abonnement Unibet Coolblue
pi_180047387
Al een paar weekjes had ze af en toe een slechte dag.
Lusteloos, beetje down, niet ver willen wandelen. Toch maar voor de zekerheid naar de dierenarts. Bloedonderzoek toonde geen afwijkingen dus voor de zekerheid wel een echo van de buik want de dierenarts voelde een ietwat vergrote milt. Ze had ook sinds twee dagen koorts.
Nu zien ze op de echo een afwijking ter grootte van een pingpongbal tussen milt en darm. Kan een ontsteking zijn (vandaar de koorts?) maar ook een (kwaadaardige) tumor :'( De dierenarts noemde het “wel zorgelijk”..

Nu medicatie voor de koorts en de ontsteking. Over twee weken weer een echo en als de afwijking niet is afgenomen willen ze opereren. De dierenarts vertelde al eerlijk dat als ze gaan opereren, en ze zien dat het kwaadaardig en uitgezaaid is, het beter is haar niet meer wakker te laten worden. Hard maar eerlijk :'(

Ik ben echt heel verdrietig. Ik kan mijn 9 jarige lieve trouwe Spaniël maatje echt nog niet missen. Ik hoop zo dat het een ontsteking is die genezen gaat.
Alius aliud dicit
pi_180047422
Sterkte man!
pi_180047449
Wat rot! Veel sterkte.
pi_180054305
Oh dat is wel heel verdrietig, hopelijk is het een ontsteking! :*

En anders 'hoop' ik dat het een - nog niet verder uitgezaaide- milttumor is. Dat komt ook best vaak voor, en zonder milt kan een hond prima leven (hoewel de eerste 24 uur na de operatie nog wel kritiek zijn.)

Mochten ze toch moeten opereren, vraag dan of je erbij kunt zijn als ze haar in slaap brengen. In het slechtste geval heb je dan wel afscheid kunnen nemen.
pi_180056061
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 10:27 schreef Candaasje het volgende:
Oh dat is wel heel verdrietig, hopelijk is het een ontsteking! :*

En anders 'hoop' ik dat het een - nog niet verder uitgezaaide- milttumor is. Dat komt ook best vaak voor, en zonder milt kan een hond prima leven (hoewel de eerste 24 uur na de operatie nog wel kritiek zijn.)

Mochten ze toch moeten opereren, vraag dan of je erbij kunt zijn als ze haar in slaap brengen. In het slechtste geval heb je dan wel afscheid kunnen nemen.
Ik hoop het ook. Maar ik vrees het ergste. Op dit moment zit ik naast haar, heb vrij genomen. Ze had echt moeten opknappen van de medicatie van gister maar dat is niet gebeurd. Ze had vanochtend nog steeds 40,6 koorts. Dus vanochtend weer naar dierenarts, en ze heeft twee spuiten gekregen die binnen 2 uur moeten werken. Ze slaapt alleen maar, heeft een hoge ademhaling en sinds gisterochtend geen ontlasting meer. Om 12 uur had ze 39,4 graden.

De dierenarts vermoed een alvleeskliertumor en gaf aan dat opereren eigenlijk zinloos is :'(

Ik weet gewoon niet wat te doen nu :'(
Alius aliud dicit
pi_180056084
Haar in laten slapen.
  dinsdag 26 juni 2018 @ 12:45:37 #7
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_180056186
Hoi.

Sterkte :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_180056196
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 12:39 schreef T-D het volgende:
Haar in laten slapen.
Ik denk het ook. Hoe hard en verdrietig ook.
Heb haar net even mee naar buiten genomen, kwispelt ze heel lief en even overal snuffelen. Maar ik zie en merk dat ze pijn heeft. Ondanks alle medicatie. En dat verdient ze niet.

Vanmiddag weer contact met de dierenarts.
Alius aliud dicit
pi_180056241
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 12:38 schreef Mrmime het volgende:

[..]

Ik hoop het ook. Maar ik vrees het ergste. Op dit moment zit ik naast haar, heb vrij genomen. Ze had echt moeten opknappen van de medicatie van gister maar dat is niet gebeurd. Ze had vanochtend nog steeds 40,6 koorts. Dus vanochtend weer naar dierenarts, en ze heeft twee spuiten gekregen die binnen 2 uur moeten werken. Ze slaapt alleen maar, heeft een hoge ademhaling en sinds gisterochtend geen ontlasting meer. Om 12 uur had ze 39,4 graden.

De dierenarts vermoed een alvleeskliertumor en gaf aan dat opereren eigenlijk zinloos is :'(

Ik weet gewoon niet wat te doen nu :'(
De koorts is dus wel aan het zakken, dus het kan nog steeds een (alvleesklier)ontsteking zijn.
Maar goed, dat is wat lastig te zeggen en je dierenarts heeft er meer kijk op.

Voor je eigen gemoedsrust zou je haar - indien haar situatie niet verbeterd - toch kunnen laten opereren. Om te kijken wat er nu precies aan de hand is (dit heet dan een exploratieve laparotomie), want dat 'vermoeden' kan nog wel eens bij je blijven knagen achteraf. Is het inderdaad uitzichtloos, dan kan de dierenarts tijdens de narcose het middel toedienen waardoor ze zal overlijden.

