abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_179996886
Ik heb een vraagje, ik weet dat ik uiteindelijk bij het KCT wil, alleen weet ik niet waar ik beter bij het begin in kan, MARNS of LMB.

Ik heb namelijk gelezen dat als je eerst bij de mariniers ga, en als je daarna de overstap KCT ga, dat je niet naar je eenheid terugkan als er iets gebeurd (blessure ofzo) tijdens de opleiding van het KCT. Bij LMB is dat echter wel (heb ik gelezen)

Ik weet het echt niet zeker allemaal daarom vraag ik het hier, waar kan ik beter eerst bij gaan als ik later naar het KCT wil?
  zaterdag 23 juni 2018 @ 21:10:38 #2
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_179998449
Je kunt ook als ‘spijkerbroek” naar het kct. Waarom via een omweg?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_179999245
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 21:10 schreef LXIV het volgende:
Je kunt ook als ‘spijkerbroek” naar het kct. Waarom via een omweg?
Heel laag slagingspercentage van burgers op de KCT-KD, iets van 10% ofzo

Daarnaast wil ik niet gelijk bij het allerbeste beginnen, eerst ervaring en kennis opdoen

En dan ook, als ik ervaring heb bij LMB of MARNS dan weet ik ongeveer wat ik kan verwachten, dan weet ik waarop ik me het beste kan voorbereiden etc dan gaat het wat makkelijker als militair dan als burger die nauwelijks weet hoe het in het leger er aantoe gaat
  zaterdag 23 juni 2018 @ 21:45:39 #4
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_179999553
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 21:37 schreef Somethingsometh het volgende:

[..]

Heel laag slagingspercentage van burgers op de KCT-KD, iets van 10% ofzo

Daarnaast wil ik niet gelijk bij het allerbeste beginnen, eerst ervaring en kennis opdoen

En dan ook, als ik ervaring heb bij LMB of MARNS dan weet ik ongeveer wat ik kan verwachten, dan weet ik waarop ik me het beste kan voorbereiden etc dan gaat het wat makkelijker als militair dan als burger die nauwelijks weet hoe het in het leger er aantoe gaat
Daar is het slagingspercentage echt niet hoger bij de spijkerbroekjes mocht je dat denken. Daarbij is het kmarns een ander krijgsmachtdeel, die vallen onder de KM.

Als het je alleen om het ervaring opdoen gaat dan is het slimmer om gewoon als reguliere militair bij wat voor wapen of dienstvak ook te beginnen. Wil je echt naar het KCT dan moet je daar ook gewoon mee beginnen en niet nu al voor een omweg gaan kiezen. Als je straalt voor je ECO dan heb je nog andere opties binnen defensie.

Hoe zit je met je fysieke gesteldheid trouwens? Ben je al gekeurd? En daarbij vraag ik me af waar je de wijsheid vandaan haalt dat het KCT "het allerbeste" is...
pi_180000134
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 21:45 schreef AchJa het volgende:

[..]

Daar is het slagingspercentage echt niet hoger bij de spijkerbroekjes mocht je dat denken. Daarbij is het kmarns een ander krijgsmachtdeel, die vallen onder de KM.

Als het je alleen om het ervaring opdoen gaat dan is het slimmer om gewoon als reguliere militair bij wat voor wapen of dienstvak ook te beginnen. Wil je echt naar het KCT dan moet je daar ook gewoon mee beginnen en niet nu al voor een omweg gaan kiezen. Als je straalt voor je ECO dan heb je nog andere opties binnen defensie.

Hoe zit je met je fysieke gesteldheid trouwens? Ben je al gekeurd? En daarbij vraag ik me af waar je de wijsheid vandaan haalt dat het KCT "het allerbeste" is...
Ik ben nog niet gekeurd en fysiek kan ik de KCT eisen wel aan, ik heb nog nergens gesolliciteerd.

Ik wil juist wat ervaring opdoen (bij lmb of mariniers) zodat ik beter weet wat ik kan verwachten tijdens de ECO etc en zodat ik al wat kennis heb van de gang van zaken enzo

Waarom zou ik gelijk naar de KCT gaan als ik dat in de toekomst zou willen? Is het echt niet beter om eerst ervaring ofzo op te doen en te wennen aan de gang van zaken in normale eenheden?
En je kan toch wel van mariniers naar KCT, ookal is het een verschillende krijgsmachtdeel?

