abonnement Unibet Coolblue
pi_180025748


quote:
10s.gif Op zondag 24 juni 2018 14:36 schreef Slayage het volgende:
ik weet niet wat er aan de hand is met de nederlandse media, maar deze periode hebben ze sterke artikelen omtrent gebeurtenissen in turkije.

overigens wordt er in het artikel gesproken over een rechtszaak waar een man wordt vrijgesproken voor de moord op zijn "slecht kokende" echtgenoot, de rechter zou hebben gezegd, "had ze maar beter moeten koken"

weet iemand waar zij naar refereert?

Turkse oppositie doet alsof ze echt van Erdogan kan winnen

Dat Erdogan de verkiezingen zou kunnen verliezen is alleen maar gunstig voor hem. Want als hij wint, is dat dus een democratische zege.

Wie de verkiezingskoorts peilt op het plein voor de drukke pontterminal Kadiköy in Istanbul, letterlijk het scharnierpunt van Azië en Europa, kan niet anders denken dan: het feest van de democratie.

Alle partijen die zondag deelnemen aan de Turkse verkiezingen staan vreedzaam naast elkaar hun boodschap uit te venten, de meisjes in zwarte hijab van de Saadetpartij net zo goed als de keurige burgerdames van de seculiere CHP. Mannenbroeders van de regerende AKP houden welwillend stil bij de vrolijke Koerdische linedance, met ratelende keelklanken uitgevoerd door vrouwelijke aanhangers van de pro-Koerdische HDP.

Dit is geen door het AKP-bewind georganiseerde schijnvertoning, wat in Turkije plaatsvindt is een serieuze stembusgang voor het parlement zowel als het presidentschap, met ongewisse uitkomst. 'Wij gaan winnen!' claimen alle oppositiepartijen. Campagnebravoure, uiteraard, maar de peilingen sluiten het niet uit. Er is een serieuze kans dat de AKP geen meerderheid in het parlement verovert, en zelfs dat Recep Tayyip Erdogan het presidentschap verliest is niet uitgesloten.

mwah zie boven

quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 14:41 schreef Sigaartje het volgende:
De uitslag van beide verkiezingen weten we al ;(
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_180025760
Kunnen Nederlanders die zich zorgen maken om de Turkse democratie zich niet beter bezighouden met de democratie in Nederland, waar referenda-uitslagen worden genegeerd en de mogelijkheid tot het houden van referenda zelfs wordt afgeschaft?
pi_180025762
quote:
7s.gif Op maandag 25 juni 2018 00:12 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Rutte
:D
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_180025795
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 00:13 schreef Bilge het volgende:
Kunnen Nederlanders die zich zorgen maken om de Turkse democratie zich niet beter bezighouden met de democratie in Nederland, waar referenda-uitslagen worden genegeerd en de mogelijkheid tot het houden van referenda zelfs wordt afgeschaft?
"Ja, maar die was niet bindend"
pi_180025800
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 00:13 schreef Bilge het volgende:
Kunnen Nederlanders die zich zorgen maken om de Turkse democratie zich niet beter bezighouden met de democratie in Nederland, waar referenda-uitslagen worden genegeerd en de mogelijkheid tot het houden van referenda zelfs wordt afgeschaft?
nah!

in turkije kunnen mensen hun burgemeester kiezen en hier bepaalt het partij kartel wie de burgemeester is ;(
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_180025801
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 00:13 schreef Bilge het volgende:
Kunnen Nederlanders die zich zorgen maken om de Turkse democratie zich niet beter bezighouden met de democratie in Nederland, waar referenda-uitslagen worden genegeerd en de mogelijkheid tot het houden van referenda zelfs wordt afgeschaft?
Daar wordt toch ook enorm veel zorgen om gemaakt in Nederland?
pi_180025809
quote:
7s.gif Op maandag 25 juni 2018 00:15 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Daar wordt toch ook enorm veel zorgen om gemaakt in Nederland?
meh. referenda mogen afgeschaft worden van mij. een waardeloos tool imo
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_180025812
quote:
10s.gif Op maandag 25 juni 2018 00:15 schreef Slayage het volgende:

[..]

nah!

in turkije kunnen mensen hun burgemeester kiezen en hier bepaalt het partij kartel wie de burgemeester is ;(
En dan nog voor de oppositie zijn _O_

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_180025818
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 00:13 schreef Bilge het volgende:
Kunnen Nederlanders die zich zorgen maken om de Turkse democratie zich niet beter bezighouden met de democratie in Nederland, waar referenda-uitslagen worden genegeerd en de mogelijkheid tot het houden van referenda zelfs wordt afgeschaft?
Referendumuitslagen zijn niet genegeerd, alleen bleek in de praktijk dat niet iedereen de betekenis van het woord raadgevend begreep.
Als je denkt dat democratie staat of valt bij de aanwezigheid van een correctief raadgevend referendum dan heb je mijns inziens weinig verstand van wat democratie inhoudt.
pi_180025824
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 00:16 schreef Triggershot het volgende:

[..]

En dan nog voor de oppositie zijn _O_

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
haha. die was me ontgaan
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_180025840
quote:
10s.gif Op maandag 25 juni 2018 00:16 schreef Slayage het volgende:

[..]

haha. die was me ontgaan
Dik een jaar geleden lan :'(
pi_180025845
quote:
10s.gif Op maandag 25 juni 2018 00:16 schreef Slayage het volgende:

[..]

meh. referenda mogen afgeschaft worden van mij. een waardeloos tool imo
Ik vind vooral dat je een referendum niet kan afschaffen zonder referendum.

Als het via die wijze was gegaan, dan helemaal prima.
pi_180025846
bijna 90% opkomst, dat is best netjes itt ons klein landje
pi_180025858
quote:
14s.gif Op maandag 25 juni 2018 00:18 schreef Doublepain het volgende:
bijna 90% opkomst, dat is best netjes itt ons klein landje
Hier is het niet verplicht :)
pi_180025870
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2018 00:19 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Hier is het niet verplicht :)
Tijd dat we dat ook verplicht maken dan
pi_180025888
quote:
14s.gif Op maandag 25 juni 2018 00:18 schreef Doublepain het volgende:
bijna 90% opkomst, dat is best netjes itt ons klein landje
daar geldt dan ook een stemplicht en zijn de verkiezingen altijd op een zondag, dat scheelt dan weer wel
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_180025897
quote:
9s.gif Op maandag 25 juni 2018 00:14 schreef Triggershot het volgende:

[..]

"Ja, maar die was niet bindend"
Niet-bindende referenda zijn democratisch gezien al gebrekkig; maar nu het compleet wordt afgeschaft moeten we concluderen dat Nederland definitief een dictatuur is geworden.

quote:
7s.gif Op maandag 25 juni 2018 00:15 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Daar wordt toch ook enorm veel zorgen om gemaakt in Nederland?
Ja dat is waar, maar ik heb het idee dat hier minder superlatieven worden gebruikt dan in de Turkse context.
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 00:16 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Referendumuitslagen zijn niet genegeerd, alleen bleek in de praktijk dat niet iedereen de betekenis van het woord raadgevend begreep.
Als je denkt dat democratie staat of valt bij de aanwezigheid van een correctief raadgevend referendum dan heb je mijns inziens weinig verstand van wat democratie inhoudt.
Waarom zijn referenda überhaupt raadgevend? Vanuit democratisch perspectief was de Nederland al geen hoogvlieger, maar nu referenda compleet worden afgeschaft zinkt dit land nog dieper weg.
pi_180025966
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 00:22 schreef Bilge het volgende:

[..]

Waarom zijn referenda überhaupt raadgevend?
Omdat er (in de beide Kamers) onvoldoende animo was voor de daarvoor noodzakelijke grondwetswijziging.
Ik neem aan dat je op het inhoudsloze getrol verder geen reactie verwachtte.
pi_180025989
Het zou mooi zijn als Ince en Erdogan elkaar nu de hand schudden en in het belang van het land samen optraden en elkaar inspireren.
pi_180026006
Of ben ik nou te idealistisch?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-06-2018 00:29:03 ]
pi_180026079
Ince is momenteel uitgespeeld. De verliezende President-kandidaat krijgt geen kamerzetel. Hij zal eerst CHP-leider Kılıçdaroğlu moeten verslaan op het CHP-congres, wat ik absoluut hoop, en gezien de stemmen die hij vandaag verwierf niet uitsluit, om samen te kunnen werken met RTE.
pi_180026130
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2018 00:31 schreef Bilge het volgende:
Ince is momenteel uitgespeeld. De verliezende President-kandidaat krijgt geen kamerzetel. Hij zal eerst CHP-leider Kılıçdaroğlu moeten verslaan op het CHP-congres, wat ik absoluut hoop, en gezien de stemmen die hij vandaag verwierf niet uitsluit, om samen te kunnen werken met RTE.
Erdocan kan natuurlijk aanstellen wie hij wil als adviseur. Aint gonna happen maar hoe mooi zou het zijn als hij samen zou werken met Metin Feyzioglu _O_
pi_180026247
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 00:35 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Erdocan kan natuurlijk aanstellen wie hij wil als adviseur. Aint gonna happen maar hoe mooi zou het zijn als hij samen zou werken met Metin Feyzioglu _O_
Het zou intern meer stabiliteit meebrengen, en hierdoor meer buitenlandse avonturen mogelijk maken. Ik ben voor. w/
pi_180026415
Erdo toch weer geflikt die oude zeerover?
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_180026495
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 00:51 schreef Aloulu het volgende:
Erdo toch weer geflikt die oude zeerover?
Vier mee broerrr
pi_180026497
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 00:49 schreef WammesWaggel het volgende:

Muslimse landen
Goede dingen
Veranderen
Meer macht
Wel gelachen om die vrolijke gast die alleen op zoek leek te zijn naar een excuus voor een feestje.
"Ja, ik hou me daar niet zo mee bezig, ik heb ook niet gestemd, maar ik ben wel blij!"
pi_180026594
https://www.sozcu.com.tr/(...)ul-ediyorum-2485150/

Muharrem Ince, de belangrijkste presidents-kandidaat van de oppositie (CHP) accepteert dat ome Erdogan heeft gewonnen. Hij vind dat de strijd niet eerlijk was (en dan heeft ie het over de campagnes e.d.) maar hij accepteert dus de uitslag.

Oh ja, Sozcu is een zeer extreem kritische krant over de huidige regering, de AK partij en Erdogan. Zijn ze altijd geweest en zullen dat ook blijven. Voordat mensen komen met 'dit is nepnieuws'.
pi_180026661
Mijn god wat zijn Turken dom.

Hoevaak kun je jezelf stoten aan dezelfde steen? :')
pi_180026719
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 00:55 schreef Triggershot het volgende:
Vier mee broerrr
Heb weinig met Erdo.

Maar als je met zo een opkomst wint heb je wel recht op een feestje. Dat wel.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_180027162
durmak yok yola devam *O*

laatste speech van de ouwe was weer mild en verzoenend, hopelijk zet hij het door ^O^
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_180027178
wel leuk om te zien wat de TL doet, stijging in waarde :P

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_180027191
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2018 01:10 schreef Aloulu het volgende:

Heb weinig met Erdo.
sisi meer jouw ding?

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_180027221
_melisacelikk twitterde op maandag 25-06-2018 om 02:10:30 Kemal Kılıçdaroğlu NEREDEMuharrem İnce NEREDEMeral Aksener NEREDEDogu Perincek NEREDETemel Karamollaoglu NEREDESayim bitmeden foxtv'ye whatsapp tan msj atip "Adam Kazandı" diyen @vekilince olamaz. İnanmiyoruz. reageer retweet
jammer dat de oppositie niets van zich laat horen. alle kopstukken zwijgen. alleen van ince hebben vernomen dat hij middels een textbericht tegen een tv kanaal heeft gezegd "de man heeft gewonnen" morgen middag 12:00 wordt hij verwacht voor de cameras
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_180027242
quote:
10s.gif Op maandag 25 juni 2018 02:26 schreef Slayage het volgende:
wel leuk om te zien wat de TL doet, stijging in waarde :P

[ afbeelding ]
Wel logisch denk ik, dit is het meest stabiele voor het land.

Investeerders weten iig wat ze kunnen verwachten nu
pi_180027257
quote:
7s.gif Op maandag 25 juni 2018 02:42 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Wel logisch denk ik, dit is het meest stabiele voor het land.

Investeerders weten iig wat ze kunnen verwachten nu
dat was dus de grote vraag. hoe gaat de markt reageren wanneer de uitslagen binnen zijn? dit is iig een positief signaal.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_180028281
Arme mensen daar. Het idee is belangrijker dan de mensen blijkbaar.
pi_180028504
quote:
10s.gif Op maandag 25 juni 2018 02:26 schreef Slayage het volgende:
wel leuk om te zien wat de TL doet, stijging in waarde :P

[ afbeelding ]
Puur omdat de 1e chaos is afgewend.

De onderliggende problemen vd Turkse economie worden hier niet mee opgelost. Sterker nog Erdo is 1 vd oorzaken vd problemen.

Deze stijging zal morgen al weer weg zijn schat ik.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180028571
quote:
10s.gif Op maandag 25 juni 2018 02:26 schreef Slayage het volgende:
wel leuk om te zien wat de TL doet, stijging in waarde :P

[ afbeelding ]
Zal de economie verder geen goed doen.

De Turken gaan er helaas nog wel achter komen. Laat ze hun feestje maar vieren.

Net als met de brexit, oh wat fijn.... ik gun het Turkse volk beter, maar als ze dat niet willen. Tsja. Jammer dan.
Whatever...
pi_180028652
Het blijft een bijzonder en tegelijkertijd zorgwekkend fenomeen dat Nederlandse staatsburgers, die hier van talloze vrijheden genieten – zoals het recht om over alles en iedereen een mening te ventileren – anderen niet hetzelfde gunnen.

Híer in een liberaal paradijs vertoeven. Dáár stemmen op een president die andersdenkenden de mond snoert, treitert en vaak zelfs opsluit in gevangenissen.

Het probleem dat Nederland heeft is dat tienduizenden mensen, die in onze steden en dorpen wonen, het geen probleem vinden dat een autocratische leider de vrijheden van mensen inperkt, tegenstanders uitschakelt en mediabedrijven intimideert en opdoekt.

Ze zijn zelfs trots op een leider die zich bedient van dit soort praktijken. Dat is angstaanjagend.
https://www.ad.nl/binnenl(...)taanjagend~a5ef153e/

Özcan Akyol is dan ook iemand met een bovengemiddeld iq en ook veel gevoeliger dan de gemiddelde Turk. De gemiddelde Turk in Nederland beziet de verkiezingen in Turkije als een voetbalwedstrijd, de sterkste moet winnen en dat is Erdogan. En je woont er zelf niet, dus je hoeft de lasten niet te dragen.
pi_180028716
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 07:44 schreef Loekie1 het volgende:
Het blijft een bijzonder en tegelijkertijd zorgwekkend fenomeen dat Nederlandse staatsburgers, die hier van talloze vrijheden genieten – zoals het recht om over alles en iedereen een mening te ventileren – anderen niet hetzelfde gunnen.
Dat blijkt wel. Aboutaleb heeft nu ook persoonsbeveiliging nodig omdat Turken hem met de dood hebben bedreigd omdat hij de Pegida-actie niet verbood.
  maandag 25 juni 2018 @ 08:03:24 #42
168739 Red_85
'echt wel'
pi_180028748
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 01:06 schreef Nintex het volgende:
Mijn god wat zijn Turken dom.

Hoevaak kun je jezelf stoten aan dezelfde steen? :')
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_180028794
Volgens een Turkse vriend (geen nederturk) heeft ie Erdogan gestemd, niet omdat ie fan is maar omdat hij de enige realistische en beste voor zijn land was, de oppositie deed niks anders dan beledigen
pi_180028815
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2018 07:29 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Puur omdat de 1e chaos is afgewend.

De onderliggende problemen vd Turkse economie worden hier niet mee opgelost. Sterker nog Erdo is 1 vd oorzaken vd problemen.

Deze stijging zal morgen al weer weg zijn schat ik.
Hitler was ook gekozen door het volk....
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  maandag 25 juni 2018 @ 08:17:01 #45
99379 fjs
Zo dat is ook weer gezegd.
pi_180028821
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 07:44 schreef Loekie1 het volgende:
Het blijft een bijzonder en tegelijkertijd zorgwekkend fenomeen dat Nederlandse staatsburgers, die hier van talloze vrijheden genieten – zoals het recht om over alles en iedereen een mening te ventileren – anderen niet hetzelfde gunnen.

Híer in een liberaal paradijs vertoeven. Dáár stemmen op een president die andersdenkenden de mond snoert, treitert en vaak zelfs opsluit in gevangenissen.

Het probleem dat Nederland heeft is dat tienduizenden mensen, die in onze steden en dorpen wonen, het geen probleem vinden dat een autocratische leider de vrijheden van mensen inperkt, tegenstanders uitschakelt en mediabedrijven intimideert en opdoekt.

Ze zijn zelfs trots op een leider die zich bedient van dit soort praktijken. Dat is angstaanjagend.
https://www.ad.nl/binnenl(...)taanjagend~a5ef153e/

Özcan Akyol is dan ook iemand met een bovengemiddeld iq en ook veel gevoeliger dan de gemiddelde Turk. De gemiddelde Turk in Nederland beziet de verkiezingen in Turkije als een voetbalwedstrijd, de sterkste moet winnen en dat is Erdogan. En je woont er zelf niet, dus je hoeft de lasten niet te dragen.
Dit!
pi_180028924
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 07:44 schreef Loekie1 het volgende:
Het blijft een bijzonder en tegelijkertijd zorgwekkend fenomeen dat Nederlandse staatsburgers, die hier van talloze vrijheden genieten – zoals het recht om over alles en iedereen een mening te ventileren – anderen niet hetzelfde gunnen.

Híer in een liberaal paradijs vertoeven. Dáár stemmen op een president die andersdenkenden de mond snoert, treitert en vaak zelfs opsluit in gevangenissen.

Het probleem dat Nederland heeft is dat tienduizenden mensen, die in onze steden en dorpen wonen, het geen probleem vinden dat een autocratische leider de vrijheden van mensen inperkt, tegenstanders uitschakelt en mediabedrijven intimideert en opdoekt.

Ze zijn zelfs trots op een leider die zich bedient van dit soort praktijken. Dat is angstaanjagend.
https://www.ad.nl/binnenl(...)taanjagend~a5ef153e/

Özcan Akyol is dan ook iemand met een bovengemiddeld iq en ook veel gevoeliger dan de gemiddelde Turk. De gemiddelde Turk in Nederland beziet de verkiezingen in Turkije als een voetbalwedstrijd, de sterkste moet winnen en dat is Erdogan. En je woont er zelf niet, dus je hoeft de lasten niet te dragen.
Dit.

En dat zeg ik ook al iemand met Turkse roots.
Met extra vezels!
pi_180029022
quote:
10s.gif Op maandag 25 juni 2018 02:45 schreef Slayage het volgende:

[..]

dat was dus de grote vraag. hoe gaat de markt reageren wanneer de uitslagen binnen zijn? dit is iig een positief signaal.
Ongeacht wie er had gewonnen was de TL omhoog gegaan. Al die onzekerheden en al dat gedoe is nooit goed.

Al wist iedereen dat de Turkse dictator ging winnen, alsof hij democratie toestaat. Wat een grap.

Voor de lange termijn is dit voor Turkije wel heel slecht.
Deze man helpt dat land al tijden de afgrond in, ook voor de economie gaat dit op langere termijn killing zijn.

Ik weet niet wat Turken hebben, maar die zijn echt blind zeg.
Zelfde alsof wij stemmen op onze random buurman die alleen kan schreeuwen en nergens iets van weet.
pi_180029118
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 07:44 schreef Loekie1 het volgende:
Het blijft een bijzonder en tegelijkertijd zorgwekkend fenomeen dat Nederlandse staatsburgers, die hier van talloze vrijheden genieten – zoals het recht om over alles en iedereen een mening te ventileren – anderen niet hetzelfde gunnen.

Híer in een liberaal paradijs vertoeven. Dáár stemmen op een president die andersdenkenden de mond snoert, treitert en vaak zelfs opsluit in gevangenissen.