In principe gebeurt er verder hetzelfde als bij een normale euthanasie; je hondje krijgt een slaapmiddel en daarna de verlossende injectie (ook een slaapmiddel in feite, maar echt zwaar overgedoseerd). Het verschil zit hem voor jou erin dat je waarschijnlijk al bij het eerste slaapmiddel afscheid zal moeten nemen, en haar pas na de OK weer in je armen kunt nemen. Voor je hond maakt het weinig uit; ze zou in beide scenario's in jouw aanwezigheid in slaap vallen, om niet meer wakker te worden.
pi_180056366
:'(

Sterkte. Altijd verdrietig om zo een trouw maatje te verliezen. Helaas overleef je normaal gesproken zo een beestje altijd.
pi_180056374
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 12:46 schreef Mrmime het volgende:

[..]

Ik denk het ook. Hoe hard en verdrietig ook.
Heb haar net even mee naar buiten genomen, kwispelt ze heel lief en even overal snuffelen. Maar ik zie en merk dat ze pijn heeft. Ondanks alle medicatie. En dat verdient ze niet.

Vanmiddag weer contact met de dierenarts.
Veel sterkte, konden honden maar even lang leven als hun baasjes.
pi_180066608
Heb je inmiddels meer duidelijkheid gekregen Mrmime? ;(
pi_180076075
Besloten haar vandaag in te laten slapen. Heb gesprek gehad met de dierenarts en ondanks alle medicatie gaat ze achteruit. Ze wil niks meer, niet meer wandelen, niks lekkers, niet meer knuffelen. Alleen maar liggen.

Koorts is gezakt maar niet stabiel. Zelfs na dexamethason knapt ze niet op.

Het is op en goed. Denk ik. Maar ben intens verdrietig. Deze hond heeft zoveel voor mij betekend, die heeft me echt door moeilijke tijden heen geholpen.

Ik hoop dat mijn keus de juiste is, ik gun haar rust en geen pijn. Maar mèn wat ben ik intens verdrietig
:'(
Alius aliud dicit
pi_180076255
Heel veel sterkte TS, het zal nog ff pijn doen denk ik :'(.

Het grote nadeel van honden is dat je er 4-5 verslijt in een leven.
Weggegaan en opgerot
  woensdag 27 juni 2018 @ 10:59:08 #15
129836 withxhonor
straight edge
pi_180076339
Sterkte!
high fives and stagedives
pi_180076599
Ben zo bang dat ik te vroeg ben met deze beslissing. Maar aan de andere kant zie ik ook geen verbetering, integendeel. En heeft ze pijn.
Maar ik vind het een ontzettend zware beslissing. Kon ze maar praten :'(
Alius aliud dicit
  woensdag 27 juni 2018 @ 11:35:45 #17
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_180076789
Sterkte. Wil er niet aan denken dat ik waarschijnlijk de keus in de toekomst ook eens moet gaan maken.
Ik ga naar huis.
pi_180076799
Sterkte :*
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_180077035
Heel veel sterkte :*
pi_180077386
Als de DA het er ook mee eens is dan maak je zeker niet de verkeerde beslissing maar doe je er juist goed aan om je hond meer lijden te besparen.

Heel veel sterkte hiermee.
pi_180078254
Mijn lieve maatje is er niet meer. Volgens de dierenarts was ik zeker niet te vroeg. Ze is rustig ingeslapen tegen mij aan. :'(

De dierenarts vroeg of het oké was om haar nog wel open te maken om te kijken wat er precies gaande was. Ik vind dat goed, ik wil het ook graag weten. Ben rationeel ingesteld en wil graag feiten weten.

Ben nu bezig de spulletjes op te ruimen en dekentjes te wassen. Ben intens verdrietig maar ook opgelucht dat ze geen pijn meer heeft.

Bedankt voor al jullie lieve berichten. God wat zal ik die hond missen. Mis terwijl ik dit typ al haar warme lijf tegen mijn voeten aan :'(
Alius aliud dicit
pi_180078465
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 13:12 schreef Mrmime het volgende:
Mijn lieve maatje is er niet meer. Volgens de dierenarts was ik zeker niet te vroeg. Ze is rustig ingeslapen tegen mij aan. :'(

De dierenarts vroeg of het oké was om haar nog wel open te maken om te kijken wat er precies gaande was. Ik vind dat goed, ik wil het ook graag weten. Ben rationeel ingesteld en wil graag feiten weten.

Ben nu bezig de spulletjes op te ruimen en dekentjes te wassen. Ben intens verdrietig maar ook opgelucht dat ze geen pijn meer heeft.

Bedankt voor al jullie lieve berichten. God wat zal ik die hond missen. Mis terwijl ik dit typ al haar warme lijf tegen mijn voeten aan :'(
Nogmaals sterkte. Altijd kut als je zo een beslissing moet maken voor je beste maatje.

F&F / In Memoriam #9

Hier kan je over je maat vertellen als je daar behoefte aan hebt. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_180078466
Veel sterkte!
pi_180079335
quote:
7s.gif Op woensdag 27 juni 2018 13:25 schreef vosss het volgende:

[..]

Nogmaals sterkte. Altijd kut als je zo een beslissing moet maken voor je beste maatje.

F&F / In Memoriam #9

Hier kan je over je maat vertellen als je daar behoefte aan hebt. :)
Dankjewel voor het topic.

Heb daar gepost. De dierenarts belde om te vertellen dat ze darmnecrose had, en uitzaaiingen naar de milt, die ook sterk vergroot en donker verkleurd was. Juiste keus al met al maar wat moeilijk :'(

Bedankt allemaal voor de lieve reacties. Ben alleen nu dus ben blij dat ik het even kwijt kan.
Alius aliud dicit
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')