver zo'n foto op internet zou zetten. Waarschijnlijk zijn ze dan de eerste om te zeggen dat het een goedkope poging is om stemmen van jonge meisjes te trekken.
pi_180852352
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 12:22 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Er is geen probleem, wel een ijdeltuit. Ik vraag me af of onderbroek of niet iets uitmaakt, je ziet nu toch ook niets. Ik vraag me wel af of FvD'ers hetzelfde reageren als Klaver zo'n foto op internet zou zetten. Waarschijnlijk zijn ze dan de eerste om te zeggen dat het een goedkope poging is om stemmen van jonge meisjes te trekken.
THiddema twitterde op dinsdag 31-07-2018 om 12:09:38 FVD betreurt schamel optreden van Baudet : “Hij had moeten tonen wat hij in huis heeft” #Baudet reageer retweet
pi_180855011
_O- Geweldig die Hiddema. En wat is Thierry toch een mooie man :Y) .
  dinsdag 31 juli 2018 @ 15:30:06 #226
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_180855734
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 12:22 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Er is geen probleem, wel een ijdeltuit. Ik vraag me af of onderbroek of niet iets uitmaakt, je ziet nu toch ook niets. Ik vraag me wel af of FvD'ers hetzelfde reageren als Klaver zo'n foto op internet zou zetten. Waarschijnlijk zijn ze dan de eerste om te zeggen dat het een goedkope poging is om stemmen van jonge meisjes te trekken.
Dat denk ik ook wel. Maar zo werkt het nou eenmaal. Mensen zullen over het algemeen iets positiefs zeggen als ze de persoon/partij ook als positief ervaren en visa versa met negativiteit.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_180864030
Baudet begrijpt blijkbaar niet dat je komkommertijd niet letterlijk moet nemen...
pi_180864080
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 15:30 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Dat denk ik ook wel. Maar zo werkt het nou eenmaal. Mensen zullen over het algemeen iets positiefs zeggen als ze de persoon/partij ook als positief ervaren en visa versa met negativiteit.
Klaver moet gewoon op zijn beurt wachten... Thierry kwam eerst met zijn pianopose, toen kwam Klaver daar meesterlijk overheen met de eikeltjespyama, en nu zet Baudet Jesse schaak met deze naaktfoto. Ik ben benieuwd hoe de leider van GL deze zet gaat overtreffen.
  dinsdag 31 juli 2018 @ 22:58:37 #229
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180864198
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 22:54 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Klaver moet gewoon op zijn beurt wachten... Thierry kwam eerst met zijn pianopose, toen kwam Klaver daar meesterlijk overheen met de eikeltjespyama, en nu zet Baudet Jesse schaak met deze naaktfoto. Ik ben benieuwd hoe de leider van GL deze zet gaat overtreffen.
Gelukkig gaat het bij GL ook nog wel eens over politiek. Het lijkt voor Thierry uitsluitend over image te gaan. :D Ik zou bijna gaan denken dat ie narcistischer is dan Trump.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180864354
pi_180864576
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 22:58 schreef Molurus het volgende:

[..]

Gelukkig gaat het bij GL ook nog wel eens over politiek. Het lijkt voor Thierry uitsluitend over image te gaan. :D Ik zou bijna gaan denken dat ie narcistischer is dan Trump.
Toch zie ik liever dat Thierry de media haalt met dit soort onzin dan met weer een oproep om iemand te laten ontslaan die het gewaagd heeft het met hem oneens te zijn.
pi_180864732
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 22:58 schreef Molurus het volgende:

[..]

Gelukkig gaat het bij GL ook nog wel eens over politiek. Het lijkt voor Thierry uitsluitend over image te gaan. :D Ik zou bijna gaan denken dat ie narcistischer is dan Trump.
Niks van gemerkt.
pi_180865354
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 22:54 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Klaver moet gewoon op zijn beurt wachten... Thierry kwam eerst met zijn pianopose, toen kwam Klaver daar meesterlijk overheen met de eikeltjespyama, en nu zet Baudet Jesse schaak met deze naaktfoto. Ik ben benieuwd hoe de leider van GL deze zet gaat overtreffen.
Er zijn echt zo veel foto’s van Thierry om uit te kiezen.



