abonnement Unibet Coolblue
pi_180009943
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 13:19 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Dit is een 57, grotere zijn haast niet te krijgen, zeker niet tweedehands.
Mijn collega is 1,97.
Die heeft een fiets waar hij comfortabel op zit, met speling voor zowel zadel als stuur.
Ik hoef daar met mijn 1,73 niet op te gaan zitten, want dan kan ik niet eens bij de grond als ik op de stang zit.

Heeft 'ie wel nieuw gekocht.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  Moderator zondag 24 juni 2018 @ 13:49:34 #27
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_180010426
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 13:20 schreef Loekie1 het volgende:
En dan heb je een ander stuur, kan die alleen maar giga hoog. Word er wel moe van.
Daar kan je een stukje vanaf zagen, dat hoeft geen probleem te zijn.

Wel eerst goed de juiste lengte bepalen!
pi_180011173
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 13:19 schreef Loekie1 het volgende:

Dit is een 57, grotere zijn haast niet te krijgen, zeker niet tweedehands.
Echt hè... Je zemelt over dat Gazelle je te klein gekochte fiets niet wat flexibeler had kunnen maken. Het gaat mis bij jou, niet bij Gazelle...

ProTip: https://www.gazelle.nl/service/framemaat
pi_180011247
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 13:19 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Dit is een 57, grotere zijn haast niet te krijgen, zeker niet tweedehands.
Dat is ook wel een rotstreek, dat mensen niet speciaal voor jou hun fiets met grotere framemaat te koop zetten. ;(
  zondag 24 juni 2018 @ 14:31:31 #31
104963 ETA
European Travel Author
pi_180011260
Bij "officiële" testen volgens de standaarden wordt niet getest met te ver uitgeschoven zadel. Er is dus geen enkele zekerheid dat de zadelstang het gaat houden, gezien de mogelijk vervelende gevolgen zou ik het niet riskeren.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_180015789
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 13:57 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Daar kan je een stukje vanaf zagen, dat hoeft geen probleem te zijn.

Wel eerst goed de juiste lengte bepalen!
Is dat zo? Dat hoeft het zadel ook niet zo hoog, kan ie op maximaal.
pi_180016211
Hoeveel zadelpen zit er nog in ‘t frame? 1,5 cm is redelijk boven de marge.
pi_180016414
Een nieuwe langere zadelpen kost niet veel.. je kunt gewoon je zadel overzetten op de nieuwe langere pen :Y .
dag
pi_180017608
Ikke heb ook een Gazelle, maar ben o zo blij met klein framemaat ivm mijn korte pootjes (zowel zadel als stuur staat daarbij ook op t laagst).
Op mijn inimini middelbare scholierenfiets past mijn buurmeisje van 1.75 m net wel/niet op en die heeft dan vooral ruzie met dr knieën en het stuur.

Voor de flexibiliteit voor zowel lange als korte mensen hebben ze verschillende frame maten uitgevonden. Gazelle verkoopt als Nederlands merk gelukkig ook fietsen voor kleine en "normale" mensen. Aan jou als consument om je goed te (laten) informeren en juiste maat te kopen.

#nietelkenederlanderislang
pi_180018897
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 13:25 schreef marc0871 het volgende:

[..]

Mijn collega is 1,97.
Die heeft een fiets waar hij comfortabel op zit, met speling voor zowel zadel als stuur.
Ik hoef daar met mijn 1,73 niet op te gaan zitten, want dan kan ik niet eens bij de grond als ik op de stang zit.
Het grootste probleem is als je je dat pas realiseert nadat je je uit gewoonte van je zadel hebt laten glijden om over de stang te blijven staan en je voeten nog niet de grond hebben bereikt als je balzak reeds kennis heeft genomen van de stang.

:{
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_180019545
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 18:33 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Het grootste probleem is als je je dat pas realiseert nadat je je uit gewoonte van je zadel hebt laten glijden om over de stang te blijven staan en je voeten nog niet de grond hebben bereikt als je balzak reeds kennis heeft genomen van de stang.

:{
Die fiets is zo hoog, dat ik het proberen al laat :')
Lengtemaat 30 is al bijna te lang.
Zijn heup eindigt zo'n beetje waar mijn navel begint.

quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 17:47 schreef Roosgeluk het volgende:
Ikke heb ook een Gazelle, maar ben o zo blij met klein framemaat ivm mijn korte pootjes (zowel zadel als stuur staat daarbij ook op t laagst).
Op mijn inimini middelbare scholierenfiets past mijn buurmeisje van 1.75 m net wel/niet op en die heeft dan vooral ruzie met dr knieën en het stuur.

