Je zit er niet echt naast, maar alles wat je nu net opnoemt zal diep in de kosten lopen. En voor de opbrengst die het met zich mee brengt is echt te verwaarlozen.quote:Op maandag 25 juni 2018 10:36 schreef DatDitKanJoh het volgende:
Stel, je wilt net even wat meer pk's uit je auto persen maar wilt geen turbo's of superchargers plaatsen. Ook hoeft het geen prestatie auto te worden maar gewoon net even wat meer pit en toch nog vrij betrouwbaar. Ik weet dat elke manier van opvoeren toch iets minder betrouwbaar maakt.
Ik ben geen pro in dit soort dingen dus help mij even hier:
Ik dacht persoonlijk te denken aan de doorstroming te verbeteren. Te denken aan hoge compressie koude lucht inlaat, een betere doorstroming door middel van een andere uitlaatspruitstuk en een beter uitlaat. De uitlaat hoeft geen open steigerpijp te zijn aangezien dat dat het comfort verminderd en geen mooier motorgeluid geeft maar een typhusherrie maakt. Verlolgens te chiptunen op deze nieuwe instelling en goed af te stellen.
Mijn idee is dan dat de algehele doorstroming soepeler gaat zonder dat je in het blok zelf hoeft te prutsen en dus de betrouwbaarheid ook niet teveel schaadt. En tevens ook wat geluidsisolatie weghaald van de standaard luchtinlaat en de standaard uitlaat waardoor deze ook net wat sportiever klinkt.
Mijn vraag is: hoe ver zit ik er naast?
Sowieso moet te zijner tijd de uitlaat worden vervangen dus ik kan wel uitlaatspruitstuk ook gelijk vervangen maar ben bang dat het geen effect heeft als er ook niet meer inkomt.quote:Op maandag 25 juni 2018 11:18 schreef CaseJunky het volgende:
[..]
Je zit er niet echt naast, maar alles wat je nu net opnoemt zal diep in de kosten lopen. En voor de opbrengst die het met zich mee brengt is echt te verwaarlozen.
Afhankelijk van de auto:quote:Op maandag 25 juni 2018 11:29 schreef DatDitKanJoh het volgende:
[..]
Sowieso moet te zijner tijd de uitlaat worden vervangen dus ik kan wel uitlaatspruitstuk ook gelijk vervangen maar ben bang dat het geen effect heeft als er ook niet meer inkomt.
Ik weet dan een turbokit is veel voordeliger is maar dat gaat ook vaak ten koste van de betrouwbaarheid.
Nu heb ik (als het goed is) 110 pk, hoeveel zou je zeggen dat ik erbij zou kunnen winnen op deze manier?
Ja, 17pk extra voor al dat geld is inderdaad niet echt veel. Nou gaat die uitlaat wel vervangen worden op den duur maar ik denk dat ik nog maar eens wat ga nadenken over de uitlaatspruitsuk.quote:Op maandag 25 juni 2018 11:33 schreef CaseJunky het volgende:
[..]
Afhankelijk van de auto:
Levert een nieuw uitlaatsysteem(spruitstuk,cat,tussen demper en eindemper) meestal maar 10% winst op. Plaats er een open luchtfilter systeem bij zit je misschien op max 15%
Ditquote:Op maandag 25 juni 2018 13:29 schreef Sounddragon het volgende:
Iets zonder turbo sneller willen maken is water naar de zee dragen. Je kunt aan de nokkenassen, koppen blueprinten en flowen, in- en uitlaat, nokkenassen, throttlebodies en stand alone ecu etc etc.. Ben je 3 - 5k verder, heb je 75 pk gewonnen.
Beter koop je gewoon iets snellers.
Owja, en iedereen die open luchtfilters adviseert onder de motorkap is een idioot, sluit anders gewoon de kachelslang aan op je inlaat, dan kun je tenminste nog kiezen of je hete of heel hete lucht wilt aanzuigen
Hard rijden is weten wat je met dat rare ronde ding recht voor je neus moeten doen. En dat gaat vaak fout want dan is plotseling het middelste pedaal nodigquote:Op maandag 25 juni 2018 21:53 schreef Sounddragon het volgende:
Want, hard rijden is niet 'veel gas geven' .
Hard rijden is een kwestie van 'niet remmen'.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |