abonnement Unibet Coolblue
pi_180058503
In september ga ik naar USA, en omdat ik Hollander ben en dus cheap wil vliegen, via Reykjavik met Icelandair.

Via de travel website staat "boven gemiddeld beenruimte" ik dacht 81cm te lezen.
Maar ik heb geen idee wat een grote airliner aanhoudt. British Airways en Brussels Airways waren de laatste 2 keer toen ik naar USA ging. Die waren prima.

Iemand recent met Icelandair gevlogen, ben 2 meter dus comfortabel wordt het nergens.
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
  Moderator dinsdag 26 juni 2018 @ 15:34:38 #2
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_180058733
Volgens mij een prima maatschappij, maar ik heb er zelf nooit mee gevlogen. Check anders de reeks Topicreeks: Luchtvaartmaatschappijen - ervaringen en vluchtverslagen #9 even.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_180059644
Kijk eens op seatguru.com altijd wel goede info.
pi_180060589
Gelukkig kun je dan in het midden van de reis je benen strekken.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  dinsdag 26 juni 2018 @ 18:08:48 #5
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_180062329
quote:
99s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 16:19 schreef Blue_note het volgende:
Kijk eens op seatguru.com altijd wel goede info.
Dat valt tegen in de praktijk.
So we just called him Fred
pi_180062358
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 18:08 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Dat valt tegen in de praktijk.
Ik heb er nog nooit echt naast gezeten. En ik vlieg zo'n 1-2x per week.....en niet vaak dezelfde legs o.i.d.
pi_180062362
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 15:34 schreef UIO_AMS het volgende:
Volgens mij een prima maatschappij, maar ik heb er zelf nooit mee gevlogen. Check anders de reeks Topicreeks: Luchtvaartmaatschappijen - ervaringen en vluchtverslagen #9 even.
Excuus! Niet aan gedacht.

quote:
99s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 16:19 schreef Blue_note het volgende:
Kijk eens op seatguru.com altijd wel goede info.
Thanks, ga ik checken!

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 16:53 schreef oranjevogel1 het volgende:
Gelukkig kun je dan in het midden van de reis je benen strekken.
Ja dat klopt, al is het niet helemaal de helft (Dallas)

quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 18:08 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Dat valt tegen in de praktijk.
Ik ga ff checken.
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
  dinsdag 26 juni 2018 @ 18:12:49 #8
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_180062390
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 18:10 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Ik heb er nog nooit echt naast gezeten. En ik vlieg zo'n 1-2x per week.....en niet vaak dezelfde legs o.i.d.
Transavia, TUIfly/Thomson etc. klopt allemaal niet.
So we just called him Fred
pi_180062477
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 18:12 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Transavia, TUIfly/Thomson etc. klopt allemaal niet.
Daar vlieg ik nooit mee eigenlijk.
Sky team is vrijwel altijd correcte info.
Evenals de grotere MO maatschappijen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 26-06-2018 18:19:06 ]
pi_180062478
Info over deze vlucht is best netjes. En ook chill dat het een 2-3-2 layout is. We vliegen met zijn 2-en dus met beetje mazzel krijgen we 2 stoelen voor ons zelf.

Legroom is redelijk volgens reviews, dus we gaan het meemaken.
Mocht de vlucht regelijk leeg zijn ga ik misschien de Dallas-Reykjavik wel upgraden naar comfort als het niet te prijzig is.

Eten is niet inbegrepen bij economy, wat voor mij voor het eerst is op intercontinetale vlucht. Maar eten is nooit echt geweldig, al was het bij BA en BRU wel goed te doen.
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_180062512
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 18:17 schreef bambino het volgende:
Info over deze vlucht is best netjes. En ook chill dat het een 2-3-2 layout is. We vliegen met zijn 2-en dus met beetje mazzel krijgen we 2 stoelen voor ons zelf.

Legroom is redelijk volgens reviews, dus we gaan het meemaken.
Mocht de vlucht regelijk leeg zijn ga ik misschien de Dallas-Reykjavik wel upgraden naar comfort als het niet te prijzig is.

