abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  woensdag 27 juni 2018 @ 15:09:52 #101
16180 CoolGuy
Money makes the world go round
pi_180079958
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
14s.gif Op woensdag 27 juni 2018 15:07 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

De ring boeit mij nog het minste. Trouwen met MeneerEend en samen oud worden, dat wil ik O+
Juist, dat bedoel ik. Wanneer gaat dat gebeuren? :) :) :)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_180080489
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 15:09 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Juist, dat bedoel ik. Wanneer gaat dat gebeuren? :) :) :)
Nog geen idee. Eerst huis ons verbouwen :7
pi_180080498
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 23:26 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Heb ik wel gedaan, maar dan aan haar moeder omdat haar vader destijds niet in de picture was.
Awhhh O+ O+
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 27 juni 2018 @ 15:47:04 #104
16180 CoolGuy
pi_180080684
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 15:39 schreef probeer het volgende:

[..]

Awhhh O+ O+
Dat is hoe het heurrrt :P
  woensdag 27 juni 2018 @ 15:47:20 #105
16180 CoolGuy
pi_180080686
quote:
10s.gif Op woensdag 27 juni 2018 15:39 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Nog geen idee. Eerst huis ons verbouwen :7
Oh ja, dat is op zich ook wel belangrijk :7
pi_180085733
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 13:47 schreef bloemerang2 het volgende:

[..]

[..]

Ik snap het advies ook niet.
Ten eerste, wat maakt het uit wat de goudwaarde is van de ring? Het is toch juist nooit de bedoeling om de ring te conerteren naar cash? Zelfs in dat geval is de steen veel waardevoller. Daarnaast is het verschil tussen een ring van 18K en 24K echt miniem qua goudwaarde: namelijk ¤8,75 per gram. Laat een ring 4 gram goud bevatten en je hebt het over een kleine 35 euro. Wow.

Ten tweede en waarschijnlijk nog belangrijker, zoals DarkerThanBlack zegt, puur goud is zacht en daarom werkt met vooral met 18k en 14k als er stenen op komen te zitten. Blijkbaar zijn sieraden met een hogere gehalte fijngoud vooral populair bij bepaalde doelgroepen (de juwelier die dat uitlegde wees toen naar een groepje toeristen uit Azie). Verder wordt 14k eerder gebruikt in Nederland en Duitsland en doen ze in Belgie meestal aan 18k (relevant gezien vriendin Vlaams is).

Ten derde, minder flexibiliteit. Puur goud is geel. Mocht ik een andere kleur goud willen (wit/rosé) kijk je vrij autmomatisch naar 18k of lager.
je kan echt heus wel een diamanten ring hebben met 20k of hoger. Dat het te zacht is, is echt bullshit. Ja als je er met een hamer flink op slaat dan kan het vervormen, maar dat is met alles zo. Heb zelfs zoveel ringen met diamanten, maar ook robijnen en stenen vanaf 20k en hoger.

Zeker koop je een ring niet met het vooruitzicht het te converteren naar cash. Ik wilde alleen de goudwaarde uitleggen. nadat een ring is gemaakt zit er ook waarde aan hoe het eruit ziet (gebruikte ambacht), dan maakt het toch gauw een verschil van 200 euro of het 18 of 20k is, tenzij je het bij een metaalhandelaar verkoopt.
pi_180086995
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 13:51 schreef bloemerang2 het volgende:

[..]

Ja maar hoe bepaal je wat je max wil uitgeven? Daarom vond ik een vuistregel a la x keer maandsalaris wel zo fijn. Dan heb je een budget en kun je tweaken zoals je zegt. De suggesties hier helpen me om mijn budget te bepalen, waarvoor dank aan iedereen hier.
Als het je geholpen heeft is dat prima natuurlijk. Maar iedereen is anders, ik lees hier dat men 1.000 euro al veel vindt, terwijl de diamanten ketting die ik mijn vriendin gaf al ruim boven dat bedrag is. Daarom zeg ik ook, dat je zelf moet bepalen wat je kan veroorloven.

