abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 30 juni 2018 @ 10:53:18 #76
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_180136616
Ik maak mijn selectie volgende week bekend.
  maandag 2 juli 2018 @ 16:04:11 #77
40566 Ericr
Livewrong
pi_180187683
Mag Pierre Latour?
  Moderator maandag 2 juli 2018 @ 16:20:26 #78
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_180188055
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 16:04 schreef Ericr het volgende:
Mag Pierre Latour?
Vind ik persoonlijk een lastige gezien zijn etappewinst in de Vuelta van 2016 en winst in het jongerenklassement van de Ronde van Catalonië en de Dauphiné in 2018. Maar mijn moeder zou hem waarschijnlijk niet kennen.

Dus wat zeggen de kenners?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  maandag 2 juli 2018 @ 16:22:03 #79
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_180188088
Ehh, ik wil niet vervelend doen maar die lijkt me wel te bekend. Dit seizoen ook nog podium gereden in een WT rittenkoers en 2 keer top 10 in anderen.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  maandag 2 juli 2018 @ 16:28:56 #80
40566 Ericr
Livewrong
pi_180188219
Als Latour niet mag dan Daniel Felipe Martinez
  Moderator maandag 2 juli 2018 @ 16:39:21 #81
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_180188476
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 16:28 schreef Ericr het volgende:
Als Latour niet mag dan Daniel Felipe Martinez
Was die niet gereserveerd voor koffieplanter? :P.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  maandag 2 juli 2018 @ 17:34:02 #82
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_180189853
Als dat enigzins mogelijk is en door de topicbazen en de jury wordt goedgekeurd zou ik graag Nicolas Edet adopteren.

Ik kijk alleen maar naar de Tour.

En anders Kévin Ledanois.

[ Bericht 13% gewijzigd door kaasplankje op 02-07-2018 17:40:21 ]
  Redactie Sport maandag 2 juli 2018 @ 21:16:41 #83
274204 crew  Mexicanobakker
pi_180196288
Hofstetter

Is Skujins nog vrij? Zo ja, dan nu niet meer.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 2 juli 2018 @ 21:38:03 #84
40566 Ericr
Livewrong
pi_180197441
quote:
7s.gif Op maandag 2 juli 2018 16:39 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Was die niet gereserveerd voor koffieplanter? :P.
Die kijkt toch niet
pi_180200579
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 16:28 schreef Ericr het volgende:
Als Latour niet mag dan Daniel Felipe Martinez
Latour lijkt me inmiddels te bekend inderdaad. Daniel Martínez mag nog wel.
  maandag 2 juli 2018 @ 23:13:48 #86
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_180201170
quote:
6s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 11:58 schreef Dagoduck het volgende:
Ik ga voor Rayane Bouhanni.

Start helaas niet...
  maandag 2 juli 2018 @ 23:15:48 #87
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_180201207
Ik kies maar weer eens voor Laurent Pichon!
  maandag 2 juli 2018 @ 23:43:37 #88
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_180201808
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 23:13 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Start helaas niet...
MERDE!
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  dinsdag 3 juli 2018 @ 00:04:31 #89
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_180202130
Ik heb werkelijk geen idee wie er verder nog onbekend is, kan ik Bouhanni wisselen voor Van Keirsbulck?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  dinsdag 3 juli 2018 @ 11:06:21 #90
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_180207248
Met Elie Gesbert had ik vorig jaar een erg fijne onbekende adoptierenner. Direct in de eerste seconde van de proloog al in beeld met een eigen camera bij zich, een eigen item in De Avondetappe. Later zette hij nog zo'n beetje het hotel van zijn ploeg in de fik en zat nog mee in een ontsnapping. Maarten Ducrot omschreef hem als 'Het brutaaltje uit Brest'.

Ik vind hem derhalve nu niet meer onbekend genoeg om nog een keer te kiezen. Maar ik blijf hem zeker volgen.

Zou ik voor deze keer Anthony Turgis mogen claimen? Hij was wel de nummer twee van het Franse kampioenschap, maar nog onbekend genoeg hoop ik.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_180210274
Jesper Hansen

Mijn adoptierenner kende ik van een filmpje dat opdook in 2015 in de Ronde van Romandië. In de tweede etappe van Apples naar St Imier kreeg hij pech, en bij het opstappen werd die pech nog erger.


Ondanks de domme actie van die dokter kon Hansen zijn weg vervolgen en als 137e aankomen. De Ronde van Romandie reed hij uit als 54e algemeen. Ik ben de beste man daarna eens gaan volgen.