Eten is niet inbegrepen bij economy, wat voor mij voor het eerst is op intercontinetale vlucht. Maar eten is nooit echt geweldig, al was het bij BA en BRU wel goed te doen.
Ik zou dan eerder upgraden op de heenreis.
pi_180062568
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 18:20 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Ik zou dan eerder upgraden op de heenreis.
Ik bedoel beide :-D
In ieder geval de lange vlucht upgraden. Die 3 uurtjes Reykjavik is geen probleem (vlieg ook wel eens met Ryanair, dat is ook te doen omdat het vaak kort is)
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_180062634
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 18:23 schreef bambino het volgende:

[..]

Ik bedoel beide :-D
In ieder geval de lange vlucht upgraden. Die 3 uurtjes Reykjavik is geen probleem (vlieg ook wel eens met Ryanair, dat is ook te doen omdat het vaak kort is)
Zou ik zeker proberen. Maar kun je de upgrade nu nog niet boeken dan?
  dinsdag 26 juni 2018 @ 18:35:31 #14
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_180062746
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 18:27 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Zou ik zeker proberen. Maar kun je de upgrade nu nog niet boeken dan?
TS zal wel in de veronderstelling zijn dat het goedkoper is als de vlucht onderbezet is.
So we just called him Fred
pi_180062907
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 18:35 schreef FredvZ het volgende:

[..]

TS zal wel in de veronderstelling zijn dat het goedkoper is als de vlucht onderbezet is.
Ah zo. Daar zou ik toch niet op rekenen TS.
Statushouders gaan dan ook sowieso voor.
pi_180066161
Prima ervaring mee gehad.
pi_180070878
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 18:35 schreef FredvZ het volgende:

[..]

TS zal wel in de veronderstelling zijn dat het goedkoper is als de vlucht onderbezet is.
TS kan niet vinden hoe ik nu al kan upgraden :D
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
  woensdag 27 juni 2018 @ 07:30:25 #18
375927 Halldor
like a boss
pi_180073801
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 23:50 schreef bambino het volgende:

[..]

TS kan niet vinden hoe ik nu al kan upgraden :D
Volgens mij kan je alleen vooraf bieden op een upgrade:
https://www.icelandair.com/support/pre-flight/class-up/
pi_180075406
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2018 07:30 schreef Halldor het volgende:

[..]

Volgens mij kan je alleen vooraf bieden op een upgrade:
https://www.icelandair.com/support/pre-flight/class-up/
Ja, ik zie dat ze alleen upgrade naar Saga bieden, dus business. Maar dat kost meer dan dat ik nu voor de hele vlucht betaal als je een good offer wil maken.

Ik had gehoopt via seating naar comfort economy te kunnen maar daar schijnt helemaal geen verschil meer in te zitten.
Kan wel al stoelen boeken bij exit row etc. Maar ik vraag me af of ik daar prettige in zit omdat de arm leuning altijd vast zit en de tv daar dan vaak in zit.

Heb wel stoelen gewijzigd zodat ik op heen en terug vlucht Reykjavik-Amsterdam de 2 stoelen aan de zijkant samen heb.
De lange leg is een 3-3 layout. Dus als stoel naast ons geboekt is zit er iemand naast je, so be it.
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
  Moderator woensdag 27 juni 2018 @ 09:53:52 #20
45833 crew  Fogel
pi_180075504
Als je met twee in een 3-3 opzet vliegt boek dan A en C of D en F. Niemand kiest vrijwillig de middenstoel. Indien er wel iemand op B of E terecht komt zal deze persoon waarschijnlijk maar al te graag de plek ruilen met een raam- of gangpadstoel (al is het maar om niet tussen jullie geklets in te zitten).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_180075794
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2018 09:53 schreef Fogel het volgende:
Als je met twee in een 3-3 opzet vliegt boek dan A en C of D en F. Niemand kiest vrijwillig de middenstoel. Indien er wel iemand op B of E terecht komt zal deze persoon waarschijnlijk maar al te graag de plek ruilen met een raam- of gangpadstoel (al is het maar om niet tussen jullie geklets in te zitten).
Ja dat is nog een optie. Kans bestaat dat je een lul krijgt die graag in het midden zit natuurlijk, maar de kans is groter dat niemand die stoel boekt.
En ik kan precies zien dan de vlucht van voor wordt ingedeeld. Achterin is bijna alles nog selecteerbaar, voorin bijna niks.

