abonnement Unibet Coolblue
  maandag 25 juni 2018 @ 23:02:30 #1
466226 ToiletMond_
ToiletMond voor mooie vrouwen!
pi_180048313
Mensen,

Mag ik mijn normale lamp vervangen door een LED exemplaar?
Het gaat hier om de remlicht.
pi_180048353
Zolang deze rood uitstraalt mag dat. Er zullen vast regels zijn mbt de lichtsterkte, maar die weet ik niet zo gauw te bedenken. Het voertuigreglement zal er vast iets over zeggen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_180048617
Ik betwijfel het. Je armatuur en de spiegel zijn gemaakt voor een gloeilamp, dus volgens mij mag je daar niet zomaar een led-vervanging in plaatsen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  maandag 25 juni 2018 @ 23:33:43 #4
466226 ToiletMond_
ToiletMond voor mooie vrouwen!
pi_180048896
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 23:19 schreef Jordy-B het volgende:
Ik betwijfel het. Je armatuur en de spiegel zijn gemaakt voor een gloeilamp, dus volgens mij mag je daar niet zomaar een led-vervanging in plaatsen.
Niet aan gedacht, dank je.
Zijn er Philips of andere degelijke merken, die wel beetje LED look hebben? Dus snel uitgaan, bij rem los etc.
pi_180049124
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 23:19 schreef Jordy-B het volgende:
Ik betwijfel het. Je armatuur en de spiegel zijn gemaakt voor een gloeilamp, dus volgens mij mag je daar niet zomaar een led-vervanging in plaatsen.
Jawel hoor. Koplamp is mss trickyaar de rest boeit niet echt.
Nuttig is het echte niet, wel duur

Zonder reclame te maken..

https://www.xenonlamp.nl/(...)rjxa9kQaApmcEALw_wcB

Die mogen allemaal
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_180049315
Volgens mij (dwz: volgens mijn vader die naast mij zat en het opmerkte) zag ik laatst een vrachtwagen rijden die remlichten van led had... En het zag er ook wel heel led-derig uit, maar ik ben geen kenner.
Somebody that I used to know
pi_180049725
Zolang het allemaal volgens E-keurmerk is wel. Maar ik neem aan dat je niet je hele achterlichthuizen gaat vervangen...
pi_180056816
Wat voor auto heb je? Led kan prima met de volgende kanttekeningen

1. Heb je CanBus? Dan krijg je foutmeldingen
2. Reflector zal amper gebruikt worden door de opbouw van een led lamp, een sterke led pit is dus erg handig.
life happens while you're pusing the throttle.
  dinsdag 26 juni 2018 @ 17:53:49 #9
466226 ToiletMond_
ToiletMond voor mooie vrouwen!
pi_180062063
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 13:23 schreef eXplorer1 het volgende:
Wat voor auto heb je? Led kan prima met de volgende kanttekeningen

1. Heb je CanBus? Dan krijg je foutmeldingen
2. Reflector zal amper gebruikt worden door de opbouw van een led lamp, een sterke led pit is dus erg handig.
Gaat om een Opel Astra Sports Tourer 2012
Je hebt speciale Canbus transistor, ik heb 4 LED knipperlichten, canbus-proof.
Ook achteruitlicht is canbus proof.
  dinsdag 26 juni 2018 @ 17:54:59 #10
466226 ToiletMond_
ToiletMond voor mooie vrouwen!
pi_180062091
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2018 23:46 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Jawel hoor. Koplamp is mss trickyaar de rest boeit niet echt.
Nuttig is het echte niet, wel duur

Zonder reclame te maken..

https://www.xenonlamp.nl/(...)rjxa9kQaApmcEALw_wcB

Die mogen allemaal
Als je op een url klikt dan zie je onderin dat het niet mag
pi_180062686
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 17:54 schreef ToiletMond_ het volgende:

[..]