Of pas geleden in de Kamer:



Jan Roos wint deze ‘strijd’ trouwens:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_180866988
quote:
Europa’s demografische ontwikkeling laat zien dat we een vergrijzend continent worden. We hebben vers bloed nodig en het ziet er niet naar uit dat we dat bloed binnenkrijgen via onze eigen voortplanting.

https://joop.bnnvara.nl/n(...)opese-migratiepaniek
De Spaanse minister van buitenlandse zaken Joseph Borell bevestigd met dit soort uitspraken het gelijk van Baudet dat Europa bewust wordt omgevolkt.
pi_181179463
http://www.dagelijksestan(...)verenigd-koninkrijk/

BeToNbLoKkEn WeRkEn NiEt

zE zIjN eR sLeChTs Om AnGsT tE vOeden
pi_181179546
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 01:29 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

De Spaanse minister van buitenlandse zaken Joseph Borell bevestigd met dit soort uitspraken het gelijk van Baudet dat Europa bewust wordt omgevolkt.
Top dit, gewoon openlijk praten over bloed en nieuwe volken. Een duitser had eerder bovendien gezegd dat we nieuw DNA nodig hebben om Europese inteelt te voorkomen.

Maar het is links dus het mag.
Ho daar is m'n slachtofferrol weer :W
pi_181179920


[ Bericht 100% gewijzigd door Euribob op 14-08-2018 18:12:56 (Kan wel iets minder) ]
pi_181179978
Mr.Major heeft tijdens de vakantie weer nieuwe inspiratie opgedaan voor inspirerende posts zie ik.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 16:54:11 #239
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_181181958
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 15:12 schreef Mr.Major het volgende:
http://www.dagelijksestan(...)verenigd-koninkrijk/

BeToNbLoKkEn WeRkEn NiEt

zE zIjN eR sLeChTs Om AnGsT tE vOeden
Hij reed dan ook niet tegen een betonblok aan maar tegen een slagboom :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_181182009
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 16:54 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Hij reed dan ook niet tegen een betonblok aan maar tegen een slagboom :')
Zie hoe goed ze werken, mogelijke aanslagplegers rijden zelfs ergens anders tegenaan om maar uit de buurt van het betonblok te blijven.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_181182980
Wat een rare actie, ben wel benieuwd wat het motief precies was.

Wat heeft dit trouwens te maken met FvD?

--> NWS / Weer "incident" in Londen
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 18:05:49 #242
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_181183466
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 17:44 schreef Molurus het volgende:
Wat een rare actie, ben wel benieuwd wat het motief precies was.

Wat heeft dit trouwens te maken met FvD?

--> NWS / Weer "incident" in Londen
Niks.
En waarom dat rare gedoe met die schrijfwijze (caps en gewoon door elkaar) moet ontgaat me ook.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_181217532
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 15:15 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Top dit, gewoon openlijk praten over bloed en nieuwe volken. Een duitser had eerder bovendien gezegd dat we nieuw DNA nodig hebben om Europese inteelt te voorkomen.

Maar het is links dus het mag.
Ho daar is m'n slachtofferrol weer :W
:') :') 😂 😂
pi_181498744
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 17:03 schreef Gohf046 het volgende:
Forum voor Democratie gebruikt het zomerreces om een nieuwe tool te lanceren op de FVD website. Uitslag stemmingen van alle Kamermoties nu meteen terug te zien plus tekst van de betreffende motie (binnenkort ook uitleg waarom FVD voor of tegen een motie stemt).

Goede toevoeging lijkt me. Neemt een hoop discussie weg.
Dit is er nu, maar de uitleg waarom het FvD ergens voor stemt is er nog niet volgens mij. Eerder gewoon wat informatie vanuit dat centrale register met al die moties die gewoon in de FvD-stijl geparset wordt.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_181502858
Uit een peiling van De Hond is gebleken dat 33% (!) van FvD kiezers begrijpt als mensen hun kind niet vaccineren. Dat is wel heel hoog..

Overigens dierenpartij 55%(!!!!) :') :')

https://tpo.nl/wp-content/uploads/2018/08/vaccineren.png
pi_181502984
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 19:13 schreef bamibij het volgende:
Uit een peiling van De Hond is gebleken dat 33% (!) van FvD kiezers begrijpt als mensen hun kind niet vaccineren. Dat is wel heel hoog..