Hansen is geboren in oktober 1990 in Kopenhagen. Na enkele jaren in eigen land te hebben gekoerst voor kleine teams als Energi Fyn en Team Cult Energy komt hij terecht bij Tinkoff Saxo in 2013 als trainee, zijn debuut in het profpeleton maakte hij in de Classique Sud Ardeche, die hij helaas niet uitreed. Hij reed goed in Normandië en ook in wedstrijden in Noorwegen. Hansen onderstreepte Noorwegen als zijn favoriete jachtterrein door in 2014 6e te worden in het klassement van de Ronde van Noorwegen en ook het jeugdklassement te winnen



In 2015 kwam Hansen terug in Noorwegen, een maand na die merkwaardige gebeurtenis in Romandië en deed nog beter: hij won de etappe van Skien naar Rujkan, kwam in de leiderstrui en stond die niet meer af tot de finish in Hónefoss, in 2016, zijn laatste jaar voor Tinkoff reed hij goed mee in de Ronde van Kroatië, waar hij 4e werd in de bergetappe naar Uçka en de dag erop won Tinkoff de ploegentijdrit, zodat hij 2e eindigde in het algemeen klassement.



Nadat Tinkoff werd ontbonden kwam Hansen in Astana terecht, waar hij vanwege zijn klimtalent en nationaliteit vooral werd gebruikt als luitenant van Jakob Fuglsang. Met Magnus Cort Nielsen, Michael Valgren en ook ploegleider Lars Michaelsen is de Kazakse ploeg inmiddels langzaam een steeds duidelijker Scandinavisch stempel aan het krijgen. Hansen reed in die hoedanigheid de Giro uit als 32e, viel uit in Zwitserland en Spanje, maar mocht in de ronde van Turkije voor eigen kans gaan en kwam na een tweede plaats in een bergrit weer op het podium terecht als 2e.



Het is nu Hansen's tweede jaar bij Astana en zijn contract loopt af. Zijn beste uitslag dit jaar is de 9e plaats in de ronde van Catalonië. In het Baskenland, Romandië en de ronde van Zwitserland kwam hij wel aan de finish, maar niet echt met denderende uitslagen. Vermoedelijk zal men Hansen de eerste week niet zo snel in beeld krijgen, misschien in de ritten naar Quimper of Mur de Bretagne, al verwacht ik daar eerder Fuglsang zelf. Pas in de bergritten kan hij zijn waarde bewijzen voor de ploeg, als helper en heel misschien als vroege vluchter/springplank voor de kopmannen
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_180239904
Mag ik Chad Haga? Het is immers 4 juli vandaag.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  Moderator donderdag 5 juli 2018 @ 09:24:33 #93
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_180252002
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 20:20 schreef Murph1990 het volgende:
Tsgabu Grmay, is dat mogelijk? ;)
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 16:28 schreef Ericr het volgende:
Als Latour niet mag dan Daniel Felipe Martinez
Prima.

quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 17:34 schreef kaasplankje het volgende:
Als dat enigzins mogelijk is en door de topicbazen en de jury wordt goedgekeurd zou ik graag Nicolas Edet adopteren.

Ik kijk alleen maar naar de Tour.

En anders Kévin Ledanois.
Edet lijkt mij te bekend. Kévin it is.

quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 21:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hofstetter

Is Skujins nog vrij? Zo ja, dan nu niet meer.
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 23:15 schreef Kopiko het volgende:
Ik kies maar weer eens voor Laurent Pichon!
[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 00:04 schreef Dagoduck het volgende:
Ik heb werkelijk geen idee wie er verder nog onbekend is, kan ik Bouhanni wisselen voor Van Keirsbulck?
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 11:06 schreef Dwersdriever het volgende:
Met Elie Gesbert had ik vorig jaar een erg fijne onbekende adoptierenner. Direct in de eerste seconde van de proloog al in beeld met een eigen camera bij zich, een eigen item in De Avondetappe. Later zette hij nog zo'n beetje het hotel van zijn ploeg in de fik en zat nog mee in een ontsnapping. Maarten Ducrot omschreef hem als 'Het brutaaltje uit Brest'.

Ik vind hem derhalve nu niet meer onbekend genoeg om nog een keer te kiezen. Maar ik blijf hem zeker volgen.

Zou ik voor deze keer Anthony Turgis mogen claimen? Hij was wel de nummer twee van het Franse kampioenschap, maar nog onbekend genoeg hoop ik.
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 17:26 schreef ThePlaneteer het volgende:
Mag ik Chad Haga? Het is immers 4 juli vandaag.
Akkoord.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_180253271
Helemaal top! Want de wereld dient Chad Haga te kennen!



Deze man rijdt al een tijdje mee bij Sunweb, maar toch is er een aanwezige kans dat DeMart over Chad de beruchte woorden zal spreken 'die kent u niet'. Want Chad Haga is een Tour maagd. Dat is op zich niet heel opzienbarend op je 29e, maar Chad weet wel alles van grote rondes. Want met 4 Giros en 3 Vueltas is een drieweeks fietstochtje allesbehalve nieuw voor de intelligente Amerikaan. Ook heeft hij ze alle zeven ook uitgereden dus hopelijk gaat hij Parijs ook halen.

