abonnement Unibet Coolblue
  Moderator dinsdag 26 juni 2018 @ 23:18:45 #101
54278 crew  Tijger_m
42
pi_180070384
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 22:55 schreef Triggershot het volgende:
Ah, ineens is context en niet uit verband halen van belang.
Tering wat een hypocriet is TS. :')

Het nog proberen goed te praten van het vermoorden van kinderen en vrouwen, dat verdient wel een "JEZUS CHRISTUS :{ "

Nofi jews, love you :*
Gewoon negeren, die gast spoort niet, hopelijk ontspoort hij niet verder.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_180071516
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 23:18 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Gewoon negeren, die gast spoort niet, hopelijk ontspoort hij niet verder.
Ik ben geestelijk zeer gezond, maar ik heb een eigen mening. De demonen van Canaan of Amalek waren waarschijnlijk allemaal hetzelfde qua gedachtegang en ik denk dat dat het probleem was. Als je God's wetten overtreedt en verderf verspreidt en slechte dingen doet dan krijg je een straf van God, dat is deel van het verhaal.

Je kan zeggen dat ik niet spoor, maar dat is pure onzin. Ik laat me niet meer manipuleren door andere mensen, ik bepaal zelf wat ik geloof en wat voor informatie ik zoek. Sommige informatie kan best handig zijn.

Overigens zag ik in jouw comments dat JIJ juist niet spoort, daaraan zie ik dat jij dingen op mij projecteert. Uit de dingen die jij post blijkt gewoon dat er iets mis is met je. Of je snapt bepaalde dingen gewoon niet.
pi_180071558
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 22:55 schreef Triggershot het volgende:
Ah, ineens is context en niet uit verband halen van belang.
Tering wat een hypocriet is TS. :')

Het nog proberen goed te praten van het vermoorden van kinderen en vrouwen, dat verdient wel een "JEZUS CHRISTUS :{ "

Nofi jews, love you :*
Hypocriet? Ik haalde Koranverzen niet uit de context. Je hebt me wel laten zien dat dat "Kill them wherever you find them" over zelfverdediging ging, daardoor heb ik andere verzen gevonden waarin in de hele context stond dat je de ongelovigen moet vermoorden. Overigens gaat 1/3 van de Koran over hoe slecht ongelovigen zijn, dus laten we het niet over hypocrisie hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-06-2018 00:25:34 ]
pi_180071898
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 22:42 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

Als je het Christendom erg vindt dan moet je de Islam zeker niet naar binnen halen.
Jup
pi_180072173
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2018 00:40 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Jup
Voor atheïsten is de Islam nog erger. Volgens het Christendom ga je naar de hel als je niet gelooft in Jezus, en volgens de Islam kan je zelfs naar de hel gaan als je al moslim bent.

En dan wil ik het nog niet eens hebben over wat er nog meer in de Koran staat, ongelovigen kruisigen, hun voeten eraf hakken, etc. "The disbelievers are the worst of all the creatures." - Quran

"Soon I will cast terror into the hearts of the disbelievers, so smite their heads and chop off their fingertips." - Quran

"The Christians say Jesus is the son of God, the Jews say Ezra is the son of God. May Allah curse them, how are they deluded?" Bron: De Koran

De Koran is gewoon walgelijk, maar als je dat zegt willen sommige mensen je doden. Ik heb er gewoon hevige kritiek op omdat ik denk dat het heel immoreel en slecht is. Sterker nog, toen ik de Koran voor het eerst las was ik echt geschokt. Ik dacht toen dit: "Dit boek gaat alleen maar over de gelovigen en de ongelovigen en hoe slecht de ongelovigen zijn."

Het is echt een raar boek, wie verzint er nou zoiets?

Dit is ook interessant:
Sommige mensen denken dat Israël een probleem is omdat ze hun land verdedigen tegen terroristen en Assad is zogenaamd slecht omdat hij terrorisme aanpakt. De mainstream media is gewoon bullshit. Terwijl de mensen gehersenspoeld zijn en liggen te slapen nemen moslims ons land over. Ik heb ze hiervoor gewaarschuwd en toen zeiden ze dat het vast niet zal gebeuren. Op de mainstream media verzinnen ze dingen die niet gebeuren.

Saoedi-Arabië manipuleert de mainstream media: https://themuslimissue.wo(...)ed-around-the-world/