Als je op een url klikt dan zie je onderin dat het niet mag
lol... wat een kut site... vlak daarboven geven ze aan: APK goedkeur en E-keurmerk

Volgens mij mag het gewoon, zolang je lichtbeeld maar goed blijft
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_180090017
mag mits je wel 5 wat in je achterlichten stopt en 20 voor remmen. tegenwoordig zie je steeds vaker oudere auto's die continu lijken te remmen, komt vaak door verkeerde ledlampjes erin of gewoon zelfs oude verkeerde gloei erin. lekker irritant.
pi_180090560
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2018 23:57 schreef Postbus100 het volgende:
Volgens mij (dwz: volgens mijn vader die naast mij zat en het opmerkte) zag ik laatst een vrachtwagen rijden die remlichten van led had... En het zag er ook wel heel led-derig uit, maar ik ben geen kenner.
Bij bedrijfsvoertuigen die er veel kilometers maken, kan ik het me wel voorstellen vanuit life-cycle-cost oogpunt. Een lampje vervangen kost ook geld aan arbeidsuren.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_180090984
Er zit een groot grijs gebied tussen 'mogen' en gewoon doen. Ook maar net afhankelijk welke diener je treft. En dan kan je altijd nog in de rol schieten van de vermoorde onschuld O-)

Denk je echt dat je met rode led remverlichting aangehouden wordt? Echt niet ! Tenzij het lichtbeeld te zwak is, anders kan je het gewoon doen. Je bent pas de pineut als je verlichting de kleuren groen of blauw of paars bevatten, zogenaamde RGB LED's en dergelijke feestverlichting, voor de rest kraait er niemand naar wat je met jouw wagen doet op dit gebied.

Ook wat betreft kenteken platen hebben we dit wel gemerkt. We hadden kleine blauwe plaatjes (18.2 regeling ofzoiets) op onze Nissan Figaro, we waren eigenlijk dubbel illegaal met die platen maar hebben er nooit problemen mee gehad.

Regels zijn er om soms gebroken te worden *)
  woensdag 27 juni 2018 @ 22:27:24 #15
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_180091012
Nieuwe auto's hebben toch al enige jaren LED achterlichten? Derde remlicht is al heeeel lang LED?
Wat is het probleem?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_180095142
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2018 23:46 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Jawel hoor. Koplamp is mss trickyaar de rest boeit niet echt.
Nuttig is het echte niet, wel duur

Zonder reclame te maken..

https://www.xenonlamp.nl/(...)rjxa9kQaApmcEALw_wcB

Die mogen allemaal
Nee, die mogen niet.
Volgens de Europese wet mag er alleen een lamp met een gloeidraad in.
Daar voldoet een led niet aan. Niet voor niets bestaan er geen leds met e-keur. En is het allemaal bedoeld voor 'showverlichting' of 'binnenverlichting'.

Alleen indien het armatuur bedoeld is voor led mag het

Verder heeft aftermarket led als remlicht een heel groot probleem met zichtbaarheid in de felle zon.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  dinsdag 10 juli 2018 @ 19:07:18 #17
466226 ToiletMond_
ToiletMond voor mooie vrouwen!
pi_180380872
Thanks iedereen!
pi_180670986
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2018 23:57 schreef Postbus100 het volgende:
Volgens mij (dwz: volgens mijn vader die naast mij zat en het opmerkte) zag ik laatst een vrachtwagen rijden die remlichten van led had... En het zag er ook wel heel led-derig uit, maar ik ben geen kenner.
Klopt die dingen zien er vaak niet uit maar bij vrachtwagens, aanhangwagens etc gaat het om een complete lichtunit.

Als deze de juiste E-keur heeft dan is 'ie goed voor NL.

Ik heb deze ooit op een bakwagen gezet. Ben er erg blij mee. Nadeeltje is wel dat normale lichten uit meer hoeken goed te zien zijn en led vooral als je er precies achter zit.

De knipperlichten daar moet je tussen de draad een weerstandje plaatsen anders gaat 'ie supersnel knipperen.
pi_180671084
Led bolletjes in een armatuur plaatsen wat is gemaakt voor gloei gaat meestal wel goed.

Het allergrootste probleem is als je ooit een ongeluk krijgt waarbij de tegenpartij gaat beweren dat hij jouw verlichting niet goed heeft kunnen zien.

Als er dan flinke blikschade is of nog erger menselijk letsel dan heb je kans dat dit tot op de bodem wordt uitgezocht en dat je het dan bij de rechter mag komen uitleggen. Daar kom je alsnog waarschijnlijk redelijk goed mee weg omdat je kunt zeggen dat je dat als simpele consument gewoon bij een Nederlandse webshop hebt gekocht en je van geen kwaad bewust was maar leuk is zoiets niet natuurlijk. Met goed wegkomen bedoel ik dan een fikse geldboete maar geen doodslag oid.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')