abonnement Unibet Coolblue
  Moderator dinsdag 26 juni 2018 @ 09:54:52 #76
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_180053815
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 23:36 schreef Leandra het volgende:
Volgens mij is de hand waaraan je je trouwring draagt afhankelijk van je religie; katholiek de ene kant, protestant de andere kant.
En de verlovingsring aan de andere hand dan waar je je trouwring zult dragen.

Die combigevallen zoals jouw vrouw en ik hebben kunnen dus sowieso al niet volgens de NL gewoontes :D
Ik draag hem trouwens links, om de simpele reden dat ik rechts ben en hij me daar dus nog meer in de weg zit dan links.
Ik draag mijn trouwring links, want ik ben rechtshandig en vond dat fijner. Mijn vrouw draagt hem ook links en dan aangesloten op haar verlovingsring, maar zij is linkshandig.

Het is dus maar net waar je zelf de voorkeur aan geeft.

Qua kleur en steen voor de verlovingsring zat ik er dus helemaal naast (niet qua model) en ik ben blij dat ik haar eerst gevraagd heb met een goedkoop ringetje van de Etos. Een week later samen een verlovingsring uitzoeken had ook wel wat. Exact wat zij wilde en de juiste maten.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 26 juni 2018 @ 09:59:52 #77
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180053883
:D
quote:
I.v.m. de hoge populariteit is de levertijd van dit juweel ongeveer 6 weken.
Nou, het gaat weer goed met de economie dus.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator dinsdag 26 juni 2018 @ 10:00:12 #78
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_180053893
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 09:51 schreef bloemerang2 het volgende:
Dit is dus misschien een goede optie. Misschien dan niet van de Etos.
Voelt ze niets van hoor. Die ring heef ze trouwens nog steeds. :P.

Qua kosten: Ik had een half maandsalaris gereserveerd. Werd uiteindelijk zo'n 15% voor de ring met robijn. Van de rest heb ik een collier voor haar gekocht met hanger in dezelfde stijl met daarin een grotere robijn. Die kreeg ze later als verrassing. B-).
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 26 juni 2018 @ 10:00:50 #79
433973 bloemerang2
Nog een kloon...
pi_180053900
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 09:51 schreef Allures het volgende:

[..]

dat is dan niet zelf maken he...

Ben je niet-nederlands?
En dit is relevant omdat..?
Als iemand zegt zelf smeden tijdens een workshop dan lees ik zelf maken. Wat versta je anders met "het een idee om hem dan tenminste zelf te smeden. Edelsmeden bieden dat als workshop aan. Maakt het heel persoonlijk."
  Moderator dinsdag 26 juni 2018 @ 10:02:35 #80
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_180053929
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 09:51 schreef bloemerang2 het volgende:
Conclusies tot nu toe:

• Ik moet me niet zo blindstaren aan X keer salaris.
• Ik moet meer nadenken over de "draagbaarheid" van de ring. Wat zou ze kunnen en willen dragen gezien ze nu geen ringen draagt.

[..]

Dit is dus misschien een goede optie. Misschien dan niet van de Etos.
Dat X keer salaris is iets waar ze in Amerika wel erg aan hangen. Ik heb een Chinese collega gehad die voor zijn verloofde een steen (alleen de steen) van 13.000 euro heeft gekocht, en die op een ring heeft laten zetten, maar in China gaan die dingen heel anders heb ik me laten vertellen, daar gaan ze echt heel ver om te kunnen shinen.

Hoe dan ook, neem gewoon een beetje een normale ring joh. Hoeft echt geen duizenden euro's te kosten. Het mag natuurlijk wel, als dat is wat jij wil, maar je slaat geen flater als je een ring koopt die wat goedkoper is dan 'X keer salaris'.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator dinsdag 26 juni 2018 @ 10:03:22 #81
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_180053939
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 09:59 schreef Leandra het volgende:
:D

Nou, het gaat weer goed met de economie dus.
Gassan is dan ook wel een toeristen-fabriek. Ik werkte achter hun gebouw en de hele dag door komen er busladingen vol toeristen.

Beter ga je naar een kleinere juwelier die zelf sieraden maakt. Die hebben vaak een aantal stenen op voorraad.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 26 juni 2018 @ 10:06:33 #82
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180053981
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 10:03 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Gassan is dan ook wel een toeristen-fabriek. Ik werkte achter hun gebouw en de hele dag door komen er busladingen vol toeristen.