Overigens kun je de Koranverzen die ik uit mijn hoofd weet zo opzoeken op internet, maar ik raad je aan dit in een incognitovenster te doen en nog beter is als je een VPN gebruikt en je locatie ergens op zet waar je helemaal niet woont.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-06-2018 00:57:44 ]
pi_180073616
quote:
17s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 22:26 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Onderstreep je nou de diversiteit binnen de Islam?
Zeker. Maar de keerzijde daarvan is dus dat vrouwen verkrachten in het zwembad net zo Islamitisch is als meedoen aan de Ramadan. Zolang de daders maar oprecht geloven dat ze de wil van Allah uitvoeren.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_180073833
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 07:11 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Zeker. Maar de keerzijde daarvan is dus dat vrouwen verkrachten in het zwembad net zo Islamitisch is als meedoen aan de Ramadan. Zolang de daders maar oprecht geloven dat ze de wil van Allah uitvoeren.
Je moet als moslim(criticus) toch echt verdomd creatief zijn om buitenechtelijk seks op welke manier dan ook en je begeven op een plek waar schaars gekleed vrouwen zich begeven te zien als Islamitisch. Denk dat 'je' daarmee weinig tot geen medestanders gaat vinden in je claim. Zeker niet 'net zo Islamitisch als de Ramadan'.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 27-06-2018 07:34:35 ]
pi_180073902
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 07:33 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Je moet als moslim(criticus) toch echt verdomd creatief zijn om buitenechtelijk seks op welke manier dan ook en je begeven op een plek waar schaars gekleed vrouwen zich begeven te zien als Islamitisch. Denk dat 'je' daarmee weinig tot geen medestanders gaat vinden in je claim. Zeker niet 'net zo Islamitisch als de Ramadan'.
Praat eens met de moslims die het doen en laat je verbazen.
Praat meteen ook eens met de creatievelingen die oude vrouwtjes beroven, gezellig meededen met Keulen, bushokjes en metropoortjes vernielen etc.

Allemaal omdat ze goed moslim zijn. Zeggen ze zelf.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_180074002
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 07:41 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Praat eens met de moslims die het doen en laat je verbazen.
Praat meteen ook eens met de creatievelingen die oude vrouwtjes beroven, gezellig meededen met Keulen, bushokjes en metropoortjes vernielen etc.

Allemaal omdat ze goed moslim zijn. Zeggen ze zelf.
Heeft jou iets de indruk gegeven dat ik mij weinig tot de moslims begeef dan?

Geen een (moslim)drugsdealer, pooier, draaideur crimineel of vandaal zegt de dingen te doen omdat ze een goede moslim zijn. Ik zou jou eens adviseren om eens echt in gesprek te gaan met een moslim die dat doet en probeer een moslim te vinden die niet zegt dat het slecht is volgens de Islam om buitenechtelijk seks te hebben en niet zijn levensstijl op termijn wil veranderen, achter zich wil laten om 'serieus' te leven en middels de pelgrimstocht 'alles te laten vergeven'.
  woensdag 27 juni 2018 @ 07:57:18 #110
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180074113
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 07:49 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Heeft jou iets de indruk gegeven dat ik mij weinig tot de moslims begeef dan?

Geen een (moslim)drugsdealer, pooier, draaideur crimineel of vandaal zegt de dingen te doen omdat ze een goede moslim zijn. Ik zou jou eens adviseren om eens echt in gesprek te gaan met een moslim die dat doet en probeer een moslim te vinden die niet zegt dat het slecht is volgens de Islam om buitenechtelijk seks te hebben en niet zijn levensstijl op termijn wil veranderen, achter zich wil laten om 'serieus' te leven en middels de pelgrimstocht 'alles te laten vergeven'.
Cultuur en religie zijn dingen die elkaar beïnvloeden en met elkaar verwoven zijn.

Wat jij nu zegt is dat elke actie, die typisch uit de moslimgemeenschap komt, maar die niet expliciet in de koran terug te lezen is of die jij toevallig niet associeert met de meningen van ultra-vrome moslims, ook dus niet toe te kennen is aan moslims.

Er staat nergens in de bijbel dat je als man van het gewaad kleine jongetjes moet of mag klaarzuigen. Maar katholieke priesters hebben, te samen met de katholieke gemeenschap een cultuur geschapen waarin dat misbruik hoogtij viert. Daar mag je dus best wel katholieken op aankijken. Het excuus "och dat zijn een paar rotte appels" is onzin. Het cultuur biedt beschutting aan rotte appels en daarmee is de cultuur ook verantwoordelijk.


Net zoals ik vind dat je moslims mag aankijken op het gedrag van hun kinderen of hun jong-volwassenen of zelfs hun middelbaren gegeven dat deze mensen (goed of slecht) in een moslim-context (al dan niet cultureel of religieus) bewegen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_180074260
quote:
7s.gif Op woensdag 27 juni 2018 07:57 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Cultuur en religie zijn dingen die elkaar beïnvloeden en met elkaar verwoven zijn.

Wat jij nu zegt is dat elke actie, die typisch uit de moslimgemeenschap komt, maar die niet expliciet in de koran terug te lezen is of die jij toevallig niet associeert met de meningen van ultra-vrome moslims, ook dus niet toe te kennen is aan moslims.

Er staat nergens in de bijbel dat je als man van het gewaad kleine jongetjes moet of mag klaarzuigen. Maar katholieke priesters hebben, te samen met de katholieke gemeenschap een cultuur geschapen waarin dat misbruik hoogtij viert. Daar mag je dus best wel katholieken op aankijken. Het excuus "och dat zijn een paar rotte appels" is onzin. Het cultuur biedt beschutting aan rotte appels en daarmee is de cultuur ook verantwoordelijk.

