abonnement Unibet Coolblue
pi_180048399
Weledele leden,

ik heb recent een appartement aangeschaft dat ik vrijwel volledig wil gaan renoveren/verbouwen.

Ik wil grote aanpassingen laten verrichten aan de inrichting. Er is op dit moment sprake van een dichte keuken maar die is als vrij smal te typeren en indien je er een serieuze ijskast inzet blokkeert die al gauw de ingang naar het tweede balkon. Bepaald niet ideaal dus. Nu is het echter zo dat de woonkamer relatief groot is. Behoort het verplaatsen van de keuken naar de woonkamer of een geheel nieuwe keuken daar plaatsen tot de mogelijkheden?

Ook de badkamer moet er aan geloven. Momenteel is die louter te betreden door één van de twee slaapkamers te passeren. Indien de keuken te verplaatsen is zou ik graag de muur tussen de badkamer en de keuken willen laten doorbreken zodat men toegang heeft tot de badkamer vanuit de hal en dat de badkamer zelf er eveneens op vooruit gaat wat ruimte betreft.

Ik heb het plan heel duidelijk in mijn hoofd zitten maar ik weet niet in hoeverre dat momenteel goed en duidelijk overkomt op anderen dus indien aanvullende informatie gewenst is kan men daar uiteraard om vragen.

Thanks a lot guys!
pi_180048463
Denk eerder de pijpen door de vloer de limit zijn, je hebt immers geen kruipruimte.
.
pi_180048579
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2018 23:11 schreef Fer het volgende:
Denk eerder de pijpen door de vloer de limit zijn, je hebt immers geen kruipruimte.
Mijn kennis omtrent klussen is vrijwel nihil te noemen dus ik bied alvast mijn excuses aan voor eventuele domme vragen maar: Wat houd dat in deze casus concreet in?
pi_180048658
Ff een afspraak maken met een aannemer? Wat heeft dit trouwens precies met WGR te maken?
  maandag 25 juni 2018 @ 23:21:45 #5
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_180048676
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2018 23:17 schreef ThePrinceTWP het volgende:

[..]

Mijn kennis omtrent klussen is vrijwel nihil te noemen dus ik bied alvast mijn excuses aan voor eventuele domme vragen maar: Wat houd dat in deze casus concreet in?
Als je je keuken wil verplaatsen moet je de leidingen (gas, water, riool, elektra) ook verplaatsen. Die moet je ergens kwijt natuurlijk.

Alles valt en staat met hoe het appartement gebouwd is.
So we just called him Fred
pi_180048771
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2018 23:21 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Als je je keuken wil verplaatsen moet je de leidingen (gas, water, riool, elektra) ook verplaatsen. Die moet je ergens kwijt natuurlijk.

Alles valt en staat met hoe het appartement gebouwd is.
Hoe kun je op voorhand uitsluitsel krijgen over de mogelijkheden daaromtrent? En is daar niet op de één of andere manier omheen te werken zolang je maar genoeg neertelt?
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 25 juni 2018 @ 23:34:59 #7
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_180048920
Een zetje naar K&W lijkt me een prima optie.
Daar denken ze graag nog verder met je mee :)
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_180048950
Plaats eerst eens een plattegrond van je appartement dan wordt meedenken een stuk makkelijker. ^O^
pi_180049692
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 23:36 schreef Basp1 het volgende:
Plaats eerst eens een plattegrond van je appartement dan wordt meedenken een stuk makkelijker. ^O^
Goed idee inderdaad. Zal ik je een dm sturen naar de Funda-advertentie van het desbetreffende appartement?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-06-2018 00:18:18 ]
pi_180049730
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 00:18 schreef ThePrinceTWP het volgende:

[..]

Goed idee inderdaad. Zal ik je een dm sturen naar de Funda-advertentie van het desbetreffende appartement?
Of je gooit een plaatje zonder verwijzing online in dit topic? (eventueel in een spoiler?) of vind je dat nog steeds tricky?
Somebody that I used to know
pi_180049808
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 00:19 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Of je gooit een plaatje zonder verwijzing online in dit topic? (eventueel in een spoiler?) of vind je dat nog steeds tricky?
Van de plattegrond? Is geen probleem maar ik vraag me af hoeveel wijzer je daar van wordt aangezien er niet veel meer op staat dan de indeling met de bijbehorende afmetingen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-06-2018 00:25:12 ]
pi_180049877
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 00:24 schreef ThePrinceTWP het volgende:

[..]