Dus als ik de achterste rij (en dan 2 naar voren om niet bij de wc te zitten) a/c d/f boek dan is de kans groot dat er niemand bij komt.

Ga ik nog ff over denken :P
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_180076414
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 10:16 schreef bambino het volgende:

[..]

Ja dat is nog een optie. Kans bestaat dat je een lul krijgt die graag in het midden zit natuurlijk, maar de kans is groter dat niemand die stoel boekt.
En ik kan precies zien dan de vlucht van voor wordt ingedeeld. Achterin is bijna alles nog selecteerbaar, voorin bijna niks.

Dus als ik de achterste rij (en dan 2 naar voren om niet bij de wc te zitten) a/c d/f boek dan is de kans groot dat er niemand bij komt.

Ga ik nog ff over denken :P
Als je vlucht vol is, heb je gewoon 'pech'. En dit soort vluchten zijn vaak vol.
Ik zou als je geen comfort+ of BC kan/wil boeken zeker minimaal de exit rows pakken.
pi_180076472
quote:
99s.gif Op woensdag 27 juni 2018 11:04 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Als je vlucht vol is, heb je gewoon 'pech'. En dit soort vluchten zijn vaak vol.
Ik zou als je geen comfort+ of BC kan/wil boeken zeker minimaal de exit rows pakken.
Exit row heeft nadeel dat de lening vast zit, en de tv in de leuning zit, dus dikkere leuning = minder stoel breedte.
Dus ik vraag me af of ik daar profijt van heb (dat je dus wel meer been ruimte hebt, maar iets smaller zit).
Prijzen zijn overigens niet bizar hoog. Volgens mij 20-35 USD op de Amsterdam leg en 40-65 USD op de Dallas leg. Per vlucht p.p.
Dus maal 8 tikt het nog wel aan. (dan wordt het 4, alleen Dallas leg)
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_180076530
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 11:09 schreef bambino het volgende:

[..]

Exit row heeft nadeel dat de lening vast zit, en de tv in de leuning zit, dus dikkere leuning = minder stoel breedte.
Dus ik vraag me af of ik daar profijt van heb (dat je dus wel meer been ruimte hebt, maar iets smaller zit).
Prijzen zijn overigens niet bizar hoog. Volgens mij 20-35 USD op de Amsterdam leg en 40-65 USD op de Dallas leg. Per vlucht p.p.
Dus maal 8 tikt het nog wel aan. (dan wordt het 4, alleen Dallas leg)
Dat ligt ook aan je postuur :P
Ik zou het echt altijd doen.....

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 27-06-2018 11:14:15 ]
pi_180081534
quote:
99s.gif Op woensdag 27 juni 2018 11:14 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Dat ligt ook aan je postuur :P
Ik zou het echt altijd doen.....
2 meter lang, 125kilo. Dus niet de kleinste.
Maar zoals ik al zei, Ryanair kan ik ook wel redelijk in zitten, geen 8 uur, maar kan er wel redelijk in zitten.
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
  zondag 1 juli 2018 @ 10:20:00 #26
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_180158122
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 10:16 schreef bambino het volgende:
Ja dat is nog een optie. Kans bestaat dat je een lul krijgt die graag in het midden zit natuurlijk, maar de kans is groter dat niemand die stoel boekt.
En ik kan precies zien dan de vlucht van voor wordt ingedeeld. Achterin is bijna alles nog selecteerbaar, voorin bijna niks.

Dus als ik de achterste rij (en dan 2 naar voren om niet bij de wc te zitten) a/c d/f boek dan is de kans groot dat er niemand bij komt.

Ga ik nog ff over denken
Waar je nog wel rekening mee moet houden, is dat achterin het toestel de stoelen bij online inchecken of vooraf vaak gratis te selecteren zijn en voorin niet altijd.
Hoewel men inderdaad het vliegtuig van voor naar achteren vult en je dus achterin een wat grotere kans hebt om een lege stoel te treffen vanuit die gedachte, zullen betaalde stoelen voorin ook vrij blijven, en dan moet het vliegtuig wel een hele lage bezettingsgraad hebben wil je daar achterin ook van mee kunnen profiteren.