Beter ga je naar een kleinere juwelier die zelf sieraden maakt. Die hebben vaak een aantal stenen op voorraad.
Ja, daar zou ik zelf ook niets uitzoeken, maar het was grappig om even online te zoeken, en dan heeft het geen zin als ik op een of andere Nigeriaanse website ga kijken.
Dit was trouwens de duurste die ze online hadden staan, en het ging me uiteraard vooral om het zinnetje dat de ring door de hoge populariteit een lange levertijd heeft, alsof ringen van dat kaliber met trossen tegelijk gekocht worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_180054133
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 10:00 schreef bloemerang2 het volgende:

[..]

En dit is relevant omdat..?
Als iemand zegt zelf smeden tijdens een workshop dan lees ik zelf maken. Wat versta je anders met "het een idee om hem dan tenminste zelf te smeden. Edelsmeden bieden dat als workshop aan. Maakt het heel persoonlijk."
Ik was gewoon nieuwsgierig omdat het standaard is dat je ouders de bruiloft betalen. en het kan relevant zijn als in je cultuur veel waarde word gehecht aan de waarde van sieraden bijvoorbeeld

Je hoeft niet meteen zo gebeten te reageren
  dinsdag 26 juni 2018 @ 10:20:51 #84
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180054197
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 10:16 schreef Allures het volgende:

[..]

Ik was gewoon nieuwsgierig omdat het standaard is dat je ouders de bruiloft betalen. en het kan relevant zijn als in je cultuur veel waarde word gehecht aan de waarde van sieraden bijvoorbeeld

Je hoeft niet meteen zo gebeten te reageren
Ouderwets en standaard is dat de ouders van de bruid de bruiloft betalen.... als zijn ouders al een deel van de kosten op zich nemen is dat verre van standaard.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_180054220
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 10:20 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ouderwets en standaard is dat de ouders van de bruid de bruiloft betalen.... als zijn ouders al een deel van de kosten op zich nemen is dat verre van standaard.
ik bedoelde standaard daar hij hem, wat daar dan ook is
Never mind, ik zei het wat onduidelijk
  dinsdag 26 juni 2018 @ 10:26:48 #86
433973 bloemerang2
Nog een kloon...
pi_180054282
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 10:16 schreef Allures het volgende:

[..]

Ik was gewoon nieuwsgierig omdat het standaard is dat je ouders de bruiloft betalen. en het kan relevant zijn als in je cultuur veel waarde word gehecht aan de waarde van sieraden bijvoorbeeld

Je hoeft niet meteen zo gebeten te reageren
Ahso. Mijn vriendin komt uit het Vlaamse platteland. Bruiloften hebben daar een belangrijkere sociale functie. Ik meen dat haar nicht een verlovingsfeest had, een trouwfeest en dan nog een feest... En mijn ouders, tja, die zijn chill, die gaan met alles mee.
  dinsdag 26 juni 2018 @ 10:45:14 #87
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_180054548
Jemig wat een bedragen zie ik voorbij komen. En dat voor alleen een verlovingsring. En dan komen de kosten van de trouwringen er nog bij. Ik zou ze niet met een gerust hart durven dragen.
Ik heb niet eens een verlovingsring, maar goed ik ben dan ook niet gevraagd. :P
De trouwringen die we hebben waren toendertijd ook redelijk goedkoop. Het atelier waar ze vandaan kwamen vraagt er tegenwoordig het dubbele voor zag ik onlangs. :{
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_180055915
Ik ben linkshandig maar draag hem rechts. Ook omdat ik links al 20jr een andere ring draag. Hij past ook niet links die vingers zijn wat dikker.
pi_180056703
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 10:45 schreef Elpis het volgende:
Jemig wat een bedragen zie ik voorbij komen. En dat voor alleen een verlovingsring. En dan komen de kosten van de trouwringen er nog bij. Ik zou ze niet met een gerust hart durven dragen.
Ik heb niet eens een verlovingsring, maar goed ik ben dan ook niet gevraagd. :P
De trouwringen die we hebben waren toendertijd ook redelijk goedkoop. Het atelier waar ze vandaan kwamen vraagt er tegenwoordig het dubbele voor zag ik onlangs. :{
dat ook nog ja. In het begin deed ik mijn ring steeds af omdat ik bang was hem kwijt te raken of dat iemand hem zou jatten en hij is maar een paar honderd :D
pi_180065752
Het ligt eraan hoe ver je wilt gaan met zoiets.