Het probleem dat Nederland heeft is dat tienduizenden mensen, die in onze steden en dorpen wonen, het geen probleem vinden dat een autocratische leider de vrijheden van mensen inperkt, tegenstanders uitschakelt en mediabedrijven intimideert en opdoekt.

Ze zijn zelfs trots op een leider die zich bedient van dit soort praktijken. Dat is angstaanjagend.
https://www.ad.nl/binnenl(...)taanjagend~a5ef153e/

Özcan Akyol is dan ook iemand met een bovengemiddeld iq en ook veel gevoeliger dan de gemiddelde Turk. De gemiddelde Turk in Nederland beziet de verkiezingen in Turkije als een voetbalwedstrijd, de sterkste moet winnen en dat is Erdogan. En je woont er zelf niet, dus je hoeft de lasten niet te dragen.
Inderdaad.

Wordt hoog tijd dat er opgetreden wordt tegen dat soort volk.
Politieken uitlatingen van dat volk hier in NL verbieden. Stemmen op buitenlandse macht verbieden.

Zijn die mensen nou Nederlands of Turks? Kies. Neem ze staatsburgerschap af. Pak ze af voor dit soort overlast van de orde.
Laat ze wegwezen naar Turkije als het oh zo geweldig is en niet maar gaan profiteren van het Nederlander zijn (al zijn velen al 3e generatie).

Zelfde voor Marokkanen, ook van die profiteurs die zich niet aanpassen.
pi_180029132
Hoger opgeleiden braindrain zal hierdoor verder worden aangewakkerd.

De andere helft van de bevolking constant neerzetten als de vijand of als landverrader heeft een prijs.

Al die feestende mensen, ze hebben geen idee. Ze gedragen zich alsof ze naar voetbal kijken.
Met extra vezels!
pi_180029299
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2018 08:44 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Inderdaad.

Wordt hoog tijd dat er opgetreden wordt tegen dat soort volk.
Politieken uitlatingen van dat volk hier in NL verbieden. Stemmen op buitenlandse macht verbieden.

Zijn die mensen nou Nederlands of Turks? Kies. Neem ze staatsburgerschap af. Pak ze af voor dit soort overlast van de orde.
Laat ze wegwezen naar Turkije als het oh zo geweldig is en niet maar gaan profiteren van het Nederlander zijn (al zijn velen al 3e generatie).

Zelfde voor Marokkanen, ook van die profiteurs die zich niet aanpassen.
Er wordt al hard opgetreden, als je na 10 jaar opgeroepen wordt om de taaltoetsen te doen en zakt kost dat je je uitkering.

En die toets is voor de gemiddelde Nederlander niet te doen...

We hebben hier zo'n trotse Semiturk, 62 jaar maar vertikt het om lessen Nederlands te leren. Tja en nu zit die in zak en as.
Werkt trouwens wel heel hard als vrijwilliger.
  maandag 25 juni 2018 @ 09:21:24 #51
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_180029559
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2018 08:45 schreef Volkorenbrood het volgende:
Hoger opgeleiden braindrain zal hierdoor verder worden aangewakkerd.

De andere helft van de bevolking constant neerzetten als de vijand of als landverrader heeft een prijs.

Al die feestende mensen, ze hebben geen idee. Ze gedragen zich alsof ze naar voetbal kijken.
Dat is ook het probleem met veel van die Turken. Ze zien het inderdaad als een voetbalwedstrijdje ofzo, zonder te kijken naar de onderliggende waarde van de economische en maatschappelijke gevolgen. Ze worden verblind door een vaak misplaatst gevoel van nationalistische trots.
pi_180029601
quote:
10s.gif Op maandag 25 juni 2018 02:30 schreef Slayage het volgende:
sisi meer jouw ding?

[ afbeelding ]
"Qaher al Ikhwan"; moslimbroeder verdelger. Nee.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_180029792
Özcan Akyol is een veroordeelde crimineel die maandenlang gevangen heeft gezeten, een bandiet die samen met zijn zigeunervriendjes rovend door Nederland en België trok, een notoire rokkenjager, een talentloze schrijver wiens autobiogafische boek Eus uitsluitend bestaat uit zinnetjes van maximaal 5 woorden die een gemiddelde groep 3-scholier had kunnen schrijven, een huisneger die kundig de zure onderbuik van zijn witte xenofobe meesters masseert en een bliksemafleider in het publieke debat die gewillig in de vuurlinie springt om zijn witte xenofobe meesters buiten schot te houden.

In Nederland gaan alle deuren voor je open als je als allochtoon gezellig meekankert op mede-allochtonen en je land van herkomst. Het gebrek aan talent of een schoon verleden is dan geen enkel beletsel. Ebru Umar, Afshian Ellian, Hirshi Ali en vele anderen passen ook in deze categorie. Dit is echter geen gezonde dynamiek. Zo drijf je de meeste minderheden van je af. Doordat zij de Nederlandse pers wantrouwen en mijden, stokt de communicatie, en komen zelfs gegronde zorgen over en weer niet aan en heerst er veel onbegrip. Dit is zonde. De media zou een neutraal platform moeten zijn, ipv een poortwachter van dominante krachten.
pi_180029818
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 07:44 schreef Loekie1 het volgende:
Het blijft een bijzonder en tegelijkertijd zorgwekkend fenomeen dat Nederlandse staatsburgers, die hier van talloze vrijheden genieten – zoals het recht om over alles en iedereen een mening te ventileren – anderen niet hetzelfde gunnen.

Híer in een liberaal paradijs vertoeven. Dáár stemmen op een president die andersdenkenden de mond snoert, treitert en vaak zelfs opsluit in gevangenissen.

Het probleem dat Nederland heeft is dat tienduizenden mensen, die in onze steden en dorpen wonen, het geen probleem vinden dat een autocratische leider de vrijheden van mensen inperkt, tegenstanders uitschakelt en mediabedrijven intimideert en opdoekt.

Ze zijn zelfs trots op een leider die zich bedient van dit soort praktijken. Dat is angstaanjagend.
https://www.ad.nl/binnenl(...)taanjagend~a5ef153e/

Özcan Akyol is dan ook iemand met een bovengemiddeld iq en ook veel gevoeliger dan de gemiddelde Turk. De gemiddelde Turk in Nederland beziet de verkiezingen in Turkije als een voetbalwedstrijd, de sterkste moet winnen en dat is Erdogan. En je woont er zelf niet, dus je hoeft de lasten niet te dragen.
Deze retoriek klinkt leuk en hoor ik vaak maar geloof er geen moer van. Als deze NLse Turken op een seculiere president hadden gestemd van voor het Erdogan tijdperk toen Turkije er qua vrijheden net zo slecht voor stond dan had geen NLse haan gekraaid naar dat feit enkel omdat het wel in het seculiere straatje past. Wat dit betreft weet ik wel hoe de wind waait in NL.

Punt blijft denk ik dat voor veel Turken die Erdo stemmen (of aanzienlijk deel ervan) het zo is dat de Turkse situatie voor de AKP of nu 15 jaar erna in zijn geheel positiever nu uitvalt. Hoe Turkije is gegroeid, ontwikkeld en ook hoor ik vaak hoe ondanks veel gebreken vandaag de dag Turkije vrijer is dan voor het AKP tijdperk met elke tien jaar een coupe door zogenaamde "hoeders van het secularisme", grote Koerdische vervolgingen, onderdrukking van het religieuze sentiment van de bevolking en weet ik veel welke teringzooi.
Voor een deel van de stemmers is het ook een afweging uit de optie; "welke is minst slecht". En dan wint Erdogan voor hen zwaar omdat de oppositie het in het verleden verknalt heeft en decennia de kans heeft gehad waar Erdo voor hen Turkije in 15 jaar tijd weer goed op de kaart heeft gezet en veel vooruitgang heeft gebracht. En ik heb niets met Erdo en ben geen Turk maar als outsider kan je Turkije vandaag de dag echt niet vergelijken met pakweg voor 2000. Toen het een in zichzelf gekeerd armzalig landje was, met wel grote mogelijkheden maar door interne teringzooi helemaal tot nul verpaupert was.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  maandag 25 juni 2018 @ 09:42:07 #55
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_180029889
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 00:13 schreef Bilge het volgende:
Kunnen Nederlanders die zich zorgen maken om de Turkse democratie zich niet beter bezighouden met de democratie in Nederland, waar referenda-uitslagen worden genegeerd en de mogelijkheid tot het houden van referenda zelfs wordt afgeschaft?
Kunnen Turkse Nederlanders, Nederlandse Turken, of hoe je ze ook wilt noemen, zich niet beter focussen op het land waar ze leven?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_180029890
Ik blijf het verwonderlijk vinden dat sommige mensen hier meer begaan denken te zijn met de Turkse welvaart en stabiliteit dan de Erdogan stemmende Turk zelf.
pi_180029990
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2018 09:35 schreef Bilge het volgende:
Özcan Akyol is een veroordeelde crimineel die maandenlang gevangen heeft gezeten, een bandiet die samen met zijn zigeunervriendjes rovend door Nederland en België trok, een notoire rokkenjager, een talentloze schrijver wiens autobiogafische boek Eus uitsluitend bestaat uit zinnetjes van maximaal 5 woorden die een gemiddelde groep 3-scholier had kunnen schrijven, een huisneger die kundig de zure onderbuik van zijn witte xenofobe meesters masseert en een bliksemafleider in het publieke debat die gewillig in de vuurlinie springt om zijn witte xenofobe meesters buiten schot te houden.
Je bent nu rancuneus bezig met al deze zaken opnoemend die geen moer te maken hebben met hoe die jongen vandaag de dag in zijn leven staat, wat ie doet en welke mening hij verkondigt.

quote:
In Nederland gaan alle deuren voor je open als je als allochtoon gezellig meekankert op mede-allochtonen en je land van herkomst.
Klopt. Maar dat neemt niet weg dat die kritiek niet geuit mag worden. Of liever enkel "binnenskamers"? Probleem is meestal dat diegenen die deze terecht klacht van je uiten zo een Akyol in eerste instantie etnisch zien; "jij bent Turk zoals ik dus laat je door hen (NLers) niet misbruiken om ons (Turken) zwart te maken". Dat stamdenken. Wat nogal diep zit bij sommigen. Zie Akyol als individu, hij heeft niet meer verantwoordelijkheid naar groep-X omdat ie toevallig uit een moeder is gekropen die ook uit land X komt. Hij hoeft zijn woorden niet dubbel te wegen over groep X omdat zijn ouders uit zelfde land van herkomst komen. Behalve als je in stammen denkt dan.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  maandag 25 juni 2018 @ 09:53:55 #58
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_180030130
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2018 09:46 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Je bent nu rancuneus bezig met al deze zaken opnoemend die geen moer te maken hebben met hoe die jongen vandaag de dag in zijn leven staat, wat ie doet en welke mening hij verkondigt.

[..]

Klopt. Maar dat neemt niet weg dat die kritiek niet geuit mag worden. Of liever enkel "binnenskamers"? Probleem is meestal dat diegenen die deze terecht klacht van je uiten zo een Akyol in eerste instantie etnisch zien; "jij bent Turk zoals ik dus laat je door hen (NLers) niet misbruiken om ons (Turken) zwart te maken". Dat stamdenken. Wat nogal diep zit bij sommigen. Zie Akyol als individu, hij heeft niet meer verantwoordelijkheid naar groep-X omdat ie toevallig uit een moeder is gekropen die ook uit land X komt. Hij hoeft zijn woorden niet dubbel te wegen over groep X omdat zijn ouders uit zelfde land van herkomst komen. Behalve als je in stammen denkt dan.
Sowieso is het nogal vreemd dat mensen die in Nederland zijn geboren, uit ouders die zelf al op heel jonge leeftijd naar Nederland zijn gekomen, nog steeds de 'wij zijn Turk' retoriek bezigen. Als je ervoor kiest om in Nederland je leven te leiden en je toekomst op te bouwen zul je dat 'stamdenken' (goed verwoord trouwens) toch echt een keer los moeten laten. En dat kan best, je hoeft je etnische roots echt niet helemaal te verloochenen. Maar dat wij-zij moet er echt een keer uit.
  maandag 25 juni 2018 @ 09:54:03 #59
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_180030133
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2018 09:35 schreef Bilge het volgende:
Özcan Akyol is een veroordeelde crimineel...
Als je zoiets een probleem vindt...

Waarom stem je er dan op?

Disclaimer: nee, ik weet het. Erdolf is nooit veroordeeld. En hij zal er ook goed voor zorgen dat dit nooit gaat gebeuren.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_180030192
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2018 09:54 schreef thedeedster het volgende:

Disclaimer: nee, ik weet het. Erdolf is nooit veroordeeld.
Jij weet niks jij.







https://nl.wikipedia.org/(...)_Constitutionele_Hof

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 25-06-2018 10:01:25 ]
  maandag 25 juni 2018 @ 10:07:37 #61
8369 speknek
Another day another slay
pi_180030360
Da's natuurlijk wel leuk om te zeggen dat Turken niet meer aan stamdenken moeten doen, maar dan moeten jullie ze ook niet meer Turken noemen natuurlijk.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 25 juni 2018 @ 10:09:09 #62
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_180030378
quote:
Is nog steeds geen antwoord op mijn vraag. :)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_180030385
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2018 10:09 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Is nog steeds geen antwoord op mijn vraag. :)
Ik reageer ook niet op je vraag, maar op je disclaimer :)
  maandag 25 juni 2018 @ 10:12:17 #64
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_180030419
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 10:09 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik reageer ook niet op je vraag, maar op je disclaimer :)
Weer wat geleerd dan.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_180030971
SonerCagaptay twitterde op zondag 24-06-2018 om 20:01:03 In good news, Turkey is getting its most diverse parliament in 35 years. Since its introduction in 1983, the 10-percent electoral threshold has disenfranchised between 10-45 % of voters. After #TurkeyElections2018, 99 percent of citizens have a voice in the Turkish legislature reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_180030987
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2018 09:42 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Kunnen Turkse Nederlanders, Nederlandse Turken, of hoe je ze ook wilt noemen, zich niet beter focussen op het land waar ze leven?
Ik ken (zonder overdrijving) Nederlandse Turken die de naam van de Nederlandse premier niet kennen, maar wel de schoonzoon van de Turkse president. Dit is absoluut ongezond. De beslissingen van de Nederlandse politiek raken ons, en vaak nog harder dan dan de Turkse politiek. Maar ik verwerp de gedachte dat de Nederlandse Turken zich uitsluitend zouden moeten focussen op Nederland, omdat (copy paste van eerdere reactie): Zo zwart wit is de situatie van Turken buiten Turkije niet. We hebben daar allemaal familie, vrienden, bezit, herinneringen, we kennen de taal, cultuur, geschiedenis, volgen het nieuws, velen van ons plannen om te remigreren, ouderen wonen meestal 6 maanden van het jaar in Turkije, en het blijft sowieso een backup-land voor het geval hier de pleuris uitbreekt.
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2018 09:46 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Je bent nu rancuneus bezig met al deze zaken opnoemend die geen moer te maken hebben met hoe die jongen vandaag de dag in zijn leven staat, wat ie doet en welke mening hij verkondigt.

[..]

Klopt. Maar dat neemt niet weg dat die kritiek niet geuit mag worden. Of liever enkel "binnenskamers"? Probleem is meestal dat diegenen die deze terecht klacht van je uiten zo een Akyol in eerste instantie etnisch zien; "jij bent Turk zoals ik dus laat je door hen (NLers) niet misbruiken om ons (Turken) zwart te maken". Dat stamdenken. Wat nogal diep zit bij sommigen. Zie Akyol als individu, hij heeft niet meer verantwoordelijkheid naar groep-X omdat ie toevallig uit een moeder is gekropen die ook uit land X komt. Hij hoeft zijn woorden niet dubbel te wegen over groep X omdat zijn ouders uit zelfde land van herkomst komen. Behalve als je in stammen denkt dan.
Zijn vuile was hang ik niet uit rancune buiten, maar om het punt te bewijzen dat in Nederland alle deuren voor je open gaan als je als allochtoon gezellig meekankert op mede-allochtonen en je land van herkomst.

quote:
Klopt. Maar dat neemt niet weg dat die kritiek niet geuit mag worden. Of liever enkel "binnenskamers"? Probleem is meestal dat diegenen die deze terecht klacht van je uiten zo een Akyol in eerste instantie etnisch zien; "jij bent Turk zoals ik dus laat je door hen (NLers) niet misbruiken om ons (Turken) zwart te maken". Dat stamdenken. Wat nogal diep zit bij sommigen. Zie Akyol als individu, hij heeft niet meer verantwoordelijkheid naar groep-X omdat ie toevallig uit een moeder is gekropen die ook uit land X komt. Hij hoeft zijn woorden niet dubbel te wegen over groep X omdat zijn ouders uit zelfde land van herkomst komen. Behalve als je in stammen denkt dan.
Ik zal Akyol en co als individu zien, wanneer zij op basis van individuele kwaliteiten als intelligentie, deskundigheid, welbespraaktheid of desnoods knapheid hun positie bereiken. Maar het punt is: zij hebben hun positie niet te danken aan hun individuele kwaliteit, die ontbreekt juist, maar aan het enkele feit dat zij als kleurling zeggen wat witte xenofoben denken.

Als ik de Nederlandse tv aanzet, zie ik alleen allochtonen als Sinan Can, Özcan Akyol, Afshian Ellian, Ebru Umar, Hirshi Ali, Ehsan Jami, Zihni Özdil, etc. Maar als ik familie, vrienden of de plaatselijke moskee bezoek, of als ik naar de verkiezingsuitslag kijk, zie ik een heel ander slag mensen. Het medialandschap vormt in de verste verte geen enkele afspiegeling van de allochtone gemeenschap. Die gasten zitten daar ook niet wegens hun exceptionele kwaliteiten. Wat Nederlandse media doen is eigenlijk het ultieme stamdenken.
pi_180030994
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 10:07 schreef speknek het volgende:
Da's natuurlijk wel leuk om te zeggen dat Turken niet meer aan stamdenken moeten doen, maar dan moeten jullie ze ook niet meer Turken noemen natuurlijk.
Dan is het nog steeds een persoonlijke keuze, om daarin wel of niet mee te gaan. Zeker iemand die redelijk kan nadenken. Ik weiger iemand zijn woorden te wegen alszjjnde "hij is mede-moslim dus eigenlijk wat hij hier zo zegt of ons zo bekritiseerd kan echt niet, zeker in deze tijd waarin "wij" het zwaar hebben."

Akyol heeft nooit gekozen om uit een Turkse moeder te kruipen, en geen enkele verantwoordelijkheid naar andere mensen toe die toevallig uit een moeder zijn gekropen die uit ook Turkije komen. Hij hoeft ook niet zijn woorden twee keer meer te wegen dan een Joop als het om Turken gaat. En hij hoeft ook niet omdat bepaalde opvattingen eigen te maken of zich weerhouden van uitspreken ertegen omdat dat "binnen zijn groep gevoelig ligt".
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_180031071
quote:
10s.gif Op maandag 25 juni 2018 10:48 schreef Slayage het volgende:
SonerCagaptay twitterde op zondag 24-06-2018 om 20:01:03 In good news, Turkey is getting its most diverse parliament in 35 years. Since its introduction in 1983, the 10-percent electoral threshold has disenfranchised between 10-45 % of voters. After #TurkeyElections2018, 99 percent of citizens have a voice in the Turkish legislature reageer retweet
Zelfs Saadet Partisi krijgt 3 zetels. Had liever wat zetels voor Dogu Perinçek. Arme man valt weer buiten het parlement.
pi_180031084
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 10:49 schreef Bilge het volgende:

Als ik de Nederlandse tv aanzet, zie ik alleen allochtonen als Sinan Can, Özcan Akyol, Afshian Ellian, Ebru Umar, Hirshi Ali, Ehsan Jami, Zihni Özdil, etc. Maar als ik familie, vrienden of de plaatselijke moskee bezoek, of als ik naar de verkiezingsuitslag kijk, zie ik een heel ander slag mensen. Het medialandschap vormt in de verste verte geen enkele afspiegeling van de allochtone gemeenschap. Die gasten zitten daar ook niet wegens hun exceptionele kwaliteiten. Wat Nederlandse media doen is eigenlijk het ultieme stamdenken.
hier sluit ik me volledig bij aan. met name het laatste stukje. de media is niet representatief. de media is vooral een afspiegeling van een cultuur binnen de media. de allochtonen die aansluiten bij dat cultuur zijn welkom en mogen hun zegje doen, maar de allochtonen die niet passen binnen dat cultuur zijn niet welkom. de enige momenten dat ze wel welkom zijn is als ze hun bek houden wat hun echt beweegt. zo ver de vrije media dus.

de huisneger vergelijking is hier dan ook volledig relevant.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 25 juni 2018 @ 10:57:25 #70
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_180031098
Waarom geven Turken die hier wonen niet gewoon toe dat Turkije een enorm kutland is? Als het zo geweldig was dan woonden ze wel daar.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_180031107
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 10:55 schreef Bilge het volgende:

[..]

