abonnement Unibet Coolblue
pi_180044015
quote:


Asielzoekers van We Are Here wijzen 24-uursopvang Amsterdam af

De groep asielzoekers van We Are Here reageert afwijzend op de geplande 24-uursopvang voor uitgeprocedeerde asielzoekers van de nieuwe Amsterdamse coalitie. Het plan is juist gemaakt door de linkse coalitie om groepen zoals We Are Here een plek te bieden, maar de groep vindt het geen goede oplossing.

We Are Here bestaat uit enkele honderden asielzoekers die al jaren door Amsterdam zwerven. Het gaat om een gemêleerd gezelschap, meestal zonder papieren en recht op opvang. Een deel is uitgeprocedeerd, maar kan niet terug omdat landen niet meewerken, of omdat het niet veilig is. Sommigen zitten nog in de procedure en hebben geen recht op opvang omdat sprake is van een beroepszaak.

Met Pasen kraakten ongeveer 60 leden van de groep twintig woningen in de Watergraafsmeer, die op de nominatie staan gesloopt te worden. Maandag moet de groep daar weer vertrekken. Een nieuwe plek hebben ze nog niet.

Uitzichtloos
De gemeente wil een 24-uursopvang openstellen voor uitgeprocedeerde asielzoekers. Daar moeten ongeveer 500 mensen zonder papieren in anderhalf jaar uit hun uitzichtloze situatie worden geholpen. In veel gevallen zal dat betekenen dat zij worden voorbereid op een vertrek uit Nederland.

De opvang, die wordt afgekeurd door de landelijke regering en de plaatselijke VVD, is nog niet klaar. Maar zelfs als dat wel zo was, wil We Are Here daar niet heen.

"Ik waardeer de moeite van de coalitie. Wij vinden het heel goed dat de gemeente een plan maakt, maar wij willen een definitieve oplossing", zegt We Are Here-woordvoerder Khalid Jones. Een oplossing is volgens hem een "normaal leven in Nederland". Hij vindt dat de landelijke overheid daarvoor moet zorgen.

'In gesprek'
Wat de coalitie aanmoet met We Are Here, nu hun plan is afgewezen, is nog niet duidelijk. De coalitie is afgelopen woensdag beëdigd, de portefeuilles zijn nog niet verdeeld.

"Het coalitieakkoord is net gesloten", zegt GroenLinks-wethouder Rutger Groot Wassink, die waarschijnlijk de verantwoordelijkheid krijgt over de 24-uursopvang. "We hebben in Amsterdam verschillende groepen ongedocumenteerden. De We Are Here-groep is hier een van. We gaan de komende tijd in gesprek met de verschillende groepen om te bekijken hoe we de voorziening gaan inrichten."

Op de vraag wat Groot Wassink ervan vindt dat We Are Here een oplossing op voorhand afwijst, wil hij niet inhoudelijk reageren. "We willen eerst met de groep in gesprek", appt zijn woordvoerder namens hem.

Dertigste kraak
Maandag staat een deel van de groep weer op straat. De gemeente wacht hun acties af, zegt een woordvoerder van waarnemend burgemeester Jozias van Aartsen. "Dit is zo ongeveer hun dertigste kraak. Zij kiezen ervoor om op deze manier door de stad te trekken. We hebben geen voorziening voor ze geregeld. Zo gaat dat elke keer. De oplossing van de nieuwe coalitie is maandag ook nog niet gereed. Dus wat dat betreft is het zoals altijd afwachten wat de groep gaat doen." https://nos.nl/artikel/22(...)ng-amsterdam-af.html
quote:
We Are Here naar nachtopvang Havenstraat: 'We willen niet meer kraken'

De groep ongedocumenteerden van We Are Here gaat vanmiddag nog naar de nachtopvang bij de Havenstraat. Dat meldt de woordvoerder van de groep Khalid Jone aan AT5. 'De rechter heeft ons verteld dat er een alternatief is. Daar gaan we nu naar kijken', zegt Jone. De advocaat van de gemeente liet vandaag al weten dat er in de voormalige gevangenis aan de Havenstraat voldoende ruimte is voor de groep van zo'n zestig ongedocumenteerden.



Niet meer kraken
De groep stelt liever ook niet meer te willen gaan kraken. 'We hopen snel te horen wat de plannen zijn voor de 24-uurs opvang', zegt Jone.
De Havenstraat is een tijdelijke opvang voor ongedocumenteerden en telt maximaal 150 plaatsen. De locatie blijft open tot Amsterdam een nieuw vreemdelingenbeleid heeft, maar uiterlijk tot 1 september. Dan loopt het huurcontract van het pand af.