Ring:
Je kunt tegenwoordig ook de ring lost kopen zonder diamant erin, die kun je later aanschaffen en dan erin laten zetten.
Ik zelf zou voor goud gaan en dan alles boven de 20 karaat (want meer goud=meer waarde; 83,3% goud).
In Nederland is 14 karaat (bevat 58,5% goud) het meest gangbare en af en toe vind je 18 karaat (75% goud) goud.

Voor andere soorten zou ik zelf niet gaan aangezien zij geringe waarde hebben, maar als het je smaak/voorkeur is moet je dat vooral doen!

Reken de goudprijs na en vraag wat de arbeidskosten zijn, vaak is een ring zonder diamant rond de 200 euro max. en wordt je vaak gewoon opgelicht kwa arbeidskosten die zij rekenen.

Diamant:

Het meest gangbare is een diamant zonder met het oog te detecteren onzuiverheden. Dit is een redelijke diamant en meestal ook betaalbaar. Hoe groter de diamant, hoe meer karaat en hoe duurder. Ook wil zie je het sneller als er doffe stukjes in zitten als je diamant groot is.

Je kan beter niet voor de beste en zuiverste diamant gaan die er is, omdat die meestal door investeerders worden opgekocht om te beleggen. Daardoor is de prijs voor zo een prijs gigantisch hoog.
Je kan er ook voor kiezen om een zirkonia te nemen. Is geen diamant maar een kristal wat er erg op lijkt, ookwel nep diamant genoemd. Ze zijn vele maler goedkoper.

Tegenwoordig is briljant geslepen het meest in trend, maar je zou ook eens kijken voor andere geslepen diamanten. Ze hebben een andere allure en misschien vind je dat wel mooi.
zoals: roosgeslepen of bolsjewiek enz.

En je kunt bij een solitaire ipv. de diamant laten uitsteken, er ook voor kiezen om hem in te laten zinken in de ring zelf. Past wat beter bij iemand die nooit een ring draagt want dan steekt er niks uit.

De ringmaat zou je echt op moeten meten, maar je kan hem ook groter nemen, dan kan ze later altijd even langsgaan om hem in te laten nemen, is zo gebeurd en niet zo een ramp. Kleiner kan ook, maar is wel een beetje een bummer als ze hem op het moment van aanzoek niet aan kan doen....

Als je voor de ring 200 euro neemt en je voor een redelijk goede diamant 500 euro ben je voor 700 euro klaar. Je moet wel een goede winkel weten, vaak buiten de stad en beetje lokaal, dan zijn de prijzen gewoon normaal.

Veel succes !!

[ Bericht 10% gewijzigd door Tamilselvi op 26-06-2018 20:51:38 (extra info) ]
pi_180065922
quote:
99s.gif Op maandag 25 juni 2018 16:30 schreef Karina het volgende:

[..]

Ja weet ik veel :D Volgens mij zijn dat twee verschillende ringen. En dan moet hijzelf ook een ring lijkt me.

En ditto hoor, trouwen boeit mij ook niet.
Traditioneel is bij de vrouw de verlovingsring mooi en uitbundig en de trouwring een gouden band simpel of in een design dat bij de verlovingsring past. Deze wordt dan tijdens de trouwceremonie bij de verlovingsring om de vinger geschoven. Voor de man is er alleen de trouwring die een beetje matcht met de trouwring van de vrouw.
pi_180067449
Snap het advies van hierboven niet. Vanaf 20k goud is gewoon veel te zacht voor diamant. Beste is gewoon voor 18k gaan en als je weinig te besteden hebt 14k.
pi_180067723
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 09:51 schreef bloemerang2 het volgende:
Conclusies tot nu toe:

• Ik moet me niet zo blindstaren aan X keer salaris.
• Ik moet meer nadenken over de "draagbaarheid" van de ring. Wat zou ze kunnen en willen dragen gezien ze nu geen ringen draagt.