Zelfs Saadet Partisi krijgt 3 zetels.
voor die drie zetels hebben ze hun ziel opgeofferd. hayirli olur insallah. deur tot de akp zal nog wel openstaan de pragmatische akp kennende :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_180031113
ince nu live persconferentie
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_180031120
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2018 09:35 schreef Bilge het volgende:
een huisneger die kundig de zure onderbuik van zijn witte xenofobe meesters masseert en een bliksemafleider in het publieke debat die gewillig in de vuurlinie springt om zijn witte xenofobe meesters buiten schot te houden.
Puur en keihard racisme dit. Niets meer, niets minder. Integreer je en doe je mee, dan ben je een 'huisneger' die voor zijn 'witte xenofobe masters' werkt.
quote:
In Nederland gaan alle deuren voor je open als je als allochtoon gezellig meekankert op mede-allochtonen en je land van herkomst.
Als er terecht gekankerd wordt, zoals op die gasten die feesten hier met Turkse vlaggen dan wel ja. Maar ja, jouw soort wil helemaal niet integreren want dan ben je een 'bounty'. De hele dag kankeren op NL dat is stoer, maar verhuizen naar dat prachtige en 10 x betere Turkije, dat doen ze dan weer niet.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180031129
ince begint wel baas hoor, dat er niks waar is van dat hij bedreigingen zou hebben ontvangen
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_180031130
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 10:49 schreef Bilge het volgende:

[..]
Het medialandschap vormt in de verste verte geen enkele afspiegeling van de allochtone gemeenschap.
Zal ik je eens een geheimpje verklappen, het medialandschap vormt in de verste verte geen enkele afspiegeling van de autochtone gemeenschap.
Je hangt dus volkomen ten onrechte het slachtoffer uit.
pi_180031135
quote:
10s.gif Op maandag 25 juni 2018 10:59 schreef Slayage het volgende:
ince begint wel baas hoor, dat er niks waar is van dat hij bedreigingen zou hebben ontvangen
Link?
pi_180031141
en hij is alweer begonnen met de volgende campagne
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_180031142
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 10:07 schreef speknek het volgende:
Da's natuurlijk wel leuk om te zeggen dat Turken niet meer aan stamdenken moeten doen, maar dan moeten jullie ze ook niet meer Turken noemen natuurlijk.
Ja geen idee waarom ze zo genoemd worden.



Het zal wel de schuld vd racistische NLer zijn.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180031148
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_180031154
quote:
Hier met live vertaling:

pi_180031155
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 10:49 schreef Bilge het volgende:

[..]
Het medialandschap vormt in de verste verte geen enkele afspiegeling van de allochtone gemeenschap. Die gasten zitten daar ook niet wegens hun exceptionele kwaliteiten. Wat Nederlandse media doen is eigenlijk het ultieme stamdenken.
Denk je dat het dat soms wel is van de autochtone NLer?
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180031174
quote:
10s.gif Op maandag 25 juni 2018 10:56 schreef Slayage het volgende:

[..]

hier sluit ik me volledig bij aan. met name het laatste stukje. de media is niet representatief. de media is vooral een afspiegeling van een cultuur binnen de media. de allochtonen die aansluiten bij dat cultuur zijn welkom en mogen hun zegje doen, maar de allochtonen die niet passen binnen dat cultuur zijn niet welkom. de enige momenten dat ze wel welkom zijn is als ze hun bek houden wat hun echt beweegt. zo ver de vrije media dus.
Nogmaals: denk je dat het medialandschap wel representatief is voor de autochtone groep?
Voor die van mij niet hoor!

quote:
de huisneger vergelijking is hier dan ook volledig relevant.
Neuh, dat is gewoon puur racisme. Maar daar zie ik hier dan weer geen van de usual suspects over vallen. Want het is een Turk die het zegt dus...
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180031181
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 10:59 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Zal ik je eens een geheimpje verklappen, het medialandschap vormt in de verste verte geen enkele afspiegeling van de autochtone gemeenschap.
Je hangt dus volkomen ten onrechte het slachtoffer uit.
GMTA B-)
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180031184
en hij geeft aan dat hij het resultaat accepteert
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_180031396
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 10:49 schreef Bilge het volgende:
Zijn vuile was hang ik niet uit rancune buiten, maar om het punt te bewijzen dat in Nederland alle deuren voor je open gaan als je als allochtoon gezellig meekankert op mede-allochtonen en je land van herkomst.
Maar die deuren die opengaan gaat om het heden van Akyol, met name als succesvol schrijver (prijs laatst ontvangen, tenzij je vindt dat ook dat komt door zijn "meekanker-opvattingen") en ook zeer goed bekeken serie Eus.
Het staat volledig los van zijn al dan niet foutere verleden. Blijft de vraag waarom jij dat er wel moet bijhalen? Want een verband met de deuren die opengaan zie ik niet. Of vindt je dat iemands verleden hem moet weren van "deuren opengaan" ondanks dat hij goed belezen schrijver is geworden en succesvol programma heeft gemaakt?

quote:
Ik zal Akyol en co als individu zien, wanneer zij op basis van individuele kwaliteiten als intelligentie, deskundigheid, welbespraaktheid of desnoods knapheid hun positie bereiken. Maar het punt is: zij hebben hun positie niet te danken aan hun individuele kwaliteit, die ontbreekt juist, maar aan het enkele feit dat zij als kleurling zeggen wat witte xenofoben denken.
Je ziet hem niet als individu. Period. En dat is ook gelijk het probleem; hoe jij naar dit soort mensen kijkt. Stamdenken pur sang ja.

Maar laat dat ff zitten. Ja, zijn mening komt witte xenofoben uit. Maar moet hij daarom zijn mening wijzigen? Of niet uiten op platformen zoals hij nu doet? Want als het blijkbaar de combinatie is; mening die hij heeft + uiten op platform = sell-out / huisneger.

Sommige van mijn meningen komen xenofoben ook uit over turken/Arabieren en/of moslims in NL in algemene zin. Ben ik nu ook een huisneger?
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_180031762
ince: "siyasetin normallesmesi lazim" "de politiek moet normaliseren"

in turkije is de politiek "niet normaal" zoals hij stelt. het is heel erg ideologisch gestoeld. het is heel erg absoluut en alles bepalend.

volkorenbrood gaf hier een voorbeeld van, hoe een familielid hem betichtte van landverraad omdat hij niet op erdogan stemde.

het probleem is ook het electoraat breed. daar valt veel te winnen. ince zelf en erdo gisteren hebben wel goede eerste stapjes genomen naar een normalisering. iets wat momenteel klinkt als een fantasie.

hoe dan ook ince is als PERSOON een politicus die mensen uit het gehele elctoraat aanspreekt en is een potentiele echte uitdager voor erdogan. echter heeft hij 1 probleem, hij vertegenwoordigd het elitaire CHP en dat feit nekt hem. miljoenen turken zullen nooit en te nimmer op de CHP stemmen, dat neerkijkt op hen. dat is ook 1 van de redenen om niet te stemmen op de CHP.

ik als harde kern erdo stemmer, zou eerder overwegen om op de koerdisch nationalistische HDP dan op de CHP te stemmen bv.

de CHP zou als ze erdo/AKP serieus willen uitdagen, ince moeten benoemen als hervormer binnen de partij, zo zullen ze mogelijk een kans maken om erdo/AKP te verslaan in 2023. het jubileum jaar van de stichting van de turkse republiek en zo de stichting van de CHP.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_180031937
quote:
10s.gif Op maandag 25 juni 2018 11:02 schreef De_Onnoembare het volgende:

Nogmaals: denk je dat het medialandschap wel representatief is voor de autochtone groep?
Voor die van mij niet hoor!
alle MSM bij elkaar is een goede dwarsdoorsnede van de "gemiddelde" autochtoon ja.

dat jij jezelf mogelijk plaatst in een niche group dat zich niet gehoord voelt, wat zeker mogelijk is, verandert niks aan dat feit.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_180032025
selingirit twitterde op maandag 25-06-2018 om 11:13:52 Main opposition CHP’s presidential candidate #Muharremİnce makes first televised statement after yesterday’s elex. “Votes have been rigged but 10 million votes could not have been stolen. One should congradulate his opponent and work towards next elections,” he said reageer retweet
selingirit twitterde op maandag 25-06-2018 om 11:16:38 #Muharremİnce apologised to his supporters for they learned that he conceded defeat via a WhatsApp message he’d sent to a journalist. “I shouldn’t have done that, I should have known better, I apologise,” he said reageer retweet
ince kan ook makkelijk zijn excuses aanbieden. iets wat ik erdo in 16 jaar tijd zelden heb horen doen :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_180032047
quote:
10s.gif Op maandag 25 juni 2018 11:46 schreef Slayage het volgende:

[..]

alle MSM bij elkaar is een goede dwarsdoorsnede van de "gemiddelde" autochtoon ja.

dat jij jezelf mogelijk plaatst in een niche group dat zich niet gehoord voelt, wat zeker mogelijk is, verandert niks aan dat feit.
Stap nou eens uit die slachtofferrol en zet die oogkleppen eens af.
pi_180032069
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 11:50 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Stap nou eens uit die slachtofferrol en zet die oogkleppen eens af.
doen we! ^O^
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_180032098
AkyolinEnglish twitterde op maandag 25-06-2018 om 10:53:47 Some in the West suspect systemic vote-rigging in #TurkeyElections2018. But I see no evidence for it. Plus, consider this: In case of rigging, the most strategic objective would be pushing HDP down the %10 threshold. But it passed with 11.7, costing the AKP parliament majority. reageer retweet
AkyolinEnglish twitterde op maandag 25-06-2018 om 10:53:47 The problem in Turkey is not the ballots, but everything outside: Intense polarization, a century-old sense of revenge, almost single-handed control of mainstream media, consolidation of voter base with alternative facts & conspiracy theories, and a reign of hate and fear. reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_180032128
quote:
10s.gif Op maandag 25 juni 2018 11:46 schreef Slayage het volgende:

[..]

alle MSM bij elkaar is een goede dwarsdoorsnede van de "gemiddelde" autochtoon ja.

Welnee joh.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180032376
_O-

SonerCagaptay twitterde op zondag 24-06-2018 om 22:00:25 Ottomans calling #TheNewSultan: Leaders who have phoned Erdogan to congratulate him on his declared-win in #TurkeyElections2018: Aliyev (Azerbaijan), Orban (Hungary), Izetbegovic (Bosnia), Rama (Albania), Mirziyoyev (Uzbekistan), Abbas (Palestine), Tamim (Qatar), Vucic (Serbia) reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_180032400
quote:
10s.gif Op maandag 25 juni 2018 12:06 schreef Slayage het volgende:
_O-

SonerCagaptay twitterde op zondag 24-06-2018 om 22:00:25 Ottomans calling #TheNewSultan: Leaders who have phoned Erdogan to congratulate him on his declared-win in #TurkeyElections2018: Aliyev (Azerbaijan), Orban (Hungary), Izetbegovic (Bosnia), Rama (Albania), Mirziyoyev (Uzbekistan), Abbas (Palestine), Tamim (Qatar), Vucic (Serbia) reageer retweet
Orban?
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180032465
quote:
10s.gif Op maandag 25 juni 2018 12:07 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Orban?
hongarije was een oud ottomaanse provincie

https://budapestlocal.com/budapest-through-centuries-ottoman-era/
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_180032592
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 10:49 schreef Bilge het volgende:

Ik ken (zonder overdrijving) Nederlandse Turken die de naam van de Nederlandse premier niet kennen, maar wel de schoonzoon van de Turkse president. Dit is absoluut ongezond. De beslissingen van de Nederlandse politiek raken ons, en vaak nog harder dan dan de Turkse politiek. Maar ik verwerp de gedachte dat de Nederlandse Turken zich uitsluitend zouden moeten focussen op Nederland, omdat (copy paste van eerdere reactie): Zo zwart wit is de situatie van Turken buiten Turkije niet. We hebben daar allemaal familie, vrienden, bezit, herinneringen, we kennen de taal, cultuur, geschiedenis, volgen het nieuws, velen van ons plannen om te remigreren, ouderen wonen meestal 6 maanden van het jaar in Turkije, en het blijft sowieso een backup-land voor het geval hier de pleuris uitbreekt.

Laat al die Turken dan gewoon naar Turkije gaan.
Het zijn geen Turkse Nederlanders, al woont familie hier al 70 jaar.

Die dictator heeft ze maar al te graag in eigen land.
En in Nederland hoeven ze dan ook niet te zijn, als Turkije zo geweldig is.
Beetje profiteren van hoe goed alles hier is maar niet integreren en wel zo turks blijven....

Ik focus mijzelf ook totaal niet op politiek of echt NL.
Maar hoe de turken en marokkanen zich daarin opstellen is gewoon schandalig te noemen.
Je bent het 1 of het ander, ga anders gewoon lekker terug.
En niet huilen dan als Erdogan dictator het nog meer de ellende in geholpen heeft.
Dat je erachter komt dat het toch veel slechter is daar dan gedacht.
pi_180032844
in nederland hebben 75% van de turken op erdogan gestemd voor de presidentsverkiezingen.

voor de parlement hebben 65% op de AKP gestemd en bijna 10% op de MHP.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_180033078
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_180033095
https://www.ad.nl/binnenl(...)taanjagend~a5ef153e/
Wat Eus hier zegt, slaat de spijker op z'n kop.

quote:
Het probleem dat Nederland heeft is dat tienduizenden mensen, die in onze steden en dorpen wonen, het geen probleem vinden dat een autocratische leider de vrijheden van mensen inperkt, tegenstanders uitschakelt en mediabedrijven intimideert en opdoekt.
pi_180033188
quote:
10s.gif Op maandag 25 juni 2018 11:39 schreef Slayage het volgende:
hoe dan ook ince is als PERSOON een politicus die mensen uit het gehele elctoraat aanspreekt en is een potentiele echte uitdager voor erdogan. echter heeft hij 1 probleem, hij vertegenwoordigd het elitaire CHP en dat feit nekt hem. miljoenen turken zullen nooit en te nimmer op de CHP stemmen, dat neerkijkt op hen. dat is ook 1 van de redenen om niet te stemmen op de CHP.

ik als harde kern erdo stemmer, zou eerder overwegen om op de koerdisch nationalistische HDP dan op de CHP te stemmen bv.

de CHP zou als ze erdo/AKP serieus willen uitdagen, ince moeten benoemen als hervormer binnen de partij, zo zullen ze mogelijk een kans maken om erdo/AKP te verslaan in 2023. het jubileum jaar van de stichting van de turkse republiek en zo de stichting van de CHP.
Hoezo kijkt het CHP neer op mensen?

En wat is er zo goed aan Erdogan? Aangezien je jezelf 'harde kern erdo stemmer' noemt.
pi_180033367
Ik vind het presidentieel systeem van Turkije niet verkeerd, mensen met veel macht krijgen uiteindelijk veel meer en sneller voor elkaar, of dit nu goed of slecht uitpakt.

Ik snap echter niet hoe een volk hun eigen stem en macht zo uit handen kunnen geven. Ik weet er nog te weinig van, maar het lijkt erop dat de president alle touwtjes in handen heeft en er geen mechanismes zijn om hem tijdens zijn termijn bij te sturen.

Turkije is weer een stapje dichter bij het sultanaat.
pi_180033718
Bekeuringen voor feestende Erdogan-aanhangers

De politie zegt vele bekeuringen te hebben uitgeschreven aan Turkse Rotterdammers die gisteravond gevaarlijke situaties veroorzaakten toen ze de verkiezingswinst van de Turkse president Recep Tayyip Erdogan vierden.



Rond het Turkse consulaat in Rotterdam zette de politie meerdere straten af toen zich daar zo'n vierhonderd aanhangers van Erdogan verzamelden om 'andere weggebruikers te ontlasten', aldus de politie. Het consulaat kon nog wel te voet worden bereikt.

Vooral jongeren leken in het centrum de verkiezingswinst te vieren. ,,Op het moment dat twee auto’s de rijbaan in de tunnelbak blokkeren, ontstaat er een levensgevaarlijke situatie. Daarvoor zijn boetes opgelegd", zegt een woordvoerder van de politie.

Ook tegen onnodig claxonneren en het blokkeren van een kruispunt werd opgetreden, zo stelt de politie. ,,De manier waarop de blijdschap werd geuit ging soms te ver zoals het blokkeren van een kruispunt blokkeert, claxonneren zonder dat er gevaar is en rondrijden terwijl er mensen uit het raam hangen wapperend met vlaggen."

Ooggetuigen melden echter ook dat de politie niet altijd zichtbaar aanwezig was of optrad tegen samenscholingen van feestvierende Turkse Rotterdammers.
https://www.ad.nl/rotterd(...)aanhangers~a737f6a8/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_180033768
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 13:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Bekeuringen voor feestende Erdogan-aanhangers

De politie zegt vele bekeuringen te hebben uitgeschreven aan Turkse Rotterdammers die gisteravond gevaarlijke situaties veroorzaakten toen ze de verkiezingswinst van de Turkse president Recep Tayyip Erdogan vierden.

[ link | afbeelding ]

Rond het Turkse consulaat in Rotterdam zette de politie meerdere straten af toen zich daar zo'n vierhonderd aanhangers van Erdogan verzamelden om 'andere weggebruikers te ontlasten', aldus de politie. Het consulaat kon nog wel te voet worden bereikt.

Vooral jongeren leken in het centrum de verkiezingswinst te vieren. ,,Op het moment dat twee auto’s de rijbaan in de tunnelbak blokkeren, ontstaat er een levensgevaarlijke situatie. Daarvoor zijn boetes opgelegd", zegt een woordvoerder van de politie.

Ook tegen onnodig claxonneren en het blokkeren van een kruispunt werd opgetreden, zo stelt de politie. ,,De manier waarop de blijdschap werd geuit ging soms te ver zoals het blokkeren van een kruispunt blokkeert, claxonneren zonder dat er gevaar is en rondrijden terwijl er mensen uit het raam hangen wapperend met vlaggen."

Ooggetuigen melden echter ook dat de politie niet altijd zichtbaar aanwezig was of optrad tegen samenscholingen van feestvierende Turkse Rotterdammers.
https://www.ad.nl/rotterd(...)aanhangers~a737f6a8/
Ongepast gedrag waar terecht tegen is opgetreden.
pi_180033878
quote:
99s.gif Op maandag 25 juni 2018 11:00 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ja geen idee waarom ze zo genoemd worden.