KCT en MARSOF vind ik de allerbeste omdat dat onze SOF zijn en dat is de moeilijkste opleiding van NL

Edit: ik zou ook wel gelijk kunnen solliciteren bij het KCT, is het dan ook zo dat als je de AMOL af heb gemaakt, en als ik faal voor de ECO, dat ik dan bij de LMB zit? En wanneer zou ik dan weer de ECO kunnen proberen
  zaterdag 23 juni 2018 @ 22:09:29 #6
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_180000616
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 21:56 schreef Somethingsometh het volgende:

[..]

Ik ben nog niet gekeurd en fysiek kan ik de KCT eisen wel aan, ik heb nog nergens gesolliciteerd.
Dat je denkt de eisen aan te kunnen zegt natuurlijk helemaal niks... Daarbij kun je fysieke beperkingen hebben waar je geen weet van hebt. Als je speling op je knieen of enkels oid hebt, of je gehoor is niet helemaal tof, of je ogen zijn net wat minder dan is het gewoon afgelopen.

quote:
Ik wil juist wat ervaring opdoen (bij lmb of mariniers) zodat ik beter weet wat ik kan verwachten tijdens de ECO etc en zodat ik al wat kennis heb van de gang van zaken enzo
Nogmaals, begin dan gewoon bij defensie. Dan weet je ook genoeg, daarvoor hoef je geen LMB of MARNS te doen.

quote:
Waarom zou ik gelijk naar de KCT gaan als ik dat in de toekomst zou willen? Is het echt niet beter om eerst ervaring ofzo op te doen en te wennen aan de gang van zaken in normale eenheden?
En je kan toch wel van mariniers naar KCT, ookal is het een verschillende krijgsmachtdeel?
Alles kan. Je kunt ook van de intendance naar het KCT of als spijkerbroek...

quote:
KCT en MARSOF vind ik de allerbeste omdat dat onze SOF zijn en dat is de moeilijkste opleiding van NL
Dus?

quote:
Edit: ik zou ook wel gelijk kunnen solliciteren bij het KCT, is het dan ook zo dat als je de AMOL af heb gemaakt, en als ik faal voor de ECO, dat ik dan bij de LMB zit? En wanneer zou ik dan weer de ECO kunnen proberen
Weet ik veel, maar 9 van de 10 keer zijn de kandidaten er dan echt wel achter dat het toch te hoog gegrepen was.
denkt
pi_180000890
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 22:09 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat je denkt de eisen aan te kunnen zegt natuurlijk helemaal niks... Daarbij kun je fysieke beperkingen hebben waar je geen weet van hebt. Als je speling op je knieen of enkels oid hebt, of je gehoor is niet helemaal tof, of je ogen zijn net wat minder dan is het gewoon afgelopen.

[..]

Nogmaals, begin dan gewoon bij defensie. Dan weet je ook genoeg, daarvoor hoef je geen LMB of MARNS te doen.

[..]

Alles kan. Je kunt ook van de intendance naar het KCT of als spijkerbroek...

[..]

Dus?

[..]

Weet ik veel, maar 9 van de 10 keer zijn de kandidaten er dan echt wel achter dat het toch te hoog gegrepen was.
denkt
Fysieke eisen die op de website staan kan ik aan, ik bedoel niet gelijk dat ik de hele opleiding aan kan he heb ik ook niet gezegd

Ik wilde sowieso al bij de lmb of mariniers (waarschijnlijk word het marns) maar ik wil gewoon later bij de KCT als ik wat ervaren ben, ik wil een gevechtsfunctie

Daarom, ik wil liever niet als spijkerbroek gelijk bij het KCT, want ik denk dat op dit moment als burger, dat ik beter bij de MARNS kan omdat de MAST minder moeilijk (nog steeds wel moeilijk) is dan de KCTKD. Je kan maar 2x de KCTKD doen en die wil ik niet verspillen door als burger te solliciteren terwijl ik niet zeker weet of ik me goed voorbereid heb. Als ik marinier was die naar de KCTKD zou gaan zou ik wat meer vastberaden zijn, omdat ik heel veel beter zou weten hoe ik me moet voorbereiden. En als ik DAN neer zou gaan door een blessure oid, dan heb ik altijd nog een kans omdat ik dan nog een keer deel kan nemen aan de KCTKD.

Ik wil echt niet als een lul klinken, en ik weet dat ik best wel onwetend ben over defensie enzo, maar dit is wat ik denk dat beter is (voor mij dan tenminste)
  zaterdag 23 juni 2018 @ 22:30:04 #8
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_180001083
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 22:20 schreef Somethingsometh het volgende:

[..]