Net zoals ik vind dat je moslims mag aankijken op het gedrag van hun kinderen of hun jong-volwassenen of zelfs hun middelbaren gegeven dat deze mensen (goed of slecht) in een moslim-context (al dan niet cultureel of religieus) bewegen.
Oh, ik vind het prima. Gevolg is dat we de Islam gaan benaderen dan als een verschijnsel zonder een concrete set of rules and beliefs kunnen we de Islam en moslims associëren met alles en iedereen. Als verkrachting in een zwembad net zo islamitische genoemd kan genoemd worden als de Ramadan, dan kan je homoseksuele seks onder moslims net zo Islamitisch noemen als de vervolging op homoseksualiteit. Het wel geven van een hand aan het andere geslacht is dan net zo islamitisch, hell, gezellig een terrasje pakken met Hans Teeuwen die 1 minuut geleden Mohammed en Allah voor alles wat pervers is heeft uitgemaakt met een biertje erbij 'net zo Islamitisch' als wat Mohammed B heeft gedaan met Theo van Gogh.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-06-2018 08:09:24 ]
  woensdag 27 juni 2018 @ 08:12:45 #112
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180074316
quote:
7s.gif Op woensdag 27 juni 2018 08:07 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Oh, ik vind het prima. Gevolg is dat we de Islam gaan benaderen dan als een verschijnsel zonder een concrete set of rules and beliefs kunnen we de Islam en moslims associëren met alles en iedereen. Als verkrachting in een zwembad net zo islamitische genoemd kan genoemd worden als de Ramadan, dan kan je homoseksuele seks onder moslims net zo Islamitisch noemen als de vervolging op homoseksualiteit. Het wel geven van een hand aan het andere geslacht is dan net zo islamitisch, hell, gezellig een terrasje pakken met Hans Teeuwen die 1 minuut geleden Mohammed en Allah voor alles wat pervers is heeft uitgemaakt met een biertje erbij 'net zo Islamitisch' als wat Mohammed B heeft gedaan met Theo van Gogh.
De waarheid ligt in dit geval denk ik gewoon in het midden. Waar ik bereid was het te laten liggen. Jij trekt het meteen door naar het absurde.

Als jij denkt dat moslims schuldvrij-tje kunnen blijven spelen omdat "TECHNISCH GEZIEN" het niet expliciet in de koran staat etc... dan denk ik dat die mensen in feite vrijwaard van elke vorm van verantwoordelijkheid. Want technisch gezien kan ik alles in de koran lezen. Zo'n ambigu boek is het wel.

Als ik jouw posts zie dan krijg ik vooral het gevoel dat je je straatje aan het schoonvegen bent. Dat lijkt me niet de manier om tot een oplossing te komen vooral gezien dit gedrag voortkomt uit mensen die zichzelf overweldigend als moslim bestempelen.

Moslims zijn een collectief. Daar hebben ze voor "gekozen". Een collectief wat bereid is om allerhande goede daden voor zichzelf op te eisen.. dan wordt het ook tijd om slechte daden op te eisen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_180074337
quote:
7s.gif Op woensdag 27 juni 2018 08:12 schreef SpecialK het volgende:

[..]

De waarheid ligt in dit geval denk ik gewoon in het midden. Waar ik bereid was het te laten liggen. Jij trekt het meteen door naar het absurde.

Als jij denkt dat moslims schuldvrij-tje kunnen blijven spelen omdat "TECHNISCH GEZIEN" het niet expliciet in de koran staat etc... dan denk ik dat die mensen in feite vrijwaard van elke vorm van verantwoordelijkheid. Want technisch gezien kan ik alles in de koran lezen. Zo'n ambigu boek is het wel.

Als ik jouw posts zie dan krijg ik vooral het gevoel dat je je straatje aan het schoonvegen bent. Dat lijkt me niet de manier om tot een oplossing te komen vooral gezien dit gedrag voortkomt uit mensen die zichzelf overweldigend als moslim bestempelen.
Mwuah, jij begint het absurd te vinden. Ik vond het al absurd een paar reacties daarboven al. Je gevoel is geen goede navigatie zie ik. Er is geen reden om het straatje schoon te vegen. Het vervuilen van de straat is net zo Islamitisch als het schoonmaken daarvan.

Ik vind het prima dat jij daarop ook de slechte daden met de moslims associeert, wees wel zo consistent en neem de goede mee, mij hoor je niet klagen.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 27-06-2018 08:16:02 ]
  woensdag 27 juni 2018 @ 08:21:34 #114
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180074429
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 08:15 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mwuah, jij begint het absurd te vinden. Ik vond het al absurd een paar reacties daarboven al. Je gevoel is geen goede navigatie zie ik. Er is geen reden om het straatje schoon te vegen. Het vervuilen van de straat is net zo Islamitisch als het schoonmaken daarvan.

Ik vind het prima dat jij daarop ook de slechte daden met de moslims associeert, wees wel zo consistent en neem de goede mee, mij hoor je niet klagen.
Ik onderken (ja ook op dit forum) regelmatig de goede daden van moslims. Of iig de positieve historische context voor zover ik die begrepen heb.

Ik zie jou vooral negatieve dingen wegwuiven.

Wat ik snap... je associeert je religie en je cultuur met louter mooie gevoelens.. dan is het een ruige aanval op je ego om te onderkennen dat je cultuur/religie verantwoordelijk is voor bad shit.