[ afbeelding ]

Het zal wel de schuld vd racistische NLer zijn.
WTF? Is dit Mercatorplein??? _O- _O- _O-
pi_180033912
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 12:44 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Hoezo kijkt het CHP neer op mensen?
het CHP is de partij dat sinds dag 1 zich de missie heeft geeigend om "het achterlijke anatolische volk op te voeden om er moderne burgers van te maken"

dat was in 1923 zo en dat is anno 2018 nog steeds zo. het is vooral de partij van de elite, de seculieren en alevieten, die eus is bv alaviet (een culturele/religieuze minderheid in turkije). in het het pre akp tijdperk waren het deze groepen mensen die de tools van de staat gebruikten om politieke tegenstanders te onderdrukken.

sinds de opkpmst van de akp zijn de rollen omgekeerd. de onderdrukten zijn de onderdrukkers geworden. erdogan werd zelf moest bv. brommen omdat hij een gedicht had voorgelezen, wat de seculiere elites niet zinde. om hem als politieke speler uit te schakelen omdat hij de landelijke politiek in dreigde te gaan.

tuurlijk is elke vorm van onderdrukking verwerpelijk en dient uiteraard benoemd en bestreden te worden. echter waar mijn maag van omdraait is de hypocrisie van mensen als eus. toen de conservatieven werden onderdrukt hoorde je ze niet, maar nu ze zelf onderdrukt worden hoor je ze wel. ze zitten bol van grootspraak over vrijheid van meningsuiting en democratie en wat niet, maar maken hier pas een issue van wanneer het hun zint, dus wanneer zij er zelf persoonlijk last van hebben. deze mensen hoorde ik nooit in het pre akp tijdperk.

de kern van het probleen is niet erdo of akp, de kern van het probleem is het wantrouwen van de turken richting hun medelanders die niet hun wereldvisie delen, die anders zijn. religieus vs seculier, turk vs koerd, sunnie vs alevi enz. enz.

"zolang mijn groep maar niet onderdrukt wordt heb ik geen probleem met de onderdrukking", is de mantra. een turkse gezegde luidt niet voor niks, "ezilmemek icin ezeceksin" / "om niet onderdrukt te worden moet je onderdrukken"

in het pre akp tijdperk waren de seculieren bang voor de religieuzen en onderdrukten hen daarom,
en in het akp tijdperk zijn de religieuzen bang voor de seculieren en onderdrukt hen.

het is een pijnlijk vicieuze cirkel waar de turken maar niet uit kunnen ontsnappen.

quote:
En wat is er zo goed aan Erdogan? Aangezien je jezelf 'harde kern erdo stemmer' noemt.
wat er zo goed is aan erdo is, is al zo vaak benoemd, nog een paar pposts teurg door alulu, maar de kern is dat ik als harde kern erdo stemmer, mij vertegenwoordigd voel door erdo, het is dus primair een tribale ding.

zo moet je turkse politieke strijd ook vooral zien, een tribale strijd waarin je de stam niet afvalt ongeacht hoe groot de wandaden van je stam ook zijn. wanneer je dat wel doet ben je een landverrader en mag je dood. zo zijn bv de akp stemmers in de ogen van de seculieren de landverraders uiteraard.

en ja deze regering valt zat aan te merken dat is mij bekend. echter wat eus hieronder benoemt is geen erdo stemmer probleem, maar geldt voor het gehele turkse electoraat, dus ook die seculieren en alevieten die exact hetzelfde zullen doen net als de erdoganisten nu wanneer ze de tools van de staat in hun handen hebben, dit hebben ze in het verleden bewezen.

quote:
Het probleem dat Nederland heeft is dat tienduizenden mensen, die in onze steden en dorpen wonen, het geen probleem vinden dat een autocratische leider de vrijheden van mensen inperkt, tegenstanders uitschakelt en mediabedrijven intimideert en opdoekt.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_180033926
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 13:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Bekeuringen voor feestende Erdogan-aanhangers
hoeveel kost dat tegenwoordig? :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_180034076
de jongste en oudste gekozen volksvertegenwoordigers

22 jarige rumeysa kadak (akp)



en 79 jarige deniz baykal (chp)

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_180034082
quote:
10s.gif Op maandag 25 juni 2018 13:25 schreef Slayage het volgende:

[..]

hoeveel kost dat tegenwoordig? :P
Ongeveer de helft van de dagwaarde van die auto's
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 25 juni 2018 @ 13:33:47 #110
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_180034120
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 13:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ongeveer de helft van de dagwaarde van die auto's
Tja, een Mondeo 2 is tegenwoordig ook niet meer waard dan het half weggeroeste ijzer waar ie van is gemaakt. :P
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_180034180
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 13:33 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Tja, een Mondeo 2 is tegenwoordig ook niet meer waard dan het half weggeroeste ijzer waar ie van is gemaakt. :P
Maar ja, zij kunnen morgen nog gewoon in de auto naar het werk ipv die Turken die voor hetzelfde geld een dure Mercedes gehuurd hebben.
Zoals in die eerdere post:
NWS / Turken vervroegd naar de stembus #6 Erdo All The Way
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_180034216
quote:
10s.gif Op maandag 25 juni 2018 13:24 schreef Slayage het volgende:

[..]

het CHP is de partij dat sinds dag 1 zich de missie heeft geeigend om "het achterlijke anatolische volk op te voeden om er moderne burgers van te maken"

dat was in 1923 zo en dat is anno 2018 nog steeds zo. het is vooral de partij van de elite, de seculieren en alevieten, die eus is bv alaviet (een culturele/religieuze minderheid in turkije). in het het pre akp tijdperk waren het deze groepen mensen die de tools van de staat gebruikten om politieke tegenstanders te onderdrukken.

sinds de opkpmst van de akp zijn de rollen omgekeerd. de onderdrukten zijn de onderdrukkers geworden. erdogan werd zelf moest bv. brommen omdat hij een gedicht had voorgelezen, wat de seculiere elites niet zinde. om hem als politieke speler uit te schakelen omdat hij de landelijke politiek in dreigde te gaan.

tuurlijk is elke vorm van onderdrukking verwerpelijk en dient uiteraard benoemd en bestreden te worden. echter waar mijn maag van omdraait is de hypocrisie van mensen als eus. toen de conservatieven werden onderdrukt hoorde je ze niet, maar nu ze zelf onderdrukt worden hoor je ze wel. ze zitten bol van grootspraak over vrijheid van meningsuiting en democratie en wat niet, maar maken hier pas een issue van wanneer het hun zint, dus wanneer zij er zelf persoonlijk last van hebben. deze mensen hoorde ik nooit in het pre akp tijdperk.

de kern van het probleen is niet erdo of akp, de kern van het probleem is het wantrouwen van de turken richting hun medelanders die niet hun wereldvisie delen, die anders zijn. religieus vs seculier, turk vs koerd, sunnie vs alevi enz. enz.

"zolang mijn groep maar niet onderdrukt wordt heb ik geen probleem met de onderdrukking", is de mantra. een turkse gezegde luidt niet voor niks, "ezilmemek icin ezeceksin" / "om niet onderdrukt te worden moet je onderdrukken"

in het pre akp tijdperk waren de seculieren bang voor de religieuzen en onderdrukten hen daarom,
en in het akp tijdperk zijn de religieuzen bang voor de seculieren en onderdrukt hen.

het is een pijnlijk vicieuze cirkel waar de turken maar niet uit kunnen ontsnappen.

[..]

wat er zo goed is aan erdo is, is al zo vaak benoemd, nog een paar pposts teurg door alulu, maar de kern is dat ik als harde kern erdo stemmer, mij vertegenwoordigd voel door erdo, het is dus primair een tribale ding.

zo moet je turkse politieke strijd ook vooral zien, een tribale strijd waarin je de stam niet afvalt ongeacht hoe groot de wandaden van je stam ook zijn. wanneer je dat wel doet ben je een landverrader en mag je dood. zo zijn bv de akp stemmers in de ogen van de seculieren de landverraders uiteraard.

en ja deze regering valt zat aan te merken dat is mij bekend. echter wat eus hieronder benoemt is geen erdo stemmer probleem, maar geldt voor het gehele turkse electoraat, dus ook die seculieren en alevieten die exact hetzelfde zullen doen net als de erdoganisten nu wanneer ze de tools van de staat in hun handen hebben, dit hebben ze in het verleden bewezen.

[..]

Goed verwoord en denk als totale buitenstaander ook dat het zo gaat in Turkije. Helaas.

Uiteindelijk is dit niet goed in een modern land. Eerst kreeg je de jaren CHP en nu de jaren AK Part. Hopelijk komt er daarna een tijd dat iedere turk, gelovig of niet, en van welke afkomst dan ook, zich vertegenwoordigd, vrij en veilig voelt in Turkije.
pi_180034225
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 13:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ongeveer de helft van de dagwaarde van die auto's
"Onnodig claxonneren/toeteren: ¤ 95 euro indien verkeerd signaal"

dat overleven die toerkoes wel w/
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 25 juni 2018 @ 13:41:39 #114
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_180034298
quote:
10s.gif Op maandag 25 juni 2018 13:38 schreef Slayage het volgende:

[..]
dat overleven die toerkoes wel w/
Niet als je per tuuter af gaat rekenen. _O-
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_180034324
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 00:13 schreef Bilge het volgende:
Kunnen Nederlanders die zich zorgen maken om de Turkse democratie zich niet beter bezighouden met de democratie in Nederland, waar referenda-uitslagen worden genegeerd en de mogelijkheid tot het houden van referenda zelfs wordt afgeschaft?
Journalisten oppakken - referenda afschaffen omdat die voornamelijk wordt misbruikt door populisten.

Nee, echt een top vergelijking.
pi_180034426
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 13:37 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Goed verwoord en denk als totale buitenstaander ook dat het zo gaat in Turkije. Helaas.
helaas is dit de turkse realiteit. ik wou dat het anders was.

deze realiteit wat ik schets is veel te gecompliceerd om in de MSM op te dienen ter consumptie.
dat moet snel en verteerbaar zijn. dan moet je dus frames gaan gebruiken, de frame "erdo de autocraat die de tools van de staat gebruikt voor eigenbelang".
zo gaan mensen dan denken dat erdo het probleem is. wat dus een misvatting is. erdo is een symptoom van het probleem, het probleem zelf heb ik geprobeerd hierboven te schetsen.

quote:
Uiteindelijk is dit niet goed in een modern land. Eerst kreeg je de jaren CHP en nu de jaren AK Part. Hopelijk komt er daarna een tijd dat iedere turk, gelovig of niet, en van welke afkomst dan ook, zich vertegenwoordigd, vrij en veilig voelt in Turkije.
eens. en de eerste stap richting zon land begint bij "normalisering van de politiek" iets wat ince goed verwoordde vandaag. dat is de grote uitdaging.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_180034430
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 13:41 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Niet als je per tuuter af gaat rekenen. _O-
:D
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 25 juni 2018 @ 14:47:01 #118
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_180035509
Nou de Turken kunnen nu naar Venezuela kijken als hun nieuwe voorland
pi_180035758
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 14:47 schreef Hexagon het volgende:
Nou de Turken kunnen nu naar Venezuela kijken als hun nieuwe voorland
Nou. Hoe erg Erdogan ook is, hij is geen communist.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  maandag 25 juni 2018 @ 15:05:46 #120
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_180035841
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 15:01 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Nou. Hoe erg Erdogan ook is, hij is geen communist.
Nee hij heeft zijn eigen economische vernielingsideologie bedacht, dat klopt.
pi_180036150
quote:
10s.gif Op maandag 25 juni 2018 13:24 schreef Slayage het volgende:

[..]

het CHP is de partij dat sinds dag 1 zich de missie heeft geeigend om "het achterlijke anatolische volk op te voeden om er moderne burgers van te maken"

dat was in 1923 zo en dat is anno 2018 nog steeds zo. het is vooral de partij van de elite, de seculieren en alevieten, die eus is bv alaviet (een culturele/religieuze minderheid in turkije). in het het pre akp tijdperk waren het deze groepen mensen die de tools van de staat gebruikten om politieke tegenstanders te onderdrukken.

sinds de opkpmst van de akp zijn de rollen omgekeerd. de onderdrukten zijn de onderdrukkers geworden. erdogan werd zelf moest bv. brommen omdat hij een gedicht had voorgelezen, wat de seculiere elites niet zinde. om hem als politieke speler uit te schakelen omdat hij de landelijke politiek in dreigde te gaan.

tuurlijk is elke vorm van onderdrukking verwerpelijk en dient uiteraard benoemd en bestreden te worden. echter waar mijn maag van omdraait is de hypocrisie van mensen als eus. toen de conservatieven werden onderdrukt hoorde je ze niet, maar nu ze zelf onderdrukt worden hoor je ze wel. ze zitten bol van grootspraak over vrijheid van meningsuiting en democratie en wat niet, maar maken hier pas een issue van wanneer het hun zint, dus wanneer zij er zelf persoonlijk last van hebben. deze mensen hoorde ik nooit in het pre akp tijdperk.

de kern van het probleen is niet erdo of akp, de kern van het probleem is het wantrouwen van de turken richting hun medelanders die niet hun wereldvisie delen, die anders zijn. religieus vs seculier, turk vs koerd, sunnie vs alevi enz. enz.

"zolang mijn groep maar niet onderdrukt wordt heb ik geen probleem met de onderdrukking", is de mantra. een turkse gezegde luidt niet voor niks, "ezilmemek icin ezeceksin" / "om niet onderdrukt te worden moet je onderdrukken"

in het pre akp tijdperk waren de seculieren bang voor de religieuzen en onderdrukten hen daarom,
en in het akp tijdperk zijn de religieuzen bang voor de seculieren en onderdrukt hen.

het is een pijnlijk vicieuze cirkel waar de turken maar niet uit kunnen ontsnappen.

[..]

wat er zo goed is aan erdo is, is al zo vaak benoemd, nog een paar pposts teurg door alulu, maar de kern is dat ik als harde kern erdo stemmer, mij vertegenwoordigd voel door erdo, het is dus primair een tribale ding.

zo moet je turkse politieke strijd ook vooral zien, een tribale strijd waarin je de stam niet afvalt ongeacht hoe groot de wandaden van je stam ook zijn. wanneer je dat wel doet ben je een landverrader en mag je dood. zo zijn bv de akp stemmers in de ogen van de seculieren de landverraders uiteraard.

en ja deze regering valt zat aan te merken dat is mij bekend. echter wat eus hieronder benoemt is geen erdo stemmer probleem, maar geldt voor het gehele turkse electoraat, dus ook die seculieren en alevieten die exact hetzelfde zullen doen net als de erdoganisten nu wanneer ze de tools van de staat in hun handen hebben, dit hebben ze in het verleden bewezen.

[..]

Wel vreemd dat je vindt dat elke vorm van onderdrukking verwerpelijk is en benoemd en bestreden moet worden.

Maar wel een 'harde kern erdo stemmer' bent. Dat je wijst naar de hypocrisie van Eus doet er wat dat betreft niet toe.
pi_180036180
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 15:24 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Wel vreemd dat je vindt dat elke vorm van onderdrukking verwerpelijk is en benoemd en bestreden moet worden. Maar wel een 'harde kern erdo stemmer' bent.
die onderdrukking is ook mijn grootste kritiek op het huidige beleid. vooral sinds de coup.

dat ik kritiek hebt op een specifiek onderdeel van het beleid impliceert niet dat ik niet zou behoren tot de "harde kern"
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 25 juni 2018 @ 15:31:47 #124
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_180036236
Ik heb een hekel aan Erdogan, maar ergens vind ik het ook wel mooi dat zijn terreurbewind voorlopig doorgaat. Al was het maar om Alexander Pechtold en Guy Verhofstadt verdrietig te maken. })

Laat Turkije maar lekker in isolement raken en wegkwijnen met hun Grote Leider. Het is een tandeloze tijger. Ze komen in ieder geval zeker niet meer bij de EU.
pi_180036270
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 15:31 schreef Vader_Aardbei het volgende:

Al was het maar om Alexander Pechtold en Guy Verhofstadt verdrietig te maken. })
waarom specifiek die twee namen?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 25 juni 2018 @ 15:39:10 #126
8369 speknek
Another day another slay
pi_180036399
Het afgelopen decennium zijn de resultaten van ongeveer alle verkiezingen 51-52%. Statistisch gezien is dat erg curieus. Misschien zit de variatie hem in hoeveel mensen opgepakt worden. Gewoon net zoveel mensen de bak in totdat er 52% overblijft.

Ook curieus hoe het altijd de buitenlandstemmen zijn die doorslaggevend zijn. Net dat gedeelte waar minder onafhankelijke controle mogelijk is.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_180036789
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 15:31 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik heb een hekel aan Erdogan, maar ergens vind ik het ook wel mooi dat zijn terreurbewind voorlopig doorgaat. Al was het maar om Alexander Pechtold en Guy Verhofstadt verdrietig te maken. })

Laat Turkije maar lekker in isolement raken en wegkwijnen met hun Grote Leider. Het is een tandeloze tijger. Ze komen in ieder geval zeker niet meer bij de EU.
Pechtold zal er echt geen seconde minder om slapen.
  maandag 25 juni 2018 @ 16:53:56 #128
99379 fjs
Zo dat is ook weer gezegd.
pi_180037904
Ik snap echt niet dat Nederland dit accepteert. Dit gaat gewoon over onze soevereiniteit!!
Al die Turkse vlaggen in Nederland, dubbele nationaliteit, kiezers die stemmen op een tiran, een partij als Denk.

Tijd voor actie denk ik zo langzamerhand. Als de politie (overheid) niet ingrijpt moet er toch een moment komen dat de bevolking in actie komt tegen deze vreemde mogendheid!
pi_180038155
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 16:53 schreef fjs het volgende:
Ik snap echt niet dat Nederland dit accepteert. Dit gaat gewoon over onze soevereiniteit!!
Al die Turkse vlaggen in Nederland, dubbele nationaliteit, kiezers die stemmen op een tiran, een partij als Denk.

Tijd voor actie denk ik zo langzamerhand. Als de politie (overheid) niet ingrijpt moet er toch een moment komen dat de bevolking in actie komt tegen deze vreemde mogendheid!
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_180038478
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 16:53 schreef fjs het volgende:
Ik snap echt niet dat Nederland dit accepteert. Dit gaat gewoon over onze soevereiniteit!!
Al die Turkse vlaggen in Nederland, dubbele nationaliteit, kiezers die stemmen op een tiran, een partij als Denk.

Tijd voor actie denk ik zo langzamerhand. Als de politie (overheid) niet ingrijpt moet er toch een moment komen dat de bevolking in actie komt tegen deze vreemde mogendheid!
Nederland is een vrije democratische rechtstaat.
pi_180038883
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 15:05 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nee hij heeft zijn eigen economische vernielingsideologie bedacht, dat klopt.
Hij helpt de economie om zeep maar dat is meer omdat het 1 groot vastgoedpyramidespel is. Daarna klapt het weer terug naar wat het was en altijd zal blijven: je typische Oost-Mediterrane kebab-industrie.

Het zal zeker niet zo ver zakken als Venezuela en Zimbabwe maar eerder Griekenland zonder EU-vangnet.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  maandag 25 juni 2018 @ 18:56:51 #132
378137 Serieus_Persoon
Gewoon Serieus
pi_180040454
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 17:30 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Nederland is een vrije democratische rechtstaat.
En daarom moeten we Turkse propaganda en inmenging in de Nederlandse politiek dulden?
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_180040641
overigens zijn de koerdische nationalisten, die aan de pkk gelieerd zijn enorm afgestraft door de koerdische kiezers in het zuid oosten, door in sommige provincies tussen de 10 en 20% van de stemmen te verliezen in 3 jaar tijd.

hun beste prestaties waren tijdens de verkiezingen van juni 2015, ten tijde van de wapenstilstand, toen de pkk door de gebeurtenissen in syrie besloot weer de gewapende strijd op te pakken bleek de hdp niet in staat om afstand te nemen van het geweld van de pkk sterker nog ze gaven openlijk steun aan de gewapende strijd van de pkk in turkije als in syrie, waardoor uiteindelijk zelfs meerder hdp politici in de cel zijn geeindigd.

er wordt gespeculeerd dat de kiezer boos is dat de pkk weer de wapens heeft opgepakt en alle ellende over het volk heeft afgeroepen. en dat de kiezer de HDP heeft afgestraft omdat ze mee zijn gegaan in de oorlogsretoriek van de PKK

ze hebben dit keer de 10% verkiezingsgrens weten te beslechten doordat veel CHP stemmers tactisch op de HDP hebben gestemd om de AKP een hak te zetten. iets wat ze deels is geluk. de AKP is hun meerderheid in het parlement namelijk verloren.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_180040670
quote:
7s.gif Op maandag 25 juni 2018 18:56 schreef Serieus_Persoon het volgende:

[..]