[..]

Dit is dus misschien een goede optie. Misschien dan niet van de Etos.
Ipv x maal het salaris, waarom niet gewoon bedenken wat je max wilt uitgeven aan een ring? Vanuit je budget bepaal je wat value for money is, daarna kan je gaan tweaken, wil je groter of zuiverder etc.
  dinsdag 26 juni 2018 @ 22:28:18 #94
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_180069253
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 20:42 schreef Tamilselvi het volgende:
Het ligt eraan hoe ver je wilt gaan met zoiets.

Ring:
Je kunt tegenwoordig ook de ring lost kopen zonder diamant erin, die kun je later aanschaffen en dan erin laten zetten.
Ik zelf zou voor goud gaan en dan alles boven de 20 karaat (want meer goud=meer waarde; 83,3% goud).
In Nederland is 14 karaat (bevat 58,5% goud) het meest gangbare en af en toe vind je 18 karaat (75% goud) goud.

Voor andere soorten zou ik zelf niet gaan aangezien zij geringe waarde hebben, maar als het je smaak/voorkeur is moet je dat vooral doen!

Reken de goudprijs na en vraag wat de arbeidskosten zijn, vaak is een ring zonder diamant rond de 200 euro max. en wordt je vaak gewoon opgelicht kwa arbeidskosten die zij rekenen.

Diamant:

Het meest gangbare is een diamant zonder met het oog te detecteren onzuiverheden. Dit is een redelijke diamant en meestal ook betaalbaar. Hoe groter de diamant, hoe meer karaat en hoe duurder. Ook wil zie je het sneller als er doffe stukjes in zitten als je diamant groot is.

Je kan beter niet voor de beste en zuiverste diamant gaan die er is, omdat die meestal door investeerders worden opgekocht om te beleggen. Daardoor is de prijs voor zo een prijs gigantisch hoog.
Je kan er ook voor kiezen om een zirkonia te nemen. Is geen diamant maar een kristal wat er erg op lijkt, ookwel nep diamant genoemd. Ze zijn vele maler goedkoper.

Tegenwoordig is briljant geslepen het meest in trend, maar je zou ook eens kijken voor andere geslepen diamanten. Ze hebben een andere allure en misschien vind je dat wel mooi.
zoals: roosgeslepen of bolsjewiek enz.

En je kunt bij een solitaire ipv. de diamant laten uitsteken, er ook voor kiezen om hem in te laten zinken in de ring zelf. Past wat beter bij iemand die nooit een ring draagt want dan steekt er niks uit.

De ringmaat zou je echt op moeten meten, maar je kan hem ook groter nemen, dan kan ze later altijd even langsgaan om hem in te laten nemen, is zo gebeurd en niet zo een ramp. Kleiner kan ook, maar is wel een beetje een bummer als ze hem op het moment van aanzoek niet aan kan doen....

Als je voor de ring 200 euro neemt en je voor een redelijk goede diamant 500 euro ben je voor 700 euro klaar. Je moet wel een goede winkel weten, vaak buiten de stad en beetje lokaal, dan zijn de prijzen gewoon normaal.

Veel succes !!
Als je dan toch bezig bent, vraag dan gelijk de prijs voor het graveren van een tekst in de ring ^O^
  dinsdag 26 juni 2018 @ 22:31:22 #95
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_180069324
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 20:47 schreef Tamilselvi het volgende:

[..]

Traditioneel is bij de vrouw de verlovingsring mooi en uitbundig en de trouwring een gouden band simpel of in een design dat bij de verlovingsring past.
Tenzij het gebruikelijk is, zoals Leandra ook schreef, de trouwring al bij de verloving te gebruiken. Misschien is die gierigheid typisch Hollands, maar zeker wel traditie.
  woensdag 27 juni 2018 @ 13:47:27 #96
433973 bloemerang2
Nog een kloon...
pi_180078848
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 20:42 schreef Tamilselvi het volgende:
Het ligt eraan hoe ver je wilt gaan met zoiets.

Ring:
Je kunt tegenwoordig ook de ring lost kopen zonder diamant erin, die kun je later aanschaffen en dan erin laten zetten.
Ik zelf zou voor goud gaan en dan alles boven de 20 karaat (want meer goud=meer waarde; 83,3% goud).
In Nederland is 14 karaat (bevat 58,5% goud) het meest gangbare en af en toe vind je 18 karaat (75% goud) goud.