Overigens dierenpartij 55%(!!!!) :') :')

https://tpo.nl/wp-content/uploads/2018/08/vaccineren.png
Veel Linkse Statenleden waren voor de Donorwet, behalve de PvdD, apart wel...
pi_181503051
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 19:19 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Veel Linkse Statenleden waren voor de Donorwet, behalve de PvdD, apart wel...
Is een aparte partij. Veel meer dan dieren, zit een heel specifiek wereldbeeld achter. Ik vind het wel interessant maar het is me allemaal wat te extreem.
pi_181503053
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 19:13 schreef bamibij het volgende:
Uit een peiling van De Hond is gebleken dat 33% (!) van FvD kiezers begrijpt als mensen hun kind niet vaccineren. Dat is wel heel hoog..

Overigens dierenpartij 55%(!!!!) :') :')

https://tpo.nl/wp-content/uploads/2018/08/vaccineren.png
Dat is ook zo'n typische antroposofenpartij.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_181503083
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2018 19:22 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat is ook zo'n typische antroposofenpartij.
Ja dat klopt idd.

Maar Forum? 33%?! Erg hoog hoor.
pi_181503123
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2018 19:22 schreef bamibij het volgende:

[..]

Is een aparte partij. Veel meer dan dieren, zit een heel specifiek wereldbeeld achter. Ik vind het wel interessant maar het is me allemaal wat te extreem.
Elke partij heeft wel een onderdeel dat je extreem kan noemen vind ik.
GroenLinks; Milieu
SGP; Religie, (Ik vind dat weer niet zo, maar over het algemeen wordt dit wel zo ervaren)
PVV; Islam
FVD; Koloniaal verleden
Etc etc...
pi_181503152
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2018 19:23 schreef bamibij het volgende:

[..]

Ja dat klopt idd.

Maar Forum? 33%?! Erg hoog hoor.
Klopt, maar ik hecht niet zo heel veel waarde aan zo'n peiling van de Hond verder.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_181503234
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2018 19:22 schreef bamibij het volgende:

[..]

Is een aparte partij. Veel meer dan dieren, zit een heel specifiek wereldbeeld achter. Ik vind het wel interessant maar het is me allemaal wat te extreem.
Marianne Thieme is toch streng gelovig een zevende dags adventist. dat zou hun tegenstand tegen de donor wet kunnen verklaren.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_181503264
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 19:31 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

Marianne Thieme is toch streng gelovig een zevende dags adventist. dat zou hun tegenstand tegen de donor wet kunnen verklaren.
Nou ja streng....
Nee, want ze zegt dat ze haar geloof, of het geloof in algemeen buiten de politiek wil houden
pi_181503617
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2018 19:27 schreef Monolith het volgende:

[..]

Klopt, maar ik hecht niet zo heel veel waarde aan zo'n peiling van de Hond verder.
Er is denk ik niemand in Nederland die zo veel geld verdient met onderzoek dat op geen enkele manier geverifieerd kan worden. For all we know zuigt die man alles uit z'n duim.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181505609
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2018 19:22 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat is ook zo'n typische antroposofenpartij.
Noem eens voorbeelden waarin de dierenpartij typisch antroposofisch is?
  maandag 27 augustus 2018 @ 21:19:05 #256
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_181505939
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2018 19:27 schreef Monolith het volgende:

[..]

Klopt, maar ik hecht niet zo heel veel waarde aan zo'n peiling van de Hond verder.
Nee, komt je niet zo goed uit natuurlijk.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_181507043
quote:
10s.gif Op maandag 27 augustus 2018 21:19 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Nee, komt je niet zo goed uit natuurlijk.
Want ik ben een FvD-aanhanger ofzo? Die is nieuw.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_181541042
quote:
2s.gif Op maandag 27 augustus 2018 15:44 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dit is er nu, maar de uitleg waarom het FvD ergens voor stemt is er nog niet volgens mij. Eerder gewoon wat informatie vanuit dat centrale register met al die moties die gewoon in de FvD-stijl geparset wordt.
Kwam volgens mij in september(motivatie per motie).
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_181541122
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2018 21:58 schreef Monolith het volgende:

[..]