Ik bedoel.. weiger je ook te onderkennen dat de islam (ofwel moslims als collectief) verantwoordelijkheid dragen voor 11 september 2001?

Omdat in de koran staat dat als je 1 persoon vermoord dat dat gelijk staat aan iedereen vermoorden oid... is zo'n wegwuif-vers voldoende voor je om de niet-onkenbare islamitische aard van die aanslagen (en de daarop volgende aanslagen) te ontkennen? Of ben je bereid om daar wel hand in "eigen boezem" te steken?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_180074714
quote:
7s.gif Op woensdag 27 juni 2018 08:21 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik onderken (ja ook op dit forum) regelmatig de goede daden van moslims. Of iig de positieve historische context voor zover ik die begrepen heb.

Ik zie jou vooral negatieve dingen wegwuiven.

Wat ik snap... je associeert je religie en je cultuur met louter mooie gevoelens.. dan is het een ruige aanval op je ego om te onderkennen dat je cultuur/religie verantwoordelijk is voor bad shit.

Ik bedoel.. weiger je ook te onderkennen dat de islam (ofwel moslims als collectief) verantwoordelijkheid dragen voor 11 september 2001?

Omdat in de koran staat dat als je 1 persoon vermoord dat dat gelijk staat aan iedereen vermoorden oid... is zo'n wegwuif-vers voldoende voor je om de niet-onkenbare islamitische aard van die aanslagen (en de daarop volgende aanslagen) te ontkennen? Of ben je bereid om daar wel hand in "eigen boezem" te steken?
Valt me wel van je vies tegen hoor. Ik denk dat ik nu gelegitimeerd ben om een Ad hominem te maken door te zeggen dat ik dat vooral wijt aan je onoplettendheid en gebrek aan goed lezen.

Ik zou niet weten hoe ik nog meer de jihadistische variant van de islam zou moeten incorporeren in de islam(itische wereld) dan ik al talloze keren heb gedaan door bijvoorbeeld Saoedi Arabië en de het wahabisme heb weggezet met het voor mij en vele anderen het lelijkste en ergste woord van de Nederlandse taal, kanker van de Islam.

Mocht je de behoefte hebben om je te willen verdiepen heb ik zelfs hier op FOk! Een topic aangemaakt welke islamitische concepten IS als islamitische stroming inroept om haar daden theologisch en dus binnen hun domein islamitisch te legitimeren. Ik zou niet weten hoe vaak ik hier heb onderstreept dat de Koran gewelddadige krijgswetten bevat. Tot be fair, ik zou ook niet weten hoe vaak ik heb gezegd dat "de islam er niets mee te maken heeft" aldanwel omdat ik mij ook niet kan heugen dat gezegd te hebben.

Mijn betoog is meestal van het kaliber dat Istanbul niet de Turkse hoofdstad is, maar Ankara. Niet dat Istanbul geen Turkse stad is.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-06-2018 08:52:21 ]
  woensdag 27 juni 2018 @ 09:00:20 #116
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180074831
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2018 08:46 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Valt me wel van je vies tegen hoor.
Ik ben niet op deze aarde om jou trots te maken dus dat zou best kunnen. Ik vind je verder wel een toffe gast, hoor maar dit soort emotioneel gemanipuleer mag je lekker voor je houden.

quote:
Ik denk dat ik nu gelegitimeerd ben om een Ad hominem te maken door te zeggen dat ik dat vooral wijt aan je onoplettendheid en gebrek aan goed lezen.

Ik zou niet weten hoe ik nog meer de jihadistische variant van de islam zou moeten incorporeren in de islam(itische wereld) dan ik al talloze keren heb gedaan door bijvoorbeeld Saoedi Arabië en de het wahabisme heb weggezet met het voor mij en vele anderen het lelijkste en ergste woord van de Nederlandse taal, kanker van de Islam.
Dit is dus exact dat schoonvegen. Het is het wahabisme wat het probleem is, maar de rest van de islam is brandschoon.

quote:
Mocht je de behoefte hebben om je te willen verdiepen heb ik zelfs hier op FOk! Een topic aangemaakt welke islamitische concepten IS als islamitische stroming inroept om haar daden theologisch en dus binnen hun domein islamitisch te legitimeren. Ik zou niet weten hoe vaak ik hier heb onderstreept dat de Koran gewelddadige krijgswetten bevat. Tot be fair, ik zou ook niet weten hoe vaak ik heb gezegd dat "de islam er niets mee te maken heeft" aldanwel omdat ik mij ook niet kan heugen dat gezegd te hebben.

Mijn betoog is meestal van het kaliber dat Istanbul niet de Turkse hoofdstad is, maar Ankara. Niet dat Istanbul geen Turkse stad is.
Dat jij en ik het op geo-politiek vlak misschien over meer dingen eens zijn betekent niet dat we het eens zijn over sociale aspecten binnen Nederland of Europa mbt het gedrag van moslims.

Daarin kan ik alleen maar afgaan op wat je post op dit forum en in dit topic krijg ik gewoon ontzettend het gevoel dat je lekker je straatje aan het schoonvegen bent.