En daarom moeten we Turkse propaganda en inmenging in de Nederlandse politiek dulden?
als ze maar binnen de wettelijk kaders opereren
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 25 juni 2018 @ 19:18:58 #135
99379 fjs
Zo dat is ook weer gezegd.
pi_180040958
quote:
10s.gif Op maandag 25 juni 2018 19:05 schreef Slayage het volgende:

[..]

als ze maar binnen de wettelijk kaders opereren
Ik denk dat de wet niet voldoet in dit. Er moeten politici komen met 'ballen' die betere en nieuwe wetten maken die onze rechtstaat bescherm tegen een vreemde mogendheid.

Nu is het tijd om te handelen en te laten zien dat we Nederland zijn en niet een verlengstuk van Turkije.
pi_180041148
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 19:18 schreef fjs het volgende:

[..]

Ik denk dat de wet niet voldoet in dit. Er moeten politici komen met 'ballen' die betere en nieuwe wetten maken die onze rechtstaat bescherm tegen een vreemde mogendheid.

Nu is het tijd om te handelen en te laten zien dat we Nederland zijn en niet een verlengstuk van Turkije.
Je wil politieke partijen waar je het niet mee eens bent zo veel mogelijk tegenwerken, pas je dan niet beter in Turkije dan in Nederland?
  maandag 25 juni 2018 @ 19:28:38 #137
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_180041305
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 00:13 schreef Bilge het volgende:
Kunnen Nederlanders die zich zorgen maken om de Turkse democratie zich niet beter bezighouden met de democratie in Nederland, waar referenda-uitslagen worden genegeerd en de mogelijkheid tot het houden van referenda zelfs wordt afgeschaft?
De referenda-uitslagen worden helemaal niet genegeerd. Ze zijn gewogen en er is een beslissing genomen. En ook nog eens een goeie beslissing. Hoe is dat volgens jou niet democratisch? En wie wil er godsnaam een raadgevend referendum? Daar heb je echt geen fuck aan. Kijk, een bindend, correctief referendum, dat is andere kuche.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 25 juni 2018 @ 19:36:35 #138
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_180041588
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 00:22 schreef Bilge het volgende:

[..]

Niet-bindende referenda zijn democratisch gezien al gebrekkig; maar nu het compleet wordt afgeschaft moeten we concluderen dat Nederland definitief een dictatuur is geworden.

[..]

Ja dat is waar, maar ik heb het idee dat hier minder superlatieven worden gebruikt dan in de Turkse context.

[..]

Waarom zijn referenda überhaupt raadgevend? Vanuit democratisch perspectief was de Nederland al geen hoogvlieger, maar nu referenda compleet worden afgeschaft zinkt dit land nog dieper weg.
Wat moet ik precies in je post lezen? Je bent een troll, achterlijk of 5? All of the above?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 25 juni 2018 @ 19:44:26 #139
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_180041864
quote:
7s.gif Op maandag 25 juni 2018 18:56 schreef Serieus_Persoon het volgende:

[..]

En daarom moeten we Turkse propaganda en inmenging in de Nederlandse politiek dulden?
Nee, maar een handjevol blije Turken die met vlaggen zwaaien, valt niet in het hoofdstuk 'propaganda en inmenging'.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_180041981
quote:
7s.gif Op maandag 25 juni 2018 18:56 schreef Serieus_Persoon het volgende:

[..]

En daarom moeten we Turkse propaganda en inmenging in de Nederlandse politiek dulden?
Gaat toch vooral om politiek in Turkije?

Of doel je nu op Denk?

Laten we niet hypocriet zijn en net doen alsof wij in het westen niet bezig zijn met inmenging.
pi_180042017
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 00:13 schreef Bilge het volgende:
Kunnen Nederlanders die zich zorgen maken om de Turkse democratie zich niet beter bezighouden met de democratie in Nederland, waar referenda-uitslagen worden genegeerd en de mogelijkheid tot het houden van referenda zelfs wordt afgeschaft?
Kunnen Turken in Nederland (niet te verwarren met Turkse Nederlanders) die zich zorgen maken om de Nederlandse democratie zich niet beter bezighouden met de stapsgewijs om zeep geholpen democratie in Turkije, waar dictator Erdogan de uitslagen manipuleert, waar de persvrijheid compleet is verdwenen, waar de oppositie geen schijn van kans heeft en wordt doodgezwegen, waar één persoon alle macht heeft en een islamitische heilstaat vormt en waar de zittend president desnoods even wat Koerdische dorpen bombardeert of andere landen voor nazi-landen uitscheldt?

Op de wereldranglijst voor persvrijheid staat Nederland 3e van de 180 landen. Het Turkije van dictator Erdogan staat tussen dubieuze dictaturen en instabiele moslimlanden op de 157e plaats.

En nog iets: waarom vertrekken al die Erdogan-stemmers in Nederland niet gewoon voorgoed naar Turkije? Daar zit hun president, de man die zij hebben gekozen, die het beleid uitvoert dat zij willen. Tegen al die mensen zou ik willen zeggen: groei een stel ballen, toon eens net zo veel moed als je ouders of grootouders: pak je koffers, re-migreer en ga fijn wonen in het land dat je zo graag wilt.
pi_180043543
Bizar hoe 'dan vertrek je toch gewoon' is verheven tot een 'argument' bij sommigen hiero. :')
  Moderator maandag 25 juni 2018 @ 20:29:07 #143
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180043643
ik zou gewoon blijven, Nederland = Beterland
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_180043770
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 20:29 schreef sp3c het volgende:
ik zou gewoon blijven, Nederland = Beterland
Precies, verder is de Turkse economie, leger, voetbal en eten wel altijd beter natuurlijk.
  Moderator maandag 25 juni 2018 @ 20:34:25 #145
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180043799
economie is wel een dingetje maar als je er niets van merkt als je geen familie van de grote baas bent heb je er ook niet echt iets aan
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator maandag 25 juni 2018 @ 20:36:05 #146
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180043835
ijs is wel 100 keer beter

om te eten, niet om te schaatsen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_180044825
quote:
10s.gif Op maandag 25 juni 2018 20:26 schreef Triggershot het volgende:
Bizar hoe 'dan vertrek je toch gewoon' is verheven tot een 'argument' bij sommigen hiero. :')
Jij vindt dat oprecht vreemd?

Alsof het in Turkije geaccepteerd zou worden als mensen duidelijk hun loyaliteit elders hebben. Zie het al helemaal voor mij: vanuit Turken Nederlanders die stemmen voor de Nederlandse verkiezingen, met Nederlandse vlaggen uit auto's gaan toeteren, wegen blokkeren... _O-
pi_180045140
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 21:13 schreef Rangono het volgende:

[..]

Jij vindt dat oprecht vreemd?

Alsof het in Turkije geaccepteerd zou worden als mensen duidelijk hun loyaliteit elders hebben. Zie het al helemaal voor mij: vanuit Turken Nederlanders die stemmen voor de Nederlandse verkiezingen, met Nederlandse vlaggen uit auto's gaan toeteren, wegen blokkeren... _O-
Ik vind het niet alleen vreemd, maar ook nog eens intellectuele armoede. Een tokkieslogan wat op de een of andere manier haar weg naar de mainstream heeft gevonden en nog geaccepteerd is ook.

De verkiezingen in Turkije hadden in essentie niets met Europa of met Nederland te maken. De Turkse Nederlander die op Erdogan stemt deed dat niet om Nederland en Europa te etteren. Niet toen Erdogan nog de - voor Europa - de modelhervormer was, niet toen ze geproduceerde conflicten hadden met Nederland en Duitsland. Men stemt op Erdogan omdat ze geloven in dat hij het land vooruit brengt. Nederland moet gewoon met haar tengels van de Turkse verkiezingen afblijven en zich er niet mee bemoeien ( ja dat geldt ook voor Turkije) , net zoals de Turkse Nederlanders met hun poten moeten afblijven van de publieke ruimte en zich dienen te gedragen.

Dat getoeter had van mij eeuwen terug mogen stoppen, laat staan dat ik het toejuich.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-06-2018 21:25:29 ]
pi_180045852
Hou die Turkse verkiezingen gewoon Turks door de campagne in Turkije te voeren en de mensen buiten Turkije lekker anoniem via de post te laten stemmen. Lijkt me voor een Turkse Nederlander in Maastricht ook een stuk prettiger dan eerst het halve land door te moeten reizen.
pi_180045913
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 21:43 schreef Kansenjongere het volgende:
Hou die Turkse verkiezingen gewoon Turks door de campagne in Turkije te voeren en de mensen buiten Turkije lekker anoniem via de post te laten stemmen. Lijkt me voor een Turkse Nederlander in Maastricht ook een stuk prettiger dan eerst het halve land door te moeten reizen.
Of helemaal afschaffen en de die-harder of naar Turkije laten reizen of naar de Turkse ambassade / consulaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-06-2018 21:44:57 ]
  maandag 25 juni 2018 @ 22:23:42 #151
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_180047326
quote:
10s.gif Op maandag 25 juni 2018 02:26 schreef Slayage het volgende:
wel leuk om te zien wat de TL doet, stijging in waarde :P

[ afbeelding ]
En inmiddels gedaald.
pi_180047825
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 21:24 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik vind het niet alleen vreemd, maar ook nog eens intellectuele armoede. Een tokkieslogan wat op de een of andere manier haar weg naar de mainstream heeft gevonden en nog geaccepteerd is ook.

De verkiezingen in Turkije hadden in essentie niets met Europa of met Nederland te maken. De Turkse Nederlander die op Erdogan stemt deed dat niet om Nederland en Europa te etteren. Niet toen Erdogan nog de - voor Europa - de modelhervormer was, niet toen ze geproduceerde conflicten hadden met Nederland en Duitsland. Men stemt op Erdogan omdat ze geloven in dat hij het land vooruit brengt. Nederland moet gewoon met haar tengels van de Turkse verkiezingen afblijven en zich er niet mee bemoeien ( ja dat geldt ook voor Turkije) , net zoals de Turkse Nederlanders met hun poten moeten afblijven van de publieke ruimte en zich dienen te gedragen.

Dat getoeter had van mij eeuwen terug mogen stoppen, laat staan dat ik het toejuich.
Daar waar jij andere uitmaakt voor Tokkies, nestel je jezelf in kinderlijke naïviteit.

Een stem op Erdogan is niet direct Nederland treiteren, maar als massa's Neder-Turken met Turkse vlaggen zwaaien op Nederlands grond, dan laat dat wel zien dat hun loyaliteit niet hier is. Of denk jij ook dat al deze Turkse-Nederlanders ook gaan stemmen als er Nederlandse verkiezingen zijn? denk ut niet.

Maar ik heb het gevoel dat jij dat ook best weet.
pi_180047887
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 22:43 schreef Rangono het volgende:

[..]

Of denk jij ook dat al deze Turkse-Nederlanders ook gaan stemmen als er Nederlandse verkiezingen zijn?
Als je ziet hoe groot Denk in sommige wijken was, vrees ik van wel.
pi_180047896
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 22:43 schreef Rangono het volgende:

[..]

Daar waar jij andere uitmaakt voor Tokkies, nestel je jezelf in kinderlijke naïviteit.
Ik maak niet mensen uit voor tokkies, ik maak mij zorgen over dat een tokkie slogan juist mainstream is geworden en geaccepteerd. Belangrijk verschil. Ik heb verder wel vrede met de kwalificatie van kinderlijke naïviteit

quote:
Een stem op Erdogan is niet direct Nederland treiteren, maar als massa's Neder-Turken met Turkse vlaggen zwaaien op Nederlands grond, dan laat dat wel zien dat hun loyaliteit niet hier is. Of denk jij ook dat al deze Turkse-Nederlanders ook gaan stemmen als er Nederlandse verkiezingen zijn? denk ut niet.

Maar ik heb het gevoel dat jij dat ook best weet.
Ik weet niet of wat je zegt wel waar is. Ik vermoed namelijk dat, sterker nog, denk haast zeker te weten dat de desbetreffende Turken juist een belangrijk deel vormen van de DENK stemmers.
pi_180047916
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 22:45 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Als je ziet hoe groot Denk in sommige wijken was, vrees ik van wel.
Deze man _O_
pi_180048413
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 22:46 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik maak niet mensen uit voor tokkies, ik maak mij zorgen over dat een tokkie slogan juist mainstream is geworden en geaccepteerd. Belangrijk verschil. Ik heb verder wel vrede met de kwalificatie van kinderlijke naïviteit

[..]

Ik weet niet of wat je zegt wel waar is. Ik vermoed namelijk dat, sterker nog, denk haast zeker te weten dat de desbetreffende Turken juist een belangrijk deel vormen van de DENK stemmers.
Goed: voorheen stemde veel niet, nu hebben ze in Nederland een partij die de belangen van Turkse Nederlanders redelijk wil barmhartige.

Mijn punt blijft. Hun loyaliteit is niet hier. En jij weet best dat dat een probleem is.
pi_180048602
https://francais.rt.com/i(...)elections-a-l-avance.

Al vijf dagen voor de verkiezingen. Op zijn minst opvallend, toch?
pi_180048814
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 23:08 schreef Rangono het volgende:

[..]

Goed: voorheen stemde veel niet, nu hebben ze in Nederland een partij die de belangen van Turkse Nederlanders redelijk wil barmhartige.
Ik wil best van je aannemen dat er meer Turken in de laatste verkiezingen zijn gaan stemmen, maar dat veel Turken niet stemden is mij vrij nieuw. De PVDA, SP en CDA deden behoorlijk veel moeite om de Turkse stemmer te bereiken. Niet om ze te overhalen te gaan stemmen, maar om ze te bewegen op hun te stemmen. Dat veel Turken niet stemden? I dont know. Denk eerder dat de stem van de Turken gefragmenteerd was over de verschillende partijen met Turkse kandidaten.

quote:
Mijn punt blijft. Hun loyaliteit is niet hier. En jij weet best dat dat een probleem is.
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik niet naar de Israëliër of de Turk kijk als iemand met een dubbele loyaliteit en achterdochtig ben. Wat mij betreft is het een geproduceerd probleem en niet een probleem waar Nederland noch Turkije van wakker hoeft te liggen, maar wellicht ben ik te naïef en optimistisch.
pi_180048820
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 23:18 schreef Rangono het volgende:
https://francais.rt.com/i(...)elections-a-l-avance.

Al vijf dagen voor de verkiezingen. Op zijn minst opvallend, toch?
Mijn Frans is wat roestig, wat zouden we hier moeten zien?
pi_180048857
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 23:29 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik wil best van je aannemen dat er meer Turken in de laatste verkiezingen zijn gaan stemmen, maar dat veel Turken niet stemden is mij vrij nieuw. De PVDA, SP en CDA deden behoorlijk veel moeite om de Turkse stemmer te bereiken. Niet om ze te overhalen te gaan stemmen, maar om ze te bewegen op hun te stemmen. Dat veel Turken niet stemden? I dont know. Denk eerder dat de stem van de Turken gefragmenteerd was over de verschillende partijen met Turkse kandidaten.

[..]

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik niet naar de Israëliër of de Turk kijk als iemand met een dubbele loyaliteit en achterdochtig ben. Wat mij betreft is het een geproduceerd probleem en niet een probleem waar Nederland noch Turkije van wakker hoeft te liggen, maar wellicht ben ik te naïef en optimistisch.
Jij ziet oprecht niet wat het probleem is als een grote groep mensen van een bepaalde bevolkingsgroep duidelijk hun loyaliteit/hart elders (dit keer Turkije) hebben dan hier?
pi_180048878
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 23:29 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mijn Frans is wat roestig, wat zouden we hier moeten zien?
Dat men vijf dagen voor de verkiezingen al de uitslagen wist. Daarom dat Erdogan ook al de overwinning ging vieren voordat het officieel was bekend.
pi_180048927
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 23:31 schreef Rangono het volgende:

[..]

Jij ziet oprecht niet wat het probleem is als een grote groep mensen van een bepaalde bevolkingsgroep duidelijk hun loyaliteit/hart elders (dit keer Turkije) hebben dan hier?
Ik zie heel goed wat de gevaren zijn van een dubbele loyaliteit. Wat ik niet zie is dat Nederland en Turkije ad odds with each other zou moeten zijn buiten de smerige politieke spelletjes die beide kanten spelen. En daarmee vooral dus een geproduceerd conflict is voor politiek gewin. Ik zie ratten die voor de camera op Erdogan zeggen te stemmen om Nederland 'een lesje te leren', maa dat zijn wat mij betreft niets meer dan idioten die zijn meegegaan in de propaganda van NL of Turkije.
pi_180048998
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 23:35 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik zie heel goed wat de gevaren zijn van een dubbele loyaliteit. Wat ik niet zie is dat Nederland en Turkije ad odds with each other zou moeten zijn buiten de smerige politieke spelletjes die beide kanten spelen. En daarmee vooral dus een geproduceerd conflict is voor politiek gewin. Ik zie ratten die voor de camera op Erdogan zeggen te stemmen om Nederland 'een lesje te leren', maa dat zijn wat mij betreft niets meer dan idioten die zijn meegegaan in de propaganda van NL of Turkije.
Het is ook gewoon het beeld dat het hem doet. Ik ben matig-nationalist, die zich toch wel oncomfortabel voelt als ik zie dat mensen die eigenlijk medeNederlanders zouden moeten zijn (want ik ben geen etnisch-nationalist) duidelijk hun hart elders hebben.
pi_180049028
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 23:32 schreef Rangono het volgende:

[..]

Dat men vijf dagen voor de verkiezingen al de uitslagen wist. Daarom dat Erdogan ook al de overwinning ging vieren voordat het officieel was bekend.
Oh de AA test uitzendingen. Gotcha.
pi_180049060
quote:
Nederlands tintje: Nederlandse Turken helpen hun landgenoten in Turkije aan dictatuur

Aan de overwinning van Erdogan bij de Turkse verkiezingen zit een leuk Nederlands tintje, want mede dankzij de massale steun van Nederlandse Turken haalde de zittende president een meerderheid. Het is voor het eerst dat een buitenlands parlement van haar macht wordt beroofd door Nederlandse inbreng.

“Als het aan de mensen in Turkije had gelegen was het misschien wel niet gelukt”, zegt de 34-jarige Yasin Hassan uit Amstelveen trots. “Ik ben blij dat we als Nederlandse Turken iets hebben kunnen doen voor de lokale bevolking. Turkije is toch ons moederland en je gunt die mensen gewoon de repressie die we hier niet hebben.”

Yasin krijgt bijval van de 21-jarige Semra Aydin. “Erdogan heeft veel voor Turkije betekend. Vooral als je er niet woont en geen last hebt van onderdrukking kun je dat goed merken. De snelwegen zijn er de laatste tijd erg op vooruit gegaan en dat is fijn wanneer je er op vakantie bent.”
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_180049061
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 23:41 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Oh de AA test uitzendingen. Gotcha.
Op zijn minst bijzonder, toch??
pi_180049131
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 23:39 schreef Rangono het volgende:

[..]

Het is ook gewoon het beeld dat het hem doet. Ik ben matig-nationalist, die zich toch wel oncomfortabel voelt als ik zie dat mensen die eigenlijk medeNederlanders zouden moeten zijn (want ik ben geen etnisch-nationalist) duidelijk hun hart elders hebben.
Ik deel je zorgen en wat mij betreft worden mensen met een dubbele nationaliteit ook absoluut van ieder vorm van publieke overheidsfunctie geweerd gewoon puur en alleen al omdat ze de eventuele schijn tegen hebben. Dus er na X jaar voor Medelander X een keuze gemaakt moet worden welke ene paspoort ze nu uiteindelijk moeten kiezen zie ik ook als een stap in de goede richting, maar zit ik er ook echt zo erg naast als ik zeg dat we ons ook een beetje hebben laten meesleuren in dit alles en elkaar als spoken gaan zien? De rat die voor de camera stoer probeert te doen en 'fuck Nederland' roept snap ik volledig dat je hem kwalificeert als een idioot met zijn hart in Turkije, maar de hardwerkende Turkse ondernemer die zijn financiele zekerheid in Nederland heeft opgebouwd en er ook keihard voor werkt, maar in de Turkse verkiezingen dan toevallig op Erdogan stemt om diegene en diens stem nou uit te maken voor anti-Nederlands vind ik dan ook weer een beetje raar. Een lezing waar ik zelf niet in mee zou willen gaan.
pi_180049191
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 23:42 schreef Rangono het volgende:

[..]