Van de plattegrond? Is geen probleem maar ik vraag me af hoeveel wijzer je daar van wordt aangezien er niet veel meer op staat dan de indeling met de bijbehorende afmetingen.
Dan krijgen mensen misschien een idee van hoe leidingen en dergelijke zouden kunnen lopen. Men ziet hier meer dan je denkt hoor :)
Somebody that I used to know
pi_180050028
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 00:29 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Dan krijgen mensen misschien een idee van hoe leidingen en dergelijke zouden kunnen lopen. Men ziet hier meer dan je denkt hoor :)
Allright.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_180051723
The sky is alleen the limit als je op de bovenste verdieping zit :+
  dinsdag 26 juni 2018 @ 08:09:43 #15
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_180052510
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2018 23:26 schreef ThePrinceTWP het volgende:

[..]

Hoe kun je op voorhand uitsluitsel krijgen over de mogelijkheden daaromtrent? En is daar niet op de één of andere manier omheen te werken zolang je maar genoeg neertelt?
Een aannemer of bouwkundige in huis halen en hem alles vertellen wat je wil.

Met geld is een heleboel op te lossen, maar je zal altijd moeten (laten) onderzoeken of het past in de constructie.
So we just called him Fred
pi_180052746
Wat is het bouwjaar? Een paar dingen zijn in deze belangrijk.

1.) Waar lopen riolering, water en gas. Zo te zien heb je een leidingschacht naast je toilet. Dit is bepalend voor de locatie van je toilet. De riolering is namelijk 110mm dus die kun je niet zomaar in de vloer kwijt. Water en elektra kun je wat makkelijker in de wanden of plafonds wegwerken. De riolering voor je keuken zal door de eventuele dekvloer moeten.

2.) Hoe zit het constructief in elkaar. Veel appartementen zijn tunnelbouw waarbij de wandjes tussen ruimtes geen dragende functie hebben. Maar dat moet je dus wel zeker weten!

Als ik zo kijk naar de indeling vind ik deze nog niet zo gek. Je hoeft niet door de slaapkamer naar je balkon. Je wil dat ook niet door je badkamer moeten denk ik. Je kan misschien overwegen de wand tussen de badkamer en de slaapkamer op te schuiven. Je badkamer kun je dan in zijn geheel opschuiven zodat je keuken groter wordt. Je blijft met je leidingwerk in dezelfde hoek dus wat makkelijker haalbaar. In zou in die hoek gaan denken.
pi_180052930
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2018 23:08 schreef ThePrinceTWP het volgende:

Ik wil grote aanpassingen laten verrichten aan de inrichting. Er is op dit moment sprake van een dichte keuken maar die is als vrij smal te typeren en indien je er een serieuze ijskast inzet blokkeert die al gauw de ingang naar het tweede balkon. Bepaald niet ideaal dus. Nu is het echter zo dat de woonkamer relatief groot is. Behoort het verplaatsen van de keuken naar de woonkamer of een geheel nieuwe keuken daar plaatsen tot de mogelijkheden?

Ook de badkamer moet er aan geloven. Momenteel is die louter te betreden door één van de twee slaapkamers te passeren. Indien de keuken te verplaatsen is zou ik graag de muur tussen de badkamer en de keuken willen laten doorbreken zodat men toegang heeft tot de badkamer vanuit de hal en dat de badkamer zelf er eveneens op vooruit gaat wat ruimte betreft.
Geef je groot gelijk; achterlijke indeling.

quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 00:29 schreef Postbus100 het volgende:
Dan krijgen mensen misschien een idee van hoe leidingen en dergelijke zouden kunnen lopen. Men ziet hier meer dan je denkt hoor :)
Punt is ook, dat de buitenmuren en vloeren, deel van het gebouw zijn, en de VVE gaat daar dus over. Je kan niet zomaar in de vloeren een sleuf maken om leidingen in weg te werken. Je zal dus met bouwtekeningen op de proppen moeten komen, om te kijken wat mogelijk.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_180053320
Badkamer verplaatsen naar de kleine slaapkamer, die ruimte van de oude badkamer bij de keuken trekken. Alleen de afvoer van de nieuwe badkamer moet je iets voor bedenken.
  dinsdag 26 juni 2018 @ 10:51:11 #19
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_180054621
Komt in de kast in de hal toevallig je Gas/Water/Licht binnen? (hangen daar je meters?)
Dan hoef je alleen nog wat te verzinnen met je afvoer.
Doe moet dan in de vloer van de gang worden gehakt.
Tot nooit .......
  dinsdag 26 juni 2018 @ 11:56:35 #20
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_180055485
Houten vloeren of betonnen vloeren?
Waar wil je wonen als je de keuken in de woonkamer plaatst?
Keuken in de grote slaapkamer lijkt me logischer. Ik zou dan gas af laten koppelen en dan gaan koken op elektrisch.
Als je de badkamer uitbreidt met de huidige keuken houd je wel maar 1 slaapkamer over van 2,5 bij 2,92. Waar laat je een kledingkast?