Nog steeds.

[ Bericht 1% gewijzigd door SpecialK op 27-06-2018 09:28:49 ]
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_180077868
Verschil tussen politieke islam en jihadisme. Gevaar van de politieke islam geldt met name in landen waar moslims de meerderheid vormen. En gevaar schuilt erin dat het aanschuurt/stoelt op opvattingen die breder worden uitgedragen door moslims/islam-instituten in algemene zin. Daar kunnen sharia-idioten (mijn kwalificatie, niet objectief) goed gebruik van maken.

Jihadisme is overal een gevaar. En de laatste vijftien jaar zijn intrede in europa gedaan. Maar ook dus zeker na de Arabische revoluties voet aan de grond gekregen in Arabische landen en soms in zulke mate dat het de machten van de staten aldaar gewoon uitdaagt. Andere kant van deze medaille is dat in de Arabische landen een deel ziek en afgekickt is van gehele politieke islam. "Opflikkeren ermee, laat ons zijn en leven zoals we decennia leven". Dit laatste geldt zeker in landen die een revolutie hebben gekend en slechte ervaring met politieke islam; Egypte, Libië en Tunesie. Waar zowel islamisten als jihadisten kort vrij spel hadden en eigenlijk in pakweg 2 a 3 jaar enige goodwill echt flink kapot hebben gemaakt.

Er is weldegelijk meer zelfreflectie en kritiek op de islam en diens rol in de samenleving en/of politiek binnen de Arabische samenlevingen dan dat er was voor 2011 Arabische revoluties. Veelal speelt zich dat op FB echter af omdat in autoritaire landen je niet op TV dat soort zaken voorbij ziet komen. TV die zwaar gecensureerd wordt door een Sisi bijv, of welke andere roerganger dan ook.

In Europa speelt zich veel meer een identiteitskwestie af onder moslims. En daarin hebben islamisten een sterke kaart (op het oog); "je bent eerst moslim en de gehele wereldwijde oemmah staat enkel op een". Waarna erbij wordt verteld dat ipv het decadente kapitalisme "de islam een geheel systeem klaar heeft als alternatief". En daar ga je dan, hups, zo de politieke islam is als onderdeel van je identiteit in de Europese samenleving en waar de identiteit van het land van je ouders sowieso een kleinere rol voor je speelde.

Maar goed ook in Europa kunnen wij moslims niet op tegen de liberale democratie. Als de eerste generatie er niet meer is zal een aanzienlijk deel van onze kinderen en zeker kleinkinderen meegaan in de grotere stroom van de samenleving waarin religie geen voornaamste rol speelt. Een kleine hechte vastberaden groep blijft over die nogal op zichzelf zijn. Enige droevige is dat de groep die enigszins is opgegaan in de samenleving maar toch qua naam en kleur herkenbaar blijft (kan je niet uitwissen he) nog weleens gewezen zal worden op de gekke opvattingen/daden van het kleine vastberaden groepje. Beetje zoals joden vroeger zeg maar.

[ Bericht 28% gewijzigd door Aloulu op 27-06-2018 12:51:44 ]
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_180089728
quote:
7s.gif Op woensdag 27 juni 2018 09:00 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik ben niet op deze aarde om jou trots te maken dus dat zou best kunnen. Ik vind je verder wel een toffe gast, hoor maar dit soort emotioneel gemanipuleer mag je lekker voor je houden.

Dat valt mij dan weer vies tegen van mijzelf, dacht dat ik bij jou wel mee kon wegkomen. Mijn emotie tonen that is. Manipuleren vind ik achterbaks.

quote:
Dit is dus exact dat schoonvegen. Het is het wahabisme wat het probleem is, maar de rest van de islam is brandschoon.
Dat maak jij er van. Ik geef jou simpelweg gewoon twee voorbeelden, dat betekent niet dat ik van mening ben dat het de enige ziekte is in de Islamitische wereld, Naast kanker heb je ook aids, typhus en verkoudheid etc. Komen wel een paar groepen in gedachten en overtuigingen die ik als zodanig zou kunnen kwalificeren.

quote:
Dat jij en ik het op geo-politiek vlak misschien over meer dingen eens zijn betekent niet dat we het eens zijn over sociale aspecten binnen Nederland of Europa mbt het gedrag van moslims.
Kan ik niet echt inhoudelijk op in gaan. Hoewel jij en ik wayback gaan zou ik bij god niet weten wat jouw beeld is bij de sociale aspecten mbt het gedrag van moslims. Net zoals met alles voorzie ik dat we het vast wel op een tal van punten eens zullen zijn en op andere punten weer op een gezonde manier het oneens met elkaar kunnen en mogen zijn, maar dat moet meer de inhoud laten blijken.

quote:
Daarin kan ik alleen maar afgaan op wat je post op dit forum en in dit topic krijg ik gewoon ontzettend het gevoel dat je lekker je straatje aan het schoonvegen bent.