Want ik ben een FvD-aanhanger ofzo? Die is nieuw.
Zijn er mensen die diep van binnen geen FvD-aanhanger zijn?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_181728021

Thierry en Dries
Maar wie is Dries?

quote:
Een spraakmakende Pano-reportage heeft gisteravond het dubbele gelaat getoond van de Vlaams-conservatieve jongerenbeweging Schild & Vrienden. Achter de vriendelijk ogende jonge kerels met als frontman Dries Van Langenhove (25) schuilt een xenofobe, op militaire leest geschoeide groepering van zo’n 190 kernleden die hamert op een fysieke en gewapende voorbereiding voor een nakende burgeroorlog en zijn leden stimuleert om “strategische, maatschappelijke functies” in te palmen.
https://www.hln.be/nieuws(...)che-agenda~a4f04939/
pi_181728050
Toch altijd weer bijzondere figuren waar Thierry zich mee inlaat... ongetwijfeld om zijn horizon te verbreden zonder dat hij het noodzakelijk met ze eens is natuurlijk.

Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181728064
Apart weer, ik dacht dat ze die zomerscholen altijd zo goed screenden en alleen de crème de la crème binnenhaalden.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_181728416
Past wel in het denkbeeld van de FVD'er, allochtonen zijn testosteronbommen. Dries is allochtoon. Dries is een testosteronbom QED.
pi_181730825
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 15:25 schreef Bluesdude het volgende:
[ afbeelding ]
Thierry en Dries
Maar wie is Dries?

[..]

https://www.hln.be/nieuws(...)che-agenda~a4f04939/
Er kan veel gezegd worden over Baudet, maar hij speelt het politiek spel veel tactischer dan Geert Wilders. Door zelf niet de bron van racistische of kwetsende uitspraken te zijn, kan Baudet zijn partij beschermen tegen kritiek van de pers, maar tegelijkertijd ook boze stemmers voor zijn partij winnen. Hij heeft zich al vaker gedistantieerd nadat een uitspraak van een collega of een bijeenkomst met een vergelijkbare partij niet goed uitviel in de pers.
Terwijl dieren zich aanpassen aan de wereld om te overleven, veranderen mensen de wereld teneinde méér te zijn. - Paulo Freire
pi_181730874
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 17:48 schreef Ambystoma_mexicanum het volgende:

[..]

Er kan veel gezegd worden over Baudet, maar hij speelt het politiek spel veel tactischer dan Geert Wilders. Door zelf niet de bron van racistische of kwetsende uitspraken te zijn, kan Baudet zijn partij beschermen tegen kritiek van de pers, maar tegelijkertijd boze stemmers voor zijn partij winnen. Hij heeft zich al vaker gedistantieerd nadat een uitspraak van een collega of een bijeenkomst met een vergelijkbare partij niet goed uitviel in de pers.
Dit is een strategie die veel fokkers met racistische denkbeelden zijn gaan adopteren. Altijd indirect... en vooral veel wijzen naar anderen.

Eigen volk eerst, maar we zijn heus geen racisten hoor.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181731018
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 17:50 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dit is een strategie die veel fokkers met racistische denkbeelden zijn gaan adopteren. Altijd indirect... en vooral veel wijzen naar anderen.

Eigen volk eerst, maar we zijn heus geen racisten hoor.
Het leuke is ook nog dat zijn stemmers precies hetzelfde redeneren. Thierry heeft dat niet gezegd, dus de partij die wij aanhangen is geen partij die zich racistisch uitlaat. Ondertussen wordt er wel veel geflirt door de partij en haar stemmers met het ondersteunen van dat soort gedachtegoed.
Terwijl dieren zich aanpassen aan de wereld om te overleven, veranderen mensen de wereld teneinde méér te zijn. - Paulo Freire
  donderdag 6 september 2018 @ 18:20:13 #268
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_181731614
Ah, ik zie de volgende smerige framejob alweer aankomen. Vlaams gastje gaat naar FVD zomerkamp, Thierry van geen kwaad bewust, gaat grijnzend met tientallen mensen op de foto waaronder de Vlaming. Later blijkt die gast lid te zijn van een of andere twijfelachtige groep BAM dat betekent natuurlijk dat Thierry Baudet een racist is. Kijk eens, het bewijs is geleverd.

Bonuspunten voor hen die als een stel seksloze roddeltantes in dit topic wel even gaan uitleggen hoe Baudet en FVD stemmers in elkaar steken. Altijd praten over mensen, niet met mensen.