En ik heb alvast medelijden met je buren. :@
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_180056103
Wat als je de hal doortrekt tot voorbij de slaapkamer en dan in het verlengde de badkamer maakt? Een wastafel en douche kan wel in ~1.50x1.22m. Dan kan de huidige badkamer bij de keuken worden getrokken. Zo offer je geen kamers op en heb je bovendien dat de deuren van alle kamers normaal in de hal uitkomen.
pi_180056887
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 12:40 schreef Chaos het volgende:
Dan kan de huidige badkamer bij de keuken worden getrokken.
Punt is, dat de keuken te ver van de woonkamer zit en er twee deuren tussen zijn. Keuken en woon (= eet?)kamer moet je dicht bij elkaar houden (tegen elkaar aan) door mak. 1 deur gescheiden. Via de gang met je eten en vaat sjouwen, slaat nergens op.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zaterdag 30 juni 2018 @ 12:21:59 #23
450559 Snowpea
moet je nog peulen?
pi_180137954
Ik zou enkel de muur tussen de WC en badkamer slopen en de toiletpot een kwartslag draaien. Vervolgens deur van slaapkamer naar badkamer dichtmetselen en kijken of je de wasmaschine in die hoek van de badkamer kwijt kan. Dan kan je op de plek waar de huidige wasmachine staat in de keuken je grote koelkast neerzetten.
pi_180138039
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 12:21 schreef Snowpea het volgende:
Ik zou enkel de muur tussen de WC en badkamer slopen en de toiletpot een kwartslag draaien. Vervolgens deur van slaapkamer naar badkamer dichtmetselen en kijken of je de wasmaschine in die hoek van de badkamer kwijt kan. Dan kan je op de plek waar de huidige wasmachine staat in de keuken je grote koelkast neerzetten.
Dat was ook mijn eerste ingeving, toilet en badkamer samenvoegen zodat het vanuit de gang bereikbaar is. En daarnaast eventueel de slaapkamer rechts en de keuken wisselen. Zou je de muur tussen de nieuwe keuken en de woonkamer nog kunnen uitbreken ook.

Maar is die badkamer dan niet erg lang en smal? Met een onplezierig kleine doorgang voor de toiletpot langs? Iedere keer met je benen langs de toiletpot schampen als je naar de douche wilt lijkt me ook niet optimaal.
  zaterdag 30 juni 2018 @ 12:48:56 #25
450559 Snowpea
moet je nog peulen?
pi_180138312
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 12:27 schreef XanderH het volgende:

[..]

Dat was ook mijn eerste ingeving, toilet en badkamer samenvoegen zodat het vanuit de gang bereikbaar is. En daarnaast eventueel de slaapkamer rechts en de keuken wisselen. Zou je de muur tussen de nieuwe keuken en de woonkamer nog kunnen uitbreken ook.

Maar is die badkamer dan niet erg lang en smal? Met een onplezierig kleine doorgang voor de toiletpot langs? Iedere keer met je benen langs de toiletpot schampen als je naar de douche wilt lijkt me ook niet optimaal.
Er zijn tegenwoordig best wel mooie hangende verkorte diepspoelpotten (o.a van Villeroy & Bosch) die zijn tussen de 45 en 48 cm, denk dat je dan nog ruim langs de pot heen kan lopen.

Maar inderdaad keuken in de grote slaapkamer en muur doorbreken naar woonkamer kan ook nog. Alleen ben je dan je grote slaapkamer kwijt, is wel een beetje jammer.

Plus dat de keuken nu toegang heeft tot een balkon, is wel lekker in de zomer om die deur open te gooien als je in de keuken bezig bent en om op je balkon te eten :Y)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')