Nog steeds.
Aan je gevoel kan ik niet echt veel doen. Misschien wel, maar wil ik dat niet. Ben er niet echt hier om je gevoel te veranderen. Wat het schoonvegen betreft, zoals ik al zei. Gezien de flexibele definitie van wat er allemaal als aanstootgevende (hihi) voorbeelden is gegeven van wat 'net zo Islamitisch' genoemd kan worden als de Ramadan blijf ik bij mijn eindconclusie: Het straa vervuilen is dan net zo islamitisch als het straatje schoon te vegen. Heb ik wel vrede mee (hihi Islam is vrede )
  donderdag 28 juni 2018 @ 04:50:17 #119
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180095550
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 21:45 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dat valt mij dan weer vies tegen van mijzelf, dacht dat ik bij jou wel mee kon wegkomen. Mijn emotie tonen that is. Manipuleren vind ik achterbaks.
Fine. Ik zal je uitleggen waarom ik die route bewandelde. Ik weet heus wel dat jij die figuren niet uit de islam probeert weg te vegen. Daarom haal ik het juist aan. Hoopte meer op een "natuurlijk niet" waarna ik dat kon doortrekken... ipv dat je er teleurgesteld over ging doen. Hier de uitleg:

Als op macro-niveau (laten we internationaal terrorisme dat even noemen) iemand on-koranische dingen kan doen en zichzelf nog steeds als vrome moslim kan zien (zoals je wel bereid bent te onderkennen dat dit persoon ook een moslim is (hoewel onderdeel van een kankergezwel)). Waarom zou op micro niveau (laten we dat meisjes lastigvallen in het zwembad noemen) een kutjochie datzelfde niet kunnen doen (wat je lijkt weg te willen vegen).

Ik kan me goed voorstellen dat zo'n kutkind denkt "nja.. de koran zegt allemaal dingen over kuisheid etc.. etc.. maar er stond ook iets in over ongelovigen en dat ze minderwaardig zijn of zoiets.. whatever.. dus ze mishandelen zal wel ok zijn". Ik zeg niet dat het exact zo gebeurt maar er zijn zat manieren om vanuit een moslim-context te komen tot dit soort daden. Of dit nou 100% religieus is of deels cultureel deels religieus maakt me dan stiekem niet zo uit. Er zullen elementen in zitten van beide aspecten.

Die logica bedoel ik met.. het voelt alsof je aan het schoonvegen bent.

quote:
[..]

Dat maak jij er van. Ik geef jou simpelweg gewoon twee voorbeelden, dat betekent niet dat ik van mening ben dat het de enige ziekte is in de Islamitische wereld, Naast kanker heb je ook aids, typhus en verkoudheid etc. Komen wel een paar groepen in gedachten en overtuigingen die ik als zodanig zou kunnen kwalificeren.

[..]

Kan ik niet echt inhoudelijk op in gaan. Hoewel jij en ik wayback gaan zou ik bij god niet weten wat jouw beeld is bij de sociale aspecten mbt het gedrag van moslims. Net zoals met alles voorzie ik dat we het vast wel op een tal van punten eens zullen zijn en op andere punten weer op een gezonde manier het oneens met elkaar kunnen en mogen zijn, maar dat moet meer de inhoud laten blijken.

We zullen het best wel fundamenteel oneens zijn over bepaalde dingen. Ik weet verder dat je een redelijk persoon bent dus als ik je onredelijke dingen "aanplak" dan snap ik dat je zoiets hebt van "what the hell" enige wat ik kan zeggen is dat ik er ergens mee naartoe wil (en nee dat is niet... jou vernederen oid).

quote:
[..]

Aan je gevoel kan ik niet echt veel doen. Misschien wel, maar wil ik dat niet. Ben er niet echt hier om je gevoel te veranderen. Wat het schoonvegen betreft, zoals ik al zei. Gezien de flexibele definitie van wat er allemaal als aanstootgevende (hihi) voorbeelden is gegeven van wat 'net zo Islamitisch' genoemd kan worden als de Ramadan blijf ik bij mijn eindconclusie: Het straa vervuilen is dan net zo islamitisch als het straatje schoon te vegen. Heb ik wel vrede mee (hihi Islam is vrede )
Ik denk dat moslims als groep.. of als individuele sub-culturen die dat hoofdlabel aanhouden wel degelijk in bepaalde aspecten een bepaald opvallend gedrag vertonen. Iets wat in maghreb-landen of Turkije of het MO niet opvalt omdat de cultuur is ingericht om die gedragingen op te vangen maar wat in Nederland er bovenuitsteekt en wat gewoon een doorn in het oog is van welwillende burgers die echt niet staan te trappelen om met hooivorken allerhande buitenlanders in de gracht te gooien met een molensteen aan de nek.

Dat gedrag zal op een of andere manier moeten veranderen want ik denk niet dat het wenselijk is dat we in Nederland mishandeling, intimidatie van meisjes in het zwembad, FGM, sharia-patrols of andere onzin gaan toestaan. En ik denk dat het ook niet wenselijk is om in gewonnen vrijheden te gaan snijden (zoals gescheiden zwemtijden voor mannen en vrouwen) alleen maar omdat een steeds groter wordende groep moslim-kindjes (en soms gewoon volwassen mannen uit Syrie :') ) hun handen niet thuis kunnen houden.

