abonnement Unibet Coolblue
pi_180033959
quote:
Leerlingen van de eindexamenklassen van het VMBO Maastricht reageerden maandagochtend blij op de uitspraken van minister Arie Slob van Onderwijs. Die ziet mogelijkheden om de cijfers van het centraal eindexamen te handhaven.
Vele tientallen leerlingen waren maandag naar het Porta Mosana College gekomen voor een protestbijeenkomst. "Dan is toch niet alles voor niks geweest", zeiden veel van hen. De 17-jarige Lorenzo straalt als hij zegt: "Het centrale examen is vooral stress. Ben zo blij dat de minister dit nu overweegt. Om de schoolexamens over te doen is voor mij en de meeste anderen geen probleem."
Ook de 15-jarige Vanity is opgelucht. Ze heeft weer hoop, zegt ze. Zij was een van de leerlingen die het protest maandagochtend organiseerden. Net als veel andere leerlingen beschuldigt zij het schoolbestuur van leugens en smoesjes. Zo zou volgens de school een leerling hebben gezegd dat er iets niet klopte met de examens. Maar volgens haar was de klokkenluider een leraar. "De leerlingen zouden zoiets nooit doen", zegt ze.
Geen Engels
Senna (17) vertelt dat ze twee derde van het schooljaar geen Engels heeft gehad. "Vorig jaar zelfs bijna geen Nederlands en biologie." Volgens haar vielen docenten uit en werd er geen vervanging geregeld. De 16-jarige Niels bevestigt haar verhaal. "Ik heb een half jaar lang geen Nederlands en geen Engels gehad."
Naomi (15) doet mee aan de demonstratie omdat ze de "smoesjes" van het bestuur zat zegt te zijn. "Wat ze ons willen mededelen doen ze per mail. Ze durven ons niks recht in ons gezicht te zeggen."
Enkele leerlingen maken zich ook om andere redenen zorgen. Zo is Shalina (17) al eens eerder gezakt. "Ik kan niet nog een keer zakken", zegt ze. "Ik was zo blij dat ik de eindexamens gehaald had. En nu dit."
Een vader van een leerlinge heeft het gehad met de school "Als dit niet wordt opgelost, ga je maar naar Valkenburg", laat hij zijn dochter weten.
De 15-jarige Latitia krijgt veel bijval als ze uitlegt waarom zij meedoet aan de demonstratie: "Deze school moet dicht!"
Hoop en vreugde bij leerlingen VMBO

zitten hier mensen van deze middelbare?
lijkt mij vreselijk voor die kinderen
  maandag 25 juni 2018 @ 13:59:25 #2
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_180034618
Die namen.....
Lorenzo, Vanity, shalina,latitia :') x1000
pi_180034700
Shalalina.
pi_180034773
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 13:26 schreef tailfox het volgende:

[..]

Hoop en vreugde bij leerlingen VMBO

zitten hier mensen van deze middelbare?
lijkt mij vreselijk voor die kinderen
Mij ook. Worden die plichtsverzakers nog aangepakt of gaan die vrijuit?
pi_180034787
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 14:06 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Mij ook. Worden die plichtsverzakers nog aangepakt of gaan die vrijuit?
geen idee. :@
pi_180086214
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 14:06 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Mij ook. Worden die plichtsverzakers nog aangepakt of gaan die vrijuit?
Ga er maar vanuit dat die worden aangepakt.
pi_180086219
Bestuur is al weg iig
pi_180086303
quote:
10s.gif Op woensdag 27 juni 2018 19:30 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Bestuur is al weg iig
Heb je daar een bron van :9 ?
pi_180087141
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 19:33 schreef tailfox het volgende:

[..]

Heb je daar een bron van :9 ?
https://nos.nl/artikel/22(...)vmbo-maastricht.html
  Forum Admin donderdag 28 juni 2018 @ 10:49:01 #10
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_180098420
bumpje naar SES
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')