abonnement Unibet Coolblue
pi_180053110
Ik wil een 2,5 inch SSD installeren in mijn pc (HP Elitedesk 800 G1 SFF)

Alleen zoals je op de foto ziet past deze niet direct.



Mijn andere HDD heeft van die ‘wieltjes’ eraan zitten waarmee je hem vast kan klikken. Zie:



Heb ik deze ook nodig voor de SSD?
Of heb ik iets anders nodig?
Wil ze beide gebruiken in de pc overigens :)
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  dinsdag 26 juni 2018 @ 09:10:34 #2
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_180053173
Die SSD is 2.5 inch en de normale harde schijf is 3.5 inch. Heb je zo'n ding voor nodig https://nl.aliexpress.com(...)der/32602288399.html en daar schroef je dan ook die wieltjes in.

https://www.google.com/search?q=ssd+hdd+bracket (Bol.com en coolblue etc hebben die dingen ook wel hoor. Kost alleen wat meer maar heb je het wel binnen een dag. Waarschijnlijk ook wel bij een mediamarkt te halen denk ik )
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_180053253
Heb in m'n mediacenter m'n 2e SSD met 2 kleine stukjes dubbelzijdige tape vastgezet aangezien er niet meer ruimte was.

Zolang zo'n apparaat niet van z'n plaats komt, blijft het wel hangen.

Wil je het netjes doen, haal zo'n 3,5 naar 2,5" verloop.

[ Bericht 8% gewijzigd door TheFreshPrince op 26-06-2018 09:28:30 ]
pi_180053312
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 09:10 schreef jogy het volgende:
Die SSD is 2.5 inch en de normale harde schijf is 3.5 inch. Heb je zo'n ding voor nodig https://nl.aliexpress.com(...)der/32602288399.html en daar schroef je dan ook die wieltjes in.

https://www.google.com/search?q=ssd+hdd+bracket (Bol.com en coolblue etc hebben die dingen ook wel hoor. Kost alleen wat meer maar heb je het wel binnen een dag. Waarschijnlijk ook wel bij een mediamarkt te halen denk ik )
In het 3,5 slot zit de gewone HDD. Daaronder moet de SSD komen. Zie foto. Dat slot is dus veel kleiner dan 3,5. Alleen net weer te groot voor de SSD.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_180053335
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 09:10 schreef jogy het volgende:
Die SSD is 2.5 inch en de normale harde schijf is 3.5 inch. Heb je zo'n ding voor nodig https://nl.aliexpress.com(...)der/32602288399.html en daar schroef je dan ook die wieltjes in.

https://www.google.com/search?q=ssd+hdd+bracket (Bol.com en coolblue etc hebben die dingen ook wel hoor. Kost alleen wat meer maar heb je het wel binnen een dag. Waarschijnlijk ook wel bij een mediamarkt te halen denk ik )
De normale HDD blijft er dus in.
SSD komt eronder. Maar past zo niet. En het is geen 3,5 slot.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  dinsdag 26 juni 2018 @ 09:21:45 #6
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_180053343
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 09:19 schreef Miniem het volgende:

[..]

In het 3,5 slot zit de gewone HDD. Daaronder moet de SSD komen. Zie foto. Dat slot is dus veel kleiner dan 3,5. Alleen net weer te groot voor de SSD.
In die bovenste foto zie ik 4 van die inhaak dingen, daar doe je denk ik de traditionele 3.5 inch schijf in vermoed ik. oh, daar hoort die andere schijf, check.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_180053377
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 09:21 schreef jogy het volgende:

[..]

In die bovenste foto zie ik 4 van die inhaak dingen, daar doe je denk ik de traditionele 3.5 inch schijf in vermoed ik. oh, daar hoort die andere schijf, check.
Ze moeten dus boven elkaar komen. Bovenste slot is 3,5 normale HDD. Eronder moet de SSD. Geen 3,5 slot. Maar hoe het vast moet?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_180053387
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 09:19 schreef Miniem het volgende:

[..]

In het 3,5 slot zit de gewone HDD. Daaronder moet de SSD komen. Zie foto. Dat slot is dus veel kleiner dan 3,5. Alleen net weer te groot voor de SSD.
Een ouderwetse mechanische harddisk zou ik altijd netjes in z'n eigen bracket schroeven ivm bescherming van de schijf en doorgeven van trillingen.

Een SSD weegt weinig, er zitten geen mechanische delen in.
Tenzij je iedere dag in je computerkast kijkt en je er aan ergert zou ik 'm gewoon met een tie-wrap, klittenband of dubbelzijdige tape vastzetten in de behuizing en me er niet te druk om maken. Plak die tape dan wel op de behuizing en niet op de stickers, zodat je in geval van garantie nog wel het serienummer kan lezen.