De opvang aan de Havenstraat opent elke dag om 16:00 uur en sluit om 9:00 uur ‘s ochtends. De mensen die er komen, krijgen een bed, een douche, een warme maaltijd en ontbijt. Ook hebben zij een vast aanspreekpunt die hen helpt om een langdurige oplossing te vinden, zoals terugkeer of legaal verblijf.
http://www.at5.nl/artikel(...)len-niet-meer-kraken
En de laatste Pownews-video:


[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 25-06-2018 20:50:54 ]
pi_180044242
Het zou zo mooi zijn. Voorlopig zitten ze in de nachtopvang. Geen krakersellende voorlopig.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_180044601
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 20:19 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik heb me nog het meest geërgerd aan die vrouw van middelbare leeftijd met het rode haar.

Die asielzoeker vliegt een oude man aan, de pownews-verslaggever komt er tussen staan en die vrouw wordt helemaal boos op pownews :').
Ja en ze gaat er ook nog eens zo tussen staan dat die verslaggever die man niet meer kan helpen..
pi_180044712
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 21:06 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ja en ze gaat er ook nog eens zo tussen staan dat die verslaggever die man niet meer kan helpen..
Er lopen wat vrouwen van middelbare leeftijd rond die helemaal een natte doos krijgen van zulke sterke boze Afrikanen.
pi_180044722
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2018 20:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
De term ongedocumenteerden wordt al jarenlang gebruikt.
Geen idee hoe lang die term wordt gebruikt. Als één iemand op de wereld die term uitspreekt, is -ie al gebruikt. Het gaat over de verspreiding en populariteit ervan.

De term is in bepaalde kringen bedacht en sluit nauw aan bij een bepaalde politieke agenda, namelijk het aspect van illegaliteit (dus strafbaarheid) wegnemen. Een Google-zoekopdracht "ongedocumenteerden" tot 1 januari 2016 levert slechts 109 resultaten op. In totaal vele tienduizenden.

Van mening verschillen over wat we met de illegale migranten moeten doen, is prima. Maar ontkennen dat een term als "ongedocumenteerden" in zwang is vanwege een politieke agenda is, sorry, een beetje zielig.
pi_180044917
Wat een farce. Die agent moet één keer uitleggen dat die neger uit de buurt moet blijven, en als hij weer terugkomt even plat op de grond met handboeien om afvoeren. Iedereen mag anderen fotograferen op de openbare weg. En voor zover het geen eigen weg is zal de eigenaar weinig ophebben met degenen die hem bestolen hebben.

Schandalig dat zelfs de politie in Amsterdam zo smerig links is.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_180044925
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 21:10 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Er lopen wat vrouwen van middelbare leeftijd rond die helemaal een natte doos krijgen van zulke sterke boze Afrikanen.
;(
pi_180044940
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 21:10 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Er lopen wat vrouwen van middelbare leeftijd rond die helemaal een natte doos krijgen van zulke sterke boze Afrikanen.
Niet alleen van middelbare leeftijd. De 29-jarige Renske Hekman dit uiteindelijk slecht bevallen.
pi_180044944
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 21:10 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Geen idee hoe lang die term wordt gebruikt. Als één iemand op de wereld die term uitspreekt, is -ie al gebruikt. Het gaat over de verspreiding en populariteit ervan.

De term is in bepaalde kringen bedacht en sluit nauw aan bij een bepaalde politieke agenda, namelijk het aspect van illegaliteit (dus strafbaarheid) wegnemen. Een Google-zoekopdracht "ongedocumenteerden" tot 1 januari 2016 levert slechts 109 resultaten op. In totaal vele tienduizenden.

Van mening verschillen over wat we met de illegale migranten moeten doen, is prima. Maar ontkennen dat een term als "ongedocumenteerden" in zwang is vanwege een politieke agenda is, sorry, een beetje zielig.
pi_180044985
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2018 21:16 schreef madam-april het volgende:

[..]

;(
En ze zijn ook nog zielig, dus je kan je er helemaal om ontfermen als fatsoenlijk linksmens.
pi_180045016
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 21:16 schreef Arnold_fan het volgende:
Iedereen mag anderen fotograferen op de openbare weg.

Schandalig dat zelfs de politie in Amsterdam zo smerig links is.
Klopt, maar op de Wallen mag ook iedereen zelf de regels bepalen en een blaadje ophangen dat jij geen foto mag maken. Als iemand dat negeert en een uitzinnig hoertje molt de camera, dan staat de politie ook niet te springen om in actie te komen.