Voor de flexibiliteit voor zowel lange als korte mensen hebben ze verschillende frame maten uitgevonden. Gazelle verkoopt als Nederlands merk gelukkig ook fietsen voor kleine en "normale" mensen. Aan jou als consument om je goed te (laten) informeren en juiste maat te kopen.

Ik moest een nieuwe fiets voor de middelbare school, dus wij naar de plaatselijke fietsenmaker.
Dat moest maar een 28" fiets worden. Daar zou ik nog wel in groeien :')
Nou was ik met afstand de jongste van de klas (jarig in de zomervakantie) en van mezelf al niet de grootste.
Ik zei nog; 'dat past niet'
'Probeer het nou eerst maar.'
Ik stap op en kan de trappers niet goed rond krijgen.
>KLAP<, en ik lag, vlak langs een paaltje, met de fiets op de grond.
De fiets een kras en ik een paar schaafwonden.
Fietsenmaker kwaad en mijn moeder over de rooie.
'Ik zei het toch?'
Het werd dus een 26"

35 jaar later staat 'ie nog steeds in de schuur en wordt een keer of 2 per jaar gebruikt.
Eigenlijk te klein, maar hij is nog goed, voor die paar keer.

quote:
#nietelkenederlanderislang
Mja, met alles wordt onderhand gerekend met een gemiddelde lengte van 1,84.
Dat dan niet meteen elke Nederlander zo groot is, beseffen ze blijkbaar niet.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_180019911
marc0871:
Feest van herkenning, mijn fiets is ook toen ik naar t middelbare ging "op de groei" gekocht...
Ikke al niet de langste ook nog ff groeispurt overgeslagen.
Ik kan bij deze dus net aan met mn tenen bij de grond (zit express al een platter zadel op).
Ik fiets er eens in de week/ twee weken op. Prima en gaat al 15 jaar goed.

En dat tegenwoordig alles op de langere Nederlander wordt berekend en gemaakt is merkbaar bij hoge kassa's en boodschappen-banden, winkelwagentjes, hangtoiletten in openbare ruimtes, stoelen in t ov, lengtematen in spijkerbroeken (maat 30 is eigenlijk al te lang) en collectie schoenen in maat 36...

Lange vrienden vinden dat alles op steeds langere mensen berekend worden trouwens wel erug fijn. Maar schoenen kopen in maat 50-52 is nog steeds een uitdaging hoor.
pi_180020023
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 16:46 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Is dat zo? Dat hoeft het zadel ook niet zo hoog, kan ie op maximaal.
Voor een fietsenmaker of een handige Harry (Henriette) moet dat bij jou fiets geen enkel probleem zijn.
pi_180020148
Ik ben 1.87. Zadel op maximaal en niet hoger is toch wel beter, het is ook een kwestie van uitproberen. Met dat nieuwe stuur is ie wel zwaar geworden, dus een eindje eraf is wel goed, word ie meteen wat lichter. Ik kom de brug haast niet meer op. En hem in een stalling hijsen is ook een klus.
pi_180020260
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 19:12 schreef Roosgeluk het volgende:
marc0871:
Feest van herkenning, mijn fiets is ook toen ik naar t middelbare ging "op de groei" gekocht...
Ikke al niet de langste ook nog ff groeispurt overgeslagen.
Ik kan bij deze dus net aan met mn tenen bij de grond (zit express al een platter zadel op).
Ik fiets er eens in de week/ twee weken op. Prima en gaat al 15 jaar goed.

En dat tegenwoordig alles op de langere Nederlander wordt berekend en gemaakt is merkbaar bij hoge kassa's en boodschappen-banden, winkelwagentjes, hangtoiletten in openbare ruimtes, stoelen in t ov, lengtematen in spijkerbroeken (maat 30 is eigenlijk al te lang) en collectie schoenen in maat 36...

Lange vrienden vinden dat alles op steeds langere mensen berekend worden trouwens wel erug fijn. Maar schoenen kopen in maat 50-52 is nog steeds een uitdaging hoor.
Mja, groeispurt heb ik ook overgeslagen.
Ik groeide gewoon rustig door, waar anderen in een half jaar bijna 20 cm langer werden.

Bij mij is dat dan nog niet zo na, maar de schappen zijn voor 1,73 eigenlijk precies te hoog.
Het gaat nog met de eerste 2 producten op de bovenste plank, maar daarna houd het gauw op.
Met mt 42 hoef ik net nog niet mee met de kinderschoenen.