Het beste moment om te bepalen of een stoel de goede keus is, is op het moment dat de check-in bijna gesloten is. Als ik dan zie dat achterin (meerdere) rijen vrij zijn zal ik, ondanks dat ik voorin een plek heb, toch snel kiezen voor een vrije rij, zeker op Schengen vluchten en ik na de vlucht geen paspoortcontrole heb. (Is er wel een paspoortcontrole zit ik liever voorin, want ik weet dat bij een landing van 19.28 op de Polderbaan ik dan in de 19.48 trein kan zitten, zit je achterin dan wordt dat dus minimaal de 20.18 trein.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_180158504
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 10:20 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Waar je nog wel rekening mee moet houden, is dat achterin het toestel de stoelen bij online inchecken of vooraf vaak gratis te selecteren zijn en voorin niet altijd.
Hoewel men inderdaad het vliegtuig van voor naar achteren vult en je dus achterin een wat grotere kans hebt om een lege stoel te treffen vanuit die gedachte, zullen betaalde stoelen voorin ook vrij blijven, en dan moet het vliegtuig wel een hele lage bezettingsgraad hebben wil je daar achterin ook van mee kunnen profiteren.

Het beste moment om te bepalen of een stoel de goede keus is, is op het moment dat de check-in bijna gesloten is. Als ik dan zie dat achterin (meerdere) rijen vrij zijn zal ik, ondanks dat ik voorin een plek heb, toch snel kiezen voor een vrije rij, zeker op Schengen vluchten en ik na de vlucht geen paspoortcontrole heb. (Is er wel een paspoortcontrole zit ik liever voorin, want ik weet dat bij een landing van 19.28 op de Polderbaan ik dan in de 19.48 trein kan zitten, zit je achterin dan wordt dat dus minimaal de 20.18 trein.
Alle stoelen zijn vooraf in te checken. Alleen de extra legroom zijn duurder.
Via icelandair zie je gewoon een mapje van het vliegtuig, welke stoelen ik nu al heb, en welke stoelen vrij zijn.

Op de heen vlucht AMS-Reykjavik zitten we nu op rij 14. Dat zijn maar 2 stoelen, dus zit er niemand bij.
Terugreis dat stuk zelfde verhaal, maar dan rij 10 (voorst mogelijke rij met zijn 2en)

Die 2 zijn dus prima en had ik al veranderd. De vooraf gegeven stoelen waren rij 10 heen en 9 terug, maar dan bij een 3-zit. Dus zit er 100% iemand bij je.

Reykjavik - Dallas en terug, heb ik nog niet veranderd.
Dat is op dit moment:



De kans wordt dus groot dat ik de heen vlucht ergens achterin boek.
Het maakt namelijk geen donder uit dat ik als laatste uit de vlucht kom in Dallas zelf.
Ik ben namelijk zo door de douane en moet dan lang wachten op de koffers, omdat ik Amerikaans paspoort heb. Die rijen zijn nooit lang en ik ben op het moment van controle met een seconde of 30 er door heen.
Mijn vriendin moet wel gecontroleerd worden, maar mag met mij door de US poortjes. Foto, vinger afdruk, ESTA check etc. Maar dan ben ik alsnog met zijn 2en sneller door de poortjes dan de rest van de vlucht. En tegen de tijd dat de bagage er is, is de rest van de vlucht ook door de poortjes (dus je wint eigenlijk niks, behalve dat je niet in een rij hoeft te staan).

Terug van Dallas, wil ik liever voor in. Mocht om welke reden dan ook de vlucht vertraagd zijn, dan wordt de overstap wat krap. We komen 5:10 aan en vliegen naar AMS om 7:40. Dus 2,5 uur is meer dan voldoende. Maar met vliegen weet je het nooit zeker.

Dus misschien is het idd slimmer om te wachten tot een week voor het vliegen ofzo, en dan kijken wat er nog vrij is.

Is er niks meer vrij, dan zitten we waar we zitten.
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')