Als ik een nieuwe PC bouw, doe ik dat uiteraard netjes met bijbehorende brackets. Maar soms moet je creatief zijn. Die SSD weet echt niet of hij rechtop of ondersteboven hangt en zal zich er niet druk om maken.
pi_180053435
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 09:24 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Een ouderwetse mechanische harddisk zou ik altijd netjes in z'n eigen bracket schroeven ivm bescherming van de schijf en doorgeven van trillingen.

Een SSD weegt weinig, er zitten geen mechanische delen in.
Tenzij je iedere dag in je computerkast kijkt en je er aan ergert zou ik 'm gewoon met een tie-wrap, klittenband of dubbelzijdige tape vastzetten in de behuizing en me er niet te druk om maken.

Als ik een nieuwe PC bouw, doe ik dat uiteraard netjes met bijbehorende brackets. Maar soms moet je creatief zijn. Die SSD weet echt niet of hij rechtop of ondersteboven hangt en zal zich er niet druk om maken.
Hmm ja, wel een beun oplossing.
Probeerde net de wieltjes over te zetten naar de SSD. Maar de schroefjes passen daar niet van. Denk toch dat je zoiets als die wieltjes zou moeten hebben. Hoe heet dat eigenlijk?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_180053471
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 09:28 schreef Miniem het volgende:

[..]

Hmm ja, wel een beun oplossing.
Probeerde net de wieltjes over te zetten naar de SSD. Maar de schroefjes passen daar niet van. Denk toch dat je zoiets als die wieltjes zou moeten hebben. Hoe heet dat eigenlijk?
Hoezo een beun-oplossing? Is het een hagelnieuwe PC? Is het schadelijk voor de hardware? Zie je er iets van? Is het onomkeerbaar? ... Ik ben altijd voor nette oplossingen maar als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan. M'n mediacenter werkt al 2 jaar met een 2e SSD die op z'n zij aan de binnenkant van het voorpaneel is geplakt. Ik kan me daar druk om gaan maken maar meer ruimte was er niet. De dubbelzijdige tape zit op de hoekjes en is met wat moeite nog perfect te verwijderen.

Zelfs als je de SSD gewoon met z'n S-ATA en stroomkabel onder de HDD zou laten zweven en niet dagelijks met de kast rondloopt, gebeurt er niets mee.

En ja, die schroefgaten zijn kleiner dan die van de harddisk, dus dat past niet.
  dinsdag 26 juni 2018 @ 09:53:15 #11
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_180053795
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 09:24 schreef Miniem het volgende:

[..]

Ze moeten dus boven elkaar komen. Bovenste slot is 3,5 normale HDD. Eronder moet de SSD. Geen 3,5 slot. Maar hoe het vast moet?
Het enige wat ik een beetje kan zien is dat de SSD er in dat model niet netjes in past dus blijft de optie van Magnet de betere.

Technische handleiding: http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c04331008 Pagina 25 "NOTE:2.5-inch solid-state drives require an adapter for installation"

Vanaf pagina 118 krijg je de relevante informatie. Blijkbaar is het toch wel mogelijk

[ Bericht 6% gewijzigd door jogy op 26-06-2018 10:07:55 ]
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_180054284
Al mijn brackets zitten vol. De SSD gewoon los onder in de kast gelegd :)
No problemo :P
pi_180054289
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 09:53 schreef jogy het volgende:

[..]

Het enige wat ik een beetje kan zien is dat de SSD er in dat model niet netjes in past dus blijft de optie van Magnet de betere.

Technische handleiding: http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c04331008 Pagina 25 "NOTE:2.5-inch solid-state drives require an adapter for installation"

Vanaf pagina 118 krijg je de relevante informatie. Blijkbaar is het toch wel mogelijk
Thnx, daar kan ik wat mee! Heb dus de M3 isolation mounting guide screw nodig van HP :+

Toch wel van die wieltjes dus. Alleen ff kijken waar, er staat bij bij HP...
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  dinsdag 26 juni 2018 @ 10:54:05 #14
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_180054648
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 10:26 schreef gepromoveerT het volgende:
Al mijn brackets zitten vol. De SSD gewoon los onder in de kast gelegd :)
No problemo :P
Ik ook _O-. Volgens mij hangt het er een beetje bij op een graadje of 40 :@.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_180055042
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 10:26 schreef gepromoveerT het volgende:
Al mijn brackets zitten vol. De SSD gewoon los onder in de kast gelegd :)
No problemo :P
Ik vrees als ik dat zou doen dat ik in een vergeetachtige bui die kast op til en dat dan de connector los schiet of zelfs verbuigt :P Ik heb m'n crucial bx100 in een 3.5>2.5 bracket. En dan nog een 1 TB 3,5 HDD. Misschien in de toekomst een m2 ssd (nu kan het in mijn nieuwe mobo haha) en dan een grote SSD of grote HDD voor opslag. Ik lees nog wel vaak dat SSD's niet echt betrouwbaar zijn voor dataopslag op langere termijn of als ie een tijdje van de stroom is geweest. Dus ik heb alle bestanden/video's op die 1 TB hdd. En op de SSD alleen Windows en software.
pi_180055327
Kunnen jullie meezoeken naar die speciale schroefjes.
Kan ze niet echt vinden :P
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_180055445
Ik ben ook voorstander van gewoon vasttapen of vastgespen met bijvoorbeeld klitteband of een paar tie-rips. Het kan voor de SSD geen kwaad en als de kap dicht zit, zie je er niks van.