Fysieke eisen die op de website staan kan ik aan, ik bedoel niet gelijk dat ik de hele opleiding aan kan he heb ik ook niet gezegd

Ik wilde sowieso al bij de lmb of mariniers (waarschijnlijk word het marns) maar ik wil gewoon later bij de KCT als ik wat ervaren ben, ik wil een gevechtsfunctie
Iedereen wil wel eens wat.

quote:
Daarom, ik wil liever niet als spijkerbroek gelijk bij het KCT, want ik denk dat op dit moment als burger, dat ik beter bij de MARNS kan omdat de MAST minder moeilijk (nog steeds wel moeilijk) is dan de KCTKD. Je kan maar 2x de KCTKD doen en die wil ik niet verspillen door als burger te solliciteren terwijl ik niet zeker weet of ik me goed voorbereid heb. Als ik marinier was die naar de KCTKD zou gaan zou ik wat meer vastberaden zijn, omdat ik heel veel beter zou weten hoe ik me moet voorbereiden. En als ik DAN neer zou gaan door een blessure oid, dan heb ik altijd nog een kans omdat ik dan nog een keer deel kan nemen aan de KCTKD.

Ik wil echt niet als een lul klinken, en ik weet dat ik best wel onwetend ben over defensie enzo, maar dit is wat ik denk dat beter is (voor mij dan tenminste)
Dan moet je dat lekker doen. Waarom stel je de vraag hier dan als je toch al zo eigenwijs bent om niet naar op zijn minst 50 jaar dienstervaring te luisteren?
pi_180001283
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 22:30 schreef AchJa het volgende:

[..]

Iedereen wil wel eens wat.

[..]

Dan moet je dat lekker doen. Waarom stel je de vraag hier dan als je toch al zo eigenwijs bent om niet naar op zijn minst 50 jaar dienstervaring te luisteren?
Hallo hoe moet weten dat jij meer dan 50 jaar dienstervaring hebt? Ik ben niet eigenwijs, ik probeer gewoon uit te vinden wat het slimste is om te doen. Ik snap niet waarom je zo snel boos wordt hierom. Omdat iemand zich orienteert of kijkt wat misschien zou lukken betekent toch niet gelijk dat ik zo eigenwijs ben? Erg kort lontje, mijn vraag was gewoon waar je het beste bij kan om je op het KCT voor te bereiden, niets meer en niets minder, jammer dat het op zo'n toon gelijk moet van 'iedereen wil wel eens wat' en dat ik eigenwijs ben

En waarom ik het hier toch vraag: ik wil andere mensen hun mening weten en de reden waarom ze dat vinden
  zaterdag 23 juni 2018 @ 22:49:33 #10
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_180001509
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 22:38 schreef Somethingsometh het volgende:

Hallo hoe moet weten dat jij meer dan 50 jaar dienstervaring hebt?
LXIV en ik bijelkaar, dan zit je daar ongeveer op.

quote:
Ik ben niet eigenwijs, ik probeer gewoon uit te vinden wat het slimste is om te doen. Ik snap niet waarom je zo snel boos wordt hierom. Omdat iemand zich orienteert of kijkt wat misschien zou lukken betekent toch niet gelijk dat ik zo eigenwijs ben? Erg kort lontje, mijn vraag was gewoon waar je het beste bij kan om je op het KCT voor te bereiden, niets meer en niets minder, jammer dat het op zo'n toon gelijk moet van 'iedereen wil wel eens wat' en dat ik eigenwijs ben

En waarom ik het hier toch vraag: ik wil andere mensen hun mening weten en de reden waarom ze dat vinden
Het werd je uitgelegd maar jij kwam met je eigen verhaal waarom dat toch echt een beter plan was. Prima verder maar stel de vraag dan lekker niet en trek je eigen plan.

En als je echt denkt dat ik nu "boos" ben geworden dan is is VeVa nog te hoog gegrepen voor je... :')
pi_180001564
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 22:49 schreef AchJa het volgende:

[..]

LXIV en ik bijelkaar, dan zit je daar ongeveer op.

[..]

Het werd je uitgelegd maar jij kwam met je eigen verhaal waarom dat toch echt een beter plan was. Prima verder maar stel de vraag dan lekker niet en trek je eigen plan.
Ja ik snap je wel, en ik heb nog niet echt een plan, ik zit erover na te denken en ik zeg niet dat het beter is. Ik zit er not over na te denken daarom stel ik de vraag hier en dan weet ik hoe ervaren mensen erover denken. Nou nu heb ik jullie antwoord dan
pi_180001843
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 22:49 schreef AchJa het volgende:

[..]

LXIV en ik bijelkaar, dan zit je daar ongeveer op.

[..]

Het werd je uitgelegd maar jij kwam met je eigen verhaal waarom dat toch echt een beter plan was. Prima verder maar stel de vraag dan lekker niet en trek je eigen plan.