Gelukkig is Chad ook lekker actief op Twitter (hij stuurt trouwens vaak een 'oversimplified samenvatting van de dag) dus kunnen we komende weken hopelijk wat leuke inkijkjes krijgen in t leven van hem. Zo kon hij trouwens een zeer goede baan als engineer binnentikken nadat hij in 2010 afstudeerde als mechanical engineer. Hij besloot echter het avontuur op 2 wielen aan te gaan en joinde in 2014 Team Sunweb. Echte topresultaten heeft hij niet gereden, al had het niet veel gescheeld of hij had in de Amerikaanse kampioenstrui mogen fietsen tijdens de tijdrit. Hij werd echter aan het einde nog van de bovenste trede gereden door Joey Roskopff. Ook werd hij uiteraard 7e in de tijdrit van de Giro, dus wellicht zit een top 10 positie er dit jaar weer in op 28 juli, al is dat wel wat heuvelig helaas.

We komen later nog eens terug op deze introverte man! Succes Chad!
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_180256050


Tsgabu Grmay (25 augustus 1991) is één van de Afrikaanse pareltjes in de wielersport. De geboren Ethiopiër is drievoudig Ethiopisch kampioen op de weg en zelfs vijfmaal tijdrit kampioen van het Oost-Afrikaanse land, daarnaast is hij eenvoudig tijdrit kampioen van het continent dat de laatste tien jaar een opmars heeft gemaakt in het wielrennen.

De liefde voor de Afrikaanse wielersport begon met het ontstaan van Team Barloworld, van oorsprong een Zuid-Afrikaans team. Het team dat opeens de bolletjestrui won in 2007 door toedoen van Mauricio Soler, danwel geen Afrikaan maar het betekende wel een flinke boost voor het team. En wie herinnert zich niet de val van de Zuid-Afrikaan John-Lee Augustyn in de Tour van 2008?

Pas in 2013 reed de eerste Afrikaan in het geel rond in de Tour de France, Zuid-Afrikaan Daryl Impey pakte in de zesde etappe de leiding en hield de leiderspositie twee dagen vast. Misschien nog wel meer heroïsch was de Tour van 2015 waar de Eritreeër Daniel Teklehaimanot de bolletjestrui aan mocht trekken na de zesde etappe. Dit feit zette heel Eritrea in vuur en vlam en zorgde ervoor dat steeds meer Eritreeërs zich gingen interesseren in het wielrennen.

Deze gebeurtenissen laten mij genieten van het Afrikaanse wielrennen en ik dicht Grmay ook een heldenrol toe. Met meer dan gemiddelde klimmersbenen kan hij voor Trek-Segafredo Mollema in het gebergte bijstaan, maar eigenlijk hoop ik op een mooie lange ontsnapping waar hij bij kan zitten. Want let op mijn woorden, dan kon hij wel eens verrassen om een ritzege te pakken! Ik kijk nu al uit naar de beelden vanuit Ethiopië.
pi_180257384
Guillaume Martin - Wanty Groupe Gobert - 25 jaar

Deze jonge fransoos van Wanty heeft alles in zich om dè revelatie te worden van deze Tour.
Eckte kenners kennen hem natuurlijk al iets langer, zo liet hij vorig jaar in de Tour zien echt wel een potje te kunnen fietsen door een gooi te doen naar de Maxime Monfort Trofee met een prachtige 23e plaats in het Algemeen Klassement. Dat was niet alles; hij pakte en passant ook nog even een mooie podiumplaats mee in de rit naar Station des Rousses, die rit waar Gesink werd verslagen door Kalme Jan. Verder pakte hij vorig seizoen ook nog ritoverwinningen in de Tour du Limousin en de Giro Della Toscana.

Maar goed, dat was vorig jaar. Dit jaar moet het echt gaan gebeuren. Gaat ook gewoon lukken. Guillaume pakt een ritje en de jongerentrui. Doen we niet moeilijk over.
Vanwaar dat vertrouwen? Vanwege zijn naam natuurlijk. Alleen de ultieme wielergoden hebben namen die twee kanten op werken; Martin Tony, Martin Daniel, Thomas Geraint, Roy Jeremy (is naar het schijnt familie van Ron), Frank Mathias, Cancellara Fabian, Gilbert Philip en Zhupa Eugert niet te vergeten.

Er komt nadat hij twaalf ritten heeft gewonnen ongetwijfeld nog een stukje met meer informatie over hem, maar dit was het voor nu.
pi_180261888
Ik doe ook weer graag mee, zou ik Ian Boswell mogen? :)
  Moderator vrijdag 6 juli 2018 @ 10:23:32 #98
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_180275712
quote:
99s.gif Op donderdag 5 juli 2018 18:41 schreef McGrath het volgende:
Ik doe ook weer graag mee, zou ik Ian Boswell mogen? :)
Natuurlijk.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  vrijdag 6 juli 2018 @ 10:53:36 #99
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_180276384
Ik heb trouwens Gaudu ipv Gadu. Zal zo even een stukje tikken over dit supertalent.
  Moderator vrijdag 6 juli 2018 @ 11:10:41 #100
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_180276659
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 10:53 schreef maxi-mus het volgende:
Ik heb trouwens Gaudu ipv Gadu. Zal zo even een stukje tikken over dit supertalent.
Typo is hersteld.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')