Die collega heeft mt 48 en komt vaak al niet uit.
Speciaal bestellen en zulks.
[/quote]

[ Bericht 4% gewijzigd door marc0871 op 24-06-2018 19:42:06 ]
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_180020265
quote:
Op zondag 24 juni 2018 18:54 schreef marc0871 het volgende:
(...)
Ik moest een nieuwe fiets voor de middelbare school, dus wij naar de plaatselijke fietsenmaker.
Dat moest maar een 28" fiets worden. Daar zou ik nog wel in groeien :')
Nou was ik met afstand de jongste van de klas (jarig in de zomervakantie) en van mezelf al niet de grootste.
Ik zei nog; 'dat past niet'
'Probeer het nou eerst maar.'
Ik stap op en kan de trappers niet goed rond krijgen.
>KLAP<, en ik lag, vlak langs een paaltje, met de fiets op de grond.
De fiets een kras en ik een paar schaafwonden.
Fietsenmaker kwaad en mijn moeder over de rooie.
'Ik zei het toch?'
Het werd dus een 26"

35 jaar later staat 'ie nog steeds in de schuur en wordt een keer of 2 per jaar gebruikt.
Eigenlijk te klein, maar hij is nog goed, voor die paar keer.
(...)
Hebben je moeder en de fietsenmaker uiteindelijk dus tóch gelijk gekregen. :+
pi_180020431
quote:
6s.gif Op zondag 24 juni 2018 19:25 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Hebben je moeder en de fietsenmaker uiteindelijk dus tóch gelijk gekregen. :+
Nou, ja, tussen de 12 en 47 jaar ben ik nog wel íets gegroeid, hoor :+
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_180020586
dubbel
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_180021078
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 19:25 schreef marc0871 het volgende:

[..]

Mja, groeispurt heb ik ook overgeslagen.
Ik groeide gewoon rustig door, waar anderen in een half jaar bijna 20 cm langer werden.

Bij mij is dat dan nog niet zo na, maar de schappen zijn voor 1,73 eigenlijk precies te hoog.
Het gaat nog met de eerste 2 producten op de bovenste plank, maar daarna houd het gauw op.
Met mt 42 hoef ik net nog niet mee met de kinderschoenen.

Die collega heeft mt 48 en komt vaak al niet uit.
Speciaal bestellen en zulks.
[/quote]

iI was ooit 1.58 m en een half ;-) toen ik uitgegroeid was op t middelbaar maar nu 1.60 volgens mijn huisarts. Ben in de tussentijd vooral rechter gaan staan. Ben dus niet overdreven klein voor een vrouw, maar wel net klein genoeg om "ongemakken" van te hebben.

Ben ondertussen wel expert in het "achterste potje van het bovenste rek weten te punniken" geworden. En ook "theedoosjes op bovenste plank van voorraadkast werpen'' ben ik nu ook aardig onder de knie aan het krijgen... ;-) (te lui om keukentrapje te pakken).

Maar goed, het ging origineel hier toch over de verontwaardiging over een Gazelle fiets en een fietszadel die niet hoog genoeg kon en dat voor een oer Nederlands merk (dus voor lange mensen) toch?
pi_180021092
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 20:08 schreef Roosgeluk het volgende:

[..]

Ik was ooit 1.58 m en een half ;-) toen ik uitgegroeid was op t middelbaar maar nu 1.60 volgens mijn huisarts. Ben in de tussentijd vooral rechter gaan staan. Ben dus niet overdreven klein voor een vrouw, maar wel net klein genoeg om "ongemakken" van te hebben.

Ben ondertussen wel expert in het "achterste potje van het bovenste rek weten te punniken" geworden. En ook "theedoosjes op bovenste plank van voorraadkast werpen'' ben ik nu ook aardig onder de knie aan het krijgen... ;-) (te lui om keukentrapje te pakken).

Maar goed, het ging origineel hier toch over de verontwaardiging over een Gazelle fiets en een fietszadel die niet hoog genoeg kon en dat voor een oer Nederlands merk (dus voor lange mensen) toch?
pi_180021113
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 13:19 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Dit is een 57, grotere zijn haast niet te krijgen, zeker niet tweedehands.
dat is te klein he
pi_180026989
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 12:48 schreef Loekie1 het volgende:
Mijn zadel zou eigenlijk anderhalve centimeter boven het maximale streepje moeten. Waarom zou dat niet kunnen?
Het antwoord zit toch in de vraag???
pi_180028331
Gazelle heren gaan standaard tot maat 59. De duurdere 64.

Dat je ze 2de hands niet kunt vinden dat geloof ik niet. Gewoon wat door zoeken.

Je kunt er een langere zadelpen inzetten. Maar een te kleine fiets blijft altijd te klein. Dan zit je nl niet lekker voor je stuur of te ver achter je pedalen.
pi_180030917
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 07:08 schreef Nico987 het volgende:
Gazelle heren gaan standaard tot maat 59. De duurdere 64.

Dat je ze 2de hands niet kunt vinden dat geloof ik niet. Gewoon wat door zoeken.

Op internet wel maar bij onze fietsenmaker was maat 57 al een zeldzaamheid.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')