Je moet het zelf weten, maar het is complete flauwekul om die specifieke schroefjes van HP op te scharrelen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_180055709
Pak wel een tie rip als dat mogelijk is dan. Of klittenband of dubbelzijdige tape.

Ontbreekt er nog een sata kabel :+
Maar ff bestellen uit China dan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Miniem op 26-06-2018 18:36:35 ]
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_180058799
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 11:45 schreef Miniem het volgende:
Kunnen jullie meezoeken naar die speciale schroefjes.
Kan ze niet echt vinden :P
Dit is weer typisch iets voor HP, in elke goede systeemkast kun je een SSD, al dan niet met behulp van een bracket, gewoon vastschroeven met 4 (korte) M3 boutjes.

Zoek gewoon in een bouwmarkt of ijzerwarenhandel naar wat langere M3 schroefjes en rubberen of plastic onderlegringetjes, daarmee lukt het ook.
  dinsdag 26 juni 2018 @ 16:11:18 #20
394547 versterker
- Dat kan HARDER! -
pi_180059407
Gewoon zip ties gebruiken, als het niet netjes kan:



Zo heb ik er vier in mijn kast zitten, aan de andere kant van de kast zitten er nog twee. :)
pi_180062268
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 16:11 schreef versterker het volgende:
Gewoon zip ties gebruiken, als het niet netjes kan:

[ afbeelding ]

Zo heb ik er vier in mijn kast zitten, aan de andere kant van de kast zitten er nog twee. :)
Zit jouw sataplug (datakabel, dus niet de powerkabel) nu scheef van de bovenste ssd of lijkt het maar?
pi_180062757
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 15:39 schreef Riparius het volgende:

[..]

Dit is weer typisch iets voor HP, in elke goede systeemkast kun je een SSD, al dan niet met behulp van een bracket, gewoon vastschroeven met 4 (korte) M3 boutjes.

Zoek gewoon in een bouwmarkt of ijzerwarenhandel naar wat langere M3 schroefjes en rubberen of plastic onderlegringetjes, daarmee lukt het ook.
Moet wel M3 fijn draad zijn.
Maar ff kijken, gebruik anders wel tie rips
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_180078200
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 11:27 schreef dennissch het volgende:

[..]

Ik vrees als ik dat zou doen dat ik in een vergeetachtige bui die kast op til en dat dan de connector los schiet of zelfs verbuigt :P Ik heb m'n crucial bx100 in een 3.5>2.5 bracket. En dan nog een 1 TB 3,5 HDD. Misschien in de toekomst een m2 ssd (nu kan het in mijn nieuwe mobo haha) en dan een grote SSD of grote HDD voor opslag. Ik lees nog wel vaak dat SSD's niet echt betrouwbaar zijn voor dataopslag op langere termijn of als ie een tijdje van de stroom is geweest. Dus ik heb alle bestanden/video's op die 1 TB hdd. En op de SSD alleen Windows en software.
Dan schiet het kabeltje los en dan weer vastzetten en opnieuw opstarten en bij het win keuzemenu kiezen voor 'windows normaal opstarten' :P

Overigens zijn er tegenwoordig satakabels met een metalen 'kliksysteem' om deze uiteraard vast te kunnen klikken.
(En kan je ze in meerdere kleuren kopen. Is handig, want dan zie je meteen waar welke kabel naartoe gaat.)
pi_180078615
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 13:09 schreef gepromoveerT het volgende:

[..]

Dan schiet het kabeltje los en dan weer vastzetten en opnieuw opstarten en bij het win keuzemenu kiezen voor 'windows normaal opstarten' :P

Overigens zijn er tegenwoordig satakabels met een metalen 'kliksysteem' om deze uiteraard vast te kunnen klikken.
(En kan je ze in meerdere kleuren kopen. Is handig, want dan zie je meteen waar welke kabel naartoe gaat.)
[ afbeelding ]
Sowieso hoor ik niet altijd de klik met het vastklikken terwijl ie echt goed vast zit. Kan zijn dat het kabeltje zijn beste tijd gehad heeft, maar het was ook eergisteren met mijn nieuwe mobo+kabeltjes. Dus kan ook zijn dat ik de afgelopen 3 jaar nogal vaak de ssd verplaatst heb of iets dergelijks :p maar hij zit goed vast en daar gaat het om haha
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')