Jullie zijn precies hetzelfde als al die Pepe the Frog mensen die foto's van Hillary Clinton met David Duke posten en vervolgens roeptoeteren dat Clinton dus bij de KKK zit. Niveautje. ^O^
pi_181735024
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 18:20 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ah, ik zie de volgende smerige framejob alweer aankomen. Vlaams gastje gaat naar FVD zomerkamp, Thierry van geen kwaad bewust, gaat grijnzend met tientallen mensen op de foto waaronder de Vlaming. Later blijkt die gast lid te zijn van een of andere twijfelachtige groep BAM dat betekent natuurlijk dat Thierry Baudet een racist is.
Dat wordt aan een reeks gebeurtenissen gelinkt, niet aan dat ene gastje.

En dat hij heil ziet in Baudet's visie en partij wil ook wel iets zeggen natuurlijk.
pi_181737289
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 18:20 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Kijk eens, het bewijs is geleverd.

Je bent bezig met een coverup.
Baudet flirt met extreemrechtse lieden en hun standpuntjes.
Niet 1 x zoals Blok. Maar Baudet doet dat herhaaldelijk... zijn extreemrechtse neiging is blijvend.
Het zal wel zijn dat jij dat ook doet en dat wilt verbergen.
pi_181737730
Dat Hiddema stond te popelen om Blok een lidmaatschap van FvD aan te bieden was ook wel bijzonder.

Maar het meest bijzondere nog is dat de discussie nu grotendeels wordt gevoerd in "je begrijpt wel wat ik bedoel"-taal. Men is niet openlijk racistisch, nee... maar men gaat vol in de aanval tegen "politieke correctheid", "deugmensen" (Dijkhof), "antifa", en eigenlijk alles en iedereen die ook maar iets tegen racisme durft te zeggen.

Wilders, Baudet en Blok zijn heus geen racisten hoor. Het gaat alleen maar over behoud van de blanke Nederlandse cultuur. Geloofwaardig? Niet echt. Maar deze vorm van verstoppertje spelen zorgt er wel voor dat de dog whistlers elkaar weten te vinden.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181738501
quote:
9s.gif Op donderdag 6 september 2018 20:54 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat wordt aan een reeks gebeurtenissen gelinkt, niet aan dat ene gastje.

En dat hij heil ziet in Baudet's visie en partij wil ook wel iets zeggen natuurlijk.
Hij kon nog veel leren van Thierry. :')
pi_181771795
quote:
10s.gif Op donderdag 6 september 2018 15:30 schreef Ludachrist het volgende:
Apart weer, ik dacht dat ze die zomerscholen altijd zo goed screenden en alleen de crème de la crème binnenhaalden.
Ik ben wel een groot fan van de Head of Education, die die screeningen uitvoert. Zo moet ik dit pareltje eens met mijn vriendin gaan bespreken:


Peter heeft een heftige ‘tinderfase’ gekend waarin hij zich ‘zonder gene overgaf aan het vlees. In de schaamte die daarna volgde, vond hij God juist: in de schaamte werd God plotseling aanwezig. En dat zorgde voor een dubbelzinnige houding: hij wist dat hij zich zou gaan schamen daarna, maar hij wist ook dat hij op die momenten God zou ervaren, dus moest hij zich telkens wel weer aan het vlees bezondigen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_181773015
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 september 2018 14:33 schreef nostra het volgende:

[..]

Ik ben wel een groot fan van de Head of Education, die die screeningen uitvoert. Zo moet ik dit pareltje eens met mijn vriendin gaan bespreken:


Peter heeft een heftige ‘tinderfase’ gekend waarin hij zich ‘zonder gene overgaf aan het vlees. In de schaamte die daarna volgde, vond hij God juist: in de schaamte werd God plotseling aanwezig. En dat zorgde voor een dubbelzinnige houding: hij wist dat hij zich zou gaan schamen daarna, maar hij wist ook dat hij op die momenten God zou ervaren, dus moest hij zich telkens wel weer aan het vlees bezondigen.