Op zijn minst bijzonder, toch??
Ik vind het eigenlijk meer bijzonder dat de Turkse oppositie, Ince om specifieker te zijn, zijn nederlaag heeft erkend en geen heisa heeft lopen maken. Zijn letterlijke woorden waren: "Ongetwijfeld zul de regerende partij stemmen hebben gestolen, was de campagne oneerlijk, is er fraude gepleegd, maar de resultaten zijn goed gemonitord en was voor iedereen te zien. De incidenten konden niet leiden tot een verschil van 10 miljoen stemmen."
pi_180049201
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 23:46 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik deel je zorgen en wat mij betreft worden mensen met een dubbele nationaliteit ook absoluut van ieder vorm van publieke overheidsfunctie geweerd gewoon puur en alleen al omdat ze de eventuele schijn tegen hebben. Dus er na X jaar voor Medelander X een keuze gemaakt moet worden welke ene paspoort ze nu uiteindelijk moeten kiezen zie ik ook als een stap in de goede richting, maar zit ik er ook echt zo erg naast als ik zeg dat we ons ook een beetje hebben laten meesleuren in dit alles en elkaar als spoken gaan zien? De rat die voor de camera stoer probeert te doen en 'fuck Nederland' roept snap ik volledig dat je hem kwalificeert als een idioot met zijn hart in Turkije, maar de hardwerkende Turkse ondernemer die zijn financiele zekerheid in Nederland heeft opgebouwd en er ook keihard voor werkt, maar in de Turkse verkiezingen dan toevallig op Erdogan stemt om diegene en diens stem nou uit te maken voor anti-Nederlands vind ik dan ook weer een beetje raar. Een lezing waar ik zelf niet in mee zou willen gaan.
Eens. Maar sta mij toen toch met mijn wenkbrauwen te fronsen als diezelfde Turkse ondernemer in Amsterdam met de Turkse vlag staat te zwaaien en islamitische leuzen staat te schreeuwen.
pi_180049268
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 23:49 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik vind het eigenlijk meer bijzonder dat de Turkse oppositie, Ince om specifieker te zijn, zijn nederlaag heeft erkend en geen heisa heeft lopen maken. Zijn letterlijke woorden waren: "Ongetwijfeld zul de regerende partij stemmen hebben gestolen, was de campagne oneerlijk, is er fraude gepleegd, maar de resultaten zijn goed gemonitord en was voor iedereen te zien. De incidenten konden niet leiden tot een verschil van 10 miljoen stemmen."
Ja, blijkbaar heeft de oppositie geaccepteerd dat het allemaal niet helemaal eerlijk verloopt.

Treurig.
pi_180049305
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 23:49 schreef Rangono het volgende:

[..]

Eens. Maar sta mij toen toch met mijn wenkbrauwen te fronsen als diezelfde Turkse ondernemer in Amsterdam met de Turkse vlag staat te zwaaien en islamitische leuzen staat te schreeuwen.
Het beeld roept niet de meest onschuldige associaties met zich mee. Hell ik zelf zei geregeld Allah Akbar in de menigte voor het hele IS gedoe om af en toe mijn ongenoegen te uiten, je kunt je voorstellen dat ik dat nu niet eens meer durf te fluisteren vanwege de eventuele associatie of angsten die men erbij zal hebben. Ik ben wel bereid om zo ver te gaan dat genomen de aanname dat we het er beiden over eens zijn dat Islamitische leuzen scanderen niet perse vijandig hoeft te zijn met een Turkse vlag zwaaien terwijl je een Turkse aangelegenheid viert niet perse provocerend hoeft te zijn. En dan heb ik het nogmaals heel specifiek over de groep die ik niet kwalificeer tot de ratten in mijn eerdere voorbeeld.
pi_180049347
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 23:53 schreef Rangono het volgende:

[..]

Ja, blijkbaar heeft de oppositie geaccepteerd dat het allemaal niet helemaal eerlijk verloopt.

Treurig.
De claims over oneerlijkheid waren een beetje van het niveau van de kleinere Nederlandse partijen, dat ze geen voldoende aandacht kregen en dat ze zelfs werden gedemoniseerd en genegeerd door de 'gevestigde media'. Niet dat ik het wil goedpraten, maar lang niet zo kwalijk als men in bepaalde media beweert dat er op grote schaal fraude is gepleegd.
pi_180049372
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 23:56 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Het beeld roept niet de meest onschuldige associaties met zich mee. Hell ik zelf zei geregeld Allah Akbar in de menigte voor het hele IS gedoe om af en toe mijn ongenoegen te uiten, je kunt je voorstellen dat ik dat nu niet eens meer durf te fluisteren vanwege de eventuele associatie of angsten die men erbij zal hebben. Ik ben wel bereid om zo ver te gaan dat genomen de aanname dat we het er beiden over eens zijn dat Islamitische leuzen scanderen niet perse vijandig hoeft te zijn met een Turkse vlag zwaaien terwijl je een Turkse aangelegenheid viert niet perse provocerend hoeft te zijn. En dan heb ik het nogmaals heel specifiek over de groep die ik niet kwalificeer tot de ratten in mijn eerdere voorbeeld.
Vrijwel niets is perse vijandig of provocerend. Het hangt af van de algehele context.

Iemand die Allah akbar schreeuwt vanuit blijdschap en/of ontroering is niet provocerend. Een menigte die dat uit collectief islamitisch-nationalisme voor een ander land doet, waarschijnlijk wel.

Ik heb weinig met islamhaat of ongefundeerde generalisaties. Maar naïviteit is ook niet gewenst. Een rationeel balans daartussen is het beste, maja.....
pi_180049400
quote:
11s.gif Op maandag 25 juni 2018 23:58 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De claims over oneerlijkheid waren een beetje van het niveau van de kleinere Nederlandse partijen, dat ze geen voldoende aandacht kregen en dat ze zelfs werden gedemoniseerd en genegeerd door de 'gevestigde media'. Niet dat ik het wil goedpraten, maar lang niet zo kwalijk als men in bepaalde media beweert dat er op grote schaal fraude is gepleegd.
Dat weet ik niet. Toch lijkt het mij lastig te ontkennen dat Erdogan een flinke vinger in de pap had en heeft. Ook zijn er genoeg filmpjes die duidelijk maken dat APK sympathisanten gebruik maken van intimidatie, tot het in elkaar slaan van politieke-tegenstanders aantoe.
pi_180049494
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 00:00 schreef Rangono het volgende:

[..]

Vrijwel niets is perse vijandig of provocerend. Het hangt af van de algehele context.

Iemand die Allah akbar schreeuwt vanuit blijdschap en/of ontroering is niet provocerend. Een menigte die dat uit collectief islamitisch-nationalisme voor een ander land doet, waarschijnlijk wel.

Ik heb weinig met islamhaat of ongefundeerde generalisaties. Maar naïviteit is ook niet gewenst. Een rationeel balans daartussen is het beste, maja.....
Ik zou het in ieder geval wel 100% met je eens zijn als Nederland en Turkije recht tegenover elkaar stonden en conflicterende belangen hadden bij het winnen van Rutte/Erdogan. Voor de rest denk ik dat zorgen maken gezond is, maar wel opgepast moet worden voor paranoia.
pi_180049528
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 00:06 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik zou het in ieder geval wel 100% met je eens zijn als Nederland en Turkije recht tegenover elkaar stonden en conflicterende belangen hadden bij het winnen van Rutte/Erdogan. Voor de rest denk ik dat zorgen maken gezond is, maar wel opgepast moet worden voor paranoia.
Moest wel lachen om een vorige demonstratie van Neder-Turken (volgens mij omtrent die coup), dat de ene Neder-Turk tegen de andere zei: 'hier kunnen we rellen, in Turkije niet' (of iets in die context).

Dat zegt alles
pi_180049572
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 00:01 schreef Rangono het volgende:

[..]

Dat weet ik niet. Toch lijkt het mij lastig te ontkennen dat Erdogan een flinke vinger in de pap had en heeft. Ook zijn er genoeg filmpjes die duidelijk maken dat APK sympathisanten gebruik maken van intimidatie, tot het in elkaar slaan van politieke-tegenstanders aantoe.
Dat Erdogan de machtigste speler was vanuit zijn positie als president en machtigste partij in het parlement, naast zijn gigantische achterban is een absolute feit. Het grootste probleem van de oppositie was wmb dat er teveel opties waren tegen een kandidaat, Erdogan, waardoor de stemmen teveel zijn gefragmenteerd en eigenlijk loze stemmen zijn geworden in de hoop dat het zou bijdragen dat Erdogan onder de 50% eindigt. De strategie heeft niet gewerkt en dat heeft de belangrijkste kandidaat ook gewoon netjes erkend. Hij was vrij strijdlustig in zijn uitspraken.

"Claimen dat ik zou toegeven onder dwang of bedreigingen wil ik voor eens en altijd uit de wereld helpen julliewetennietwatvoorstoeremanikbenikneukerdodesnorblablabla..."

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-06-2018 00:11:41 ]
pi_180049613
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 00:08 schreef Rangono het volgende:

[..]

Moest wel lachen om een vorige demonstratie van Neder-Turken (volgens mij omtrent die coup), dat de ene Neder-Turk tegen de andere zei: 'hier kunnen we rellen, in Turkije niet' (of iets in die context).

Dat zegt alles
Je hebt wel wat meer ballen nodig om tijdens een coup te gaan rellen ja :7
Dat je in Nederland een softer aanpak hebt voor demonstraties lijkt mij wel duidelijk inderdaad, maar als je de reacties van sommigen hiero leest die dan tegen Erdogan en Turkije zijn zou je bijna denken dat ze jaloers zijn op Turken omdat het in Turkije wel hardhandig wordt neergeslagen en ze het hier ook willen invoeren als het ze uitkomt. :D
pi_180049640
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 00:13 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Je hebt wel wat meer ballen nodig om tijdens een coup te gaan rellen ja :7
Dat je in Nederland een softer aanpak hebt voor demonstraties lijkt mij wel duidelijk inderdaad, maar als je de reacties van sommigen hiero leest die dan tegen Erdogan en Turkije zijn zou je bijna denken dat ze jaloers zijn op Turken omdat het in Turkije wel hardhandig wordt neergeslagen en ze het hier ook willen invoeren als het ze uitkomt. :D
Maar dat ben ik ook. Wij kunnen leren van Turkije als het om politie-optreden gaat.

Met pappen en nat houden bereik je niets. Beschaving is voor hen die ook kunnen functioneren in die beschaving. Voor rellend tuig, is er de knuppel.
pi_180049685
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 00:15 schreef Rangono het volgende:

[..]

Maar dat ben ik ook. Wij kunnen leren van Turkije als het om politie-optreden gaat.

Met pappen en nat houden bereik je niets. Beschaving is voor hen die ook kunnen functioneren in die beschaving. Voor rellend tuig, is er de knuppel.
Als er daarop beelden in een 'ander context' werden weggezet en Nederland zou uitgemaakt worden voor 'onderdrukkend', had je vervolgens het Nederlandse beleid wel verdedigd?
pi_180053017
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 00:17 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Als er daarop beelden in een 'ander context' werden weggezet en Nederland zou uitgemaakt worden voor 'onderdrukkend', had je vervolgens het Nederlandse beleid wel verdedigd?
Ja, natuurlijk. Waarom?
pi_180057451
anadoluagency twitterde op maandag 25-06-2018 om 13:53:23 #BREAKING Deputy PM Bekir Bozdag says new government will take steps to lift state of emergency in Turkey reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_180058155
Gisteren bij Jinek een Erdogan-aanhanger die dezelfde aanpak heeft als Denk: een zijpad inslaan en in dat zijpad aan het beschuldigen slaan. Dan wordt er gezegd: daar gaat het niet om, en dan zegt die persoon: daar gaat het wél om. Dat is hun aanpak en daarom durven ze in praatprogramma's te komen.
pi_180058750
VeyselYuce0 twitterde op dinsdag 26-06-2018 om 08:52:07 400.000 Dutchmen are of Turkish decent - 260.264 have the right to vote - 121.579 (46.7%) voted - 87.724 (73%) votes for Erdogan (as president). This is only 22% of 400.000. So, why say that a majority of NL-Turks are for Erdogan? This is not proven #fbhttps://t.co/i44ncQkVdS reageer retweet
NadiaBouras twitterde op maandag 25-06-2018 om 10:06:32 Erdogan is een vreselijke dictator die mensenrechten schendt en journalisten opsluit. Daar. Mag. Je. Niet. Op. Stemmen. Daar sluit je migratiedeals mee. reageer retweet


[ Bericht 28% gewijzigd door Slayage op 26-06-2018 15:43:13 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_180059048
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 26 juni 2018 @ 15:58:26 #186
478753 DeGobineau
Miskend topdiplomaat en auteur
pi_180059110
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 14:49 schreef Loekie1 het volgende:
Gisteren bij Jinek een Erdogan-aanhanger die dezelfde aanpak heeft als Denk: een zijpad inslaan en in dat zijpad aan het beschuldigen slaan. Dan wordt er gezegd: daar gaat het niet om, en dan zegt die persoon: daar gaat het wél om. Dat is hun aanpak en daarom durven ze in praatprogramma's te komen.
Vreemdelingen zouden dan ook geen enkele vorm van inspraak, inmenging of zelfs maar recht op dialoog mogen hebben in een natiestaat. Helaas wordt het westen gegijzeld door een elite die haar eigen volkeren vijandig is.
pi_180060734
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 27 juni 2018 @ 05:04:59 #188
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_180073443
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 15:58 schreef DeGobineau het volgende:

[..]

Vreemdelingen zouden dan ook geen enkele vorm van inspraak, inmenging of zelfs maar recht op dialoog mogen hebben in een natiestaat. Helaas wordt het westen gegijzeld door een elite die haar eigen volkeren vijandig is.
Te beginnen met Jinek zelf.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_180074402
Bij Jinek was het tweekamp duidelijk van de Turken in Nederland, waar degene die wat minder bedeeld is met IQ punten (wat al duidelijk herkenbaar was aan z'n baard) het nodig vindt om op TV even te vermelden dat het met zijn 240pk onder z'n bak geen probleem zou zijn geweest een kwartiertje te rijden om te gaan stemmen.
Bram Vermeulen moest zelfs een grote brok schaamte wegslikken van deze opmerking, hij trachtte het nog te verbergen...
Racist
pi_180074543
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 15:35 schreef Slayage het volgende:
VeyselYuce0 twitterde op dinsdag 26-06-2018 om 08:52:07 400.000 Dutchmen are of Turkish decent - 260.264 have the right to vote - 121.579 (46.7%) voted - 87.724 (73%) votes for Erdogan (as president). This is only 22% of 400.000. So, why say that a majority of NL-Turks are for Erdogan? This is not proven #fbhttps://t.co/i44ncQkVdS reageer retweet
Lezen, rekenen, statistieken en democratie is deze VeyselYuce0 blijkbaar vreemd. 140.000 Turken in Nederland zijn niet stemgerechtigd (onder de 18 of onder curatele...) dus die mag je niet in het totaal meenemen, ook degene niet die NIET gestemd hebben.
Racist
  woensdag 27 juni 2018 @ 09:15:52 #191
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_180075015
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 08:18 schreef Toga het volgende:
Bij Jinek was het tweekamp duidelijk van de Turken in Nederland, waar degene die wat minder bedeeld is met IQ punten (wat al duidelijk herkenbaar was aan z'n baard) het nodig vindt om op TV even te vermelden dat het met zijn 240pk onder z'n bak geen probleem zou zijn geweest een kwartiertje te rijden om te gaan stemmen.
Bram Vermeulen moest zelfs een grote brok schaamte wegslikken van deze opmerking, hij trachtte het nog te verbergen...
Dat is ook de armoede waar die mensen in leven. Je bent pas rijk als je beseft dat rijkdom niet in materie zit. Dergelijke figuren kun je makkelijk bespelen met gratis voorzieningen en blinkende economische cijfers. Maar wat heb je eraan als je vrijheden om je ontplooien beperkt zijn en economische voorspoed vergankelijk is? Zie hier het Erdogan electoraat, een substantieel deel van de Turkse bevolking. Daar win je een verkiezing wel mee.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  woensdag 27 juni 2018 @ 09:25:07 #192
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_180075117
quote:
9s.gif Op woensdag 27 juni 2018 09:15 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Dat is ook de armoede waar die mensen in leven. Je bent pas rijk als je beseft dat rijkdom niet in materie zit. Dergelijke figuren kun je makkelijk bespelen met gratis voorzieningen en blinkende economische cijfers. Maar wat heb je eraan als je vrijheden om je ontplooien beperkt zijn en economische voorspoed vergankelijk is? Zie hier het Erdogan electoraat, een substantieel deel van de Turkse bevolking. Daar win je een verkiezing wel mee.
Ze willen een dikke bak rijden om mee te pronken maar vaak interesseert woninginrichting of tuinonderhoud ze geen lor, om maar wat te noemen. Of verder kijken dan Turkije en eens wat van de wereld gaan zien. Dat beperkt je persoonlijke ontwikkeling. Inderdaad simpel stemvee voor een populist zoals Erdogan.
pi_180076267
quote:
9s.gif Op woensdag 27 juni 2018 09:15 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Dat is ook de armoede waar die mensen in leven. Je bent pas rijk als je beseft dat rijkdom niet in materie zit. Dergelijke figuren kun je makkelijk bespelen met gratis voorzieningen en blinkende economische cijfers. Maar wat heb je eraan als je vrijheden om je ontplooien beperkt zijn en economische voorspoed vergankelijk is? Zie hier het Erdogan electoraat, een substantieel deel van de Turkse bevolking. Daar win je een verkiezing wel mee.
de turkse cultuur is nu eenmaal eentje dat enorm waarde investeert in status (ego based), de financieel minder bedeelde gedeelte doet dat meer middels materiele zaken, de financieel meer bedeelde doet dat meer met titels bv. dit is zeker niet iets wat AKP of niet AKP stemmers aangaat, maar dat zou jij beter moeten weten aangezien je in het land woont.

daarnaast zijn zelfontplooiing/ideele zaken hoger in de pyramide van maslow dan de matriele zaken, de gemiddelde turk, die ook laag opgeleid is, is nog steeds bezig om de basics van het overleven te regelen, dus die houden zich weinig bezig met dingen als democratische idealen of vrijheid van meningsuiting.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_180076302
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 08:18 schreef Toga het volgende:
het nodig vindt om op TV even te vermelden dat het met zijn 240pk onder z'n bak geen probleem zou zijn geweest een kwartiertje te rijden om te gaan stemmen.
Bram Vermeulen moest zelfs een grote brok schaamte wegslikken van deze opmerking, hij trachtte het nog te verbergen...
turkse pronkcultuur VS de nederlandse doe maar normaal dan doe je al gek genoeg cultuur.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 27 juni 2018 @ 16:14:48 #195
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_180081311
quote:
10s.gif Op woensdag 27 juni 2018 10:54 schreef Slayage het volgende:
de turkse cultuur is nu eenmaal eentje dat enorm waarde investeert in status (ego based), de financieel minder bedeelde gedeelte doet dat meer middels materiele zaken, de financieel meer bedeelde doet dat meer met titels bv. dit is zeker niet iets wat AKP of niet AKP stemmers aangaat, maar dat zou jij beter moeten weten aangezien je in het land woont.
Nou nee, niet in mijn directe omgeving. Ik weet natuurlijk dat er veel mensen zijn die waarde hechten aan status en dat je daar eventueel op moet anticiperen, maar mijn Turkse vrienden- en kennissenkring is het toch meer vergelijkbaar met de Nederlandse doe-maar-normaal-cultuur.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_180081675
quote:
15s.gif Op woensdag 27 juni 2018 16:14 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Nou nee, niet in mijn directe omgeving. Ik weet natuurlijk dat er veel mensen zijn die waarde hechten aan status en dat je daar eventueel op moet anticiperen, maar mijn Turkse vrienden- en kennissenkring is het toch meer vergelijkbaar met de Nederlandse doe-maar-normaal-cultuur.
das best bijzonder. wat jij beschrijft is niet de turkije die ik. de turkije die ik ken. stelt zich voor aan een vreemde niet als "hallo ik ben hasan", maar eerder "hallo ik ben gepensioneerd bank directeur hasan". :')

woon jij nog in istanbul?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 27 juni 2018 @ 16:40:46 #197
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_180081837
quote:
10s.gif Op woensdag 27 juni 2018 16:33 schreef Slayage het volgende:

[..]

das best bijzonder. wat jij beschrijft is niet de turkije die ik. de turkije die ik ken. stelt zich voor aan een vreemde niet als "hallo ik ben hasan", maar eerder "hallo ik ben gepensioneerd bank directeur hasan". :')

woon jij nog in istanbul?
Ik denk dat je in de war bent met HiZ. Uiteraard heb ik daar familie en 'woon' ik er 6 weken per jaar, maar het is natuurlijk vakantie :+ Overigens zijn je uitspraken wel herkenbaar, maar het is gelukkig niet zo dat Hasan en alleman zo is :')
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_180081873
quote:
7s.gif Op woensdag 27 juni 2018 16:40 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Ik denk dat je in de war bent met HiZ. Uiteraard heb ik daar familie en 'woon' ik er 6 weken per jaar, maar het is natuurlijk vakantie :+
ojaaaa! die dude :P

quote:
Overigens zijn je uitspraken wel herkenbaar, maar het is gelukkig niet zo dat Hasan en alleman zo is :')
das ook waar :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_180099110
op zich goed nieuws natuurlijk, maar dit kan je ook natuurlijk zien als het bewijs dat ze de noodtoestand de laatste periode alleen maar hebben gebruikt om politieke tegenstanders uit te schakelen in de aanloop naar de verkiezingen en nu de buit binnen is hebben ze de noodtoestand niet meer nodig dus wordt het opgeheven.