Terug naar de vraag wat voor kwaliteit je moet nemen, want je gaf aan dat je daar moeite mee hebt.

Cut: dit moet wat mij betreft altijd "excellent" zijn. Oftewel, slijpsel, polijsting en symmetrie moeten excellent zijn en geen fluorescentie. Anders kan je net zo goed een zirkonia nemen.
Color: I en J zijn most value for money. Mocht je voor een witgouden ring gaan, probeer dan H of G te overwegen.
Clarity: SI1 en SI2 zijn most value for money, want vanaf de bovenkant van de diamant vrijwel niet te zien. Vanaf de zijkant zijn oneffenheden zichtbaar, maar ook alleen als je van heel dichtbij bekijkt. Mijn persoonlijk advies is om minimaal te kiezen voor VS2, maar is dus heel persoonlijk.
Carat: vanaf 0,3 karaat kunnen diamanten worden gekeurd door een onafhankelijke instituut (ivm kosten). Hierbij krijg je een certificaat, waar de bovenstaande gegevens zijn vermeld. Dit is wel zo handig omdat de ene persoon een diamant kan waarderen als VS terwijl de andere dit als SI beoordeeld. Ook handig als je ooit een grotere diamant erin wilt zetten, want met certificaat behoudt je de waarde.

Advies is dus:
Value for money: excellente cut, I-J, SI1-SI2, 0,3 karaat met certificaat (GIA, IGI of HRD). Prijs moet je denken aan circa 600 euro voor een dergelijke steen. Heb je meer te besteden, koop je gewoon wat beters.

[ Bericht 1% gewijzigd door DarkerThanBlack op 27-06-2018 20:04:57 ]
pi_180087133
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 19:11 schreef Tamilselvi het volgende:

[..]

je kan echt heus wel een diamanten ring hebben met 20k of hoger. Dat het te zacht is, is echt bullshit. Ja als je er met een hamer flink op slaat dan kan het vervormen, maar dat is met alles zo. Heb zelfs zoveel ringen met diamanten, maar ook robijnen en stenen vanaf 20k en hoger.

Zeker koop je een ring niet met het vooruitzicht het te converteren naar cash. Ik wilde alleen de goudwaarde uitleggen. nadat een ring is gemaakt zit er ook waarde aan hoe het eruit ziet (gebruikte ambacht), dan maakt het toch gauw een verschil van 200 euro of het 18 of 20k is, tenzij je het bij een metaalhandelaar verkoopt.
20k of hoger is inderdaad mogelijk. Maar zet je een diamant in van 5-10k euro, dan wil je niet het risico lopen om deze kwijt te raken. 20k of hoger is eenmaal zacht, het kan, maar levert zeker enige risico's met zich mee. Slaat nergens op om het te adviseren. Ook ik heb sieraden van deze kwaliteit en dat kan je met je hand buigen, daarvoor heb je geen hamer nodig.
pi_180149589
Ik zou in ieder geval niet voor een diamant gaan. De waarde van een diamant bestaat bijna volledig uit marketing.
quote:
Diamonds are the hardest material found on earth. They resist scratching better than anything else. Other than that, they hold no unique distinctions. All gem-quality materials are rare. They compose just a tiny fraction of the Earth. However, diamonds actually number among the most common gems. Ask yourself this: “How many people do you know who own at least one diamond?” Now, ask this question about other gems, like rubies, sapphires, or emeralds.
Bovendien kunnen we diamanten in een lab maken en die zijn echt niet nep. Chemisch identiek aan natuurlijke diamanten en het aantal juweliers dat het verschil kan zien wordt steeds kleiner. Ik weet niet hoe Nederlandse juweliers zijn, maar in Amerika is het een massale fraude industrie.
Bij diamanten (voor juwelen) denk ik alleen aan mensen die in een marketing truc zijn getuind en zoveel mogelijk willen betalen voor een waardeloos product met als enige reden indruk maken op andere mensen. Niet bepaald romantisch.