"Head of Education"? :D _O-
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181776202
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 18:20 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ah, ik zie de volgende smerige framejob alweer aankomen. Vlaams gastje gaat naar FVD zomerkamp, Thierry van geen kwaad bewust, gaat grijnzend met tientallen mensen op de foto waaronder de Vlaming. Later blijkt die gast lid te zijn van een of andere twijfelachtige groep BAM dat betekent natuurlijk dat Thierry Baudet een racist is. Kijk eens, het bewijs is geleverd.
Thierry was zich natuurlijk van geen kwaad bewust. Was hij zich ook van geen kwaad bewust toen hij sprak op de ijzerwake? of tijdens zijn meerdere ontmoetingen met Jean-marie le Pen? en was hij zich ook van geen kwaad bewust toen hij 5 uur sprak met bekende amerikaanse Rasist Jared Taylor?

ik zie hierin steeds meer een patroon met een partij/persoon die zich inlaat met Rechts extremistische figuren.

dus of Thierry Baudet is de naiefste persoon die op deze aarde rondloopt of het hij deelt de Rechts nationalistische en Racistische ideeën van deze personen en durft er alleen niet openlijk voor uit te komen omdat hij weet dat het hem stemmen gaat kosten.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_181776287
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 18:15 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

dus of Thierry Baudet is de naiefste persoon die op deze aarde rondloopt of het hij deelt de Rechts nationalistische en Racistische ideeën van deze personen en durft er alleen niet openlijk voor uit te komen omdat hij weet dat het hem stemmen gaat kosten.
Het is denk ik eerder dat die ideeën uitspreken strafbaar is, en dat een groot deel van z'n achterban "toch wel begrijpt wat ie bedoelt" en juist daarom op hem stemt.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 8 september 2018 @ 18:20:09 #277
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_181776306
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 18:19 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het is denk ik eerder dat die ideeën uitspreken strafbaar is, en dat een groot deel van z'n achterban "toch wel begrijpt wat ie bedoelt" en juist daarom op hem stemt.
Hij drukt zonder gêne op de fascistenknopjes om stemmen te werven.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_181776444
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 18:20 schreef Perrin het volgende:

[..]

Hij drukt zonder gêne op de fascistenknopjes om stemmen te werven.
En op zo'n manier dat ie het altijd nog kan ontkennen. Best wel creepy.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181806570
Je moet altijd blijven en kunnen praten met mensen wie je het niet eens bent , je moet snappen hoe iemand denkt om het te kunnen bestrijden of aan te kunnen trekken. Ik zeg slim bezig.
pi_181807799
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 22:15 schreef morpheus_at_work het volgende:
Je moet altijd blijven en kunnen praten met mensen wie je het niet eens bent , je moet snappen hoe iemand denkt om het te kunnen bestrijden of aan te kunnen trekken. Ik zeg slim bezig.
Maar waarom praat hij dan telkens met extreem rechtse lui? Dat is toch precies dezelfde hoek als waar hij zelf zit. Als hij met mensen wil praten met wie hij het oneens is, zou het veel logischer zijn om met extreem linkse lui te praten. Daarbij is het natuurlijk onzin om te doen alsof Baudet figuren als Le Pen of Taylor bestrijd, het tegenovergestelde juist.
pi_181808093
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 22:57 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Maar waarom praat hij dan telkens met extreem rechtse lui? Dat is toch precies dezelfde hoek als waar hij zelf zit. Als hij met mensen wil praten met wie hij het oneens is, zou het veel logischer zijn om met extreem linkse lui te praten. Daarbij is het natuurlijk onzin om te doen alsof Baudet figuren als Le Pen of Taylor bestrijd, het tegenovergestelde juist.
praat hij met Rechts komt het in het nieuws , praat hij met links is het geen nieuws, het is selectieve verontwaardiging.
pi_181808161
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 23:14 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

praat hij met Rechts komt het in het nieuws , praat hij met links is het geen nieuws, het is selectieve verontwaardiging.
Hij praat ook met links? Wanneer is dat gebeurd dan?

Overigens zit er nog steeds wel een verschil tussen praten met rechts en aan de lopende band socializen met extreemrechts.