En als je echt denkt dat ik nu "boos" ben geworden dan is is VeVa nog te hoog gegrepen voor je... :')
Ik snap dit niet helemaal. Waarom is veva nou weer te hoog gegrepen voor mij? Omdat jij zo snel opgefokt ben als ik argumenten van je vraag? Of omdat ik het een iets andere manier wil doen dat ik zegmaar zo eigenwijs ben ?? Je klinkt anders wel boos en ik weet niet waarom maarja he als iets niet zo goed gaat hoef je het niet af te reageren op mensen op het internet want dat helpt niet
  zaterdag 23 juni 2018 @ 23:18:07 #13
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_180002000
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 23:09 schreef Somethingsometh het volgende:

[..]

Ik snap dit niet helemaal. Waarom is veva nou weer te hoog gegrepen voor mij? Omdat jij zo snel opgefokt ben als ik argumenten van je vraag? Of omdat ik het een iets andere manier wil doen dat ik zegmaar zo eigenwijs ben ?? Je klinkt anders wel boos en ik weet niet waarom maarja he als iets niet zo goed gaat hoef je het niet af te reageren op mensen op het internet want dat helpt niet
Als jij denkt dat ik al boos en opgefokt klink en dat ik me af reageer dan is defensie misschien niet de juiste plek voor je.
pi_180002085
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 23:18 schreef AchJa het volgende:

[..]

Als jij denkt dat ik al boos en opgefokt klink en dat ik me af reageer dan is defensie misschien niet de juiste plek voor je.
Dus omdat iemand ineens een wat boze toon tegen mij aanslaat op het internet, en dat ik dat niet leuk vind omdat er geen reden voor is, is dan defensie gelijk niet de juiste plek voor me? Ik zie namelijk mijn toekomst bij defensie als ik zo kijk wat ik mezelf zie doen in de toekomst. Ieder zijn eigen mening :D
  zondag 24 juni 2018 @ 10:28:30 #15
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_180007279
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 23:23 schreef Somethingsometh het volgende:

Dus omdat iemand ineens een wat boze toon tegen mij aanslaat op het internet, en dat ik dat niet leuk vind omdat er geen reden voor is
Ik sla helemaal geen boze toon aan, dat is het punt juist. Ik probeer je wat uit te leggen net als LXIV probeerde.
pi_180008250
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 10:28 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik sla helemaal geen boze toon aan, dat is het punt juist. Ik probeer je wat uit te leggen net als LXIV probeerde.
Mijn excuses dan als ik dingen heb gezegd die niet waar zijn

Echter heb ik ook goed nagedacht en het lijkt mij idd beter om dan maar gelijk bij het KCT te proberen, zonder omweg.
  Moderator zondag 24 juni 2018 @ 15:57:58 #17
257132 crew  Awsom
pi_180014259
Lief zijn kinderen.
  dinsdag 26 juni 2018 @ 20:55:40 #18
419901 Kostertjuh
Always up front!
pi_180066150
Omdat ik graag vervelend ben uit mezelf, ben ik het niet helemaal eens met Achja.

Het is imo prima verstandig om als puppy even te rijpen bij een ander onderdeel en daarna de KCT te proberen. Burgers kunnen het zeker halen, maar volgens mij zijn dat wel iets volwassenere lui (mentaal dan)

Maargoed, dat hoor je snel genoeg op de KMD. En volgens mij moet je eerste je rode pet halen voor je voor die groene kan ( is dat nog steeds zo?)

Dus, KMD doen, haal je t niet -> paar jaar bij LMB rondlope

En fack de marns, wie gaat er nou in Vlissingen werken :’)


( :* )
  dinsdag 26 juni 2018 @ 21:06:38 #19
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_180066403
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 20:55 schreef Kostertjuh het volgende:
Omdat ik graag vervelend ben uit mezelf, ben ik het niet helemaal eens met Achja.
Dat mag, het is alleen van hetzelfde soort flauwekul als eerst maar eens manschap worden voordat je naar de KMS/ KMA kunt...

quote:
Het is imo prima verstandig om als puppy even te rijpen bij een ander onderdeel en daarna de KCT te proberen. Burgers kunnen het zeker halen, maar volgens mij zijn dat wel iets volwassenere lui (mentaal dan)

Maargoed, dat hoor je snel genoeg op de KMD. En volgens mij moet je eerste je rode pet halen voor je voor die groene kan ( is dat nog steeds zo?)

Dus, KMD doen, haal je t niet -> paar jaar bij LMB rondlope
Dat is toch precies wat er gezegd wordt? Haal je het niet eerst een stapje lager en later nog een keer proberen.