Ik heb best wel interesse in een oprecht constructieve discussie over hoe we bij moslims (jaja ik weet het sub-groepen sub-culturen etc...) dit gedrag kunnen sturen richting iets wat beter past binnen een liberale europese context... maar ik denk wel dat het belangrijk is eerst te benoemen dat die problemen er zijn. (let op ik bedoel dat europese moslims onderkennen dat die problemen er zijn... niet dat blanke-top-der-duinen fok!-ers onderkennen dat die problemen er zijn... daar zijn we al een tijdje en het nut daarvan is al een tijd volgens mij uitgewerkt...)

Ik denk niet dat de insteek: "echte vrome moslims zijn schuldvrij dus JUIST meer islam graag, nog meer moskeebezoek" de oplossing is. Ik denk eigenlijk dat dat juist bijdraagt aan het probleem.

Religie is wat mij betreft een 50/50 wildcard... iemand wordt vroom en wordt passief, of iemand wordt vroom en radicaal. Ik heb liever dat men een betrouwbaardere weg bewandeld richting goed burgerschap dan dat.

Dat is ongeveer mijn insteek hierin.

[ Bericht 1% gewijzigd door SpecialK op 28-06-2018 05:10:03 ]
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_180099746
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 07:33 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Je moet als moslim(criticus) toch echt verdomd creatief zijn om buitenechtelijk seks op welke manier dan ook en je begeven op een plek waar schaars gekleed vrouwen zich begeven te zien als Islamitisch. Denk dat 'je' daarmee weinig tot geen medestanders gaat vinden in je claim. Zeker niet 'net zo Islamitisch als de Ramadan'.
Volgens de Koran mag je vrouwen verkrachten als ze geen hijab dragen.
pi_180099777
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 07:49 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Heeft jou iets de indruk gegeven dat ik mij weinig tot de moslims begeef dan?

Geen een (moslim)drugsdealer, pooier, draaideur crimineel of vandaal zegt de dingen te doen omdat ze een goede moslim zijn. Ik zou jou eens adviseren om eens echt in gesprek te gaan met een moslim die dat doet en probeer een moslim te vinden die niet zegt dat het slecht is volgens de Islam om buitenechtelijk seks te hebben en niet zijn levensstijl op termijn wil veranderen, achter zich wil laten om 'serieus' te leven en middels de pelgrimstocht 'alles te laten vergeven'.
Ik heb de Koran gelezen, één van de belangrijke concepten is Taqqiyya. Dat houdt in dat je liegt over de islam om het geloof te laten groeien. Ik heb ook onderzoek gedaan naar dat concept en moslims gebruiken dat concept heel vaak om alle legitieme kritiek op hun religie te ontkennen en soms verdraaien ze ook de waarheid. Wat dus wel eens gebeurt is dat een moslim liegt over bepaalde concepten uit de islam om volgelingen te winnen. En als je het goed bestudeert blijkt dat het tegenovergesteld van wat hij beweerde waar is.

quote:
7s.gif Op woensdag 27 juni 2018 08:12 schreef SpecialK het volgende:

[..]

De waarheid ligt in dit geval denk ik gewoon in het midden. Waar ik bereid was het te laten liggen. Jij trekt het meteen door naar het absurde.

Als jij denkt dat moslims schuldvrij-tje kunnen blijven spelen omdat "TECHNISCH GEZIEN" het niet expliciet in de koran staat etc... dan denk ik dat die mensen in feite vrijwaard van elke vorm van verantwoordelijkheid. Want technisch gezien kan ik alles in de koran lezen. Zo'n ambigu boek is het wel.

Als ik jouw posts zie dan krijg ik vooral het gevoel dat je je straatje aan het schoonvegen bent. Dat lijkt me niet de manier om tot een oplossing te komen vooral gezien dit gedrag voortkomt uit mensen die zichzelf overweldigend als moslim bestempelen.

Moslims zijn een collectief. Daar hebben ze voor "gekozen". Een collectief wat bereid is om allerhande goede daden voor zichzelf op te eisen.. dan wordt het ook tijd om slechte daden op te eisen.
In de Koran staat dat je de vingertoppen van de ongelovigen eraf moet hakken en hun koppen eraf moet hakken.

"Soon we will cast terror into the hearts of the disbelievers, so strike off every fingertip of them and cut off their heads."

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2018 12:29:39 ]
pi_180099954
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2018 12:42 schreef Aloulu het volgende:
Verschil tussen politieke islam en jihadisme. Gevaar van de politieke islam geldt met name in landen waar moslims de meerderheid vormen. En gevaar schuilt erin dat het aanschuurt/stoelt op opvattingen die breder worden uitgedragen door moslims/islam-instituten in algemene zin. Daar kunnen sharia-idioten (mijn kwalificatie, niet objectief) goed gebruik van maken.