Voor andere soorten zou ik zelf niet gaan aangezien zij geringe waarde hebben, maar als het je smaak/voorkeur is moet je dat vooral doen!
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 21:34 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Snap het advies van hierboven niet. Vanaf 20k goud is gewoon veel te zacht voor diamant. Beste is gewoon voor 18k gaan en als je weinig te besteden hebt 14k.
Ik snap het advies ook niet.
Ten eerste, wat maakt het uit wat de goudwaarde is van de ring? Het is toch juist nooit de bedoeling om de ring te conerteren naar cash? Zelfs in dat geval is de steen veel waardevoller. Daarnaast is het verschil tussen een ring van 18K en 24K echt miniem qua goudwaarde: namelijk ¤8,75 per gram. Laat een ring 4 gram goud bevatten en je hebt het over een kleine 35 euro. Wow.

Ten tweede en waarschijnlijk nog belangrijker, zoals DarkerThanBlack zegt, puur goud is zacht en daarom werkt met vooral met 18k en 14k als er stenen op komen te zitten. Blijkbaar zijn sieraden met een hogere gehalte fijngoud vooral populair bij bepaalde doelgroepen (de juwelier die dat uitlegde wees toen naar een groepje toeristen uit Azie). Verder wordt 14k eerder gebruikt in Nederland en Duitsland en doen ze in Belgie meestal aan 18k (relevant gezien vriendin Vlaams is).

Ten derde, minder flexibiliteit. Puur goud is geel. Mocht ik een andere kleur goud willen (wit/rosé) kijk je vrij autmomatisch naar 18k of lager.
  woensdag 27 juni 2018 @ 13:51:04 #97
433973 bloemerang2
Nog een kloon...
pi_180078906
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 21:41 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Ipv x maal het salaris, waarom niet gewoon bedenken wat je max wilt uitgeven aan een ring? Vanuit je budget bepaal je wat value for money is, daarna kan je gaan tweaken, wil je groter of zuiverder etc.
Ja maar hoe bepaal je wat je max wil uitgeven? Daarom vond ik een vuistregel a la x keer maandsalaris wel zo fijn. Dan heb je een budget en kun je tweaken zoals je zegt. De suggesties hier helpen me om mijn budget te bepalen, waarvoor dank aan iedereen hier.
pi_180079536
Wat een bedragen voor een ring zeg. Kom ik aan met mijn ring die nog geen 100 euro heeft gekost :D.
Ik moet op werk mijn ring vaak af vanwege veiligheid en hygiëne, ik zou een ring van xkeer maandsalaris niet durven dragen.

Meneer-Eend ging vorig jaar op een knie. In Noorwegen, spectaculair uitzicht op een berg en allebei in ons uiterst sexy wandelpakje :7 (we hebben in de sneeuw gestaan dus het was koud).

Plaatje bij het praatje,

  Moderator woensdag 27 juni 2018 @ 14:58:21 #99
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_180079781
quote:
10s.gif Op woensdag 27 juni 2018 14:40 schreef douche-eendje het volgende:
Wat een bedragen voor een ring zeg. Kom ik aan met mijn ring die nog geen 100 euro heeft gekost :D.
Ik moet op werk mijn ring vaak af vanwege veiligheid en hygiëne, ik zou een ring van xkeer maandsalaris niet durven dragen.

Meneer-Eend ging vorig jaar op een knie. In Noorwegen, spectaculair uitzicht op een berg en allebei in ons uiterst sexy wandelpakje :7 (we hebben in de sneeuw gestaan dus het was koud).

Plaatje bij het praatje,

[ afbeelding ]
Het enige wat telt is dat jij blij bent met je ring. Ben je dat? Who cares dan of dat ding 100 euro kost of 10.000 euro :)
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 27 juni 2018 @ 15:07:15 #100
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_180079913
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 14:58 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Het enige wat telt is dat jij blij bent met je ring. Ben je dat? Who cares dan of dat ding 100 euro kost of 10.000 euro :)
De ring boeit mij nog het minste. Trouwen met MeneerEend en samen oud worden, dat wil ik O+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')