[ Bericht 9% gewijzigd door Molurus op 09-09-2018 23:24:19 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181808698
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 23:14 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

praat hij met Rechts komt het in het nieuws , praat hij met links is het geen nieuws, het is selectieve verontwaardiging.
Dat nieuws is er als de man met extreemrechts flirt. Niet met gewone rechtse mensen.
Het is jouw selectieve verontwaardiging vanuit je zwartwitvisie op links versus rechts
pi_181823125
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 22:15 schreef morpheus_at_work het volgende:
Je moet altijd blijven en kunnen praten met mensen wie je het niet eens bent , je moet snappen hoe iemand denkt om het te kunnen bestrijden of aan te kunnen trekken. Ik zeg slim bezig.
dus Thierry baudet moet 4 uur lang praten met een amerikaanse racist om te zijn ideeën te kunnen bestrijden? zo ingewikkeld is racisme niet. dat is vrij makkelijk te bestrijden.

daarnaast hoe is het spreken op een rechts extremistische bijeenkomst (ijzerwake) praten met mensen?
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_181823267
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 23:14 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

praat hij met Rechts komt het in het nieuws , praat hij met links is het geen nieuws, het is selectieve verontwaardiging.
Met welke linkse extremisten heeft hij zoal gepraat?
  maandag 10 september 2018 @ 19:53:51 #286
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_181823344
quote:
7s.gif Op maandag 10 september 2018 19:51 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Met welke linkse extremisten heeft hij zoal gepraat?
Anne Fleur Dekker.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_181823509
quote:
9s.gif Op maandag 10 september 2018 19:53 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Anne Fleur Dekker.
Exteem-links heeft een prijs op haar hoofd gezet sinds die een relatie heeft met een FvD'er.
pi_181835411
quote:
7s.gif Op maandag 10 september 2018 19:51 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Met welke linkse extremisten heeft hij zoal gepraat?
Freek de Jonge bijv.

Baudet schreef ooit iets onaardigs over mij op Twitter. Toen heb ik gereageerd met de opmerking dat het voor iemand met zijn intellectuele bagage een beetje onnozel was om mee te gaan met de gangbare ideeën over mij. Vervolgens zijn we iets gaan eten. Hij vertelde over zijn ideëen over het 19de eeuwse burgerschap, en zijn afkeer van Europa en zo. Best een interessant gesprek. Zeker geen domme jongen.’
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_181835442
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 18:20 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ah, ik zie de volgende smerige framejob alweer aankomen. Vlaams gastje gaat naar FVD zomerkamp, Thierry van geen kwaad bewust, gaat grijnzend met tientallen mensen op de foto waaronder de Vlaming. Later blijkt die gast lid te zijn van een of andere twijfelachtige groep BAM dat betekent natuurlijk dat Thierry Baudet een racist is. Kijk eens, het bewijs is geleverd.

Bonuspunten voor hen die als een stel seksloze roddeltantes in dit topic wel even gaan uitleggen hoe Baudet en FVD stemmers in elkaar steken. Altijd praten over mensen, niet met mensen.

Jullie zijn precies hetzelfde als al die Pepe the Frog mensen die foto's van Hillary Clinton met David Duke posten en vervolgens roeptoeteren dat Clinton dus bij de KKK zit. Niveautje. ^O^
Goeie post ^O^
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_181835540
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 12:21 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Goeie post ^O^
Vind je dat nou echt?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181835563
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 12:17 schreef Gohf046 het volgende:

Freek de Jonge bijv.
Sinds wanneer is Freek de Jonge een links-extremist?

Het is een rancuneuze uitgerangeerde cabaretier. Maar misschien versta jij iets anders onder 'links-extremisme' dan.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181835886
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 12:17 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Freek de Jonge bijv.

Baudet schreef ooit iets onaardigs over mij op Twitter. Toen heb ik gereageerd met de opmerking dat het voor iemand met zijn intellectuele bagage een beetje onnozel was om mee te gaan met de gangbare ideeën over mij. Vervolgens zijn we iets gaan eten. Hij vertelde over zijn ideëen over het 19de eeuwse burgerschap, en zijn afkeer van Europa en zo. Best een interessant gesprek. Zeker geen domme jongen.’
Freek de Jonge is geen extremist.
pi_181836098
Hij is (ieg bij mijn weten) ook nooit politiek actief geweest, maar misschien heb ik iets gemist.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181836194
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 september 2018 12:52 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Freek de Jonge is geen extremist.
Past toch perfect bij het verdraaien van de werkelijkheid dat dit soort populistenpartijen tot nieuwe hoogtes brengen.
pi_181836255
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 12:21 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Goeie post ^O^
Wel apart, aangezien de zomer- en winterscholen gewoon een selectieprocedure hebben waar ze iedereen die zich inschrijft even keuren. Blijkbaar is even de naam door Google halen niet direct onderdeel van die procedure.