Jihadisme is overal een gevaar. En de laatste vijftien jaar zijn intrede in europa gedaan. Maar ook dus zeker na de Arabische revoluties voet aan de grond gekregen in Arabische landen en soms in zulke mate dat het de machten van de staten aldaar gewoon uitdaagt. Andere kant van deze medaille is dat in de Arabische landen een deel ziek en afgekickt is van gehele politieke islam. "Opflikkeren ermee, laat ons zijn en leven zoals we decennia leven". Dit laatste geldt zeker in landen die een revolutie hebben gekend en slechte ervaring met politieke islam; Egypte, Libië en Tunesie. Waar zowel islamisten als jihadisten kort vrij spel hadden en eigenlijk in pakweg 2 a 3 jaar enige goodwill echt flink kapot hebben gemaakt.

Er is weldegelijk meer zelfreflectie en kritiek op de islam en diens rol in de samenleving en/of politiek binnen de Arabische samenlevingen dan dat er was voor 2011 Arabische revoluties. Veelal speelt zich dat op FB echter af omdat in autoritaire landen je niet op TV dat soort zaken voorbij ziet komen. TV die zwaar gecensureerd wordt door een Sisi bijv, of welke andere roerganger dan ook.

In Europa speelt zich veel meer een identiteitskwestie af onder moslims. En daarin hebben islamisten een sterke kaart (op het oog); "je bent eerst moslim en de gehele wereldwijde oemmah staat enkel op een". Waarna erbij wordt verteld dat ipv het decadente kapitalisme "de islam een geheel systeem klaar heeft als alternatief". En daar ga je dan, hups, zo de politieke islam is als onderdeel van je identiteit in de Europese samenleving en waar de identiteit van het land van je ouders sowieso een kleinere rol voor je speelde.

Maar goed ook in Europa kunnen wij moslims niet op tegen de liberale democratie. Als de eerste generatie er niet meer is zal een aanzienlijk deel van onze kinderen en zeker kleinkinderen meegaan in de grotere stroom van de samenleving waarin religie geen voornaamste rol speelt. Een kleine hechte vastberaden groep blijft over die nogal op zichzelf zijn. Enige droevige is dat de groep die enigszins is opgegaan in de samenleving maar toch qua naam en kleur herkenbaar blijft (kan je niet uitwissen he) nog weleens gewezen zal worden op de gekke opvattingen/daden van het kleine vastberaden groepje. Beetje zoals joden vroeger zeg maar.
Je staat maar te liegen. Zal ik eens een video sturen om het duidelijker te maken? ISIS en dat soort gedoe is helemaal niks nieuws en de radicale islam is een beweging uit de Middeleeuwen. In de tijd van Mohammed riep men al: "Allahu akbar!" na het vermoorden van iemand die zich weigert te bekeren.



[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2018 12:30:49 ]
pi_180101431
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 14:20 schreef Hexagon het volgende:

Gezien de wijze waarop Baudet met critici in zn partij omgaat, en vooral allerlei complotten tegen hem verzint, geeft wel een schets van wat voor leider het zou zijn.
Het soort leider dat de grondwet en de democratie respecteert en de stemming onder een paar duizend leden op een partijcongres niet voor laat gaan op het mandaat van de kiezer?

quote:
Beetje jammer van de zionistische propaganda.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_180102102
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 12:26 schreef Firewarrior het volgende:
Je staat maar te liegen.
Caught red handed. Je hebt gelijk, excuses.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_180102407
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 13:59 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het soort leider dat de grondwet en de democratie respecteert en de stemming onder een paar duizend leden op een partijcongres niet voor laat gaan op het mandaat van de kiezer?

[..]

Beetje jammer van de zionistische propaganda.
Ja, en wat te denken van de anti-zionistische propaganda op de fake news media of het verdedigen van islamieten die de hele wereld weer opnieuw willen veroveren? Bekijk die video anders eens en realiseer je dan maar eens wat de islamieten weer van plan zijn.

Een paar interessante kernpunten:
- Tussen de 7e eeuw en de 13e eeuw was het hoogtepunt van het islamitische kalifaat.
- De islamieten hebben geprobeerd Europa te veroveren en ze werden gestopt bij de poort van Vienna. Ze hebben verschillende pogingen gedaan om Europa te veroveren, maar het mocht niet baten. Realiseer je dan eens dat ze het weer proberen te doen. Snap dat dan.

De geschiedenis herhaalt zich steeds. Dezelfde dingen komen terug op een andere manier.

- In 1920 is olie gevonden in Saoedi-Arabië, met alle gevolgen van dien. Dus niet al te lang nadat het kalifaat uit elkaar viel werden de Saoedi's ineens heel rijk door die olie. Sommige Saoedi's hebben geheime banken en houden verborgen hoeveel geld ze hebben. Maar de 50 rijkste Saoedi's zijn iig rijker dan de 100 rijkste Indiërs samen. En eigenlijk weten we niet zeker hoeveel geld ze hebben.

Dit geld gebruiken ze om de mainstream media te manipuleren. Ze installeren ook "shadow governments". Die shadow governments zijn pro-islam en liegen en bedriegen mensen terwijl ze het land aan het islamiseren zijn. Het zijn vrienden van de islamisten. Als je wilt weten wat je toekomst wordt als de hele wereld pro-islam is moet je alvast naar Mekka gaan. Oh wacht, daar mogen alleen moslims komen.

The islamofascists will lose.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2018 15:21:31 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')