En ja volgens mij moet je nog steeds eerst de AMOL doen.
pi_180070245
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 20:55 schreef Kostertjuh het volgende:
Omdat ik graag vervelend ben uit mezelf, ben ik het niet helemaal eens met Achja.

Het is imo prima verstandig om als puppy even te rijpen bij een ander onderdeel en daarna de KCT te proberen. Burgers kunnen het zeker halen, maar volgens mij zijn dat wel iets volwassenere lui (mentaal dan)

Maargoed, dat hoor je snel genoeg op de KMD. En volgens mij moet je eerste je rode pet halen voor je voor die groene kan ( is dat nog steeds zo?)

Dus, KMD doen, haal je t niet -> paar jaar bij LMB rondlope

En fack de marns, wie gaat er nou in Vlissingen werken :’)


( :* )
Ja idd voor burgers is de AMOL verplicht als je de KCT-KD en de keuringen doorstaan hebt.
Ik ga precies doen hoe jij het zegt. Eerst ga ik KCT-KD proberen, haal ik het niet, dan eerst LMB. Ik heb eigenlijk ook geen zin om in vlissingen te zitten :/
pi_180074806
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 23:11 schreef Somethingsometh het volgende:

[..]

Ja idd voor burgers is de AMOL verplicht als je de KCT-KD en de keuringen doorstaan hebt.
Ik ga precies doen hoe jij het zegt. Eerst ga ik KCT-KD proberen, haal ik het niet, dan eerst LMB. Ik heb eigenlijk ook geen zin om in vlissingen te zitten :/
Wat is er mis met Vlissingen ? ;)
Mocht het bij de MARS niks worden dan kun je nog altijd aansluiten bij 30e natresbat alfa cie ;)
pi_180194926
@Kostertjuh @HeavyWeaponsGuy

En is de psychologische keuring bij het KCT veel strenger dan bij de MARNS of LMB? En je kan toch met overgangsbewijs havo 4 naar 5 direct als burger naar het KCT? Want de ene pagina van werkenbijdefensie zegt minimaal VMBO kader en de andere pagina zegt minimaal MBO2/HAVO

[ Bericht 12% gewijzigd door Somethingsometh op 02-07-2018 21:45:19 ]
  maandag 2 juli 2018 @ 23:31:34 #23
419901 Kostertjuh
Always up front!
pi_180201530
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2018 20:45 schreef Somethingsometh het volgende:
@Kostertjuh @HeavyWeaponsGuy

En is de psychologische keuring bij het KCT veel strenger dan bij de MARNS of LMB? En je kan toch met overgangsbewijs havo 4 naar 5 direct als burger naar het KCT? Want de ene pagina van werkenbijdefensie zegt minimaal VMBO kader en de andere pagina zegt minimaal MBO2/HAVO
Zorg in ieder geval dat je een diploma hebt. Er bestaat ook nog de rest van de wereld en die doen geen reet met je overgangsbewijs.

Voor alle andere moeilijke vragen bel je met Werving&Selectie

Psychologische keuring lult iedereen lantaarnpaal zich doorheen, de echte keuring begint pas in de opleiding
pi_180208880
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2018 23:31 schreef Kostertjuh het volgende:

[..]

Psychologische keuring lult iedereen lantaarnpaal zich doorheen, de echte keuring begint pas in de opleiding
Daar ben ik het niet mee eens. En zo moet je het gesprek ook niet ingaan.

Wat betreft de vragen van Somethingsometh;

Kwa toegangsbewijzen zou ik met W&S bellen. Die moeten dat kunnen beantwoorden. Je kunt werkenbijdefensie zelf ook appen met vragen via WhatsApp. Het nummer vind je ophttps://werkenbijdefensie.nl/contact.html en dan rechts klikken op "appen".

Defensie is en blijft overheid en hier in Nederland laat informatievoorziening daar helaas wel eens de wensen over.
pi_180211918
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2018 23:31 schreef Kostertjuh het volgende:

[..]

Zorg in ieder geval dat je een diploma hebt. Er bestaat ook nog de rest van de wereld en die doen geen reet met je overgangsbewijs.

Voor alle andere moeilijke vragen bel je met Werving&Selectie

Psychologische keuring lult iedereen lantaarnpaal zich doorheen, de echte keuring begint pas in de opleiding
Dat begrijp ik dat er een rest vd wereld is en ik ga MBO doen als defensie mij niet aanneemt, maar w&s is heel laat met reageren, of ze reageren gewoon helemaal niet. Heb gistermiddag iets gestuurd op whatsapp maar nog niks terug, dus ik dacht ik vraag het hier wel
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')