Erdoğan, Bahçeli agree not to extend state of emergency in first meeting after elections

President Recep Tayyip Erdoğan received the Nationalist Movement Party (MHP) Chairman Devlet Bahçeli yesterday at the Beştepe Presidential Complex in the capital Ankara, in the first meeting between the two leaders since Sunday's presidential and parliamentary elections. In the meeting, the leaders agreed not to extend the state of emergency, presidential sources said.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_180108561
waarom de erdo aanhanger erdo ondanks alles nog steeds niet laat vallen.

Turkey’s Revolution Continues
.....
But Turkey’s strongman proved as strong as ever. The reason for this is not ballot rigging. It is not even just the way that Mr. Erdogan holds a grip on power with his command of the news media. The truth is, most people who voted for Mr. Erdogan will vote for him no matter what. They didn’t see this election as a competition between politicians promising better governance. They viewed it as an act of defiance against a century-old existential enemy.

The story goes back to modern Turkey’s 1923 founding by Mustafa Kemal Ataturk, whose top-down secularist reforms created a Westernized urban population that viewed him as a savior. But the same “Kemalist Revolution” left behind a traumatized conservative class, which felt itself as “a stranger in your own home, a pariah in your own land,” as the Islamist poet Necip Fazil put it in 1949.

When multiparty elections were introduced in 1950, the conservatives began to enter the system. But they were repeatedly punished by “the regime’s guardians,” as the secular elite proudly called itself. Only with Mr. Erdogan’s election and solidification of power in the early 2000s was this secular hegemony fully broken.

This is what Turkey’s religious conservatives are thinking about when they vote for Mr. Erdogan and his Justice and Development Party, not his flaws, which they may silently admit he has. They aren’t thinking about newspapers that have been taken over or professors who have been put in jail, but about how the Arabic call to prayer was outlawed in the 1930s and the head scarf was banned in the 1990s. Against this “Old Turkey” that the religious conservatives despise, Mr. Erdogan proved to be their savior. The more sensible among them may sense that their “New Turkey” is hardly any better than the old — but still it is their Turkey.

In other words, Mr. Erdogan is surfing on a sense of a historic revolution, driven by a revolutionary zeal. After a century in the wilderness, Turkey has become great — and Muslim — again. The rest is trivia.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_180108897
Is dat artikel geschreven door één van de neven van Eus?
pi_180109122
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 20:38 schreef Kansenjongere het volgende:
Is dat artikel geschreven door één van de neven van Eus?
not to my knowledge
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_180121844
http://www.hurriyetdailyn(...)orism-charges-133940

Ik weet niks over deze Eren Erdem behalve dat hij zwaar anti Erdogan zou zijn geweest? Nu is hij opgepakt. Verdachte timing.
pi_180138047
quote:
Why ultra-nationalists exceeded expectations in Turkey's elections

The higher-than-expected vote share of the ultra-nationalists in Turkey's recent elections surprised many, but in hindsight and upon closer examination, its causes are not so puzzling.

The most unexpected result from Turkey's June 24 elections was the Nationalist Action Party (MHP) winning 11.1% of the vote. The MHP had formed a coalition with the ruling Justice and Development Party (AKP), because all the polls predicted that the MHP could not reach the 10% threshold to enter parliament. Competition from the new Good Party (IYI), an MHP offshoot, was thought to be the cause.

Read more: http://www.al-monitor.com(...)g.html#ixzz5Ju3NSXcZ
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_180138335
Segers (CU): NAVO-lid Turkije niet meer helpen

Nederland moet Turkije niet langer in NAVO-verband te hulp schieten als dat land wordt aangevallen. Dat zegt ChristenUnie-leider Gert-Jan Segers in een interview met De Telegraaf. ,,Ik voel me niet geroepen om Turkije te verdedigen tegen een tegenreactie die het zelf heeft uitgelokt", zegt hij vandaag in de krant.



Segers wil dat Nederland zich 'krachtiger uitspreekt' tegen de Turkse regering van president Recep Tayyip Erdogan. De politicus wil dat Nederland niet langer de 'onvrije verkiezingen' faciliteert.

De Turkstalige verkeersborden die de weg wezen naar de kieslokalen waar gestemd kon worden voor de verkiezingen zijn bij de CU verkeerd gevallen. Segers hierover: ,,Die borden vertellen een groter verhaal. Ze vertellen dat wij een verkiezing faciliteren die alleen maar een verdere stap is in de richting van onvrijheid. Toen er in de Tweede Kamer vragen over werden gesteld, was het antwoord van het kabinet: 'Ja, zo doen we dat bij verkiezingen'. Maar dat moeten we alleen doen bij democratische verkiezingen."

Niet democratisch
Democratisch waren die verkiezingen volgens Segers niet: ,,Het kan alleen democratisch zijn als het vrije verkiezingen waren. En dat was niet het geval. Want als jij de oppositie opsluit, als jij de pers monddood maakt en als jij alles wat jou tegenspreekt de pas afsnijdt. Dan kun je wel verkiezingen houden en kunnen mensen een vakje inkleuren, maar dan zijn dat geen vrije verkiezingen."

Segers is dan ook van mening dat het faciliteren van Turkse verkiezingen averechts werkt op de integratie van Turken: ,,Dan zeggen wij dat het legitiem is wat daar gebeurt. En dat moeten we niet meer doen. Maar nog erger dan die verkeersborden vond ik het om na de uitslag te zien dat toch Turkse Nederlanders in vrij groten getale de straat op gingen met Turkse vlaggen. Ze spraken over 'mijn president' en 'mijn land' en waren blij met deze uitslag. Het is een heel erg haperende integratie, om het maar even zachtjes te zeggen. Het gaat om mensen die vaak hier zijn geboren en blij zijn met de ontwikkelingen daar die haaks staan op onze rechtsstaat."
https://www.ad.nl/binnenl(...)eer-helpen~a7831ad6/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_180138677
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 12:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Segers (CU): NAVO-lid Turkije niet meer helpen
het is duidelijk dat segers geen koek heeft gegeten van realpolitik. internationale belangen zijn niet gestoeld op idealen waar hij zijn hele betoog op stoelt. realpolitik is gestoeld op belangen. hebben we iets wat we uit turkije kunnen krijgen, dan moeten we dealen met de turken ongeacht wat we ook van hen vinden. europa heeft de turken nodig en de turken hebben europa nodig. ze zijn tot elkaar veroordeeld. daarnaast in een periode dat trump de NAVO dreigt op te blazen, dient het europa niet dat we Turkije dat een onmisbaar onderdeel is van de NAVO tevens onze defensie van ons te vervreemden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Slayage op 30-06-2018 13:32:57 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_180139081
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 13:10 schreef Slayage het volgende:

[..]

het is duidelijk dat segers geen koek heeft gegeten van realpolitik. internationale belangen zijn niet gestoeld op idealen waar hij zijn hele betoog op stoelt. realpolitik is gestoeld op belangen. hebben we iets wat we uit turkije kunnen krijgen, dan moeten we dealen met de turken ongeacht wat we ook van hen vinden. europa heeft de turken nodig en de turken hebben europa nodig. ze zijn tot elkaar veroordeeld. daarnaast in een periode dat trump de NAVO dreigt op te blazen, dient het europa niet dat we Turkije dat een onmisbaar onderdeel is van de NAVO tevens onze defensie van ons te vervreemden.
De brave kruisridders van de CU die een mening hebben over het heilige land :+
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_180139170
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 13:43 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

De brave kruisridders van de CU die een mening hebben over het heilige land :+
daar lijkt het wel sterk op inderdaad.

de christenen hebben meer gemeen met de moslims dan ze ooit zullen toegeven. het is ideologisch uiteraard beter om een vijandbeeld te koesteren waar je je aan kan afzetten. "erdo turkije" biedt dit soort lui een uitgelezen kans.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_180139213
Sowieso begreep ik die verkeersborden niet zo, de meeste Turken die autorijden hebben inmiddels wel voldoende kennis van de Nederlandse taal om enigszins te navigeren en anders de bijrijder wel.
Verder stoort het mij ook weer niet.
pi_180139337
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 13:51 schreef WammesWaggel het volgende:
Sowieso begreep ik die verkeersborden niet zo, de meeste Turken die autorijden hebben inmiddels wel voldoende kennis van de Nederlandse taal om enigszins te navigeren en anders de bijrijder wel.
Verder stoort het mij ook weer niet.
Gewoon om het makkelijker te maken voor de 1e generatie en dat zou iedereen mogen snappen. Dat de politiek niet de verantwoordelijk wil nemen dat ze nooit hun best hebben gedaan om de 1e generatie Nederlands te leren is ook klein beetje sneu en evident.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_180139376
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 13:51 schreef WammesWaggel het volgende:
Sowieso begreep ik die verkeersborden niet zo, de meeste Turken die autorijden hebben inmiddels wel voldoende kennis van de Nederlandse taal om enigszins te navigeren en anders de bijrijder wel.
Verder stoort het mij ook weer niet.
we hebben het kennelijk zo goed in nederland dat we ons druk lopen te maken over verkeersbord, hoe bedoel je first world problems :')
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_180139408
Waarom het ‘pleur op’-discours Turkse Nederlanders in de armen van Erdoğan drijft.
....
In Zomergasten sprak premier Mark Rutte zich fel uit tegen Turks-Nederlandse demonstranten die een journalist het werk lastig maakten: ‘Lazer zelf op. Ga zelf terug naar Turkije. Pleur op.’

Ook de laatste dagen hoor ik veel mensen zeggen: waarom rotten ze niet op naar hun eigen land? Ik deel de afschuw, maar ik denk tegelijkertijd dat je met dit soort gescheld niets anders bereikt dan het vergroten van de kloof waaruit deze liefde voor Erdogan is ontstaan. De jongeren die de straten opgaan met Turkse vlaggen zitten feitelijk vast tussen twee populistische krachten: tussen die vanuit Turkije en het populisme in Nederland. En de stem voor Erdogan is mede het resultaat van een het debat waarin tegen een deel van de Nederlanders wordt gezegd: ga maar weg, je hoort hier niet. Ik vergelijk het graag met een liefdesrelatie. Als je tegen je vrouw ‘rot dan maar op’ zegt, drijf je haar vroeg of laat in de armen van een andere man. En dat is nu gebeurd met een groep – voornamelijk jonge – Turkse Nederlanders. Erdogan zegt tegen hen: jullie zijn mijn vatandas, burgers, en ik ben jullie leider. Hij biedt erkenning en liefde: en voorziet zo hele generaties van een trotse identiteit. In Turkije heeft Erdogan het hart van ‘de gewone man’ veroverd. Gelovige Turken die zich onderdrukt voelden door een seculiere elite, voelen zich gehoord en bevrijd. En dat gevoel resoneert ook bij veel Turkse Nederlanders: Erdogan heeft ze verleid.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_180139675
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 14:06 schreef Slayage het volgende:

[..]

we hebben het kennelijk zo goed in nederland dat we ons druk lopen te maken over verkeersbord, hoe bedoel je first world problems :')
Eigenlijk maak ik mij drukker over het feit dat men in Amsterdam de verkeerslichten in de nacht gewoon uitzet.
Dat schijnt de veiligheid en het milieu ten goede te komen. :')
pi_180139680
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 14:08 schreef Slayage het volgende:
Waarom het ‘pleur op’-discours Turkse Nederlanders in de armen van Erdoğan drijft.
....
In Zomergasten sprak premier Mark Rutte zich fel uit tegen Turks-Nederlandse demonstranten die een journalist het werk lastig maakten: ‘Lazer zelf op. Ga zelf terug naar Turkije. Pleur op.’

Ook de laatste dagen hoor ik veel mensen zeggen: waarom rotten ze niet op naar hun eigen land? Ik deel de afschuw, maar ik denk tegelijkertijd dat je met dit soort gescheld niets anders bereikt dan het vergroten van de kloof waaruit deze liefde voor Erdogan is ontstaan. De jongeren die de straten opgaan met Turkse vlaggen zitten feitelijk vast tussen twee populistische krachten: tussen die vanuit Turkije en het populisme in Nederland. En de stem voor Erdogan is mede het resultaat van een het debat waarin tegen een deel van de Nederlanders wordt gezegd: ga maar weg, je hoort hier niet. Ik vergelijk het graag met een liefdesrelatie. Als je tegen je vrouw ‘rot dan maar op’ zegt, drijf je haar vroeg of laat in de armen van een andere man. En dat is nu gebeurd met een groep – voornamelijk jonge – Turkse Nederlanders. Erdogan zegt tegen hen: jullie zijn mijn vatandas, burgers, en ik ben jullie leider. Hij biedt erkenning en liefde: en voorziet zo hele generaties van een trotse identiteit. In Turkije heeft Erdogan het hart van ‘de gewone man’ veroverd. Gelovige Turken die zich onderdrukt voelden door een seculiere elite, voelen zich gehoord en bevrijd. En dat gevoel resoneert ook bij veel Turkse Nederlanders: Erdogan heeft ze verleid.

Wat een prachtig stuk dat het probleem met de "Turkse" manier van denken goed blootlegt - zonder dat de auteur dat doorheeft. Om de parallel van de vrouw uit te lichten: als je er achter komt dat ze al 10x is vreemdgegaan en gif in je drinken stopt is echt totaal niet je zorg dat je haar met "rot op" misschien in de armen van een ander drijft. Dat stadium ben je al lang voorbij. En het advies "het niet te doen omdat ze anders verleid wordt" is dan ook niet iets wat men serieus kan nemen.

Huiswerk voor de Turken: werk op basis van deze parallel het "pleur op" van Rutte uit.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_180139770
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 14:29 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Eigenlijk maak ik mij drukker over het feit dat men in Amsterdam de verkeerslichten in de nacht gewoon uitzet.
Dat schijnt de veiligheid en het milieu ten goede te komen. :')
bij ons in de wijk heeft deze instelling op een onoverzichtelijke kruispunt voor talloze ongelukken gezorgd. uiteindelijk zijn ze erop teruggekomen en hebben ze de verkeerslichten weer aangezet :')
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_180139790
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 14:29 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Wat een prachtig stuk dat het probleem met de "Turkse" manier van denken goed blootlegt - zonder dat de auteur dat doorheeft. Om de parallel van de vrouw uit te lichten: als je er achter komt dat ze al 10x is vreemdgegaan en gif in je drinken stopt is echt totaal niet je zorg dat je haar met "rot op" misschien in de armen van een ander drijft. Dat stadium ben je al lang voorbij. En het advies "het niet te doen omdat ze anders verleid wordt" is dan ook niet iets wat men serieus kan nemen.

Huiswerk voor de Turken: werk op basis van deze parallel het "pleur op" van Rutte uit.
je hebt duidelijk het artikel niet gelezen alleen wat ik hier heb geciteerd.

huiswerk voor Aanstootgevend: lees het artikel :*
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_180139940
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 12:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Segers (CU): NAVO-lid Turkije niet meer helpen

Nederland moet Turkije niet langer in NAVO-verband te hulp schieten als dat land wordt aangevallen. Dat zegt ChristenUnie-leider Gert-Jan Segers in een interview met De Telegraaf. ,,Ik voel me niet geroepen om Turkije te verdedigen tegen een tegenreactie die het zelf heeft uitgelokt", zegt hij vandaag in de krant.

[ link | afbeelding ]

Segers wil dat Nederland zich 'krachtiger uitspreekt' tegen de Turkse regering van president Recep Tayyip Erdogan. De politicus wil dat Nederland niet langer de 'onvrije verkiezingen' faciliteert.

De Turkstalige verkeersborden die de weg wezen naar de kieslokalen waar gestemd kon worden voor de verkiezingen zijn bij de CU verkeerd gevallen. Segers hierover: ,,Die borden vertellen een groter verhaal. Ze vertellen dat wij een verkiezing faciliteren die alleen maar een verdere stap is in de richting van onvrijheid. Toen er in de Tweede Kamer vragen over werden gesteld, was het antwoord van het kabinet: 'Ja, zo doen we dat bij verkiezingen'. Maar dat moeten we alleen doen bij democratische verkiezingen."

Niet democratisch
Democratisch waren die verkiezingen volgens Segers niet: ,,Het kan alleen democratisch zijn als het vrije verkiezingen waren. En dat was niet het geval. Want als jij de oppositie opsluit, als jij de pers monddood maakt en als jij alles wat jou tegenspreekt de pas afsnijdt. Dan kun je wel verkiezingen houden en kunnen mensen een vakje inkleuren, maar dan zijn dat geen vrije verkiezingen."

Segers is dan ook van mening dat het faciliteren van Turkse verkiezingen averechts werkt op de integratie van Turken: ,,Dan zeggen wij dat het legitiem is wat daar gebeurt. En dat moeten we niet meer doen. Maar nog erger dan die verkeersborden vond ik het om na de uitslag te zien dat toch Turkse Nederlanders in vrij groten getale de straat op gingen met Turkse vlaggen. Ze spraken over 'mijn president' en 'mijn land' en waren blij met deze uitslag. Het is een heel erg haperende integratie, om het maar even zachtjes te zeggen. Het gaat om mensen die vaak hier zijn geboren en blij zijn met de ontwikkelingen daar die haaks staan op onze rechtsstaat."
https://www.ad.nl/binnenl(...)eer-helpen~a7831ad6/
Segers heeft mijn topic van 2,5 maanden gelezen zie ik _O_
pi_180141688
voor niet turken zal onderstaande verklaring voor erdos succes mogelijk vreemd klinken (zeer zeker voor "de nuchtere nederlander"), vanuit turks POV moet er heel veel herkenning en erkenning zijn


Smart power rhetoric: One reason for Erdoğan’s re-election

The Turkish leader has perfected his rhetoric during 16 years in power, maintaining control with an effective interplay of coercion and attraction
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_180141699
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 14:51 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Segers heeft mijn topic van 2,5 maanden gelezen zie ik _O_
segers de fokker! _O_
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_180182605
de geruchtenmachine in ankara is op volle toeren :s)

sigmainsight twitterde op zondag 01-07-2018 om 23:02:44 Bombshell Aksener Claim in Ankara Circles! - by Sigma Selected #SigmaInsightTurkey https://t.co/MZkknyLb50 https://t.co/emjeicRXXX reageer retweet
tashecon twitterde op maandag 02-07-2018 om 09:30:39 Turkey - has Daron Acemoglu formally come out to deny these rumours that he is being considered for an economic policy role in the new govt? Also I see Charlie Cetin, former GS banker has been mentioned in dispatches. Acemoglu would be a remarkable hire. reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_180183128
quote:
Votes shifted between AKP and MHP, says top pollster
You argue Turkey is divided in three and these elections have produced the same political map.