Maar ja, het is ook in Amsterdam.
pi_180045024
Wat een kansloos filmpje. Die relaxte kerkganger kan nog wel op sympathie rekenen, maar dan heb je weer wat agressieve mongolen, domme racistische dozen die zwarte mensen niet als volwaardige mensen behandelen en wat agenten die goed hun best doen om de andere kant uit te kijken.
pi_180045426
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 21:17 schreef luxerobots het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Fijn voor je, maar de mate waarin er wordt gezocht op een term zegt bar weinig over de populariteit ervan. Op de vooravond van de verkiezingen in 2017 werd bijzonder veel gezocht op Nieuwe Wegen; die avond te zien in het tv-debat.

Mensen zoeken een term op en gaan 'm daarna gebruiken. Sinds een paar jaar komt de term "ongedocumenteerden" steeds vaker voor.
pi_180045482
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 21:16 schreef Arnold_fan het volgende:
Wat een farce. Die agent moet één keer uitleggen dat die neger uit de buurt moet blijven, en als hij weer terugkomt even plat op de grond met handboeien om afvoeren. Iedereen mag anderen fotograferen op de openbare weg. En voor zover het geen eigen weg is zal de eigenaar weinig ophebben met degenen die hem bestolen hebben.

Schandalig dat zelfs de politie in Amsterdam zo smerig links is.
https://www.geenstijl.nl/(...)der-uit-kraakstraat/

Dat hadden ze de vorige keer al bewezen.. :r
pi_180045518
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 21:32 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Fijn voor je, maar de mate waarin er wordt gezocht op een term zegt bar weinig over de populariteit ervan. Op de vooravond van de verkiezingen in 2017 werd bijzonder veel gezocht op Nieuwe Wegen; die avond te zien in het tv-debat.

Mensen zoeken een term op en gaan 'm daarna gebruiken. Sinds een paar jaar komt de term "ongedocumenteerden" steeds vaker voor.
Je begon er zelf mee door de google-zoekopdrachten te gebruiken.

Maar goed, je zal het zelf wel beter weten wanneer iets populair is en wanneer niet.
pi_180045674
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 21:35 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Je begon er zelf mee door de google-zoekopdrachten te gebruiken.

Maar goed, je zal het zelf wel beter weten wanneer iets populair is en wanneer niet.
Ik kom met resultaten, jij komt met hoe vaak ergens op gezocht is; waarbij die 100 ook nog voor een index staat. Je toont hooguit aan dat de term rond 2006 voor het eerst in Nederland is gebezigd, waarna mensen gingen zoeken.

Je hoeft alleen maar het nieuws te volgen om de term (steeds vaker) voorbij te horen komen.
pi_180045874
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 21:39 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik kom met resultaten, jij komt met hoe vaak ergens op gezocht is; waarbij die 100 ook nog voor een index staat. Je toont hooguit aan dat de term rond 2006 voor het eerst in Nederland is gebezigd, waarna mensen gingen zoeken.
Mensen gaan niet uit zichzelf op iets zoeken, je hoort een term en gaat er dan op zoeken.

quote:
Je hoeft alleen maar het nieuws te volgen om de term (steeds vaker) voorbij te horen komen.
Dat lijkt me nog veel subjectiever. Net als dat je een nieuwe auto koopt, en opeens overal diezelfde auto ziet. Je ziet iets, omdat je erop let.
pi_180045957
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 21:18 schreef luxerobots het volgende:

[..]

En ze zijn ook nog zielig, dus je kan je er helemaal om ontfermen als fatsoenlijk linksmens.
Walgelijk :r
pi_180046236
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 21:43 schreef luxerobots het volgende:
Mensen gaan niet uit zichzelf op iets zoeken, je hoort een term en gaat er dan op zoeken.

Dat lijkt me nog veel subjectiever. Net als dat je een nieuwe auto koopt, en opeens overal diezelfde auto ziet. Je ziet iets, omdat je erop let.
De Wikipedia-pagina over illegalen vermeldt de term "ongedocumenteerden" pas sinds eind 2014. Er staat daar zelfs letterlijk te lezen welke initiatieven er zijn geweest tegen de term illegaal, met daarbij "ongedocumenteerden" als alternatief.

Ik let niet specifiek op de term. Ik let sowieso sterk op taalgebruik in de media; dat heeft alles met mijn achtergrond en scholing te maken. Zo zag je een tijd geleden ook dat hele groepen migranten steevast "vluchtelingen" werden genoemd. Pakweg de laatste anderhalf jaar wordt steeds vaker - correct - van migranten gesproken.

Het is verder zo klaar als een klontje dat "ongedocumenteerden" wordt gebruikt om het niet over illegalen te hoeven hebben. Want iets dat illegaal is, is normaliter strafbaar. En deze groep "ongedocumenteerden" is illegaal in Nederland; men heeft een procedure gehad en de uitkomst is dat men geen recht heeft op verblijf in Nederland.