Ook het 2x bruto maandsalaris budget is bedacht door de marketingafdeling van de diamantenindustrie. Het probleem dat ik hiermee heb is dat je alle mannen die na jou een aanzoek willen doen onder druk zet om hetzelfde te doen. Jammer, want ik vermoed dat verliefde stelletjes wel leukere dingen kunnen verzinnen met dat geld.

Zelf zou ik een ring ontwerpen met een hoop symboliek erin. Metalen hebben allemaal mythes en verhalen die duizenden jaren terug gaan. Het alchemie symbool van koper is hetzelfde symbool als de planeet Venus en wordt tegenwoordig gebruikt als het vrouwensymbool (cirkel met kruis eronder). Het mannen symbool komt van ijzer. Goud is waardevol, zilver de beste geleider, titanium onverwoestbaar. Platina, palladium noem maar op. Met edelstenen kan je nog meer kanten op. Hebben jullie iets speciaals met Australië? Neem opaal. Saffier, robijn, jade, alles heeft een ander verhaal. Zolang je niet daadwerkelijk gelooft in de magische eigenschappen zijn het leuke verhalen.

Kies er een paar, laat ze samenvoegen tot iets moois en als je echt in een romantische bui bent kan je er nog een verhaal met al jouw bedoelde symboliek bij doen. Hoeft niet goedkoop te zijn, maar je laat je in ieder geval niet misleiden door marketing voor een doodnormaal veelvoorkomend steentje dat gemaakt kan worden in een lab.
pi_180256595
Nog niet het hele topic gelezen, maar wilde even inspringen op die 'regels' van 1 tot 4 maandsalarissen.

Dat is allemaal zo vreselijk achterhaald. Dat stamt volgens mij nog uit de tijd dat je aan (de familie van) je geliefde moest laten zien dat je geld te makken had om zo voor het levensonderhoud te kunnen zorgen.

Zelf was ik 10 jaar geleden heel erg blij met de ring van nog geen 1/10e maandsalaris. Het feit dat hij zelf ontworpen was en niet in een catalogus uitgezocht waardoor er nu een verhaal, en symboliek aan vast zit vind ik veel meer waard dan het prijskaartje.
pi_180256814
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 13:31 schreef SummerBreeze het volgende:
Nog niet het hele topic gelezen, maar wilde even inspringen op die 'regels' van 1 tot 4 maandsalarissen.

Dat is allemaal zo vreselijk achterhaald. Dat stamt volgens mij nog uit de tijd dat je aan (de familie van) je geliefde moest laten zien dat je geld te makken had om zo voor het levensonderhoud te kunnen zorgen.

Zelf was ik 10 jaar geleden heel erg blij met de ring van nog geen 1/10e maandsalaris. Het feit dat hij zelf ontworpen was en niet in een catalogus uitgezocht waardoor er nu een verhaal, en symboliek aan vast zit vind ik veel meer waard dan het prijskaartje.
Nee, dat is gewoon een verhaaltje dat De Beers de wereld in geholpen heeft zodat ze meer geld voor hun diamanten konden vragen.
https://blog.hubspot.com/(...)s-marketing-campaign
pi_180256829
quote:
14s.gif Op donderdag 5 juli 2018 13:42 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Nee, dat is gewoon een verhaaltje dat De Beers de wereld in geholpen heeft zodat ze meer geld voor hun diamanten konden vragen.
Oh, kan ook. Heb het nooit uitgezocht, maar ben blij dat iemand de tijd heeft genomen dat te doen :)
  donderdag 5 juli 2018 @ 13:44:24 #113
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180256856
quote:
14s.gif Op donderdag 5 juli 2018 13:42 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Plus dat het sowieso een Amerikaans verhaal is, Nederlanders hebben dat al helemaal niet op die manier gedaan, die gebruikten de trouwring al als verlovingsring.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_180256858
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 13:42 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Oh, kan ook. Heb het nooit uitgezocht, maar ben blij dat iemand de tijd heeft genomen dat te doen :)
:)
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')