abonnement Unibet Coolblue
pi_180046582
Ben bezig met de verlichting van een vijftien jaar oude keuken, mischien wel twintig. Onder de kastjes zitten de bekende driehoek halogeen lampjes. Vier stuks op één trafo totaal acht lampjes.

Heb de laatste tijd te vaak halogeen lampjes vervangen die stuk gingen. Ja ik weet het je moet niet het glas aan raken bij plaatsen. Bedrading lijkt mij in orde op een lampje na. Achter de kast zit een breuk in één van de aders, voorlopig werkt het met een kunststof wigje wat het snoer op zijn plaats houd en de breuk tegen elkaar (12 volt). Geen schoonheidsprijs maar om vier boven kastjes los te halen van kit en de muur.

Wat ik mij af vraag zouden de trafo's na vijftien jaar op zijn. Of zijn er speciale insteek halogeen lampjes van betere kwaliteit als dat er bij de PaGaKaHo liggen.
Misschien iemand een idee waar het nog anders aan zou kunnen liggen.
Jeroentje.
pi_180047475
Waarschijnlijk de veertjes in de steekfittingen lam, waardoor alles minder goed contact maakt en de contactpunten inbranden.

Zijn de pootjes van de kapotte lampjes zwart? Of nog mooi zilverkleurig?
pi_180048580
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 22:28 schreef Ivo1985 het volgende:
Waarschijnlijk de veertjes in de steekfittingen lam, waardoor alles minder goed contact maakt en de contactpunten inbranden.

Zijn de pootjes van de kapotte lampjes zwart? Of nog mooi zilverkleurig?
Heb er eigenlijk niet op gelet zwart of zilverkleurig. Heb al wel één fitting eerder vervangen en dat lampje blijft wel heel. Dus de oorzaak zal toch ergens in die hoek liggen. Kijken of met wat contactspray de boel heel misschien op te lossen is.
Jeroentje.
pi_180052997
Ik ken die lampjes. Zou LED of TL buisjes plaatsen, desnoods met een gootje om de kastjes heen. Dit blijft hedendal klôte
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')