De vraag is eigenlijk alleen nog wanneer we eindelijk eens gaan handhaven.
pi_180046661
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 21:51 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De Wikipedia-pagina over illegalen vermeldt de term "ongedocumenteerden" pas sinds eind 2014. Er staat daar zelfs letterlijk te lezen welke initiatieven er zijn geweest tegen de term illegaal, met daarbij "ongedocumenteerden" als alternatief.

Ik let niet specifiek op de term. Ik let sowieso sterk op taalgebruik in de media; dat heeft alles met mijn achtergrond en scholing te maken. Zo zag je een tijd geleden ook dat hele groepen migranten steevast "vluchtelingen" werden genoemd. Pakweg de laatste anderhalf jaar wordt steeds vaker - correct - van migranten gesproken.

Het is verder zo klaar als een klontje dat "ongedocumenteerden" wordt gebruikt om het niet over illegalen te hoeven hebben. Want iets dat illegaal is, is normaliter strafbaar. En deze groep "ongedocumenteerden" is illegaal in Nederland; men heeft een procedure gehad en de uitkomst is dat men geen recht heeft op verblijf in Nederland.

De vraag is eigenlijk alleen nog wanneer we eindelijk eens gaan handhaven.
Waar staat die datum dan op die wikipediapagina? Daarbij zegt Wikipedia niet zoveel, iedereen kan dat soort pagina's aanpassen.

Maar goed, je gaat veel te ver door op hetzelfde onderwerp.

Overigens vind ik dat google-overzicht wel wat betrouwbaarder dan jouw waarneming. Ondanks dat je jezelf heel slim vindt.

Daarbij ben ik het met je eens dat de NOS, en ook andere mainstreammedia, er een handje van hebben illegalen, migranten en vluchtelingen allemaal reuze meelijwekkend te vinden.
pi_180047510
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 22:02 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Waar staat die datum dan op die wikipediapagina? Daarbij zegt Wikipedia niet zoveel, iedereen kan dat soort pagina's aanpassen.

Maar goed, je gaat veel te ver door op hetzelfde onderwerp.

Overigens vind ik dat google-overzicht wel wat betrouwbaarder dan jouw waarneming. Ondanks dat je jezelf heel slim vindt.

Daarbij ben ik het met je eens dat de NOS, en ook andere mainstreammedia, er een handje van hebben illegalen, migranten en vluchtelingen allemaal reuze meelijwekkend te vinden.
Hier: LINK

Merkwaardig dat je het laatste wél met me eens bent, maar dan niet de gebruikte terminologie herkent. Een zijsprong, gewoon even uit interesse: je ziet ook niet in dat "witte mensen" een uit extreem-linkse hoek afkomstige term is die door mainstream media is opgepikt?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 25-06-2018 22:30:43 ]
pi_180047586
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 22:30 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Hier: LINK

Merkwaardig dat je het laatste wél met me eens bent, maar dan niet de gebruikte terminologie herkent. Een zijsprong, gewoon even uit interesse: je ziet ook niet in dat "witte mensen" een uit extreem-linkse hoek afkomstige term is die door mainstream media is opgepikt?
Ik herken de terminologie, maar denk dat deze al langer gebruikt wordt. En dat toont dat grafiekje van google ook aan.

Witte mensen, dat is inderdaad direct overgenomen uit de linkse hoek (een term die om een tegenstelling gaat).

Blank en bruin, dan weet je dat het geen tegenstelling is, maar om een schakering van kleuren gaat.
pi_180047638
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 22:30 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Hier: LINK

Zit je nu niet in een tunnelvisie?

Eén willekeurig persoon heeft het in 2014 op Wikipedia toegoevoegd. Nou nou, poe poe.

Ik had trouwens eerder de zoekterm 'ongedocumenteerde' gebruikt. Nu heb ik gezocht op 'ongedocumenteerdeN'.



[ Bericht 5% gewijzigd door luxerobots op 25-06-2018 22:42:24 ]
pi_180048338
Ik vraag me af hoe dit soort lui hun oude dag voor zich zien. Trekkend van kraakpand naar kraakpand? De wereld is groter dan Nederland alleen, waarom proberen die lui niet elders wat van hun leven te maken dan hier hun jaren verspillen?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  dinsdag 26 juni 2018 @ 00:53:38 #25
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_180050252
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 23:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik vraag me af hoe dit soort lui hun oude dag voor zich zien. Trekkend van kraakpand naar kraakpand? De wereld is groter dan Nederland alleen, waarom proberen die lui niet elders wat van hun leven te maken dan hier hun jaren verspillen?
Dat snap ik ook niet. Net alsof Nederland het beloofde land is. Ik ken wel plekken waar het weer, het eten en de omgeving een stuk fraaier zijn dan hier.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')