On one side, there is a geography where people are socioeconomically more developed; with a secular lifestyle prioritizing freedoms and rule of law, who want the state to have less of a role in the economy because they have consolidated their own economic dynamics. They make up between 25 to 35 percent.

On the other hand, there is another geography where people are trying to become urbanized, who are in need of state services and investment as their own economic and educational dynamics are weak and who prioritize the welfare of the household rather than freedoms. This constitutes around 60 percent (of the population.) Then there is the geography of Kurdish citizens, of who around 60 to 65 percent vote for the Peoples’ Democracy Party (HDP).

You said AKP voters are fearful of the other bloc? What are they afraid of exactly?

Conservatives are afraid of losing their current gains, like being able to send their headscarfed daughter to school or have her employed in public institutions. While in the past, they struggled to say “we are here too” against secularists, they now feel their whole life will be dominated and are also afraid of losing the desire to govern the country. They have tasted power and they like it. The status they have gained in society and the economic interests make them happy. So currently, the fear goes beyond a simple anxiety of not being able to send their daughter to school.

Some still have difficulty on understanding how his supporters still keep voting for President Recep Tayyip Erdoğan despite all these economic troubles.

They cannot save themselves from being the prisoners of identity politics and polarization. Erdoğan succeeds in manipulating his voters. That is why we have gone to the ballot box four times in five years. Each election turns to identity issues. Instead of debating real issues like the economy, unemployment, the debates evolve around “should we let go Erdoğan or not?” When the debate turns into that, even people who have begun looking critically at the AKP cannot defect from them. The ones who did not vote for the AKP voted for the MHP but did not move into the other bloc.
http://www.hurriyetdailyn(...)-top-pollster-134047
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_180212595
een concrete resultaat van de buitenlandse turken

The Felicity Party lost one of the three deputies it won after the votes from abroad were counted. The party will decide whether its remaining two deputies elected from the CHP list will remain in CHP or leave the party and represent the Felicity Party in the parliament

handig overzicht

waar gingen de stemmen van de partijen in 2015 vs 2018 en op welke presidentskandidaat stemden de mensen die akp/achp enz. stemden met de volksvertegenwoordiging verkiezingen?



[ Bericht 14% gewijzigd door Slayage op 03-07-2018 18:23:11 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_180217355
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 16:03 schreef Slayage het volgende:
een concrete resultaat van de buitenlandse turken

The Felicity Party lost one of the three deputies it won after the votes from abroad were counted. The party will decide whether its remaining two deputies elected from the CHP list will remain in CHP or leave the party and represent the Felicity Party in the parliament

handig overzicht

waar gingen de stemmen van de partijen in 2015 vs 2018 en op welke presidentskandidaat stemden de mensen die akp/achp enz. stemden met de volksvertegenwoordiging verkiezingen?

[ afbeelding ]
Als je het zo bekijkt, dan zal de AKP alleen maar blijven groeien. Ze trekken de meeste nieuwe-stemmers.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_180217580
Erdogan heeft gewonnen door het stelen van stemmen. Dat weet iedereen. Anadolu Agency berichtte dat 98% van de stemmen geteld was, terwijl op dat moment volgens de hoge kiesraad maar 20% was geteld op dat moment. De kiesraad is ook in handen van de AKP van Erdogan.

De Turkse geheime dienst heeft waarschijblijk Aksener en Ince gedreigd met een burgeroorlog. Ince en Aksener waren die avond nergens te bekennen.

Hoe is te verklaren dan de MHP is gegroeid, terwijl er een splitsing heeft plaatsgevonden?

Bekijk de video

pi_180217710
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 19:45 schreef polderturk het volgende:
Erdogan heeft gewonnen door het stelen van stemmen. Dat weet iedereen. Anadolu Agency berichtte dat 98% van de stemmen geteld was, terwijl op dat moment volgens de hoge kiesraad maar 20% was geteld op dat moment. De kiesraad is ook in handen van de AKP van Erdogan.

De Turkse geheime dienst heeft waarschijblijk Aksener en Ince gedreigd met een burgeroorlog. Ince en Aksener waren die avond nergens te bekennen.

Hoe is te verklaren dan de MHP is gegroeid, terwijl er een splitsing heeft plaatsgevonden?

Bekijk de video

Waarom heeft Erdogan dan geen monsterzege gehaald?
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_180218247
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 19:45 schreef polderturk het volgende:
Erdogan heeft gewonnen door het stelen van stemmen. Dat weet iedereen. Anadolu Agency berichtte dat 98% van de stemmen geteld was, terwijl op dat moment volgens de hoge kiesraad maar 20% was geteld op dat moment. De kiesraad is ook in handen van de AKP van Erdogan.

De Turkse geheime dienst heeft waarschijblijk Aksener en Ince gedreigd met een burgeroorlog. Ince en Aksener waren die avond nergens te bekennen.

Hoe is te verklaren dan de MHP is gegroeid, terwijl er een splitsing heeft plaatsgevonden?

Bekijk de video

Hihi, Erdogan heeft fraude gepleegd en gewonnen, hihi.
pi_180232088
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 19:45 schreef polderturk het volgende:

Hoe is te verklaren dan de MHP is gegroeid, terwijl er een splitsing heeft plaatsgevonden?
zie het schema die ik heb gepost. de MHP is met name gegroeid door de AKP stemmer, die dit keer zijn ongenoegen richting de AKP heeft laten blijken door op de MHP te stemmen. daarnaast ten tijde van oorlog stijgen de MHP stemmen traditioneel. er zijn verscheidene redenen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_180363272
Erdo1’s nieuw kabinet in 3..2..1..
pi_180363502
Lekker boeiend.

Ze weten allemaal hoe inwisselbaar en vervangbaar ze zijn.
Met extra vezels!
pi_180363642
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 21:30 schreef Volkorenbrood het volgende:
Lekker boeiend.

Ze weten allemaal hoe inwisselbaar en vervangbaar ze zijn.
Ben benieuwd welk functie Bahceli krijgt. En Ciller weer terug in de politiek?
pi_180363720
Boeit me echt nul allemaal meer.

Maar goed ik ontvolg het topic maar.
Met extra vezels!
pi_180363743
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 21:45 schreef Volkorenbrood het volgende:
Boeit me echt nul allemaal meer.

Maar goed ik ontvolg het topic maar.
:W
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 9 juli 2018 @ 23:39:24 #234
408813 crew  trein2000
pi_180366137
De minfin is een schoonzoon van erdo. Zoals waagmeester zegt; de kluis wordt binnen de famillie gebracht.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_180371472
Erdogan benoemt zijn schoonzoon tot minister van Financien en de Lira neemt daarna gelijk een duikvlucht. Erdogan is doorgedraaid.
pi_180378631
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 10:55 schreef polderturk het volgende:
Erdogan benoemt zijn schoonzoon tot minister van Financien en de Lira neemt daarna gelijk een duikvlucht. Erdogan is doorgedraaid.
tashecon twitterde op dinsdag 10-07-2018 om 02:49:25 Albayrak will have to move very quickly to re-assure financial markets - and will need to send a signal that he will listen. The economy faces a challenging time and this is a time for orthodoxy. https://t.co/eh97iRPm6Z reageer retweet
tashecon twitterde op dinsdag 10-07-2018 om 16:25:40 Guess we will find out on July 24, key test for new team. The market expects a hike after the awful June inflation data. https://t.co/dYBXBA3gL8 reageer retweet
tashecon twitterde op dinsdag 10-07-2018 om 16:23:04 Turkey - Albayrak on wires arguing for stronger monetary policy, independent institutions and single digit inflation. Guess he understands that his appointment has not gone down well with markets and he needs to work hard to reassure institutional investors. reageer retweet
tashecon twitterde op dinsdag 10-07-2018 om 16:29:28 The guy has limited economic policy experience and has a mountain to climb in terms of rebuilding market confidence and addressing the underlying economic challenges. He will have to work very hard to sell a convincing message. https://t.co/JtiOOw6mCU reageer retweet


[ Bericht 29% gewijzigd door Slayage op 10-07-2018 17:31:02 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_180392081
Adnan Oktar en zijn gevolg zijn gearresteerd. Ein-de-lijk.

Mooi begin van de dag.
pi_180392104
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 06:34 schreef Bilge het volgende:
Adnan Oktar en zijn gevolg zijn gearresteerd. Ein-de-lijk.

Mooi begin van de dag.
Oh jee dat brengt TeenWolf in gewetensbezwaar.

Onder welke smoes is hij opgepakt? Slechte smaak in vrouwen?
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180392160
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 06:47 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Oh jee dat brengt TeenWolf in gewetensbezwaar.

Onder welke smoes is hij opgepakt? Slechte smaak in vrouwen?
Rip Teenwolf. Het was wel een goede gozer. Een beetje verward, maar hart op de juiste plaats. ;(

Waarom noem je de aanklacht een smoes, als je niet eens weet wat deze behelst?

De aanklacht is behoorlijk lang: in georganiseerd verband seksueel misbruiken van kinderen, seks met minderjarigen, ontvoering, schenden van leerplichtwet, aanranding, chantage, oplichting middels uitbuiting van religieuze gevoelens, witwassing, vervalsing van officiële documenten, bedreiging, laster, valse getuigenis, valse aangifte, omkoping, belastingontduiking, privacyschending, documenteren van persoonlijke gegevens, belediging en politieke en militaire spionage.

Vooral dat laatste is interessant.
pi_180392185
Police launch operation to detain cult leader Adnan Oktar, 234 cult members

Istanbul police launched an operation early Wednesday to detain cult leader Adnan Oktar along with 234 suspects tied to his cult.

The cult faces accusations ranging from child abuse, sexual assault, abduction, exploitation of religious beliefs, blackmailing, and political and military espionage.

Oktar and his cult previously faced similar accusations in the past.

A Turkish man living in Austria had accused Oktar for brainwashing his daughters to submission. Elvan Koçak, who divorced his wife years ago for her devotion to Oktar, told a Turkish TV station that his two teenage daughters were brainwashed by Oktar.

The cult leader was charged with blackmailing and was arrested in September 1999, but the charges were dismissed after a two-year-long trial.

Oktar surrounds himself with young women and good-looking men during his programs where he delves into everything from evolution theory to the "British deep state" on his A9 TV. He affectionately calls the young women on his show "kittens." His critics claim that he brainwashes young women and men from wealthy families into joining his cult, a claim he had repeatedly denied.

Oktar, 62, who is primarily known for a series of books he wrote under the pseudonym "Harun Yahya," first made headlines in the 1980s when he was arrested for promoting theocracy.

After a court found him mentally ill, he spent 10 months in a mental hospital and, after his release, he kept a relatively low profile. He established a foundation in 1995 and started publishing books on creationism. He became a household name after he launched a TV station in 2011 where his bizarre TV shows made him a favorite topic of internet memes and stirred up controversy. Bordering on obscenity where scantily-clad dancers perform in between Oktar's speeches peppered with religious references, his shows often receive complaints at the country's TV watchdog.
pi_180393509
Toevallig pas na de verkiezingen opgepakt? Hij was voorstander van Erdogan toch?

Enige wat ik van hem weet is wat Teenwolf er altijd over riep :D
pi_180393737
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 07:15 schreef Bilge het volgende:

[..]

Rip Teenwolf. Het was wel een goede gozer. Een beetje verward, maar hart op de juiste plaats. ;(

Waarom noem je de aanklacht een smoes, als je niet eens weet wat deze behelst?

De aanklacht is behoorlijk lang: in georganiseerd verband seksueel misbruiken van kinderen, seks met minderjarigen, ontvoering, schenden van leerplichtwet, aanranding, chantage, oplichting middels uitbuiting van religieuze gevoelens, witwassing, vervalsing van officiële documenten, bedreiging, laster, valse getuigenis, valse aangifte, omkoping, belastingontduiking, privacyschending, documenteren van persoonlijke gegevens, belediging en politieke en militaire spionage.

Vooral dat laatste is interessant.
Waarom is de Ensar Vakfi niet opgedoekt nadat er een gigantisch kindermisbruik schandaal aan het licht kwam? Is dat omdat ze gelieerd zijn aan Erdogan?
pi_180393825
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 07:15 schreef Bilge het volgende:

[..]

Rip Teenwolf. Het was wel een goede gozer. Een beetje verward, maar hart op de juiste plaats. ;(

Waarom noem je de aanklacht een smoes, als je niet eens weet wat deze behelst?

De aanklacht is behoorlijk lang: in georganiseerd verband seksueel misbruiken van kinderen, seks met minderjarigen, ontvoering, schenden van leerplichtwet, aanranding, chantage, oplichting middels uitbuiting van religieuze gevoelens, witwassing, vervalsing van officiële documenten, bedreiging, laster, valse getuigenis, valse aangifte, omkoping, belastingontduiking, privacyschending, documenteren van persoonlijke gegevens, belediging en politieke en militaire spionage.

Vooral dat laatste is interessant.
Als het allemaal waar is, is het wel goed dat hij is opgepakt. Maar ja, Erdogan's regime is totaal onbetrouwbaar op dit vlak.

Wat is er met TeenWolf gebeurd dan eigenlijk?
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180394349
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 10:20 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Als het allemaal waar is, is het wel goed dat hij is opgepakt. Maar ja, Erdogan's regime is totaal onbetrouwbaar op dit vlak.

Wat is er met TeenWolf gebeurd dan eigenlijk?
Hij heeft een reactie geplaatst in dit topic:

NWS / Turkse televangelist Adnan Oktar/Harun Yahya opgepakt

quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 10:15 schreef TeenWolf het volgende:
Volgens Adnan Oktar zit de 'British Deep State' achter de arrestatie. Hij komt zo weer vrij nadat hij alles heeft tegenbewezen. Zal niet zijn eerste vrijspraak zijn in de geschiedenis.
pi_180394360
Adnan Oktar was een pro-erdogan clown, maar dat doet er helemaal niet toe. Vrouwe Justitia is geblinddoekt. De wet is voor iedereen gelijk.

En over de verkrachting op het internaat van de Ensar-stichting: de onderwijzer die hier verantwoordelijk voor is, is gevangen gezet, heeft bekend, verloor zijn onderwijsbevoegdheid en wacht de rechterlijke uitspraak af. Bij de Ensar-stichting werken duizenden vrijwilligers. Waarom zou je de hele organisatie opdoeken voor 1 incident? Een incident dat bovendien is gepleegd door een oud-vrijwilliger. Het doet er helemaal niets toe wat de politieke/ ideële signatuur is van de organisatie is. Jullie zoeken achter elke gebeurtenis een complot van Erdogan. Alsof die man de tijd heeft om zich op micro-niveau met allerlei details bezig te houden. Jullie zijn losgezongen van de werkelijkheid. Net als de gebrainwashete volgers van Adnan Oktar. Wat kunnen mensen toch simpel zijn.
pi_180394484
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 11:03 schreef Bilge het volgende:
Adnan Oktar was een pro-erdogan clown, maar dat doet er helemaal niet toe. Vrouwe Justitia is geblinddoekt. De wet is voor iedereen gelijk.

En over de verkrachting op het internaat van de Ensar-stichting: de onderwijzer die hier verantwoordelijk voor is, is gevangen gezet, heeft bekend, verloor zijn onderwijsbevoegdheid en wacht de rechterlijke uitspraak af. Bij de Ensar-stichting werken duizenden vrijwilligers. Waarom zou je de hele organisatie opdoeken voor 1 incident? Een incident dat bovendien is gepleegd door een oud-vrijwilliger. Het doet er helemaal niets toe wat de politieke/ ideële signatuur is van de organisatie is. Jullie zoeken achter elke gebeurtenis een complot van Erdogan. Alsof die man de tijd heeft om zich op micro-niveau met allerlei details bezig te houden. Jullie zijn losgezongen van de werkelijkheid. Net als de gebrainwashete volgers van Adnan Oktar. Wat kunnen mensen toch simpel zijn.
De wet is voor iedereen gelijk? Vandaar dat Erdogan en zijn criminele vriendjes die voor miljarden aan steekpenningen hebben aangenomen nog steeds vrij rondlopen.
pi_180394562
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 11:03 schreef polderturk het volgende:

[..]

Hij heeft een reactie geplaatst in dit topic:

NWS / Turkse televangelist Adnan Oktar/Harun Yahya opgepakt

[..]

Oh ja de British deep state samenzwering 😂😂🤣🤣
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  woensdag 11 juli 2018 @ 12:54:25 #248
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_180396393
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 11:03 schreef Bilge het volgende:
Adnan Oktar was een pro-erdogan clown, maar dat doet er helemaal niet toe. Vrouwe Justitia is geblinddoekt. De wet is voor iedereen gelijk.
Oktar kan wel pro-Erdogan zijn, maar daarmee hoeft Erdogan nog geen pro-Oktar te zijn. Dacht Oktar onaantastbaar te worden door op AKP te stemmen? :') En vrouwe Justitia is inderdaad geblinddoekt als AKP-kornuiten iets uitvreten.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_180397630
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 06:47 schreef De_Onnoembare het volgende:

Onder welke smoes is hij opgepakt? Slechte smaak in vrouwen?
:D
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_180397665
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 12:54 schreef ACT-F het volgende:

En vrouwe Justitia is inderdaad geblinddoekt als AKP-kornuiten iets uitvreten.
_O-
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_180403649
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 12:54 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Oktar kan wel pro-Erdogan zijn, maar daarmee hoeft Erdogan nog geen pro-Oktar te zijn.
Goed punt.
quote:
En vrouwe Justitia is inderdaad geblinddoekt als AKP-kornuiten iets uitvreten.
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 11:12 schreef polderturk het volgende:

[..]

De wet is voor iedereen gelijk? Vandaar dat Erdogan en zijn criminele vriendjes die voor miljarden aan steekpenningen hebben aangenomen nog steeds vrij rondlopen.
In een van zijn columns schreef wijlen Mahir Kaynak dat als je ooit in je achtertuin een dode slang ziet met een kapotgetrapt hoofd, je niet alleen blij moet zijn, maar je ook moet afvragen wie dat heeft gedaan. Degene die vandaag de slang doodtrapt, kan morgen jou doden.

De claims over steekpenningen zijn gebaseerd op honderden illegaal verkregen en mogelijk bewerkte telefoongesprekken, die vlak voor de verkiezingen door mysterieuze figuren op youtube werden geplaatst.

De groep die hierachter zit, heeft jarenlang duizenden invloedrijke Turken (tot aan Erdogan aan toe) afgeluisterd, onwelgevallige gesprekken eruit gevist, de afgeluisterde persoon er mee bedreigt, en bij weigering om mee te werken het onwelgevallige gesprek (al dan niet na bewerking) openbaargemaakt. Dit vereist een enorme organisatie van hooggekwalificeerd en loyaal personeel: de door de CIA gecontroleerde Gülen-beweging.

Uit principe weiger ik daar kennis van te nemen. Het kan mij ook niks schelen of de aantijgingen inhoudelijk kloppen. Ik laat me niet als een ezel voor het karretje van duistere psychologische oorlogsvoerders spannen. Ik vond het ook jammer dat Deniz Baykal opstapte nadat een filmpje over zijn seksleven uitlekte. Dan zet je de deur open voor toekomstige psy-ops. We zouden er als samenleving boven moeten staan. Ongeacht wie het doelwit is.
  woensdag 11 juli 2018 @ 23:36:14 #252
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_180413555
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 18:13 schreef Bilge het volgende:

Uit principe weiger ik daar kennis van te nemen. Het kan mij ook niks schelen of de aantijgingen inhoudelijk kloppen.
Dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten, maar verwacht niet dat van alle steekpenningtransacties een opname is gemaakt. Ik vind het wel zorgelijk om van ingewijden te horen dat je tot het AKP-circuit moet behoren om zaken, al dan niet met vergunningen, voor elkaar te krijgen. Een wandeling met een ingewijde door Maslak, het zakendistrict van Istanbul, levert vaak gedetailleerde informatie op hoe een gebouw tot stand is gekomen. Dit is het gebouw van ..., gebouwd door ... en met zoveel steekpenningen tot stand gekomen. Eigenlijk is er geen gebouw van formaat dat zonder steekpenningen tot stand komt.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')