Maar er is een statement uitgekomen:

quote:
Vandaag heeft het Renaissance Instituut kennis genomen van de VRT Pano-reportage over de Vlaamse jongerenbeweging “Schild & Vrienden” onder leiding van Dries van Langenhove. Van Langenhove heeft deelgenomen aan de door het Renaissance Instituut georganiseerde “Zomerschool 2018”..

Twee keer per jaar organiseert het Renaissance Instituut een bijeenkomst van een aantal dagen voor 30 deelnemers om zich kritisch te verdiepen in een steeds wisselend politiek-maatschappelijk onderwerp. Zo kwamen in eerdere Zomerscholen al de Europese Unie, de Grondslagen van de Democratie en Klimaatverandering aan de orde. Dit jaar was het thema Immigratie & Integratie.

De deelnemers doorlopen - na aanmelding - een selectieprocedure onder leiding van voorzitter Paul Cliteur en Head of Education Peter van Duyvenvoorde. Daarbij gaan we op zoek naar mensen die ons gedachtegoed deels onderschrijven, maar deels ook prikkelend tegengeluid kunnen bieden. De zomerschool is een platform voor open debat met als doel het onafhankelijk denken te stimuleren.

Van de zaken waarvan Dries van Langenhove in de VRT-documentaire wordt beschuldigd hadden wij volstrekt geen weet. Mochten deze beschuldigingen blijken te kloppen, dan nemen wij daar uiteraard in de sterkste bewoordingen afstand van. Het spreekt voor zich, dat hij niet tot de zomerschool was toegelaten indien de zaken waarvan hij wordt beschuldigd als feiten bij ons bekend waren geweest.

Om dit soort eventuele problemen in de toekomst zoveel mogelijk te voorkomen, heeft het Renaissance Instituut de selectieprocedure voor toekomstige zomerscholen nog verder verscherpt.

Paul Cliteur, voorzitter Renaissance Instituut
Ergo: volgend jaar gaan ze wel een op Google kijken. Overigens wel hard gelachen om de zoektocht naar 'prikkelend tegengeluid', dat is nou niet echt iets wat je regelmatig hoort op die bijeenkomsten als je de verslagen mag geloven. Het is meer een soort talenteninstituut om toekomstige top-FvD'ers te kunnen scouten dan dat het echt de bedoeling is dat men tegen De Leer Van Thierry ingaat.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_181836324
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 september 2018 12:28 schreef Molurus het volgende:

[..]

Vind je dat nou echt?
Vraag je dat nou echt?
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_181836380
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 13:24 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Vraag je dat nou echt?
Dat hij met regelmaat socializet met rechts-extremisten zonder dat hij dat zelf doorheeft lijkt mij echt volstrekt ongeloofwaardig. Daarvoor gebeurt het gewoon te vaak.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181836396
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 12:30 schreef Molurus het volgende:

[..]

Sinds wanneer is Freek de Jonge een links-extremist?

Het is een rancuneuze uitgerangeerde cabaretier. Maar misschien versta jij iets anders onder 'links-extremisme' dan.
Deze vraag is trouwens nogal aan interpretatie onderhevig. Wie bepaalt wie of wat extremistisch is? en op welke manier van extremisme word dan gedoeld? Dat doet het merendeel hier ook maar naar hun eigen mening.

In mijn beleving is Freek de Jonge extreem links in zijn denkbeelden. Maar nogmaals dit is geen duidelijk afgebakend kader.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_181836400
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 september 2018 12:52 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Freek de Jonge is geen extremist.
Je hoeft geen extremist te zijn omdat extreem linkse denkbeelden te hebben.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_181836430
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 13:15 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Past toch perfect bij het verdraaien van de werkelijkheid dat dit soort populistenpartijen tot nieuwe hoogtes brengen.
Je beseft dat iedere politieke partij op die manier werkt mag ik hopen. Verdraaien van de werkelijkheid en spinning naar eigen gewin is core business nr1.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_181836449
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 13:29 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat hij met regelmaat socializet met rechts-extremisten zonder dat hij dat zelf doorheeft lijkt mij echt volstrekt ongeloofwaardig. Daarvoor gebeurt het gewoon te vaak.
Baudet is aan het netwerken met ideologisch verwanten.Vooral uit ongenuanceerde rechtse hoek.
Heeft niks te maken met vrijblijvend lieden van allerlei maatschappelijke stromingen ontmoeten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')